Ogłoszenie o naborze na stanowisko dyrektora dyrekcji B "Metodologia, Obsługa Statystyczna i Informatyczna" (grupa zaszeregowania AD 14) w Dyrekcji Generalnej Eurostat w Luksemburgu (art. 29 ust. 2 regulaminu pracowniczego).

Ogłoszenie o naborze na stanowisko dyrektora dyrekcji B "Metodologia, Obsługa Statystyczna i Informatyczna" (grupa zaszeregowania AD 14) w Dyrekcji Generalnej Eurostat w Luksemburgu

(art. 29 ust. 2 regulaminu pracowniczego)

COM/2014/10351

(2014/C 099 A/01)

(Dz.U.UE C z dnia 4 kwietnia 2014 r.)

Reprezentujemy

Eurostat, który jest dyrekcją generalną Komisji Europejskiej z siedzibą w Luksemburgu. Jego zadaniem jest dostarczanie wysokiej jakości statystyk dotyczących Europy. Instytucje UE wykorzystują dane Eurostatu do opracowywania, wdrażania, monitorowania i oceny polityk UE. Państwa członkowskie, rynki finansowe, środowisko biznesu i nauki, media oraz ogół społeczeństwa również wykorzystują jego statystyki do różnych celów.

Eurostat tworzy i rozpowszechnia statystyki europejskie w oparciu o dane zebrane w państwach członkowskich, w tym agregaty dla UE i strefy euro. Koordynuje on funkcjonowanie Europejskiego Systemu Statystycznego (ESS), w którego skład wchodzą krajowe urzędy statystyczne i inne organy tworzące statystyki na szczeblu krajowym, w celu dostarczania porównywalnych statystyk na poziomie UE. Odpowiada on także za przedkładanie wszystkich wniosków ustawodawczych UE dotyczących statystyki. Eurostat wspiera również ulepszanie systemów statystycznych w państwach kandydujących i na forum międzynarodowym.

Dyrekcja "Metodologia, Obsługa Statystyczna i Informatyczna" składa się z pięciu działów i jednej grupy zadaniowej, zatrudnia około 160 osób (na umowach stałych lub czasowych), a jej operacyjny roczny budżet wynosi około 20 mln euro. Dyrekcja zapewnia wszystkim dyrekcjom Eurostatu i ESS obsługę w dziedzinie IT, rozpowszechniania, metodologii i badań.

W szczególności dyrekcja:

-
zapewnia infrastrukturę i usługi w zakresie IT, wspierające procesy tworzenia statystyk i procesy administracyjne w całej organizacji,
-
opracowuje i wdraża normy techniczne i statystyczne w ścisłej współpracy z partnerami z ESS i międzynarodowymi środowiskiem statystycznym,
-
ułatwia badania statystyczne i promuje innowacyjność w dziedzinie statystyki publicznej,
-
rozpowszechnia statystyki europejskie i informuje o nich w łatwy do zrozumienia i otwarty sposób,
-
kieruje strategią i działaniami w kontekście korzystania z dużych zbiorów danych przy tworzeniu europejskich statystyk.

Oferujemy

pracę na wymagającym stanowisku wysokiego szczebla, jakim jest stanowisko dyrektora dyrekcji "Metodologia, Obsługa Statystyczna i Informatyczna" oraz głównego specjalisty ds. polityki informacyjnej Eurostatu, którego zadaniem będzie:

