(Dz.U.UE C z dnia 21 lutego 2019 r.)
Termin składania zgłoszeń: 26 marca 2019 r. o godz. 12.00 (w południe) czasu środkowoeuropejskiego
Europejski Urząd Doboru Kadr (EPSO) organizuje konkurs otwarty na podstawie kwalifikacji i testów w celu stworzenia list rezerwowych kandydatów, spośród których instytucje Unii Europejskiej, głównie Wspólne Centrum Badawcze Komisji Europejskiej (JRC), będą mogły rekrutować nowych urzędników służby publicznej na stanowiska administratorów (grupa funkcyjna AD).
Większość tych stanowisk to stanowiska w różnych obiektach JRC (w Sewilli w Hiszpanii, w Petten w Niderlandach, w Isprze we Włoszech, w Geel w Belgii oraz w Karlsruhe w Niemczech) w następujących dyrekcjach:
Niniejsze ogłoszenie o konkursie wraz z załącznikami stanowi prawnie wiążące zasady tych procedur naboru. Przepisy ogólne mające zastosowanie do konkursów otwartych znajdują się w ZAŁĄCZNIKU III. Pożądana liczba laureatów:
Niniejsze ogłoszenie dotyczy sześciu dziedzin. Kandydaci mogą zgłosić się tylko do jednej z nich. Wyboru należy dokonać w momencie zgłoszenia elektronicznego. Po zatwierdzeniu formularza zgłoszeniowego przez kandydata nie ma możliwości jego modyfikacji.
JAKIE BĘDĄ MOJE OBOWIĄZKI?
Misją personelu JRC jest udzielanie zorientowanego na klienta wsparcia naukowego i technicznego w zakresie koncepcji, opracowywania, wdrażania i monitorowania polityk UE. Jako jedna ze służb Komisji Europejskiej, JRC pełni funkcję ośrodka referencyjnego Unii do spraw nauki i technologii. Będąc blisko procesu kształtowania polityki, służy ono wspólnemu interesowi państw członkowskich, a jednocześnie jest niezależne od szczególnych interesów, zarówno prywatnych, jak i krajowych.
Więcej informacji o typowych obowiązkach i związanych z nimi kompetencjach znajduje się w ZAŁĄCZNIKU I.
CZY SPEŁNIAM WARUNKI UDZIAŁU W KONKURSIE?
Kandydat musi spełniać WSZYSTKIE poniższe warunki ogólne i szczegółowe w dniu, w którym upływa termin zatwierdzenia zgłoszenia elektronicznego.
Kandydat musi znać przynajmniej 2 języki urzędowe UE; jeden na poziomie co najmniej C1 (gruntowna znajomość) i drugi na poziomie co najmniej B2 (zadowalająca znajomość).
Uwaga: określone powyżej minimalne poziomy znajomości języków odnoszą się do każdej umiejętności językowej (mówienie, pisanie, czytanie i słuchanie) wymaganej w formularzu zgłoszeniowym. Umiejętności te odzwierciedlają umiejętności opisane w Europejskim systemie opisu kształcenia językowego (https://europass.cedefop.europa.eu/pl/resources/european-language-levels-cefr).
Języki, o których mowa w niniejszym ogłoszeniu o konkursie:
Językiem 2 musi być język angielski, francuski, hiszpański, niemiecki lub włoski.
Od laureatów zatrudnionych w powyższych dziedzinach wymaga się zadowalającej znajomości języka angielskiego, francuskiego, hiszpańskiego, niemieckiego lub włoskiego (na poziomie co najmniej B2). Znajomość innych języków może być atutem, jednak w przedmiotowych dyrekcjach JRC używa się języka angielskiego, francuskiego, hiszpańskiego, niemieckiego i włoskiego w pracach badawczych, komunikacji wewnętrznej oraz komunikacji z podmiotami zewnętrznymi, a także w publikacjach i sprawozdaniach, dlatego zadowalająca znajomość co najmniej jednego z tych pięciu języków jest niezbędna w pracy dla tych służb. Wybór tych języków jest podyktowany potrzebami służby, w związku z czym laureaci nieposiadający zadowalającej znajomości języka angielskiego, francuskiego, hiszpańskiego, niemieckiego lub włoskiego nie byliby niezwłocznie zdolni do wykonywania obowiązków.
Studia doktoranckie w jednej z dziedzin nauki wymienionych poniżej można zaliczyć na poczet doświadczenia zawodowego w wymiarze maksymalnie trzech lat.
lub
Studia doktoranckie w jednej z dziedzin nauki wymienionych poniżej można zaliczyć na poczet doświadczenia zawodowego w wymiarze maksymalnie trzech lat.
Poniżej zamieszczono wykaz odpowiednich dziedzin nauki, które zostaną uwzględnione przez komisję konkursową:
Agronomia | Leśnictwo | Nauki przyrodnicze |
Architektura | Geografia | Nauki jądrowe |
Biochemia | Geologia | Nauki o żywieniu |
Biologia | Nauki hydrologiczne | Oceanografia/nauki o morzu |
Chemia | Nauki o życiu | Farmacja |
Informatyka | Materiałoznawstwo | Fizyka |
Ekologia | Matematyka | Nauki polityczne |
Ekonomia | Nauki medyczne | Psychologia |
Nauki pedagogiczne | Meteorologia | Nauki społeczne i humanistyczne |
Inżynieria | Nanotechnologia | Dane statystyczne |
Nauki o środowisku | Nano-biotechnologia |
Przykładowe minimalne kwalifikacje znajdują się w ZAŁĄCZNIKU IV.
JAK WYGLĄDA PROCEDURA NABORU?
Podczas wypełniania formularza zgłoszeniowego kandydat będzie musiał wybrać język 1 i język 2. Kandydat będzie musiał wybrać swój język 1 spośród 24 języków urzędowych UE, zaś językiem 2 musi być język angielski, francuski, hiszpański, niemiecki lub włoski. Kandydat będzie musiał również potwierdzić, że spełnia warunki udziału w wybranej dziedzinie, oraz podać dalsze informacje, mające znaczenie dla wybranego konkursu (np. dyplomy, doświadczenie zawodowe i odpowiedzi na pytania dotyczące danej dziedziny (Talent Screener)).
Kandydat może wypełnić formularz zgłoszeniowy w dowolnym z 24 języków urzędowych UE, z wyjątkiem sekcji Talent Screener, którą należy wypełnić w swoim języku 2 z następujących względów: sekcja "Talent Screener" jest przedmiotem oceny porównawczej przeprowadzanej przez komisję konkursową, jest wykorzystywana jako dokument referencyjny podczas rozmowy dotyczącej dziedziny konkursu w trakcie oceny zintegrowanej oraz do celów rekrutacji, jeśli kandydat zda wszystkie testy. Wypełnienie tej sekcji w języku 2 kandydata leży więc w interesie służby i samego kandydata.
Uwaga: komisja konkursowa (w trakcie konkursu) oraz pracujący w kilku językach wehikularnych pracownicy działu zasobów ludzkich instytucji europejskich (do celów rekrutacji, jeśli kandydat zda wszystkie testy) będą mieli wgląd w cały formularz zgłoszeniowy. W przypadku pomyślnego ukończenia konkursu i znalezienia się na liście rezerwowej kandydat zostanie poproszony o dostarczenie służbom prowadzącym rekrutację tłumaczenia formularza zgłoszeniowego na język 2 (angielski, francuski, hiszpański, niemiecki lub włoski), jeśli został on wypełniony w innym języku.
