W ust. 1 p. A po słowach "okręgu gdańskiego" dodaje się w nawiasach "(oprócz stacyj, leżących na obszarze W. M. Gdańska)".
W ust. II w wierszu 3-im określenie "za całą odległość przewozu" zmienia się na: "za łączną odległość kolei państwowych".
W p. 5 po słowach "inne opłaty" dodaje się "podawane w listach przewozowych".
W p. 7 ust. A w wierszu 6-ym po słowach "w liście przewozowym" dodaje się "lub w zamówieniu pisemnem".
W tymże p. 7 ust. B w wierszu 2-im po słowach "Do tych należą" dodaje się "oprócz przesyłek towarów, wymienionych w grupach 22, 23, 25, 26 i 27 Nomenklatury i klasyfikacji (część III 'Taryfy)".
W p. 8 po słowach "w liście przewozowym" dodaje się "lub w zamówieniu pisemnem".
W p. 9 po słowach "na 9 klas" dodaje się "normalnych i siedem klas wyjątkowych".
W p. 12 w wierszu 3-im wyraz "lub" zastępuje się wyrazem "i".
W p. 13 po wierszu 7-m dodaje się ustęp następujący: "Przy całkowitem wyzyskaniu pojemności wagonu i nadaniu przesyłki pod adresem jednego odbiorcy oraz do jednej i tej samej stacji, obliczanie przewoźnego według zasad dla przesyłek półwagonowych może mieć miejsce również bez obowiązku cechowania lub numerowania poszczególnych sztuk".
W p. 14 w wierszu 7-m po słowach "w liście przewozowym" dodaje się "lub w zamówieniu pisemnem".
W p. 15 w wierszu 8-m po słowie "zażądał" dodaje się "w liście przewozowym albo".
W p. 17 wykaz towarów lekkich uzupełnia się nazwą:
"m) ule z pszczołami (z gr. 26),
n) urządzenia domowe (sprzęty domowe) używane".
W tymże p. 17 w ustępie ostatnim po słowie "zażądał" dodaje się w "liście przewozowym albo".
W p. 18 ust. c) uzupełnia się w sposób następujący: "Ten sam sposób obliczenia stosuje się i do przesyłek jednolitego towaru oraz do przesyłek taryfowanych według klas niższych niż klasa III, jeżeli obliczenie przewoźnego według klasy III da opłaty niższe. O ile nadawca zażądał podstawienia wagonu O ładowności określonej, przewoźne oblicza się w myśl p. p. 15 i 17 Postan. taryf."
W p. 30 po słowach "w liście przewozowym" dodaje się "lub w zamówieniu pisemnem".
W p. 38 w wierszu czwartym skreśla się słowa: "otrzymując wzamian odpowiedni bilet. W braku biletu", natomiast dalsza część zdania otrzymuje brzmienie: "Opłatę tę stacja nadania wpisuje do listu przewozowego i t. d."
Wprowadza się nowy rozdział IX-a o brzmieniu następującem:
"IX-a. Przewóz piwa w wagonach specjalnych, z prawem częściowego odładunku.
63. Zorganizowanie stałego przewozu piwa w specjalnych wagonach prywatnych właścicieli z prawem częściowego odładunku na stacjach pośrednich może nastąpić tylko po uprzedniem porozumieniu się nadawcy z Zarządem kolei (Dyrekcją). Przewóz odbywa się pociągami, wskazanemi przez Dyrekcję, na zasadach niżej podanych.
a) Nadawca sporządza na każdy wagon jeden list przewozowy na całą przesyłkę do najdalszej stacji przeznaczenia, zamieszczając tak w liście przewozowym, jak i we wtórniku, w rubryce "wskazania nadawcy" żądanie uskutecznienia przewozu "z częściowym odładunkiem piwa na stacjach pośrednich".
b) Wagonowi specjalnemu, w którym przewozi się przesyłki piwa, obowiązany jest towarzyszyć osobny dozorca, wyznaczony przez nadawcę, na zasadach p. 37 Postanowień Taryfowych. Obowiązkiem dozorcy, oprócz nadzoru ogólnego nad przesyłką, jest rozciągnięcie nadzoru: a) nad naładunkiem piwa na stacji nadawczej; b) nad odładunkiem jego na stacjach pośrednich; c) nad wyładunkiem piwa na końcowej stacji przeznaczenia, oznaczonej w liście przewozowym i d) nad naładunkiem i wyładunkiem naczyń opróżnionych. Czynności, wskazane powyżej pod a), b) i c) powinny być dokonywane środkami właściciela wagonu.
c) Odładunek piwa w drodze może być uskuteczniony tylko na tych stacjach, które znajdują się na drodze przebiegu danego pociągu do stacji przeznaczenia, wymienionej w liście przewozowym i gdzie znajdują się stali odbiorcy piwa. Stacje te powinny, być wymienione w osobnej specyfikacji, dołączanej do listu przewozowego i do wtórnika.
d) Odładowanie piwa, tudzież doładowanie opróżnionych naczyń następuje po uprzedniem zgłoszeniu tego kierownikowi pociągu i wręczeniu mu wtórnika listu przewozowego celem okazania go dyżurnemu ruchu na stacji odładunku.
e) Dla dokonania częściowego odładunku piwa dozorca przesyłki nie ma prawa żądać od kolei odczepienia wagonu i podstawienia go do ramp stacyjnych, sam zaś odładunek powinien zakończyć w ciągu czasu postojowego, ustalonego rozkładem jazdy danego pociągu, nie wywołując przetrzymania pociągu na danej stacji. Równocześnie z odładunkiem piwa na stacjach pośrednich zezwala się załadowywać do danego wagonu opróżnione naczynia piwne (beczki drewniane i butelki w skrzyniach drewnianych lub bez skrzyń), stosownie do ilości miejsc odładowanych, bez sporządzania osobnego listu przewozowego.
f) Specjalne wagony do przewozu piwa mogą być zatrzymywane w drodze dla nabrania lodu na którejkolwiek ze stacyj pośrednich; w tym celu powinien nadawca wpisać odnośne żądania do listu przewozowego i do wtórnika w rubryce "wskazania nadawcy". W wypadkach zatrzymania dla wskazanego celu wagonu w drodze, termin dostawy ładunku przedłuża się o 24 godziny.
g) Przewoźne za piwo, przewożone w wagonach specjalnych z prawem częściowego odładunku w drodze oblicza się na zasadzie obowiązującej na przewóz danego towaru taryfy za całkowitą wagę ładunku, wskazaną w liście przewozowym, najmniej jednak albo za 5000 kg według, rubryki a), albo za 10.000 kg według rubryki b), albo za 15.000 kg według rubryki c), za całą odległość przewozu od stacji nadawczej do końcowej stacji przeznaczenia i powinno być zawsze pobrane zgóry na stacji nadawczej.
h) Po przybyciu wagonu z piwem do końcowej stacji przeznaczenia, wskazanej w liście przewozowym, dozorca przesyłki powinien złożyć wtórnik listu przewozowego i, po uiszczeniu przypadających z tytułu umowy o przewóz należności narosłych w drodze podjąć list przewozowy i zabrać natychmiast ze stacji resztę pozostałego w wagonie piwa. Co do naczyń próżnych, sprawę reguluje ust. j).
i) Koleje, uczestniczące w przewozie piwa w wagonach specjalnych z prawem częściowego odładunku i z warunkiem obowiązkowego towarzyszenia temu ładunkowi dozorcy, wyznaczonego przez nadawcę, nie ponoszą w myśl art. 86 Przepisów Przewozowych odpowiedzialności, ani za brak towaru wogóle, ani za jego uszkodzenia w drodze, w wypadkach, którym zapobiec powinien był towarzyszący przesyłce dozorca. Kolej nie odpowiada również, jeżeli częściowe odładowanie przesyłki, przewożonej pociągiem osobowym, nie mogło być na którejkolwiek stacji pośredniej dokonane wskutek spóźnienia pociągu lub innych przeszkód ruchowych.
j) Zwrotny, do stacji nadania, przebieg niezaładowanych piwem specjalnych wagonów prywatnych właścicieli dokonywa się za osobnym listem przewozowym w myśl pp. 87 i 89 Postanowień Taryfowych. Za zwrotny przewóz tych wagonów opłaty się nie pobiera z wyjątkiem wypadku przejścia próżnego wagonu przez obszar niemieckiego Śląska Górnego (p. 90 Postanowień Taryfowych).
