Przepisy ogólne
Zakres i sposób kontroli niektórych wyrobów akcyzowych
Szczegółowy sposób przygotowania i prowadzenia dokumentacji
Szczegółowy zakres i sposób kontroli, tryb przekazywania i zakres informacji o terminach czynności podlegających kontroli oraz rodzaje i wzory prowadzonej dokumentacji, w zakresie produkcji, magazynowania lub zużycia alkoholu etylowego i napojów spirytusowych
Tryb przekazywania i zakres informacji o terminach czynności podlegających kontroli oraz rodzaje i wzory prowadzonej dokumentacji, w zakresie produkcji i magazynowania piwa
Tryb przekazywania i zakres informacji o terminach czynności podlegających kontroli oraz rodzaje i wzory prowadzonej dokumentacji, w zakresie produkcji i magazynowania wyrobów winiarskich oraz produkcji win gronowych poza składem podatkowym
Tryb przekazywania i zakres informacji o terminach czynności podlegających kontroli oraz rodzaje prowadzonej dokumentacji, w zakresie produkcji i magazynowania wyrobów tytoniowych
Tryb przekazywania i zakres informacji o terminach czynności podlegających kontroli oraz rodzaje prowadzonej dokumentacji, w zakresie produkcji i magazynowania wyrobów energetycznych
Tryb przekazywania i zakres informacji o terminach czynności podlegających kontroli oraz rodzaje prowadzonej dokumentacji, w zakresie stosowania i oznaczania wyrobów akcyzowych znakami akcyzy
- podmiot jest obowiązany przesłać właściwemu naczelnikowi urzędu celnego, co najmniej na 3 dni przed zdjęciem, zniszczeniem lub kasowaniem, pisemną informację o zamiarze przeprowadzenia tych czynności.
Tryb niszczenia wyrobów akcyzowych nieprzydatnych do spożycia, dalszego przerobu lub zużycia
Szczegółowe sposoby i warunki przyjmowania, magazynowania, wydawania i przewożenia wyrobów akcyzowych
Przepisy przejściowe i końcowe
................................................................... ....................................................................
(pieczątka nagłówkowa podmiotu) (nr zaświadczenia o dokonaniu wpisu do rejestru*))
PROTOKÓŁ NR ...........
skażenia alkoholu etylowego środkiem skażającym/substancjami skażającymi*) ......................................................................
(podać nazwy)
.................................................................................................................................................... z dnia .................................... r.
(nazwa podmiotu, dla którego dokonano skażenia alkoholu etylowego)
Po sprawdzeniu, że opakowania ze środkiem skażającym/substancjami skażającymi*) są nieuszkodzone i posiadają oryginalne zamknięcia lub nieuszkodzone zamknięcia urzędowe, pracownicy podmiotu dokonującego skażenia:
– ............................................................................................................................... - .....................................................
(imię i nazwisko) (stanowisko służbowe)
– ............................................................................................................................... - .....................................................
(imię i nazwisko) (stanowisko służbowe)
w obecności funkcjonariusza celnego:
– ............................................................................................................................... - .....................................................
(imię i nazwisko) (stanowisko służbowe)
dokonali czynności skażenia alkoholu etylowego.
Przed zastosowaniem środek skażający/substancje skażające*) zostały zbadane w celu identyfikacji przez ............................................................................................. wg orzeczenia/atestu*) nr ............. z dnia ................................... r.
Do skażenia alkoholu etylowego pobrano .................................... dm3/kg*) alkoholu etylowego o mocy ............. % vol w 20°C, (wskazanie alkoholomierza ................................................ w temperaturze pomiaru ............................. °C), co stanowi ............................ dm3 100% vol, do którego dodano:
1) .......................................................................... w ilości ...................... dm3/kg*), o gęstości .......................... kg/dm3, co stanowi ................. dm3/kg*) na 100 dm3 100% vol alkoholu etylowego,
2) .......................................................................... w ilości ...................... dm3/kg*), o gęstości .......................... kg/dm3, co stanowi ................. dm3/kg*) na 100 dm3 100% vol alkoholu etylowego.
