"Wsparcie działań informacyjnych odnoszących się do wspólnej polityki rolnej"
Realizacja szczególnych działań w ramach pozycji budżetowej 05 08 06 w 2008 r.
(2007/C 238/08)
(Dz.U.UE C z dnia 10 października 2007 r.)
1. WPROWADZENIE
Niniejsze zaproszenie do składania wniosków jest oparte na rozporządzeniu Rady (WE) nr 814/2000 z dnia 17 kwietnia 2000 r. w sprawie działań informacyjnych odnoszących się do wspólnej polityki rolnej(1), które określa rodzaj i treść działań, jakie Wspólnota może finansować. Rozporządzenie Komisji (WE) nr 2208/2002(2), zmienione rozporządzeniem Komisji (WE) nr 1820/2004(3), ustanawia szczegółowe zasady stosowania rozporządzenia Rady (WE) nr 814/2000.
Niniejsze zaproszenie określa priorytetowe zagadnienia i działania oraz terminy składania wniosków i rozpoczęcia przedmiotowych działań.
Jest to zaproszenie do składania wniosków w sprawie finansowania wyłącznie tych szczególnych działań informacyjnych, które zostały określone w art. 2 ust. 1 lit. b) rozporządzenia (WE) nr 814/2000, ze środków przydzielonych w budżecie na 2008 r. Jak określa art. 4 ust. 2 rozporządzenia (WE) nr 2208/2002 wnioskodawcami wymienionych działań są podmioty prawne działające w państwie członkowskim od co najmniej 2 lat.
2. PRIORYTETY I CELE NA ROK 2008
2.1. Priorytety
W ramach niniejszego zaproszenia do składania wniosków Komisja pragnie przyznać pierwszeństwo następującym kwestiom:
– informowaniu społeczeństwa o kwestiach dotyczących zreformowanej wspólnej polityki rolnej (WPR) z położeniem nacisku na zagadnienia dotyczące oddzielenia dotacji bezpośrednich od wielkości produkcji, zasady współzależności oraz rozwoju obszarów wiejskich poprzez wspieranie zatrudnienia, konkurencyjności, rozwoju i stabilności w UE-27;
– przedyskutowaniu z podmiotami sektora rolnego oraz społecznością wsi możliwości i korzyści, jakie obydwa filary WPR zapewniają sektorowi rolnemu i zrównoważonemu rozwojowi obszarów wiejskich;
– informowaniu społeczeństwa o tym, że zreformowana WPR zasadniczo przyczynia się do realizacji celów Wspólnoty w międzynarodowych negocjacjach handlowych;
– zwiększaniu wiedzy społeczeństwa na temat WPR (w tym rozwoju obszarów wiejskich) w państwach członkowskich, w których, zgodnie z najnowszym sondażem Eurobarometr(4), wiedza opinii publicznej na temat WPR jest znacznie niższa niż przeciętna (poniżej 30 %). Dotyczy to następujących państw członkowskich: Bułgarii, Republiki Czeskiej, Danii, Estonii, Hiszpanii, Węgier, Łotwy, Malty oraz Rumunii;
– informowaniu społeczeństwa obywatelskiego, podmiotów sektora rolnego oraz opinii publicznej o wielofunkcyjnej roli, jaką odgrywają rolnicy w UE oraz o wypływających z tego korzyściach;
– przedyskutowaniu z podmiotami sektora rolnego oraz opinią publiczną możliwych kierunków rozwoju WPR w perspektywie średnio- i długookresowej.
2.2. Przekazywane informacje
Komisja oczekuje wniosków dotyczących działań informacyjnych kładących nacisk na następujące stwierdzenia:
– Zreformowana WPR przyczynia się do zrównoważonego rozwoju sektora rolnego, wzmacnia jego nastawienie prorynkowe i tym samym jego konkurencyjność.
– Celem WPR jest propagowanie odpowiedzialnego i zrównoważonego rolnictwa, które spełnia oczekiwania obywateli i społeczeństwa, wychodząc poza ściśle pojmowaną działalność rolniczą. WPR uznaje i promuje odgrywaną przez rolników rolę producentów żywności wysokiej jakości oraz dostawców dóbr publicznych, których sam rynek nie jest w stanie dostarczyć, takich jak zachowanie żywej tkanki społeczno-ekonomicznej na obszarach wiejskich, ochrona środowiska naturalnego i zachowanie krajobrazu.
