Zmiana rozporządzenia w sprawie przekazywania sprawozdań o udzielonej pomocy publicznej i informacji o nieudzieleniu takiej pomocy z wykorzystaniem aplikacji SHRIMP.

ROZPORZĄDZENIE
RADY MINISTRÓW
z dnia 26 października 2012 r.
zmieniające rozporządzenie w sprawie przekazywania sprawozdań o udzielonej pomocy publicznej i informacji o nieudzieleniu takiej pomocy z wykorzystaniem aplikacji SHRIMP

Na podstawie art. 32 ust. 11 ustawy z dnia 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej (Dz. U. z 2007 r. Nr 59, poz. 404, z późn. zm.1)) zarządza się, co następuje:
§  1.
W rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 23 grudnia 2009 r. w sprawie przekazywania sprawozdań o udzielonej pomocy publicznej i informacji o nieudzieleniu takiej pomocy z wykorzystaniem aplikacji SHRIMP (Dz. U. z 2010 r. Nr 6, poz. 32 i Nr 181, poz. 1218 oraz z 2011 r. Nr 130, poz. 749) wprowadza się następujące zmiany:
1)
w § 2 ust. 1 otrzymuje brzmienie:

"1. Sprawozdania albo informacje, o których mowa w art. 32 ust. 1 ustawy, przekazują z wykorzystaniem aplikacji SHRIMP, udostępnionej przez Prezesa Urzędu:

1) organy administracji publicznej oraz podmioty im podległe lub przez nie nadzorowane;

2) przedsiębiorcy publiczni w rozumieniu ustawy z dnia 22 września 2006 r. o przejrzystości stosunków finansowych pomiędzy organami publicznymi a przedsiębiorcami publicznymi oraz o przejrzystości finansowej niektórych przedsiębiorców (Dz. U. Nr 191, poz. 1411 i Nr 245, poz. 1775);

3) inne podmioty.";

2)
§ 5a otrzymuje brzmienie:

"§ 5a. W przypadku podmiotów wymienionych w § 2 ust. 1 pkt 1-3 i ust. 2, którym zostały przyznane kompetencje do udzielania pomocy publicznej, w tym podmiotów nowo utworzonych, za dzień objęcia wykazem określonym w § 2 uważa się dzień, w którym dany podmiot uzyskał kompetencje do udzielania pomocy publicznej.";

3)
załączniki nr 1 i 2 do rozporządzenia otrzymują brzmienie określone odpowiednio w załącznikach nr 1 i 2 do niniejszego rozporządzenia.
§  2.
Podmioty, które w dniu wejścia w życie niniejszego rozporządzenia zostały objęte wykazem określonym w § 2 ust. 1 rozporządzenia, o którym mowa w § 1, w brzmieniu nadanym niniejszym rozporządzeniem, przekazują sprawozdania albo informacje, o których mowa w art. 32 ust. 1 ustawy z dnia 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej, z wykorzystaniem aplikacji SHRIMP, począwszy od okresów sprawozdawczych rozpoczynających się od dnia 1 stycznia 2013 r.
§  3.
Obowiązek określony w § 4 ust. 2 rozporządzenia, o którym mowa w § 1, nie dotyczy podmiotów, które w dniu wejścia w życie niniejszego rozporządzenia posiadają identyfikator (login) i hasło dostępu udostępnione przez Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
§  4.
Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 7 dni od dnia ogłoszenia.
______

1) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2008 r. Nr 93, poz. 585, z 2010 r. Nr 18, poz. 99 oraz z 2011 r. Nr 233, poz. 1381.

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK Nr  1

WZÓR

Wniosek

o udostępnienie identyfikatora (loginu) i hasła dostępu umożliwiających korzystanie z aplikacji SHRIMP

Zgodnie z § 4 ust. 2 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 23 grudnia 2009 r. w sprawie przekazywania sprawozdań o udzielonej pomocy publicznej i informacji o nieudzieleniu takiej pomocy z wykorzystaniem aplikacji SHRIMP (Dz. U. z 2010 r. Nr 6, poz. 32, z późn. zm.) wnioskuję o udostępnienie identyfikatora (loginu) i hasła dostępu użytkownika aplikacji SHRIMP dla:

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

(nazwa podmiotu udzielającego pomocy)

......................................................................................................................................................

......................................................................................................................................................