Po dodaniu środka skażającego/substancji skażających*) i wymieszaniu otrzymano ................................ dm3/kg*) alkoholu etylowego skażonego o mocy pozornej (wskazanie alkoholomierza) ................... w temp ................. °C.
Na naczynia z alkoholem etylowym skażonym nałożono zamknięcia urzędowe/zabezpieczenia zakładowe podmiotu dokonującego skażenia*) ............................................................................................................................................................ .
(podać rodzaj, liczbę i znaki odcisków)
Z otrzymanej mieszaniny pobrano próbkę w ilości 0,5 litra/0,05 litra*), którą zabezpieczono ..................................... .......................................................................................................................... do przechowania przez okres 3 miesięcy.
(podać sposób zabezpieczenia)
Na przesyłkę alkoholu etylowego wystawiono dokument przewozu nr ................. z dnia ................................. r./ nie wystawiono dokumentu przewozu*).
Niniejszy protokół sporządzono w ............... egzemplarzach.
Uwagi: ....................................................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................................................................
...................................... ...................................... ..................................................................
(podpisy pracowników podmiotu (podpis funkcjonariusza celnego
biorących udział w czynnościach) obecnego przy skażeniu)
__________________
*) Niepotrzebne skreślić.
..........................................................
(pieczątka nagłówkowa podmiotu)
KSIĘGA KONTROLI
obrotu alkoholem etylowym i jego skażenia w ......................................... za rok .............
(nazwa podmiotu)
Data | Dostawca | Wysłano wg dokumentu przewozu alkoholu etylowego | Przyjęto wg dokumentu sprawdzenia i przyjęcia alkoholu etylowego | Skażanie alkoholu etylowego | ||||||||||||||||
pobrano do skażenia alkoholu etylowego | dodano środki/substancje skażające | otrzymano alkoholu etylowego skażonego | ||||||||||||||||||
kg |
dm3 w 20°C |
moc % vol w 20°C |
dm3 100% vol | nr i data dokumentu | kg |
dm3 w 20°C |
moc % vol w 20°C |
dm3 100% vol | kg |
dm3 w 20°C |
moc % vol w 20°C |
dm3 100% vol | kg lub dm3 | wg protokołu nr i data | kg | dm3 | moc pozorna w temp. pomiaru | dm3 100% vol | ||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
Pobrano do przerobu lub zużycia alkoholu etylowego | Pozostaje alkoholu etylowego | Uwagi | |||||||||||||
cel pobrania (nazwa produktu) | nieskażonego (czystego) | skażonego | nieskażonego (czystego) | skażonego | |||||||||||
kg |
dm3 w 20°C |
moc % vol w 20°C |
dm3 100% vol | kg | dm3 100% vol | kg |
dm3 w 20°C |
moc % vol w 20°C |
dm3 100% vol | suma dziennych pozost. w dm3 100% | kg |
dm3 100% vol |
suma dziennych pozost. w kg | ||
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 |
..........................................................
(pieczątka nagłówkowa podmiotu)
KSIĘGA KONTROLI
przerobu alkoholu etylowego na ocet w ...................................... za rok ...........