Również bezpłatnie przewozi się do stacji nadania w takich zwrotnych wagonach opróżnione naczynia od piwa (beczki drewniane, butelki w skrzyniach drewnianych lub bez skrzyń), oraz środki ochronne od ciepła lub zimna (naczynia do lodu lub wody gorącej, opony filcowe i t. p.) pod warunkami, przewidzianemi w pp. 31 - 36 Postanowień Taryfowych".
W zależności od powyższego dotychczasowy p. 63 otrzymuje numer 64 i łączy się z obecnym p. 64.
W p. 83 w wierszu 3-m skreśla się wyrazy: "rubryka c)", a zamiast słów: "za 10.000 kg." dodaje się: "albo za 5000 kg. według rubryki a), albo za 10.000 kg. według rubryki b), albo za 15.000.kg. według rubryki c)".
W p. 90 w wierszu 2 po słowach "wagonów - chłodni" dodaje się: "zaliczonych do taboru P.K.P.".
W p. 96 w wierszu 12-m po słowach "stacji taryfowej" dodaje się: "poza przewoźnem, przewidzianem w p. 90", a w ust. F w wierszu 5-m po wyrazie "Katowickiej" wstawia się "Poznańskiej".
W "Wykazie opłat dodatkowych" wprowadza się zmiany następujące:
W p. 1 "Ceny druków" w ust. c) opłatę 10 gr. zmienia się na "20 gr.".
Do p. 7 "Opłaty za przetrzymanie" dodaje się uwagę, 3 o treści następującej:
"Uwaga 3. W okręgu kolejowym katowickim obliczanie postojowego za przetrzymanie na kopalniach i koksowniach wagonów, podstawianych przy wykazach 0, odbywa się okresami 8-godzinnemi (czas trwania jednej zmiany - szychty). O ile po upływie pierwszego okresu 8-godzinnego nie zwrócono całej ilości zamówionych i podstawionych wagonów, postojowe oblicza się za cały następny okres 8-godzinny po 50 gr. za wagon i godzinę. Gdyby i w drugim okresie nie nastąpił zwrot wszystkich zamówionych wagonów, postojowe oblicza się za dalsze 8 godzin. Ten sposób obliczania stosuje się tak długo, aż kopalnia lub koksownia nie zwróci całej ilości podstawionych wagonów. Na obliczanie tonie wpływa okoliczność, na ile zmian pracuje dane przedsiębiorstwo, jak również nie przerywają biegu godzin postojowego t. zw. zmiany (szychty) świąteczne".
W p. 12 "Opłaty za zaliczenia" wysokość prowizji zmienia się z 0,5% na 1%.
W p. 16 "Opłaty za dezynfekcje", w końcu wykazu dodaje się zdanie: "lecz nie mniej, niż zwrot kosztów rzeczywistych za dokonanie powyższych czynności".
W gr. 2 "Nasiona i t. d." w poz. b) kl. V zmienia się na kl. IV.
W gr. 3 "Ziemniaki" w poz. c) kl. II zmienia się na kl. III.
W gr. 5 "Siano i t. d " w poz. b) i c) kl. VII zmienia się na kl. VI.
W tejże grupie 5 w poz. c) dodaje się nazwy: "słoma ryżowa i słoma panama", a po słowie "tapicerskich" dodaje się "i szczotkarskich".
W gr. 6 "Jarzyny i t. d." w poz. b) kl. III i VI zmienia się na kl. II i V.
W gr. 7 "Owoce i t. d." w poz. a) i c) kl. III-V zmienia się na II-IV, a w poz. d) kl. II-IV zmienia się na I-III. Równocześnie z poz. a) skreśla się nazwę "jabłka" i wprowadza się jako nową pozycję f) "Jabłka kl. II-V".
W gr. 8 "Nasiona ogrodowe i t. d." w poz. a) kl. V zmienia się na kl. IV.
W gr. 9 "Kwiaty i t. d." w poz. a) kl. V zmienia się na kl. IV.
W gr. 11 "Chmiel" kl. II i IV zmienia się na I i III.
W gr. 12 "Cykorja" w poz. b) kl. V zmienia się na kl. IV.
W gr. 17 "Cukier" w tytule dodaje się odsyłacz "*)" a w poz. e) wyraz "niemelasowane" zmienia się na: "oprócz melasowanych".
W gr. 18 "Spirytus i wódka" w tytule dodaje się odsyłacz "*)" a u dołu strony dodaje się odsyłacz "*) Patrz cześć V "Taryfy wyjątkowe".
W gr. 19 "Piwo" poz. a) i b) otrzymują brzmienie:
"a) piwo w beczkach i butelkach II i V;
b) porter ...... I i III".
W gr. 20 "Miód pitny" kl. V zmienia się na kl. IV.
W gr. 22 "Zwierzęta" w uwadze I-ej opłatę 15 gr. zmienia się na 20 gr., w uwadze 2-ej po słowach "w liście przewozowym" dodaje się "lub w zamówieniu pisemnem", a w uwadze 8 skreśla się ostatnie słowa "rubryka b)". Wprowadza się nową uwagę 10) o brzmieniu następującem:
"10) Przy przesyłkach koni i bydła rogatego rosłego ze stacyj, leżących na linji: Wilno - Lida -Wołkowysk - Brześć - Kowel - Zdołbunów oraz na wschód od niej normę załadowania do wagonu podnosi się: dla koni do 10, 12 i 14 sztuk, dla bydła do 14, 16 i 18 sztuk na wagon".
Pozatem w tejże gr. 22 pod pozycją c) "Bydło rogate rosłe" wprowadza się nową pozycję o brzmieniu następującem:
№№ grup nomenklatury | DZIAŁY i GRUPY TOWARÓW | Przesyłki pojedyńczych zwierząt za 1 szt. i 1 km groszy | Przesyłki wagonowe | ||
Przy załadowaniu do wagonu nie więcej jak sztuk: | Klasa opłat za przewóz zwierząt żywych i drobiu | Opłata za zwierzęta załadowane ponad normę najwyższą za 1 szt. i 1 km groszy | |||
Jałowizna w wieku | 7 | 5 | |||
od 7 do 18 mies. | 20 | A | |||
25 | B | ||||
30 | C |
W gr. 25 "Ryby i t. d." w poz. a) przed słowem "świeże" wstawia się "żywe" oraz poz. e) uzupełnia się nazwą "i ikra rybia".
W tejże grupie 25, w uwadze 1) po słowach: "z wodą" dodaje się "tudzież za ikrę", a po słowach "w liście przewozowym" dodaje się "lub w zamówieniu pisemnem".
W gr. 26 "Pszczoły" uwagę 2) uzupełnia się w sposób następujący:
"Przy przewozie uli z pszczołami na żądanie nadawcy, wyrażone w liście przewozowym lub w zamówieniu pisemnem, pociągiem osobowym - przewoźne oblicza się z podwyższeniem o 50%, a pociągiem pośpiesznym - o 100%".
W gr. 27 "Nabiał" w uwadze 3) po słowach "w liście przewozowym" dodaje się "lub w zamówieniu pisemnem".
W gr. 35 "Skóry surowe" kl. VI zmienia się na kl. V.
