Zmiana rozporządzenia w sprawie dotacji udzielanej w celu zapewnienia bezpieczeństwa jądrowego i ochrony radiologicznej kraju przy stosowaniu promieniowania jonizującego.

ROZPORZĄDZENIE
RADY MINISTRÓW
z dnia 1 grudnia 2020 r.
zmieniające rozporządzenie w sprawie dotacji udzielanej w celu zapewnienia bezpieczeństwa jądrowego i ochrony radiologicznej kraju przy stosowaniu promieniowania jonizującego

Na podstawie art. 33 ust. 21 ustawy z dnia 29 listopada 2000 r. - Prawo atomowe (Dz. U. z 2019 r. poz. 1792 oraz z 2020 r. poz. 284 i 322) zarządza się, co następuje:
§  1. 
W rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 26 marca 2012 r. w sprawie dotacji udzielanej w celu zapewnienia bezpieczeństwa jądrowego i ochrony radiologicznej kraju przy stosowaniu promieniowania jonizującego (Dz. U. poz. 394) wprowadza się następujące zmiany:
1)
użyte w § 1 w pkt 2, w § 2 w ust. 1 oraz w § 3, w różnym przypadku, wyrazy "minister właściwy do spraw gospodarki" zastępuje się użytymi w odpowiednim przypadku wyrazami "minister właściwy do spraw energii";
2)
załącznik do rozporządzenia otrzymuje brzmienie określone w załączniku do niniejszego rozporządzenia.
§  2. 
Wnioski o udzielenie dotacji złożone przed dniem wejścia w życie niniejszego rozporządzenia na podstawie przepisów dotychczasowych podlegają rozpatrzeniu.
§  3. 
Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.

ZAŁĄCZNIK

WZÓR

WNIOSEK o udzielenie dotacji w roku ....

Część A: Dotyczy dotacji udzielanej na wykonywanie działalności, o której mowa w art. 33 ust. 2 pkt 1–7 ustawy

.................................................................. ......................................................
(nazwa i adres wnioskodawcy) (miejscowość, data)

Minister Klimatu i Środowiska

WNIOSEK

o udzielenie dotacji w roku .....

Zgodnie z art. 33 ust. 5 pkt 1 ustawy z dnia 29 listopada 2000 r. – Prawo atomowe (Dz. U. z 2019 r. poz. 1792 oraz z 2020 r. poz. 284 i 322) wnoszę o udzielenie dotacji na wykonywanie działalności pn.:

............................................................................................, ............................................................................................,

............................................................................................, ............................................................................................,

o której mowa w art. 33 ust. 2 pkt ........ ustawy, w kwocie ................. tys. zł

(słownie złotych ).

...............................................................

(podpis wnioskodawcy)

Do wniosku załączam:

I. Część opisową;

II. Plan zadaniowo-finansowy wykonywania w roku ....... działalności;

III. Plan dochodów uzyskanych w wyniku wykonywania w roku ..... działalności i środki pochodzące z innych źródeł;

IV. Harmonogram wydatków na wykonywanie w roku ..... działalności.

I. Część opisowa:

1. Informacje o wnioskodawcy:

1) potencjał techniczny, a w szczególności sprzęt, aparatura oraz infrastruktura techniczna umożliwiające prawidłowe wykonywanie działalności będącej przedmiotem wniosku,

2) źródła przychodu umożliwiające współfinansowanie działalności będącej przedmiotem wniosku,

3) kwalifikacje i doświadczenie pracowników niezbędnych do wykonywania działalności będącej przedmiotem wniosku, a także ich uprawnienia, o ile są one wymagane,

4) wskazanie, że wnioskodawca jest organizacją prowadzącą badania i upowszechniającą wiedzę w rozumieniu art. 2 pkt 83 rozporządzenia Komisji (UE) nr 651/2014 z dnia 17 czerwca 2014 r. uznającego niektóre rodzaje pomocy za zgodne z rynkiem wewnętrznym w zastosowaniu art. 107 i 108 Traktatu (Dz. Urz. UE L 187 z 26.06.2014, str. 1, z późn. zm.).

2. Opis i terminy realizacji poszczególnych zadań wchodzących w zakres działalności będącej przedmiotem wniosku.

3. Opis prac planowanych do wykonania w ramach usług obcych, wraz z uzasadnieniem.

4. Opis wpływu działalności na bezpieczeństwo jądrowe i ochronę radiologiczną kraju.

............................................................................................, ..............................................................................................

