Ogłoszenie o naborze PE/330/2025/S - Dyrektor (K/M) (grupa funkcyjna AD, grupa zaszeregowania 14) - Dyrekcja Generalna ds. Personelu - Dyrekcja ds. Rozwoju Zasobów Kadrowych (Dyrekcja A)

Ogłoszenie o naborze PE/330/2025/S Dyrektor (K/M) (grupa funkcyjna AD, grupa zaszeregowania 14) Dyrekcja Generalna ds. Personelu - Dyrekcja ds. Rozwoju Zasobów Kadrowych (Dyrekcja A)
(C/2025/2285)

1. Wolne stanowisko

Przewodnicząca Parlamentu Europejskiego podjęła decyzję o uruchomieniu procedury naboru na stanowisko dyrektora (k/m) (AD, grupa zaszeregowania 14) w Dyrekcji Generalnej ds. Personelu - Dyrekcja ds. Rozwoju Zasobów Kadrowych (dyrekcja A), na podstawie art. 29 ust. 2 Regulaminu pracowniczego urzędników Unii Europejskiej 1  (zwanego dalej "regulaminem pracowniczym").

Procedura naboru, mająca dać organowi powołującemu większy wybór, odbędzie się równolegle z wewnętrzną i międzyinstytucjonalną procedurą naboru na stanowiska.

Wynagrodzenie i warunki zatrudnienia określono w regulaminie pracowniczym. Nabór dotyczy grupy zaszeregowania AD14 2 . Kwota wynagrodzenia podstawowego, opodatkowana podatkiem na rzecz Unii i zwolniona z podatku krajowego, może być powiększona o określone dodatki, zgodnie z warunkami przewidzianymi w regulaminie pracowniczym.

Zwraca się uwagę osób kandydujących, że zgodnie z regulaminem pracowniczym każdy nowy członek personelu musi z powodzeniem ukończyć dziewięciomiesięczny okres próbny oraz że stanowisko to podlega przepisom o polityce mobilności pracowników, przyjętym przez Prezydium Parlamentu Europejskiego 15 stycznia 2018 roku.

Praca na tym stanowisku wymaga dyspozycyjności oraz licznych kontaktów wewnątrz instytucji i poza nią, między innymi kontaktów z posłami do Parlamentu Europejskiego. Dyrektor (k/m) będzie odbywać liczne wyjazdy służbowe do poszczególnych miejsc pracy Parlamentu Europejskiego.

2. Miejsce pracy

Luksemburg. Stanowisko może zostać przeniesione do jednego z pozostałych miejsc pracy Parlamentu Europejskiego.

3. Równość szans

Parlament Europejski stosuje politykę równości szans i bierze pod uwagę wszystkie kandydatury bez dyskryminacji ze względu na płeć, pochodzenie etniczne, kolor skóry, pochodzenie społeczne, cechy genetyczne, język, religię lub przekonania, poglądy polityczne i inne, przynależność do mniejszości narodowej, status majątkowy, urodzenie, niepełnosprawność, wiek, orientację seksualną, stan cywilny lub sytuację rodzinną.

4. Opis stanowiska

Jako wysoki rangą urzędnik dyrektor (k/m) będzie wykonywać następujące zadania, stosując się do wytycznych i decyzji przyjętych przez organy parlamentarne i dyrektor generalną 3 :

– zapewnianie właściwego funkcjonowania dużej jednostki organizacyjnej Sekretariatu Generalnego obejmującej szereg działów zajmujących się obszarami kompetencji dyrekcji, zgodnie z polityką Parlamentu,

– kierowanie zespołami pracowników, ich organizowanie, motywowanie i koordynowanie - optymalizowanie wykorzystania zasobów jednostki przy zapewnieniu jakości pracy (organizacja, zarządzanie zasobami ludzkimi i budżetowymi, innowacyjność itp.) w odnośnych obszarach działalności,

– planowanie działań dyrekcji (określanie celów i strategii) - podejmowanie decyzji koniecznych do osiągnięcia wyznaczonych celów - ocenianie świadczonych usług w celu zapewnienia ich jakości,

– doradzanie dyrektor generalnej, sekretarzowi generalnemu oraz posłom do Parlamentu Europejskiego w odnośnych obszarach działalności,

– współpraca z poszczególnymi dyrekcjami Sekretariatu Generalnego, reprezentowanie instytucji i negocjowanie umów lub porozumień w odnośnych obszarach działalności,

– zarządzanie konkretnymi projektami mogącymi wiązać się z odpowiedzialnością finansową i ich wdrażanie,

– pełnienie funkcji subdelegowanego urzędnika zatwierdzającego.

