Okres stosowania i uprawnienia do połowów
Gatunki daleko migrujące (gatunki wymienione w załączniku 1 do Konwencji Narodów Zjednoczonych o prawie morza z 1982 r.):
Rekompensata finansowa - Warunki płatności
Propagowanie odpowiedzialnego i zrównoważonego rybołówstwa na wodach Mozambiku
Współpraca naukowa w dziedzinie odpowiedzialnego rybołówstwa
Dostosowanie uprawnień do połowów za obopólną zgodą
Nowe uprawnienia do połowów
Warunki dotyczące działalności połowowej - Klauzula wyłączności
Nie naruszając postanowień art. 6 umowy o partnerstwie w sprawie połowów, statki Unii Europejskiej mogą dokonywać połowów na wodach Mozambiku, wyłącznie jeżeli posiadają ważne upoważnienie do połowów wydane przez Mozambik na mocy niniejszego protokołu i załącznika do niego.
Zawieszenie i zmiana płatności rekompensaty finansowej
Zawieszenie wykonywania protokołu
Prawo krajowe
Poufność
Strony zapewniają, aby w każdej chwili wszelkie dane dotyczące statków UE i ich działalności połowowej w wodach Mozambiku były traktowane jako poufne. Dane te są wykorzystywane wyłącznie w celu realizacji umowy oraz do celów zarządzania łowiskami, monitorowania, kontroli i nadzoru wykonywanych przez właściwe organy.
Elektroniczna wymiana danych
Mozambik i Unia Europejska podejmą się wprowadzenia w jak najkrótszym terminie systemów informatycznych niezbędnych do wymiany elektronicznej wszystkich informacji i dokumentów związanych z wykonywaniem umowy. Wersja elektroniczna dokumentu będzie uznawana za całkowicie równoważną jego wersji papierowej.
Strony powiadamiają się niezwłocznie o wszelkich zakłóceniach działania systemu informatycznego utrudniających taką wymianę danych. W takim przypadku informacje i dokumenty związane z wykonywaniem umowy są automatycznie zastępowane ich wersją papierową zgodnie ze szczegółowymi zasadami określonymi w załączniku.
Okres obowiązywania
Niniejszy protokół i załącznik do niego obowiązują przez okres trzech (3) lat, począwszy od rozpoczęcia jego tymczasowego stosowania zgodnie z art. 15, o ile nie nastąpi wypowiedzenie zgodnie z art. 14.
Wypowiedzenie
Tymczasowe stosowanie
Niniejszy protokół stosuje się tymczasowo od dnia jego podpisania, ale nie wcześniej niż od dnia 1 stycznia 2012 r.
Wejście w życie
Niniejszy protokół i załącznik do niego wchodzą w życie z dniem, w którym Strony powiadomią się nawzajem o zakończeniu procedur niezbędnych dla tego celu.
Hecho en Bruselas, el uno de febrero de dos mil doce.
V Bruselu dne prvního února dva tisíce dvanáct.
Udfærdiget i Bruxelles den første februar to tusind og tolv.
Geschehen zu Brüssel am ersten Februar zweitausendzwölf.
Kahe tuhande kaheteistkümnenda aasta veebruarikuu esimesel päeval Brüsselis.
Έγινε στις Βρυξέλλες, την πρώτη Φεβρουαρίου δύο χιλιάδες δώδεκα.
Done at Brussels on the first day of February in the year two thousand and twelve.
Fait à Bruxelles, le premier février deux mille douze.
Arna dhéanamh sa Bhruiséil, an chéad lá de Feabhra an bhliain dhá mhíle agus a dó dhéag.
Fatto a Bruxelles, addì primo febbraio duemiladodici.
Briselē, divtukstoš divpadsmitā gada pirmajā februārī.
Priimta du tūkstanćiai dvyliktu metų vasario pirmą dieną Briuselyje.
Kelt Brüsszelben, a kétezer-tizenkettedik év február havának elsó napján.
Magħmul fi Brussell, fl-ewwel jum ta' Frar tas-sena elfejn u tnax.
Gedaan te Brussel, de eerste februari tweeduizend twaalf.
Sporządzono w Brukseli dnia pierwszego lutego roku dwa tysiące dwunastego.
Feito em Bruxelas, em um de fevereiro de dois mil e doze.
Întocmit la Bruxelles la întâi februarie două mii doisprezece.
V Bruseli dńa prvého februára dvetisícdvanást'.
V Bruslju, dne prvega februarja leta dva tisoć dvanajst.
Tehty Brysselissä ensimmäisenä päivänä helmikuuta vuonna kaksituhattakaksitoista.
Som skedde i Bryssel den första februari tjugohundratolv.
За Европейския съюз
Por la Unión Europea
Za Evropskou unii
For Den Europæiske Union
Für die Europäische Union
Euroopa Liidu nimel
Για την Ευρωπαϊκή Ένωση
For the European Union
Pour l'Union européenne
Per l'Unione europea
Eiropas Savienbas vārdā –
Europos Sąjungos vardu
Az Európai Unió részéról
Għall-Unjoni Ewropea
Voor de Europese Unie
W imieniu Unii Europejskiej
Pela União Europeia
Pentru Uniunea Europeană
Za Európsku úniu
Za Evropsko unijo
Euroopan unionin puolesta
För Europeiska unionen
(podpis pominięto)
За правителството на Мозамбик
Por el Gobierno de Mozambique
Za vládu Mosambiku
For Mozambiques regering
Für die Regierung Mosambiks
Mosambiigi valitsuse nimel
Για την Κυβέρνηση της Μοζαμβίκης
For the Government of Mozambique
Pour le gouvernement du Mozambique
Per il governo del Mozambico
Mozambikas valdības vārdā -
Mozambiko Vyriausybės vardu
Mozambik kormánya részéról
Għall-Gvern tal-Możambik
Voor de regering van Mozambique
Pelo Governo de Moçambique
W imienu rządu Mozambiku
Pentru guvernul Mozambicului
Za vládu Mozambiku
Za vlado Mozambika
Mosambikin tasavallan puolesta
För Moçambiques regering
(podpis pominięto)
WARUNKI DOKONYWANIA POŁOWÓW W OBSZARZE POŁOWOWYM MOZAMBIKU PRZEZ STATKI UNII EUROPEJSKIEJ
PRZEPISY OGÓLNE
Na potrzeby niniejszego załącznika oraz o ile nie wskazano inaczej, każde odesłanie do Unii Europejskiej (UE) lub do Mozambiku z tytułu właściwego organu oznacza:
Wszelkie postanowienia protokołu i załącznika do niego stosują się wyłącznie w obszarze połowowym Mozambiku zgodnie z dodatkiem 2
Każdy statek UE, który chce otrzymać upoważnienie do połowów na mocy niniejszego protokołu, powinien być reprezentowany przez agenta zamieszkałego w Mozambiku.
Przed wejściem w życie niniejszego protokołu Mozambik przesyła UE numer rachunku bankowego / rachunków bankowych, na który / na które mają być wpłacane kwoty należne od statków UE w ramach umowy. Koszty przelewów bankowych ponosi armator.
UPOWAŻNIENIA DO POŁOWÓW TUŃCZYKA
Upoważnienia do połowów tuńczyka, o których mowa w art. 6 umowy, są wydawane, pod warunkiem że statek jest zarejestrowany w rejestrze statków rybackich UE i znajduje się w wykazie IOTC statków upoważnionych do połowów oraz że armator, kapitan lub sam statek wywiązali się ze wszystkich wcześniejszych zobowiązań wynikających z prowadzenia przez nich działalności połowowej na wodach Mozambiku na podstawie umowy i przepisów Mozambiku dotyczących rybołówstwa.
UE przedkłada Mozambikowi wniosek o wydanie upoważnienia do połowów dla każdego statku, który chce prowadzić połowy w ramach umowy, na co najmniej 20 roboczych dni przed dniem rozpoczęcia wnioskowanego okresu ważności, używając formularza znajdującego się w dodatku 1 do niniejszego załącznika. Wniosek musi być wypełniony na maszynie lub ręcznie drukowanymi literami.
Każdemu wnioskowi o wydanie upoważnienia do połowów, składanemu po raz pierwszy w ramach obowiązującego protokołu, lub składanemu po wprowadzeniu zmian technicznych w odnośnym statku, musi towarzyszyć:
Wysokość uiszczanej z góry opłaty jest ustalana na podstawie rocznej stopy określonej w kartach technicznych w dodatku 2 do niniejszego załącznika. Obejmuje ona wszystkie podatki lokalne i krajowe, z wyjątkiem opłat portowych, wyładunkowych i przeładunkowych oraz kosztów świadczonych usług.
Po otrzymaniu wniosków o wydanie upoważnienia do połowów krajowy organ odpowiedzialny za nadzór nad działalnością połowową niezwłocznie opracowuje dla każdej kategorii statków tymczasowy wykaz statków, które ubiegają się o upoważnienie. Wykaz ten jest niezwłocznie przekazywany UE przez właściwy organ Mozambiku.
UE przekazuje wykaz tymczasowy armatorowi lub agentowi. W przypadku gdy biura UE są zamknięte, Mozambik może przesłać wykaz tymczasowy bezpośrednio armatorowi lub jego agentowi i przesłać jego kopie UE.
Upoważnienia do połowów w odniesieniu do wszystkich statków wydawane są armatorom statków lub ich agentom w terminie 15 dni roboczych od otrzymania przez właściwy organ kompletnego wniosku o wydanie upoważnienia. Kopia wspomnianych upoważnień do połowów jest przesyłana niezwłocznie delegaturze UE.
Po wydaniu upoważnienia do połowów organ krajowy odpowiedzialny za nadzór nad działalnością połowową niezwłocznie opracowuje dla każdej kategorii statków ostateczny wykaz statków upoważnionych do połowów w obszarze połowowym Mozambiku. Wykaz ten jest niezwłocznie przekazywany UE, zastępując wykaz tymczasowy, o którym mowa powyżej.
Upoważnienia do połowów są ważne jeden rok i są odnawialne.
Do celów określenia początku okresu ważności okres roczny oznacza:
Podczas przebywania w wodach lub portach Mozambiku następujące dokumenty muszą stale znajdować się na statku rybackim:
Upoważnienie do połowów jest wydawane dla danego statku i nie podlega przeniesieniu.
