Przepisy ogólne
Projekty międzynarodowe współfinansowane
Działania wspomagające uczestnictwo w programach, inicjatywach lub przedsięwzięciach badawczych
Składki na rzecz instytucji lub organizacji międzynarodowych
Wniesienie wkładu krajowego na rzecz wspólnego międzynarodowego programu lub przedsięwzięcia
Rozliczanie przyznanych środków finansowych, w tym umarzanie lub odraczanie spłaty i rozkładanie na raty należności finansowych
Przepis końcowy
1) Minister Nauki i Szkolnictwa Wyższego kieruje działem administracji rządowej - nauka, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 1 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 16 listopada 2007 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego (Dz. U. Nr 216, poz. 1596).
2) Zmiany wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2002 r. Nr 153, poz. 1271, z 2003 r. Nr 124, poz. 1152 i Nr 217, poz. 2125, z 2004 r. Nr 96, poz. 959, z 2005 r. Nr 64, poz. 565, z 2006 r. Nr 145, poz. 1050, z 2009 r. Nr 18, poz. 97 oraz z 2010 r. Nr 40, poz. 230 i Nr 182, poz. 1228.
3) Niniejsze rozporządzenie było poprzedzone rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 września 2007 r. w sprawie kryteriów i trybu przyznawania oraz rozliczania środków finansowych na naukę przeznaczonych na finansowanie współpracy naukowej z zagranicą (Dz. U. Nr 188, poz. 1346, z 2009 r. Nr 92, poz. 754 oraz z 2010 r. Nr 75, poz. 478), które traci moc z dniem wejścia w życie niniejszego rozporządzenia na podstawie art. 32 ust. 1 ustawy z dnia 30 kwietnia 2010 r. - Przepisy wprowadzające ustawy reformujące system nauki (Dz. U. Nr 96, poz. 620 i Nr 155, poz. 1036).
WNIOSEK
o przyznanie środków finansowych na realizację projektu międzynarodowego współfinansowanego
na lata ......................
A. DANE WNIOSKODAWCY
1. Nazwa i adres jednostki, telefon, faks, e-mail, strona www1)
2. Kierownik jednostki
3. NIP, REGON
4. Nazwa banku, nr rachunku
B. INFORMACJE OGÓLNE
1. Tytuł projektu:
1) w języku polskim;
2) w języku angielskim.
2. Nazwa programu międzynarodowego, akronim projektu oraz numer kontraktu.
3. Liczba uczestników.
4. Planowany koszt realizacji projektu (w walucie obcej) ......................................................................................................
5. Planowany koszt udziału jednostki w projekcie (w zł) .........................................................................................., z tego:
1) środki krajowe ogółem .................................................................................................................................................:
a) środki finansowe na naukę .......................................................................................................................................,
b) środki własne ...........................................................................................................................................................;
2) środki zagraniczne .........................................................................................................................................................
6. Załączniki:
1) kopia umowy lub innego dokumentu będącego podstawą udziału wnioskodawcy w projekcie;
2) aneks zawierający informacje dotyczące podziału zadań oraz środków finansowych pomiędzy podmiota-
mi uczestniczącymi w realizacji projektu;
3) wykaz uczestników współrealizujących projekt;
4) załączniki określone w § 5 ust. 3 i 6 rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 11 stycz-
nia 2011 r. w sprawie kryteriów i trybu przyznawania oraz rozliczania środków finansowych na naukę
przeznaczonych na finansowanie współpracy naukowej z zagranicą (Dz. U. Nr 20, poz. 103);
5) jednostka naukowa, o której mowa w art. 2 pkt 9 lit. f ustawy z dnia 30 kwietnia 2010 r. o zasadach finan-
sowania nauki (Dz. U. Nr 96, poz. 615), oraz podmiot działający na rzecz nauki, będący przedsiębiorcą,
składa także dokumenty, o których mowa w § 5 ust. 7 rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyż-
szego z dnia 11 stycznia 2011 r. w sprawie kryteriów i trybu przyznawania oraz rozliczania środków finan-
sowych na naukę przeznaczonych na finansowanie współpracy naukowej z zagranicą.
