Zm.: rozporządzenie w sprawie określenia obiektów, urządzeń i instalacji wchodzących w skład infrastruktury zapewniającej dostęp do portu o podstawowym znaczeniu dla gospodarki narodowej.

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA INFRASTRUKTURY 1
z dnia 16 stycznia 2009 r.
zmieniające rozporządzenie w sprawie określenia obiektów, urządzeń i instalacji wchodzących w skład infrastruktury zapewniającej dostęp do portu o podstawowym znaczeniu dla gospodarki narodowej

Na podstawie art. 5 ust. 2 ustawy z dnia 20 grudnia 1996 r. o portach i przystaniach morskich (Dz. U. z 2002 r. Nr 110, poz. 967, z późn. zm. 2 ) zarządza się, co następuje:
§  1.
W rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 9 grudnia 2002 r. w sprawie określenia obiektów, urządzeń i instalacji wchodzących w skład infrastruktury zapewniającej dostęp do portu o podstawowym znaczeniu dla gospodarki narodowej (Dz. U. z 2003 r. Nr 4, poz. 41 oraz z 2006 r. Nr 22, poz. 167) wprowadza się następujące zmiany:
1)
w § 1:
a)
w pkt 1:
w lit. a tiret czwarte otrzymuje brzmienie:

"- odcinek od pary pław N7-N8 do linii łączącej prawe i lewe światło wejściowe, o długości 1,7 km, szerokości w dnie 150 m i głębokości technicznej 12,0 m,",

lit. b i c otrzymują brzmienie:

"b) tor podejściowy do Portu Północnego:

- odcinek od pławy PP do pary pław P1-P2, o długości 5,1 km i głębokości naturalnej większej od 18 m, zapewniającej podejście z dowolnego kierunku,

- odcinek od pary pław P1-P2 do linii łączącej prawe i lewe światło wejściowe, o długości 6,3 km, szerokości w dnie 350 m i głębokości technicznej 17,5 m,

- obrotnica o średnicy 670 m i głębokości technicznej 17,5 m,

c) tor podejściowy przez Wisłę Śmiałą:

- odcinek od pławy GW do lewego światła wejściowego o długości 2,1 km, szerokości w dnie 70 m, od głębokości naturalnej 11 m do głębokości technicznej 7,0 m,

- odcinek od lewego światła wejściowego do nabrzeża przeładunkowego przy falochronie wschodnim o długości 0,8 km, szerokości w dnie 70 m i głębokości technicznej 7,0 m;",

b)
pkt 2 otrzymuje brzmienie:

"2) falochrony zewnętrzne:

a) falochron zachodni wejścia do Gdańska-Nowego Portu o długości 205,0 m,

b) falochron wschodni wejścia do Gdańska-Nowego Portu o długości 757,2 m,

c) umocnienie brzegowe Półwyspu Westerplatte o długości 265,0 m,

d) północny falochron brzegowy Portu Północnego o długości 1.137,0 m,

e) wschodni falochron brzegowy Portu Północnego o długości 237,0 m,

f) północny falochron półwyspowy Portu Północnego o długości 1.157,1 m,

g) falochron północny wyspowy Portu Północnego o długości 1.640,5 m,

h) falochron wschodni wyspowy Portu Północnego o długości 652,8 m,

i) obudowa ujścia Wisły Śmiałej:

- falochron wschodni z częścią połączeniową i nabrzeżem przeładunkowym o długości 912,0 m,

- grobla kamienna na wschodnim brzegu rzeki o długości 2.100,0 m,

- ostroga zachodnia o długości 200,0 m,

- umocnienie zachodniego brzegu rzeki wraz z pochłaniaczem falowania o długości 409,6 m;",

c)
w pkt 3 lit. b otrzymuje brzmienie:

"b) znaki i światła nawigacyjne - 21 szt.,",

d)
w pkt 4:
lit. a otrzymuje brzmienie:

"a) pławy świetlne - 37 szt.,",

dodaje się lit. d w brzmieniu:

"d) pławy świetlne zimowe - 6 szt.;",

e)
uchyla się pkt 6,
f)
pkt 8-10 otrzymują brzmienie:

"8) system referencyjny "Differential Global Positioning System", zwany dalej "DGPS-RTK";

9) infrastruktura systemu nadzoru i kontroli ruchu statków "VTS Zatoka Gdańska":

- radarowe stacje brzegowe,

- dedykowana sieć światłowodowa Centrum Bezpieczeństwa Morskiego (CBM), wraz z podmorskim kablem światłowodowym w relacji Gdańsk-Gdynia,

- linie radiowe łączące CBM ze stacjami nadbrzeżnymi,

- system komunikacji przewodowej i radiowej oraz sieci WAN/LAN,

- systemy telewizji przemysłowej,

- mierniki hydrometeorologiczne;

10) systemy monitorowania znaków nawigacyjnych;",

g)
pkt 12 otrzymuje brzmienie:

"12) zintegrowany system hydrograficzny do badania warunków żeglowności dróg wodnych;",

h)
uchyla się pkt 13,
i)
pkt 14 otrzymuje brzmienie:

"14) stacje nadbrzeżne automatycznego systemu identyfikacji statków (AIS).";

2)
w § 2:
a)
w pkt 1:
lit. b otrzymuje brzmienie:

"b) tor wodny od pary pław G1-G2 do linii łączącej główki wejścia głównego, o długości 2,75 km, szerokości w dnie 150,0 m i głębokości technicznej 14,5 m,",

uchyla się lit. d,
b)
pkt 2 otrzymuje brzmienie:

"2) falochrony zewnętrzne:

a) falochron główny o długości 2.018,8 m,

b) głowica falochronu północnego wyspowego o długości 18,4 m;",

c)
w pkt 4:
lit. a otrzymuje brzmienie:

"a) pławy świetlne - 4 szt.,",

uchyla się lit. b,
d)
pkt 5 otrzymuje brzmienie:

"5) latarnie, o których mowa w § 1 pkt 5;",

e)
pkt 7 i 8 otrzymują brzmienie:

"7) "DGPS-RTK";

8) infrastruktura systemu nadzoru i kontroli ruchu statków "VTS Zatoka Gdańska", o której mowa w § 1 pkt 9;",

f)
uchyla się pkt 9,
g)
pkt 10 otrzymuje brzmienie:

"10) systemy monitorowania znaków nawigacyjnych;",

h)
uchyla się pkt 12,
i)
dodaje się pkt 13 w brzmieniu:

"13) stacje nadbrzeżne automatycznego systemu identyfikacji statków, o którym mowa w § 1 pkt 14.";

3)
w § 3:
a)
w pkt 1:
lit. c otrzymuje brzmienie:

"c) podejściowy tor wodny Świnoujście - Szczecin o długości 67,7 km (licząc od główek falochronu w kierunku południowym) z odpowiednimi poszerzeniami na łukach toru oraz o następujących szerokościach na odcinkach prostych: od 180 m do 160 m - od km 0 do km 1,8; od 160 m do 130 m - od km 1,8 do km 2,1; od 130 m do 110 m - od km 2,1 do km 2,7; od 110 m do 90 m - od km 2,7 do km 5,5; 90 m - od km 5,5 do km 67,7 i głębokościach technicznych: 14,3 m - od km 0 do km 3,1; 13,0 m - od km 3,1 do km 5,28; 10,5 m - od km 5,28 do km 67,7,",

lit. e otrzymuje brzmienie:

"e) Odra Zachodnia o długości 1,993 km (licząc od południowego końca Kanału Grabowskiego do południowego krańca Wyspy Grodzkiej), o szerokościach na odcinkach: 80 m - od km 0 toru do km 0,329; od 80 m do 100 m - od km 0,329 do km 0,702; od 100 m do 150 m - od km 0,702 do km 0,778; 80 m - od km 0,778 do km 1,993 oraz głębokościach technicznych: 9,7 m - od km 0 do km 0,778; 7,0 m - od km 0,778 do km 1,993,",

dodaje się lit. f i g w brzmieniu:

"f) tor wodny w Kanale Polickim (Wąski Nurt) o długości 5,32 km, o szerokościach na odcinkach: 70 m - od km 0 toru do km 5,03; od 160 m do 130 m - od km 5,03 do km 5,15; od 130 m do 140 m - od km 5,15 do km 5,32 oraz głębokościach: 4,5 m - od km 0 do km 5,03 i głębokości 10,5 m - od km 5,03 do km 5,32,

g) tor wodny w Kanale Wietlina (Ciasny Nurt) o długości 3,15 km, szerokości 70 m i głębokości 4,5 m;",

b)
po pkt 9 dodaje się pkt 9a w brzmieniu:

"9a) oznakowanie nawigacyjne na torach w kanale Polickim, Wietlina i Skolwińskim - pławy nieświecące - 15 szt.;",

c)
pkt 12 i 13 otrzymują brzmienie:

"12) umocnienia brzegowe:

a) Kanał Mieliński od km 5,4 do km 8,6:

- brzeg wschodni o długości 3.200 m,

- brzeg zachodni o długości 2.100 m,

b) umocnienia brzegowe północnego cypla Wyspy Mielin o długości 90 m wraz z nabrzeżem,

c) ostroga palisadowa na połączeniu Starej Świny z Kanałem Piastowskim o długości 300 m,

d) Kanał Piastowski od km 9,5 do km 16,7:

- brzeg wschodni o długości 7.200 m,

- brzeg zachodni o długości 7.200 m,

e) Wyspa Chełminek:

- ostroga północna o długości 48,4 m,

- umocnienia brzegowe o długości 620 m,

- ostroga południowa o długości 72 m;

13) kotwicowiska:

a) kotwicowisko przy II Bramie Torowej o powierzchni 0,63 km2 i głębokości od 5,9 m do 6,2 m,

b) kotwicowisko "Chełminek" o powierzchni 1,08 km2 i głębokości od 4,8 m do 8,8 m,

c) kotwicowisko "Raduń" o powierzchni 0,10 km2 i głębokości od 8,8 m do 11,8 m,

d) kotwicowisko "Inoujście" o powierzchni 0,10 km2 i głębokości od 2,0 m do 13,5 m;",

d)
w pkt 14 uchyla się lit. e,
e)
pkt 15-17 otrzymują brzmienie:

"15) obrotnice:

a) w Porcie Świnoujście - na km 1,8 (obrotnica północna o średnicy 350 m i głębokości 11,0 m),

b) w Porcie Świnoujście - na km 3,5 (obrotnica południowa o średnicy 250 m i głębokości 13,0 m),

c) w Porcie Świnoujście - na km 5,05 (obrotnica Mielińska w kształcie elipsy o osi krótszej o długości 420 m oraz osi dłuższej o długości 525 m i głębokości 13,0 m),

d) na wysokości Polic - na km 49,95 (obrotnica w kształcie elipsy o osi krótszej o długości 400 m i osi dłuższej o długości 850 m i głębokości 10,5 m),

e) przy Przesmyku Orlim na Przekopie Mieleńskim u wejścia do Kanału Grabowskiego - o średnicy 280 m i głębokości 10,5 m,

f) na Przekopie Mieleńskim z rzeką Parnicą o średnicy 300 m i głębokości 10,5 m;

16) "DGPS-RTK";

17) zintegrowany system nadzoru i kontroli ruchu statków "Vessel Traffic Service;".

§  2.
Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.
1 Minister Infrastruktury kieruje działem administracji rządowej - gospodarka morska, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 16 listopada 2007 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Infrastruktury (Dz. U. Nr 216, poz. 1594).
2 Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2002 r. Nr 166, poz. 1361 i Nr 200, poz. 1683 oraz z 2004 r. Nr 169, poz. 1766 i Nr 281, poz. 2782.