-
zapewnienie przywództwa i strategicznego kierownictwa w obszarze obsługi informatycznej i infrastruktury, w zakresie rozwijania najważniejszych metod stosowanych w statystyce publicznej oraz w dążeniach do zapewnienia, aby organizacja spełniała cel swojej działalności, jakim jest tworzenie wysokiej jakości europejskich statystyk,
-
nadawanie kierunku ciągłemu procesowi rozwoju i przejęcie odpowiedzialności za kierowanie modernizacją środowiska informatycznego ułatwiającego funkcjonowanie systemów tworzenia statystyk UE w przyszłości, włącznie z kwestiami związanymi z bezpieczeństwem oraz dostępem do poufnych danych jednostkowych,
-
zapewnienie bieżącego zarządzania dyrekcją, jej najważniejszymi statystycznymi procesami i wynikami, zgodnie z ogólną strategią Eurostatu, oraz dostarczanie rozwiązań zaspokajających potrzeby organizacji przy optymalnym poziomie inwestycji w infrastrukturę, systemy informatyczne i usługi,
-
ułatwianie i promowanie badań statystycznych oraz wykorzystania wyników badań w statystykach publicznych poprzez koordynowanie tych działań w ramach ESS, w tym wykorzystanie nowych źródeł danych takich jak duże zbiory danych przy tworzeniu europejskich statystyk,
-
kierowanie strategią ogólnego rozpowszechniania i komunikacji zewnętrznej Eurostatu i ESS, w tym rozwój innowacyjnych produktów i usług, takich jak nowe narzędzia wizualizacji danych i produkty do urządzeń przenośnych,
-
reprezentowanie dyrekcji w obszarze jej kompetencji w kluczowych stosunkach z innymi służbami Komisji, innymi organami UE i organizacjami międzynarodowymi, jak również partnerami ESS i zainteresowanymi podmiotami w środowisku statystycznym i poza nim,
-
nadzorowanie sporządzania i wykonania rocznego budżetu dyrekcji oraz zapewnienie wydajnego zarządzania nim w zgodzie z zasadami należytego zarządzania finansami (funkcja subdelegowanego urzędnika zatwierdzającego).

Poszukujemy

Kandydat powinien posiadać:

-
szczegółową i aktualną wiedzę o technologiach informacyjno-komunikacyjnych stosowanych do gromadzenia, przetwarzania, wymiany i rozpowszechniania danych, zwłaszcza w zakresie zarządzania dużymi zbiorami danych i korzystania z nich,
-
aktualną wiedzę i udokumentowane doświadczenie dotyczące rozwiązań w zakresie infrastruktury informatycznej i struktury systemów informatycznych, oparte na najnowszych osiągnięciach w dziedzinie IT, umożliwiające świeże spojrzenie na modernizację struktury i infrastruktury informatycznej Eurostatu i Europejskiego Systemu Statystycznego,
-
dobrą znajomość unijnych inicjatyw w ramach Europejskiej agendy cyfrowej oraz strategii "e-Komisja",
-
doskonałe umiejętności analityczne i koncepcyjne; strategiczną wizję i zdolności przywódcze umożliwiające ukierunkowanie lub rozwinięcie działań dyrekcji zgodnie z celami Eurostatu,
-
udokumentowane doświadczenie w zarządzaniu złożonymi i dużymi programami i projektami w zakresie struktur informatycznych oraz w zarządzaniu zmianą,
-
doskonałe umiejętności kierowania dużymi zespołami i motywowania pracowników w wielokulturowym i wielojęzycznym środowisku,
-
praktyczne doświadczenie w zarządzaniu zasobami budżetowymi, finansowymi i ludzkimi w środowisku krajowym, europejskim lub międzynarodowym,
-
doskonałe zdolności komunikacyjne, umiejętność skutecznego prowadzenia dyskusji, umiejętność jasnego przekazywania informacji i skutecznego reprezentowania Komisji na forach wewnętrznych i zewnętrznych,
-
umiejętność rozwiązywania problemów organizacyjnych i operacyjnych dzięki zastosowaniu podejścia ukierunkowanego na usługi i wyniki.

