Przepisy ogólne
Planowanie kontroli
Przebieg kontroli
Szczególne rodzaje kontroli
Przepis przejściowy i końcowy
.................................., dnia .............
(miejscowość)
Sprawozdanie z wyników nadzoru administracyjnego nad Komornikiem Sądowym przy Sądzie
Rejonowym .............................................., zwanym dalej "komornikiem", Kancelaria Komornicza
(imię i nazwisko komornika)
nr......, składane na podstawie art. 177 ustawy z dnia 22 marca 2018 r. o komornikach sądowych, zwanej dalej "ustawą", za okres ..............................................
Część A
Ogólna Ocena Wyników Nadzoru administracyjnego1
(ocena według 4 stopni: negatywna, pozytywna z zastrzeżeniami, pozytywna, bardzo dobra): ....................................................................................................................................................................
Objaśnienia: 1 Ocena uwzględnia zarówno treść składanych w okresie sprawozdawczym sprawozdań rocznych komornika, informacji statystycznych zawartych w sprawozdaniach rocznych za rok bezpośrednio poprzedzający kontrolę i wyniki ich analizy, jak też ogólne wnioski co do działalności komornika podane w oparciu o wyniki sprawowanego nad komornikiem nadzoru judykacyjnego oraz treść i liczbę wpływających skarg administracyjnych i sposób ich załatwienia.
Część B
Informacje wstępne
1. Okres objęty sprawozdaniem: .......................................................................................................
2. Termin przeprowadzenia poprzedniej kontroli kancelarii komorniczej na podstawie art. 176 ust. 1 ustawy: ................................................................................................................................
3. Imię, nazwisko oraz stanowisko służbowe sędziego, który przeprowadził poprzednią kontrolę: ........................................................................................................................................................
4. Zakres czasowy poprzedniej kontroli (okres objęty poprzednią kontrolą): ..................................
5. Przedstawienie wniosków i oceny z poprzedniej kontroli oraz zaleceń pokontrolnych: ........................................................................................................................................................
........................................................................................................................................................
........................................................................................................................................................
6. Uwagi dotyczące wykonania zaleceń pokontrolnych: ..................................................................
........................................................................................................................................................
........................................................................................................................................................
7. Informacja o wizytacjach i lustracjach przeprowadzonych na podstawie art. 168 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz art. 188 ust. 4 pkt 1 i 2 ustawy, a nadto kontroli finansowej dokonywanej na podstawie art. 173 ust. 1 ustawy, obejmujących swym zakresem czasowym okres objęty sprawozdaniem: ........................................................................................................................................................
........................................................................................................................................................
........................................................................................................................................................
Część C
Dane dotyczące komornika i kancelarii komorniczej
1. Imię i nazwisko: ............................................................................................................................
2. Data powołania na obecnie zajmowane stanowisko: ....................................................................
(w przypadku komorników zajmujących stanowisko dłużej niż dwa lata kalendarzowe - rok złożenia ślubowania)
3. Wykształcenie: ..............................................................................................................................
4. Dni i godziny urzędowania kancelarii komorniczej: ........................................................................................................................................................
........................................................................................................................................................
........................................................................................................................................................
5. Informacje dotyczące umowy obowiązkowego ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej:
a) zakład ubezpieczeń ...............................
b) numer polisy ...........................................
c) suma ubezpieczenia ...............................
d) okres ochrony OC od ...................... do ...........................
6. Dane dotyczące zastępcy komornika, jeżeli w chwili składania sprawozdania komornik jest zawieszony w czynnościach albo jeżeli z powodu jego długotrwałej nieobecności ustanowione zostało zastępstwo komornicze:
a) imię i nazwisko ...........................................
b) stanowisko ..................................................
c) data rozpoczęcia pełnienia obowiązków zastępcy/kuratora kancelarii komorniczej wskazana w zarządzeniu ...............................
d) data faktycznego objęcia kancelarii komorniczej zastępowanego komornika ...............................
e) podstawa ustanowienia zastępstwa (odwołanie, wygaśnięcie powołania na stanowisko komornika z mocy prawa, przeniesienie komornika lub zawieszenie komornika w czynnościach)
7. Liczba osób stale pracujących w kancelarii komorniczej (ogółem) ........................, w tym:
a) na umowę o pracę ..........., w tym znajdujących się w okresie wypowiedzenia ...................
b) na podstawie innych umów ................
8. Wskazanie okresów i przyczyn zastępstw trwających jednorazowo dłużej niż 14 dni oraz osób pełniących w tym czasie funkcję zastępcy komornika
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | |
Lp. | Czas trwania zastępstwa | Imię i nazwisko zastępcy | Stanowisko zastępcy1 | Tryb wyznaczenia zastępcy2 | Szczegółowa podstawa ustanowienia zastępstwa3 | |
od | do | |||||
Objaśnienia: 1 Należy wskazać, czy jest to osoba pełniąca obowiązki komornika czy asesora oraz w jakiej kancelarii komorniczej.
2 Wskazanie przepisu art. 43 ust. 1, art. 44 ust. 1 lub art. 45 ust. 1 ustawy.
3 Dla nieobecności z art. 43 ust. 1 i art. 44 ust. 1 ustawy należy wskazać: wypoczynek, zwolnienie lekarskie, udokumentowane pełnienie obowiązków w organach samorządu komorniczego (art. 40 ust. 1 ustawy), pełnienie obowiązków w organach samorządu komorniczego za zgodą prezesa sądu (art. 40 ust. 2 ustawy), inna usprawiedliwiona nieobecność; w wypadku nieobecności z art. 45 ust. 1 ustawy komornik wskazuje na fakt zawieszenia go w czynnościach.
9. Informacja dotycząca postępowań ze skargi przeciwko komornikowi na podstawie przepisów ustawy z dnia 17 czerwca 2004 r. o skardze na naruszenie prawa strony do rozpoznania sprawy w postępowaniu przygotowawczym prowadzonym lub nadzorowanym przez prokuratora i postępowaniu sądowym bez nieuzasadnionej zwłoki (Dz. U. z 2018 r. poz. 75) wszczętych w okresie objętym sprawozdaniem*:
a) w okresie sprawozdawczym nie toczyły się w/w postępowania,
b) w okresie sprawozdawczym toczyły się następujące postępowania ze skargi na podstawie w/w ustawy:
Liczba skarg na przewlekłość postępowania | |||||||
Pozostało do rozpoznania przez sąd z poprzedniego okresu | Wpłynęło w okresie sprawozdawczym | Prawomocnie rozpoznano w okresie sprawozdawczym |
Pozostało do rozpoznania na okres następny |
Łączna wysokość przyznanych sum pieniężnych |
|||
Odrzucono | Oddalono w całości | Uwzględniono | |||||
Przyznano sumę pieniężną |
Nie przyznano sumy pieniężnej |
||||||
* Niepotrzebne skreślić.