W gr. 41 "Materjały drzewne" w poz. b) w wierszu 3-im po słowie: "europejskiego:" dodaje się "w korze lub bez kory"; poz. i) uzupełnia się nazwami: "drzewo heblowane i fugowane, łaty bukowe zgruba obtoczone", równocześnie z poz. f) skreśla się określenie: "heblowane i fugowane". W poz. c) określenie, zamieszczone w nawiasach, uzupełnia się słowami: "nie dłuższe nad 7 m.".
W gr. 42 "Drzewo opałowe" poz. e) uzupełnia się nazwą "oraz brykiety z trocin".
W gr. 43 "Wyroby z drzewa" w poz. b), d), e), f) i h) kl. VII zmienia się na kl. VI.
W gr. 44 "Przetwory z drzewa" w poz. a) kl. VIII zmienia się na kl. VII, a w poz. b) kl. V na kl. IV.
W gr. 46 "Papier" w poz. c) kl. V zmienia się na kl. IV, a w poz. e) skreśla się słowa: "oprócz ułożonych w pudełka" oraz kl. II i IV zmienia się na kl. I i III.
W gr. 50 "Sól" w poz. b) kl. II i IV zmienia się na kl. I i III.
W gr. 52 "Gips i t. d." w poz. b) kl. V i VII zmienia się na kl. IV i VI, pozatem dodaje się poz. c) "Gips modelarski.... II-VIII".
W gr. 55 "Kamienie i t. d.", w poz. b) po wyrazie "wapień" dodaje się: "i dolomit".
W gr. 56 "Piasek i t. d." w końcu tytułu dodaje się odsyłacz *) (gwiazdkę), a w poz. b) kl. VII zmienia się na kl. VIII; z tejże poz. b) wyłącza się nazwę "kaolina", którą przenosi się do nowej poz. c) z kl. II-VI.
W gr. 59 "Porcelana i t. d." w poz. b) kl. V i VII zmienia się na kl. IV i VI.
W gr. 60 "Wyroby garncarskie" w poz. b) kl. VII zmienia się na kl. VI, a poz. e) uzupełnia się nazwami: "cegła żużlowa, szlakowa i podsufitki (plecionka druciana ze wstawkami z gliny palonej)".
W gr. 63 "Żelazo i t. d." w poz. f) po słowie "żelaznych" dodaje się "i stalowych", zaś ustęp od słów: "i użytku bezpośredniego" otrzymuje brzmienie: "(żelastwo, szmelc) i nadane do hut celem przetopienia...."
W gr. 64 "Inne metale" w poz. b) po wyrazie "opiłki" dodaje się: "oraz inne odpadki tych metali".
W gr. 65 "Wyroby z żelaza" w poz. a) nazwę "konstrukcje żelazne" uzupełnia się określeniem "budowlane ciężkie", a w końcu poz. a) dodaje się "oraz kokile hutnicze", poz. i) uzupełnia się nazwami: "bramy żelazne, ramy okienne"; w poz. f) kl. II i IV zmienia się na kl. I i III.
W gr. 66 "Maszyny i t. d." w poz. g) kl. II i IV zmienia się na I i III.
W gr. 70 "Pierwiastki chemiczne" w poz. g) nazwę "soda zwykła" uzupełnia się określeniem "krystaliczna", do poz. h) dodaje się nazwę "wapień boraksowy", natomiast skreśla się tę nazwę z poz. j); w tejże poz. j) nazwę "ałun naturalny" uzupełnia się określeniem "krystaliczny"; do poz. m) dodaje się nazwę "woda gazowa".
W gr. 72 "Barwniki" w poz. b) słowa "niezaprawione olejem" zmienia się na: "oprócz zaprawionych olejem i barwionych"; w poz. c) id) kl. V zmienia się na kl. IV; dodaje się nową pozycję: "f) Farby ziemne (wapienne) zabarwione, oprócz zaprawionych olejem II-V".
W gr. 74 "Nawozy i t. d." poz. c) uzupełnia się nazwą "oraz surofosfat".
W gr. 78 "Mydło i t. d." poz. a) otrzymuje brzmienie: "Mydło i świece, zwykłe, oraz stearyna".
W gr. 80 "Wody mineralne" w poz. a) dodaje się nazwę "Wysowska", zaś kl. IX zmienia się na kl. VIII, a w poz. b) kl. II i V na kl. I i III.
W gr. 94 "Opony" kl. II i IV zmienia się na kl. I i III.
W gr. 114 "Kufry" kl. II i V zmienia się na kl. I i III.
W gr. 129 "Tabor i t. d." w poz. c), d), e) i f) kl. VII zmienia się na kl. VI.
Za odległość kilometrów | KLASY PRZESYŁEK | ||||
Pośpiesznych | Zwyczajn. drobnych | ||||
drobnych | pół- i całowagonowych | I. | |||
Z obliczeniem najmniej za: | |||||
wagę rzeczywistąprzesyłki | 5.000 kg. | 10.000 kg | 15.000 kg. | wagę rzeczywistą przesyłki | |
a) | b) | c) | |||
Groszy za 100 kilogramów | |||||
1 - 5 | 55 | 51 | 47 | 43 | 38 |
6 | 59 | 55 | 50 | 45 | 40 |
7 | 63 | 58 | 53 | 48 | 43 |
8 | 67 | 62 | 56 | 51 | 45 |
9 | 71 | 66 | 60 | 54 | 48 |
10 | 75 | 69 | 63 | 57 | 50 |
11 | 79 | 73 | 66 | 60 | 53 |
12 | 83 | 76 | 69 | 62 | 55 |
13 | 87 | 80 | 73 | 66 | 58 |
14 | 91 | 84 | 76 | 68 | 60 |
15 | 95 | 87 | 79 | 71 | 63 |
16 | 99 | 91 | 82 | 74 | 65 |
17 | 103 | 95 | 86 | 77 | 68 |
18 | 107 | 98 | 89 | 80 | 70 |
19 | 111 | 102 | 92 | 83 | 73 |
20 | 115 | 105 | 95 | 85 | 75 |
21 | 119 | 109 | 99 | 89 | 78 |
22 | 123 | 113 | 102 | 91 | 80 |
23 | 127 | 116 | 105 | 94 | 83 |
24 | 131 | 120 | 108 | 97 | 85 |
25 | 135 | 124 | 112 | 100 | 88 |
26 | 139 | 127 | 115 | 103 | 90 |
27 | 143 | 131 | 118 | 106 | 93 |
28 | 147 | 134 | 121 | 108 | 95 |
29 | 151 | 138 | 125 | 112 | 98 |
30 | 155 | 142 | 128 | 114 | 100 |
31 | 159 | 145 | 131 | 117 | 103 |
32 | 163 | 149 | 134 | 120 | 105 |
33 | 167 | 153 | 138 | 123 | 108 |
34 | 171 | 156 | 141 | 126 | 110 |
35 | 175 | 160 | 144 | 129 | 113 |
36 | 179 | 163 | 147 | 131 | 115 |
37 | 183 | 167 | 151 | 135 | 118 |
38 | 187 | 171 | 154 | 137 | 120 |
39 | 191 | 174 | 157 | 140 | 123 |
40 | 195 | 178 | 160 | 143 | 125 |
41 | 199 | 182 | 164 | 146 | 128 |
42 | 203 | 185 | 167 | 149 | 130 |
43 | 207 | 189 | 170 | 152 | 133 |
44 | 211 | 192 | 173 | 154 | 135 |
45 | 215 | 196 | 177 | 158 | 138 |
46 | 219 | 200 | 180 | 160 | 140 |
47 | 223 | 203 | 183 | 163 | 143 |