Kryteria kwalifikacyjne

Kandydat musi:

1)
być obywatelem jednego z państw członkowskich Unii Europejskiej;
2)
posiadać:
a)
poziom wykształcenia odpowiadający ukończonym studiom wyższym, w przypadku gdy normalny okres trwania studiów wyższych wynosi cztery lata lub dłużej, potwierdzony dyplomem ukończenia studiów;
b)
lub poziom wykształcenia odpowiadający ukończonym studiom wyższym, potwierdzony dyplomem ukończenia studiów, oraz przynajmniej roczne właściwe doświadczenie zawodowe, w przypadku gdy normalny okres trwania studiów wyższych wynosi przynajmniej trzy lata;
3)
posiadać przynajmniej 15-letnie doświadczenie zawodowe, liczone od chwili ukończenia studiów wyższych, na poziomie, na którym wymagane są wyżej wymienione kwalifikacje. Przynajmniej 5 lat tego doświadczenia zawodowego powinno być zdobyte na wyższym stanowisku kierowniczym 1 i w dziedzinie bezpośrednio związanej z powyższym stanowiskiem;
4)
biegle władać jednym z języków urzędowych Unii Europejskiej określonych w art. 1 rozporządzenia nr 1 z 1958 r. 2 oraz znać na wystarczającym poziomie inny język urzędowy;
5)
być w wieku poniżej normalnego wieku emerytalnego, który dla urzędnika Unii Europejskiej rozpoczyna się wraz z końcem miesiąca, w którym urzędnik ten osiąga wiek 66 lat (zob. art. 52 lit. a) regulaminu pracowniczego).

Procedura wyboru i powołanie

Dyrektor zostanie wybrany i powołany przez Komisję Europejską zgodnie z obowiązującymi w niej procedurami wyboru i rekrutacji (zob. również "Compilation Document on Senior Officials Policy", dokument w jęz. angielskim dotyczący polityki względem urzędników wyższego szczebla 3 ). W trakcie procedury wyboru kandydaci zaproszeni na rozmowę kwalifikacyjną, przeprowadzaną przez działający w Komisji Komitet Konsultacyjny ds. Powoływania, najpierw biorą udział w testach przeprowadzanych metodą oceny zintegrowanej przez zewnętrzne firmy rekrutacyjne.

Wybrany kandydat zostanie zatrudniony jako urzędnik w grupie zaszeregowania AD 14. Wynagrodzenie i warunki zatrudnienia urzędników Unii Europejskiej określono w regulaminie pracowniczym. Informujemy kandydatów, że regulamin pracowniczy nakłada na wszystkich nowych pracowników wymóg pomyślnego ukończenia dziewięciomiesięcznego okresu próbnego.

Polityka równych szans

Komisja Europejska stosuje politykę równych szans i niedyskryminacji zgodnie z art. 1d regulaminu pracowniczego.

Procedura zgłaszania kandydatur

Przed dokonaniem zgłoszenia kandydaci powinni dokładnie sprawdzić, czy spełniają wszystkie kryteria kwalifikacyjne, w szczególności kryteria dotyczące poziomu wykształcenia, wymaganego rodzaju dyplomu oraz doświadczenia zawodowego.

Zgłoszenie kandydatury następuje przez rejestrację w internecie pod poniższym adresem:

https://ec.europa.eu/dgs/human-resources/seniormanagementvacancies/

Należy zastosować się do instrukcji dotyczących poszczególnych etapów procedury.

Rejestracji w internecie należy dokonać we wskazanym terminie 4 . Kandydaci nie powinni zwlekać z dokonywaniem zgłoszeń do ostatniej chwili, ponieważ duże obciążenie łączy internetowych lub błąd połączenia internetowego może doprowadzić do przerwania rejestracji w internecie przed jej zakończeniem, co może wiązać się z koniecznością powtórzenia całego procesu. Możliwość rejestracji zostanie zablokowana po upływie terminu zgłoszeń. Zgłoszenia dokonywane po upływie terminu nie będą przyjmowane.