............................................................................................, ..............................................................................................

............................................................................................, ..............................................................................................

............................................................................................, ..............................................................................................

............................................................................................, ..............................................................................................

............................................................................................, ..............................................................................................

............................................................................................, .............................................................................................

....................................

(podpis wnioskodawcy)

II. Plan zadaniowo-finansowy wykonywania w roku działalności pn.: ................................................................................................................................................................

II.1. Dane dotyczące kosztów realizacji zadań wchodzących w zakres działalności

Wyszczególnienie Liczba osób realizujących zadanie w przeliczeniu na pełny wymiar czasu pracy Koszty realizacji zadań: w tym:
koszty bezpośrednie koszty pośrednie
ogółem z tego finansowane: ogółem: w tym: ogółem: w tym:
z dotacji z dochodów i środków pochodzących z innych źródeł wynagrodzenia i składki naliczane od wynagrodzeń materiały energia usługi obce inne koszty bezpośrednie amortyzacja*)
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Zadanie nr l ...................

(tytuł zadania)

Zadanie nr 2 ..................

(tytuł zadania)

itd.
RAZEM

*) O ile amortyzacja rozliczana jest w kosztach pośrednich (jeżeli nie, to powinna być wyszczególniona jako składnik kosztów bezpośrednich).

.................................................

(podpis wnioskodawcy)

II.2. Materiały przewidziane do zakupu na potrzeby realizacji w roku zadań wchodzących w zakres

działalności pn.:

Wyszczególnienie Koszty w tys. zł
1 2
Zadanie 1 1.
2.
Razem
Zadanie 2 1.
2.
Razem
itd. 1.
2.
Razem
OGÓŁEM

...........................................

(podpis wnioskodawcy)

II.3. Prace planowane do wykonania w ramach usług obcych na potrzeby realizacji w roku ............................. zadań wchodzących w zakres działalności pn.: .......................................................................................................................

Wyszczególnienie Koszty w tys. zł
1 2
Zadanie 1 1.
2.
Razem
Zadanie 2 1.
2.
Razem
itd. 1.
2.
Razem
OGÓŁEM

..............................................

(podpis wnioskodawcy)

II.4. Inne koszty bezpośrednie przewidziane na potrzeby realizacji w roku zadań wchodzących w zakres

działalności pn.:

Wyszczególnienie Koszty w tys. zł
1 2
Zadanie 1 1.
2.
Razem
Zadanie 2 1.
2.
Razem
itd. 1.
2.
Razem
OGÓŁEM

...........................................

(podpis wnioskodawcy)

III. Plan dochodów uzyskanych w wyniku wykonywania w roku ........... działalności pn.: ....................................................................................................................... oraz środki pochodzące z innych źródeł

Lp. Wyszczególnienie tytułów dochodów oraz tytułów innych źródeł pochodzenia środków Kwota w tys. zł
1 2 3
1
2
itd.
Razem

.........................................

(podpis wnioskodawcy)

IV. Harmonogram wydatków na wykonywanie w roku ............. działalności pn.: .............................................................

Miesiąc Finansowanie w tys. zł
ogółem dotacja dochody i środki pochodzące z innych źródeł
1 2 3 4
styczeń
luty
marzec
kwiecień
maj
czerwiec
lipiec
sierpień
wrzesień
październik
listopad
grudzień
RAZEM

.............................................

(podpis wnioskodawcy)

Część B: Dotyczy dotacji udzielanej na realizację inwestycji, o której mowa w art. 33 ust. 2 pkt 8 ustawy

.................................................................. ......................................................
(nazwa i adres wnioskodawcy) (miejscowość, data)

Minister Klimatu i Środowiska

WNIOSEK

o udzielenie dotacji w roku .......

Zgodnie z art. 33 ust. 5 pkt 1 ustawy z dnia 29 listopada 2000 r. – Prawo atomowe (Dz. U. z 2019 r. poz. 1792 oraz z 2020 r. poz. 284 i 322) wnoszę o udzielenie dotacji na realizację inwestycji pn.:

..................................................................., ...................................................................,

..................................................................., ...................................................................,

o której mowa w art. 33 ust. 2 pkt 8, wchodzącej w zakres działalności, o której mowa

w art. 33 ust. 2 pkt ...... ustawy, w kwocie ......... tys. zł

(słownie złotych ).