Zatwierdzając formularz zgłoszeniowy, kandydat oświadcza, że spełnia wszystkie warunki określone w sekcji "Czy spełniam warunki udziału w konkursie?". Po zatwierdzeniu formularza zgłoszeniowego przez kandydata nie ma możliwości jego modyfikacji. Za wypełnienie i przesłanie zgłoszenia w terminie odpowiada kandydat.
Informacje podane przez kandydata w zgłoszeniu elektronicznym zostaną sprawdzone pod kątem tego, czy spełnia on warunki udziału w konkursie określone powyżej w sekcji "Czy spełniam warunki udziału w konkursie?". EPSO sprawdza, czy kandydat spełnia ogólne warunki udziału w konkursie, a komisja konkursowa sprawdza zgodność zgłoszenia elektronicznego ze szczegółowymi warunkami udziału w ramach sekcji "Kształcenie i szkolenie", "Doświadczenie zawodowe" oraz "Znajomość języków".
Aby komisja konkursowa mogła dokonać obiektywnej oceny porównywalnych atutów wszystkich kandydatów w sposób ustrukturyzowany, wszyscy kandydaci biorący udział w tym konkursie odpowiadają na ten sam zestaw pytań w sekcji "Talent Screener" formularza zgłoszeniowego w języku 2. Następnie przeprowadzony zostanie - tylko dla kandydatów spełniających warunki udziału w konkursie zgodnie z opisem w pkt 2 powyżej - nabór na podstawie kwalifikacji, wyłącznie w oparciu o informacje podane przez kandydatów w sekcji "Talent Screener" (ocena zdolności) formularza zgłoszeniowego. Kandydat powinien więc zawrzeć w odpowiedziach udzielonych w tej sekcji wszystkie odpowiednie informacje, nawet jeśli podał je już w innych sekcjach zgłoszenia. Pytania opierają się na kryteriach naboru zawartych w niniejszym ogłoszeniu.
Wykaz kryteriów znajduje się w ZAŁĄCZNIKU II.
Aby przeprowadzić nabór na podstawie kwalifikacji, komisja konkursowa przypisze każdemu kryterium naboru współczynnik odzwierciedlający jego względną wagę (od 1 do 3). Każda odpowiedź kandydata zostanie oceniona w skali od 0 do 4 pkt Następnie punkty zostaną pomnożone przez współczynnik przypisany każdemu kryterium i zsumowane, aby wyłonić tych kandydatów, których profil najlepiej odpowiada obowiązkom na danym stanowisku.
Do następnego etapu przechodzą tylko ci kandydaci, którzy w naborze na podstawie kwalifikacji uzyskali najwyższą całkowitą liczbę punktów.
Liczba kandydatów zaproszonych do tego etapu będzie maksymalnie trzy razy większa niż pożądana liczba laureatów w każdej dziedzinie. Kandydaci, którzy zgodnie z informacjami podanymi w zgłoszeniu elektronicznym spełniają warunki udziału w konkursie oraz którzy zdobyli najwyższą całkowitą liczbę punktów w naborze na podstawie kwalifikacji, zostaną zaproszeni do udziału w trwającej jeden lub dwa dni ocenie zintegrowanej, która odbędzie się najprawdopodobniej w Brukseli i będzie przeprowadzana w językach 1 i 2 kandydata.
Na etapie oceny zintegrowanej kandydat będzie musiał dostarczyć pamięć USB zawierającą skany dokumentów potwierdzających (w tym kilka zrecenzowanych artykułów), chyba że otrzyma inne instrukcje. EPSO pobierze pliki kandydata podczas jego oceny zintegrowanej i zwróci mu pamięć USB tego samego dnia.
Ocena zintegrowana składa się z serii komputerowych testów wielokrotnego wyboru oraz testów kompetencji ogólnych i kompetencji związanych z dziedziną konkursu, jak wskazano poniżej.
Komputerowe testy wielokrotnego wyboru będą zorganizowane w następujący sposób:
Testy | Język | Pytania | Czas trwania | Punktacja | Wymagane minimum |
Rozumienie tekstu pisanego | Język 1 | 20 pytań | 35 min | Maksymalnie 20 punktów | Rozumienie tekstu pisanego 10/20 |
Operowanie danymi liczbowymi | Język 1 | 10 pytań | 20 min | Maksymalnie 10 punktów |
Operowanie danymi liczbowymi i myślenie abstrakcyjne łącznie: 10/20 |
Myślenie abstrakcyjne | Język 1 | 10 pytań | 10 min | Maksymalnie 10 punktów |
Nieuzyskanie wymaganej liczby punktów w komputerowych testach wielokrotnego wyboru powoduje wykluczenie z dalszej procedury. Zdobyte w nich punkty nie będą uwzględniane w ostatecznych całkowitych wynikach, kandydat musi jednak uzyskać wymagane minimum punktów we wszystkich testach.
Na etapie oceny zintegrowanej sprawdzane będą kompetencje wymagane w każdej dziedzinie - osiem kompetencji ogólnych oraz kompetencje związane z dziedziną konkursu - za pomocą czterech testów (rozmowa badająca poziom kompetencji ogólnych, rozmowa związana z dziedziną konkursu, ćwiczenie w grupie i studium przypadku) zgodnie z poniższą tabelą. Testy te zostaną przeprowadzone w języku 2 kandydata.
Kompetencja | Testy | |
1. Umiejętność analizowania i rozwiązywania problemów | ćwiczenie w grupie | studium przypadku |
2. Komunikacja | studium przypadku | rozmowa badająca poziom kompetencji ogólnych |
3. Jakość i wydajność pracy | studium przypadku | rozmowa badająca poziom kompetencji ogólnych |
4. Nauka i rozwój osobisty | ćwiczenie w grupie | rozmowa badająca poziom kompetencji ogólnych |
5. Ustalanie priorytetów i organizacja | ćwiczenie w grupie | studium przypadku |
6. Odporność | ćwiczenie w grupie | rozmowa badająca poziom kompetencji ogólnych |
7. Umiejętność pracy w zespole | ćwiczenie w grupie | rozmowa badająca poziom kompetencji ogólnych |
8. Zdolności przywódcze | ćwiczenie w grupie | rozmowa badająca poziom kompetencji ogólnych |
Wymagane minimum: 3/10 za każdą kompetencję i 40/80 ogółem
Kompetencja | Test | Wymagane minimum |
Kompetencje związane z dziedziną konkursu | rozmowa związana z dziedziną konkursu | 50/100 |
Po sprawdzeniu dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału przez kandydatów oraz ich kwalifikacji ("Talent Screener") komisja konkursowa sporządzi dla każdej dziedziny listę rezerwową, zawierającą pożądaną liczbę laureatów, którzy spełniają warunki udziału w konkursie oraz którzy pomyślnie przeszli wszystkie testy i po zakończeniu oceny zintegrowanej mają najwyższą całkowitą liczbę punktów. Laureaci są wymienieni na liście w porządku alfabetycznym.
Listy rezerwowe i paszporty kompetencji laureatów, zawierające informację zwrotną komisji konkursowej na temat laureata, zostaną udostępnione instytucjom UE na potrzeby rekrutacji i dalszego kierowania rozwojem kariery zawodowej. Znalezienie się na liście rezerwowej nie daje kandydatowi żadnej gwarancji ani prawa do zatrudnienia.