5. Warunki dopuszczalności

W procedurze naboru mogą kandydować osoby spełniające następujące warunki w dniu, w którym upływa termin zgłaszania kandydatur:

a) Warunki ogólne

Zgodnie z art. 28 regulaminu pracowniczego wymagane są w szczególności:

– posiadanie obywatelstwa jednego z państw członkowskich Unii Europejskiej 4 ,

– korzystanie z pełni praw obywatelskich,

– uregulowany stosunek do służby wojskowej,

– gwarancje postawy etycznej wymagane do wykonywania obowiązków na tym stanowisku.

b) Warunki szczegółowe

(i) Wymagane tytuły lub dyplomy

– poziom wykształcenia odpowiadający pełnemu cyklowi studiów uniwersyteckich potwierdzony uzyskaniem dyplomu oficjalnie uznawanego w jednym z państw członkowskich Unii Europejskiej, jeżeli normalny czas trwania tych studiów wynosi co najmniej cztery lata,

lub

– poziom wykształcenia odpowiadający pełnemu cyklowi studiów uniwersyteckich, potwierdzony uzyskaniem dyplomu oficjalnie uznawanego w jednym z państw członkowskich Unii Europejskiej oraz odpowiednie doświadczenie zawodowe o długości co najmniej jednego roku 5 , w przypadku gdy normalny czas trwania wspomnianych studiów wynosi co najmniej trzy lata.

Dyplomy - niezależnie od tego, czy zostały wydane w państwie członkowskim Unii, czy w innym kraju - muszą być uznane przez oficjalny organ państwa członkowskiego Unii, np. ministerstwo edukacji jednego z państw członkowskich.

Osoby kandydujące posiadające dyplom wydany w państwie nienależącym 6  do Unii muszą dołączyć do zgłoszenia dokument potwierdzający równoważność dyplomów z dyplomami UE. Więcej informacji na temat uznawania kwalifikacji nabytych w państwie trzecim w ramach sieci ENIC-NARIC można znaleźć na stronie https: https://www.enic-naric.net/.

(ii) Wymagane doświadczenie zawodowe

Doświadczenie zawodowe nabyte po uzyskaniu wymienionych wyżej kwalifikacji:

dwanaście lat, przynajmniej w części zdobyte w dziedzinach kompetencji dyrekcji, w tym:

– minimum sześć lat w środowisku europejskim lub międzynarodowym

– i minimum sześć lat na stanowiskach kierowniczych w dużej jednostce organizacyjnej.

(iii) Znajomość języków

Wymagana jest gruntowna znajomość (co najmniej poziom C1) jednego z języków urzędowych Unii Europejskiej 7  oraz zadowalająca znajomość (co najmniej poziom B2) przynajmniej jednego innego spośród tych języków.

Znajomość języków określono w europejskim systemie opisu kształcenia językowego. Można się z nim zapoznać na stronie: https://europa.eu/europass/common-european-framework-reference-language-skills

Komitet doradczy uwzględni znajomość innych języków urzędowych Unii Europejskiej.

6. Etapy selekcji

Aby pomóc organowi powołującemu w wyborze, komitet doradczy ds. mianowania wysokich rangą urzędników sporządza listę kandydatur i proponuje Prezydium Parlamentu Europejskiego osoby, które należy zaprosić na rozmowę kwalifikacyjną. Prezydium zatwierdza listę; komitet doradczy przystępuje do rozmów, a następnie przedkłada do decyzji Prezydium sprawozdanie końcowe. Prezydium może wówczas rozpocząć przesłuchania osób kandydujących.

Rozmowy będą się odnosiły do opisu charakteru obowiązków podanego w punkcie 4, a także do następujących zdolności:

– zmysł strategiczny,

– zdolności kierownicze,

– umiejętność przewidywania,

– umiejętność szybkiego reagowania,

– dokładność,

– komunikatywność.

7. Składanie kandydatur

Termin składania kandydatur ustala się na:

piątek 2 maja 2025 r. o godz. 12.00 (w południe) czasu brukselskiego.

Osoby kandydujące proszone są o przesłanie na poniższy adres - wyłącznie pocztą elektroniczną, w formacie PDF i w jednym z języków urzędowych Unii Europejskiej 8  - listu motywacyjnego (z dopiskiem: do wiadomości Sekretarza Generalnego Parlamentu Europejskiego, ogłoszenie o naborze nr PE/330/2025/S) i życiorysu w formacie Europass 9 , z podaniem w temacie wiadomości numeru ogłoszenia (PE/330/2025/S):

PERS-EPSeniorManagement@ep.europa.eu

Decyduje data i godzina wysłania wiadomości elektronicznej.