C. OPIS PROJEKTU
1. Informacja o projekcie (maksymalnie 2 strony A4), umożliwiająca dokonanie oceny zgodnie z kryteriami
określonymi w § 7 ust. 1 rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 11 stycznia 2011 r.
w sprawie kryteriów i trybu przyznawania oraz rozliczania środków finansowych na naukę przeznaczonych
na finansowanie współpracy naukowej z zagranicą.
2. Opis zadań przewidzianych do realizacji przez wnioskodawcę w ramach projektu.
3. Planowane zakupy sprzętu służącego bezpośrednio do realizacji projektu albo planowany zakup lub wytwo-
rzenie aparatury naukowo-badawczej, wraz z ich wykazem i opisem.
______________
1) Uczelnie podają informacje określone w pkt 1 w odniesieniu do całej uczelni oraz podstawowej jednostki organizacyjnej
(zgodnie ze statutem uczelni) planowanej jako miejsce realizacji projektu.
Lp. |
Nazwa sprzętu służącego bezpośrednio do realizacji projektu lub aparatury naukowo- badawczej |
Planowany koszt (zł) |
Planowany miesiąc zakupu lub wytworzenia (liczony od rozpoczęcia realizacji projektu) |
Uzasadnienie merytoryczne |
||
środki finansowe na naukę |
środki własne |
środki zagraniczne |
||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
RAZEM |
D. HARMONOGRAM (zł)
Lp. | Nazwa zadania |
Termin rozpoczęcia zadania |
Termin zakończenia zadania2) |
Planowany koszt (zł) | ||||||||||
środki finansowe na naukę |
środki zagraniczne |
koszt ogółem |
||||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | ||||||||
E. KOSZTORYS (zł)3)
Lp. | Treść | Plan na ................. | |||||||||||
planowany koszt udziału jednostki w projekcie (ogółem - środki krajowe i zagraniczne) |
środki zagraniczne |
środki krajowe | |||||||||||
środki własne |
środki finansowe na naukę |
razem środki krajowe |
|||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | |||||||
1 |
Koszty bezpośrednie ogółem z tego: |
||||||||||||
1) wynagrodzenia z pochodnymi |
|||||||||||||
2) inne koszty realizacji projektu (łącznie z zakupem sprzętu służącego bezpo- średnio do realizacji projektu albo zaku- pem lub wytworze- niem aparatury na- ukowo-badawczej) |
|||||||||||||
2 | Koszty pośrednie | ||||||||||||
3 | Koszty ogółem |
________________
2) Należy podać dzień, miesiąc i rok.
3) Należy wypełnić tabelę dla całego projektu (łączne koszty) oraz dodatkowo po jednej tabeli dla każdego roku kalendarzo-
wego (liczba tabel = liczba lat realizacji projektu + 1). Wartości należy podawać w zł, według kursu średniego Narodowe-
go Banku Polskiego obowiązującego w dniu wypełniania wniosku.
F. INFORMACJE O OSOBIE ODPOWIEDZIALNEJ ZA SPORZĄDZENIE WNIOSKU
(imię i nazwisko, telefon, e-mail)
pieczęć jednostki kierownik jednostki główny księgowy/kwestor
data podpis i pieczęć podpis i pieczęć
RAPORT ROCZNY/KOŃCOWY1)
z realizacji projektu międzynarodowego współfinansowanego
za rok/lata1) .............
A. DANE OGÓLNE
1. Nazwa i adres jednostki, telefon, faks, e-mail, strona www2),
2. Tytuł projektu w języku polskim, akronim, numer kontraktu.
3. Decyzja Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego nr .................................. z dnia ............................................. .
4. Umowa nr: ................................... z dnia ........................................................................................................... .
B. SPRAWOZDANIE MERYTORYCZNE Z WYKONANIA ZADAŃ
1. Zrealizowane zadania:
1) opis;
2) wyjaśnienie rozbieżności między zadaniami zaplanowanymi i zrealizowanymi (jeżeli występują).