10. Informacja dotycząca ewentualnych postępowań dyscyplinarnych, przypadków zawieszenia komornika w czynnościach, postępowań w przedmiocie odsunięcia komornika od wykonywania czynności na podstawie art. 22 ust. 1 ustawy bądź odwołania go ze stanowiska,
toczących się w okresie objętym sprawozdaniem: ........................................................................................................................................................
........................................................................................................................................................
........................................................................................................................................................
11. Informacja dotycząca toczących się w okresie sprawozdawczym i zakończonych spraw przeciwko komornikowi o odszkodowanie w związku z wykonywaniem ustawowych zadań
wytoczonych w okresie objętym sprawozdaniem: ........................................................................................................................................................
........................................................................................................................................................
........................................................................................................................................................
........................................................................................................................................................
12. Na dzień 31 grudnia ............................... roku stan rachunków kancelarii komorniczej wyglądał następująco1:
a) rachunek służący obsłudze prowadzonych postępowań: w banku .....................................................................................................................................................
nr ............................................................................. stan ...........................................................
b) rachunek opłat egzekucyjnych: w banku .....................................................................................................................................................
nr ............................................................................. stan ...........................................................
Objaśnienia:1 Dane wypełnia się na podstawie informacji uzyskanych od komornika na piśmie.
13. Informacje dotyczące wysokości wyegzekwowanych i ustalonych opłat egzekucyjnych w latach objętych sprawozdaniem:
Rok | Łączna wysokość opłat wyegzekwowanych w danym roku | Wysokość prawomocnie ustalonych opłat pozostałych do wyegzekwowania na rok kolejny1 | |
W tym od wierzycieli | W tym od dłużników | ||
1 | 2 | 3 | 4 |
Objaśnienia: 1 Wysokość tę ustala się według stanu zaległości na dzień 31 grudnia roku wskazanego w kolumnie 1. Dane wypełnia się na podstawie informacji uzyskanych od komornika na piśmie.
14. Informacje o dodatkowym zajęciu lub zatrudnieniu*:
– w okresie sprawozdawczym komornik nie wykonywał żadnego dodatkowego zatrudnienia
– w okresie sprawozdawczym komornik był zatrudniony:
w1 ................................................................. na podstawie2 .........................................................
w charakterze3 ..........................................................
w okresie4 od...............................do.......................
w wymiarze5.............................................................
na co uzyskał zgodę prezesa sądu rejonowego w dniu ........................... nr ..........................
* Niepotrzebne skreślić.
Objaśnienia:1 Nazwa i adres instytucji będącej pracodawcą.
2 Określenie formy prawnej zatrudnienia: mianowanie, umowa o pracę na czas określony/nieokreślony, umowa zlecenia, umowa o dzieło, inne (określić).
3 Oznaczenie stanowiska, np. profesor, adiunkt, wykładowca.
4 Jeżeli zatrudnienie nastąpiło w latach poprzedzających rok sprawozdawczy, należy wskazać jedynie datę roczną. Jeżeli zatrudnienie jest na czas nieokreślony, należy wskazać "czas nieokreślony".
5 Należy określić, o jaki wymiar pracy chodzi: pełny etat/część etatu/dorywczo oraz liczbę godzin w tygodniu/semestrze/roku.
– w okresie sprawozdawczym komornik nie podejmował się żadnych zajęć/sposobów zarobkowania, o których mowa w art. 34 ust. 2 ustawy
– w okresie sprawozdawczym komornik podejmował się następujących zajęć/sposobów zarobkowania, o których mowa w art. 34 ust. 2 ustawy1:
..................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................
Objaśnienia: 1 Należy określić, na czym polega dodatkowe zajęcie lub sposób zarobkowania, w jaki sposób i na czyją rzecz jest wykonywane, z ewentualnym wskazaniem zajmowanego stanowiska, formy prawnej oraz, jeśli to możliwe, wymiaru pracy, a nadto wskazać datę zgłoszenia zamiaru jego podjęcia prezesowi właściwego sądu ze wskazaniem nr Kmo.
Część D
Wnioski i uwagi wynikające z analizy przedłożonych informacji statystycznych o ruchu spraw (załącznik nr 3 do sprawozdania rocznego) ze szczególnym uwzględnieniem danych dotyczących spraw Kms oraz prawidłowości przyjmowania spraw z wyboru wierzyciela1
....................................................................................................................................................................
....................................................................................................................................................................
....................................................................................................................................................................
....................................................................................................................................................................
....................................................................................................................................................................
....................................................................................................................................................................
....................................................................................................................................................................
....................................................................................................................................................................
....................................................................................................................................................................
....................................................................................................................................................................
Objaśnienia: 1 Należy wskazać, czy z dołączonych za cały okres sprawozdawczy sprawozdań statystycznych wynika w zakresie ruchu spraw w poszczególnych repertoriach określony trend, czy komornik wykazuje rosnącą zaległość, czy ją zmniejsza oraz jakie były liczbowe wskaźniki sprawności i skuteczności prowadzonych postępowań na koniec każdego półrocza; czy przestrzega wynikających z art. 10 ustawy zasad przyjmowania spraw z wyboru wierzyciela; jaka jest łączna suma wyegzekwowanych kwot ze szczególnym wskazaniem spraw Kms; możliwe jest wskazanie również innych wniosków nasuwających się na podstawie analizy sprawozdań statystycznych. Jeżeli chodzi o badanie ruchu spraw za rok 2019 i lata wcześniejsze, podstawą analiz są dane o ruchu i strukturze prowadzonych przez komornika spraw.
Część E
Przedstawienie i analiza wybranych danych statystycznych
I. Dane statystyczne dotyczące skarg na czynności komornika w trybie art. 767 k.p.c. w okresie
objętym sprawozdaniem1.
Rok | Wpłynęło | Oddalono | Uwzględniono | Odrzucono | Umorzono postępowanie | Załatwiono w inny sposób |
Objaśnienia: 1 Informacje przekazuje się w oparciu o repertorium "Co" znajdujące się w sądzie rejonowym, przy którym komornik działa.
II. Dane statystyczne dotyczące czynności podejmowanych z urzędu w trybie art. 759 § 2 i 3 k.p.c.1.
Rok | Liczba postanowień, w których z urzędu wydano zarządzenia w trybie art. 759 § 2 i 3 k.p.c.2 | ||||
Ogółem | Wyłącznie w trybie art. 759 § 2 k.p.c. | W tym również z zastosowaniem art. 759 § 3 k.p.c. | |||
W toku egzekucji z nieruchomości |
W pozostałych sprawach |
W toku egzekucji z nieruchomości |
W pozostałych sprawach | ||
Objaśnienia: 1 Informacje przekazuje się w oparciu o repertorium "Co" znajdujące się w sądzie rejonowym, przy którym komornik działa.