RÓWNE SZANSE I DOSTOSOWANIA DLA KANDYDATÓW O SZCZEGÓLNYCH POTRZEBACH
EPSO stara się stosować zasady równości szans, równego traktowania i równego dostępu dla wszystkich kandydatów.
Osoby, którym niepełnosprawność lub stan zdrowia mogą utrudniać udział w testach, proszone są o zaznaczenie tego w formularzu zgłoszeniowym oraz poinformowanie, jakich specjalnych dostosowań potrzebują.
Więcej informacji na temat polityki równości szans oraz procedury występowania o specjalne dostosowania można znaleźć na stronie internetowej EPSO (https://epso.europa.eu/how-to-apply/equal-opportunities_pl) oraz w ogólnych zasadach dołączonych do niniejszego ogłoszenia (pkt 1.3. Równe szanse i dostosowania dla kandydatów o szczególnych potrzebach).
GDZIE I KIEDY MOŻNA SIĘ ZGŁASZAĆ?
Aby zgłosić się do konkursu, trzeba najpierw utworzyć konto EPSO. Kandydat może utworzyć tylko jedno konto EPSO do wysyłania wszystkich swoich zgłoszeń.
Zgłoszenia można składać przez internet na stronie EPSO https://epso.europa.eu/apply/job-offers_pl do dnia:
26 marca 2019 r., godz. 12.00 (w południe) czasu środkowoeuropejskiego
OBOWIĄZKI I SZCZEGÓLNE KOMPETENCJE
Obowiązki
Główne obowiązki laureatów dotyczą zapewniania wielu różnych rodzajów wsparcia analitycznego w zakresie opracowywania, wdrażania i oceny polityki na poziomie unijnym, krajowym i regionalnym. Wiąże się to z oceną ilościową wpływu polityki (zarówno ex post, jak i ex ante), oceną jakościową polityk, ich skutków technicznych, gospodarczych, społecznych, środowiskowych i politycznych oraz analizą polityki i związanych z nią procesów zarządzania. W zakres wsparcia wchodzi również przekazywanie popartych badaniami dowodów i instrumentów naukowych wspierających rozwój oraz wdrażanie polityki. W takiej analizie należy również uwzględnić różne perspektywy zainteresowanych stron oraz warunki społecznoekonomiczne.
Oczekuje się, że laureaci będą posiadać szczególne kompetencje wymienione poniżej.
Szczególne kompetencje w zakresie:
Obowiązki
Główne obowiązki laureatów obejmują badanie wszystkich istotnych aspektów związanych z zarządzaniem danymi, w tym gromadzenie, interoperacyjność, modelowanie, kontekstualizację, analizę i przetwarzanie, wizualizację i asymilację danych na potrzeby generowania wiedzy i informacji z każdego rodzaju wielowymiarowych i wielodyscyplinarnych danych.
Szukamy analityków oraz specjalistów w dziedzinie IT, którzy posiadają wiedzę fachową umożliwiającą przyspieszenie opracowywania metod i narzędzi w dziedzinie nauki o wykorzystywaniu danych ("data science") w JRC oraz ułatwienie ich stosowania do rozwiązywania problemów w zakresie badań dotyczących polityki europejskiej, w ramach podejścia opartego na dowodach, którego podstawę stanowi analiza, przetwarzanie i wizualizacja potencjalnie dużych ilości danych pochodzących z heterogenicznych źródeł. Choć laureaci mogą specjalizować się w różnych dziedzinach, zgodnie z profilem będącym przedmiotem niniejszego ogłoszenia niezbędne jest posiadanie kompetencji w zakresie statystyki, matematyki, informatyki i programowania, a także zdolności gromadzenia, oczyszczania i wizualizacji danych.
Oczekuje się, że laureaci będą posiadać szczególne kompetencje wymienione poniżej.
Szczególne kompetencje w zakresie:
Obowiązki
Główne obowiązki laureatów obejmują opracowywanie i obsługę modeli i analiz ilościowych, które zapewniają wsparcie w obszarze polityki na potrzeby przeprowadzania oceny różnych wariantów strategicznych na każdym etapie cyklu polityki (projektowania, wdrażania, oceny). Oczekuje się, że laureat będzie uczestniczył w opracowywaniu i przeprowadzaniu analizy ilościowej obejmującej potencjalnie duże ilości danych pochodzących z heterogenicznych źródeł, oraz że wniesie wkład w ocenę wyników, również z uwzględnieniem skutków społecznych. Do obowiązków laureatów będzie również należało dostarczanie osobom odpowiedzialnym za kształtowanie polityki dowodów, które są niezbędne do celów kształtowania polityki na podstawie analizy ilościowej i modelowania ilościowego. Choć laureaci mogą specjalizować się w różnych dziedzinach, zgodnie z profilem będącym przedmiotem niniejszego ogłoszenia niezbędne jest posiadanie rzetelnej wiedzy naukowej oraz kompetencji w zakresie ekonomii, statystyki, matematyki i programowania.
Oczekuje się, że laureaci będą posiadać szczególne kompetencje wymienione poniżej.
Szczególne kompetencje w zakresie:
Obowiązki
Główne obowiązki laureatów obejmują opracowywanie i obsługę zastosowań w dziedzinie przestrzeni kosmicznej, telekomunikacji i teledetekcji w celu wspierania działań polegających na analizie i pozyskiwaniu informacji, prowadzonych w związku z zastosowaniem dużych zbiorów danych z obserwacji Ziemi, takich jak dane pochodzące z programu Copernicus, by zapewnić oparte na dowodach wsparcie dla polityki UE. Laureaci powinni posiadać rzetelną wiedzę w zakresie obserwacji Ziemi i teledetekcji, geoinformatyki, a także zarządzania danymi geoprzestrzennymi i ich analizowania.
Celem pracy naukowej w dziedzinie kosmosu, teledetekcji i telekomunikacji w JRC jest wspieranie programu kosmicznego Unii (którego główne komponenty obejmują obserwację Ziemi i nawigację satelitarną, a mniejsze dotyczą orientacji sytuacyjnej w przestrzeni kosmicznej i łączności satelitarnej) oraz celów UE w zakresie zrównoważonego rozwoju, środowiska, zasobów naturalnych, zmiany klimatu, rozwoju miast, rozwoju regionalnego, migracji, ryzyka związanego z klęskami żywiołowymi, reagowania na klęski żywiołowe, odporności, bezpieczeństwa i stabilności.
Oczekuje się, że laureaci będą posiadać szczególne kompetencje wymienione poniżej.
Szczególne kompetencje w zakresie:
Obowiązki
Główne obowiązki laureatów obejmują zarządzanie wiedzą, które w JRC wiąże się w szczególności z gromadzeniem, organizacją, kontrolą jakości, sprawdzaniem poprawności, wyjaśnianiem oraz udostępnianiem naukowych danych, informacji, narzędzi i metod służących wspieraniu rozwoju i wdrażania polityk UE oraz z komunikacją w zakresie wiedzy naukowej.
Ramy te oznaczają przewidywanie potrzeb w zakresie polityki, identyfikowanie luk w wiedzy oraz wskazywanie tematów badawczych w ramach wsparcia dla służb politycznych Komisji.
Szczególną uwagę poświęca się rozwijaniu wspólnych narzędzi, najlepszych praktyk i platform, które ułatwiają zarządzanie wiedzą w ramach polityki.
Oczekuje się, że laureaci będą posiadać szczególne kompetencje wymienione poniżej.