Jednakże w przypadku udowodnionego działania siły wyższej oraz na wniosek UE upoważnienie do połowów można zastąpić nowym upoważnieniem, wydanym dla statku podobnego lub zastępującego, bez uiszczania na nowo opłaty uiszczanej z góry. W takim przypadku rozliczenie należności dla sejnerów-zamrażalni do połowu tuńczyków i taklowców powierzchniowych w rozdziale IV uwzględnia całość połowów dokonywanych przez oba statki w obszarze połowowym Mozambiku.
Przeniesienia dokonuje się w drodze oddania upoważnienia do połowów przez armatora lub jego agenta w Mozambiku oraz w drodze wydania przez Mozambik w jak najkrótszym terminie upoważnienia do połowów zastępującego poprzednie. Upoważnienie do połowów zastępujące poprzednie jest wydawane bez dalszej zwłoki armatorowi lub jego agentowi w chwili oddania upoważnienia do połowów, które ma być zastąpione. Upoważnienie do połowów zastępujące poprzednie zaczyna obowiązywać z dniem oddania upoważnienia do połowów, które ma być zastąpione.
Mozambik aktualizuje w jak najkrótszym terminie wykaz statków upoważnionych do połowów. Nowy wykaz jest niezwłocznie przekazywany krajowemu organowi odpowiedzialnemu za kontrolę połowów oraz UE.
Statki pomocnicze muszą uzyskać upoważnienie zgodnie z przepisami przewidzianymi w ustawodawstwie Mozambiku i na warunkach w nim przewidzianych.
Koszt rocznej licencji dla statku pomocniczego wynosi 3.580 EUR.
Właściwe organy Mozambiku regularnie przekazują Komisji wykaz tych upoważnień, za pośrednictwem delegatury UE w Mozambiku.
ŚRODKI TECHNICZNE
Statki przestrzegają przepisów Mozambiku dotyczących rybołówstwa oraz wszelkich rezolucji przyjętych przez IOTC (Komisję ds. Tuńczyka na Oceanie Indyjskim).
RAPORTOWANIE POŁOWÓW
Do celów niniejszego załącznika czas trwania rejsu rybackiego statku UE określa się w następujący sposób:
Kapitan statku UE, który prowadzi połowy w ramach umowy, prowadzi dziennik połowowy IOTC, którego wzór dla każdej kategorii połowów znajduje się w dodatku 3 do niniejszego załącznika.
Dziennik połowowy musi być zgodny z rezolucją IOTC 08/04 dla taklowców powierzchniowych i rezolucją 10/03 dla sejnerów.
Kapitan wypełnia dziennik połowowy każdego dnia przebywania statku w obszarze połowowym Mozambiku.
Kapitan zapisuje każdego dnia w dzienniku połowowym ilość każdego gatunku zidentyfikowanego kodem Alfa 3 FAO złowionego i zatrzymanego na statku, wyrażoną w kg wagi w relacji pełnej lub, w razie potrzeby, w liczbie sztuk. W odniesieniu do każdego głównego gatunku kapitan zapisuje również przyłowy.
Dziennik połowowy wypełniany jest w sposób czytelny, drukowanymi literami i podpisywany przez kapitana.
Kapitan odpowiada za dokładność danych wpisanych do dziennika połowowego.
Kapitan deklaruje połowy statku poprzez złożenie Mozambikowi dzienników połowowych odpowiadających okresowi obecności statku w obszarze połowowym Mozambiku.
Dzienniki połowowe składa się w następujący sposób:
Od dnia 1 stycznia 2012 r. Strony ustanawiają protokół do wymiany drogą elektroniczną wszelkich danych dotyczących połowów i raportowania, których podstawą jest elektroniczny dziennik połowowy: do dnia 1 lipca 2012 r. Strony planują zatem wprowadzenie protokołu i zastąpienie wersji papierowej raportowania połowów wersją elektroniczną.
Kapitan przesyła UE i właściwemu organowi swojego państwa bandery kopie wszystkich dzienników połowowych. W odniesieniu do sejnerów tuńczykowych i taklowców powierzchniowych kapitan przesyła również kopie wszystkich dzienników połowowych do Instituto Nacional de Investigação Pesqueira (IIP) i do jednego z następujących instytutów naukowych:
W przypadku nieposzanowania postanowień dotyczących raportowania połowów Mozambik może zawiesić upoważnienie do połowów dla danego statku do czasu otrzymania brakujących raportów połowowych i ukarać armatora zgodnie z odnośnymi przepisami obowiązującego ustawodawstwa krajowego. W przypadku ponownego nieposzanowania przepisów Mozambik może odmówić odnowienia upoważnienia do połowów. Mozambik informuje niezwłocznie UE o wszelkich karach nałożonych w takich okolicznościach.
UE przekazuje to rozliczenie końcowe Mozambikowi i armatorowi przed dniem 31 lipca bieżącego roku. W terminie 30 dni roboczych od dnia przekazania Mozambik może zakwestionować rozliczenie końcowe w oparciu o należyte elementy uzasadniające. W razie sporu Strony przeprowadzają wzajemne konsultacje w ramach Wspólnego Komitetu. Jeżeli Mozambik nie zgłosi zastrzeżeń w terminie 30 dni roboczych, rozliczenie końcowe jest uznane za przyjęte.
Jeżeli wartość rozliczenia końcowego jest wyższa niż opłata ryczałtowa płatna z góry uiszczona w celu uzyskania upoważnienia do połowów, armator wpłaca saldo Mozambikowi do dnia 30 września bieżącego roku. Jeżeli zaś wartość rozliczenia końcowego jest niższa niż opłata ryczałtowa płatna z góry, różnica nie jest zwracana armatorowi.
WYŁADUNKI I PRZEŁADUNKI
Kapitan statku UE, który chce dokonać wyładunku lub przeładunku, musi zgłosić to Mozambikowi co najmniej na 48 godzin przed wyładunkiem lub przeładunkiem, podając:
W odniesieniu do statków przyjmujących, nie później niż na 24 godziny przed początkiem przeładunku oraz po jego zakończeniu, kapitan statku przyjmującego informuje władze Mozambiku o ilościach tuńczyka i gatunków tuńczykopodobnych przeładowanych na jego statek oraz wypełnia deklarację przeładunku i przekazuje ją władzom Mozambiku w ciągu 24 godzin.
Czynności przeładunkowe wymagają udzielenia przez Mozambik uprzedniej zgody kapitanowi lub jego agentowi w ciągu 24 godzin po otrzymaniu wymienionego powyżej powiadomienia. Przeładunek musi odbywać się w wodach któregoś z upoważnionych do tego portów Mozambiku.
Wyznaczone porty rybackie w Mozambiku, w których zezwala się na przeładunek to: Maputo, Beira i Nacala (porty zadeklarowane do IOTC w ramach rezolucji 10/11 i zgodnie z wymogami PSME).
Statki UE dokonujące wyładunku w Mozambiku dokładają starań, by udostępnić przyłowy przetwórcom lokalnym po lokalnej cenie rynkowej. Na wniosek przedsiębiorstw rybackich UE władze Mozambiku dostarczają wykaz i dane kontaktowe lokalnych przedsiębiorstw przetwórczych.
Nieposzanowanie tych postanowień pociąga za sobą nałożenie odpowiednich kar przewidzianych w tym zakresie przez ustawodawstwo Mozambiku.
KONTROLA
Każde wejście statku UE, posiadającego upoważnienie do połowów, do obszaru połowowego Mozambiku i wyjście z niego muszą być zgłoszone Mozambikowi w terminie 3 godzin przed wejściem lub wyjściem.
Zgłaszając wejście lub wyjście, statek podaje w szczególności:
Mozambik powiadamia niezwłocznie odnośne statki i UE o wszelkiej zmianie adresu elektronicznego, numeru telefonu lub częstotliwości.
Każdy statek przyłapany na prowadzeniu połowów w obszarze połowowym Mozambiku bez uprzedniego zgłoszenia tego jest uważany za statek dokonujący połowów bez upoważnienia.
Kto narusza niniejsze postanowienie, podlega grzywnom i karom przewidzianym przez prawo dotyczące rybołówstwa obowiązujące w Mozambiku.
Raporty połowowe wejścia/wyjścia muszą być przechowywane na statku co najmniej przez rok od dnia ich przesłania.
Kiedy statek UE prowadzi działalność na wodach Mozambiku, kapitan statku UE posiadającego upoważnienie do połowów musi co trzy dni informować organy Mozambiku o połowach dokonywanych w obszarze połowowym Mozambiku. Raportowanie połowów (pierwszy raport) musi rozpocząć się 5 dni po dniu wejścia do obszaru połowowego Mozambiku.
Przesyłając swoje okresowe raporty połowowe, co 5 dni statek podaje w szczególności:
Zgłoszenie odbywa się w pierwszej kolejności pocztą elektroniczną lub, jeśli jest to niemożliwe, faksem, na adres elektroniczny lub numer telefonu podany przez Mozambik, przy użyciu formularza dołączonego jako dodatek 5 do załącznika. Mozambik powiadamia niezwłocznie odnośne statki i UE o wszelkiej zmianie adresu elektronicznego, numeru telefonu lub częstotliwości.
Każdy statek przyłapany na prowadzeniu połowów w obszarze połowowym Mozambiku bez zgłoszenia sporządzanego co pięć dni raportu jest uważany za statek dokonujący połowów bez upoważnienia. Kto narusza niniejsze postanowienie, podlega grzywnom i karom przewidzianym przez prawo dotyczące rybołówstwa obowiązujące w Mozambiku.
Okresowe raporty połowowe muszą być przechowywane na statku co najmniej przez rok od dnia ich przesłania.
Inspekcji na morzu w obszarze połowowym Mozambiku, prowadzonej w odniesieniu do statków UE posiadających upoważnienie do połowów, dokonują statki i inspektorzy Mozambiku, których można zidentyfikować i którzy są odpowiedzialni za kontrole połowów.
Przed wejściem na statek upoważnieni inspektorzy uprzedzają statek UE o decyzji przeprowadzenia inspekcji. Inspekcja jest prowadzona przez inspektorów ds. rybołówstwa, którzy muszą przedstawić dowód swojej tożsamości i zajmowania stanowiska inspektora przed rozpoczęciem inspekcji.
Upoważnieni inspektorzy pozostają na statku UE jedynie przez okres niezbędny do wykonania zadań związanych z inspekcją. Przeprowadzają oni inspekcję w sposób ograniczający do minimum jej skutki dla statku, prowadzonej przez niego działalności połowowej i ładunku.