Wykaz zakupionego sprzętu służącego bezpośrednio do realizacji projektu albo zakupionej lub wytworzonej
aparatury naukowo-badawczej:
Lp. |
Nazwa sprzętu służącego bezpośrednio do realizacji projektu lub aparatury naukowo-badawczej |
Poniesiony koszt (zł) zakupu sprzętu służącego bezpośrednio do realizacji projektu albo zakupu lub wytworzenia aparatury naukowo-badawczej ze środków budżetowych na naukę |
1 | 2 | 3 |
RAZEM (zł) |
Łączny koszt zakupu sprzętu służącego bezpośrednio do realizacji projektu albo zakupu lub wytworzenia apa-
ratury naukowo-badawczej:
Koszt zakupu sprzętu służącego bezpośrednio do realizacji projektu albo zakupu lub wytworzenia aparatury
naukowo-badawczej ze środków zagranicznych (zł):
Wyjaśnienie rozbieżności w realizacji zadań w stosunku do zakresu przedmiotowego i sposobu realizacji wska-
zanego w umowie i we wniosku (jeżeli występują):
C. REALIZACJA HARMONOGRAMU
Lp. | Nazwa zadania |
Termin rozpoczęcia zadania |
Termin zakończenia zadania3) |
Koszt zadania ze środków finansowych na naukę (zł) |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
RAZEM |
Łączny koszt zadań: ......... (zł)
Łączny koszt zadań ze środków zagranicznych: ..... (zł)
Wyjaśnienie rozbieżności w realizacji zadań w stosunku do zakresu przedmiotowego i sposobu realizacji wska-
zanego w umowie i we wniosku (jeżeli występują):
_____________
1) Niepotrzebne skreślić.
2) Uczelnie podają informacje określone w pkt 1 w odniesieniu do całej uczelni oraz podstawowej jednostki organizacyjnej
(zgodnie ze statutem uczelni).
3) Należy podać dzień, miesiąc i rok.
D. ROZLICZENIE KOSZTÓW (zł)
Łączny poniesiony koszt udziału jednostki w projekcie: .........................................
Lp. | Treść | Planowane koszty w okresie rozliczeniowym .................. | Poniesione koszty w okresie rozliczeniowym ................. | ||
ogółem środki krajowe | w tym środki finansowe na naukę | ogółem środki krajowe | w tym środki finansowe na naukę | ||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
1 |
Koszty bezpośrednie ogó- łem, z tego: |
||||
1) wynagrodzenia z pochod- nymi |
|||||
2) inne koszty realizacji pro- jektu (łącznie z kosztem zakupu sprzętu służącego bezpośrednio do realiza- cji projektu albo zakupu lub wytworzenia aparatu- ry naukowo-badawczej) |
|||||
2 | Koszty pośrednie | ||||
3 | Koszty ogółem |
Wyjaśnienie rozbieżności w realizacji zadań w stosunku do zakresu przedmiotowego i sposobu realizacji wskazanego w umowie i we wniosku (jeżeli występują):
E. INFORMACJA O WYSOKOŚCI ŚRODKÓW Z ZAGRANICY (zł)
1. Planowane:
2. Otrzymane:
3. Wydatkowane:
Wyjaśnienie rozbieżności w realizacji zadań w stosunku do zakresu przedmiotowego i sposobu realizacji wskazanego w umowie i we wniosku (jeżeli występują):
F. INFORMACJE O OSOBIE ODPOWIEDZIALNEJ ZA SPORZĄDZENIE RAPORTU
(imię i nazwisko, telefon, e-mail)
główny księgowy/kwestor kierownik jednostki
pieczęć jednostki data podpis i pieczęć podpis i pieczęć
WNIOSEK
o przyznanie środków finansowych na prowadzenie punktu kontaktowego
europejskich programów badawczych
A. DANE WNIOSKODAWCY
1. Nazwa i adres jednostki, telefon, faks, e-mail, strona www1)
2. Kierownik jednostki
3. NIP, REGON
4. Nazwa banku, nr rachunku
B. INFORMACJE OGÓLNE
1. Nazwa programu międzynarodowego.
2. Planowany koszt realizacji zadań w okresie trwania programu międzynarodowego (zł), z tego:
1) środki finansowe na naukę;
2) środki własne.
