OGŁOSZENIE O NABORZE PE/326/2025/S - DYREKTOR (K/M) (grupa funkcyjna AD, grupa zaszeregowania 14) - Dyrekcja Generalna ds. Bezpieczeństwa i Ochrony - Dyrekcja ds. Działań w zakresie Bezpieczeństwa

OGŁOSZENIE O NABORZE PE/326/2025/S
DYREKTOR (K/M)
(grupa funkcyjna AD, grupa zaszeregowania 14) Dyrekcja Generalna ds. Bezpieczeństwa i Ochrony - Dyrekcja ds. Działań w zakresie Bezpieczeństwa
(C/2025/613)

1.
Wolne stanowisko

Przewodnicząca Parlamentu Europejskiego podjęła decyzję o uruchomieniu procedury naboru na stanowisko dyrektora generalnego/dyrektorki generalnej (AD, grupa zaszeregowania 14) w Dyrekcji Generalnej ds. Bezpieczeństwa i Ochrony - Dyrekcja ds. Działań w zakresie Bezpieczeństwa na podstawie art. 29 ust. 2 Regulaminu pracowniczego urzędników Unii Europejskiej 1  (zwanego dalej "regulaminem").

Procedura naboru, mająca dać organowi powołującemu większy wybór, odbędzie się równolegle z wewnętrzną i międzyinstytucjonalną procedurą naboru na stanowiska.

Wynagrodzenie i warunki zatrudnienia określono w regulaminie pracowniczym. Nabór dotyczy grupy zaszeregowania AD 14 2 . Kwota wynagrodzenia podstawowego, opodatkowana podatkiem na rzecz Unii i zwolniona z podatku krajowego, może być powiększona o określone dodatki, zgodnie z warunkami przewidzianymi w regulaminie pracowniczym.

Zwraca się uwagę osób kandydujących, że zgodnie z regulaminem pracowniczym każdy nowy członek personelu musi z powodzeniem ukończyć dziewięciomiesięczny okres próbny oraz że stanowisko to podlega przepisom o polityce mobilności pracowników, przyjętym przez Prezydium Parlamentu Europejskiego 15 stycznia 2018 roku.

Praca na tym stanowisku wymaga dyspozycyjności oraz licznych kontaktów wewnątrz instytucji i poza nią, między innymi kontaktów z posłami do Parlamentu Europejskiego. Dyrektor(ka) będzie odbywał(a) liczne wyjazdy służbowe do poszczególnych miejsc pracy Parlamentu Europejskiego.

2.
Miejsce pracy

Luksemburg. Stanowisko może zostać przeniesione do jednego z pozostałych miejsc pracy Parlamentu Europejskiego.

3.
Równość szans

Parlament Europejski stosuje politykę równości szans i bierze pod uwagę wszystkie kandydatury bez dyskryminacji ze względu na płeć, pochodzenie etniczne, kolor skóry, pochodzenie społeczne, cechy genetyczne, język, religię lub przekonania, poglądy polityczne i inne, przynależność do mniejszości narodowej, status majątkowy, urodzenie, niepełnosprawność, wiek, orientację seksualną, stan cywilny lub sytuację rodzinną.

4.
Opis stanowiska

Jako wysoki rangą urzędnik dyrektor (k/m) będzie wykonywać następujące zadania 3 , stosując się do wytycznych i decyzji przyjętych przez organy parlamentarne i dyrektora generalnego:

zapewnianie właściwego funkcjonowania dużej jednostki organizacyjnej Sekretariatu Generalnego obejmującej szereg działów zajmujących się obszarami kompetencji dyrekcji, zgodnie z polityką Parlamentu,
kierowanie zespołami pracowników, ich organizowanie, motywowanie i koordynowanie - optymalizowanie wykorzystania zasobów jednostki przy zapewnieniu jakości pracy (organizacja, zarządzanie zasobami ludzkimi i budżetowymi, innowacyjność itp.) w odnośnych obszarach działalności,
planowanie działań dyrekcji (określanie celów i strategii) - podejmowanie decyzji koniecznych do osiągnięcia wyznaczonych celów - ocenianie świadczonych usług w celu zapewnienia ich jakości,
doradzanie dyrektorowi generalnemu, sekretarzowi generalnemu oraz posłom do Parlamentu Europejskiego w odnośnych obszarach działalności,
współpraca z poszczególnymi dyrekcjami Sekretariatu Generalnego, reprezentowanie instytucji i negocjowanie umów lub porozumień w odnośnych obszarach działalności,
zarządzanie konkretnymi projektami mogącymi wiązać się z odpowiedzialnością finansową i ich wdrażanie,
pełnienie funkcji subdelegowanego urzędnika zatwierdzającego.
5.
Warunki dopuszczalności

W procedurze naboru mogą kandydować osoby spełniające następujące warunki w dniu, w którym upływa termin zgłaszania kandydatur:

a)
Warunki ogólne

Zgodnie z art. 28 regulaminu pracowniczego wymagane są w szczególności:

posiadanie obywatelstwa jednego z państw członkowskich Unii Europejskiej 4 ,
korzystanie z pełni praw obywatelskich,
uregulowany stosunek do służby wojskowej,
gwarancje postawy etycznej wymagane do wykonywania obowiązków na tym stanowisku.
b)
Warunki szczegółowe
(i)
Wymagane tytuły lub dyplomy
poziom wykształcenia odpowiadający pełnemu cyklowi studiów uniwersyteckich potwierdzony uzyskaniem dyplomu oficjalnie uznawanego w jednym z państw członkowskich Unii Europejskiej, jeżeli normalny czas trwania tych studiów wynosi co najmniej cztery lata,

lub

poziom wykształcenia odpowiadający pełnemu cyklowi studiów uniwersyteckich, potwierdzony uzyskaniem dyplomu oficjalnie uznawanego w jednym z państw członkowskich Unii Europejskiej oraz odpowiednie doświadczenie zawodowe o długości co najmniej jednego roku 5 , w przypadku gdy normalny czas trwania wspomnianych studiów wynosi co najmniej trzy lata.

Dyplomy - niezależnie od tego, czy zostały wydane w państwie członkowskim Unii, czy w innym kraju - muszą być uznane przez oficjalny organ państwa członkowskiego Unii, np. ministerstwo edukacji jednego z państw członkowskich.

Osoby kandydujące posiadające dyplom wydany w państwie nienależącym 6  do Unii muszą dołączyć do zgłoszenia dokument potwierdzający równoważność dyplomów z dyplomami UE. Więcej informacji na temat uznawania kwalifikacji nabytych w państwie trzecim w ramach sieci ENIC-NARIC można znaleźć na stronie https://www.enic-naric.net/.

(ii)
Wymagane doświadczenie zawodowe

Doświadczenie zawodowe nabyte po uzyskaniu wymienionych wyżej kwalifikacji:

dwanaście lat, przynajmniej w części zdobyte w dziedzinach kompetencji dyrekcji, w tym:
minimum sześć lat w środowisku europejskim lub międzynarodowym
i minimum sześć lat na stanowiskach kierowniczych w dużej jednostce organizacyjnej.
(iii)
Znajomość języków
Wymagana jest pogłębiona znajomość jednego z języków urzędowych Unii Europejskiej 7  oraz zadowalająca znajomość przynajmniej jednego innego spośród tych języków.

Komitet doradczy uwzględni znajomość innych języków urzędowych Unii Europejskiej.

6.
Etapy selekcji

Aby pomóc organowi powołującemu w wyborze, komitet doradczy ds. mianowania wysokich rangą urzędników sporządza listę kandydatur i proponuje Prezydium Parlamentu Europejskiego osoby, które należy zaprosić na rozmowę kwalifikacyjną. Prezydium zatwierdza listę; komitet doradczy przystępuje do rozmów, a następnie przedkłada do decyzji Prezydium sprawozdanie końcowe. Prezydium może wówczas rozpocząć przesłuchania osób kandydujących.