......................................................................................................................................................

(adres podmiotu udzielającego pomocy (do korespondencji)1)

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

(umowa, decyzja lub uchwała, na mocy której podmiotowi udzielającemu pomocy przyznane zostały kompetencje do udzielania pomocy publicznej2)*

.......................................................................................................................................................

(ostatni rok, w którym podmiot udzielający pomocy publicznej będzie posiadał kompetencje do udzielania pomocy publicznej3)*

* Wypełniają włącznie podmioty, wymienione w § 2 ust. 1 pkt 2 i 3 rozporządzenia, którym kompetencje do udzielania pomocy publicznej zostały przyznane na mocy umowy, decyzji lub uchwały.

.......................................................................

(gmina, na terenie której znajduje się siedziba

podmiotu udzielającego pomocy)

.......................................................................

(województwo, na terenie którego znajduje się

siedziba podmiotu udzielającego pomocy)

______

1 Należy podać ulicę, numer domu, numer lokalu, kod pocztowy, miejscowość.

2 Należy podać informacje określające ten akt: w przypadku umowy - numer, datę zawarcia, przedmiot oraz strony umowy, w przypadku decyzji - numer, datę wydania oraz przedmiot decyzji, w przypadku uchwały - numer, datę wydania oraz tytuł uchwały.

3 W przypadku podmiotów, którym kompetencje przyznano na czas nieokreślony, należy wpisać "Czas nieokreślony".

...................................................................

(Numer Identyfikacji Podatkowej (NIP)

podmiotu udzielającego pomocy)

Informacje Identyfikujące użytkownika aplikacji SHRIMP:

Imię i nazwisko ............................................................................................................................

Stanowisko ..................................................................................................................................

Nr telefonu ...................................................................................................................................

Adres e-mail ................................................................................................................................

............................................................

(data i podpis osoby reprezentującej

podmiot udzielający pomocy)

ZAŁĄCZNIK Nr  2

WZÓR

Aktualizacja informacji zawartych we wniosku o udostępnienie identyfikatora (loginu) i hasła dostępu umożliwiających korzystanie z aplikacji SHRIMP

Zgodnie z § 4 ust. 4 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 23 grudnia 2009 r. w sprawie przekazywania sprawozdań o udzielonej pomocy publicznej i informacji o nieudzieleniu takiej pomocy z wykorzystaniem aplikacji SHRIMP (Dz. U. z 2010 r. Nr 6, poz. 32, z późn. zm.) wnioskuję o aktualizację danych zawartych we wniosku z dnia.......................................... skierowanego przez:

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

(nazwa podmiotu udzielającego pomocy)

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

(adres podmiotu udzielającego pomocy (do korespondencji)1)

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

(umowa, decyzja lub uchwała, na mocy której podmiotowi udzielającemu pomocy przyznane zostały kompetencje do udzielania pomocy publicznej2)*

.......................................................................................................................................................

(ostatni rok, w którym podmiot udzielający pomocy publicznej będzie posiadał kompetencje do udzielania pomocy publicznej3)*

* Wypełniają włącznie podmioty, wymienione w § 2 ust. 1 pkt 2 i 3 rozporządzenia, którym kompetencje do udzielania pomocy publicznej zostały przyznane na mocy umowy, decyzji lub uchwały.

.......................................................................

(gmina, na terenie której znajduje się siedziba

podmiotu udzielającego pomocy)

.......................................................................

(województwo, na terenie którego znajduje się

siedziba podmiotu udzielającego pomocy)

______

1 Należy podać ulicę, numer domu, numer lokalu, kod pocztowy, miejscowość.

2 Należy podać informacje określające ten akt: w przypadku umowy - numer, datę zawarcia, przedmiot oraz strony umowy, w przypadku decyzji - numer, datę wydania oraz przedmiot decyzji, w przypadku uchwały - numer, datę wydania oraz tytuł uchwały.

3 W przypadku podmiotów, którym kompetencje przyznano na czas nieokreślony, należy wpisać "Czas nieokreślony".

...................................................................

(Numer Identyfikacji Podatkowej (NIP)

podmiotu udzielającego pomocy)

Informacje Identyfikujące użytkownika aplikacji SHRIMP:

Imię i nazwisko ............................................................................................................................

Stanowisko .................................................................................................................................

Nr telefonu ..................................................................................................................................