(nazwa podmiotu)
Data | Obroty alkoholem etylowym w dm3 100% vol | Obroty denaturatem octowym w dm3 | Obroty zacierem w dm3 | ||||||||||||||||
dostawca data i numer dokumentu przewozu | wysłano wg dokumentu przewozu alkoholu etylowego | przyjęto wg dokumentu sprawdzenia i przyjęcia alkoholu etylowego | nadwyżka | ubytek przy przewozie | pobrano do produkcji alkoholu etylowego | pozostaje alkoholu etylowego | suma dziennych pozostałości | użyto do sporządzenia denaturatu octowego | zawartość w denaturacie octowym | pobrano denaturatu octowego do sporządzenia zacieru | pozostaje denaturatu octowego | użyto do zacieru | |||||||
alkoholu etylowego w 20°C |
wody | octu w przeliczeniu na ocet 10% | ilość otrzymanego denaturatu octowego | denaturatu octowego | wody | octu w przelicz. na ocet 10% | |||||||||||||
alkohol etylowy w % vol | kw. octowy w g/100 ml | ||||||||||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
Obroty zacierem w dm3 | Obroty octem luzem w przeliczeniu na ocet 10% w dm3 | Uwagi | |||||||||||||||||
otrzymano zacieru | zawartość w zacierze | pobrano zacieru do produkcji | przerobiono zacieru | pozostaje zacieru | przychód | rozchód | |||||||||||||
z produkcji własnej | inny przychód | razem | sprzedaż octu luzem | do sporządz. denaturatu octowego | do sporządzania zacieru | rozlano octu do butelek | do wyrobu musztardy | inny rozchód | straty i ubytki | razem rozchód | pozostaje octu luzem | ||||||||
alkohol etylowy w % vol | kw. octowy w g/100 ml | brutto | netto | ||||||||||||||||
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 |
..........................................................
(pieczątka nagłówkowa podmiotu)
KSIĘGA KONTROLI
alkoholu etylowego powrotnego w .......................................... za rok ...........
(nazwa podmiotu)
Data | Przychód | Rozchód | Pozostaje alkoholu etylowego powrotnego | Uwagi | |||||
data i numer protokołu lub zapisu w innej ewidencji, w których stwierdzono ilość otrzymanego alkoholu etylowego powrotnego oraz dokonanego skażenia, jeżeli dodatkowo skażenie przeprowadzono |
ilość alkoholu etylowego kg lub dm3 w 20°C |
ilość alkoholu etylowego dm3 100% vol |
na jaki cel zużyto alkohol etylowy |
ilość alkoholu etylowego kg lub dm3 w 20°C |
ilość alkoholu etylowego dm3 100% vol |
ilość alkoholu etylowego kg lub dm3 20°C |
ilość alkoholu etylowego dm3 100% vol |
||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
...............................................................
(pieczątka nagłówkowa podmiotu)
Księga kontroli
obrotu alkoholem etylowym w magazynie .......................................... za rok ...........
(nazwa podmiotu)
Lp. | Data | Alkohol etylowy ...................... | Alkohol etylowy ...................... | Alkohol etylowy ...................... | |||||||||
przychód | rozchód | przychód | rozchód | przychód | rozchód | ||||||||
nr dokumentu | ilość dm3 100% vol | nr dokumentu | ilość dm3 100% vol | nr dokumentu | ilość dm3 100% vol | nr dokumentu | ilość dm3 100% vol | nr dokumentu | ilość dm3 100% vol | nr dokumentu | ilość dm3 100% vol | ||
Alkohol etylowy ...................... | Alkohol etylowy ...................... | Alkohol etylowy ...................... | |||||||||
przychód | rozchód | przychód | rozchód | przychód | rozchód | ||||||
nr dokumentu | ilość dm3 100% vol | nr dokumentu | ilość dm3 100% vol | nr dokumentu | ilość dm3 100% vol | nr dokumentu | ilość dm3 100% vol | nr dokumentu | ilość dm3 100% vol | nr dokumentu | ilość dm3 100% vol |
Alkohol etylowy ...................... | Alkohol etylowy ...................... |
Stan ogółem dm3 100% vol |
Suma dziennych pozostałości dm3 100% vol |
||||||
przychód | rozchód | przychód | rozchód | ||||||
nr dokumentu | ilość dm3 100% vol | nr dokumentu | ilość dm3 100% vol | nr dokumentu | ilość dm3 100% vol | nr dokumentu | ilość dm3 100% vol | ||
UWAGA:
Liczba kolumn, jaką musi zawierać księga, może być różna od określonej wzorem w zależności od rodzaju wykonywanej działalności.