Na zakończenie każdej inspekcji upoważnieni inspektorzy sporządzają raport z inspekcji. Kapitan statku UE ma prawo wprowadzić do raportu z inspekcji swoje komentarze. Raport z inspekcji jest podpisywany przez inspektora, który go sporządził, oraz przez kapitana statku UE.
Upoważnieni inspektorzy przekazują kopię raportu z inspekcji kapitanowi statku UE przed zejściem ze statku. W razie stwierdzenia naruszenia przepisów kopię powiadomienia o naruszeniu należy przekazać również UE zgodnie z rozdziałem VIII.
W każdym roku kalendarzowym oraz przed rozpoczęciem przez nie działalności połowowej 33 % statków UE upoważnionych do połowów w obszarze połowowym Mozambiku zawija do portu Mozambiku w celu odbycia przedpołowowego spotkania informacyjnego i poddania się przedpołowowej inspekcji.
Wykaz wyznaczonych statków, które powinny być poddane inspekcji przed rozpoczęciem działalności połowowej, przekazywany jest przez organ Mozambiku armatorom, a jego kopia jest przesyłana UE. Upoważnienie do połowów przekazywane jest statkom znajdującym się w wykazie natychmiast po zakończeniu inspekcji w porcie.
Armator powinnien poinformować organ Mozambiku na 72 godziny wcześniej o wybranym do inspekcji porcie i terminie zawinięcia do niego. Inspekcje będą miały miejsce 24 godziny po zawinięciu do wybranego portu, a mianowicie Maputo, Beira lub Nacala.
Mozambik może zezwolić UE na uczestniczenie w inspekcji w porcie w roli obserwatora.
Kapitan statku UE umożliwia wykonywanie pracy inspektorom Mozambiku.
Na zakończenie każdej inspekcji inspektorzy Mozambiku sporządzają raport z inspekcji. Kapitan statku UE ma prawo wprowadzić swoje komentarze do raportu z inspekcji.
Raport z inspekcji jest podpisywany przez inspektora, który go sporządził, oraz przez kapitana statku UE.
Inspektorzy Mozambiku przekazują kopię raportu z inspekcji kapitanowi statku UE na zakończenie inspekcji. Mozambik przesyła UE kopię raportu z inspekcji w terminie 8 dni roboczych od zakończenia inspekcji.
Inspekcja w porcie Mozambiku statków UE, które dokonują wyładunku lub przeładunku połowów dokonanych w obszarze połowowym Mozambiku, jest prowadzona przez inspektorów Mozambiku, których można zidentyfikować i którzy są odpowiedzialni za kontrole połowów.
Inspektorzy muszą przedstawić dowód swojej tożsamości i zajmowania stanowiska inspektora przed rozpoczęciem inspekcji. Inspektorzy Mozambiku pozostają na statku UE jedynie przez okres niezbędny do wykonania zadań związanych z inspekcją i przeprowadzają inspekcję w sposób ograniczający do minimum jej skutki dla statku, dokonywanego wyładunku lub przeładunku oraz dla ładunku.
Na zakończenie każdej inspekcji inspektorzy sporządzają raport z inspekcji. Kapitan statku UE ma prawo wprowadzić swoje komentarze do raportu z inspekcji. Raport z inspekcji jest podpisywany przez inspektora, który go sporządził, oraz przez kapitana statku UE.
Inspektorzy Mozambiku przekazują kopię raportu z inspekcji kapitanowi statku UE na zakończenie inspekcji.
SATELITARNY SYSTEM MONITOROWANIA STATKÓW (VMS)
Statki UE posiadające upoważnienie do połowów muszą być wyposażone w satelitarny system monitorowania statków (VMS), który zapewnia automatyczne, stałe i cogodzinne przekazywanie informacji o ich pozycji do Centrum Monitorowania Rybołówstwa (CMR) ich państwa bandery.
Każdy komunikat o pozycji musi zawierać:
Każdy komunikat o pozycji musi być skonfigurowany w formacie podanym w dodatku 5 do niniejszego załącznika.
Pierwsza pozycja zarejestrowana po wejściu do obszaru połowowego Mozambiku oznaczana jest kodem "ENT". Wszystkie następne pozycje oznaczane są kodem "POS", z wyjątkiem pierwszej pozycji zarejestrowanej po wyjściu z obszaru połowowego Mozambiku, która oznaczana jest kodem "EXI". CMR państwa bandery zapewnia automatyczne przetwarzanie i, w razie potrzeby, elektroniczne przesyłanie komunikatów o pozycji. Komunikaty o pozycji muszą być rejestrowane w sposób bezpieczny i zachowywane przez okres trzech lat.
Kapitan powinien stale zapewniać, aby system VMS jego statku był w pełni operacyjny, a komunikaty o pozycji prawidłowo przekazywane do CMR państwa bandery.
Statki UE z uszkodzonym systemem VMS nie są upoważnione do wejścia do obszaru połowowego Mozambiku.
Jeżeli statek prowadzi połowy w obszarze połowowym Mozambiku, w razie awarii systemu VMS system ten musi zostać naprawiony najpóźniej do końca rejsu lub wymieniony w terminie 10 dni. Po upływie tego terminu statek przestaje być upoważniony do prowadzenia połowów w obszarze połowowym Mozambiku.
Statki z uszkodzonym systemem VMS, które prowadzą połowy w obszarze połowowym Mozambiku, muszą przekazywać komunikaty o pozycji do CMR państwa bandery i Mozambiku pocztą elektroniczną lub faksem z częstotliwością co najmniej co dwie godziny, podając wszelkie wymagane informacje.
CMR państwa bandery przesyła automatycznie komunikaty o pozycji odnośnych statków do CMR Mozambiku. CMR państwa bandery i CMR Mozambiku przekazują sobie nawzajem swoje kontaktowe adresy elektroniczne oraz informują się niezwłocznie o wszelkich zmianach tych adresów.
Przesyłanie komunikatów o pozycji pomiędzy CMR państwa bandery i CMR Mozambiku odbywa się drogą elektroniczną z wykorzystaniem systemu bezpiecznej łączności.
CMR Mozambiku informuje niezwłocznie CMR państwa bandery i UE o wszelkich przerwach w odbiorze kolejnych komunikatów o pozycji statku posiadającego upoważnienie do połowów, w przypadku gdy odnośny statek nie zgłosił swojego wyjścia z obszaru połowowego.
Mozambik zapewnia zgodność swojego sprzętu elektronicznego ze sprzętem CMR państwa bandery oraz informuje niezwłocznie UE o wszelkich zakłóceniach w łączności i w odbiorze komunikatów o pozycji, w celu jak najszybszego znalezienia rozwiązania technicznego. Wszelkie ewentualne spory rozstrzygane są przez Wspólny Komitet.
Kapitan jest uznawany za odpowiedzialnego za wszelką dowiedzioną interwencję w systemie VMS mającą na celu zakłócenie funkcjonowania systemu lub sfałszowanie komunikatów o pozycji. Wszelkie naruszenie przepisów podlega sankcjom przewidzianym w obowiązującym ustawodawstwie Mozambiku.
Na podstawie uzasadnionych elementów, które wskazują na istnienie naruszenia, Mozambik może zwrócić się z prośbą do CMR państwa bandery, wysyłając kopię prośby do UE, o skrócenie do 30 minut, w okresie wyznaczonym do przeprowadzenia śledztwa, przerw pomiędzy kolejnymi komunikatami o pozycji statku. Mozambik musi przesłać wspomniane dowody do CMR państwa bandery i UE. CMR państwa bandery wysyła niezwłocznie z nową częstotliwością komunikaty o pozycji do Mozambiku.
CMR Mozambiku niezwłocznie informuje CMR państwa bandery i Komisję Europejską o zakończeniu procedury weryfikacji.
Po zakończeniu okresu wyznaczonego na prowadzenie śledztwa Mozambik informuje CMR państwa bandery i UE o ewentualnych czynnościach następczych.
NARUSZENIA PRZEPISÓW
Wszelkie naruszenie przepisów dokonane w obszarze połowowym Mozambiku przez statek UE posiadający upoważnienie do połowów zgodnie z postanowieniami niniejszego załącznika musi być wymienione w raporcie (z inspekcji).
W przypadku inspekcji na statku podpisanie raportu z inspekcji przez kapitana nie przesądza o prawie przysługującym armatorowi do obrony przed zarzutem zgłoszonego naruszenia przepisów. W przypadku odmowy podpisania raportu z inspekcji kapitan musi przedstawić w raporcie z inspekcji powody tej odmowy wraz z adnotacją "odmowa podpisania".
W odniesieniu do każdego naruszenia przepisów dokonanego w obszarze połowowym Mozambiku przez statek UE posiadający upoważnienie do połowów powiadomienie o określonym naruszeniu i związanych z nim karach nałożonych na kapitana lub przedsiębiorstwo prowadzące połowy jest przekazywane bezpośrednio armatorowi w następstwie procedury ustanowionej w przepisach Mozambiku w zakresie rybołówstwa. Kopię powiadomienia należy przesłać do państwa bandery statku i UE w terminie 72 godzin.
Jeżeli obowiązujące ustawodawstwo Mozambiku przewiduje to w odniesieniu do zgłoszonego naruszenia, każdy statek UE, który naruszył przepisy, może być zmuszony do zatrzymania swojej działalności połowowej i, jeśli znajduje się na morzu, do powrotu do któregoś z portów Mozambiku.
Mozambik zgłasza UE w terminie 24 godzin każde zatrzymanie statku UE posiadającego upoważnienie do połowów. Zgłoszenie musi zawierać przyczyny aresztowania lub zatrzymania.
Przed podjęciem jakiegokolwiek środka przeciwko statkowi, kapitanowi, załodze statku lub ładunkowi, poza działaniami mającymi na celu zabezpieczenie dowodów, Mozambik wyznacza oficera śledczego oraz, na wniosek UE, w terminie jednego dnia roboczego od zgłoszenia zatrzymania statku organizuje spotkanie informacyjne mające na celu wyjaśnienie faktów, które doprowadziły do zatrzymania statku, oraz przedstawienie ewentualnych działań następczych. Przedstawiciel państwa bandery oraz armatora statku mogą wziąć udział w spotkaniu informacyjnym.
Sankcja za naruszenie przepisów jest ustalana przez Mozambik zgodnie z przepisami obowiązującego ustawodawstwa krajowego.