48 | 227 | 207 | 186 | 166 | 145 |
49 | 231 | 211 | 190 | 169 | 148 |
50 | 235 | 214 | 193 | 172 | 150 |
Za odległość kilometrów | KLASY PRZESYŁEK | ||||
Pośpiesznych | Zwyczajn. drobnych | ||||
drobnych | pół- i całowagonowych | I. | |||
Z obliczeniem najmniej za: | |||||
wagę rzeczywistą przesyłki | 50.00 kg. | 10.000 kg. | 15.000 kg. | wagę rzeczywistą przesyłki | |
a) | b) | c) | |||
Groszy za 100 kilogramów | |||||
51 - 55 | 255 | 232 | 209 | 186 | 163 |
56 - 60 | 275 | 250 | 225 | 200 | 175 |
61 - 65 | 295 | 269 | 242 | 215 | 188 |
66 - 70 | 315 | 287 | 258 | 229 | 200 |
71 - 75 | 335 | 305 | 274 | 244 | 213 |
76 - 80 | 355 | 323 | 290 | 258 | 225 |
81 - 85 | 375 | 341 | 307 | 273 | 238 |
86 - 90 | 395 | 359 | 323 | 287 | 250 |
91 - 95 | 415 | 377 | 339 | 301 | 263 |
96 - 100 | 435 | 395 | 355 | 315 | 275 |
101 - 110 | 470 | 427 | 384 | 341 | 297 |
111 - 120 | 505 | 459 | 412 | 366 | 319 |
121 - 130 | 540 | 491 | 441 | 391 | 341 |
131 - 140 | 575 | 522 | 469 | 416 | 363 |
141 - 150 | 610 | 554 | 498 | 442 | 385 |
151 - 160 | 645 | 586 | 526 | 467 | 407 |
161 - 170 | 680 | 618 | 555 | 492 | 429 |
171 - 180 | 715 | 649 | 583 | 517 | 451 |
181 - 190 | 750 | 681 | 612 | 543 | 473 |
191 - 200 | 785 | 713 | 640 | 568 | 495 |
201 - 210 | 815 | 740 | 665 | 590 | 515 |
211 - 220 | 845 | 768 | 690 | 613 | 535 |
221 - 230 | 875 | 795 | 715 | 635 | 555 |
231 - 240 | 905 | 823 | 740 | 658 | 575 |
241 - 250 | 935 | 850 | 765 | 680 | 595 |
231 - 260 | 965 | 878 | 790 | 703 | 615 |
261 - 270 | 995 | 905 | 815 | 725 | 635 |
271 - 280 | 1.025 | 933 | 840 | 748 | 655 |
281 - 290 | 1.055 | 960 | 865 | 770 | 675 |
291 - 300 | 1.085 | 988 | 890 | 793 | 695 |
301 - 310 | 1.110 | 1.011 | 912 | 813 | 713 |
311 - 320 | 1.135 | 1.034 | 933 | 832 | 731 |
321 - 330 | 1.160 | 1.058 | 955 | 852 | 749 |
331 - 340 | 1.185 | 1.081 | 976 | 872 | 767 |
341 - 350 | 1.210 | 1.104 | 998 | 892 | 785 |
351 - 360 | 1.235 | 1.127 | 1.019 | 911 | 803 |
361 - 370 | 1.260 | 1.151 | 1.041 | 931 | 821 |
371 - 380 | 1.285 | 1.174 | 1.062 | 951 | 839 |
381 - 390 | 1.310 | 1.197 | 1.084 | 971 | 857 |
391 - 400 | 1.335 | 1.220 | 1.105 | 990 | 875 |
Za odległość kilometrów | KLASY PRZESYŁEK | ||||
Pośpiesznych | Zwyczajn. drobnych | ||||
drobnych | pół- i całowagonowych | I. | |||
Z obliczeniem najmniej za: | |||||
wagę rzeczywistą przesyłki | 5.000 kg. | 10.000 kg | 15.000 kg. | wagę rzeczywistą przesyłki | |
a) | b) | c) | |||
Groszy za 100 kilogramów | |||||
401 - 410 | 1.355 | 1.239 | 1.123 | 1.007 | 891 |
411 - 420 | 1.375 | 1.258 | 1.141 | 1.024 | 907 |
421 - 430 | 1.395 | 1.277 | 1.159 | 1.041 | 923 |
431 - 440 | 1.415 | 1.296 | 1.177 | 1.058 | 939 |
441 - 450 | 1.435 | 1.315 | 1.195 | 1.075 | 955 |
451 - 460 | 1.455 | 1.334 | 1.213 | 1.092 | 971 |
461 - 470 | 1.475 | 1.353 | 1.231 | 1.109 | 987 |
471 - 480 | 1.495 | 1.372 | 1.249 | 1.126 | 1.003 |
431 - 490 | 1.515 | 1.391 | 1.267 | 1.143 | 1.019 |
491 - 500 | 1.535 | 1.410 | 1.285 | 1.160 | 1.035 |
501 - 510 | 1.550 | 1.425 | 1.299 | 1.174 | 1.048 |
511 - 520 | 1.565 | 1.439 | 1.313 | 1.187 | 1.061 |
521 - 530 | 1.580 | 1.454 | 1.327 | 1.201 | 1.074 |
531 - 540 | 1.595 | 1.468 | 1.341 | 1.214 | 1.087 |
541 - 550 | 1.610 | 1.483 | 1.355 | 1.228 | 1.100 |
551 - 560 | 1.625 | 1.497 | 1.369 | 1.241 | 1.113 |
561 - 570 | 1.640 | 1.512 | 1.383 | 1.255 | 1.126 |
571 - 580 | 1.655 | 1.526 | 1.397 | 1.268 | 1.139 |
581 - 590 | 1.670 | 1.541 | 1.411 | 1.282 | 1.152 |
591 - 600 | 1.685 | 1.555 | 1.425 | 1.295 | 1.165 |
601 - 610 | 1.713 | 1.581 | 1.449 | 1.317 | 1.184 |
611 - 620 | 1.740 | 1.606 | 1.472 | 1.338 | 1.203 |
621 - 630 | 1.768 | 1.632 | 1.495 | 1.359 | 1.222 |
631 - 640 | 1.795 | 1.657 | 1.518 | 1.380 | 1.241 |
641 - 650 | 1.823 | 1.683 | 1.542 | 1.401 | 1.260 |
651 - 660 | 1.850 | 1.708 | 1.565 | 1.422 | 1.279 |
661 - 670 | 1.878 | 1.733 | 1.588 | 1.443 | 1.298 |
671 - 680 | 1.905 | 1.758 | 1.611 | 1.464 | 1.317 |
681 - 690 | 1.933 | 1.784 | 1.635 | 1.486 | 1.336 |
691 - 700 | 1.960 | 1.809 | 1.658 | 1.507 | 1.355 |
701 - 710 | 1.988 | 1.835 | 1.681 | 1.528 | 1.374 |
711 - 720 | 2.015 | 1.860 | 1.704 | 1.549 | 1.393 |
721 - 730 | 2.043 | 1.886 | 1.728 | 1.570 | 1.412 |
731 - 740 | 2.070 | 1.911 | 1.751 | 1.591 | 1.431 |
741 - 750 | 2.098 | 1.936 | 1.774 | 1.612 | 1.450 |
751 - 760 | 2.125 | 1.961 | 1.797 | 1.633 | 1.469 |
761 - 770 | 2.153 | 1.987 | 1.821 | 1.655 | 1.488 |
771 - 780 | 2.180 | 2.012 | 1.844 | 1.676 | 1.507 |
781 - 790 | 2.208 | 2.038 | 1.867 | 1.697 | 1.526 |
791 - 800 | 2.235 | 2.063 | 1.890 | 1.718 | 1.545 |
Za odległość kilometrów | KLASY PRZESYŁEK | ||||
Pośpiesznych | Zwyczajn. drobnych | ||||
drobnych | pół- i całowagonowych | I. | |||
Z obliczeniem najmniej za: | |||||
wagę rzeczywistą przesyłki | 5.000 kg. | 10.000 kg | 15.000 kg. | wagę rzeczywistą przesyłki | |
a) | b) | c) | |||
Groszy za 100 kilogramów | |||||
801 - 810 | 2.263 | 2.089 | 1.914 | 1.739 | 1.564 |
811 - 820 | 2.290 | 2.114 | 1.937 | 1.760 | 1.583 |
821 - 830 | 2.318 | 2.139 | 1.960 | 1.781 | 1.602 |
831 - 840 | 2.345 | 2.164 | 1.983 | 1.802 | 1.621 |