– WPR popiera politykę rozwoju obszarów wiejskich wspierającą rozwój gospodarczy i tworzenie nowych miejsc pracy na obszarach wiejskich - zarówno w obrębie sektora rolnego jak i poza nim, co prowadzi do wzmocnienia tkanki gospodarczej i społecznej naszej wsi oraz pozytywnie wpływa na stan środowiska naturalnego na tych terenach.
-WPR wspiera konkurencyjne i innowacyjne rolnictwo, reagujące na zapotrzebowanie rynków międzynarodowych. Ustanowienie równych reguł gry na szczeblu międzynarodowym sprzyja również postępowi gospodarczemu i społecznemu krajów rozwijających się.
– Udział rolnictwa w działaniach dotyczących zmian klimatu oraz rola biomasy w realizacji "mapy drogowej" Komisji dotyczącej energii. Działania te przyczyniają się do zrównoważonego rozwoju sektora energii wytwarzanej z biomasy pochodzącej z drewna, odpadów i upraw rolnych, wykorzystywanej do ogrzewania, produkcji energii elektrycznej i transportu, oraz oferują nowe możliwości rolnikom i właścicielom lasów.
– Reforma wspólnej organizacji rynku w sektorze owoców i warzyw zachęca do przystępowania do grup producentów oraz efektywnego działania w ich ramach, jednocześnie promując większe spożycie owoców i warzyw, w szczególności wśród dzieci.
– Zbliżająca się reforma wspólnej organizacji rynku wina została opracowana na podstawie ogólnych celów zreformowanej WPR. Jej celem jest zapewnienie długotrwałej, zrównoważonej przyszłości sektora wina.
Wnioskodawcy powinni wyjaśnić, jaki kanał czy kanały komunikacji uznają za najbardziej odpowiednie w tej dziedzinie w odniesieniu do poszczególnych kwestii oraz poszczególnych docelowych odbiorców i dlaczego. Wnioskodawcy powinni również przedłożyć plan medialny odnoszący się do proponowanych projektów, który powinien zawierać szczegóły dotyczące realizacji projektu oraz metody przekazywania informacji i pomiaru efektywności. Przy przygotowywaniu wniosków wnioskodawcy powinni zwrócić szczególną uwagę na plan medialny.
2.3. Rodzaje działań
W ramach niniejszego zaproszenia do składania wniosków Komisja oczekuje wniosków dotyczących następujących rodzajów działań:
– pełne kampanie informacyjne obejmujące kilka kanałów komunikacyjnych (np. działania łączące obecność na targach z konferencjami i produkcjami audio-wizualnymi),
– objazdowe seminaria organizowane na obszarach wiejskich,
– programy telewizyjne i radiowe (takie jak filmy dokumentalne, programy typu talk show, itp.),
– działania skierowane do szkół i uniwersytetów,
– konferencje i seminaria, w szczególności na obszarach wiejskich,
– spotkania w celu wymiany informacji, w szczególności pomiędzy starymi i nowymi państwami członkowskimi,
– warsztaty na obszarach wiejskich organizowane dla ośrodków informacji działających na rzecz rolników i potencjalnych beneficjentów działań związanych z rozwojem obszarów wiejskich,
– stoiska informacyjne na targach rolnych z udziałem przedstawicieli Komisji, na których rozpowszechniane są materiały informacyjne opublikowane przez Komisję i władze krajowe,
– inne rodzaje działań, takie jak publikacje i portale internetowe, będą brane pod uwagę jedynie, jeśli zostaną one opracowane w języku jednego z 12 nowych państw członkowskich.
Komisja oczekuje projektów o wysokiej wartości dodanej, w szczególności opartych o różne działania informacyjne wzmacniające się nawzajem w celu zwiększenia ich skuteczności. Przykładem może być konferencja z udziałem delegatów, nadana następnie w telewizji, oraz publikacja poruszonych podczas niej tematów i rozpowszechnianie ich w prasie lokalnej lub regionalnej oraz w Internecie.
2.4. Docelowi odbiorcy
Docelowi odbiorcy projektów w ramach niniejszego zaproszenia do składania wniosków to:
– ogół społeczeństwa w UE-27,
– ogół społeczeństwa na obszarach wiejskich,
– społeczność wiejska, rolnicy i inni potencjalni beneficjenci działań na rzecz rozwoju obszarów wiejskich.