Należy upewnić się, że zeskanowane dokumenty są czytelne.

Przypomina się osobom zaproszonym na rozmowę kwalifikacyjną, że w dniu rozmowy muszą przedstawić dokumenty zaświadczające o studiach, jak również o doświadczeniu zawodowym i obecnie zajmowanym stanowisku; dokumenty te przyjmuje się tylko w formie kopii lub kserokopii 10 . Dokumenty te nie są zwracane.

Dane osobowe osób kandydujących będą przetwarzane zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2018/1725 11 , zwłaszcza w odniesieniu do poufności i bezpieczeństwa danych.

ZAŁĄCZNIK

DYREKCJA GENERALNA DS. PERSONELU

DYREKCJA DS. ROZWOJU ZASOBÓW KADROWYCH

GŁÓWNE ZADANIA

– kierowanie pracą działów dyrekcji, koordynowanie i organizowanie ich pracy, a także zarządzanie personelem i zapewnianie ogólnej organizacji dyrekcji;

– prowadzenie i koordynowanie polityki kadrowej w obszarach, za które odpowiadają dyrekcja i działy;

– analizowanie, planowanie i ocenianie potrzeb Parlamentu Europejskiego w zakresie zasobów kadrowych, dobór i wyszukiwanie talentów, rekrutacja pracowników, szkolenia, rozwój kariery zawodowej pracowników i etyka;

– zarządzanie obszarem szkoleń i rozwoju posłów i pracowników;

– zarządzanie projektami w dziedzinie rozwoju zasobów kadrowych,

– udział w pracach komitetów lub grup roboczych w samej dyrekcji generalnej i międzydyrekcyjnych, na forach międzyinstytucjonalnych itp., a także reprezentowanie dyrekcji i, w stosownych przypadkach, dyrekcji generalnej,

– koordynowanie odpowiedzi dyrekcji lub jej działów w odniesieniu do skarg związanych z obszarami odpowiedzialności dyrekcji,

– wykonywanie uprawnień organu powołującego i subdelegowanego urzędnika zatwierdzającego,

DZIAŁ DS. PLANOWANIA STRATEGICZNEGO ZASOBÓW KADROWYCH

– opracowywanie i przygotowywanie środków i badań dotyczących zasobów kadrowych oraz formułowanie zaleceń dotyczących planowania tych zasobów z myślą o osiągnięciu strategicznych celów instytucji,

– koordynowanie kontaktów między DG ds. Personelu a dyrekcjami ds. zasobów w odniesieniu do strategii zasobów kadrowych i kwestii związanych z planowaniem, w tym promowanie dobrych praktyk w tych dziedzinach dla całej instytucji,

– opracowywanie, koordynowanie i wdrażanie polityki Parlamentu Europejskiego w zakresie mobilności pracowników oraz monitorowanie środków towarzyszących,

– zapewnianie doradztwa zawodowego za pośrednictwem centralnej służby doradztwa zawodowego (SCOP) i koordynowanie lokalnej sieci doradztwa zawodowego (RELOP),

– zarządzanie opisami stanowisk w Parlamencie Europejskim,

– opracowanie instrumentów zarządzania dla kierowników działów, w szczególności za pośrednictwem "Middle Management Action Programme" (MM-AP),

– koordynowanie udziału DG ds. Personelu w procedurach naboru kierowników działów oraz zapewnianie dyrekcjom generalnym wsparcia proceduralnego i administracyjnego,

DZIAŁ DS. DOBORU I WYSZUKIWANIA TALENTÓW

– opracowywanie i organizowanie konkursów i procedur naboru w Parlamencie Europejskim (dla urzędników / pracowników zatrudnionych na czas określony / pracowników kontraktowych), prowadzenie wszystkich etapów tych konkursów i procedur, w tym sporządzanie list laureatów Parlamentu Europejskiego, a także konkursów EPSO, które interesują wyłącznie Parlament Europejski,

– zarządzanie listami rezerwowymi Parlamentu Europejskiego oraz limitami na listach EPSO, wspieranie dyrekcji generalnych rekrutujących z tych list i doradzanie im,