..............................................................
(pieczątka nagłówkowa podmiotu)
Księga kontroli
rektyfikacji i odwadniania alkoholu etylowego ..................................... za rok ................
(nazwa podmiotu)
Data | Data i numer dowodu | Pobrano do rektyfikacji alkoholu etylowego w dm3 100% vol | |||||||||||
alkohol etylowy surowy | ogółem | w tym dodatkowe oczyszczanie alkoholu rektyfikowanego | |||||||||||
Pobrano do odwodnienia w dm3 alkoholu etylowego 100% vol | Otrzymano z aparatów rektyfikacyjnych w dm3 alkoholu etylowego 100% vol | ||||||||||||
alkohol etylowy surowy | porektyfikat | ogółem | rektyfikaty | porektyfikat | |||||||||
Otrzymano z aparatów odwadniających w dm3 alkoholu etylowego 100% vol | Uwagi | ||||||||||||
pośl. gat. | fuzle | ogółem | alkohol odwodniony | ||||||||||
II | III końcowy | ||||||||||||
UWAGA:
Liczba kolumn, jaką musi zawierać księga, może być różna od określonej wzorem w zależności od stosowanych technologii, rodzaju oraz ilości działów produkcyjnych.
..............................................................
(pieczątka nagłówkowa podmiotu)
Księga kontroli
produkcji i rozlewu napojów spirytusowych w .............................. za rok .......
(nazwa podmiotu)
Data | Numery i symbole dokumentów | Pobrano z magazynu w dm3 alkoholu etylowego 100% vol | Produkcja napojów spirytusowych (obroty wewnętrzne) w dm3 alkoholu etylowego 100% vol | ||||||||||||||||||||||
rodzaje alkoholu etylowego | półprodukty | zużyto alkoholu etylowego | zużyto półproduktów | maderyzacja alkoholu etylowego | |||||||||||||||||||||
razem | razem | razem | razem | pobrano z maderyzacji | przekazano do maderyzacji | ||||||||||||||||||||
Produkcja napojów spirytusowych (obroty wewnętrzne) w dm3 alkoholu etylowego 100% vol | Pozostało w dziale produkcji | ||||||||||||||||||||||||
sporządzono półproduktów | sporządzono zestawów napojów spirytusowych | rozlano napojów spirytusowych i przekazano do magazynu | zlewki | rodzaje alkoholu | |||||||||||||||||||||
razem | przekazano do magazynu | razem | razem |
zwrócono do magazynu |
przekazano do .......... |
||||||||||||||||||||
w dm3 alkoholu etylowego 100% vol | Uwagi | |||||||||||||||
etylowego | zestawów napojów spirytusowych | półproduktów | zlewki | inne | ||||||||||||
razem | razem | razem | ||||||||||||||
UWAGA:
Liczba kolumn, jaką musi zawierać księga, może być różna od określonej wzorem w zależności od stosowanych technologii, rodzaju oraz ilości działów produkcyjnych.
..............................................................
(pieczątka nagłówkowa podmiotu)
Okres produkcji
............../..............
Naczelnik Urzędu Celnego
w ....................................
INFORMACJA NR ...............
o zamierzonej produkcji alkoholu etylowego
Gorzelnia ......................................................... należąca do ........................................................
informuje, że od dnia ................................................... do dnia ................................................. :
1) będzie rozpoczynać pracę o godz. .......................... i kończyć o godz. ...............................,
2) sporządzać po ..................... zaciery(ów) na dobę przy ................... dobowej fermentacji i używać na każdy zacier następujących rodzajów i ilości surowców*):
Kolejny zacier | Surowce w q | |||||
Razem |
3) rozpoczynać destylację o godz. ............ i kończyć o godz. ................................................ ,
4) przekazywać alkohol etylowy do magazynu z naczynia pośredniczącego o godz. ............ ,
5) stosować przerwy w produkcji w dniach ..............................................................................