841 - 850 | 2.373 | 2.190 | 2.007 | 1.824 | 1.640 |
851 - 860 | 2.400 | 2.215 | 2.030 | 1.845 | 1.659 |
861 - 870 | 2.428 | 2.241 | 2.053 | 1.866 | 1.678 |
871 - 880 | 2.455 | 2.266 | 2.076 | 1.887 | 1.697 |
881 - 890 | 2.483 | 2.292 | 2.100 | 1.908 | 1.716 |
891 - 900 | 2.510 | 2.317 | 2.123 | 1.929 | 1.735 |
901 - 910 | 2.538 | 2.342 | 2.146 | 1.950 | 1.754 |
911 - 920 | 2.565 | 2.367 | 2.169 | 1.971 | 1.773 |
921 - 930 | 2.593 | 2.393 | 2.193 | 1.993 | 1.792 |
931 - 940 | 2.620 | 2.418 | 2.216 | 2.014 | 1.811 |
941 - 950 | 2.648 | 2.444 | 2.239 | 2.035 | 1.830 |
951 - 960 | 2.675 | 2.469 | 2.262 | 2.056 | 1.849 |
961 - 970 | 2.703 | 2.495 | 2.286 | 2.077 | 1.868 |
971 - 980 | 2.730 | 2.520 | 2.309 | 2.098 | 1.887 |
981 - 990 | 2.758 | 2.545 | 2.332 | 2.119 | 1.906 |
991 - 1.000 | 2.785 | 2.570 | 2.355 | 2.140 | 1.925 |
1.001 - 1.010 | 2.813 | 2.596 | 2.379 | 2.162 | 1.944 |
1.011 - 1.020 | 2.840 | 2.621 | 2.402 | 2.183 | 1.963 |
1.021 - 1.030 | 2.868 | 2.647 | 2.425 | 2.204 | 1.932 |
1.031 - 1.040 | 2.895 | 2.672 | 2.448 | 2.225 | 2.001 |
1.041 - 1.050 | 2.923 | 2.698 | 2.472 | 2.246 | 2.020 |
1.051 - 1.060 | 2.950 | 2.723 | 2.495 | 2.267 | 2.039 |
1.061 - 1.070 | 2.978 | 2.748 | 2.518 | 2.288 | 2.058 |
1.071 - 1.080 | 3.005 | 2.773 | 2.541 | 2.309 | 2.077 |
1.081 - 1.090 | 3.033 | 2.799 | 2.565 | 2.331 | 2.096 |
1.091 - 1.100 | 3.060 | 2.824 | 2.588 | 2.352 | 2.115 |
1.101 - 1.110 | 3.088 | 2.850 | 2.611 | 2.373 | 2.134 |
1.111 - 1.120 | 3.115 | 2.875 | 2.634 | 2.394 | 2.153 |
1.121 - 1.130 | 3.143 | 2.901 | 2.658 | 2.415 | 2.172 |
1.131 - 1.140 | 3.170 | 2.926 | 2.681 | 2.436 | 2.191 |
1.141 - 1.150 | 3.198 | 2.951 | 2.704 | 2.457 | 2.210 |
1.151 - 1.160 | 3.225 | 2.976 | 2.727 | 2.478 | 2.229 |
1.161 - 1.170 | 3.253 | 3.002 | 2.751 | 2.500 | 2.248 |
1.171 - 1.180 | 3.280 | 3.027 | 2.774 | 2.521 | 2.267 |
1.181 - 1.190 | 3.308 | 3.053 | 2.797 | 2.542 | 2.286 |
1.191 - 1.200 | 3.335 | 3.078 | 2.820 | 2.563 | 2.305 |
W tar. wyj. № 1 na przewóz nasion siewnych, w p. 1 "Obszar ważności" po słowach: "Od wszystkich stacyj. oprócz stacyj granicznych" dodaje się w nawiasach stówa: "(z wyjątkiem stacji Zduny)".
W tar. wyj. № 3 na przewóz ziemniaków w p. 1 "Obszar ważności" dodaje się w końcu: "oprócz stacyj granicznych".
W tar. wyj. № 4 na przewóz mąki w p. 1 "Obszar ważności" dodaje się w końcu: "Sosnowiec, Będzin i Dąbrowa", a w p. 2 "Opłaty" normę zniżki 20% zmienia się na 10%.
W tar. wyj. № 7 na przewóz mleka w p. 1 "Obszar ważności" dodaje się w końcu: "oraz do stacyj Sosnowiec, Będzin i Dąbrowa", a w p. 2 "Opłaty" rubrykę c) zmienia się na rubrykę b).
W tar. wyj. № 8 na przewóz materjałów drzewnych w p. 2 "Opłaty" skreśla się w ust. a) pozycję "drzewo osikowe do wyrobu zapałek" i przenosi się ją do ust. b); w ust. d) skreśla się pozycję "deski fornierowe sklejane i niesklejane" oraz w związku z tem skreśla się podane w nawiasach "i j)"; w uwadze zaś, w wierszu 2-m normę 10% zmienia się na "5%".
W tar, wyj. № 10, 11, 12 i 13 za przewóz węgla i koksu w p. 2 "Opłaty" normę zniżki 10% zmienia się na 5%.
W tar. wyj. № 10, na przewóz węgla w p. 2 "Opłaty" w wierszu 2-m słowa: "pomiędzy stacjami" zmienia się na "od stacyj", a w wierszu 3-m słowa "a stacjami" zmienia się na "do stacyj".
W tar. wyj. № 11 na przewóz węgla w tytule skreśla się wyrazy "i brunatnego", a w 2 "Opłaty" wprowadza się uwagę następującą: "Uwaga. Czasowo, na okres letni, do 1 października 1925 r., przy przesyłkach węgla nadawanych na odległość powyżej 400 km. przewoźne obniża się o 10% z tem iż opłata zniżona za 410 km. rozciąga się wstecz, aż do spotkania z opłatą według kl. wyj. C".
W tar. wyj. № 12 na przewóz koksu w p. 2 "Opłaty" pierwsze zdanie uzupełnia się słowami: "a przy adresowaniu do hut żelaza i miedzi - według klasy wyj. C".
W tar. wyj. № 14 na przewóz popiołu w tytule po słowie "popiołu" dodaje się "i żużla", a p. 3 "Warunki stosowania" uzupełnia słowami "albo też za świadectwami Dyrekcyj kolejowych".
W tar. wyj. № 15 na przewóz szlaki i t. d., w tytule skreśla się słowa w nawiasach: "(oprócz wapienia surowego i tłucznia)", po słowach "i kostkach (z gr. 55)" dodaje się: "żwiru, piasku i ziemi (z gr. 56)", a po słowach: "cegły szamotowej" dodaje się: "żużlowej i szlakowej". W p. 1 "Obszar ważności" po słowach "stacyj granicznych" dodaje się w nawiasach: "(z wyjątkiem stacji Zduny)". W p. 2 "Opłaty" w ust. a) po słowie "szamotową" dodaje się "żużlową, szlakową", a w p. b) w wierszu 1-m po słowach: "w nagłówku" dodaje się: "według kl. wyj. G", resztę zaś skreśla się. W "Uwadze" do tejże tar. wyj. № 15 po słowie "klinkieru" dodaje się: "oraz tłucznia, żwiru, piasku i ziemi", a po słowach: "Robót Publicznych" dodaje" się: "Tymczasowego Wydziału samorządowego we Lwowie, Zarządów dróg samorządowych w Małopolsce". W końcu "Uwagi" zdanie "stosuje się kl. wyj. G" zmienia się następująco:
"- przy przewozie na odległościach powyżej 200 km. stosuje się kl. G ze zniżką 10%, z tem, iż opłata zniżona za 210 km. rozciąga się wstecz, aż do spotkania z opłatą według kl. G".