C. INFORMACJE O WNIOSKODAWCY
1) Informacja o przygotowaniu merytorycznym, w tym kwalifikacjach i liczebności kadry oraz doświadczeniu
w prowadzeniu prac o charakterze organizacyjnym, szkoleniowym i marketingowym.
2) Informacja o posiadanym wyposażeniu technicznym właściwym do tworzenia, przetwarzania i upowszech-
niania informacji dotyczących programów Unii Europejskiej i zasad uczestnictwa w nich.
3) Opis zadań przewidzianych do realizacji.
_______________
1) Uczelnie podają informacje określone w pkt 1 w odniesieniu do całej uczelni oraz podstawowej jednostki organizacyjnej
(zgodnie ze statutem uczelni) planowanej jako miejsce realizacji projektu. W przypadku składania wniosku w imieniu gru-
py jednostek należy podać dane dotyczące wszystkich partnerów indywidualnie.
D. HARMONOGRAM
Nazwa zadania; termin rozpoczęcia i zakończenia zadania2); planowane koszty ogółem (zł), z tego środki włas-
ne; środki finansowe na naukę.
E. INFORMACJA O ŹRÓDŁACH FINANSOWANIA I PLANOWANYCH KOSZTACH (zł)3)
Lp. | Treść | Plan na ................... r. | ||
planowany koszt realizacji zadań |
środki własne |
środki finanso- we na naukę |
||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 |
Koszty bezpośrednie ogółem, z tego: |
|||
1) wynagrodzenia z pochodnymi | ||||
2) koszty podróży służbowych | ||||
3) inne koszty bezpośrednie, w tym usługi obce4) | ||||
2 | Koszty pośrednie | |||
3 | Koszty ogółem |
F. INFORMACJE O OSOBIE WYPEŁNIAJĄCEJ WNIOSEK
(imię i nazwisko, telefon, e-mail)
główny księgowy/kwestor | kierownik jednostki | ||
pieczęć jednostki | data | podpis i pieczęć | podpis i pieczęć |
_______________
2) Należy podać dzień, miesiąc i rok.
3) W przypadku wnioskowania w pierwszym roku programu międzynarodowego należy wypełnić dwie tabele: dla całego
okresu trwania programu oraz dla pierwszego roku realizacji zadań. W kolejnych latach realizacji zadań należy wypełnić
jedynie tabelę na dany rok.
4) Pozycja "inne koszty bezpośrednie" może obejmować m.in. koszty zakupu sprzętu komputerowego i innych urządzeń
biurowych niezbędnych do prowadzenia punktu kontaktowego.
RAPORT ROCZNY/KOŃCOWY1)
z wykonania zadań i wykorzystania środków finansowych w zakresie prowadzenia punktu kontaktowego
do spraw europejskich programów badawczych za rok/lata ..........
A. DANE OGÓLNE
1. Nazwa i adres, telefon, faks, e-mail, strona www2)
2. Nazwa programu międzynarodowego
3. Decyzja Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego nr: ................ z dnia ............................
4. Umowa nr: .............................. z dnia .............................
B. SPRAWOZDANIE MERYTORYCZNE Z WYKONANIA ZADAŃ
C. WYKONANIE HARMONOGRAMU
1. Nazwa zadania; termin rozpoczęcia i zakończenia zadania; poniesione koszty (zł), w tym środki ogółem i środ-
ki finansowe na naukę.
2. Omówienie/uzasadnienie ewentualnych rozbieżności w realizacji zadań w stosunku do zakresu przedmioto-
wego i sposobu realizacji wskazanego w umowie i we wniosku.
______________
1) Niepotrzebne skreślić.
2) Uczelnie podają informacje określone w pkt 1 w odniesieniu do całej uczelni oraz podstawowej jednostki organizacyjnej
(zgodnie ze statutem uczelni).