2 Obejmuje wyłącznie postanowienia, które nie zawierają innych rozstrzygnięć (np. co do treści skargi na czynność komornika), przy czym dotyczy to prawomocnie wydanych postanowień.
III. Dane statystyczne dotyczące wniosków o obniżenie opłaty egzekucyjnej1.
Rok | Wszczęto | Oddalono | Uwzględniono | Odrzucono | Umorzono postępowanie | Załatwiono w inny sposób |
Objaśnienia: 1 Informacje przekazuje się w oparciu o repertorium "Co" znajdujące się w sądzie rejonowym, przy którym komornik działa.
IV. Dane statystyczne dotyczące skarg administracyjnych na działalność komornika.
Rok | Wpłynęło | Załatwiono negatywnie (skarga niezasadna) | Załatwiono pozytywnie (skarga zasadna) | Załatwiono w inny sposób |
V. Dane statystyczne dotyczące liczby odebranych przez komornika dozorów na podstawie art. 855 § 1 k.p.c.1.
Rok | Liczba dozorów nad ruchomościami w trybie art. 855 § 1 k, p.c. powierzonych osobie innej niż dłużnik bądź jego domownik | |||||||
Ogółem odebrano2 | Czas trwania3 | |||||||
W tym uchylono przez sąd | Pozostałe | Do 7 dni | Powyżej 7 dni do miesiąca |
Powyżej miesiąca do 3 miesięcy |
Powyżej 3 miesięcy do 6 miesięcy |
Powyżej 6 miesięcy do roku | Ponad rok | |
Objaśnienia: 1 Dane podaje się na podstawie sprawozdań rocznych składanych przez komornika.
2 Należy podać liczbę odnoszącą się do liczby wydanych odrębnie postanowień, a nie ilości ruchomości nimi objętych.
3 Obejmuje okres od daty fizycznego wydania ruchomości dozorcy do dnia wydania postanowienia o oddaniu ruchomości pod dozór osobie uprawnionej (w tym dłużnikowi, jego domownikowi lub osobie przez dłużnika wskazanej jako wyłącznie uprawnionego do władania rzeczą albo nabywcy tej ruchomości). Na ustalenie czasu trwania dozoru nie ma wpływu fakt wydania postanowienia o zmianach dozoru na rzecz osób wskazanych przez samego komornika lub wierzyciela - innych niż osoba uprawniona, o której mowa w zdaniu pierwszym.
VI. Zwięzłe omówienie wniosków wynikających z analizy danych przedstawionych pod
poz. I- V:
.............................................................................................................................................................
.............................................................................................................................................................
.............................................................................................................................................................
.............................................................................................................................................................
.............................................................................................................................................................
.............................................................................................................................................................
.............................................................................................................................................................
Część F
Uzasadnienie wystawionej oceny (z części A):
..................................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................................
(podpis prezesa właściwego sądu rejonowego)
Załączniki:
1) odpisy złożonych przez komornika sprawozdań rocznych dotyczących okresu objętego sprawozdaniem;
2) oświadczenie komornika co do liczby skarg na czynności komornika w trybie art. 767 k.p.c., które zostały złożone w okresie objętym kontrolą do innego sądu niż ten, przy którym komornik działa;
3) oświadczenie komornika co do liczby czynności podejmowanych wobec komornika z urzędu w trybie art. 759 § 2 k.p.c. w okresie objętym kontrolą przez inny sąd niż ten, przy którym komornik działa.
..............................., dnia ...................
(miejscowość)
Protokół kontroli okresowej kancelarii Komornika Sądowego przy Sądzie Rejonowym ................................................, zwanego dalej "komornikiem", Kancelaria Komornicza nr ............,
(imię i nazwisko komornika)
za okres ............................. przeprowadzonej na podstawie art. 176 ust. 1 ustawy z dnia 22 marca 2018 r. o komornikach sądowych, zwanej dalej "ustawą", przez sędziego
...................................... .
(imię i nazwisko)
Część A
Ogólny wynik kontroli
1. Ocena: ...........................................................................................................................................
(ocena według 4 stopni: negatywna, pozytywna z zastrzeżeniami, pozytywna, bardzo dobra)
2. Wystąpienia do sądu o podjęcie czynności w trybie art. 759 § 2 k.p.c.*:
– nie
– tak (liczba przypadków ...............................)
3. Zalecenia pokontrolne, których wykonanie wymaga weryfikacji*:
– nie
– tak (treść zaleceń .......................................................................................................................)
* Niepotrzebne skreślić.
Część B
Informacje wstępne
1. Termin przeprowadzenia kontroli :................................................................................................
2. Okres objęty kontrolą: ...................................................................................................................
3. Termin przeprowadzenia poprzedniej kontroli: ............................................................................
4. Imię, nazwisko oraz stanowisko służbowe sędziego, który przeprowadził poprzednią kontrolę ........................................................................................................................................................
5. Zakres czasowy poprzedniej kontroli (okres objęty poprzednią kontrolą): ........................................................................................................................................................
6. Przedstawienie wniosków i oceny z poprzedniej kontroli oraz zaleceń pokontrolnych: ........................................................................................................................................................
........................................................................................................................................................
........................................................................................................................................................
........................................................................................................................................................
........................................................................................................................................................
........................................................................................................................................................
........................................................................................................................................................
7. Informacja dotycząca wykonania zaleceń pokontrolnych:
........................................................................................................................................................
........................................................................................................................................................
........................................................................................................................................................
........................................................................................................................................................
........................................................................................................................................................
........................................................................................................................................................
........................................................................................................................................................
8. Informacja o wizytacjach i lustracjach przeprowadzonych na podstawie art. 168 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz art. 188 ust. 4 pkt 1 i 2 ustawy, a także kontroli finansowej dokonywanej na podstawie art. 173 ust. 1 ustawy, obejmujących swym zakresem czasowym okres objęty kontrolą: .............................................................................................................................................................
.............................................................................................................................................................
.............................................................................................................................................................
.............................................................................................................................................................
.............................................................................................................................................................
Część C
Dane dotyczące komornika i kancelarii komorniczej
1. Imię i nazwisko: .................................................................................................................................
2. Data powołania na obecnie zajmowane stanowisko: .........................................................................
(w przypadku komorników zajmujących stanowisko dłużej niż dwa lata kalendarzowe – rok złożenia ślubowania)
3. Wykształcenie: ...................................................................................................................................
4. Dni i godziny urzędowania kancelarii komorniczej: .............................................................................................................................................................
.............................................................................................................................................................
.............................................................................................................................................................
5. Informacje dotyczące umowy obowiązkowego ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej:
a) zakład ubezpieczeń ...........................................................................................................
b) numer polisy .......................................................
c) suma ubezpieczenia ............................................
d) okres ochrony OC od ............................... do ...............................