.............................................................................................................................................. .
Uwagi: ...................................................................................................................................
...............................................................................................................................................
...............................................................................................................................................
...............................................................................................................................................
______
*) Podać ilości surowców przeciętnie stosowanych do sporządzania poszczególnych zacierów, a ewentualne dodatkowe informacje należy zapisać w uwagach.
Sporządził:
................................................
(nazwisko i imię)
................................................
................................................
(pieczęć, data i podpis)
..............................................................
(pieczątka nagłówkowa podmiotu)
Księga kontroli
produkcji i rozchodu alkoholu etylowego w gorzelni w .................................... za rok .........
(nazwa podmiotu)
Data | Zużycie surowców | Zacier | ||||||||||||
zboże do produkcji słodu (rodzaj) q | słodu do zacieru kg | enzymy (rodzaj) | ziemniaki | inne surowce (rodzaj) q | w kadzi zacierowej | odfermen- | ||||||||
ilość q | % skrobi | ilość dm3 | temp. °C | ekstrakt pozorny % mas | kwasowość pH lub °Dlb | przepompowano do kadzi nr | nr kadzi | |||||||
Otrzymano wywaru ilość hl |
Magazyn alkoholu etylowego | UWAGI | ||||||||
towany | końcowe wskazania licznika objętości | dzienny uzysk alkoholu etylowego dm3 | rozchody |
zapas alkoholu etylowego w magazynie dm3 |
ubytki alkoholu etylowego opodatkowane dm3 100% vol | |||||
ekstrakt pozorny % mas |
kwasowość pH lub °Dlb |
nr dokumentu przewozu lub według innego dokumentu |
alkoholu etylowego dm3 w 20°C |
alkoholu etylowego dm3 100% vol |
||||||
UWAGA:
Liczba kolumn, jaką musi zawierać księga, może być różna od określonej wzorem w zależności od stosowanych technologii, rodzaju oraz ilości działów produkcyjnych.
..............................................................
(pieczątka nagłówkowa podmiotu)
Księga rewizyjna
magazynu alkoholu etylowego gorzelni w ................................ za rok ..........
(nazwa podmiotu)
Data badania stanu zapasów alkoholu etylowego | Naczynia | Moc alkoholu etylowego | Stwierdzona ilość alkoholu etylowego | Poprawka dm3/ 100 dm3 (tabl.) | Ilość alkoholu etylowego |
Ilość alkoholu etylowego dm3 100% vol |
|||||
nr zbiornika lub beczek | pojemność dm3 | wskazanie alkoholomierza | w temp. °C |
% vol w 20°C |
odczyt ze skali mm | dm3 | w temp. °C | ||||
brutto | tara | dm3 w 20°C netto | |||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
...............................................................
(pieczątka nagłówkowa podmiotu)
Protokół nr ........ ........
nalewu alkoholu etylowego do naczyń służących do transportu
w gorzelni ..................................................... woj. .............................. z dnia .......................... r.
przeprowadzonego przez:
..........................................................,
(przedstawiciel podmiotu)
w obecności funkcjonariuszy celnych:............................................................
.............................................................
..................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................
................................................................................................................................................ ,
..................................................................................................................................................
Moc alkoholu etylowego ustalono alkoholomierzem nr ..............................................................
Dane odbiorcy alkoholu etylowego oraz dane dotyczące środka transportowego ......................
.......................................................................................................................................................