Szczególne kompetencje w zakresie:
Obowiązki
Główne obowiązki laureatów należą do następujących dziedzin: bezpieczeństwo jądrowe, zabezpieczenia materiałów jądrowych, jądrowe bezpieczeństwo fizyczne, likwidacja obiektów jądrowych i zastosowania jądrowe. Wymagane jest posiadanie odpowiednich kompetencji w co najmniej jednej z tych dziedzin.
Laureaci powinni wykazać się wiedzą na temat polityki i priorytetów UE dotyczących badań jądrowych oraz ugruntowanym zaangażowaniem w którejkolwiek z dyscyplin technicznych istotnych dla nauk jądrowych i wymienionych powyżej dziedzin technologicznych. Przedmiotowe stanowisko wymaga dobrych umiejętności organizacyjnych i kierowniczych (w tym w zakresie komunikacji, rozwiązywania problemów i osądów) oraz dobrej wiedzy kierowniczej i umiejętności dotyczących upowszechniania. Doświadczenie w obszarze procedur administracyjnych i finansowych będzie atutem.
Oczekuje się, że laureaci będą posiadać odpowiednie doświadczenie zawodowe w określonych dziedzinach wymienionych poniżej.
Szczególne kompetencje w zakresie:
Koniec ZAŁĄCZNIKA I, kliknij tutaj, aby wrócić do tekstu ogłoszenia.
KRYTERIA NABORU
Wszystkie dziedziny:
Koniec ZAŁĄCZNIKA II, kliknij tutaj, aby wrócić do tekstu ogłoszenia.
PRZEPISY OGÓLNE MAJĄCE ZASTOSOWANIE DO KONKURSÓW OTWARTYCH INFORMACJE OGÓLNE
Wszyscy kandydaci, którzy na którymkolwiek etapie konkursu uplasowali się na ostatnim miejscu z jednakowym wynikiem, zostaną dopuszczeni do następnego etapu. Wszyscy kandydaci ponownie dopuszczeni do udziału w konkursie po pozytywnie rozpatrzonym odwołaniu również zostaną zaproszeni do następnego etapu.
Wszyscy kandydaci, którzy uplasowali się na ostatnim miejscu listy rezerwowej z jednakowym wynikiem, zostaną wpisani na listę rezerwową. Wszyscy kandydaci ponownie dopuszczeni do udziału w konkursie po pozytywnie rozpatrzonym odwołaniu na tym etapie procedury również zostaną wpisani na listę rezerwową.
Warunki ogólne i szczegółowe (w tym znajomość języków) dla każdej dziedziny lub profilu są określone w sekcji "Czy spełniam warunki udziału w konkursie?".
Warunki szczegółowe dotyczące kwalifikacji, doświadczenia zawodowego i znajomości języków są różne w zależności od wymaganego profilu. W zgłoszeniu kandydat powinien podać jak najwięcej informacji dotyczących swoich kwalifikacji i doświadczenia zawodowego (jeśli jest ono wymagane), opisanych w sekcji "Czy spełniam warunki udziału w konkursie?" niniejszego ogłoszenia, związanych z charakterem przyszłych obowiązków.
W odniesieniu do kształcenia pomaturalnego oraz szkoleń technicznych, zawodowych lub specjalistycznych należy określić przedmioty objęte programem nauczania lub szkolenia, czas trwania nauki oraz podać, czy kurs był prowadzony w formie stacjonarnej czy zaocznej lub czy był to kurs wieczorowy.
Na różnych etapach procedury naboru kandydat musi przedstawić dokument urzędowy poświadczający jego obywatelstwo (np. paszport lub dokument tożsamości) ważny w dniu, w którym upływa termin zatwierdzenia zgłoszenia (termin zatwierdzenia pierwszej części zgłoszenia w przypadku dwuczęściowej procedury zgłoszeniowej).
Wszystkie okresy działalności zawodowej należy udokumentować następującymi dokumentami lub ich poświadczonymi kopiami:
Zasadniczo nie wymaga się przedstawiania żadnych dokumentów poświadczających znajomość języków, z wyjątkiem niektórych profili lingwistów i profili specjalistycznych.
Na każdym etapie procedury kandydat może zostać poproszony o przedstawienie dodatkowych informacji lub dokumentów. EPSO poinformuje kandydata, jakie dokumenty potwierdzające należy przedłożyć i kiedy.
Osoby, którym niepełnosprawność lub stan zdrowia mogą utrudniać udział w testach, proszone są o zaznaczenie tego w formularzu zgłoszeniowym oraz poinformowanie, jakich specjalnych dostosowań potrzebują. Jeżeli niepełnosprawność lub choroba wystąpią u kandydata po zatwierdzeniu przez niego formularza zgłoszeniowego, kandydat powinien jak najszybciej powiadomić o tym EPSO, korzystając z danych kontaktowych podanych poniżej.
Należy zauważyć, że aby wniosek kandydata został rozpatrzony, będzie musiał on przesłać EPSO zaświadczenie wystawione przez organ krajowy lub orzeczenie lekarskie. Dostarczone dokumenty zostaną przeanalizowane i w uzasadnionych przypadkach wprowadzone zostaną niezbędne udogodnienia.
Pomoc w tym zakresie oraz więcej informacji można uzyskać od zespołu "EPSO-accessibility team", kontaktując się z nim:
European Personnel Selection Office (EPSO)
EPSO accessibility
Avenue de Cortenbergh/Kortenberglaan 25
1049 Bruxelles/Brussel
BELGIQUE/BELGIË
Porównaniem i wyborem najlepszych kandydatów na podstawie ich kompetencji, umiejętności i kwalifikacji w świetle wymogów określonych w niniejszym ogłoszeniu o konkursie zajmuje się powołana w tym celu komisja konkursowa. Jej członkowie określają również poziom trudności testów stosowanych w konkursie i zatwierdzają ich treść na podstawie propozycji EPSO.
Aby zagwarantować niezależność komisji konkursowej, kandydatom oraz wszystkim osobom spoza komisji surowo zabrania się wszelkich prób nawiązania kontaktu z członkami komisji, chyba że dotyczy to testów wymagających bezpośredniego kontaktu między kandydatami i komisją.
Kandydaci pragnący przedstawić swój punkt widzenia lub dochodzić swoich praw muszą zrobić to na piśmie, przesyłając korespondencję skierowaną do komisji konkursowej do EPSO, które przekaże ją komisji. Wszelkie bezpośrednie lub pośrednie interwencje podjęte przez kandydatów, wykraczające poza te procedury, są zabronione i mogą skutkować dyskwalifikacją z konkursu.
W szczególności powiązanie rodzinne lub hierarchiczne między kandydatem i członkiem komisji konkursowej powoduje konflikt interesów. Komisje konkursowe proszone są o zgłaszanie EPSO takich przypadków bezzwłocznie po stwierdzeniu wystąpienia takiego konfliktu. EPSO oceni każdy przypadek indywidualnie i podejmie odpowiednie kroki. Nieprzestrzeganie powyższych zasad może spowodować wszczęcie postępowania dyscyplinarnego wobec członków komisji konkursowej i dyskwalifikację kandydata z konkursu (zob. sekcja 4.4).
Imiona i nazwiska członków komisji konkursowej publikowane są na stronie internetowej EPSO (www.eu-careers.eu) przed rozpoczęciem testów oceny zintegrowanej/etapu oceny zintegrowanej.