6. Dane dotyczące zastępcy komornika, jeżeli w chwili składania sprawozdania komornik jest zawieszony w czynnościach albo jeżeli z powodu jego długotrwałej nieobecności ustanowione zostało zastępstwo komornicze:
a) imię i nazwisko..............................................................
b) stanowisko.....................................................................
c) data rozpoczęcia pełnienia obowiązków zastępcy/kuratora kancelarii komorniczej wskazana w zarządzeniu...............................
d) data faktycznego objęcia kancelarii komorniczej zastępowanego komornika ...................................
e) podstawa ustanowienia zastępstwa (odwołanie, wygaśnięcie powołania na stanowisko komornika z mocy prawa, przeniesienie komornika lub zawieszenie komornika w czynnościach) .....................................................................................................................................................
7. Liczba osób stale pracujących w kancelarii komorniczej (ogółem) ...................., w tym:
– na umowę o pracę, ............., w tym znajdujących się w okresie wypowiedzenia ...............
– na podstawie innych umów ..................
8. Wskazanie okresów i przyczyn zastępstw trwających jednorazowo dłużej niż 14 dni oraz osób pełniących w tym czasie funkcje zastępcy komornika
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | ||
Lp. | Czas trwania zastępstwa | Imię i nazwisko zastępcy | Stanowisko zastępcy1 | Tryb wyznaczenia zastępcy2 | Szczegółowa podstawa ustanowienia zastępstwa3 | ||
od | do | ||||||
Objaśnienia: 1 Należy wskazać, czy jest to osoba pełniąca obowiązki komornika czy asesora oraz w jakiej kancelarii.
2 Wskazanie przepisu art. 43 ust. 1, art. 44 ust. 1 lub art. 45 ust. 1 ustawy.
3 Dla nieobecności z art. 43 ust. 1 i art. 44 ust. 1 ustawy należy wskazać: wypoczynek, zwolnienie lekarskie, udokumentowane pełnienie obowiązków w organach samorządu komorniczego (art. 40 ust. 1 ustawy), pełnienie obowiązków w organach samorządu komorniczego za zgodą prezesa sądu (art. 40 ust. 2 ustawy), inna usprawiedliwiona nieobecność; w wypadku nieobecności z art. 45 ust. 1 ustawy komornik wskazuje na fakt zawieszenia go w czynnościach.
9. Informacja o stwierdzonych na podstawie art. 166 ust. 2 ustawy sygnalizacjach oczywistego naruszenia prawa*:
– w okresie sprawozdawczym nie stwierdzono w/w uchybień,
– w okresie sprawozdawczym wytknięto następujące przypadki uchybień:
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
Lp. | Oznaczenie sądu | Sygnatura sądu |
Data prawomocnego orzeczenia sądu |
Sprawa, której wytknięcie uchybienia dotyczy |
10. Informacja o liczbie przypadków, w których sąd wytknął komornikowi uchybienie na podstawie art. 166 ust. 4 ustawy*:
– w okresie sprawozdawczym nie stwierdzono w/w uchybień,
– w okresie sprawozdawczym wytknięto następujące przypadki uchybień:
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
Lp. | Oznaczenie sądu | Sygnatura sądu |
Data prawomocnego orzeczenia sądu |
Sprawa, której wytknięcie uchybienia dotyczy |
11. Informacja dotycząca postępowań ze skargi przeciwko komornikowi na podstawie przepisów ustawy z dnia 17 czerwca 2004 r. o skardze na naruszenie prawa strony do rozpoznania sprawy w postępowaniu przygotowawczym prowadzonym lub nadzorowanym przez prokuratora i postępowaniu sądowym bez nieuzasadnionej zwłoki wszczętych w okresie objętym sprawozdaniem*:
– w okresie sprawozdawczym nie toczyły się w/w postępowania,
– w okresie sprawozdawczym toczyły się następujące postępowania ze skargi na podstawie w/w ustawy:
Liczba skarg na przewlekłość postępowania | |||||||
Pozostało do rozpoznania przez sąd z poprzedniego okresu | Wpłynęło w okresie sprawozdawczym | Prawomocnie rozpoznano w okresie sprawozdawczym | Pozostało do rozpoznania na okres następny |
Łączna wysokość przyznanych sum pieniężnych |
|||
Odrzucono | Oddalono w całości | Uwzględniono | |||||
Przyznano sumę pieniężną |
Nie przyznano sumy pieniężnej |
||||||
* Niepotrzebne skreślić.
12. Informacja dotycząca ewentualnych postępowań dyscyplinarnych, przypadków zawieszenia komornika w czynnościach, postępowań w przedmiocie odsunięcia komornika od wykonywania czynności na podstawie art. 22 ust. 1 ustawy bądź odwołania go ze stanowiska, toczących się w okresie objętym sprawozdaniem:
.............................................................................................................................................................
.............................................................................................................................................................
.............................................................................................................................................................
13. Informacja dotycząca toczących się w okresie sprawozdawczym i zakończonych spraw przeciwko komornikowi o odszkodowanie w związku z wykonywaniem ustawowych zadań
wytoczonych w okresie objętym sprawozdaniem: .............................................................................................................................................................
.............................................................................................................................................................
.............................................................................................................................................................
14. Na dzień 31 grudnia ......................... roku stan rachunków kancelarii komorniczej wyglądał następująco1:
a) rachunek służący obsłudze prowadzonych postępowań: w banku ..................................................................................................................................................
nr ................................................................................. stan ..................................................
b) rachunek opłat egzekucyjnych: w banku ..................................................................................................................................................
nr ................................................................................. stan ..................................................
Objaśnienia: 1 Dane w tym punkcie sędzia wypełnia na podstawie informacji uzyskanych od komornika w trakcie kontroli kancelarii komorniczej.
15. Informacje dotyczące wysokości wyegzekwowanych i ustalonych opłat egzekucyjnych w latach objętych sprawozdaniem1:
Rok | Łączna wysokość opłat wyegzekwowanych w danym roku | Wysokość prawomocnie ustalonych opłat pozostałych do wyegzekwowania na rok kolejny2 | |
W tym od wierzycieli | W tym od dłużników | ||
1 | 2 | 3 | 4 |
Objaśnienia: 1 Dane w tym punkcie sędzia wypełnia na podstawie informacji uzyskanych od komornika w trakcie kontroli kancelarii komorniczej.
2 Wysokość tę ustala się według stanu zaległości na dzień 31 grudnia roku wskazanego w kolumnie 1.
16. Informacje o dodatkowym zajęciu lub zatrudnieniu*:
– w okresie sprawozdawczym komornik nie wykonywał żadnego dodatkowego zatrudnienia
– w okresie sprawozdawczym komornik był zatrudniony:
w1 ................................................................................... na podstawie2 .....................................
w charakterze3 ....................................................................
w okresie4 od............................... do...............................
w wymiarze5 .....................................................................
na co uzyskał zgodę prezesa sądu rejonowego w dniu ............................... nr ..........................