Rozmowy będą się odnosiły do opisu charakteru obowiązków podanego w punkcie 4, a także do następujących zdolności:

zmysł strategiczny,
zdolności kierownicze,
umiejętność przewidywania,
umiejętność szybkiego reagowania,
dokładność,
komunikatywność.
7.
Składanie kandydatur

Termin składania kandydatur ustala się na:

środę 12 marca 2025 r. o godz. 12.00 (w południe) czasu brukselskiego.

Osoby kandydujące proszone są o przesłanie na poniższy adres - wyłącznie pocztą elektroniczną, w formacie PDF i w jednym z języków urzędowych Unii Europejskiej 8  - listu motywacyjnego (z dopiskiem: do wiadomości Sekretarza Generalnego Parlamentu Europejskiego, ogłoszenie o naborze nr PE/326/2025/S) i życiorysu w formacie Europass 9 , z podaniem w temacie wiadomości numeru ogłoszenia (PE/326/2025/S):

PERS-EPSeniorManagement@ep.europa.eu

Decyduje data i godzina wysłania wiadomości elektronicznej.

Należy upewnić się, że zeskanowane dokumenty są czytelne.

Przypomina się osobom zaproszonym na rozmowę kwalifikacyjną, że w dniu rozmowy muszą przedstawić dokumenty zaświadczające o studiach, jak również o doświadczeniu zawodowym i obecnie zajmowanym stanowisku; dokumenty te przyjmuje się tylko w formie kopii lub kserokopii 10 . Dokumenty te nie są zwracane.

Dane osobowe osób kandydujących przekazane w ramach niniejszej procedury naboru będą przetwarzane zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2018/1725 11 , zwłaszcza w odniesieniu do poufności i bezpieczeństwa danych.

ZAŁĄCZNIK

DYREKCJA GENERALNA DS. BEZPIECZEŃSTWA I OCHRONY DYREKCJA DS. DZIAŁAŃ W ZAKRESIE BEZPIECZEŃSTWA

GŁÓWNE ZADANIA

Kierowanie pracą działów i wydziałów dyrekcji, koordynacja i organizacja ich pracy oraz zapewnianie wymiany informacji między różnymi wydziałami dyrekcji generalnej;
zapewnienie bezpieczeństwa i ochrony osób, budynków i mienia w trzech miejscach pracy Parlamentu Europejskiego zgodnie z zasadami określonymi przez władze polityczne;
zapewnienie kontroli dostępu osób i pojazdów, a także kontroli bezpieczeństwa dostaw i poczty do budynków Parlamentu;
zapewnienie bezpośredniej ochrony przewodniczącej Parlamentu Europejskiego i bezpieczeństwa w strategicznych miejscach na terenie Parlamentu przez uzbrojoną straż;
utrzymywanie kontaktów i organizowanie niezbędnej współpracy z właściwymi organami państw przyjmujących i służbami bezpieczeństwa innych instytucji w obszarze swoich obowiązków;
przyczynianie się do ponownej oceny środków technicznych niezbędnych do zwiększenia bezpieczeństwa w trzech miejscach pracy oraz współpraca przy projektach innych dyrekcji, które mogłyby mieć wpływ na zarządzanie operacyjne;
pełnienie funkcji subdelegowanego urzędnika zatwierdzającego.

DZIAŁ  DS.