Kandydat powinien sprawdzać swoje konto EPSO co najmniej dwa razy w tygodniu, by śledzić swoje postępy w konkursie. Jeżeli kandydat nie jest w stanie sprawdzić swojego konta z powodu problemów technicznych leżących po stronie EPSO, jest on zobowiązany bezzwłocznie zgłosić ten fakt EPSO, wyłącznie za pośrednictwem strony internetowej EPSO (https://epso.europa.eu/help_pl).
EPSO zastrzega sobie prawo do odmowy dostarczenia informacji, które zostały już jasno określone w niniejszym ogłoszeniu o konkursie, załącznikach do niego lub na stronie internetowej EPSO, w tym w dziale "Najczęściej zadawane pytania".
We wszelkiej korespondencji dotyczącej zgłoszenia kandydat powinien podawać swoje imię i nazwisko (identyczne z podanym na koncie EPSO), numer zgłoszenia oraz numer referencyjny procedury naboru.
EPSO stosuje zasady kodeksu dobrego postępowania administracyjnego https://ec.europa.eu/info/about-european-union/ principles-and-values/ethics-and-integrity/code-conduct-eu-staff_pl (w brzmieniu opublikowanym w Dzienniku Urzędowym). Na tej podstawie EPSO zastrzega sobie prawo do zaprzestania wszelkiej niewłaściwej korespondencji (powtarzalnej, obraźliwej lub bezprzedmiotowej).
Kandydatom przysługują szczególne prawa dostępu do pewnych dotyczących ich informacji, wynikające z obowiązku uzasadnienia decyzji i mające na celu umożliwienie kandydatom złożenia odwołania od decyzji odmownych.
Należy zachować równowagę między obowiązkiem uzasadnienia decyzji i poufnym charakterem prac komisji konkursowej, który gwarantuje niezależność komisji i obiektywizm procedury naboru. Z uwagi na poufność nie można zatem ujawniać opinii członków komisji konkursowej dotyczących konkretnego kandydata ani informacji dotyczących ocen porównawczych kandydatów.
Prawo dostępu do informacji jest szczególnym uprawnieniem przysługującym kandydatom biorącym udział w konkursie otwartym; z przepisów dotyczących publicznego dostępu do dokumentów nie mogą oni wywodzić praw innych niż określone w niniejszej sekcji.
Po zakończeniu każdego etapu procedury naboru przeprowadzanego w ramach danego konkursu kandydaci będą automatycznie otrzymywać następujące informacje za pośrednictwem konta EPSO:
Zasadniczo EPSO nie przekazuje kandydatom żadnych tekstów źródłowych ani zadań, ponieważ są one przeznaczone do ponownego wykorzystania w przyszłych konkursach. W przypadku niektórych rodzajów testów EPSO może jednak wyjątkowo opublikować na swojej stronie internetowej teksty źródłowe lub zadania, jeżeli:
Kandydat może poprosić o niepoprawioną kopię swoich odpowiedzi w przypadku tych egzaminów pisemnych, które nie są przeznaczone do ponownego wykorzystania w przyszłych konkursach. Jednoznacznie wyklucza się udostępnienie odpowiedzi dotyczących symulacji typu e-tray i studium przypadku.
Poprawione arkusze odpowiedzi kandydata oraz szczegółowe informacje na temat oceny podlegają zasadzie poufności prac komisji konkursowej i nie będą ujawniane.
EPSO stara się udostępniać kandydatom jak najwięcej informacji, przestrzegając obowiązku uzasadnienia decyzji, zasady poufnego charakteru prac komisji konkursowej i przepisów dotyczących ochrony danych osobowych. Wszystkie wnioski o udzielenie informacji będą oceniane w świetle tych wymogów.
Wszelkie wnioski o udzielenie informacji należy składać za pośrednictwem strony internetowej EPSO (https://epso.europa. eu/help_pl) w ciągu 10 dni kalendarzowych od dnia, w którym wyniki kandydata zostały opublikowane na jego koncie EPSO.
Jeśli na jakimkolwiek etapie procedury naboru kandydat napotka poważne problemy techniczne lub organizacyjne, powinien on poinformować o tym EPSO wyłącznie za pośrednictwem strony internetowej EPSO (https://epso.europa. eu/help_pl), abyśmy mogli zbadać problem i podjąć środki naprawcze.
We wszelkiej korespondencji kandydat powinien podawać swoje imię i nazwisko (identyczne z podanym na koncie EPSO), numer zgłoszenia oraz numer referencyjny procedury naboru.
W przypadku wystąpienia problemu w ośrodku egzaminacyjnym kandydat proszony jest o:
W przypadku problemów, które wystąpiły poza ośrodkami egzaminacyjnymi (dotyczących głównie rezerwacji terminów testów), należy postępować zgodnie z instrukcjami otrzymanymi za pośrednictwem konta EPSO i na stronie internetowej EPSO, lub skontaktować się bezzwłocznie z EPSO za pośrednictwem strony EPSO (https://epso.europa.eu/ help_pl).
W przypadku problemów ze zgłoszeniem elektronicznym należy skontaktować się z EPSO bezzwłocznie, a w każdym razie przed upływem terminu składania zgłoszeń, za pośrednictwem strony EPSO (https://epso.europa.eu/help_pl). Zapytania nadesłane później niż pięć dni roboczych przed upływem terminu składania zgłoszeń mogą nie zostać rozpatrzone.
Baza testów wielokrotnego wyboru podlega stałej wnikliwej kontroli jakości przeprowadzanej przez EPSO i komisje konkursowe.
Jeśli kandydat uważa, że błąd w co najmniej jednym z pytań w testach wielokrotnego wyboru wpłynął na jego zdolność do udzielenia prawidłowej odpowiedzi, ma on prawo zwrócić się do komisji konkursowej o weryfikację tego pytania lub pytań (w ramach procedury "neutralizacji").
W ramach tej procedury komisja konkursowa może podjąć decyzję o anulowaniu pytania zawierającego błąd oraz o rozdzieleniu punktów między pozostałe pytania w przeprowadzonym teście. Ponowne przeliczenie punktów będzie dotyczyło tylko tych kandydatów, którzy w swoim zestawie mieli przedmiotowe pytanie. Punktacja za testy określona w odpowiednich sekcjach niniejszego ogłoszenia o konkursie pozostaje niezmieniona.
Składanie skarg dotyczących testów wielokrotnego wyboru:
Nie będą brane pod uwagę skargi złożone po terminie ani skargi, w których nie opisano precyzyjnie zakwestionowanych pytań lub zarzucanych błędów.
Nie będą brane pod uwagę w szczególności skargi dotyczące wyłącznie rzekomych problemów tłumaczeniowych i nieokreślające jasno problemu.
Taka sama procedura weryfikacyjna ma zastosowanie w przypadku błędów w symulacji typu e-tray.
Kandydat może złożyć wniosek o weryfikację każdej decyzji komisji konkursowej lub EPSO ustalającej jego wynik lub stwierdzającej, czy kandydat jest dopuszczony do następnego etapu konkursu.
Wniosek o weryfikację można złożyć w przypadku:
Należy zauważyć, że kandydat nie ma prawa kwestionować ważności oceny komisji konkursowej dotyczącej wyników uzyskanych przez kandydata w testach oraz przydatności jego kwalifikacji i doświadczenia zawodowego. Jest to ocena wartościująca dokonana przez komisję konkursową, a sprzeciw kandydata wobec stanowiska komisji względem jego testów, doświadczenia lub kwalifikacji nie dowodzi, że popełniła ona błąd. Wnioski o weryfikację złożone na tej podstawie nie zostaną pozytywnie rozpatrzone.