W przypadku gdy armator nie akceptuje grzywny, przed wystąpieniem na drogę sądową podejmowane jest postępowanie ugodowe pomiędzy organami Mozambiku a statkiem UE w celu rozstrzygnięcia sprawy polubownie. Przedstawiciel państwa bandery może wziąć udział w postępowaniu ugodowym. Postępowanie ugodowe kończy się najpóźniej 72 godziny po zgłoszeniu zatrzymania statku.
Jeżeli wspomniane powyżej postępowanie ugodowe nie powiedzie się, a sprawa dotycząca naruszenia przepisów zostaje wniesiona przed właściwy organ sądowy, armator statku, który naruszył przepisy, składa gwarancję bankową w banku wyznaczonym przez Mozambik, której wysokość ustalona przez Mozambik pokrywa koszty związane z zatrzymaniem statku, szacowaną grzywnę i ewentualne odszkodowania wyrównawcze. Gwarancja bankowa nie podlega zwrotowi do czasu zakończenia postępowania sądowego.
Gwarancja bankowa jest odblokowana i zwracana armatorowi niezwłocznie po wydaniu orzeczenia:
Statek i jego załoga mogą opuścić port po uregulowaniu grzywny wynikającej z postępowania ugodowego lub po złożeniu gwarancji bankowej.
ZAOKRĘTOWANIE MARYNARZY
Podczas prowadzenia działalności połowowej w obszarze połowowym Mozambiku oceaniczne sejnery UE poławiające tuńczyka zaokrętowują co najmniej 2 wykwalifikowanych marynarzy Mozambiku na statek. Taklowce zaokrętowują co najmniej 1 wykwalifikowanego marynarza Mozambiku na statek.
Armatorzy statków UE dokładają starań, aby zaokrętować dodatkowych marynarzy Mozambiku.
Jeżeli z jakiejkolwiek przyczyny nie zaokrętowuje się żadnych marynarzy Mozambiku, armatorzy UE są zmuszeni zapłacić kwotę ryczałtową odpowiadającą liczbie dni, podczas których statek prowadził działalność połowową w wodach Mozambiku, pomnożonej przez kwotę za dzień i za statek w wysokości 30 EUR za marynarza. Kwota ryczałtowa jest wypłacana organom Mozambiku najpóźniej do dnia 31 grudnia tego samego roku.
Kwota ta wykorzystywana jest na szkolenie marynarzy/rybaków w Mozambiku i przelewana jest na rachunek bankowy wskazany przez organy Mozambiku.
Mozambik posiada wykaz marynarzy kwalifikujących się do zaokrętowania na statki UE.
Armator lub jego agent mają swobodę wyboru, których marynarzy Mozambiku figurujących w wykazie zaokrętować; informują Mozambik o stanowisku zajmowanym przez nich w załodze.
Umowa o pracę jest zawierana pomiędzy armatorem lub jego agentem oraz marynarzem lub ewentualnie reprezentującym go związkiem zawodowym, w powiązaniu z Mozambikiem. Umowa określa w szczególności dzień i port zaokrętowania.
Umowy o pracę zapewniają marynarzom korzystanie z systemu zabezpieczeń społecznych, który jest dla nich właściwy w Mozambiku, obejmującego ubezpieczenie na wypadek śmierci, nieszczęśliwych wypadków i ubezpieczenie zdrowotne.
Strony umowy otrzymują jej kopię.
Do marynarzy Mozambiku stosuje się Deklaracja Międzynarodowej Organizacji Pracy (MOP) dotycząca podstawowych zasad i praw w pracy. Dotyczy to w szczególności swobody zrzeszania się i faktycznego uznawania prawa do zbiorowych negocjacji pracowników oraz zniesienia dyskryminacji w odniesieniu do zatrudnienia i zawodu.
Wynagrodzenie marynarzy Mozambiku pokrywają armatorzy. Jego wysokość jest ustalana przed wydaniem upoważnienia do połowów oraz za obopólną zgodą armatora i jego agenta w Mozambiku.
Wynagrodzenie marynarzy nie może być niższe od wynagrodzenia stosowanego dla załóg w ich własnych krajach, ani nie może być niższe od norm przewidzianych przez MOP.
Marynarz musi stawić się przed kapitanem przydzielonego mu statku w przeddzień zaokrętowania, którego datę wskazano w jego umowie o pracę. Kapitan informuje marynarza o dniu i godzinie zaokrętowania. Jeżeli marynarz wycofuje się lub nie stawia się w dniu i o godzinie wyznaczonej do zaokrętowania, jego umowę o pracę uznaje się za rozwiązaną, a armator jest automatycznie zwolniony z obowiązku zaokrętowania marynarza. W takim przypadku na armatora nie może być nałożona żadna kara pieniężna ani odszkodowanie.
Każdy statek UE posiadający upoważnienie do połowów w Mozambiku wnosi wkład w wysokości 300 EUR na rzecz programu obserwacji połowów; kwotę tę statki wpłacają na specjalny rachunek właściwych organów w momencie składania wniosków o wydanie upoważnienia do połowów. Środki te są wykorzystywane do pokrycia kosztów administracyjnych i kosztów zarządzania związanych z programem obserwacji.
Program obserwacji musi być zgodny z postanowieniami zawartymi w rezolucjach przyjętych przez IOTC (Komisję ds. Tuńczyka na Oceanie Indyjskim).
Organy Mozambiku sporządzają wykaz statków, które zostały wyznaczone do przyjęcia na pokład obserwatora. Wykaz ten jest uaktualniany. Wykaz ten jest przekazywany Komisji Europejskiej niezwłocznie po jego sporządzeniu.
Organy Mozambiku przekazują zainteresowanym armatorom nazwisko obserwatora, który został wyznaczony do przyjęcia na pokład ich statku, najpóźniej 15 dni przed przewidywaną datą zaokrętowania obserwatora.
Czas przebywania obserwatora na statku nie może przekraczać czasu niezbędnego do wykonania przez niego swoich obowiązków.
Wynagrodzenie i składki na ubezpieczenie społeczne obserwatora pokrywane są przez organy Mozambiku.
Warunki zaokrętowania obserwatora, w szczególności czas przebywania na statku, są uzgodnione za obopólną zgodą przez armatora lub jego agenta i Mozambik.
Obserwator jest traktowany na pokładzie tak jak oficer. Jednakże przy zakwaterowaniu obserwatora na statku uwzględnia się strukturę techniczną statku.
Koszty zakwaterowania obserwatora na statku i jego wyżywienia pokrywa armator.
Kapitan podejmuje wszelkie dostępne środki w celu zapewnienia obserwatorowi bezpieczeństwa fizycznego i moralnego przy wykonywaniu jego zadań.
Obserwatorowi zapewnia się dostęp do wszelkich urządzeń niezbędnych do wypełniania jego obowiązków. Zapewnia mu się dostęp do środków łączności i wszelkich dokumentów na statku, do dokumentów związanych z prowadzeniem działalności połowowej przez statek, a w szczególności do dziennika połowowego i do dziennika nawigacyjnego, a także do części statku bezpośrednio związanych z wykonywaniem jego obowiązków.
Armator lub jego agent informują Mozambik, na 10 dni przed zaokrętowaniem, o dniu, godzinie i porcie zaokrętowania obserwatora. Jeżeli obserwator zaokrętowuje się za granicą, jego koszty dotarcia do portu zaokrętowania pokrywa armator.
Jeżeli obserwator nie stawi się do zaokrętowania w terminie 12 godzin po planowanym dniu i godzinie, armator jest automatycznie zwolniony z obowiązku zaokrętowania tego obserwatora.
Armator może opuścić port i rozpocząć działania połowowe.
Jeżeli obserwator nie opuszcza statku w którymś z portów Mozambiku, armator pokrywa koszty zakwaterowania i wyżywienia obserwatora do czasu jego powrotu samolotem.
Podczas przebywania na statku obserwator:
Obserwator przekazuje swoje obserwacje drogą radiową, faksem lub pocztą elektroniczną co najmniej raz na tydzień podczas prowadzenia przez statek połowów w obszarze połowowym Mozambiku, z podaniem wielkości głównych połowów i przyłowów lub innych czynności zgodnie z wymogami organów.
Przed opuszczeniem statku obserwator przedstawia kapitanowi statku swoje ustalenia. Kapitan statku UE ma prawo wprowadzić swoje komentarze do ustaleń obserwatora. Ustalenia są podpisywane przez obserwatora i kapitana. Kapitan otrzymuje kopię ustaleń obserwatora.
Obserwator przekazuje swoje ustalenia Mozambikowi, który przesyła ich kopię UE w terminie 15 dni roboczych po opuszczeniu statku przez obserwatora.