W tar. wyj. № 16 na przewóz rudy w tytule taryfy po słowach: "rudy żelaznej" dodaje się "cynkowej i ołowianej", a po słowach: "szmelcu żelaznego" dodaje się: "i stalowego"; w p. 2 "Opłaty" po słowach: "oblicza się" dodaje się: "za rudę żelazną według wyj. kl. G ze zniżką 10%, a za rudą cynkową i ołowianą oraz za szmelc". Tenże p. 2 uzupełnia się uwagą następującą: "Uwaga. Przy przesyłkach załadowanych do wagonów 30-tonnowych opłaty powyższe obniża się o 5%. Opłaty według kl. F stosuje się również do tych przesyłek szmelcu od stacyj granicznych, które zaopatrzone są na liście przewozowym w stempel Urzędu Celnego, stwierdzający krajowe pochodzenie przesyłki".
W tytule tar. wyj. № 18 na przewóz żelaza skreśla się słowa: "surowych i", a w nawiasach dodaje się: "(poz. c), d) i e) z gr. 63)". W p. 1 "Obszar ważności" wstawia się st. "Chorzów", a w p. 2 "Opłaty" normę zniżki "10%" zmienia się na "5%".
W tar. wyj. Na 20 na przewóz superfosfatu w p. 1 "Obszar ważności" dodaje się stację nadania "Jezierzany Barysz" i "Wadowice". W końcu taryfy zamieszcza się uwagę: "Uwaga. Też same opłaty według kl IX stosuje się do przesyłek superfosfatu ze st. Sumina, do których dołączone są świadectwa Związku przemysłu superfosfatowego o krajowem pochodzeniu przesyłki".
W tar. wyj. № 23 na przewóz łodzi w p. 3 "Warunki stósowania" dodaje się w końcu "oraz Związku Polskiego Towarzystw Wioślarskich".
W tar. wyj,. I, VI, IX, XVI, XIX, XXII i XXIV w p 1 "Obszar ważności" po słowach "Gdańsk-Neufahrwasser" dodaje się "Kaiserhafen i Holm".
W tar. wyj. II w p. 1 "Obszar ważności" po słowach: "kolei polskich" dodaje się "oprócz stacyj granicznych".
W tar. wyj. III na przewóz tłuszczów w tytule przed słowem "tłuszczów" dodaje się "olejów i".
W tar. wyj. VII na przewóz materjałów drzewnych w p. 1 "Obszar ważności" skreśla się słowa "stacyj na obszarze W. M.", a po słowie "Gdańska" dodaje się "Neufahrwasser, Kaiserhafen i Holm". W uwadze do p. 2 "Opłaty" normę zniżki 10% zmienia się na 5%, a w p. 3 "Warunki stosowania" skreśla się słowa "obszaru W. M.".
W tar. wyj. X na przewóz węgla w p. 2 "Opłaty" wprowadza się uwagą następującą: "Uwaga. Czasowo, na okres letni, do 1 października 1925 r., przy przesyłkach węgla, nadawanych na odległość powyżej 400 km., przewoźne obniża się o 10% z tem, iż opłata zniżona za 410 km. rozciąga się wstecz, aż do spotkania z opłatą według kl. F". W wierszu 5-m tegoż punktu normę procentową zniżki zmienia się z "10%" na "5%", a w wierszu 6-m - z "15%" na "10%".
W tar. wyj. XI na przewóz rudy tytuł uzupełnia się słowami: "szmelcu żelaznego i stalowego (z gr. 63)", a w p. 2 "Opłaty" normy procentowe zniżki zmienia się z "10%" na "5%", a z "15%" na "10%".
W tar. wyj. XIII na wywóz przetworów naftowych w ust. (3) "Warunki stosowania" nazwę firmy "Polmin" zmienia się na "Państwowe Zakłady Naftowe (Polish State Petrolaum Co) ", a w uwadze do tychże "Warunków stosowania" skreśla się zdanie ostatnie od słów "o ile przesyłki te ...." aż do końca i zastępuje się nowem: "i na warunkach, podanych w ust. (3) "Warunków stosowania".
Tabelę stacyjną do tar. wyj. XIII uzupełnia się stacją "Nadwórna" z opłatami następującemi:
Do stacji Od stacji |
Gdańsk i Gdynia loco | Gdańsk i Gdynia na wywóz | Gr. P. pod Makoszowami | Gr. P. pod Cieszynem | ||||||||
a | b | c | a | b | c | a | b | c | a | b | c | |
Nadwórna | 919 | 743 | 618 | 442 | 295 | 214 | 276 | 186 | 136 | 293 | 197 | 144 |
Do stacji Od stacji |
Gr. P. Pod Lasocicami | Gr. P. pod Zbąszyniem | Gr. P. pod Zebrzydowicami | Zemgale | ||||||||
a | b | c | a | b | c | a | b | c | a | b | c | |
Nadwórna | 408 | 273 | 198 | 434 | 290 | 210 | 285 | 191 | 140 | 459 | 306 | 222 |
W tar. wyj. XV na przewóz kamienia w p. 2 "Opłaty" w wierszu 2-m po słowach "W, M. Gdańska"- dodaje się: "według kl. wyj. G.". Resztę do końca skreśla się.
W tar. wyj. XVII na wywóz cementu p. 1. "Obszar ważności" otrzymuje brzmienie:
"1. Obszar ważności. Od wszystkich stacyj kolei polskich, oprócz stacyj granicznych, do wszystkich punktów granicznych oraz da Gdańska-Neufahrwasser, Kaiserhafen i Holm i do Gdyni".
W tar. wyj. XIX na wywóz żelaza w p. 1 "Obszar ważności" wstawia się stację "Chorzów", a w p. 2 "Opłaty" skreśla się słowa "za przesyłki całowagonowe", natomiast w ust. a) po słowie "przesyłki" dodaje się. "całowagonowe" a w ust. b) po słowie "przesyłki" dodaje się "pół- i całowagonowe".
W tar. wyj. XX na wywóz cynku dodaje się w końcu tytułu "i kwasu siarkawego (z gr. 70)", a równocześnie w p. 1 "Obszar ważności" po słowach "znajdują się" dodaje się "fabryki kwasu siarkawego albo". W p. 2 "Opłaty" zamiast słów: "według klasy IV" wstawia się: "kwasu siarkawego - według kl. IX, cynku i ołowiu - według kl. V".
W tar. wyj. XXI na przewóz wyrobów żelaznych dodaje się p. 3 "Warunki stosowania":
"3. Warunki stosowania. Na stacjach Stołpce, Zdołbunów i Podwołoczyska przesyłki powinny być reekspedjowane do punktów przejściowych na terytorjum Rosji i Ukrainy z zastosowaniem za tę odległość obliczenia według p. 2 "Opłaty".
W tar. wyj. XXII na wywóz gliceryny i t. p. w tytule po słowach "gliceryny (z gr. 16)" dodaje się: "sody amonjakalnej i kaustycznej, siarczanu glinu, ałunu krystalicznego". W p. 1 "Obszar ważności" dodaje się stacje: "Łaziska, Mątwy" i "Szczakowa". W p. 2 "Opłaty" do ust. d) włącza się: "sodę amonjakalną i kaustyczną oraz biel cynkową", w ust. e) skreśla się "biel cynkową", wreszcie dodaje się nowy ustęp: "f) za siarczan glinu i ałun krystaliczny - według klasy VII". W końcu w p. 3 "Warunki stosowania" dodaje się zdanie: "Przesyłki powinny być dowiezione do stacji drogą kołową lub bocznicą prywatną".