Składanie wniosków o weryfikację:
Skargi złożone po terminie nie będą brane pod uwagę.
W terminie 15 dni roboczych kandydat otrzyma potwierdzenie odbioru. Organ, który podjął kwestionowaną decyzję (komisja konkursowa lub EPSO), przeanalizuje wniosek kandydata, wyda decyzję i wyśle mu uzasadnioną odpowiedź tak szybko, jak to możliwe.
W przypadku pozytywnego rozpatrzenia wniosku kandydata zostanie on ponownie włączony do procedury naboru na etapie, na którym został z niej wykluczony, bez względu na to, na jakim etapie będzie wówczas konkurs.
Kandydat biorący udział w konkursie otwartym może złożyć skargę administracyjną do dyrektora EPSO działającego jako organ powołujący.
Kandydat może złożyć skargę na decyzję - lub jej brak - mającą bezpośredni i natychmiastowy wpływ na jego status prawny jako kandydata jedynie w przypadku oczywistego naruszenia zasad dotyczących procedury naboru. Dyrektor EPSO nie może unieważnić oceny wartościującej dokonanej przez komisję konkursową (zob. sekcja 4.2.2).
Składanie skarg administracyjnych:
Kandydat biorący udział w konkursie otwartym ma prawo wnieść odwołanie do Sądu zgodnie z art. 270 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej i art. 91 regulaminu pracowniczego.
Złożenie odwołania przed Sądem od decyzji podjętej przez EPSO (nie dotyczy to odwołania od decyzji podjętej przez komisję konkursową) jest dopuszczalne tylko pod warunkiem że kandydat złożył wcześniej skargę administracyjną zgodnie z art. 90 ust. 2 regulaminu pracowniczego (zob. sekcja 4.3.1). W szczególności dotyczy to decyzji w sprawie ogólnych kryteriów spełniania warunków udziału w konkursie, które podejmuje EPSO, a nie komisja konkursowa.
Wnoszenie odwołań:
Wszyscy obywatele i mieszkańcy UE mogą złożyć skargę do Europejskiego Rzecznika Praw Obywatelskich.
Przed złożeniem skargi do Europejskiego Rzecznika Praw Obywatelskich kandydat musi podjąć odpowiednie działania administracyjne względem właściwych instytucji i organów (zob. sekcje 4.1-4.3).
Złożenie skargi do Europejskiego Rzecznika Praw Obywatelskich nie skutkuje zawieszeniem biegu terminów wnoszenia skarg administracyjnych lub odwołań.
Składanie skarg do Europejskiego Rzecznika Praw Obywatelskich:
Kandydat może zostać zdyskwalifikowany na dowolnym etapie procedury naboru, jeśli EPSO stwierdzi, że kandydat:
Kandydat biorący udział w rekrutacji organizowanej przez instytucje UE musi wykazywać się najwyższym możliwym stopniem uczciwości. Oszustwo lub próba oszustwa mogą podlegać sankcjom i mieć wpływ na udział kandydata w przyszłych konkursach.
Koniec ZAŁĄCZNIKA III, kliknij tutaj, aby wrócić do tekstu ogłoszenia.
PRZYKŁADOWE MINIMALNE KWALIFIKACJE W PODZIALE NA PAŃSTWA I GRUPY ZASZEREGOWANIA ZASADNICZO ODPOWIADAJĄCE WYMOGOM OGŁOSZEŃ O KONKURSACH
PAŃSTWO | AST-SC 1 do AST-SC 6 AST 1 do AST 7 | AST 3 do AST 11 | AD 5 do AD 16 | |
Wykształcenie średnie (dające dostęp do kształcenia pomaturalnego) | Wykształcenie pomaturalne (szkoła pomaturalna lub krótki cykl studiów uniwersyteckich trwających co najmniej dwa lata) | Wykształcenie na poziomie studiów uniwersyteckich (trwających co najmniej trzy lata) | Wykształcenie na poziomie studiów uniwersyteckich (trwających co najmniej cztery lata) | |
Belgique - Belgie - Belgien |
Certificat de l'enseignement secondaire supérieur (CESS)/Diploma secundair onderwijs Diplôme d'aptitude à accéder à l'enseignement supérieur (DAES)/Ge-tuigschrift van hoger secundair onderwijs Diplôme d'enseignement profession- neî/Getuigschrift van het beroeps-secundair onderwijs |
Candidature/Kandidaat Graduat/Gegradueerde Bachelor/Professioneel gerichte Bachelor |
Bachelor académique (180 crédits) Academisch gerichte Bachelor (180ECTS) |
Licence/Licentiaat Master Diplome d'études approfondies (DEA) Diplôme d'études spécialisées (DES) Diplôme d'études supérieures spécialisées (DESS) Gediplomeerde in de Voortgezette Studies (GVS) Gediplomeerde in de Gespecialiseerde Studies (GGS) Gediplomeerde in de Aanvullende Studies (GAS) Agrégation/Aggregaat Ingénieur industriel/Industrieel ingénieur Doctorat/Doctoraal diploma |
България | Диплома за завършено средно образование | Специалист по ... |
Диплома за висше образование Бакалавър Магистър |
|
Česká republika | Vysvědčení o maturitní zkoušce | Vysvědčení o absolutoriu (Absolutorium) + diplomovaný specialista (DiS.) | Diplom o ukončení bakalářského studia (Bakalář) |
Diplom o ukončení vysokoškolského studia Magistr Doktor |
Danmark |
Bevis for: Studentereksamen H0Jere Forberedelseseksamen (HF) H0Jere Handelseksamen (HHX) H0Jere Afgangseksamen (HA) Bac pro: Bevis for H0Jere Teknisk Eksamen (HTX) |
Videregáende uddannelser = Bevis for = Eksamensbevis som (erhvervs-akademiuddannelse AK) | Bachelorgrad (BA or BS) Professionsbachelorgrad Diplomingeni0r | Kandidatgrad/Candidatus Master/Magistergrad (mag.art) Licenciatgrad ph.d.-grad |
Deutschland |
Abitur/Zeugnis der allgemeinen Hochschulreife Fachabitur/Zeugnis der Fachhochschulreife |
Fachhochschulabschluss Bachelor |
Hochschulabschluss/Fachhochschul-abschluss/Master Magister Artium/Magistra Artium Staatsexamen/Diplom Erstes Juristisches Staatsexamen Doktorgrad |
|
Eesti |
Gümnaasiumi löputunnistus + riigi- eksamitunnistus Löputunnistus kutsekeskhariduse omandamise kohta |
Tunnistus keskhariduse baasil kutsekeskhariduse omandamise kohta |
Bakalaureusekraad (min 120 ainepunkti) Bakalaureusekraad (< 160 ainepunkti) |
Rakenduskörghariduse diplom Bakalaureusekraad (160 ainepunkti) Magistrikraad Arstikraad Hambaarstikraad Loomaarstikraad Filosoofiadoktor Doktorikraad (120-160 ainepunkti) |
Éire/Ireland |
Ardteistiméireacht, Grád D3, I 5 áb-har/Leaving Certificate Grade D3 in 5 subjects Gairmchlár na hArdteistiméireachta (GCAT)/Leaving Certificate Voca- tional Programme (LCVP) |
Teastas Náisiúnta/National Certificate Gnáthchéim bhaitsiléara/Ordinary bachelor degree Dioplóma náisiúnta (ND, Dip.)/National diploma (ND, Dip.) Ardteastas (120 ECTS)/Higher Certificate (120 ECTS) |