1. Zapas alkoholu etylowego w magazynie
Naczynia | Moc alkoholu etylowego | Stwierdzona ilość alkoholu etylowego |
Poprawka dm3/100 dm3 (tabl.) |
Ilość alkoholu etylowego dm3 w 20°C netto | Ilość alkoholu etylowego dm3 100% vol | |||||
nr zbiornika lub beczek | pojemność | wskazanie alkoholomierza | w temp. °C | % vol w 20°C | odczyt ze skali mm | dm3 brutto | temp. °C tara | |||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
A . Przed wydaniem | ||||||||||
Razem | ||||||||||
B . Po wydaniu | ||||||||||
Razem | ||||||||||
Różnica (A - B) - ilość wydana |
2. Napełnianie alkoholem etylowym naczyń służących do transportu (beczki, autocysterny, inne*))
Nr dokumentu przewozu | Rodzaj naczyń (beczki, autocysterny, inne*)) | Ustalenie ilości alkoholu etylowego | Oznaczanie mocy alkoholu etylowego | Objętość alkoholu etylowego dm3 w 20°C | Ilość alkoholu etylowego dm3 100% vol | |||||
ilość naczyń nr komory autocysterny | łączna masa naczyń w kg | |||||||||
brutto | tara | netto | ||||||||
zmierzona objętość alkoholu etylowego dm3 | w temp. °C | poprawka dm3/100 dm3 (tabl.) | wskaz. alkoholomierza |
w temp. °C |
% vol w 20°C | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
Razem |
Moc średnia (rubr. 11 : 10 x 100) |
3. Sprawdzenie ustaleń między pomiarem alkoholu etylowego w magazynie a napełnieniem naczyń służących do transportu
Poz. | Wyszczególnienie | Ilość alkoholu etylowego dm3 w 20°C | Ilość alkoholu etylowego dm3 100% vol |
1 | Zapas alkoholu etylowego w magaz. przed wydaniem (pkt 1, poz. 10A i 11A) | ||
2 |
Otrzymano z odpędu - stan końcowy licznika objętości .................. podczas nalewu - stan początkowy licznika objętości ................... - alkohol etylowy o średniej mocy ...........% vol (pkt 2) |
||
3 | Razem (poz. 1 + 2) | ||
4 | Zapas w magazynie po wydaniu (pkt 1, poz. 10B i 11B) | ||
5 | Różnica (poz. 3 - 4) | ||
6 | W napełnionych naczyniach ustalono alkoholu etylowego (pkt 2 poz. 10 i 11) | ||
7 | Wg pomiarów w magazynie ilość alkoholu etylowego jest większa (+) lub mniejsza (-) niż w naczyniach transportowych (poz. 5 - 6) |
Protokół sporządzono w dwóch egzemplarzach, z których jeden pozostawiono w gorzelni.
Do protokołu nie wniesiono uwag/wniesiono następujące uwagi*):
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
*) Niepotrzebne skreślić.
Podpisy i pieczęcie:
.......................................................
.........................................................................................................
(przedstawiciel podmiotu)(funkcjonariusze celni)
...............................................................
(pieczątka nagłówkowa podmiotu)
Karta przebiegu gotowania warki nr .............
.....................................
(gatunek piwa)
.......................................................................
(data rozpoczęcia)(data zakończenia)
Czynność | Czas | °C | hl | Zużycie surowców | ||||||
od | do | minut | ||||||||
Przygotowanie wody.......... | słodu | |||||||||
............................. | gat. | kg | ||||||||
............................. | ||||||||||
............................. | ||||||||||
............................. | ||||||||||
............................. | Razem | |||||||||
............................. | chmielu | |||||||||
............................. | ||||||||||
............................. | ||||||||||
............................. | ||||||||||
............................. | Razem | |||||||||
............................. | cukru | |||||||||
............................. | ||||||||||
............................. | karmelu | |||||||||
............................. | ||||||||||
............................. | ||||||||||
............................. | ||||||||||
............................. | ||||||||||
............................. | ||||||||||
............................. | ||||||||||
............................. | ||||||||||
............................. | ||||||||||
............................. | % mas | Wydajność warzelni: | ||||||||
............................. | ...................... % | |||||||||
............................. | Otrzymano wysłodzin: | |||||||||
............................. | ..................... kg | |||||||||
............................. | Przekazano do fermentacji: | |||||||||
............................. |
dodatek wody ... brzeczka wybita razem ......... |
hl | % mas | |||||||
............................. | ||||||||||
Wybicie ..................... | ||||||||||
Całkowity czas gotowania warki |
..........................................................