Wprowadza się następujące nowe taryfy wyjątkowe:
"TARYFA WYJĄTKOWA XXVII.
Na wywóz melasy (z gr. 17).
1. Obszar ważności. Od wszystkich stacyj kolei polskich, oprócz stacyj granicznych, do Gdyni, Gdańska - Neufahrwasser, Kaiserhafen i Holm oraz do granicy Państwa pod Zebrzydowicami.
2. Opłaty. Przewoźne za przesyłki całowagonowe oblicza się za całą odległość przewozu, nie wyłączając kolei na obszarze W. M. Gdańska:
za | odległość | od | 1 | do | 150 | km. | - według kl. VII, |
" | " | " | 151 | " | 200 | " | - według jednakowej opłaty 92 gr. za 100 kg., |
" | " | powyżej 200 km. | - według kl. VIII. |
3. Warunki stosowania. Przesyłki do Zebrzydowic powinny być nadawane za listami przewozowemi komunikacji międzynarodowej, a przy przesyłkach do Gdańska przewoźne oblicza się początkowo według kl. VII za całą odległość przewozu i dopiero, po złożeniu Dyrekcji Gdańskiej w terminie 4-miesięcznym dowodu o dokonanym wywozie zagranicę drogą morską (przez okazanie konosamentu) przy jednoczesnem przedłożeniu pierwotnego listu przewozowego, będzie zwracana różnica opłat pomiędzy opłatą pobraną, a należną według taryfy wyjątkowej".
TARYFA WYJĄTKOWA XXVIII.
Na przewóz silników, maszyn i aparatów elektrycznych (z gr. 69).
1. Obszar ważności. Z Gdyni i Gdańska do stacyj: Będzin i Siersza Wodna.
2. Opłaty. Przewoźne za przesyłki całowagonowe oblicza się według kl. IV za całą odległość przewozu, w tem osobsno za łączną odległość P. K. P. położonych w Polsce i na obszarze W. M. Gdańska oraz osobno za odległość kolei będących w zarządzie P. K. P.
TARYFA WYJĄTKOWA XXIX.
Na wywóz cukru rafinady, mączki i kryształu (poz. a) z gr. 17) oraz spirytusu (poz. a) z gr. 18).
1. Obszar ważności. Od wszystkich stacyj kolei polskich, oprócz granicznych (z wyjątkiem st. Zduny), do wszystkich punktów granicznych oraz do Gdyni, Gdańska-Neufahrwasser, Kaiserhafen i Holm.
2. Opłaty. Przewoźne za przesyłki całowagonowe oblicza się za całą odległość przewozu, nie wyłączając kolei na obszarze W. M. Gdańska:
za | odległość | od 1 do 150 km. - według kl. III, |
" | " | od 151 do 190 km. - według jednakowej opłaty 238 gr za 100 kg., |
za odległość powyżej 190 km. - według kl. IV. |
3. Warunki stosowania. Przy przesyłkach do Gdańska przewoźne oblicza się początkowo według klasy III za całą odległość przewozu i dopiero, po złożeniu Dyrekcji Gdańskiej w terminie 4-miesięcznym dowodu o dokonanym wywozie zagranicę drogą morską (przez okazanie konosamentu) przy jednoczesnem przedłożeniu pierwotnego listu przewozowego, będzie zwracana różnica opłat pomiędzy opłatą pobraną, a należną według taryfy wyjątkowej.
TARYFA WYJĄTKOWA XXX.
Na wywóz węgla kamiennego (z gr. 47):
1. Obszar ważności. Od ładowni i stacyj kopalnianych węglowych do Gdańska-Neufahrwasser, Kaiserhafen, Holm lub Westerplatte oraz do Gdyni-port dla dalszego wywozu morzem.
2. Opłaty. Przewoźne za przesyiki całowagonowe oblicza się po 7 zł. od tonny za całą odległość przewozu, nie wyłączając kolei na obszarze W. M. Gdańska.
3. Warunki stosowania. Przewóz powinien być dokonywany całemi pociągami w składzie wagonów 30-tonnowych. Przewoźne oblicza się początkowo według tar. wyj. X i dopiero, po złożeniu Dyrekcji Gdańskiej w terminie 4-miesiecznym dowodu o dokonanym wywozie drogą morską (przez okazanie konosamentów) przy jednoczesnem przedłożeniu pierwotnych listów przewozowych, będzie zwracana różnica opłat pomiędzy opłatą pobraną, a należną według niniejszej taryfy wyjątkowej.".
W Tabeli opłat przewozowych do taryf wyjątkowych w odsyłaczu **) w wierszu 3 po słowach: drzewa opałowego" dodaje się "miękkiego" oraz opłaty według klasy G rubr. b) i c) zastępuje śle. następującemi opłatami:
Za odległość kilometrów | KLASA PRZESYŁEK | |
zwycz. całowagonowych | ||
G | ||
z oblicz. najmniej za: | ||
10.000 kg. b) |
15.000 kg. c) |
|
groszy za 100 kg. | ||
1 - 5 | 17 | 12 |
6 | 17 | 12 |
7 | 17 | 12 |
8 | 17 | 12 |
9 | 18 | 13 |
10 | 18 | 13 |
11 | 18 | 13 |
12 | 19 | 14 |
13 | 19 | 14 |
14 | 19 | 14 |
15 | 20 | 15 |
16 | 20 | 15 |
17 | 20 | 15 |
18 | 20 | 15 |
19 | 21 | 16 |
20 | 21 | 16 |
21 | 21 | 16 |
22 | 22 | 17 |
23 | 22 | 17 |
24 | 22 | 17 |
25 | 23 | 18 |
26 | 23 | 18 |
27 | 23 | 18 |
28 | 23 | 18 |
29 | 24 | 19 |
30 | 24 | 19 |
31 | 24 | 19 |
32 | 25 | 20 |
33 | 25 | 20 |
34 | 25 | 20 |
35 | 26 | 21 |
36 | 26 | 21 |
37 | 26 | 21 |
38 | 26 | 21 |
39 | 27 | 22 |
40 | 27 | 22 |
41 | 27 | 22 |
42 | 28 | 23 |
43 | 28 | 23 |
44 | 28 | 23 |
45 | 29 | 24 |
46 | 29 | 24 |
47 | 29 | 24 |
48 | 29 | 24 |
49 | 30 | 25 |
50 | 30 | 25 |
Za odległość kilometrów | KLASA PRZESYŁEK | |
zwycz. całowagonowych | ||
G | ||
z oblicz. najmniej za: | ||
10.000 kg. b) |
15.000 kg. c) |
|
groszy za 100 kg. | ||
51 - 55 | 32 | 27 |
56 - 60 | 33 | 28 |
61 - 65 | 35 | 30 |
66 - 70 | 36 | 31 |
71 - 75 | 38 | 33 |
76 - 80 | 39 | 34 |
81 - 85 | 41 | 36 |
85 - 90 | 42 | 37 |
91 - 95 | 44 | 39 |
96 - 100 | 45 | 40 |
101 - 110 | 47 | 42 |
111 - 120 | 49 | 44 |
121 - 130 | 51 | 46 |
131 - 140 | 53 | 48 |
141 - 150 | 55 | 50 |
151 - 160 | 57 | 52 |
161 - 170 | 59 | 54 |
171 - 180 | 61 | 56 |
181 - 190 | 63 | 58 |
191 - 200 | 65 | 60 |
201 - 210 | 67 | 62 |
211 - 220 | 68 | 63 |
221 - 230 | 70 | 65 |
231 - 240 | 71 | 66 |
241 - 250 | 73 | 68 |
251 - 260 | 74 | 69 |
261 - 270 | 76 | 71 |
271 - 280 | 77 | 72 |
281 - 290 | 79 | 74 |
291 - 300 | 80 | 75 |
301 - 310 | 82 | 77 |
311 - 320 | 83 | 73 |