Céim onóracha bhaitsiléara (3 bli-ana/180 ECTS) (BA, B.Sc, B.Eng)/ Honours bachelor degree (3 years/ 180 ECTS) (BA, B.Sc, B.Eng) |
Céim onóracha bhaitsiléara (4 bliana/ 240 ECTS)/Honours bachelor degree (4 years/240 ECTS) Céim ollscoile/University degree Céim mháistir (60-120 ECTS)/Mas- ter's degree (60-120 ECTS) Dochtuireacht/Doctorate |
Ελλάδα |
Απολυτήριο Εενικού Λυκείου Απολυτήριο Κλασικού Λυκείου Απολυτήριο Τεχνικού Επαγγελματικού Λυκείου Απολυτήριο Ενιαίου Πολυκλαδικού Λυκείου Απολυτήριο Ενιαίου Λυκείου Απολυτήριο Τεχνολογικού Επαγγελματικού Εκπαιδευτηρίου |
Δίπλωμα επαγγελματικής κατάρτισης (IEK) |
Πτυχίο ΑΕΙ (πανεπιστημίου, πολυτεχνείου, ΤΕΙ) Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Ειδίκευσης (2ος κύκλος) Διδακτορικό Δίπλωμα (3ος κύκλος) |
|
Espana |
Bachillerato + Curso de Orientación Universitaria (COU) Bachillerato BUP Diploma de Técnico especialista |
FP grado superior (Técnico superior) | Diplomado/Ingeniero técnico | Licenciatura Master Ingéniera Título de Doctor |
France |
Baccalauréat Diplôme d'accès aux études universitaires (DAEU) Brevet de technicien |
Diplome d'études universitaires générales (DEUG) Brevet de technicien supérieur (BTS) Diplôme universitaire de technologie (DUT) Diplôme d'études universitaires scientifiques et techniques (DEUST) |
Licence |
Maîtrise Maîtrise des sciences et techniques (MST), maîtrise des sciences de gestion (MSG), diplôme d'études supérieures techniques (DEST), diplôme de recherche technologique (DRT), diplôme d'études supérieures spécialisées (DESS), diplôme d'études approfondies (DEA), master I, master 2 professionnel, master 2 recherche Diplôme des grandes écoles Diplôme d'ingénieur Doctorat |
Hrvatska | Svjedodžba o državnoj maturi Svjedodžba o završnom ispitu | Stručni pristupnik/pristupnica | Baccalaureus/Baccalaurea (sveučilišni prvostupnik/prvostupnica) |
Baccalaureus/Baccalaurea (sveučilišni prvostupnik/prvostupnica) Stručni specijalist Magistar struke Magistar inženjer/magistrica inženjer-ka (mag. ing) Doktor struke Doktor umjetnosti |
Italia |
Diploma di maturita (vecchio ordi- namento) Perito ragioniere Diploma di superamento dell'esame di Stato conclusivo dei corsi di studio di istruzione secondaria superiore |
Diploma universitario (DU) Certificato di specializzazione tecnica superiore Attestato di competenza (4 semestri) |
Diploma di laurea - L (brève) | Diploma di laurea (DL) Laurea specialistica (LS) Master di I livello Dottorato di ricerca (DR) |
Κύπρος | Απολυτήριο |
Δίπλωμα = Programmes offered by Public/Private Schools of Higher Education (for the latter accréditation is compulsory) Higher Diploma |
Πανεπιστημιακό Πτυχίο/Bachelor Master Doctorat |
|
Latvija |
Atestäts par vispârëjo vidëjo izglîtîbu Diploms par profesionälo vidëjo izglîtîbu |
Diploms par pirmä lîmena profesionälo augstäko izglîtîbu | Bakalaura diploms (min. 120 kredîtpunktu) |
Bakalaura diploms (160 kredîtpunktu) Profesionála bakalaura diploms Magistra diploms Profesionála magistra diploms Doktora gräds |
Lietuva | Brandos atestatas | Aukštojo mokslo diplomas Aukštesniojo mokslo diplomas | Profesinio bakalauro diplomas Aukštojo mokslo diplomas | Aukštojo mokslo diplomas Bakalauro diplomas Magistro diplomas Daktaro diplomas Meno licenciato diplomas |
Luxembourg | Diplôme de fin d'études secondaires et techniques |
BTS Brevet de maîtrise Brevet de technicien supérieur Diplôme de premier cycle universitaire (DPCU) Diplôme universitaire de technologie (DUT) |
Bachelor Diplôme d'ingénieur technicien |
Master Diplôme d'ingénieur industriel DESS en droit européen |
Magyare» rszág |
Gimnáziumi érettségi bizonyítvány Szakkozépiskolai érettségi-képesitô bizonyítvány |
Felsôfoku szakképesítést igazoló bizonyítvány (Higher Vocational Programme) |
Fôiskolai oklevél Alapfokozat (Bachelor degree 180 crédits) |
Egyetemi oklevél Alapfokozat (Bachelor degree 240 crédits) Mesterfokozat (Master degree) (Osztatlan mesterképzés) Doktoři fokozat |
Malta |
Advanced Matriculation or GCE Advanced level in 3 subjects (2 of them grade С or higher) Matriculation certificate (2 subjects at Advanced level and 4 at Inter-mediate level including Systems of Knowledge with overall grade A-C) + Passes in the Secondary Education Certificate examination at Grade 5 2 A Levels (passes A-C) + a number of subjects at Ordinary level, or équivalent |
MCAST diplomas/certificates Higher National Diploma | Bachelor's degree | Bachelor's degree Master of Arts Doctorate |
Nederland |
Diploma VWO Diploma Staatsexamen (2 diploma's) Diploma Staatsexamen voorberei- dend wetenschappelijk onderwijs (Diploma Staatsexamen VWO) Diploma Staatsexamen hoger algemeen voortgezet onderwijs (Diploma Staatsexamen HAVO) |
Kandidaatsexamen Associate degree (AD) | Bachelor (WO) HBO bachelor degree Baccalaureus of 'Ingenieur' | HB O/WO Master's degree Doctoraal examen/Doctoraat |
Österreich | Matura/Reifeprüfung Reife- und Diplomprüfung Berufsreifeprüfung | Kollegdiplom/ Akademiediplom | Fachhochschuldiplom/Bakkalaureus/ Bakkalaurea |
Universitätsdiplom Fachhochschuldiplom Magister/Magistra Master Diplomprüfung, Diplom-Ingenieur Magisterprüfungszeugnis Rigorosen- zeugnis Doktortitel |
Polska |
Świadectwo dojrzałości Świadectwo ukończenia liceum ogólnokształcącego |
Dyplom ukończenia kolegium nauczycielskiego Świadectwo ukończenia szkoły policealnej |
Licencjat/Inżynier | Magister/Magister inżynier Dyplom doktora |
Portugal |
Diploma de Ensino Secundário Certificado de Habilitaçôes do Ensino Secundário |
Bacharel Licenciado |
Licenciado Mestre Doutorado |
|
Romania | Diplomä de bacalaureat |
Diplomä de absolvire (colegiu universitär) Invätämant preuniversitar |
Diplomä de licentä |
Diplomä de licentä Diplomä de inginer Diplomä de urbanist Diplomä de master Certificat de atestare (studii academice postuniversitare) Diplomä de doctor |
Slovenija |