Adres e-mail ................................................................................................................................

.............................................................

(data i podpis osoby reprezentującej

podmiot udzielający pomocy)

Zmiany w prawie

Lepsze prawo. W Sejmie odbyła się konferencja podsumowująca konsultacje społeczne projektów ustaw

W ciągu pierwszych 5 miesięcy obowiązywania mechanizmu konsultacji społecznych projektów ustaw udział w nich wzięły 24 323 osoby. Najpopularniejszym projektem w konsultacjach była nowelizacja ustawy o broni i amunicji. W jego konsultacjach głos zabrało 8298 osób. Podczas pierwszych 14 miesięcy X kadencji Sejmu RP (2023–2024) jedynie 17 proc. uchwalonych ustaw zainicjowali posłowie. Aż 4 uchwalone ustawy miały źródła w projektach obywatelskich w ciągu 14 miesięcy Sejmu X kadencji – to najważniejsze skutki reformy Regulaminu Sejmu z 26 lipca 2024 r.

Grażyna J. Leśniak 24.04.2025
Przedsiębiorcy zapłacą niższą składkę zdrowotną – Senat za ustawą

Senat bez poprawek przyjął w środę ustawę, która obniża składkę zdrowotną dla przedsiębiorców. Zmiana, która wejdzie w życie 1 stycznia 2026 roku, ma kosztować budżet państwa 4,6 mld zł. Według szacunków Ministerstwo Finansów na reformie ma skorzystać około 2,5 mln przedsiębiorców. Teraz ustawa trafi do prezydenta Andrzaja Dudy.

Grażyna J. Leśniak 23.04.2025
Rząd organizuje monitoring metanu

Rada Ministrów przyjęła we wtorek, 22 kwietnia, projekt ustawy o zmianie ustawy – Prawo geologiczne i górnicze, przedłożony przez minister przemysłu. Chodzi o wyznaczenie podmiotu, który będzie odpowiedzialny za monitorowanie i egzekwowanie przepisów w tej sprawie. Nowe regulacje dotyczą m.in. dokładności pomiarów, monitorowania oraz raportowania emisji metanu.

Krzysztof Koślicki 22.04.2025
Rząd zaktualizował wykaz zakazanej kukurydzy

Na wtorkowym posiedzeniu rząd przyjął przepisy zmieniające rozporządzenie w sprawie zakazu stosowania materiału siewnego odmian kukurydzy MON 810, przedłożone przez ministra rolnictwa i rozwoju wsi. Celem nowelizacji jest aktualizacja listy odmian genetycznie zmodyfikowanej kukurydzy, tak aby zakazać stosowania w Polsce upraw, które znajdują się w swobodnym obrocie na terytorium 10 państw Unii Europejskiej.

Krzysztof Koślicki 22.04.2025
Od 18 kwietnia fotografowanie obiektów obronnych i krytycznych tylko za zezwoleniem

Od 18 kwietnia policja oraz żandarmeria wojskowa będą mogły karać tych, którzy bez zezwolenia m.in. fotografują i filmują szczególnie ważne dla bezpieczeństwa lub obronności państwa obiekty resortu obrony narodowej, obiekty infrastruktury krytycznej oraz ruchomości. Obiekty te zostaną specjalnie oznaczone.

Robert Horbaczewski 17.04.2025
Prezydent podpisał ustawę o rynku pracy i służbach zatrudnienia

Kompleksową modernizację instytucji polskiego rynku pracy poprzez udoskonalenie funkcjonowania publicznych służb zatrudnienia oraz form aktywizacji zawodowej i podnoszenia umiejętności kadr gospodarki przewiduje podpisana w czwartek przez prezydenta Andrzeja Dudę ustawa z dnia 20 marca 2025 r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia. Ustawa, co do zasady, wejdzie w życie pierwszego dnia miesiąca następującego po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.

Grażyna J. Leśniak 11.04.2025
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.2012.1221

Rodzaj: Rozporządzenie
Tytuł: Zmiana rozporządzenia w sprawie przekazywania sprawozdań o udzielonej pomocy publicznej i informacji o nieudzieleniu takiej pomocy z wykorzystaniem aplikacji SHRIMP.
Data aktu: 26/10/2012
Data ogłoszenia: 08/11/2012
Data wejścia w życie: 16/11/2012