D. ROZLICZENIE KOSZTÓW ZA ROK/LATA .............. (zł)
Lp. | Treść |
Planowane koszty w okresie rozliczeniowym |
Poniesione koszty w okresie rozliczeniowym |
||
ogółem |
w tym środki finansowe na naukę |
ogółem |
w tym środki finansowe na naukę |
||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
1 |
Koszty bezpośrednie ogółem, z tego: |
||||
1) wynagrodzenia z pochodnymi | |||||
2) koszty podróży służbowych | |||||
3) inne koszty bezpośrednie, w tym usługi obce |
|||||
2 | Koszty pośrednie | ||||
3 | Koszty ogółem |
E. INFORMACJE O OSOBIE ODPOWIEDZIALNEJ ZA PRZYGOTOWANIE RAPORTU
(imię i nazwisko, telefon, e-mail)
główny księgowy/kwestor | kierownik jednostki | ||
pieczęć jednostki | data | podpis i pieczęć | podpis i pieczęć |
WNIOSEK
o przyznanie środków finansowych na działania mające na celu zwiększenie uczestnictwa
w europejskich programach badawczych
A. DANE WNIOSKODAWCY
1. Nazwa i adres jednostki, telefon, faks, e-mail, strona www1)
2. Kierownik jednostki
3. NIP, REGON
4. Nazwa banku, nr rachunku
5. Kategoria jednostki naukowej
B. INFORMACJE OGÓLNE
1. Nazwa zadania – zgodnie z ogłoszeniem ministra właściwego do spraw nauki o konkursie.
2. Zadania objęte wnioskiem (opis każdego zadania nie powinien przekraczać 1 strony A4).
3. Planowany okres realizacji zadań.
4. Planowane nakłady ogółem (zł), z tego:
1) środki własne;
2) środki finansowe na naukę.
C. INFORMACJE O WNIOSKODAWCY
(wypełnia tylko podmiot działający na rzecz nauki)
1. Podstawowe informacje o prowadzonej działalności.
2. Liczba osób zatrudnionych w pełnym wymiarze czasu pracy, w roku poprzedzającym rok złożenia wniosku
– ogółem ....., w tym z wykształceniem wyższym ... .
3. Do wniosku należy dołączyć dokumenty określone w § 5 ust. 7 rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa
Wyższego z dnia 11 stycznia 2011 r. w sprawie kryteriów i trybu przyznawania oraz rozliczania środków fin-
ansowych na naukę przeznaczonych na finansowanie współpracy naukowej z zagranicą (Dz. U. Nr 20, poz. 103).
D. OPIS ZADAŃ I OCZEKIWANYCH EFEKTÓW ICH REALIZACJI
(dotyczy poszczególnych zadań wymienionych w części B pkt 2)
1. Diagnoza stanu związanego z przedmiotem zadania.
2. Cel, jaki zamierza się osiągnąć dzięki realizacji zadania.
3. Sposób realizacji zadania, w tym informacje o osobach lub podmiotach uczestniczących w realizacji zadania
oraz o sposobie ich wyboru.
4. Oczekiwane efekty realizacji zadania.
5. Planowane zakupy sprzętu służącego bezpośrednio do realizacji projektu albo planowany zakup lub wytwo-
rzenie aparatury naukowo-badawczej, wraz z ich wykazem i opisem.
_______________
1) Uczelnie podają informacje określone w pkt 1 w odniesieniu do całej uczelni oraz podstawowej jednostki organizacyjnej
(zgodnie ze statutem uczelni) planowanej jako miejsce realizacji projektu.
2) Należy podać dzień, miesiąc i rok.
E. HARMONOGRAM WYKONYWANIA ZADAŃ
Nazwa zadania; termin rozpoczęcia i zakończenia zadania; planowane koszty ogółem (zł), z tego środki własne
i środki finansowe na naukę.