(podpis przedstawiciela podmiotu)
WZÓR
(pieczątka nagłówkowa podmiotu)
Księga kontroli
przychodu i rozchodu piwa w ........................................... za rok ..........
(nazwa podmiotu)
Miesiąc | PRZYCHODY | ROZCHODY |
STAN PIWA hl |
||||||||||||||||
z produkcji | inne przychody |
razem od 5 do 9 |
wysyłka piwa hl | degust. hl | laborat. hl | zniszczono hl | ubytki piwa | inne rozchody hl |
razem od 11 do 17 hl |
||||||||||
dzień | brzeczka wybita | dop. ubytek ogółem | piwo gotowe | syrop | zwroty | dokument nr | ilość | w mag. hl | w transp. hl | ||||||||||
% | hl | ||||||||||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | |
1 | |||||||||||||||||||
2 | |||||||||||||||||||
30 | |||||||||||||||||||
31 | |||||||||||||||||||
Nadwyżki i ubytki | |||||||||||||||||||
Razem m-c bieżący | |||||||||||||||||||
Z przeniesienia (od pocz. roku) | |||||||||||||||||||
Do przeniesienia (od pocz. roku) | |||||||||||||||||||
Stan rzeczywisty zapasów piwa wg inwentaryzacji: |
...............................................................
(pieczątka nagłówkowa podmiotu)
Metryczka nastawu nr .......... pojemnik nr ...........
z dnia ......................... ....... r.
Rodzaj ............................. Grupa .................................
Nr dowodu | Składniki (moszcze) | Nastaw | Ekstr. | Wyliczenia na 1000 l | Leżakownia przyjęła | |||||||
kg | litrów | % | kg | data | nr pojem. | litrów | temp. °C | ekstr. | ||||
Razem - nastaw wyjściowy | ||||||||||||
Zużyte składniki dodatkowe | ||||||||||||
Ubytek (osad) | ||||||||||||
Obciąg do leżakowania |
............................................................
(podpis przedstawiciela podmiotu)
Kontrola fermentacji | |||||||||||
data | nr analizy | temp. °C | ekstr. | alk. % vol | kwas. ogólna | kwas. lotna | ekstr. rzecz. | SO2 | ekstr. wyjściowy | uwagi | |
wolny | ogólny | ||||||||||
Uwagi:
Nastaw rozdysponowano - patrz metryczka nastawu nr ........
Nastaw połączono - patrz metryczka nastawu nr ........
...............................................................
(pieczątka nagłówkowa podmiotu)
Data ............................................ r.
Karta kupażu lub wytwarzania wyrobu winiarskiego nr ..........
Rodzaj ................ Typ ........ Pojemnik nr .......
Nr poj. | Składniki zużyte | Ilość | Analiza | Skład chemiczny | Uwagi | |||||
kg | litrów | data | nr | alk. % vol | kwas. og. | kwas. lot. | ekstr. całk. | |||
Razem (analiza) | ||||||||||
Zużyte składniki dodatkowe | ||||||||||
Razem (analiza) | ||||||||||
Ubytki technologiczne | ||||||||||
Ilość skupażowana |
...............................................................
(podpis przedstawiciela podmiotu)
Lp. | Data | Nr dowodu | Przekazano do | Stan litrów | Potwierdzenie przyjęcia | |||
miejsce | nr poj. | rozchód litrów | ubytki techn. | |||||
...............................................................
(pieczątka nagłówkowa podmiotu)
Księga kontroli
rozlewu wyrobów winiarskich .......................................... za rok ................