BEZPIECZEŃSTWA W BRUKSELI

Wykonywanie wszystkich funkcji związanych z bezpieczeństwem i ochroną osób i mienia w siedzibie w Brukseli;
kontrolowanie dostępu do budynków i obiektów Parlamentu Europejskiego w Brukseli (osób, pojazdów, dostaw i poczty);
dbanie o sprawny przebieg oficjalnych wizyt, spotkań i wszelkiego rodzaju wydarzeń;
formułowanie opinii dotyczących organizacji wydarzeń i dopilnowanie przestrzegania instrukcji przez pracowników;
udział w formułowaniu opinii dotyczących bezpieczeństwa przedsięwzięć budowlanych i projektów zagospodarowania oraz w monitorowaniu prac;
wdrażanie decyzji organów Parlamentu Europejskiego w zakresie bezpieczeństwa i ochrony;
zapewnianie stosowania i przestrzegania krajowych i europejskich przepisów w dziedzinie bezpieczeństwa i ochrony;
współpraca w dziedzinie bezpieczeństwa i ochrony z władzami krajowymi i innymi instytucjami.

DZIAŁ  DS.

BEZPIECZEŃSTWA W STRASBURGU

Wykonywanie wszystkich funkcji związanych z bezpieczeństwem i ochroną osób i mienia w siedzibie w Strasburgu;
kontrolowanie dostępu do budynków i obiektów Parlamentu Europejskiego w Strasburgu (osób, pojazdów, dostaw i poczty);
dbanie o sprawny przebieg oficjalnych wizyt, spotkań i wszelkiego rodzaju wydarzeń;
formułowanie opinii dotyczących organizacji wydarzeń i dopilnowanie przestrzegania instrukcji przez pracowników;
udział w formułowaniu opinii dotyczących bezpieczeństwa przedsięwzięć budowlanych i projektów zagospodarowania oraz w monitorowaniu prac;
wdrażanie decyzji organów Parlamentu Europejskiego w zakresie bezpieczeństwa i ochrony;
zapewnianie stosowania i przestrzegania krajowych i europejskich przepisów w dziedzinie bezpieczeństwa i ochrony;
współpraca w dziedzinie bezpieczeństwa i ochrony z władzami krajowymi i innymi instytucjami.

DZIAŁ  DS.

BEZPIECZEŃSTWA W LUKSEMBURGU

Wykonywanie wszystkich funkcji związanych z bezpieczeństwem i ochroną osób i mienia w siedzibie w Luksemburgu;
kontrolowanie dostępu do budynków i obiektów Parlamentu Europejskiego w Luksemburgu (osób, pojazdów, dostaw i poczty);
dbanie o sprawny przebieg oficjalnych wizyt, spotkań i wszelkiego rodzaju wydarzeń;
formułowanie opinii dotyczących organizacji wydarzeń i dopilnowanie przestrzegania instrukcji przez pracowników;
udział w formułowaniu opinii dotyczących bezpieczeństwa przedsięwzięć budowlanych i projektów zagospodarowania oraz w monitorowaniu prac;
wdrażanie decyzji organów Parlamentu Europejskiego w zakresie bezpieczeństwa i ochrony;
zapewnianie stosowania i przestrzegania krajowych i europejskich przepisów w dziedzinie bezpieczeństwa i ochrony;
współpraca w dziedzinie bezpieczeństwa i ochrony z władzami krajowymi i innymi instytucjami.

DZIAŁ  DS.