F. KOSZTORYS (zł)
Lp. | Treść | Plan na .................. r. | ||
planowany koszt realizacji zadań |
środki własne |
środki finansowe na naukę |
||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 |
Koszty bezpośrednie ogółem, z tego: |
|||
1) wynagrodzenia z pochodnymi | ||||
2) inne koszty bezpośrednie (łącznie z kosztem zakupu sprzętu służącego bezpośrednio do realizacji projektu albo zakupu lub wytworzenia aparatury naukowo- badawczej) |
||||
2 | Koszty pośrednie | |||
3 | Koszty ogółem |
G. INFORMACJE O OSOBIE WYPEŁNIAJĄCEJ WNIOSEK
(imię i nazwisko, telefon, e-mail)
główny księgowy/kwestor | kierownik jednostki | ||
pieczęć jednostki | data | podpis i pieczęć | podpis i pieczęć |
RAPORT KOŃCOWY
z realizacji działań mających na celu zwiększenie uczestnictwa w europejskich programach badawczych
A. DANE WNIOSKODAWCY
1. Nazwa i adres jednostki, telefon, faks, e-mail, strona www1)
2. Kierownik jednostki
3. NIP, REGON
4. Nazwa banku, nr rachunku
5. Decyzja Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego nr: .............. z dnia ..............
6. Umowa nr: .................. z dnia ..................
B. SPRAWOZDANIE MERYTORYCZNE Z WYKONANIA ZADAŃ W OKRESIE ROZLICZENIOWYM1)
1. Nazwa zadania; termin rozpoczęcia i zakończenia zadania; krótki opis realizacji zadania (do 150 słów o każ-
dym zadaniu).
2. Rozliczenie harmonogramu – koszty planowane w okresie rozliczeniowym/koszty poniesione na realizację
poszczególnych zadań.
3. Omówienie/uzasadnienie ewentualnych rozbieżności w realizacji zadań w stosunku do zakresu przedmioto-
wego i sposobu realizacji wskazanego w umowie i we wniosku.
4. Wykaz i opis zakupionego sprzętu służącego bezpośrednio do realizacji projektu albo zakupionej lub wytwo-
rzonej aparatury naukowo-badawczej.
_________________
1) Uczelnie podają informacje określone w pkt 1 w odniesieniu do całej uczelni oraz podstawowej jednostki organizacyjnej
(zgodnie ze statutem uczelni).
C. ROZLICZENIE KOSZTÓW (zł)
Lp. | Treść |
Planowane koszty w okresie rozliczeniowym ........................ ......................... |
Poniesione koszty w okresie rozliczeniowym ......................... .......................... |
||
ogółem |
w tym środki finansowe na naukę |
ogółem |
w tym środki finansowe na naukę |
||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
1 |
Koszty bezpośrednie ogółem, z tego: |
||||
1) wynagrodzenia z pochodnymi | |||||
2) inne koszty bezpośrednie (łącznie z kosztem zakupu sprzętu służącego bezpośrednio do realizacji projektu albo zakupem lub wytworzeniem aparatury naukowo-badawczej)2) |
|||||
2 | Koszty pośrednie | ||||
3 | Koszty ogółem |
D. INFORMACJE O OSOBIE ODPOWIEDZIALNEJ ZA PRZYGOTOWANIE RAPORTU
(imię i nazwisko, telefon, e-mail)
główny księgowy/kwestor | kierownik jednostki | ||
pieczęć jednostki | data | podpis i pieczęć | podpis i pieczęć |
_________________
2) Wykaz sprzętu służącego bezpośrednio do realizacji projektu lub aparatury naukowo-badawczej wykorzystanej przy reali-
zacji zadań.
WNIOSEK
o przyznanie środków finansowych na opłacenie składki na rzecz instytucji
lub organizacji międzynarodowej na lata .................
A. DANE WNIOSKODAWCY
1. Nazwa i adres, telefon, faks, e-mail
2. NIP, REGON
3. Nazwa banku, nr rachunku
B. INFORMACJE OGÓLNE
1. Nazwa instytucji lub organizacji międzynarodowej, na rzecz której jest opłacana składka
2. Informacja o instytucji lub organizacji międzynarodowej i o jej działalności
3. Podstawa prawna członkostwa1)
4. Wnioskowana kwota:
1) wysokość składki w walucie2);
2) wysokość składki w zł ................. według tabeli kursów Narodowego Banku Polskiego nr ................ z dnia ..................... (kurs średni).