ARKUSZE TECHNICZNE
Obszar połowowy: | |
W odległości ponad 12 mil morskich od linii podstawowej. Współrzędne geograficzne: zob. tabela poniżej | |
Dopuszczalne narzędzia połowowe: | |
Niewód Taklowiec powierzchniowy | |
Przyłowy: | |
Przestrzeganie rezolucji IOTC | |
Dopuszczalna pojemność/Opłaty: | |
Liczba statków upoważnionych do połowów |
oceanicznych sejnerów tuńczykowych: 43 taklowców powierzchniowych: 32 |
Roczna opłata uiszczana z góry: |
5.100 EUR za oceaniczny sejner połowów tuńczykowy, na 146 ton połowów gatunków daleko migrujących i powiązanych 4.100 EUR za taklowiec powierzchniowy > 250 GT, na 118 ton połowów gatunków daleko migrujących i powiązanych 2.500 EUR za taklowiec powierzchniowy < 250 GT, na 72 ton połowów gatunków daleko migrujących i powiązanych |
Dodatkowa opłata: | 35 EUR za złowioną tonę |
Krajowi marynarze Mozambiku | |
30 EUR za marynarza na statek na dzień w przypadku niezaokrętowania | |
Obserwatorzy (wkład do programu obserwacji połowów) | |
300 EUR rocznie na statek |
PUNKT NR | SZEROKOŚĆ GEOGRAFICZNA |
SZER. GEOGR. W STOPNIACH, MINUTACH I SEKUNDACH (Szer. geogr. południowa) |
DŁUGOŚĆ GEOGRAFICZNA | DŁUG. GEOGR. W STOPNIACH, MINUTACH I SEKUNDACH (Dług. geogr. wschodnia) | |
1 | - 10,46944444 | 10° 28' 10.000" S | 40,43777778 | 40° 26' 16.000" E | |
2 | - 10,41638889 | 10° 24' 59.000" S | 40,49194444 | 40° 29' 31.000" E | |
3 | - 10,31444444 | 10° 18' 52.000" S | 40,66777778 | 40° 40' 04.000" E | |
4 | - 10,09277778 | 10° 05' 34.000" S | 41,03305556 | 41° 01' 59.000" E | |
5 | - 10,09277778 | 10° 05' 34.000" S | 42,15693917 | 42° 09' 24.981" E | |
6 | - 10,09277778 | 10° 05' 34.000" S | 42,15693917 | 42° 09' 24.981" E | |
7 | - 10,09277778 | 10° 05' 34.000" S | 42,21689500 | 42° 13' 00.822" E | |
8 | - 10,12710556 | 10° 07' 37.580" S | 42,20790500 | 42° 12' 28.458" E | |
9 | - 10,13310250 | 10° 07' 59.169" S | 42,20633528 | 42° 12' 22.807" E | |
10 | - 10,16656333 | 10° 09' 59.628" S | 42,19775861 | 42° 11' 51.931" E | |
11 | - 10,19950667 | 10° 11' 58.224" S | 42,18962222 | 42° 11' 22.640" E | |
12 | - 10,21023611 | 10° 12' 36.850" S | 42,18703944 | 42° 11' 13.342" E | |
13 | - 10,31172833 | 10° 18' 42.222" S | 42,16274667 | 42° 09' 45.888" E | |
14 | - 10,36773083 | 10° 22' 03.831" S | 42,14933500 | 42° 08' 57.606" E | |
15 | - 10,38388861 | 10° 23' 01.999" S | 42,14550806 | 42° 08' 43.829" E | |
16 | - 10,41273611 | 10° 24' 45.850" S | 42,13887861 | 42° 08' 19.963" E | |
17 | - 10,44124750 | 10° 26' 28.491" S | 42,13259028 | 42° 07' 57.325" E | |
18 | - 10,45759944 | 10° 27' 27.358" S | 42,12910250 | 42° 07' 44.769" E | |
19 | - 10,49183639 | 10° 29' 30.611" S | 42,12188917 | 42° 07' 18.801" E | |
20 | - 10,50810333 | 10° 30' 29.172" S | 42,11841722 | 42° 07' 06.302" E | |
21 | - 10,52127139 | 10° 31' 16.577" S | 42,11554250 | 42° 06' 55.953" E | |
22 | - 10,54227250 | 10° 32' 32.181" S | 42,11090722 | 42° 06' 39.266" E | |
23 | - 10,55342806 | 10° 33' 12.341" S | 42,10846611 | 42° 06' 30.478" E | |
24 | - 10,57999750 | 10° 34' 47.991" S | 42,10282694 | 42° 06' 10.177" E | |
25 | - 10,60631139 | 10° 36' 22.721" S | 42,09748194 | 42° 05' 50.935" E | |
26 | - 10,63237861 | 10° 37' 56.563" S | 42,09242444 | 42° 05' 32.728" E | |
27 | - 10,65820361 | 10° 39' 29.533" S | 42,08764972 | 42° 05' 15.539" E | |
28 | - 10,68379750 | 10° 41' 01.671" S | 42,08315167 | 42° 04' 59.346" E | |
29 | - 10,69226694 | 10° 41' 32.161" S | 42,08171194 | 42° 04' 54.163" E | |
30 | - 10,73608056 | 10° 44' 09.890" S | 42,07433917 | 42° 04' 27.621" E | |
31 | - 10,75470389 | 10° 45' 16.934" S | 42,07114111 | 42° 04' 16.108" E | |
32 | - 10,77944806 | 10° 46' 46.013" S | 42,06669667 | 42° 04' 00.108" E | |
33 | - 10,80390806 | 10° 48' 14.069" S | 42,06207694 | 42° 03' 43.477" E | |
34 | - 10,82809750 | 10° 49' 41.151" S | 42,05728917 | 42° 03' 26.241" E | |
35 | - 10,85201861 | 10° 51' 07.267" S | 42,05233250 | 42° 03' 08.397" E | |
36 | - 10,87568250 | 10° 52' 32.457" S | 42,04721000 | 42° 02' 49.956" E | |
37 | - 10,89909361 | 10° 53' 56.737" S | 42,04192556 | 42° 02' 30.932" E | |
38 | - 10,92225889 | 10° 55' 20.132" S | 42,03647944 | 42° 02' 11.326" E | |
39 | - 10,94518694 | 10° 56' 42.673" S | 42,03087417 | 42° 01' 51.147" E | |
40 | - 10,96788000 | 10° 58' 04.368" S | 42,02511361 | 42° 01' 30.409" E | |
41 | - 10,99034750 | 10° 59' 25.251" S | 42,01919833 | 42° 01' 09.114" E | |
42 | - 11,01259583 | 11° 00' 45.345" S | 42,01312778 | 42° 00' 47.260" E | |
43 | - 11,03462694 | 11° 02' 04.657" S | 42,00690694 | 42° 00' 24.865" E | |
44 | - 11,05645028 | 11° 03' 23.221" S | 42,00053583 | 42° 00' 01.929" E | |
45 | - 11,07807250 | 11° 04' 41.061" S | 41,99401611 | 41° 59' 38.458" E | |
46 | - 11,09949333 | 11° 05' 58.176" S | 41,98734833 | 41° 59' 14.454" E | |
47 | - 11,12072167 | 11° 07' 14.598" S | 41,98053250 | 41° 58' 49.917" E | |
48 | - 11,14176222 | 11° 08' 30.344" S | 41,97357278 | 41° 58' 24.862" E | |
49 | - 11,15162444 | 11° 09' 05.848" S | 41,97023778 | 41° 58' 12.856" E | |
50 | - 11,17495139 | 11° 10' 29.825" S | 41,96229667 | 41° 57' 44.268" E | |
51 | - 11,18981944 | 11° 11' 23.350" S | 41,95728639 | 41° 57' 26.231" E | |
52 | - 11,21052444 | 11° 12' 37.888" S | 41,95048167 | 41° 57' 01.734" E | |
53 | - 11,23117722 | 11° 13' 52.238" S | 41,94389694 | 41° 56' 38.029" E | |
54 | - 11,25177972 | 11° 15' 06.407" S | 41,93752333 | 41° 56' 15.084" E | |
55 | - 11,27233611 | 11° 16' 20.410" S | 41,93136333 | 41° 55' 52.908" E | |
56 | - 11,29285139 | 11° 17' 34.265" S | 41,92541194 | 41° 55' 31.483" E | |
57 | - 11,31332528 | 11° 18' 47.971" S | 41,91966722 | 41° 55' 10.802" E | |
58 | - 11,33376417 | 11° 20' 01.551" S | 41,91412444 | 41° 54' 50.848" E | |
59 | - 11,35417083 | 11° 21' 15.015" S | 41,90878167 | 41° 54' 31.614" E | |
60 | - 11,37454722 | 11° 22' 28.370" S | 41,90364111 | 41° 54' 13.108" E | |
61 | - 11,39489528 | 11° 23' 41.623" S | 41,89869583 | 41° 53' 55.305" E | |
62 | - 11,41522000 | 11° 24' 54.792" S | 41,89394389 | 41° 53' 38.198" E | |
63 | - 11,43552528 | 11° 26' 07.891" S | 41,88938722 | 41° 53' 21.794" E | |
64 | - 11,45581389 | 11° 27' 20.930" S | 41,88501917 | 41° 53' 06.069" E | |
65 | - 11,47608528 | 11° 28' 33.907" S | 41,88084417 | 41° 52' 51.039" E | |
66 | - 11,49634861 | 11° 29' 46.855" S | 41,87685333 | 41° 52' 36.672" E | |
67 | - 11,51660167 | 11° 30' 59.766" S | 41,87305139 | 41° 52' 22.985" E | |
68 | - 11,53684861 | 11° 32' 12.655" S | 41,86943556 | 41° 52' 09.968" E | |
69 | - 11,55709639 | 11° 33' 25.547" S | 41,86600417 | 41° 51' 57.615" E | |
70 | - 11,57734278 | 11° 34' 38.434" S | 41,86275444 | 41° 51' 45.916" E | |
71 | - 11,59759444 | 11° 35' 51.340" S | 41,85968889 | 41° 51' 34.880" E | |
72 | - 11,61785306 | 11° 37' 04.271" S | 41,85680306 | 41° 51' 24.491" E | |
73 | - 11,63812167 | 11° 38' 17.238" S | 41,85409917 | 41° 51' 14.757" E | |
74 | - 11,65840417 | 11° 39' 30.255" S | 41,85157472 | 41° 51' 05.669" E | |
75 | - 11,67858306 | 11° 40' 42.899" S | 41,84924583 | 41° 50' 57.285" E | |
76 | - 11,67870056 | 11° 40' 43.322" S | 41,84923250 | 41° 50' 57.237" E | |
77 | - 11,69901750 | 11° 41' 56.463" S | 41,84706750 | 41° 50' 49.443" E | |
78 | - 11,71935750 | 11° 43' 09.687" S | 41,84508222 | 41° 50' 42.296" E | |