– opracowywanie i prowadzenie działań z myślą o wyszukiwaniu talentów ("outreach"), aby promować sekretariat Parlamentu Europejskiego jako preferowanego pracodawcę oraz przyciągać wykwalifikowanych kandydatów (wykwalifikowane kandydatki) w celu zaspokojenia potrzeb instytucji,

– zapewnianie komunikacji z EPSO: ustalanie potrzeb konkursowych Parlamentu Europejskiego, analizowanie ogłoszeń o konkursach proponowanych przez EPSO,

– udostępnianie EPSO, w przypadku konkursów, w których uczestniczy Parlament Europejski, członków komisji konkursowych, korektorów i osób pilnujących, koordynowanie działań z innymi instytucjami w tym kontekście,

– zarządzanie procedurą certyfikacji i testami w ramach Programu Rekrutacji i Rozwoju im. Roberta Schumana oraz innymi szczególnymi procedurami naboru,

– zarządzanie linią budżetową 1610: zwrot kosztów podróży (wizyty roczne, rozmowy, egzaminy pisemne i ustne), a także zarządzanie kosztami związanymi z inną działalnością działu, zwłaszcza w zakresie wyszukiwania talentów ("outreach"),

DZIAŁ DS. PRZEBIEGU KARIERY ZAWODOWEJ I ETYKI

– zarządzanie etapami kariery i życia administracyjnego personelu Parlamentu, w szczególności różnymi procedurami dotyczącymi rozwoju kariery zawodowej urzędników i innych pracowników (przeniesienie, zmiana stanowiska administracyjnego, zakończenie służby, przedłużenie służby, urlop z przyczyn osobistych i przywrócenie do pracy),

– zarządzanie procedurami związanymi z oceną pracowników, przyznawaniem punktów za osiągnięcia, umiejętnością pracy w trzecim języku, awansem,

– zarządzanie procedurami związanymi z etyką, w tym z wnioskami o przyjęcie wyróżnień i prezentów, z wykonywaniem zarobkowej lub niezarobkowej działalności zewnętrznej, z działalnością małżonka, sprawowaniem funkcji wybieralnych, publikowaniem tekstów,

– informowanie pracowników o procedurach administracyjnych i odpowiadanie na wnioski klientów o udzielenie informacji,

– aktualizowanie lub tworzenie wewnętrznych procedur, wytycznych i przepisów dotyczących kariery zawodowej, etyki i zarządzania działalnością działu,

DZIAŁ DS. SZKOLENIA I DOSKONALENIA

+ WYDZIAŁ SZKOLEŃ ZAWODOWYCH DLA POSŁÓW

– projektowanie, opracowywanie lub realizowanie programów szkoleniowych, kursów na tematy wewnętrzne w Parlamencie Europejskim, oferowanie kursów z katalogu i kursów dostosowanych do potrzeb, organizowanie sesji team building i posiedzeń wyjazdowych (Away Days) dla posłów do Parlamentu Europejskiego, pracowników Sekretariatu Generalnego i akredytowanych asystentów parlamentarnych,

– aktualizowanie oferty szkoleniowej zgodnie z potrzebami instytucji, wspieranie dyrekcji generalnych i doradzanie im w analizie potrzeb szkoleniowych ich pracowników,

– organizowanie, wybieranie i wdrażanie szkoleń zawodowych dla posłów do Parlamentu Europejskiego, pracowników Sekretariatu Generalnego i akredytowanych asystentów parlamentarnych w zakresie rozwoju językowego, informatycznego i zawodowego za pośrednictwem kursów wirtualnych lub e-uczenia się, zarządzanie aspektami logistycznymi i sprawdzanie jakości szkolenia,

– opracowywanie i wdrażanie wydarzeń edukacyjnych w Akademii im. Jeana Monneta w Houjarray na potrzeby szkoleń wstępnych, uczenia się przez całe życie i wyjazdów integracyjnych,

– zarządzanie budżetem działu w ścisłej współpracy z Działem ds. Zasobów Finansowych Dyrekcji Generalnej ds. Personelu, organizowanie i monitorowanie zamówień publicznych niezbędnych do zawierania umów o szkolenie,

– współpraca z pozostałymi instytucjami i pomoc w tworzeniu programów szkoleniowych Europejskiej Szkoły Administracji (EUSA),

DZIAŁ DS. REKRUTACJI PERSONELU

– prowadzenie działań związanych z rekrutacją i rozpoczęciem służby urzędników, urzędników w okresie próbnym, pracowników zatrudnionych na czas określony i pracowników kontraktowych we wszystkich jednostkach w Sekretariacie Generalnym Parlamentu Europejskiego i w grupach politycznych i stosowanie w tym celu przepisów statutowych i wykonawczych oraz obowiązujących wskazówek dotyczących rekrutacji, w ścisłej współpracy z obsługiwanymi służbami,