Objaśnienia: 1 Nazwa i adres instytucji będącej pracodawcą.
2 Określenie formy prawnej zatrudnienia: mianowanie, umowa o pracę na czas określony/nieokreślony, umowa zlecenia, umowa o dzieło, inne (określić).
3 Oznaczenie stanowiska np. profesor, adiunkt, wykładowca.
4 Jeżeli zatrudnienie nastąpiło w latach poprzedzających rok sprawozdawczy, należy wskazać jedynie datę roczną. Jeżeli zatrudnienie jest na czas nieokreślony, należy wskazać "czas nieokreślony".
5 Należy określić, o jaki wymiar pracy chodzi: pełny etat/część etatu/dorywczo oraz liczbę godzin w tygodniu/semestrze/roku.
– w okresie sprawozdawczym komornik nie podejmował się żadnych zajęć/sposobów zarobkowania, o których mowa w art. 34 ust. 2 ustawy
– w okresie sprawozdawczym komornik podejmował się następujących zajęć/sposobów
zarobkowania, o których mowa w art. 34 ust. 2 ustawy1: .....................................................................................................................................................
.....................................................................................................................................................
.....................................................................................................................................................
.....................................................................................................................................................
.....................................................................................................................................................
.....................................................................................................................................................
.....................................................................................................................................................
Objaśnienia: 1 Należy określić, na czym polega dodatkowe zajęcie lub sposób zarobkowania, w jaki sposób i na czyją rzecz jest wykonywane, z ewentualnym wskazaniem zajmowanego stanowiska, formy prawnej oraz, jeśli to możliwe, wymiaru pracy, a nadto wskazać datę zgłoszenia zamiaru jego podjęcia prezesowi właściwego sądu rejonowego ze wskazaniem nr Kmo.
* Niepotrzebne skreślić.
17. Ocena stanu i wyposażenia kancelarii komorniczej pod kątem wymogów z art. 175 ust. 1 pkt 3 ustawy:
.............................................................................................................................................................
..........................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
Część D
Ocena prawidłowości prowadzenia biurowości na podstawie urządzeń ewidencyjnych:
.............................................................................................................................................................
.............................................................................................................................................................
.............................................................................................................................................................
Część E
Szczegółowe informacje o prawidłowości prowadzenia postępowań pod kątem:
a) szybkości, sprawności i rzetelności postępowania,
b) prawidłowości powierzania czynności asesorom,
c) zgodności pobierania przez komorników należności z tytułu kosztów komorniczych z obowiązującymi przepisami.
I. Ocena prawidłowości prowadzenia postępowań w losowo wybranych sprawach, w których prowadzona była egzekucja z nieruchomości:
1. Wykaz sygnatur akt spraw losowo wybranych do analizy na podstawie § 9 ust. 2 pkt 1 rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 21 stycznia 2019 r. w sprawie przeprowadzania kontroli kancelarii komorniczej (5 spraw):
.....................................................................................................................................................
.....................................................................................................................................................
.....................................................................................................................................................
2. Informacja o zastosowanym kryterium wyboru akt:
.....................................................................................................................................................
.....................................................................................................................................................
.....................................................................................................................................................
3. Nieprawidłowości i uchybienia stwierdzone w wyniku analizy akt ze wskazaniem sygnatur akt spraw, w których wystąpiły, oraz przypadki wymagające zawiadomienia sądu o potrzebie wydania zarządzeń w trybie art. 759 § 2 k.p.c. (ze szczególnym uwzględnieniem naruszenia przepisów o egzekucji z nieruchomości):
.....................................................................................................................................................
.....................................................................................................................................................
.....................................................................................................................................................
.....................................................................................................................................................
.....................................................................................................................................................
.....................................................................................................................................................
II. Ocena prawidłowości prowadzenia postępowań w losowo wybranych sprawach, w których najwcześniej wszczęto postępowanie egzekucyjne:
1. Wykaz sygnatur akt spraw losowo wybranych do analizy na podstawie § 9 ust. 2 pkt 2 rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 21 stycznia 2019 r. w sprawie przeprowadzania kontroli kancelarii komorniczej (po 3 sprawy Km, Kmp, GKm, Kms, Kmn):
.....................................................................................................................................................
.....................................................................................................................................................
.....................................................................................................................................................
2. Informacja o zastosowanym kryterium wyboru akt:
.....................................................................................................................................................
.....................................................................................................................................................
.....................................................................................................................................................
3. Nieprawidłowości i uchybienia stwierdzone w wyniku analizy akt ze wskazaniem sygnatur akt spraw, w których wystąpiły, oraz przypadki wymagające zawiadomienia sądu o potrzebie wydania zarządzeń w trybie art. 759 § 2 k.p.c.:
.....................................................................................................................................................
.....................................................................................................................................................
.....................................................................................................................................................
.....................................................................................................................................................
.....................................................................................................................................................
.....................................................................................................................................................
III. Ocena prawidłowości prowadzenia postępowań w losowo wybranych sprawach, w których w okresie objętym kontrolą umorzono postępowanie:
1. Wykaz sygnatur akt spraw losowo wybranych do analizy na podstawie § 9 ust. 2 pkt 3 rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 21 stycznia 2019 r. w sprawie przeprowadzania kontroli kancelarii komorniczej (5 spraw):
.....................................................................................................................................................
.....................................................................................................................................................
.....................................................................................................................................................
2. Informacja o zastosowanym kryterium wyboru akt:
.....................................................................................................................................................
.....................................................................................................................................................
.....................................................................................................................................................
3. Nieprawidłowości i uchybienia stwierdzone w wyniku analizy akt ze wskazaniem sygnatur akt spraw, w których wystąpiły, oraz przypadki wymagające zawiadomienia sądu o potrzebie wydania zarządzeń w trybie art. 759 § 2 k.p.c. (ze szczególnym uwzględnieniem przepisów regulujących dopuszczalność i zasady umorzenia postępowania, jak również rozliczania kosztów umorzonego postępowania oraz wzmianek nanoszonych na tytule wykonawczym):
.....................................................................................................................................................
.....................................................................................................................................................
.....................................................................................................................................................
.....................................................................................................................................................
.....................................................................................................................................................
.....................................................................................................................................................
IV. Ocena prawidłowości prowadzenia postępowań w losowo wybranych sprawach zakończonych, w których w okresie objętym kontrolą wyegzekwowano w całości należności objęte tytułem wykonawczym
1. Wykaz sygnatur akt spraw losowo wybranych do analizy na podstawie § 9 ust. 2 pkt 4 rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 21 stycznia 2019 r. w sprawie przeprowadzania kontroli kancelarii komorniczej (5 spraw):
.....................................................................................................................................................