79 | - 11,73972250 | 11° 44' 23.001" S | 41,84327667 | 41° 50' 35.796" E | |
80 | - 11,76011667 | 11° 45' 36.420" S | 41,84165083 | 41° 50' 29.943" E | |
81 | - 11,78054278 | 11° 46' 49.954" S | 41,84020222 | 41° 50' 24.728" E | |
82 | - 11,80100500 | 11° 48' 03.618" S | 41,83893333 | 41° 50' 20.160" E | |
83 | - 11,82150306 | 11° 49' 17.411" S | 41,83784639 | 41° 50' 16.247" E | |
84 | - 11,82326639 | 11° 49' 23.759" S | 41,83776111 | 41° 50' 15.940" E | |
85 | - 11,84239361 | 11° 50' 32.617" S | 41,83684472 | 41° 50' 12.641" E | |
86 | - 11,84811639 | 11° 50' 53.219" S | 41,83656861 | 41° 50' 11.647" E | |
87 | - 11,86264306 | 11° 51' 45.515" S | 41,83591944 | 41° 50' 09.310" E | |
88 | - 11,88329583 | 11° 52' 59.865" S | 41,83514917 | 41° 50' 06.537" E | |
89 | - 11,88944250 | 11° 53' 21.993" S | 41,83495611 | 41° 50' 05.842" E | |
90 | - 11,90391833 | 11° 54' 14.106" S | 41,83565222 | 41° 50' 08.348" E | |
91 | - 11,92451917 | 11° 55' 28.269" S | 41,83679972 | 41° 50' 12.479" E | |
92 | - 11,94513194 | 11° 56' 42.475" S | 41,83812944 | 41° 50' 17.266" E | |
93 | - 11,96575833 | 11° 57' 56.730" S | 41,83964528 | 41° 50' 22.723" E | |
94 | - 11,98640306 | 11° 59' 11.051" S | 41,84134750 | 41° 50' 28.851" E | |
95 | - 12,00706833 | 12° 00' 25.446" S | 41,84323389 | 41° 50' 35.642" E | |
96 | - 12,02776083 | 12° 01' 39.939" S | 41,84530917 | 41° 50' 43.113" E | |
97 | - 12,04847833 | 12° 02' 54.522" S | 41,84757500 | 41° 50' 51.270" E | |
98 | - 12,06922722 | 12° 04' 09.218" S | 41,85002972 | 41° 51' 00.107" E | |
99 | - 12,09000972 | 12° 05' 24.035" S | 41,85267528 | 41° 51' 09.631" E | |
100 | - 12,11082833 | 12° 06' 38.982" S | 41,85551389 | 41° 51' 19.850" E | |
101 | - 12,13168722 | 12° 07' 54.074" S | 41,85854583 | 41° 51' 30.765" E | |
102 | - 12,15259111 | 12° 09' 09.328" S | 41,86177528 | 41° 51' 42.391" E | |
103 | - 12,17354167 | 12° 10' 24.750" S | 41,86520222 | 41° 51' 54.728" E | |
104 | - 12,19454361 | 12° 11' 40.357" S | 41,86883139 | 41° 52' 07.793" E | |
105 | - 12,21559694 | 12° 12' 56.149" S | 41,87266056 | 41° 52' 21.578" E | |
106 | - 12,23671028 | 12° 14' 12.157" S | 41,87669611 | 41° 52' 36.106" E | |
107 | - 12,25788167 | 12° 15' 28.374" S | 41,88093861 | 41° 52' 51.379" E | |
108 | - 12,27911750 | 12° 16' 44.823" S | 41,88538972 | 41° 53' 07.403" E | |
109 | - 12,30042250 | 12° 18' 01.521" S | 41,89005417 | 41° 53' 24.195" E | |
110 | - 12,32179611 | 12° 19' 18.466" S | 41,89493417 | 41° 53' 41.763" E | |
111 | - 12,34324750 | 12° 20' 35.691" S | 41,90003222 | 41° 54' 00.116" E | |
112 | - 12,36477444 | 12° 21' 53.188" S | 41,90535028 | 41° 54' 19.261" E | |
113 | - 12,38638583 | 12° 23' 10.989" S | 41,91089500 | 41° 54' 39.222" E | |
114 | - 12,40808139 | 12° 24' 29.093" S | 41,91666667 | 41° 55' 00.000" E | |
115 | - 12,42986778 | 12° 25' 47.524" S | 41,92267194 | 41° 55' 21.619" E | |
116 | - 12,43369056 | 12° 26' 01.286" S | 41,92374778 | 41° 55' 25.492" E | |
117 | - 12,45688083 | 12° 27' 24.771" S | 41,93028972 | 41° 55' 49.043" E | |
118 | - 12,48502083 | 12° 29' 06.075" S | 41,93823083 | 41° 56' 17.631" E | |
119 | - 12,49624194 | 12° 29' 46.471" S | 41,94142444 | 41° 56' 29.128" E | |
120 | - 12,51871389 | 12° 31' 07.370" S | 41,94798417 | 41° 56' 52.743" E | |
121 | - 12,54131583 | 12° 32' 28.737" S | 41,95480028 | 41° 57' 17.281" E | |
122 | - 12,56405278 | 12° 33' 50.590" S | 41,96187667 | 41° 57' 42.756" E | |
123 | - 12,58692444 | 12° 35' 12.928" S | 41,96922278 | 41° 58' 09.202" E | |
124 | - 12,60993972 | 12° 36' 35.783" S | 41,97684028 | 41° 58' 36.625" E | |
125 | - 12,63310278 | 12° 37' 59.170" S | 41,98473667 | 41° 59' 05.052" E | |
126 | - 12,65641778 | 12° 39' 23.104" S | 41,99291583 | 41° 59' 34.497" E | |
127 | - 12,67989194 | 12° 40' 47.611" S | 42,00138917 | 42° 00' 05.001" E | |
128 | - 12,70352694 | 12° 42' 12.697" S | 42,01015667 | 42° 00' 36.564" E | |
129 | - 12,72732972 | 12° 43' 38.387" S | 42,01923194 | 42° 01' 09.235" E | |
130 | - 12,75130639 | 12° 45' 04.703" S | 42,02861694 | 42° 01' 43.021" E | |
131 | - 12,77546139 | 12° 46' 31.661" S | 42,03832333 | 42° 02' 17.964" E | |
132 | - 12,78370944 | 12° 47' 01.354" S | 42,04169417 | 42° 02' 30.099" E | |
133 | - 12,79827639 | 12° 47' 53.795" S | 42,04767472 | 42° 02' 51.629" E | |
134 | - 12,80924778 | 12° 48' 33.292" S | 42,05215306 | 42° 03' 07.751" E | |
135 | - 12,83401000 | 12° 50' 02.436" S | 42,06207944 | 42° 03' 43.486" E | |
136 | - 12,85914861 | 12° 51' 32.935" S | 42,07190000 | 42° 04' 18.840" E | |
137 | - 12,88467028 | 12° 53' 04.813" S | 42,08161306 | 42° 04' 53.807" E | |
138 | - 12,91058583 | 12° 54' 38.109" S | 42,09121833 | 42° 05' 28.386" E | |
139 | - 12,93690861 | 12° 56' 12.871" S | 42,10071139 | 42° 06' 02.561" E | |
140 | - 12,96364694 | 12° 57' 49.129" S | 42,11008972 | 42° 06' 36.323" E | |
141 | - 12,99081611 | 12° 59' 26.938" S | 42,11935139 | 42° 07' 09.665" E | |
142 | - 12,99773556 | 12° 59' 51.848" S | 42,12166667 | 42° 07' 18.000" E | |
143 | - 13,06305222 | 13° 03' 46.988" S | 42,14345778 | 42° 08' 36.448" E | |
144 | - 13,49294833 | 13° 29' 34.614" S | 42,33850444 | 42° 20' 18.616" E | |
145 | - 13,51596194 | 13° 30' 57.463" S | 42,35528722 | 42° 21' 19.034" E | |
146 | - 13,54042972 | 13° 32' 25.547" S | 42,37281556 | 42° 22' 22.136" E | |
147 | - 13,56516306 | 13° 33' 54.587" S | 42,39021361 | 42° 23' 24.769" E | |
148 | - 13,59017083 | 13° 35' 24.615" S | 42,40747917 | 42° 24' 26.925" E | |
149 | - 13,61487917 | 13° 36' 53.565" S | 42,42422833 | 42° 25' 27.222" E | |
150 | - 13,84526472 | 13° 50' 42.953" S | 42,57916306 | 42° 34' 44.987" E | |
151 | - 13,86822139 | 13° 52' 05.597" S | 42,59474444 | 42° 35' 41.080" E | |
152 | - 13,89613833 | 13° 53' 46.098" S | 42,61402444 | 42° 36' 50.488" E | |
153 | - 13,92417472 | 13° 55' 27.029" S | 42,63376278 | 42° 38' 01.546" E | |
154 | - 13,95233694 | 13° 57' 08.413" S | 42,65396806 | 42° 39' 14.285" E | |
155 | - 13,98062972 | 13° 58' 50.267" S | 42,67464944 | 42° 40' 28.738" E | |
156 | - 14,00905472 | 14° 00' 32.597" S | 42,69582500 | 42° 41' 44.970" E | |
157 | - 14,03762111 | 14° 02' 15.436" S | 42,71750361 | 42° 43' 03.013" E | |
158 | - 14,05400306 | 14° 03' 14.411" S | 42,73011583 | 42° 43' 48.417" E | |
159 | - 14,14823389 | 14° 08' 53.642" S | 42,80309722 | 42° 48' 11.150" E | |
160 | - 14,15231444 | 14° 09' 08.332" S | 42,80625722 | 42° 48' 22.526" E | |
161 | - 14,18301639 | 14° 10' 58.859" S | 42,82977944 | 42° 49' 47.206" E | |
162 | - 14,21434722 | 14° 12' 51.650" S | 42,85335806 | 42° 51' 12.089" E | |
163 | - 14,24632861 | 14° 14' 46.783" S | 42,87699722 | 42° 52' 37.190" E | |
164 | - 14,27897806 | 14° 16' 44.321" S | 42,90069694 | 42° 54' 02.509" E | |
165 | - 14,31231444 | 14° 18' 44.332" S | 42,92445972 | 42° 55' 28.055" E | |
166 | - 14,34636194 | 14° 20' 46.903" S | 42,94828750 | 42° 56' 53.835" E | |
167 | - 14,38114194 | 14° 22' 52.111" S | 42,97218278 | 42° 58' 19.858" E | |
168 | - 14,41184056 | 14° 24' 42.626" S | 42,99288667 | 42° 59' 34.392" E | |
169 | - 14,42729390 | 14° 25' 38.258" S | 43,02429793 | 43° 01' 27.472" E | |
170 | - 14,71757790 | 14° 43' 03.280" S | 42,84175093 | 42° 50' 30.303" E | |
171 | - 15,24873190 | 15° 14' 55.438" S | 42,57367993 | 42° 34' 25.247" E | |
172 | - 15,35883890 | 15° 21' 31.820" S | 42,52400093 | 42° 31' 26.403" E | |