Wnioskodawcy powinni określić, w jaki sposób zamierzają dotrzeć do odbiorców docelowych, oraz czy ich propozycja projektu skierowana jest do odbiorców z więcej niż jednego kraju, a jeśli tak, to z których krajów i w jaki sposób. Komisja przyznaje pierwszeństwo działaniom skierowanym do opinii publicznej.
3. DEFINICJE
W ramach niniejszego zaproszenia do składania wniosków przyjmowane będą wyłącznie wnioski w sprawie szczególnych działań informacyjnych, określonych w art. 2 ust 1 lit. b) rozporządzenia (WE) nr 814/2000.
Szczególne działanie informacyjne jest niezależnym i spójnym wydarzeniem informacyjnym, zorganizowanym w ramach oddzielnego budżetu. Działania składające się na takie wydarzenie mogą przybierać różne formy, począwszy od prostej konferencji, a skończywszy na wyczerpującej kampanii informacyjnej obejmującej kilka typów działań informacyjnych (takich jak konferencje, produkcje audio-wizualne czy warsztaty objazdowe) przeprowadzonych w różnych regionach czy nawet kilku państwach członkowskich. W przypadku kampanii tego typu poszczególne przewidziane działania powinny być ze sobą powiązane, posiadać jasno określoną koncepcję, a wyznaczone do osiągnięcia wyniki i harmonogram prac powinny odpowiadać celom projektu i być realistyczne. Działania zostaną przeprowadzone w UE-27 z zachowaniem terminów, o których mowa poniżej w pkt 4.
4. CZAS TRWANIA I BUDŻET
Niniejsze zaproszenie do składania wniosków dotyczy szczególnych działań informacyjnych, które zostaną zrealizowane (łącznie z przygotowaniem, wdrożeniem, działaniami uzupełniającymi i oceną) w terminie od 1 czerwca 2008 r. do 31 maja 2009 r.
Ogólny budżet dostępny na przeprowadzenie działań w ramach niniejszego zaproszenia do składania wniosków wynosi 2.800.000 EUR. Kwota ta zostanie podzielona pomiędzy działania uznane za działania posiadające wysoką jakość zgodnie z pkt 2 załącznika III. Komisja zastrzega sobie prawo zmniejszenia wymienionej dostępnej kwoty oraz przyznania jedynie jej części. Wysokość dotacji, której dotyczy wniosek skierowany do Komisji, musi wynosić od 12.500 do 100.000 EUR na jedno działanie szczególne.
Koszty kwalifikowalne określone zostały w załączniku IV. Wkład Komisji w wybrane działania ograniczony jest do 50 % łącznych kosztów kwalifikowanych po wyłączeniu kosztów personelu. Do wymienionej kwoty wypłacona zostanie dodatkowo zryczałtowana kwota przeznaczona na pokrycie kosztów personelu. W wyjątkowych przypadkach wkład Komisji może zostać zwiększony do 75 %. Działanie uznaje się za leżące w szczególnym interesie zgodnie z art. 7 ust. 2 rozporządzenia (WE) nr 2208/2002, jeżeli:
1) prowadzone jest ono w jednym z państw członkowskich wymienionych w pkt 2.1 i jest skierowane do ogółu społeczeństwa
2) odznacza się wysoką jakością i jest opłacalne,
3) związany z nim plan rozpowszechniania zapewnia dotarcie informacji do możliwie najszerszego grona odbiorców.
Możliwe jest zaproponowanie dotacji przekraczającej 50 % budżetu działania, pod warunkiem, że komitet oceniający przyzna projektowi przynajmniej 75 na 100 możliwych punktów na podstawie kryteriów 1 do 4, określonych w pkt 2 załącznika III.
Nie zezwala się na wstępne finansowanie działań, którym przyznano dotację na podstawie niniejszego zaproszenia do składania wniosków. Wybór wniosku nie zobowiązuje Komisji do przyznania pełnej kwoty, o jaką zwraca się wnioskodawca. Dotacja nie może w żadnym razie przekroczyć kwoty określonej we wniosku.
5. OGÓLNE INSTRUKCJE DOTYCZĄCE SKŁADANIA WNIOSKÓW
5.1. Jak sporządzić wniosek
W danym roku budżetowym każdy wnioskodawca może się ubiegać o wsparcie wyłącznie na jedno działanie szczególne.
Wniosek należy sporządzić na odpowiednich formularzach dostępnych w Internecie pod następującym adresem:
http://ec.europa.eu/agriculture/grants/capinfo/index_pl.htm.