Zmiany w prawie

Lepsze prawo. W Sejmie odbyła się konferencja podsumowująca konsultacje społeczne projektów ustaw

W ciągu pierwszych 5 miesięcy obowiązywania mechanizmu konsultacji społecznych projektów ustaw udział w nich wzięły 24 323 osoby. Najpopularniejszym projektem w konsultacjach była nowelizacja ustawy o broni i amunicji. W jego konsultacjach głos zabrało 8298 osób. Podczas pierwszych 14 miesięcy X kadencji Sejmu RP (2023–2024) jedynie 17 proc. uchwalonych ustaw zainicjowali posłowie. Aż 4 uchwalone ustawy miały źródła w projektach obywatelskich w ciągu 14 miesięcy Sejmu X kadencji – to najważniejsze skutki reformy Regulaminu Sejmu z 26 lipca 2024 r.

Grażyna J. Leśniak 24.04.2025
Przedsiębiorcy zapłacą niższą składkę zdrowotną – Senat za ustawą

Senat bez poprawek przyjął w środę ustawę, która obniża składkę zdrowotną dla przedsiębiorców. Zmiana, która wejdzie w życie 1 stycznia 2026 roku, ma kosztować budżet państwa 4,6 mld zł. Według szacunków Ministerstwo Finansów na reformie ma skorzystać około 2,5 mln przedsiębiorców. Teraz ustawa trafi do prezydenta Andrzaja Dudy.

Grażyna J. Leśniak 23.04.2025
Rząd organizuje monitoring metanu

Rada Ministrów przyjęła we wtorek, 22 kwietnia, projekt ustawy o zmianie ustawy – Prawo geologiczne i górnicze, przedłożony przez minister przemysłu. Chodzi o wyznaczenie podmiotu, który będzie odpowiedzialny za monitorowanie i egzekwowanie przepisów w tej sprawie. Nowe regulacje dotyczą m.in. dokładności pomiarów, monitorowania oraz raportowania emisji metanu.

Krzysztof Koślicki 22.04.2025
Rząd zaktualizował wykaz zakazanej kukurydzy

Na wtorkowym posiedzeniu rząd przyjął przepisy zmieniające rozporządzenie w sprawie zakazu stosowania materiału siewnego odmian kukurydzy MON 810, przedłożone przez ministra rolnictwa i rozwoju wsi. Celem nowelizacji jest aktualizacja listy odmian genetycznie zmodyfikowanej kukurydzy, tak aby zakazać stosowania w Polsce upraw, które znajdują się w swobodnym obrocie na terytorium 10 państw Unii Europejskiej.

Krzysztof Koślicki 22.04.2025
Od 18 kwietnia fotografowanie obiektów obronnych i krytycznych tylko za zezwoleniem

Od 18 kwietnia policja oraz żandarmeria wojskowa będą mogły karać tych, którzy bez zezwolenia m.in. fotografują i filmują szczególnie ważne dla bezpieczeństwa lub obronności państwa obiekty resortu obrony narodowej, obiekty infrastruktury krytycznej oraz ruchomości. Obiekty te zostaną specjalnie oznaczone.

Robert Horbaczewski 17.04.2025
Prezydent podpisał ustawę o rynku pracy i służbach zatrudnienia

Kompleksową modernizację instytucji polskiego rynku pracy poprzez udoskonalenie funkcjonowania publicznych służb zatrudnienia oraz form aktywizacji zawodowej i podnoszenia umiejętności kadr gospodarki przewiduje podpisana w czwartek przez prezydenta Andrzeja Dudę ustawa z dnia 20 marca 2025 r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia. Ustawa, co do zasady, wejdzie w życie pierwszego dnia miesiąca następującego po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.

Grażyna J. Leśniak 11.04.2025
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.2009.17.89

Rodzaj: Rozporządzenie
Tytuł: Zm.: rozporządzenie w sprawie określenia obiektów, urządzeń i instalacji wchodzących w skład infrastruktury zapewniającej dostęp do portu o podstawowym znaczeniu dla gospodarki narodowej.
Data aktu: 16/01/2009
Data ogłoszenia: 02/02/2009
Data wejścia w życie: 17/02/2009