173 | - 15,40079590 | 15° 24' 02.865" S | 42,47546793 | 42° 28' 31.684" E | |
174 | - 15,67631790 | 15° 40' 34.744" S | 42,16577593 | 42° 09' 56.793" E | |
175 | - 15,89294390 | 15° 53' 34.598" S | 41,92722893 | 41° 55' 38.024" E | |
176 | - 16,19500890 | 16° 11' 42.032" S | 41,68920793 | 41° 41' 21.148" E | |
177 | - 16,53923290 | 16° 32' 21.238" S | 41,41631893 | 41° 24' 58.748" E | |
178 | - 17,04432890 | 17° 02' 39.584" S | 41,27318693 | 41° 16' 23.472" E | |
179 | - 17,40353490 | 17° 24' 12.725" S | 41,17071993 | 41° 10' 14.591" E | |
180 | - 17,83734890 | 17° 50' 14.456" S | 41,06789493 | 41° 04' 04.421" E | |
181 | - 18,25089090 | 18° 15' 03.207" S | 41,00661293 | 41° 00' 23.806" E | |
182 | - 18,46797190 | 18° 28' 04.698" S | 40,98888393 | 40° 59' 19.982" E | |
183 | - 18,72085890 | 18° 43' 15.090" S | 40,96804393 | 40° 58' 04.958" E | |
184 | - 18,99704790 | 18° 59' 49.372" S | 40,94406393 | 40° 56' 38.640" E | |
185 | - 19,07889290 | 19° 04' 44.014" S | 40,94491793 | 40° 56' 41.704" E | |
186 | - 19,12114290 | 19° 07' 16.114" S | 40,49821793 | 40° 29' 53.584" E | |
187 | - 19,14275890 | 19° 08' 33.932" S | 40,33221493 | 40° 19' 55.973" E | |
188 | - 19,15014390 | 19° 09' 00.158" S | 40,27538093 | 40° 16' 31.371" E | |
189 | - 19,21233290 | 19° 12' 44.398" S | 39,91531093 | 39° 54' 55.119" E | |
190 | - 19,22234390 | 19° 13' 20.438" S | 39,85706493 | 39° 51' 25.433" E | |
191 | - 19,24453990 | 19° 14' 40.343" S | 39,74102293 | 39° 44' 27.682" E | |
192 | - 19,42185090 | 19° 25' 18.663" S | 38,79469793 | 38° 47' 40.912" E | |
193 | - 19,43315890 | 19° 25' 59.372" S | 38,73342293 | 38° 44' 00.322" E | |
194 | - 19,43614990 | 19° 26' 10.139" S | 38,72930293 | 38° 43' 45.490" E | |
195 | - 19,59229190 | 19° 35' 32.250" S | 38,52460493 | 38° 31' 28.577" E | |
196 | - 19,62519790 | 19° 37' 30.712" S | 38,48408693 | 38° 29' 02.712" E | |
197 | - 19,70593190 | 19° 42' 21.354" S | 38,38511393 | 38° 23' 06.410" E | |
198 | - 19,71590490 | 19° 42' 57.257" S | 38,37292393 | 38° 22' 22.526" E | |
199 | - 19,73360590 | 19° 44' 00.981" S | 38,35152793 | 38° 21' 05.500" E | |
200 | - 20,02869690 | 20° 01' 43.308" S | 38,08570893 | 38° 05' 08.552" E | |
201 | - 20,08653590 | 20° 05' 11.529" S | 38,03375393 | 38° 02' 01.514" E | |
202 | - 20,12934190 | 20° 07' 45.630" S | 37,99523693 | 37° 59' 42.852" E | |
203 | - 20,64126890 | 20° 38' 28.568" S | 37,55384993 | 37° 33' 13.859" E | |
204 | - 21,43417090 | 21° 26' 03.015" S | 37,57989693 | 37° 34' 47.628" E | |
205 | - 21,45378690 | 21° 27' 13.532" S | 37,58070393 | 37° 34' 50.534" E | |
206 | - 21,55561690 | 21° 33' 20.220" S | 37,58479793 | 37° 35' 05.272" E | |
207 | - 21,56295890 | 21° 33' 46.652" S | 37,58512593 | 37° 35' 06.453" E | |
208 | - 21,56440490 | 21° 33' 51.857" S | 37,58523893 | 37° 35' 06.860" E | |
209 | - 21,71008990 | 21° 42' 36.323" S | 37,59760393 | 37° 35' 51.374" E | |
210 | - 21,76500590 | 21° 45' 54.021" S | 37,60234793 | 37° 36' 08.452" E | |
211 | - 21,88639090 | 21° 53' 11.007" S | 37,62820393 | 37° 37' 41.534" E | |
212 | - 22,15843990 | 22° 09' 30.383" S | 37,68024293 | 37° 40' 48.874" E | |
213 | - 22,26569290 | 22° 15' 56.494" S | 37,70086293 | 37° 42' 03.106" E | |
214 | - 22,32541091 | 22° 19' 31.479" S | 37,71493593 | 37° 42' 53.769" E | |
215 | - 22,32902991 | 22° 19' 44.507" S | 37,71581693 | 37° 42' 56.940" E | |
216 | - 22,42410991 | 22° 25' 26.795" S | 37,73891793 | 37° 44' 20.104" E | |
217 | - 23,20135991 | 23° 12' 04.895" S | 37,98768893 | 37° 59' 15.680" E | |
218 | - 23,31436991 | 23° 18' 51.731" S | 38,02801293 | 38° 01' 40.846" E | |
219 | - 23,38419191 | 23° 23' 03.090" S | 38,05293993 | 38° 03' 10.583" E | |
220 | - 23,45079691 | 23° 27' 02.868" S | 38,07776993 | 38° 04' 39.971" E | |
221 | - 23,89896091 | 23° 53' 56.259" S | 38,24723093 | 38° 14' 50.031" E | |
222 | - 24,05334691 | 24° 03' 12.048" S | 38,30605793 | 38° 18' 21.808" E | |
223 | - 24,49255091 | 24° 29' 33.183" S | 38,47369593 | 38° 28' 25.305" E | |
224 | - 24,59264091 | 24° 35' 33.507" S | 38,51763193 | 38° 31' 03.474" E | |
225 | - 24,98297491 | 24° 58' 58.709" S | 38,68834493 | 38° 41' 18.041" E | |
226 | - 25,40013391 | 25° 24' 00.482" S | 38,87194493 | 38° 52' 19.001" E | |
227 | - 25,71633611 | 25° 42' 58.810" S | 38,71936389 | 38° 43' 09.710" E | |
228 | - 25,77523056 | 25° 46' 30.830" S | 38,69031389 | 38° 41' 25.130" E | |
229 | - 26,67473333 | 26° 40' 29.040" S | 38,02259167 | 38° 01' 21.330" E | |
230 | - 27,11109167 | 27° 06' 39.930" S | 37,56190556 | 37° 33' 42.860" E | |
231 | - 27,47158333 | 27° 28' 17.700" S | 37,01349444 | 37° 00' 48.580" E | |
232 | - 27,60703333 | 27° 36' 25.320" S | 36,74037500 | 36° 44' 25.350" E | |
233 | - 27,70189444 | 27° 42' 06.820" S | 36,53316667 | 36° 31' 59.400" E | |
234 | - 27,78917500 | 27° 47' 21.030" S | 36,51560833 | 36° 30' 56.190" E | |
235 | - 27,77694167 | 27° 46' 36.990" S | 36,45250000 | 36° 27' 09.000" E | |
236 | - 26,91694444 | 26° 55' 00.990" S | 33,33694444 | 33° 20' 12.990" E | |
237 | - 26,91444444 | 26° 54' 51.990" S | 33,32861111 | 33° 19' 42.990" E | |
238 | - 26,85277780 | 26° 51' 10.000" S | 33,11972222 | 33° 07' 10.990" E | |
239 | - 26,85222222 | 26° 51' 07.990" S | 33,11777778 | 33° 07' 04.000" E | |
240 | - 26,84638889 | 26° 50' 47.000" S | 33,00000000 | 33° 00' 00.000" E | |
Ląd | 26,85861111 | 26° 51' 31.000" S | 32,89210833 | 32° 53' 31.590" E |
DZIENNIK POŁOWOWY
FORMULARZ ZGŁOSZENIA WEJŚCIA/WYJŚCIA
ZGŁOSZENIE WEJŚCIA/WYJŚCIA
OKRESOWE RAPORTY POŁOWOWE PODCZAS PRZEBYWANIA NA WODACH POŁOWOWYCH MOZAMBIKU
Wszystkie raporty przesyłane są właściwym władzom pod poniższy numer faksu lub na adres poczty elektronicznej: National Fisheries Administration of Mozambique (Krajowy organ ds. Zarządzania Połowami):
e-mail: entryexitcatchmoz@gmail.com
(albo - faks: + 258 21 320 335)
Uwagi:
Tekst raportu: Nazwa statku/IN
Nazwa statku:
Międzynarodowy radiowy sygnał wywoławczy:
Dzień wejścia (dd/mm/rrrr):
Godzina wejścia (UTC):
Pozycja na wejściu (Stop. Min. Sek.):
Całkowite ilości gatunków ryb na statku na wejściu na wody połowowe Mozambiku
Tuńczyk żółtopłetwy (YFT) kg
Opastun (BET) kg
Bonito (SKJ) kg
Tuńczyk biały (ALB) kg
Marlin (MAR) kg
Miecznik (SWO) kg
Marlin krótkonosy (SSP) kg
Żaglicowate (SFA) kg
Żarłacz błękitny (BSH) kg
Żarłacz śledziowy (POR) kg
Ostronos (MAK) kg
Żarłacz biały (TIG) kg
Crocodile shark/Pseudocarcharias kamoharai (PSK) kg
Alopias (THR) kg
Żarłacz białopłetwy (OCS) kg
Młotowate (SPN) kg
Inne żarłaczowate (CWZ) kg
Inne (określić gatunek + kod FAO) kg
itd.
Tekst raportu: Nazwa statku/OUT
Nazwa statku:
Międzynarodowy radiowy sygnał wywoławczy:
Dzień wyjścia (dd/mm/rrrr):
Godzina wyjścia (UTC):
Pozycja na wyjściu (Stop. Min. Sek.):
Całkowite ilości gatunków ryb na statku na wyjściu z wód połowowych Mozambiku
Tuńczyk żółtopłetwy (YFT) kg
Opastun (BET) kg
Bonito (SKJ) kg
Tuńczyk biały (ALB) kg
Marlin (MAR) kg
Miecznik (SWO) kg
Marlin krótkonosy (SSP) kg
Żaglicowate (SFA) kg
Żarłacz błękitny (BSH) kg
Żarłacz śledziowy (POR) kg
Ostronos (MAK) kg
Żarłacz biały (TIG) kg
Crocodile shark/Pseudocarcharias kamoharai (PSK) kg
Alopias (THR) kg
Żarłacz białopłetwy (OCS) kg
Młotowate (SPN) kg
Inne żarłaczowate (CWZ) kg
Inne (określić gatunek + kod FAO) kg
itd.
