Wzór formularza wniosku o udostępnienie danych ze zbiorów meldunkowych, zbioru PESEL oraz ewidencji wydanych i utraconych dowodów osobistych.

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA SPRAW WEWNĘTRZNYCH I ADMINISTRACJI1)
z dnia 18 listopada 2002 r.
w sprawie wzoru formularza wniosku o udostępnienie danych ze zbiorów meldunkowych, zbioru PESEL oraz ewidencji wydanych i utraconych dowodów osobistych.

Na podstawie art. 44h ust. 6 ustawy z dnia 10 kwietnia 1974 r. o ewidencji ludności i dowodach osobistych (Dz. U. z 2001 r. Nr 87, poz. 960 i Nr 110, poz. 1189 oraz z 2002 r. Nr 74, poz. 676 i Nr 78, poz. 716) zarządza się, co następuje:
§  1.
1.
Podmioty określone w art. 44h ust. 1 i 2 ustawy z dnia 10 kwietnia 1974 r. o ewidencji ludności i dowodach osobistych wniosek o udostępnienie danych ze zbiorów meldunkowych, zbioru PESEL lub ewidencji wydanych i utraconych dowodów osobistych składają na formularzu, którego wzór określa załącznik do rozporządzenia.
2.
Wniosek o udostępnienie danych, o których mowa w ust. 1, powinien zawierać:
  1)
podstawę prawną upoważniającą do otrzymania danych lub uzasadnioną potrzebę żądania udostępnienia danych;
  2)
nazwę podmiotu ubiegającego się o udostępnienie danych, adres jego siedziby lub nazwisko i imię wnioskodawcy oraz adres miejsca zamieszkania;
  3)
nazwę organu, do którego jest kierowany wniosek, i oznaczenie zbioru, z którego będą udostępnione dane;
  4)
informacje o osobie umożliwiające wyszukanie w zbiorze żądanych danych;
  5)
zakres żądanych danych.
§  2.
Do wniosku o udostępnienie danych można dołączyć wykaz osób, których dane miałyby być udostępnione, bez konieczności sporządzania odrębnego wniosku dla każdej osoby.
§  3.
Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.
________

1) Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji kieruje działem administracji rządowej - administracja publiczna, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 1 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 14 marca 2002 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji (Dz. U. z 2002 r. Nr 35, poz. 325 i Nr 58, poz. 533).

ZAŁĄCZNIK

WZÓR

...........................

(wnioskodawca)

...........................

(adres siedziby lub adres

zamieszkania)

..............................

(nazwa organu, do którego

jest wniosek kierowany,

..............................

i oznaczenie zbioru, z którego

będą udostępnione dane)

..............................

WNIOSEK

o udostępnienie danych ze zbiorów meldunkowych, zbioru PESEL, ewidencji wydanych i utraconych dowodów osobistych*)

1. ............................................................

(podstawa prawna upoważniająca do otrzymania danych lub

uzasadniona potrzeba żądania ich udostępnienia1))

............................................................

............................................................

............................................................

2. ............................................................

(informacje o osobie umożliwiające wyszukanie w zbiorze

żądanych danych2))

............................................................

............................................................

............................................................

3. ............................................................

(zakres żądanych danych o osobie wskazanej w pkt 2)

............................................................

............................................................

............................................................

...........................

(data, podpis, pieczęć

wnioskodawcy)

2 strona wniosku

W zbiorze meldunkowym (zbiorze PESEL, ewidencji wydanych i

utraconych dowodów osobistych*) figurują następujące dane

dotyczące osoby wskazanej w pkt 2 wniosku:

...............................................................

...............................................................

...............................................................

...............................................................

...............................................................

...............................................................

...............................................................

...............................................................

...............................................................

............................

(data, podpis i pieczęć

administratora)

............................

(data, podpis i pieczęć

upoważnionego pracownika)

_______________________________________________

*) Niepotrzebne skreślić.

W przypadku żądania jednostkowej informacji o adresie ze zbioru

PESEL wniosek należy kierować do Centralnego Biura Adresowego

MSWiA, ul. Kazimierzowska 60, 02-543 Warszawa.

1) Wnioskodawca jest obowiązany wskazać przepis prawa

materialnego, na podstawie którego jest uprawniony do żądania

udostępnienia danych osobowych innej osoby.

Jeżeli żądanie udostępnienia danych nie wynika wprost

z przepisów prawa materialnego, należy wskazać wiarygodną

potrzebę posiadania danych lub załączyć dokument, z którego

wynika obowiązek wskazania danych osoby (np. wezwanie sądowe,

postanowienia i decyzje innych organów).