OCHRONY

Zapewnianie fizycznej ochrony przewodniczącej Parlamentu Europejskiego w trzech miejscach pracy zgodnie z Regulaminem i prawem krajów, do których odbywają się wyjazdy służbowe;
dbanie o sprawny przebieg oficjalnych wizyt, spotkań i wydarzeń, w których uczestniczy przewodnicząca Parlamentu Europejskiego;
współpraca z partnerami wewnętrznymi i zewnętrznymi zaangażowanymi w przygotowywanie codziennych działań i wyjazdów służbowych przewodniczącej Parlamentu Europejskiego, w tym ze służbą protokolarną, Gabinetem Przewodniczącej, operacyjnymi działami ds. bezpieczeństwa i odpowiednimi krajowymi służbami policyjnymi;
współdziałanie z organami krajowymi i innymi instytucjami w kwestiach związanych z ochroną bezpośrednią i bezpieczeństwem;
utrzymywanie bliskiej współpracy z belgijską policją federalną i policją francuską w celu zapewnienia ustawicznego szkolenia zawodowego dla funkcjonariuszy ochrony bezpośredniej i dla uzbrojonej straży;
wnoszenie wkładu w planowanie i koordynację ustaleń dotyczących ochrony bezpośredniej przewodniczącej Parlamentu Europejskiego i uzbrojonej straży; organizowanie szkoleń niezbędnych do wykonywania obowiązków przez członków obu zespołów; zarządzanie odnawianiem indywidualnych pozwoleń na broń;
wykonywanie wszystkich zadań związanych z bezpieczeństwem i ochroną osób i mienia w trzech miejscach pracy w przypadku ataku zagrażającego życiu ludzkiemu i mieniu.
1 Zob. rozporządzenie Rady (EWG, Euratom, EWWiS) nr 259/68 (Dz.U. L 56 z 4.3.1968, s. 1), zmienione rozporządzeniem (WE, Euratom) nr 723/2004 (Dz.U. L 124 z 27.4.2004, s. 1) i ostatnio rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE, Euratom) nr 1023/2013 z dnia 22 października 2013 r. zmieniającym regulamin pracowniczy urzędników Unii Europejskiej i warunki zatrudnienia innych pracowników Unii Europejskiej (Dz.U. L 287 z 29.10.2013, s. 15).
2 Urzędnik jest klasyfikowany z chwilą zatrudnienia zgodnie z art. 32 regulaminu pracowniczego.
3 Spis głównych zadań znajduje się w załączniku.
4 Państwami członkowskimi Unii Europejskiej są: Belgia, Bułgaria, Czechy, Dania, Niemcy, Estonia, Irlandia, Grecja, Hiszpania, Francja, Chorwacja, Włochy, Cypr, Łotwa, Litwa, Luksemburg, Węgry, Malta, Niderlandy, Austria, Polska, Portugalia, Rumunia, Słowenia, Słowacja, Finlandia, Szwecja.
5 Tego roku doświadczenia nie zalicza się do doświadczenia zawodowego określonego w następnym akapicie.
6 Kwalifikacje i dyplomy uzyskane w Zjednoczonym Królestwie do 31 grudnia 2020 r. są akceptowane bez innego potwierdzenia. Dyplomy uzyskane po tym terminie wymagają uznania przez NARIC. W praktyce oznacza to, że dyplomom brytyjskim wydawanym od 1 stycznia 2021 r. musi towarzyszyć dokument potwierdzający równoważność wydany przez właściwy organ państwa będącego aktualnie członkiem UE.
7 Językami urzędowymi Unii Europejskiej są języki: angielski, bułgarski, chorwacki, czeski, duński, estoński, fiński, francuski, grecki, hiszpański, irlandzki, litewski, łotewski, maltański, niderlandzki, niemiecki, polski, portugalski, rumuński, słowacki, słoweński, szwedzki, węgierski i włoski.
8 Ibid.
10 Nie dotyczy to osób zatrudnionych w Parlamencie Europejskim w dniu, w którym upływa termin składania kandydatur. Do osób kandydujących należy upewnienie się, czy otrzymaliśmy kompletną dokumentację odpowiadającą kandydaturze (jeżeli odpowiednich dokumentów brakuje na portalu HRM (Streamline)).
11 Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2018/1725 z dnia 23 października 2018 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez instytucje, organy i jednostki organizacyjne Unii i swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia rozporządzenia (WE) nr 45/2001 i decyzji nr 1247/2002/WE (Dz.U. L 295 z 21.11.2018, s. 39).