Wnioskodawcy mogą wypełnić składany przez siebie wniosek w dowolnym języku urzędowym Wspólnoty. Aby umożliwić rozpatrzenie wniosku w terminie, wnioskodawców zachęca się jednak do składania wniosków w języku angielskim bądź francuskim. Jeżeli to nie jest możliwe, wnioskodawcy powinni załączyć co najmniej opis danego działania sporządzony w języku angielskim lub francuskim.
Wniosek zawiera następujące dokumenty:
– pismo-wniosek określające nazwę danego działania informacyjnego i kwotę oczekiwanej dotacji, podpisane przez prawnie upoważnionego przedstawiciela organizacji, z której pochodzi wnioskodawca;
– formularz nr 1 (dane dotyczące wnioskodawcy), nr 2 (dane dotyczące partnerów - jeśli dotyczy), nr 3 (dane dotyczące dostawców/podwykonawców - jeśli dotyczy) i nr 4 (szczegółowy opis danego działania) wniosku;
– szczegółowa tabela przychodów i rozchodów przewidzianego dla danego działania budżetu, należycie wypełniona i podpisana przez prawnie upoważnionego przedstawiciela organizacji wnioskodawcy;
– (jeśli dotyczy) Jeżeli wniosek wypełniony jest w innym języku niż angielski lub francuski - opis działania w języku angielskim lub francuskim;
– wszelkie dodatkowe dokumenty wymienione w załączniku I (dokumenty A do I).
5.2. Adresat i termin składania wniosków
W terminie do dnia 30 listopada 2007 r. wnioskodawcy przesyłają jeden egzemplarz papierowej wersji pełnego wniosku listem poleconym za potwierdzeniem odbioru (dowodem daty nadania będzie pieczęć na kopercie) na następujący adres:
European Commission
Unit AGRI. K. 1
Call for proposals 2007/C 238/08
For attention Mr H.-E. Barth
L130 4/148A
B-1049 Brussels
Wnioski należy składać w zaklejonej kopercie, umieszczonej w drugiej zaklejonej kopercie. Na kopercie wewnętrznej należy umieścić, poza nazwą departamentu, do którego jest adresowana, wskazanego w zaproszeniu do składania wniosków, słowa: "Call for Proposals - Not to be opened by the mail service (Zaproszenie do składania wniosków - nie otwierać przy rozdzielaniu poczty)". W przypadku zastosowania kopert samoprzylepnych muszą one być zaklejone taśmą klejącą, a nadawca musi złożyć swój podpis na taśmie.
Jednocześnie, z tym że nie później niż do godziny 24.00 (czasu obowiązującego w Brukseli) dnia 30 listopada 2007 r., wnioskodawcy muszą również przesłać elektroniczną kopię wniosku zawierającą jedynie elektroniczną wersję pisma-wniosku, formularzy 1-4 oraz budżetu, przy czym dokumenty te muszą być takie same jak dokumenty wysłane pocztą. Należy je przesłać na następujący adres poczty elektronicznej:
AGRI-GRANTS-APPLICATIONS-ONLY@ec.europa.eu
Odpowiedzialność za przesłanie kompletnego wniosku w wyznaczonym terminie spoczywa na wnioskodawcy.
Wnioski przesłane po terminie będą traktowane jako niedopuszczalne i zostaną odrzucone.
6. PROCEDURA I HARMONOGRAM
6.1. Przyjmowanie i rejestracja wniosków
W ciągu 15 dni roboczych od terminu składania wniosków Komisja dokona rejestracji wniosku i prześle wnioskodawcy potwierdzenie odbioru pocztą elektroniczną wraz z numerem przypisanym do wniosku.
6.2. Badanie dopuszczalności i kwalifikowalności wniosków oraz badanie budżetów przedstawionych we wnioskach
Doraźny komitet oceniający zbada dopuszczalność i kwalifikowalność wniosków. Wnioski niespełniające kryteriów ustanowionych w załączniku II zostaną odrzucone.