321 - 330 | 85 | 80 |
331 - 340 | 86 | 81 |
341 - 350 | 88 | 83 |
351 - 360 | 89 | 84 |
361 - 370 | 91 | 85 |
371 - 380 | 92 | 87 |
381 - 390 | 94 | 89 |
391 - 400 | 95 | 90 |
Za odległość kilometrów | KLASA PRZESYŁEK | |
zwycz. całowagonowy | ||
G | ||
z oblicz. najmniej za: | ||
10.000 kg. b) |
15.000 kg. c) |
|
groszy za 100 kg. | ||
401 - 410 | 96 | 91 |
411 - 420 | 97 | 92 |
421 - 430 | 98 | 93 |
431 - 440 | 99 | 94 |
441 - 450 | 100 | 95 |
451 - 460 | 101 | 96 |
461 - 470 | 102 | 97 |
471 - 480 | 103 | 98 |
481 - 490 | 104 | 99 |
491 - 500 | 105 | 100 |
501 - 510 | 106 | 101 |
511 - 520 | 107 | 102 |
521 - 530 | 108 | 103 |
531 - 540 | 109 | 104 |
541 - 550 | 110 | 105 |
551 - 560 | 111 | 106 |
561 - 570 | 112 | 107 |
571 - 580 | 113 | 108 |
581 - 590 | 114 | 109 |
591 - 600 | 115 | 110 |
601 - 610 | 117 | 112 |
611 - 620 | 118 | 113 |
621 - 630 | 120 | 115 |
631 - 640 | 121 | 116 |
641 - 650 | 123 | 118 |
651 - 660 | 124 | 119 |
661 - 670 | 126 | 121 |
671 - 680 | 127 | 122 |
681 - 690 | 129 | 124 |
691 - 700 | 130 | 125 |
701 - 710 | 132 | 127 |
711 - 720 | 133 | 128 |
721 - 730 | 135 | 130 |
731 - 740 | 136 | 131 |
741 - 750 | 138 | 133 |
751 - 760 | 139 | 134 |
751 - 770 | 141 | 136 |
771 - 780 | 142 | 137 |
781 - 790 | 144 | 139 |
791 - 800 | 145 | 140 |
Za odległość kilometrów | KLASA PRZESYŁEK | |
zwycz. całowagonowych | ||
G | ||
z oblicz. najmniej za: | ||
10.000 kg. b) |
15.000 kg. c) |
|
groszy za 100 kg. | ||
801 - 810 | 147 | 142 |
811 - 820 | 148 | 143 |
821 - 830 | 150 | 145 |
831 - 840 | 151 | 146 |
841 - 850 | 153 | 148 |
851 - 860 | 154 | 149 |
861 - 870 | 156 | 151 |
871 - 880 | 157 | 152 |
881 - 890 | 159 | 154 |
891 - 900 | 160 | 155 |
901 - 910 | 162 | 157 |
911 - 920 | 163 | 158 |
921 - 930 | 165 | 160 |
931 - 940 | 166 | 161 |
941 - 950 | 168 | 163 |
951 - 960 | 169 | 164 |
961 - 970 | 171 | 166 |
971 - 980 | 172 | 167 |
981 - 990 | 174 | 169 |
991 - 1000 | 175 | 170 |
1.001 - 1.010 | 177 | 172 |
1.011 - 1.020 | 178 | 173 |
1.021 - 1.030 | 180 | 175 |
1.031 - 1.040 | 181 | 176 |
1.041 - 1.050 | 183 | 178 |
1.051 - 1.060 | 184 | 179 |
1.061 - 1.070 | 186 | 181 |
1.071 - 1.080 | 187 | 182 |
1.081 - 1.090 | 189 | 184 |
1.091 - 1.100 | 190 | 185 |
1.101 - 1.110 | 192 | 187 |
1.111 - 1.120 | 193 | 188 |
1.121 - 1.130 | 195 | 190 |
1.131 - 1.140 | 196 | 191 |
1.141 - 1.150 | 198 | 193 |
1.151 - 1.160 | 199 | 194 |
1.161 - 1.170 | 201 | 196 |
1.171 - 1.180 | 202 | 197 |
1.181 - 1.190 | 204 | 199 |
1.191 - 1.200 | 205 | 200 |
W ciągu pierwszych 5 miesięcy obowiązywania mechanizmu konsultacji społecznych projektów ustaw udział w nich wzięły 24 323 osoby. Najpopularniejszym projektem w konsultacjach była nowelizacja ustawy o broni i amunicji. W jego konsultacjach głos zabrało 8298 osób. Podczas pierwszych 14 miesięcy X kadencji Sejmu RP (2023–2024) jedynie 17 proc. uchwalonych ustaw zainicjowali posłowie. Aż 4 uchwalone ustawy miały źródła w projektach obywatelskich w ciągu 14 miesięcy Sejmu X kadencji – to najważniejsze skutki reformy Regulaminu Sejmu z 26 lipca 2024 r.
Grażyna J. Leśniak 24.04.2025Senat bez poprawek przyjął w środę ustawę, która obniża składkę zdrowotną dla przedsiębiorców. Zmiana, która wejdzie w życie 1 stycznia 2026 roku, ma kosztować budżet państwa 4,6 mld zł. Według szacunków Ministerstwo Finansów na reformie ma skorzystać około 2,5 mln przedsiębiorców. Teraz ustawa trafi do prezydenta Andrzaja Dudy.
Grażyna J. Leśniak 23.04.2025Rada Ministrów przyjęła we wtorek, 22 kwietnia, projekt ustawy o zmianie ustawy – Prawo geologiczne i górnicze, przedłożony przez minister przemysłu. Chodzi o wyznaczenie podmiotu, który będzie odpowiedzialny za monitorowanie i egzekwowanie przepisów w tej sprawie. Nowe regulacje dotyczą m.in. dokładności pomiarów, monitorowania oraz raportowania emisji metanu.
Krzysztof Koślicki 22.04.2025Na wtorkowym posiedzeniu rząd przyjął przepisy zmieniające rozporządzenie w sprawie zakazu stosowania materiału siewnego odmian kukurydzy MON 810, przedłożone przez ministra rolnictwa i rozwoju wsi. Celem nowelizacji jest aktualizacja listy odmian genetycznie zmodyfikowanej kukurydzy, tak aby zakazać stosowania w Polsce upraw, które znajdują się w swobodnym obrocie na terytorium 10 państw Unii Europejskiej.
Krzysztof Koślicki 22.04.2025Od 18 kwietnia policja oraz żandarmeria wojskowa będą mogły karać tych, którzy bez zezwolenia m.in. fotografują i filmują szczególnie ważne dla bezpieczeństwa lub obronności państwa obiekty resortu obrony narodowej, obiekty infrastruktury krytycznej oraz ruchomości. Obiekty te zostaną specjalnie oznaczone.
Robert Horbaczewski 17.04.2025Kompleksową modernizację instytucji polskiego rynku pracy poprzez udoskonalenie funkcjonowania publicznych służb zatrudnienia oraz form aktywizacji zawodowej i podnoszenia umiejętności kadr gospodarki przewiduje podpisana w czwartek przez prezydenta Andrzeja Dudę ustawa z dnia 20 marca 2025 r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia. Ustawa, co do zasady, wejdzie w życie pierwszego dnia miesiąca następującego po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.
Grażyna J. Leśniak 11.04.2025Identyfikator: | Dz.U.1925.43.301 |
Rodzaj: | Rozporządzenie |
Tytuł: | Zmiany i uzupełnienia taryfy towarowej polskich kolei normalnotorowych. |
Data aktu: | 22/04/1925 |
Data ogłoszenia: | 30/04/1925 |
Data wejścia w życie: | 01/05/1925 |