Kandydaci muszą posiadać ważny adres poczty elektronicznej. Będzie on służył do potwierdzenia utworzenia konta oraz powiadomienia o przebiegu procedury naboru. Należy w związku z tym informować Komisję Europejską o wszelkich zmianach adresu poczty elektronicznej.

Do zgłoszenia należy dołączyć życiorys w formacie Word lub PDF oraz wypełnić list motywacyjny w trybie on-line (maks. 8 000 znaków).

Życiorys i list motywacyjny muszą być sporządzone w języku angielskim, francuskim lub niemieckim.

Po zakończeniu rejestracji kandydat otrzyma numer identyfikacyjny. Numer ten należy zachować, bowiem będzie on wykorzystywany we wszelkich kontaktach w trakcie trwania procedury. Otrzymanie numeru oznacza, że rejestracja została zakończona - numer stanowi potwierdzenie, że wprowadzone przez kandydata dane zostały zarejestrowane.

Nieotrzymanie numeru oznacza, że zgłoszenie nie zostało zarejestrowane!

Należy zwrócić uwagę, że nie ma możliwości śledzenia w internecie przebiegu procesu naboru. Kandydaci otrzymają bezpośrednio informacje o wynikach procedury.

Osoby, które z powodu niepełnosprawności nie są w stanie dokonać rejestracji internetowej, mogą przesłać swoje zgłoszenie (życiorys i list motywacyjny) w wersji papierowej listem poleconym 5 z datą stempla pocztowego nie późniejszą niż termin zakończenia rejestracji kandydatów. Wszelka późniejsza korespondencja odbywać się będzie drogą pocztową. Do życiorysu i listu motywacyjnego należy w takim przypadku załączyć zaświadczenie potwierdzające niepełnosprawność, wydane przez właściwy organ. Na osobnym arkuszu papieru należy także przedstawić propozycje ewentualnych udogodnień, które zdaniem kandydata mogą ułatwić mu uczestnictwo w procesie rekrutacji.

Prośby o dodatkowe informacje lub zgłoszenia ewentualnych problemów technicznych należy kierować na adres: HR-A2-MANAGEMENT-ONLINE@ec.europa.eu.

Termin rejestracji kandydatów

Termin rejestracji kandydatów upływa w dniu 5 maja 2014 r. Rejestracja elektroniczna zostanie zakończona o godz. 12.00 w południe czasu obowiązującego w Brukseli.

1 Kandydaci powinni w swoim życiorysie wyszczególnić przynajmniej w odniesieniu do wspomnianych 5 lat, podczas których zdobyli doświadczenie na wyższych stanowiskach kierowniczych: 1) nazwy zajmowanych stanowisk kierowniczych i pełnione funkcje, 2) liczbę pracowników znajdujących się pod ich kierownictwem w czasie zajmowania przez nich tych stanowisk, 3) wielkość budżetu, którym zarządzali, oraz 4) liczbę szczebli organizacyjnych w hierarchii powyżej i poniżej ich stanowiska oraz liczbę osób na równorzędnych stanowiskach;
2 Rozporządzenie Rady nr 1 z dnia 15 kwietnia 1958 r. w sprawie określenia systemu językowego Europejskiej Wspólnoty Gospodarczej (Dz.U. 17 z 6.10.1958, s. 385/58).
4 Termin rejestracji upływa dnia 5 maja 2014 r. o godz. 12.00 w południe czasu obowiązującego w Brukseli.
5 European Commission, Directorate-General Human Resources and Security, Unit for Executive Staff and CCA Secretariat, COM/ 2014/10351, SC11 8/62, B-1049 Bruxelles/Brussel, BELGIQUE/BELGIË

Zmiany w prawie

Lepsze prawo. W Sejmie odbyła się konferencja podsumowująca konsultacje społeczne projektów ustaw

W ciągu pierwszych 5 miesięcy obowiązywania mechanizmu konsultacji społecznych projektów ustaw udział w nich wzięły 24 323 osoby. Najpopularniejszym projektem w konsultacjach była nowelizacja ustawy o broni i amunicji. W jego konsultacjach głos zabrało 8298 osób. Podczas pierwszych 14 miesięcy X kadencji Sejmu RP (2023–2024) jedynie 17 proc. uchwalonych ustaw zainicjowali posłowie. Aż 4 uchwalone ustawy miały źródła w projektach obywatelskich w ciągu 14 miesięcy Sejmu X kadencji – to najważniejsze skutki reformy Regulaminu Sejmu z 26 lipca 2024 r.