– zarządzanie umowami dla pracowników tymczasowych i decyzjami dotyczącymi oddelegowanych ekspertów krajowych,

– monitorowanie obowiązujących umów z pracownikami zatrudnionymi na czas określony i pracownikami kontraktowymi oraz, na wniosek obsługiwanych służb, ewentualne przedłużanie/odnawianie umów,

– zarządzanie administracyjne karierą pracowników kontraktowych (rozwiązanie umowy, przedłużenia stażu, zezwolenia na pracę po osiągnięciu wieku emerytalnego, kariera zawodowa w instytucjach europejskich, zaświadczenia dla byłych pracowników pomocniczych pracujących podczas sesji),

– opracowywanie narzędzi, w tym rozwiązań informatycznych, na potrzeby działalności działu,

– zapewnianie publikacji ogłoszeń o wolnych stanowiskach w instytucji i na portalu międzyinstytucjonalnym; przyjmowanie i sprawdzanie kwalifikowalności kandydatur; dopilnowywanie, aby kwalifikujące się kandydatury były przekazywane odpowiednim dyrekcjom generalnym,

– przyczynianie się do rozważań strategicznych na temat prac działu,

– zarządzanie liniami budżetowymi dotyczącymi pracowników kontraktowych, pracowników tymczasowych i oddelegowanych ekspertów krajowych.

1 Zob. rozporządzenie Rady (EWG, Euratom, EWWiS) nr 259/68 (Dz.U. L 56 z 4.3.1968, s. 1), zmienione rozporządzeniem (WE, Euratom) nr 723/2004 (Dz.U. L 124 z 27.4.2004, s. 1) i ostatnio rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE, Euratom) nr 1023/2013 z dnia 22 października 2013 r. zmieniającym regulamin pracowniczy urzędników Unii Europejskiej i warunki zatrudnienia innych pracowników Unii Europejskiej (Dz.U. L 287 z 29.10.2013, s. 15).
2 Urzędnik jest klasyfikowany z chwilą zatrudnienia zgodnie z art. 32 regulaminu pracowniczego.
3 Spis głównych zadań znajduje się w załączniku.
4 Państwami członkowskimi Unii Europejskiej są: Belgia, Bułgaria, Czechy, Dania, Niemcy, Estonia, Irlandia, Grecja, Hiszpania, Francja, Chorwacja, Włochy, Cypr, Łotwa, Litwa, Luksemburg, Węgry, Malta, Holandia, Austria, Polska, Portugalia, Rumunia, Słowenia, Słowacja, Finlandia, Szwecja.
5 Tego roku doświadczenia nie zalicza się do doświadczenia zawodowego określonego w następnym akapicie.
6 Kwalifikacje i dyplomy uzyskane w Zjednoczonym Królestwie do 31 grudnia 2020 r. są akceptowane bez innego potwierdzenia. Dyplomy uzyskane po tym terminie wymagają uznania przez NARIC. W praktyce oznacza to, że dyplomom brytyjskim wydawanym od 1 stycznia 2021 r. musi towarzyszyć dokument potwierdzający równoważność wydany przez właściwy organ państwa będącego aktualnie członkiem UE.
7 Językami urzędowymi Unii Europejskiej są języki: angielski, bułgarski, chorwacki, czeski, duński, estoński, fiński, francuski, grecki, hiszpański, irlandzki, litewski, łotewski, maltański, niderlandzki, niemiecki, polski, portugalski, rumuński, słowacki, słoweński, szwedzki, węgierski i włoski.
8 Językami urzędowymi Unii Europejskiej są języki: angielski, bułgarski, chorwacki, czeski, duński, estoński, fiński, francuski, grecki, hiszpański, irlandzki, litewski, łotewski, maltański, niderlandzki, niemiecki, polski, portugalski, rumuński, słowacki, słoweński, szwedzki, węgierski i włoski.
10 Nie dotyczy to osób zatrudnionych w Parlamencie Europejskim w dniu, w którym upływa termin składania kandydatur. Do osób kandydujących należy upewnienie się, czy otrzymaliśmy kompletną dokumentację odpowiadającą kandydaturze (jeżeli odpowiednich dokumentów brakuje na portalu HRM (Streamline)).
11 Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2018/1725 z dnia 23 października 2018 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez instytucje, organy i jednostki organizacyjne Unii i swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia rozporządzenia (WE) nr 45/2001 i decyzji nr 1247/2002/WE (Dz.U. L 295 z 21.11.2018, s. 39, http://data.europa.eu/eli/reg/2018/1725/oj).