Następnie komitet oceni dokładność i kompletność budżetów dopuszczonych wniosków na podstawie następujących kryteriów:
Budżet przewidywany na zaproponowane działanie powinien:
– składać się z części rozchody i części przychody;
– zawierać podpis zarówno w części rozchody jak i przychody;
-posiadać zbilansowane przychody i rozchody. Strona wydatków budżetowych ma przedstawiać wyraźnie koszty kwalifikujące się do finansowania wskazane w załączniku IV;
– odsyłać do szczegółowych obliczeń i specyfikacji wykorzystanych przy jego sporządzaniu;
– być przedstawiony bez uwzględniania podatku VAT, jeżeli wnioskodawca mu podlega i jest uprawniony do jego odliczenia;
– przestrzegać skali opracowanej przez Komisję (dostępnej pod adresem internetowym wskazanym w pkt 5.1) i
zawierać wszelkie niezbędne informacje w przypadku podwykonawstwa;
– obejmować po stronie przychodów bezpośredni wkład własny wnioskodawcy, finansowanie z Komisji oraz, w stosownych przypadkach, szczegóły na temat wkładów z innych źródeł finansowych, a także wszelkie przychody generowane przez projekt, w tym, o ile ma to zastosowanie, opłaty wymagane od uczestników.
Wszystkie dopuszczalne i kwalifikujące się wnioski zostaną dopuszczone do kolejnego etapu oceny.
6.3. Badanie technicznych i finansowych możliwości wnioskodawców
W trakcie tego etapu, na podstawie informacji podanych we wniosku oraz zgodnie z kryteriami określonymi w załączniku III (1), komitet oceniający zbada techniczną i finansową zdolność kwalifikujących się wnioskodawców. W razie wątpliwości komitet może zwrócić się do wnioskodawców o dodatkowe informacje.
Wszystkie wnioski, które pomyślnie przejdą przez ten etap, zostaną dopuszczone do kolejnego etapu (ocena w świetle kryteriów przyznania finansowania).
6.4. Ocena wniosków w świetle kryteriów przyznania finansowania
W trakcie tego etapu komitet dokona oceny wniosków na podstawie kryteriów określonych w załączniku III (2). Jedynie wnioski, które na tym etapie uzyskają co najmniej 60 na 100 możliwych punktów (oraz co najmniej 50 % punktów możliwych do uzyskania za każde kryterium), zostaną wytypowane przez komitet oceniający do uzyskania dotacji. Uzyskanie 60 na 100 dostępnych punktów nie gwarantuje jednak uzyskania dotacji na dane działanie. Komisja może podnieść minimalny próg punktacji w zależności od liczby wniosków, które uzyskały ocenę pozytywną oraz dostępnych środków budżetowych.
Wnioski, które uzyskały poniżej 60 punktów na 100 możliwych lub poniżej 50 % punktów możliwych za poszczególne kryteria, zostaną odrzucone a wnioskodawca otrzyma pisemną informację zawierającą przyczyny odrzucenia wniosku. Jeżeli wnioskowana dotacja zostanie przydzielona, odbiorca otrzyma umowę na dotację wyrażoną w euro, określającą warunki i poziom finansowania, który może być niższy od kwoty zawartej we wniosku.
Spodziewaną datą zakończenia procedury oceny jest 31 maja 2008 r. Przed podjęciem ostatecznej decyzji o przyznaniu finansowania służby Komisji nie są upoważnione do udzielania wnioskodawcom informacji na temat postępu prac związanych z oceną ich wniosku. Z tego powodu prosi się wnioskodawców o zaniechanie kontaktowania się z Komisją telefonicznie lub pisemnie w sprawie wyników oceny ich wniosku przed wyżej wymienionym spodziewanym terminem rozstrzygnięcia procedury.
7. PROMOCJA
Beneficjenci, zgodnie ze zobowiązaniem zawartym w umowie, muszą zagwarantować, że przy użyciu wszelkich właściwych środków i zgodnie z warunkami wyszczególnionymi w umowie o udzielenie dotacji, podadzą informację o wsparciu finansowym przyznanym przez Komisję do wiadomości publicznej w trakcie realizacji działania i że zostanie ona zamieszczona we wszelkich publikacjach lub materiałach reklamowych rozpowszechnianych regularnie lub nieregularnie i będących następstwem realizacji działania, że wyłączną odpowiedzialność za treść działania ponosi autor komunikatu lub publikacji oraz że Komisja nie odpowiada za użytek, jaki można zrobić z informacji zawartych w takim komunikacie lub takiej publikacji. Dokumentację z tego typu reklamy należy zamieścić w końcowym sprawozdaniu merytorycznym.
Jeśli beneficjent nie zgadza się z wyżej określonym obowiązkiem, Komisja zastrzega sobie prawo zmniejszenia kwoty dotacji przeznaczonej na przedmiotowe działanie lub całkowitej odmowy wypłaty dotacji beneficjentowi.
8. OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH
Komisja Europejska zapewni przetwarzanie danych osobowych zawartych we wniosku zgodnie z przepisami rozporządzenia (WE) nr 45/2001 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 18 grudnia 2000 r. o ochronie osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez instytucje i organy wspólnotowe i o swobodnym przepływie takich danych(5). Odnosi się to w szczególności do zapewnienia poufnego i bezpiecznego traktowania wymienionych danych.
______
(1) Dz.U. L 100, 20.4.2000, str. 7.
(2) Dz.U. L 337, 13.12.2002, str. 21.
(3) Dz.U. L 320, 21.10.2004, str. 14.
(4) Eurobarometr, badanie specjalne (276): Europejczycy, Rolnictwo i Wspólna Polityka Rolna (Europeans, Agriculture and the Common Agricultural Policy), str.14.
(5) Dz.U. L 8 z 12.1.2001, str. 1.
ZAŁĄCZNIKI
W ciągu pierwszych 5 miesięcy obowiązywania mechanizmu konsultacji społecznych projektów ustaw udział w nich wzięły 24 323 osoby. Najpopularniejszym projektem w konsultacjach była nowelizacja ustawy o broni i amunicji. W jego konsultacjach głos zabrało 8298 osób. Podczas pierwszych 14 miesięcy X kadencji Sejmu RP (2023–2024) jedynie 17 proc. uchwalonych ustaw zainicjowali posłowie. Aż 4 uchwalone ustawy miały źródła w projektach obywatelskich w ciągu 14 miesięcy Sejmu X kadencji – to najważniejsze skutki reformy Regulaminu Sejmu z 26 lipca 2024 r.
24.04.2025Senat bez poprawek przyjął w środę ustawę, która obniża składkę zdrowotną dla przedsiębiorców. Zmiana, która wejdzie w życie 1 stycznia 2026 roku, ma kosztować budżet państwa 4,6 mld zł. Według szacunków Ministerstwo Finansów na reformie ma skorzystać około 2,5 mln przedsiębiorców. Teraz ustawa trafi do prezydenta Andrzaja Dudy.
23.04.2025Rada Ministrów przyjęła we wtorek, 22 kwietnia, projekt ustawy o zmianie ustawy – Prawo geologiczne i górnicze, przedłożony przez minister przemysłu. Chodzi o wyznaczenie podmiotu, który będzie odpowiedzialny za monitorowanie i egzekwowanie przepisów w tej sprawie. Nowe regulacje dotyczą m.in. dokładności pomiarów, monitorowania oraz raportowania emisji metanu.
22.04.2025Na wtorkowym posiedzeniu rząd przyjął przepisy zmieniające rozporządzenie w sprawie zakazu stosowania materiału siewnego odmian kukurydzy MON 810, przedłożone przez ministra rolnictwa i rozwoju wsi. Celem nowelizacji jest aktualizacja listy odmian genetycznie zmodyfikowanej kukurydzy, tak aby zakazać stosowania w Polsce upraw, które znajdują się w swobodnym obrocie na terytorium 10 państw Unii Europejskiej.
22.04.2025Od 18 kwietnia policja oraz żandarmeria wojskowa będą mogły karać tych, którzy bez zezwolenia m.in. fotografują i filmują szczególnie ważne dla bezpieczeństwa lub obronności państwa obiekty resortu obrony narodowej, obiekty infrastruktury krytycznej oraz ruchomości. Obiekty te zostaną specjalnie oznaczone.
17.04.2025Kompleksową modernizację instytucji polskiego rynku pracy poprzez udoskonalenie funkcjonowania publicznych służb zatrudnienia oraz form aktywizacji zawodowej i podnoszenia umiejętności kadr gospodarki przewiduje podpisana w czwartek przez prezydenta Andrzeja Dudę ustawa z dnia 20 marca 2025 r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia. Ustawa, co do zasady, wejdzie w życie pierwszego dnia miesiąca następującego po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.
11.04.2025Identyfikator: | Dz.U.UE.C.2007.238.9 |
Rodzaj: | Ogłoszenie |
Tytuł: | Zaproszenie do składania wniosków - "Wsparcie działań informacyjnych odnoszących się do wspólnej polityki rolnej" - Realizacja szczególnych działań w ramach pozycji budżetowej 05 08 06 w 2008 r. |
Data aktu: | 10/10/2007 |
Data ogłoszenia: | 10/10/2007 |