Zmiany w prawie

Lepsze prawo. W Sejmie odbyła się konferencja podsumowująca konsultacje społeczne projektów ustaw

W ciągu pierwszych 5 miesięcy obowiązywania mechanizmu konsultacji społecznych projektów ustaw udział w nich wzięły 24 323 osoby. Najpopularniejszym projektem w konsultacjach była nowelizacja ustawy o broni i amunicji. W jego konsultacjach głos zabrało 8298 osób. Podczas pierwszych 14 miesięcy X kadencji Sejmu RP (2023–2024) jedynie 17 proc. uchwalonych ustaw zainicjowali posłowie. Aż 4 uchwalone ustawy miały źródła w projektach obywatelskich w ciągu 14 miesięcy Sejmu X kadencji – to najważniejsze skutki reformy Regulaminu Sejmu z 26 lipca 2024 r.

Grażyna J. Leśniak 24.04.2025
Przedsiębiorcy zapłacą niższą składkę zdrowotną – Senat za ustawą

Senat bez poprawek przyjął w środę ustawę, która obniża składkę zdrowotną dla przedsiębiorców. Zmiana, która wejdzie w życie 1 stycznia 2026 roku, ma kosztować budżet państwa 4,6 mld zł. Według szacunków Ministerstwo Finansów na reformie ma skorzystać około 2,5 mln przedsiębiorców. Teraz ustawa trafi do prezydenta Andrzaja Dudy.

Grażyna J. Leśniak 23.04.2025
Rząd organizuje monitoring metanu

Rada Ministrów przyjęła we wtorek, 22 kwietnia, projekt ustawy o zmianie ustawy – Prawo geologiczne i górnicze, przedłożony przez minister przemysłu. Chodzi o wyznaczenie podmiotu, który będzie odpowiedzialny za monitorowanie i egzekwowanie przepisów w tej sprawie. Nowe regulacje dotyczą m.in. dokładności pomiarów, monitorowania oraz raportowania emisji metanu.

Krzysztof Koślicki 22.04.2025
Rząd zaktualizował wykaz zakazanej kukurydzy

Na wtorkowym posiedzeniu rząd przyjął przepisy zmieniające rozporządzenie w sprawie zakazu stosowania materiału siewnego odmian kukurydzy MON 810, przedłożone przez ministra rolnictwa i rozwoju wsi. Celem nowelizacji jest aktualizacja listy odmian genetycznie zmodyfikowanej kukurydzy, tak aby zakazać stosowania w Polsce upraw, które znajdują się w swobodnym obrocie na terytorium 10 państw Unii Europejskiej.

Krzysztof Koślicki 22.04.2025
Od 18 kwietnia fotografowanie obiektów obronnych i krytycznych tylko za zezwoleniem

Od 18 kwietnia policja oraz żandarmeria wojskowa będą mogły karać tych, którzy bez zezwolenia m.in. fotografują i filmują szczególnie ważne dla bezpieczeństwa lub obronności państwa obiekty resortu obrony narodowej, obiekty infrastruktury krytycznej oraz ruchomości. Obiekty te zostaną specjalnie oznaczone.

Robert Horbaczewski 17.04.2025
Prezydent podpisał ustawę o rynku pracy i służbach zatrudnienia

Kompleksową modernizację instytucji polskiego rynku pracy poprzez udoskonalenie funkcjonowania publicznych służb zatrudnienia oraz form aktywizacji zawodowej i podnoszenia umiejętności kadr gospodarki przewiduje podpisana w czwartek przez prezydenta Andrzeja Dudę ustawa z dnia 20 marca 2025 r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia. Ustawa, co do zasady, wejdzie w życie pierwszego dnia miesiąca następującego po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.

Grażyna J. Leśniak 11.04.2025
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.C.2025.613

Rodzaj: Ogłoszenie
Tytuł: OGŁOSZENIE O NABORZE PE/326/2025/S - DYREKTOR (K/M) (grupa funkcyjna AD, grupa zaszeregowania 14) - Dyrekcja Generalna ds. Bezpieczeństwa i Ochrony - Dyrekcja ds. Działań w zakresie Bezpieczeństwa
Data aktu: 26/02/2025
Data ogłoszenia: 26/02/2025