Tekst raportu: Nazwa statku/WCR
Nazwa statku:
Międzynarodowy radiowy sygnał wywoławczy:
Dzień raportu (dd/mm/rrrr):
Godzina raportu (UTC):
Pozycja podczas raportu (Stop. Min. Sek.):
Połowy w wodach połowowych Mozambiku (kg)
Tuńczyk żółtopłetwy (YFT) kg
Opastun (BET) kg
Bonito (SKJ) kg
Tuńczyk biały (ALB) kg
Marlin (MAR) kg
Miecznik (SWO) kg
Marlin krótkonosy (SSP) kg
Żaglicowate (SFA) kg
Żarłacz błękitny (BSH) kg
Żarłacz śledziowy (POR) kg
Ostronos (MAK) kg
Żarłacz biały (TIG) kg
Crocodile shark/Pseudocarcharias kamoharai (PSK) kg
Alopias (THR) kg
Żarłacz białopłetwy (OCS) kg
Młotowate (SPN) kg
Inne żarłaczowate (CWZ) kg
Inne (określić gatunek + kod FAO) kg
itd.
W odniesieniu do sejnerów poławiających tuńczyka:
W odniesieniu do taklowców powierzchniowych poławiających tuńczyka:
W tabeli poniżej przedstawiono oficjalne kody alfanumeryczne (zwane również kodami alfa-3) dla gatunków podlegających IOTC. Tłumaczenie na angielski, francuski oraz nazwy naukowe zaczerpnięto z taksonomii FAO.
Kod | Nazwa angielska | Nazwa francuska | Nazwa naukowa |
ALB | Albacore tuna | Germon | Thunnus alalunga |
BET | Bigeye tuna Patudo; | Thon obèse | Thunnus obesus |
BFT | Bluefin tuna | Thon rouge | Thunnus thynnus thynnus |
BIL | Marlins, sailfishes, spear fish | Poissons epée NCA(**) | Xiphioidei NEI(*) |
BIP | Indo-Pacific Bonito | Bonito oriental | Sarda orientalis |
BLM | Black Marlin | Makaire noir | Makaira indica |
BLT | Bullet tuna | Bonitou | Auxis rochei |
BLZ | Indo-Pacific Blue Marlin | Makaire bleu de l'Indo Pacifique | Makaira mazara |
COM | Narrow barred Spanish Mackerel | Thazard rayé | Scomberomorus commersoni |
DOT | Dogtooth tuna | Bonite à gros yeux | Gymnosarda unicolor |
FRI | Frigate tuna | Auxide | Auxis thazard |
FRZ | Frigate and Bullet tunas | Auxides et Bonitous | Auxis spp. |
GUT | Indo-Pacific king mackerel | Thazard ponctué | Scomberomorus guttatus |
KAW | Kawakawa | Thonine orientale | Euthynnus affinis |
KGX | Seerfishes NEI(*) | Thazards NCA(**) | Scomberini NEI(*) |
LOT | Longtail tuna | Thon mignon | Thunnus tonggol |
MAR | Marlines NEI(*) | Makaire NCA(**) | |
MLS | Striped Marlin | Marlin rayé | Tetrapturus audax |
OBL | Billfishes, unclassified | Porte-épée non-classifiés | |
OTH | Others NEI(*) | Autres NCA(**) | Scombridae and Xiphioidei |
RSK | Requiem sharks | Carcharinidae | |
SBF | Southern Bluefin tuna | Thon rouge du sud | Thunnus maccoyii |
SFA | Indo-Pacific Sailfish | Voilier de l'Indo-Pacifique | Istiophorus platypterus |
SHK | Shark | Requins | |
SKJ | Skipjack Listao; | Bonite à ventre rayé | Katsuwonus pelamis |
SSP | Short-billed spearfish | Makaire à rostre court | Tetrapterus angustirostris |
STS | Streaked seerfish | Thazard cirrus | Scomberomorus lineolatus |
SWO | Swordfish | Espadon | Xiphias gladius |
TUN | Tunas and Bonitos NEI(*) | Thons et bonites NCA(**) | Thunnini and Sardini NEI(*) |
WAH | Wahoo | Thazard-bâtard | Acanthocybium solandri |
YFT | Yellowfin tuna | Albacore | Thunnus albacares |
(*) NEI: Not elsewhere included. (**) NCA: Non compris ailleurs. |
FORMAT KOMUNIKATÓW VMS O POZYCJI
Dane | Kod | Obowiązkowe/ fakultatywne | Treść |
Początek zapisu | SR | M | Dane dotyczące systemu - wskazują początek zapisu |
Odbiorca | AD | M | Dane dotyczące komunikatu - odbiorca. Kod ISO Alfa 3 kraju |
Nadawca | FR | M | Dane dotyczące komunikatu - nadawca. Kod ISO Alfa 3 kraju |
Państwo bandery | FS | O | Dane dotyczące komunikatu - państwo bandery |
Typ komunikatu | TM | M | Dane dotyczące komunikatu - rodzaj komunikatu [ENT, POS, EXI] |
Radiowy sygnał wywoławczy | RC | M | Dane dotyczące statku - międzynarodowy radiowy sygnał wywoławczy statku |
Wewnętrzny numer referencyjny Umawiającej się Strony | IR | O | Dane dotyczące statku - niepowtarzalny numer Umawiającej się Strony (kod ISO-3 państwa bandery, po którym następuje numer) |
Zewnętrzny numer rejestracyjny | XR | M | Dane dotyczące statku - numer znajdujący się na burcie statku |
Szerokość geograficzna | LA | M | Dane dotyczące pozycji statku - pozycja w stopniach i minutach N/S DDMM (WGS84) |
Długość geograficzna | LO | M | Dane dotyczące pozycji statku - pozycja w stopniach i minutach E/W DDMM (WGS84) |
Kurs | CO | M | Kurs statku w 360° skali |
Prędkość | SP | M | Prędkość statku w dziesiętnych węzła |
Data | DA | M | Dane dotyczące pozycji statku - data zapisu pozycji UTC (RRRRMMDD) |
Godzina | TI | M | Dane dotyczące pozycji statku - godzina zapisu pozycji UTC (HHMM) |
Koniec zapisu | ER | M | Dane dotyczące systemu - wskazują koniec rejestracji |
M = dane obowiązkowe O = dane fakultatywne Każda transmisja danych posiada następującą strukturę: 1. Znaki są zgodne z normą ISO 8859,1. 2. Podwójny ukośnik (//) i kod "SR" oznaczają początek komunikatu. 3. Każda dana jest zidentyfikowana kodem i oddzielona od innych podwójnym ukośnikiem (//). 4. Pojedynczy ukośnik (/) oddziela kod pola od danych. 5. Litery "ER" oraz podwójny ukośnik (//) wskazują koniec komunikatu. 6. Dane fakultatywne muszą być wprowadzane między początkiem a końcem zapisu. |
W ciągu pierwszych 5 miesięcy obowiązywania mechanizmu konsultacji społecznych projektów ustaw udział w nich wzięły 24 323 osoby. Najpopularniejszym projektem w konsultacjach była nowelizacja ustawy o broni i amunicji. W jego konsultacjach głos zabrało 8298 osób. Podczas pierwszych 14 miesięcy X kadencji Sejmu RP (2023–2024) jedynie 17 proc. uchwalonych ustaw zainicjowali posłowie. Aż 4 uchwalone ustawy miały źródła w projektach obywatelskich w ciągu 14 miesięcy Sejmu X kadencji – to najważniejsze skutki reformy Regulaminu Sejmu z 26 lipca 2024 r.
Grażyna J. Leśniak 24.04.2025Senat bez poprawek przyjął w środę ustawę, która obniża składkę zdrowotną dla przedsiębiorców. Zmiana, która wejdzie w życie 1 stycznia 2026 roku, ma kosztować budżet państwa 4,6 mld zł. Według szacunków Ministerstwo Finansów na reformie ma skorzystać około 2,5 mln przedsiębiorców. Teraz ustawa trafi do prezydenta Andrzaja Dudy.
Grażyna J. Leśniak 23.04.2025Rada Ministrów przyjęła we wtorek, 22 kwietnia, projekt ustawy o zmianie ustawy – Prawo geologiczne i górnicze, przedłożony przez minister przemysłu. Chodzi o wyznaczenie podmiotu, który będzie odpowiedzialny za monitorowanie i egzekwowanie przepisów w tej sprawie. Nowe regulacje dotyczą m.in. dokładności pomiarów, monitorowania oraz raportowania emisji metanu.
Krzysztof Koślicki 22.04.2025Na wtorkowym posiedzeniu rząd przyjął przepisy zmieniające rozporządzenie w sprawie zakazu stosowania materiału siewnego odmian kukurydzy MON 810, przedłożone przez ministra rolnictwa i rozwoju wsi. Celem nowelizacji jest aktualizacja listy odmian genetycznie zmodyfikowanej kukurydzy, tak aby zakazać stosowania w Polsce upraw, które znajdują się w swobodnym obrocie na terytorium 10 państw Unii Europejskiej.
Krzysztof Koślicki 22.04.2025Od 18 kwietnia policja oraz żandarmeria wojskowa będą mogły karać tych, którzy bez zezwolenia m.in. fotografują i filmują szczególnie ważne dla bezpieczeństwa lub obronności państwa obiekty resortu obrony narodowej, obiekty infrastruktury krytycznej oraz ruchomości. Obiekty te zostaną specjalnie oznaczone.
Robert Horbaczewski 17.04.2025Kompleksową modernizację instytucji polskiego rynku pracy poprzez udoskonalenie funkcjonowania publicznych służb zatrudnienia oraz form aktywizacji zawodowej i podnoszenia umiejętności kadr gospodarki przewiduje podpisana w czwartek przez prezydenta Andrzeja Dudę ustawa z dnia 20 marca 2025 r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia. Ustawa, co do zasady, wejdzie w życie pierwszego dnia miesiąca następującego po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.
Grażyna J. Leśniak 11.04.2025Identyfikator: | Dz.U.UE.L.2012.46.4 |
Rodzaj: | Umowa międzynarodowa |
Tytuł: | Mozambik-Unia Europejska. Protokół ustalający uprawnienia do połowów i rekompensatę finansową przewidziane w Umowie o partnerstwie w sprawie połowów między Wspólnotą Europejską a Republiką Mozambiku. Bruksela.2012.02.01. |
Data aktu: | 01/02/2012 |
Data ogłoszenia: | 17/02/2012 |
Data wejścia w życie: | 13/06/2012, 01/01/2012 |