.....................................................................................................................................................
.....................................................................................................................................................
2. Informacja o zastosowanym kryterium wyboru akt:
.....................................................................................................................................................
.....................................................................................................................................................
.....................................................................................................................................................
3. Nieprawidłowości i uchybienia stwierdzone w wyniku analizy akt ze wskazaniem sygnatur akt spraw, w których wystąpiły, oraz przypadki wymagające zawiadomienia sądu o potrzebie wydania zarządzeń w trybie art. 759 § 2 k.p.c. (ze szczególnym uwzględnieniem prawidłowości rozliczenia kosztów postępowania):
.....................................................................................................................................................
.....................................................................................................................................................
.....................................................................................................................................................
.....................................................................................................................................................
.....................................................................................................................................................
.....................................................................................................................................................
V. Ocena prawidłowości prowadzenia postępowań w losowo wybranych sprawach, w których miała miejsce sprzedaż ruchomości
1. Wykaz sygnatur akt spraw losowo wybranych do analizy na podstawie § 9 ust. 2 pkt 5 rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 21 stycznia 2019 r. w sprawie przeprowadzania kontroli kancelarii komorniczej (5 spraw):
.....................................................................................................................................................
.....................................................................................................................................................
.....................................................................................................................................................
2. Informacja o zastosowanym kryterium wyboru akt:
.....................................................................................................................................................
.....................................................................................................................................................
.....................................................................................................................................................
.....................................................................................................................................................
3. Nieprawidłowości i uchybienia stwierdzone w wyniku analizy akt ze wskazaniem sygnatur akt spraw, w których wystąpiły, oraz przypadki wymagające zawiadomienia sądu o potrzebie wydania zarządzeń w trybie art. 759 § 2 k.p.c. (ze szczególnym uwzględnieniem przepisów regulujących egzekucje z ruchomości oraz dopuszczalność ewentualnego odjęcia dozoru i prawidłowość rozliczenia jego kosztów):
.....................................................................................................................................................
.....................................................................................................................................................
.....................................................................................................................................................
.....................................................................................................................................................
.....................................................................................................................................................
.....................................................................................................................................................
VI. Ocena prawidłowości prowadzenia postępowań w losowo wybranych sprawach o egzekucję świadczeń powtarzających się, w których egzekucja okazała się bezskuteczna
1. Wykaz sygnatur akt spraw losowo wybranych do analizy na podstawie § 9 ust. 2 pkt 6 rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 21 stycznia 2019 r. w sprawie przeprowadzania kontroli kancelarii komorniczej (5 spraw):
.....................................................................................................................................................
.....................................................................................................................................................
.....................................................................................................................................................
2. Informacja o zastosowanym kryterium wyboru akt:
.....................................................................................................................................................
.....................................................................................................................................................
.....................................................................................................................................................
3. Nieprawidłowości i uchybienia stwierdzone w wyniku analizy akt ze wskazaniem sygnatur akt spraw, w których wystąpiły, oraz przypadki wymagające zawiadomienia sądu o potrzebie wydania zarządzeń w trybie art. 759 § 2 k.p.c. (ze szczególnym uwzględnieniem rozliczenia kosztów postępowania i prawidłowości zamieszczenia wzmianek na tytule wykonawczym):
.....................................................................................................................................................
.....................................................................................................................................................
.....................................................................................................................................................
.....................................................................................................................................................
.....................................................................................................................................................
VII. Ocena prawidłowości prowadzenia postępowań w losowo wybranych sprawach o egzekucję świadczeń niepieniężnych
1. Wykaz sygnatur akt spraw losowo wybranych do analizy na podstawie § 9 ust. 2 pkt 7 rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 21 stycznia 2019 r. w sprawie przeprowadzania kontroli kancelarii komorniczej (5 spraw):
.....................................................................................................................................................
.....................................................................................................................................................
.....................................................................................................................................................
.....................................................................................................................................................
2. Informacja o zastosowanym kryterium wyboru akt:
.....................................................................................................................................................
.....................................................................................................................................................
.....................................................................................................................................................
.....................................................................................................................................................
3. Nieprawidłowości i uchybienia stwierdzone w wyniku analizy akt ze wskazaniem sygnatur akt spraw, w których wystąpiły, oraz przypadki wymagające zawiadomienia sądu o potrzebie wydania zarządzeń w trybie art. 759 § 2 k.p.c.:
.....................................................................................................................................................
.....................................................................................................................................................
.....................................................................................................................................................
.....................................................................................................................................................
.....................................................................................................................................................
.....................................................................................................................................................
VIII. Ocena prawidłowości prowadzenia postępowań w losowo wybranych sprawach o wykonanie postanowienia o udzieleniu zabezpieczenia
1. Wykaz sygnatur akt spraw losowo wybranych do analizy na podstawie § 9 ust. 2 pkt 8 rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 21 stycznia 2019 r. w sprawie przeprowadzania kontroli kancelarii komorniczej (5 spraw):
.....................................................................................................................................................
.....................................................................................................................................................
.....................................................................................................................................................
.....................................................................................................................................................
2. Informacja o zastosowanym kryterium wyboru akt:
.....................................................................................................................................................
.....................................................................................................................................................
.....................................................................................................................................................
3. Nieprawidłowości i uchybienia stwierdzone w wyniku analizy akt ze wskazaniem sygnatur akt spraw, w których wystąpiły, oraz przypadki wymagające zawiadomienia sądu o potrzebie wydania zarządzeń w trybie art. 759 § 2 k.p.c.:
.....................................................................................................................................................
.....................................................................................................................................................
.....................................................................................................................................................
.....................................................................................................................................................
.....................................................................................................................................................
.....................................................................................................................................................
IX. Ogólne wnioski z dokonanego badania akt spraw wymienionych pod poz. I - VIII wraz z oceną końcową (ocena według 4 stopni: negatywna, pozytywna z zastrzeżeniami, pozytywna, bardzo dobra):
.....................................................................................................................................................
.....................................................................................................................................................
.....................................................................................................................................................
.....................................................................................................................................................
.....................................................................................................................................................
.....................................................................................................................................................
Część F
Wnioski i uwagi wynikające z analizy przedłożonych informacji statystycznych o ruchu spraw (załącznik nr 3 do sprawozdania rocznego) ze szczególnym uwzględnieniem danych dotyczących spraw kms oraz prawidłowości przyjmowania spraw z wyboru wierzyciela1:
....................................................................................................................................................................
....................................................................................................................................................................
....................................................................................................................................................................
....................................................................................................................................................................
....................................................................................................................................................................
....................................................................................................................................................................
....................................................................................................................................................................
....................................................................................................................................................................
....................................................................................................................................................................