2) W pkt 2 wniosku należy wskazać znane wnioskodawcy dane

osoby, np. nazwisko i imię, ostatni adres zamieszkania, miejsce

urodzenia, wiek lub inne informacje dotyczące wyodrębnienia

danych osoby ze zbioru.

Dopuszcza się możliwość załączenia do wniosku wykazu osób, bez konieczności sporządzania odrębnego wniosku dla każdej osoby, jeżeli żądanie udostępnienia danych dotyczy zbioru osób.

Zmiany w prawie

Lepsze prawo. W Sejmie odbyła się konferencja podsumowująca konsultacje społeczne projektów ustaw

W ciągu pierwszych 5 miesięcy obowiązywania mechanizmu konsultacji społecznych projektów ustaw udział w nich wzięły 24 323 osoby. Najpopularniejszym projektem w konsultacjach była nowelizacja ustawy o broni i amunicji. W jego konsultacjach głos zabrało 8298 osób. Podczas pierwszych 14 miesięcy X kadencji Sejmu RP (2023–2024) jedynie 17 proc. uchwalonych ustaw zainicjowali posłowie. Aż 4 uchwalone ustawy miały źródła w projektach obywatelskich w ciągu 14 miesięcy Sejmu X kadencji – to najważniejsze skutki reformy Regulaminu Sejmu z 26 lipca 2024 r.

Grażyna J. Leśniak 24.04.2025
Przedsiębiorcy zapłacą niższą składkę zdrowotną – Senat za ustawą

Senat bez poprawek przyjął w środę ustawę, która obniża składkę zdrowotną dla przedsiębiorców. Zmiana, która wejdzie w życie 1 stycznia 2026 roku, ma kosztować budżet państwa 4,6 mld zł. Według szacunków Ministerstwo Finansów na reformie ma skorzystać około 2,5 mln przedsiębiorców. Teraz ustawa trafi do prezydenta Andrzaja Dudy.

Grażyna J. Leśniak 23.04.2025
Rząd organizuje monitoring metanu

Rada Ministrów przyjęła we wtorek, 22 kwietnia, projekt ustawy o zmianie ustawy – Prawo geologiczne i górnicze, przedłożony przez minister przemysłu. Chodzi o wyznaczenie podmiotu, który będzie odpowiedzialny za monitorowanie i egzekwowanie przepisów w tej sprawie. Nowe regulacje dotyczą m.in. dokładności pomiarów, monitorowania oraz raportowania emisji metanu.

Krzysztof Koślicki 22.04.2025
Rząd zaktualizował wykaz zakazanej kukurydzy

Na wtorkowym posiedzeniu rząd przyjął przepisy zmieniające rozporządzenie w sprawie zakazu stosowania materiału siewnego odmian kukurydzy MON 810, przedłożone przez ministra rolnictwa i rozwoju wsi. Celem nowelizacji jest aktualizacja listy odmian genetycznie zmodyfikowanej kukurydzy, tak aby zakazać stosowania w Polsce upraw, które znajdują się w swobodnym obrocie na terytorium 10 państw Unii Europejskiej.

Krzysztof Koślicki 22.04.2025
Od 18 kwietnia fotografowanie obiektów obronnych i krytycznych tylko za zezwoleniem

Od 18 kwietnia policja oraz żandarmeria wojskowa będą mogły karać tych, którzy bez zezwolenia m.in. fotografują i filmują szczególnie ważne dla bezpieczeństwa lub obronności państwa obiekty resortu obrony narodowej, obiekty infrastruktury krytycznej oraz ruchomości. Obiekty te zostaną specjalnie oznaczone.

Robert Horbaczewski 17.04.2025
Prezydent podpisał ustawę o rynku pracy i służbach zatrudnienia

Kompleksową modernizację instytucji polskiego rynku pracy poprzez udoskonalenie funkcjonowania publicznych służb zatrudnienia oraz form aktywizacji zawodowej i podnoszenia umiejętności kadr gospodarki przewiduje podpisana w czwartek przez prezydenta Andrzeja Dudę ustawa z dnia 20 marca 2025 r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia. Ustawa, co do zasady, wejdzie w życie pierwszego dnia miesiąca następującego po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.

Grażyna J. Leśniak 11.04.2025
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.2002.201.1702

Rodzaj: Rozporządzenie
Tytuł: Wzór formularza wniosku o udostępnienie danych ze zbiorów meldunkowych, zbioru PESEL oraz ewidencji wydanych i utraconych dowodów osobistych.
Data aktu: 18/11/2002
Data ogłoszenia: 30/11/2002
Data wejścia w życie: 15/12/2002