Maturitetno spričevalo (spričevalo o poklicni maturi) (spričevalo o za- ključnem izpitu) |
Diplomä višje strokovne sole | Diplomä о pridobljeni visoki strokovni izobrazbi | Univerzitetna diplomä Magisterij Specializacija Doktorat |
Slovensko | Vysvědčeme o maturitnej skúške | Absolventský diplom | Diplom o ukončení bakalářského studia (Bakalář) |
Diplom o ukončení vysokoškolského studia Bakalář (Bc.) Magister Magister/Inžinier ArtD. |
Suomi/Finland |
Ylioppilastutkinto tai peraskoulu + kolmen vuoden ammatillinen koulu- tus - Studentexamen eller grands-kola + treárig yrkesinriktad utbildning Todistus yhdistelmäopinnoista (Be-tyg över kombinationsstudier) |
Ammatillinen opistoasteen tutkinto - Yrkesexamen pá institutnivá |
Kandidaatin tutkinto - Kandida- texamen/Ammattikorkeakoulutut-kinto - Yrkeshögskoleexamen (min. 120 opintoviikkoa - studieveckor) |
Maisterin tutkinto - Magisterexa- men/Ammattikorkeakoulututkinto - Yrkeshögskoleexamen (min. 160 opintoviikkoa - studieveckor) Tohtorin tutkinto (Doktorsexamen) joko 4 vuotta tai 2 vuotta lisensiaatin tutkinnon jälkeen - antingen 4 ár eller 2 ár efter licentiatexamen Lisensiaatti/Licentiat |
Sverige | Slutbetyg frán gymnasieskolan (3-árig gymnasial utbildning) |
Högskoleexamen (80 poäng) Högskoleexamen, 2 ár, 120 högsko- lepoäng Yrkeshögskoleexamen/Kvalificerad yrkeshögskoleexamen, 1-3 ár |
Kandidatexamen (akademisk examen omfattande minst 120 poäng, varav 60 poäng fördjupade studier i ett ämne + uppsats motsvarande 10 poäng) Mériter pá grundnivá: Kandidatexamen, 3 ár, 180 högskolepoäng (Bachelor) |
Magisterexamen (akademisk examen omfattande minst 160 poäng, varav 80 poäng fördjupade studier i ett ämne + uppsats motsvarande 20 poäng eller tvá uppsatser motsvarande 10 poäng vardera) - Licentiatexamen - Doktorsexamen Mériter pá avancerad niva: - Magisterexamen, 1 ár, 60 högskolepoäng - Masterexamen, 2 ár, 120 högskolepoäng Mériter pá forskarnivá: - Licentiatexamen, 2 ár, 120 högskolepoäng - Doktorsexamen, 4 ár, 240 högskolepoäng |
United Kingdom |
General Certificate of Education Advanced level - 2 passes or équivalent (grades A to E) BTEC National Diploma General National Vocational Qualification (GNVQ), advanced level Advanced Vocational Certificate of Education, A level (VCE A level) |
Higher National Diploma/Certificate (BTEQ/SCOTVEC Diploma of Higher Education (DipHE) National Vocational Qualifications (NVQ) Scottish Vocational Qualifications (SVQ) level 4 |
(Honours) Bachelor degree NB: Master's degree in Scotland |
Honours Bachelor degree Master's degree (MA, MB, MEng, MPhil, MSc) Doctorate |
Koniec ZAŁĄCZNIKA IV, kliknij tutaj aby wrócić do tekstu ogłoszenia.
W ciągu pierwszych 5 miesięcy obowiązywania mechanizmu konsultacji społecznych projektów ustaw udział w nich wzięły 24 323 osoby. Najpopularniejszym projektem w konsultacjach była nowelizacja ustawy o broni i amunicji. W jego konsultacjach głos zabrało 8298 osób. Podczas pierwszych 14 miesięcy X kadencji Sejmu RP (2023–2024) jedynie 17 proc. uchwalonych ustaw zainicjowali posłowie. Aż 4 uchwalone ustawy miały źródła w projektach obywatelskich w ciągu 14 miesięcy Sejmu X kadencji – to najważniejsze skutki reformy Regulaminu Sejmu z 26 lipca 2024 r.
Grażyna J. Leśniak 24.04.2025Senat bez poprawek przyjął w środę ustawę, która obniża składkę zdrowotną dla przedsiębiorców. Zmiana, która wejdzie w życie 1 stycznia 2026 roku, ma kosztować budżet państwa 4,6 mld zł. Według szacunków Ministerstwo Finansów na reformie ma skorzystać około 2,5 mln przedsiębiorców. Teraz ustawa trafi do prezydenta Andrzaja Dudy.
Grażyna J. Leśniak 23.04.2025Rada Ministrów przyjęła we wtorek, 22 kwietnia, projekt ustawy o zmianie ustawy – Prawo geologiczne i górnicze, przedłożony przez minister przemysłu. Chodzi o wyznaczenie podmiotu, który będzie odpowiedzialny za monitorowanie i egzekwowanie przepisów w tej sprawie. Nowe regulacje dotyczą m.in. dokładności pomiarów, monitorowania oraz raportowania emisji metanu.
Krzysztof Koślicki 22.04.2025Na wtorkowym posiedzeniu rząd przyjął przepisy zmieniające rozporządzenie w sprawie zakazu stosowania materiału siewnego odmian kukurydzy MON 810, przedłożone przez ministra rolnictwa i rozwoju wsi. Celem nowelizacji jest aktualizacja listy odmian genetycznie zmodyfikowanej kukurydzy, tak aby zakazać stosowania w Polsce upraw, które znajdują się w swobodnym obrocie na terytorium 10 państw Unii Europejskiej.
Krzysztof Koślicki 22.04.2025Od 18 kwietnia policja oraz żandarmeria wojskowa będą mogły karać tych, którzy bez zezwolenia m.in. fotografują i filmują szczególnie ważne dla bezpieczeństwa lub obronności państwa obiekty resortu obrony narodowej, obiekty infrastruktury krytycznej oraz ruchomości. Obiekty te zostaną specjalnie oznaczone.
Robert Horbaczewski 17.04.2025Kompleksową modernizację instytucji polskiego rynku pracy poprzez udoskonalenie funkcjonowania publicznych służb zatrudnienia oraz form aktywizacji zawodowej i podnoszenia umiejętności kadr gospodarki przewiduje podpisana w czwartek przez prezydenta Andrzeja Dudę ustawa z dnia 20 marca 2025 r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia. Ustawa, co do zasady, wejdzie w życie pierwszego dnia miesiąca następującego po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.
Grażyna J. Leśniak 11.04.2025Identyfikator: | Dz.U.UE.C.2019.68A.1 |
Rodzaj: | Ogłoszenie |
Tytuł: | Ogłoszenie o konkursie otwartym - EPSO/AD/371/19 - Administratorzy w zakresie badań naukowych (AD 7) w następujących dziedzinach: 1. Ilościowa i jakościowa ocena/ewaluacja wpływu polityki; 2. Zastosowania nauki o wykorzystywaniu danych ("data science"); 3. Modelowanie na potrzeby polityki; 4. Opracowywanie zastosowań w dziedzinie przestrzeni kosmicznej, telekomunikacji i teledetekcji; 5. Zarządzanie wiedzą naukową i komunikacja w zakresie wiedzy naukowej; 6. Badania jądrowe i likwidacja obiektów jądrowych. |
Data aktu: | 21/02/2019 |
Data ogłoszenia: | 21/02/2019 |