....................................................................................................................................................................
Objaśnienia: 1 Należy wskazać, czy z załączonych za cały okres sprawozdawczy sprawozdań statystycznych wynika w zakresie ruchu spraw w poszczególnych repertoriach określony trend, czy komornik wykazuje rosnącą zaległość, czy ją zmniejsza oraz jakie były liczbowe wskaźniki sprawności i skuteczności prowadzonych postępowań na koniec każdego półrocza; czy komornik przestrzega wynikających z art. 10 ustawy zasad przyjmowania spraw z wyboru wierzyciela; jaka jest łączna suma wyegzekwowanych kwot ze szczególnym wskazaniem spraw Kms; możliwe jest wskazanie również innych wniosków nasuwających się na podstawie analizy sprawozdań statystycznych.
Część G
Przedstawienie wybranych danych statystycznych wraz z omówieniem
I. Dane statystyczne dotyczące skarg na czynności komornika w trybie art. 767 k.p.c. w okresie objętym kontrolą1.
Rok | Wpłynęło | Oddalono | Uwzględniono | Odrzucono | Umorzono postępowanie | Załatwiono w inny sposób |
Objaśnienia: 1 Informacje przekazuje się w oparciu o repertorium "Co" znajdujące się w sądzie rejonowym, przy którym komornik działa.
II. Dane statystyczne dotyczące czynności podejmowanych z urzędu w trybie art. 759 § 2
i 3 k.p.c.1.
Rok | Liczba postanowień, w których z urzędu wydano zarządzenia w trybie art. 759 § 2 i 3 k.p.c. | ||||
Ogółem | Wyłącznie w trybie art. 759 § 2 k.p.c. |
W tym również z zastosowaniem art. 759 § 3 k.p.c. |
|||
W toku egzekucji z nieruchomości | W pozostałych sprawach | W toku egzekucji z nieruchomości | W pozostałych sprawach | ||
Objaśnienia: 1 Informacje przekazuje się w oparciu o repertorium "Co" znajdujące się w sądzie rejonowym, przy którym komornik działa.
2 Obejmuje wyłącznie postanowienia, które nie zawierają innych rozstrzygnięć (np. co do treści skargi na czynność komornika), przy czym dotyczy to prawomocnie wydanych postanowień.
III. Dane statystyczne dotyczące wniosków o obniżenie opłaty egzekucyjnej1.
Rok | Wszczęto | Oddalono | Uwzględniono | Odrzucono | Umorzono postępowanie |
Załatwiono w inny sposób |
Objaśnienia: 1 Informacje przekazuje się w oparciu o repertorium "Co" znajdujące się w sądzie rejonowym, przy którym komornik działa.
IV. Dane statystyczne dotyczące skarg administracyjnych na działalność komornika.
Rok | Wpłynęło | Załatwiono negatywnie (skarga niezasadna) | Załatwiono pozytywnie (skarga zasadna) | Załatwiono w inny sposób |
V. Dane statystyczne dotyczące liczby odebranych przez komornika dozorów na podstawie art. 855 § 1 k.p.c.1.
Rok | Liczba dozorów nad ruchomościami w trybie art. 855 § 1 k.p.c. powierzonych osobie innej niż dłużnik bądź jego domownik | |||||||
Ogółem odebrano2 | Czas trwania3 | |||||||
W tym uchylono przez sąd | Pozostałe |
Do 7 dni |
Powyżej 7 dni do miesiąca |
Powyżej miesiąca do 3 miesięcy |
Powyżej 3 miesięcy do 6 miesięcy |
Powyżej 6 miesięcy do roku |
Ponad rok |
|
Objaśnienia:1 Dane podaje się na podstawie sprawozdań rocznych składanych przez komornika.
2 Należy podać liczbę odnoszącą się do liczby wydanych odrębnie postanowień, a nie ilości ruchomości nimi objętych.
3 Obejmuje okres od daty fizycznego wydania ruchomości dozorcy do momentu wydania postanowienia o oddaniu ruchomości pod dozór osobie uprawnionej (w tym dłużnikowi, jego domownikowi lub osobie przez dłużnika wskazanej jako wyłącznie uprawniony do władania rzeczą albo nabywcy tej ruchomości). Na ustalenie czasu trwania dozoru nie ma wpływu fakt wydania postanowienia o zmianach dozoru na rzecz osób wskazanych przez samego komornika lub wierzyciela - innych niż osoba uprawniona, o której mowa w zdaniu pierwszym.
VI. Zwięzłe omówienie wniosków wynikających z analizy danych przedstawionych pod
poz. I - V:
....................................................................................................................................................................
....................................................................................................................................................................
....................................................................................................................................................................
....................................................................................................................................................................
....................................................................................................................................................................
....................................................................................................................................................................
Część H
Wnioski z kontroli, w tym uzasadnienie wystawionej oceny (z części A):
....................................................................................................................................................................
....................................................................................................................................................................
....................................................................................................................................................................
....................................................................................................................................................................
....................................................................................................................................................................
....................................................................................................................................................................
....................................................................................................................................................................
....................................................................................................................................................................
....................................................................................................................................................................
....................................................................................................................................................................
Część I
Zalecenia pokontrolne (w kolejności według ich wagi i znaczenia) wraz ze wskazaniem sposobu weryfikacji ich wykonania:
....................................................................................................................................................................
....................................................................................................................................................................
....................................................................................................................................................................
....................................................................................................................................................................
....................................................................................................................................................................
....................................................................................................................................................................
....................................................................................................................................................................
(podpis sędziego)
Załączniki:
1) protokół kontroli księgowego ........................... z dnia .............................;
(imię i nazwisko)
2) sprawozdanie z kontroli przeprowadzonej przez naczelnika urzędu skarbowego;
3) oświadczenie komornika co do liczby skarg na czynności komornika w trybie art. 767 k.p.c., które zostały złożone w okresie objętym kontrolą do innego sądu niż ten, przy którym komornik działa;
4) oświadczenie komornika co do liczby czynności podejmowanych wobec komornika z urzędu w trybie art. 759 § 2 k.p.c. w okresie objętym kontrolą przez inny sąd niż ten, przy którym komornik działa.
............................., dnia ...............
(miejscowość)
Protokół kontroli finansowej kancelarii Komornika Sądowego przy Sądzie Rejonowym
.................................................., zwanego dalej "komornikiem", Kancelaria Komornicza nr ..........,
(imię i nazwisko komornika)
przeprowadzonej na podstawie art. 173 ust. 1 ustawy z dnia 22 marca 2018 r. o komornikach sądowych, zwanej dalej "ustawą", przez ......................................................... .
I. Ogólny wynik kontroli
Ocena (ocena według 4 stopni: negatywna, pozytywna z zastrzeżeniami, pozytywna, bardzo dobra): ..................................................................................