C. UZASADNIENIE WNIOSKU
1. Określenie celu i zakresu współpracy z instytucją lub organizacją międzynarodową.
2. Korzyści strony polskiej wynikające z członkostwa w instytucji lub organizacji międzynarodowej.
D. INFORMACJA O OSOBIE ODPOWIEDZIALNEJ ZA SPORZĄDZENIE WNIOSKU
(imię i nazwisko, telefon, e-mail)
główny księgowy/kwestor kierownik jednostki
pieczęć jednostki data podpis i pieczęć podpis i pieczęć
_____________
1) Należy dołączyć kopię dokumentu potwierdzającego członkostwo.
2) Należy dołączyć kopię wezwania do zapłaty.
W ciągu pierwszych 5 miesięcy obowiązywania mechanizmu konsultacji społecznych projektów ustaw udział w nich wzięły 24 323 osoby. Najpopularniejszym projektem w konsultacjach była nowelizacja ustawy o broni i amunicji. W jego konsultacjach głos zabrało 8298 osób. Podczas pierwszych 14 miesięcy X kadencji Sejmu RP (2023–2024) jedynie 17 proc. uchwalonych ustaw zainicjowali posłowie. Aż 4 uchwalone ustawy miały źródła w projektach obywatelskich w ciągu 14 miesięcy Sejmu X kadencji – to najważniejsze skutki reformy Regulaminu Sejmu z 26 lipca 2024 r.
Grażyna J. Leśniak 24.04.2025Senat bez poprawek przyjął w środę ustawę, która obniża składkę zdrowotną dla przedsiębiorców. Zmiana, która wejdzie w życie 1 stycznia 2026 roku, ma kosztować budżet państwa 4,6 mld zł. Według szacunków Ministerstwo Finansów na reformie ma skorzystać około 2,5 mln przedsiębiorców. Teraz ustawa trafi do prezydenta Andrzaja Dudy.
Grażyna J. Leśniak 23.04.2025Rada Ministrów przyjęła we wtorek, 22 kwietnia, projekt ustawy o zmianie ustawy – Prawo geologiczne i górnicze, przedłożony przez minister przemysłu. Chodzi o wyznaczenie podmiotu, który będzie odpowiedzialny za monitorowanie i egzekwowanie przepisów w tej sprawie. Nowe regulacje dotyczą m.in. dokładności pomiarów, monitorowania oraz raportowania emisji metanu.
Krzysztof Koślicki 22.04.2025Na wtorkowym posiedzeniu rząd przyjął przepisy zmieniające rozporządzenie w sprawie zakazu stosowania materiału siewnego odmian kukurydzy MON 810, przedłożone przez ministra rolnictwa i rozwoju wsi. Celem nowelizacji jest aktualizacja listy odmian genetycznie zmodyfikowanej kukurydzy, tak aby zakazać stosowania w Polsce upraw, które znajdują się w swobodnym obrocie na terytorium 10 państw Unii Europejskiej.
Krzysztof Koślicki 22.04.2025Od 18 kwietnia policja oraz żandarmeria wojskowa będą mogły karać tych, którzy bez zezwolenia m.in. fotografują i filmują szczególnie ważne dla bezpieczeństwa lub obronności państwa obiekty resortu obrony narodowej, obiekty infrastruktury krytycznej oraz ruchomości. Obiekty te zostaną specjalnie oznaczone.
Robert Horbaczewski 17.04.2025Kompleksową modernizację instytucji polskiego rynku pracy poprzez udoskonalenie funkcjonowania publicznych służb zatrudnienia oraz form aktywizacji zawodowej i podnoszenia umiejętności kadr gospodarki przewiduje podpisana w czwartek przez prezydenta Andrzeja Dudę ustawa z dnia 20 marca 2025 r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia. Ustawa, co do zasady, wejdzie w życie pierwszego dnia miesiąca następującego po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.
Grażyna J. Leśniak 11.04.2025Identyfikator: | Dz.U.2011.20.103 |
Rodzaj: | Rozporządzenie |
Tytuł: | Kryteria i tryb przyznawania oraz rozliczania środków finansowych na naukę przeznaczonych na finansowanie współpracy naukowej z zagranicą. |
Data aktu: | 11/01/2011 |
Data ogłoszenia: | 28/01/2011 |
Data wejścia w życie: | 12/02/2011 |