Zmiany w prawie

Lepsze prawo. W Sejmie odbyła się konferencja podsumowująca konsultacje społeczne projektów ustaw

W ciągu pierwszych 5 miesięcy obowiązywania mechanizmu konsultacji społecznych projektów ustaw udział w nich wzięły 24 323 osoby. Najpopularniejszym projektem w konsultacjach była nowelizacja ustawy o broni i amunicji. W jego konsultacjach głos zabrało 8298 osób. Podczas pierwszych 14 miesięcy X kadencji Sejmu RP (2023–2024) jedynie 17 proc. uchwalonych ustaw zainicjowali posłowie. Aż 4 uchwalone ustawy miały źródła w projektach obywatelskich w ciągu 14 miesięcy Sejmu X kadencji – to najważniejsze skutki reformy Regulaminu Sejmu z 26 lipca 2024 r.

Grażyna J. Leśniak 24.04.2025
Przedsiębiorcy zapłacą niższą składkę zdrowotną – Senat za ustawą

Senat bez poprawek przyjął w środę ustawę, która obniża składkę zdrowotną dla przedsiębiorców. Zmiana, która wejdzie w życie 1 stycznia 2026 roku, ma kosztować budżet państwa 4,6 mld zł. Według szacunków Ministerstwo Finansów na reformie ma skorzystać około 2,5 mln przedsiębiorców. Teraz ustawa trafi do prezydenta Andrzaja Dudy.

Grażyna J. Leśniak 23.04.2025
Rząd organizuje monitoring metanu

Rada Ministrów przyjęła we wtorek, 22 kwietnia, projekt ustawy o zmianie ustawy – Prawo geologiczne i górnicze, przedłożony przez minister przemysłu. Chodzi o wyznaczenie podmiotu, który będzie odpowiedzialny za monitorowanie i egzekwowanie przepisów w tej sprawie. Nowe regulacje dotyczą m.in. dokładności pomiarów, monitorowania oraz raportowania emisji metanu.

Krzysztof Koślicki 22.04.2025
Rząd zaktualizował wykaz zakazanej kukurydzy

Na wtorkowym posiedzeniu rząd przyjął przepisy zmieniające rozporządzenie w sprawie zakazu stosowania materiału siewnego odmian kukurydzy MON 810, przedłożone przez ministra rolnictwa i rozwoju wsi. Celem nowelizacji jest aktualizacja listy odmian genetycznie zmodyfikowanej kukurydzy, tak aby zakazać stosowania w Polsce upraw, które znajdują się w swobodnym obrocie na terytorium 10 państw Unii Europejskiej.

Krzysztof Koślicki 22.04.2025
Od 18 kwietnia fotografowanie obiektów obronnych i krytycznych tylko za zezwoleniem

Od 18 kwietnia policja oraz żandarmeria wojskowa będą mogły karać tych, którzy bez zezwolenia m.in. fotografują i filmują szczególnie ważne dla bezpieczeństwa lub obronności państwa obiekty resortu obrony narodowej, obiekty infrastruktury krytycznej oraz ruchomości. Obiekty te zostaną specjalnie oznaczone.

Robert Horbaczewski 17.04.2025
Prezydent podpisał ustawę o rynku pracy i służbach zatrudnienia

Kompleksową modernizację instytucji polskiego rynku pracy poprzez udoskonalenie funkcjonowania publicznych służb zatrudnienia oraz form aktywizacji zawodowej i podnoszenia umiejętności kadr gospodarki przewiduje podpisana w czwartek przez prezydenta Andrzeja Dudę ustawa z dnia 20 marca 2025 r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia. Ustawa, co do zasady, wejdzie w życie pierwszego dnia miesiąca następującego po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.

Grażyna J. Leśniak 11.04.2025
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.C.2025.2285

Rodzaj: Ogłoszenie
Tytuł: Ogłoszenie o naborze PE/330/2025/S - Dyrektor (K/M) (grupa funkcyjna AD, grupa zaszeregowania 14) - Dyrekcja Generalna ds. Personelu - Dyrekcja ds. Rozwoju Zasobów Kadrowych (Dyrekcja A)
Data aktu: 15/04/2025
Data ogłoszenia: 15/04/2025