(nazwa podmiotu)
Data | Nr zmiany | Przychód | Rozchód | Stan litrów | ||||||||||||||||
z kupażowni lub leżakowni | zwroty z | razem litrów | przekazano do magazynu | ubytki litrów |
razem rozchód litrów |
|||||||||||||||
nr dow. | prod. litrów | mag. litrów | nr dow. | butelki o pojemności | inne opakowania | razem litrów | ||||||||||||||
nr dow. | litrów | 0,7 l szt. | 0,75 l szt. | 1,0 l szt. | .... l szt. | .... l szt. | .... l szt. | .... l szt. | ||||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | |
W ciągu pierwszych 5 miesięcy obowiązywania mechanizmu konsultacji społecznych projektów ustaw udział w nich wzięły 24 323 osoby. Najpopularniejszym projektem w konsultacjach była nowelizacja ustawy o broni i amunicji. W jego konsultacjach głos zabrało 8298 osób. Podczas pierwszych 14 miesięcy X kadencji Sejmu RP (2023–2024) jedynie 17 proc. uchwalonych ustaw zainicjowali posłowie. Aż 4 uchwalone ustawy miały źródła w projektach obywatelskich w ciągu 14 miesięcy Sejmu X kadencji – to najważniejsze skutki reformy Regulaminu Sejmu z 26 lipca 2024 r.
Grażyna J. Leśniak 24.04.2025Senat bez poprawek przyjął w środę ustawę, która obniża składkę zdrowotną dla przedsiębiorców. Zmiana, która wejdzie w życie 1 stycznia 2026 roku, ma kosztować budżet państwa 4,6 mld zł. Według szacunków Ministerstwo Finansów na reformie ma skorzystać około 2,5 mln przedsiębiorców. Teraz ustawa trafi do prezydenta Andrzaja Dudy.
Grażyna J. Leśniak 23.04.2025Rada Ministrów przyjęła we wtorek, 22 kwietnia, projekt ustawy o zmianie ustawy – Prawo geologiczne i górnicze, przedłożony przez minister przemysłu. Chodzi o wyznaczenie podmiotu, który będzie odpowiedzialny za monitorowanie i egzekwowanie przepisów w tej sprawie. Nowe regulacje dotyczą m.in. dokładności pomiarów, monitorowania oraz raportowania emisji metanu.
Krzysztof Koślicki 22.04.2025Na wtorkowym posiedzeniu rząd przyjął przepisy zmieniające rozporządzenie w sprawie zakazu stosowania materiału siewnego odmian kukurydzy MON 810, przedłożone przez ministra rolnictwa i rozwoju wsi. Celem nowelizacji jest aktualizacja listy odmian genetycznie zmodyfikowanej kukurydzy, tak aby zakazać stosowania w Polsce upraw, które znajdują się w swobodnym obrocie na terytorium 10 państw Unii Europejskiej.
Krzysztof Koślicki 22.04.2025Od 18 kwietnia policja oraz żandarmeria wojskowa będą mogły karać tych, którzy bez zezwolenia m.in. fotografują i filmują szczególnie ważne dla bezpieczeństwa lub obronności państwa obiekty resortu obrony narodowej, obiekty infrastruktury krytycznej oraz ruchomości. Obiekty te zostaną specjalnie oznaczone.
Robert Horbaczewski 17.04.2025Kompleksową modernizację instytucji polskiego rynku pracy poprzez udoskonalenie funkcjonowania publicznych służb zatrudnienia oraz form aktywizacji zawodowej i podnoszenia umiejętności kadr gospodarki przewiduje podpisana w czwartek przez prezydenta Andrzeja Dudę ustawa z dnia 20 marca 2025 r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia. Ustawa, co do zasady, wejdzie w życie pierwszego dnia miesiąca następującego po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.
Grażyna J. Leśniak 11.04.2025Identyfikator: | Dz.U.2014.349 t.j. |
Rodzaj: | Rozporządzenie |
Tytuł: | Kontrola niektórych wyrobów akcyzowych. |
Data aktu: | 07/05/2010 |
Data ogłoszenia: | 19/03/2014 |
Data wejścia w życie: | 04/06/2010 |