Grażyna J. Leśniak 24.04.2025
Przedsiębiorcy zapłacą niższą składkę zdrowotną – Senat za ustawą

Senat bez poprawek przyjął w środę ustawę, która obniża składkę zdrowotną dla przedsiębiorców. Zmiana, która wejdzie w życie 1 stycznia 2026 roku, ma kosztować budżet państwa 4,6 mld zł. Według szacunków Ministerstwo Finansów na reformie ma skorzystać około 2,5 mln przedsiębiorców. Teraz ustawa trafi do prezydenta Andrzaja Dudy.

Grażyna J. Leśniak 23.04.2025
Rząd organizuje monitoring metanu

Rada Ministrów przyjęła we wtorek, 22 kwietnia, projekt ustawy o zmianie ustawy – Prawo geologiczne i górnicze, przedłożony przez minister przemysłu. Chodzi o wyznaczenie podmiotu, który będzie odpowiedzialny za monitorowanie i egzekwowanie przepisów w tej sprawie. Nowe regulacje dotyczą m.in. dokładności pomiarów, monitorowania oraz raportowania emisji metanu.

Krzysztof Koślicki 22.04.2025
Rząd zaktualizował wykaz zakazanej kukurydzy

Na wtorkowym posiedzeniu rząd przyjął przepisy zmieniające rozporządzenie w sprawie zakazu stosowania materiału siewnego odmian kukurydzy MON 810, przedłożone przez ministra rolnictwa i rozwoju wsi. Celem nowelizacji jest aktualizacja listy odmian genetycznie zmodyfikowanej kukurydzy, tak aby zakazać stosowania w Polsce upraw, które znajdują się w swobodnym obrocie na terytorium 10 państw Unii Europejskiej.

Krzysztof Koślicki 22.04.2025
Od 18 kwietnia fotografowanie obiektów obronnych i krytycznych tylko za zezwoleniem

Od 18 kwietnia policja oraz żandarmeria wojskowa będą mogły karać tych, którzy bez zezwolenia m.in. fotografują i filmują szczególnie ważne dla bezpieczeństwa lub obronności państwa obiekty resortu obrony narodowej, obiekty infrastruktury krytycznej oraz ruchomości. Obiekty te zostaną specjalnie oznaczone.

Robert Horbaczewski 17.04.2025
Prezydent podpisał ustawę o rynku pracy i służbach zatrudnienia

Kompleksową modernizację instytucji polskiego rynku pracy poprzez udoskonalenie funkcjonowania publicznych służb zatrudnienia oraz form aktywizacji zawodowej i podnoszenia umiejętności kadr gospodarki przewiduje podpisana w czwartek przez prezydenta Andrzeja Dudę ustawa z dnia 20 marca 2025 r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia. Ustawa, co do zasady, wejdzie w życie pierwszego dnia miesiąca następującego po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.

Grażyna J. Leśniak 11.04.2025
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.C.2014.99A.1

Rodzaj: Ogłoszenie
Tytuł: Ogłoszenie o naborze na stanowisko dyrektora dyrekcji B "Metodologia, Obsługa Statystyczna i Informatyczna" (grupa zaszeregowania AD 14) w Dyrekcji Generalnej Eurostat w Luksemburgu (art. 29 ust. 2 regulaminu pracowniczego).
Data aktu: 04/04/2014
Data ogłoszenia: 04/04/2014