II. Informacje dotyczące przedmiotu i zakresu kontroli finansowej
1. Termin przeprowadzenia kontroli: .........................................................................................
2. Okres objęty kontrolą: ............................................................................................................
3. Zakres przedmiotowy kontroli: ..............................................................................................
4. Zakres czasowy i przedmiotowy poprzedniej kontroli oraz jej wynik (o ile została przeprowadzona):
.....................................................................................................................................................
.....................................................................................................................................................
5. Informacja dotycząca wykonania zaleceń pokontrolnych ostatniej kontroli (o ile została przeprowadzona):
.....................................................................................................................................................
.....................................................................................................................................................
III. Dane dotyczące komornika i kancelarii komorniczej
1. Imię i nazwisko: .....................................................................................................................
2. Na dzień .............................. stan rachunków kancelarii komorniczej wyglądał następująco:
a) rachunek służący obsłudze prowadzonych postępowań: w banku .............................................................................................................................................
nr ....................................................................... stan..........................................................
b) rachunek opłat egzekucyjnych: w banku .............................................................................................................................................
nr ....................................................................... stan..........................................................
3. Informacje dotyczące wysokości uzyskanych i przekazanych opłat egzekucyjnych w okresie objętym kontrolą (o ile objęto zleceniem kontroli):
1) okres (określony jako dany rok lub miesiąc): ........................................................
a) łączna wysokość opłat ustalonych: .........................................,
b) łączna wysokość opłat uzyskanych: ........................................,
c) łączna wysokość opłat przekazanych na rachunek właściwego urzędu skarbowego: ..............................................
2) okres:.............................................................................
a) łączna wysokość opłat ustalonych: ......................................,
b) łączna wysokość opłat uzyskanych: .....................................,
c) łączna wysokość opłat przekazanych na rachunek właściwego urzędu skarbowego: ...................................... .
3) okres:............................................................................
a) łączna wysokość opłat ustalonych: .......................................,
b) łączna wysokość opłat uzyskanych: ......................................,
c) łączna wysokość opłat przekazanych na rachunek właściwego urzędu skarbowego: .............................................. .
IV. Ocena prawidłowości prowadzenia ewidencji operacji finansowych kancelarii komorniczej
1. Ogólna ocena prawidłowości prowadzenia poszczególnych kategorii urządzeń ewidencji operacji finansowych:
a) księga pieniężna: .................................................................................................................
.............................................................................................................................................
.............................................................................................................................................
b) kwitariusze przychodowe: ..................................................................................................
.............................................................................................................................................
.............................................................................................................................................
c) inne .................. (wskazać jakie): .......................................................................................
.............................................................................................................................................
2. Zwięzła ocena prawidłowości przestrzegania przepisów o ewidencji operacji finansowych kancelarii komorniczych:
..................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................
V. Wnioski z kontroli, w tym uzasadnienie wystawionej oceny i wnioski dotyczące istnienia bądź nieistnienia niedoboru finansowego:
..................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................
VI. Zalecenia pokontrolne (w kolejności według ich wagi i znaczenia) wraz ze wskazaniem sposobu weryfikacji ich wykonania:
..................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................
VII. Uwagi dodatkowe:
..................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................
...........................................................................................................................................
(podpis osoby przeprowadzającej kontrolę
(ze wskazaniem zajmowanego stanowiska))
W ciągu pierwszych 5 miesięcy obowiązywania mechanizmu konsultacji społecznych projektów ustaw udział w nich wzięły 24 323 osoby. Najpopularniejszym projektem w konsultacjach była nowelizacja ustawy o broni i amunicji. W jego konsultacjach głos zabrało 8298 osób. Podczas pierwszych 14 miesięcy X kadencji Sejmu RP (2023–2024) jedynie 17 proc. uchwalonych ustaw zainicjowali posłowie. Aż 4 uchwalone ustawy miały źródła w projektach obywatelskich w ciągu 14 miesięcy Sejmu X kadencji – to najważniejsze skutki reformy Regulaminu Sejmu z 26 lipca 2024 r.
Grażyna J. Leśniak 24.04.2025Senat bez poprawek przyjął w środę ustawę, która obniża składkę zdrowotną dla przedsiębiorców. Zmiana, która wejdzie w życie 1 stycznia 2026 roku, ma kosztować budżet państwa 4,6 mld zł. Według szacunków Ministerstwo Finansów na reformie ma skorzystać około 2,5 mln przedsiębiorców. Teraz ustawa trafi do prezydenta Andrzaja Dudy.
Grażyna J. Leśniak 23.04.2025Rada Ministrów przyjęła we wtorek, 22 kwietnia, projekt ustawy o zmianie ustawy – Prawo geologiczne i górnicze, przedłożony przez minister przemysłu. Chodzi o wyznaczenie podmiotu, który będzie odpowiedzialny za monitorowanie i egzekwowanie przepisów w tej sprawie. Nowe regulacje dotyczą m.in. dokładności pomiarów, monitorowania oraz raportowania emisji metanu.
Krzysztof Koślicki 22.04.2025Na wtorkowym posiedzeniu rząd przyjął przepisy zmieniające rozporządzenie w sprawie zakazu stosowania materiału siewnego odmian kukurydzy MON 810, przedłożone przez ministra rolnictwa i rozwoju wsi. Celem nowelizacji jest aktualizacja listy odmian genetycznie zmodyfikowanej kukurydzy, tak aby zakazać stosowania w Polsce upraw, które znajdują się w swobodnym obrocie na terytorium 10 państw Unii Europejskiej.
Krzysztof Koślicki 22.04.2025Od 18 kwietnia policja oraz żandarmeria wojskowa będą mogły karać tych, którzy bez zezwolenia m.in. fotografują i filmują szczególnie ważne dla bezpieczeństwa lub obronności państwa obiekty resortu obrony narodowej, obiekty infrastruktury krytycznej oraz ruchomości. Obiekty te zostaną specjalnie oznaczone.
Robert Horbaczewski 17.04.2025Kompleksową modernizację instytucji polskiego rynku pracy poprzez udoskonalenie funkcjonowania publicznych służb zatrudnienia oraz form aktywizacji zawodowej i podnoszenia umiejętności kadr gospodarki przewiduje podpisana w czwartek przez prezydenta Andrzeja Dudę ustawa z dnia 20 marca 2025 r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia. Ustawa, co do zasady, wejdzie w życie pierwszego dnia miesiąca następującego po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.
Grażyna J. Leśniak 11.04.2025Identyfikator: | Dz.U.2019.259 |
Rodzaj: | Rozporządzenie |
Tytuł: | Przeprowadzanie kontroli kancelarii komorniczej. |
Data aktu: | 21/01/2019 |
Data ogłoszenia: | 11/02/2019 |
Data wejścia w życie: | 12/02/2019 |