...........................................

(podpis wnioskodawcy)

Do wniosku załączam:

I. Część opisową;

II. Harmonogram realizacji w roku inwestycji;

III. Harmonogram finansowania w roku inwestycji.

I. Część opisowa:

1. Informacje o wnioskodawcy:

1) potencjał techniczny, a w szczególności sprzęt, aparatura oraz infrastruktura techniczna umożliwiające realizację inwestycji będącej przedmiotem wniosku,

2) źródła przychodu umożliwiające współfinansowanie inwestycji będącej przedmiotem wniosku,

3) kwalifikacje i doświadczenie pracowników niezbędnych do realizacji inwestycji będącej przedmiotem wniosku, a także ich uprawnienia, o ile są one wymagane,

4) wskazanie, że wnioskodawca jest organizacją prowadzącą badania i upowszechniającą wiedzę w rozumieniu art. 2 pkt 83 rozporządzenia Komisji (UE) nr 651/2014 z dnia 17 czerwca 2014 r. uznającego niektóre rodzaje pomocy za zgodne z rynkiem wewnętrznym w zastosowaniu art. 107 i 108 Traktatu (Dz. Urz. UE L 187 z 26.06.2014, str. 1, z późn. zm.).

2. Uzasadnienie.

3. Zakres rzeczowy inwestycji.

4. Wartość kosztorysowa inwestycji (w tys. zł).

5. Data rozpoczęcia inwestycji.

6. Data zakończenia inwestycji.

7. *) Zakładany wstępnie**) lub uaktualniony***) harmonogram wydatków na realizację inwestycji w poszczególnych

latach (w tys. zł).

8. Data osiągnięcia zdolności projektowych.

9. Planowane efekty rzeczowe realizacji inwestycji.

............................................................................................, ..............................................................................................

............................................................................................, ..............................................................................................

............................................................................................, ..............................................................................................

............................................................................................, ..............................................................................................

............................................................................................, ..............................................................................................

............................................................................................, ..............................................................................................

............................................

(podpis wnioskodawcy)

*) Dotyczy inwestycji realizowanych w okresie dłuższym niż 1 rok.

**) Dotyczy inwestycji rozpoczynanych.

***) Dotyczy inwestycji kontynuowanych.

II. Harmonogram realizacji w roku .............. inwestycji pn.: .....................................................................................................

Lp. Wyszczególnienie*) Termin Koszty w tys. zł
ogółem źródła finansowania
rozpoczęcia zakończenia dotacja dochody i środki pochodzące z innych źródeł
1 2 3 4 5 6 7
1
2
...
itd.
Razem

*) Obejmuje zadania składające się na inwestycję budowlaną (zgodnie z dokumentacją inwestycji) lub specyfikację zakupów.

................................................

(podpis wnioskodawcy)

III. Harmonogram finansowania w roku ................ inwestycji pn.: ...........................................................................................

Miesiąc Finansowanie w tys. zł
ogółem dotacja dochody i środki pochodzące z innych źródeł
1 2 3 4
styczeń
luty
marzec
kwiecień
maj
czerwiec
lipiec
sierpień
wrzesień
październik
listopad
grudzień
RAZEM

.......................................

(podpis wnioskodawcy)

)

Zmiany w prawie

Lepsze prawo. W Sejmie odbyła się konferencja podsumowująca konsultacje społeczne projektów ustaw

W ciągu pierwszych 5 miesięcy obowiązywania mechanizmu konsultacji społecznych projektów ustaw udział w nich wzięły 24 323 osoby. Najpopularniejszym projektem w konsultacjach była nowelizacja ustawy o broni i amunicji. W jego konsultacjach głos zabrało 8298 osób. Podczas pierwszych 14 miesięcy X kadencji Sejmu RP (2023–2024) jedynie 17 proc. uchwalonych ustaw zainicjowali posłowie. Aż 4 uchwalone ustawy miały źródła w projektach obywatelskich w ciągu 14 miesięcy Sejmu X kadencji – to najważniejsze skutki reformy Regulaminu Sejmu z 26 lipca 2024 r.

Grażyna J. Leśniak 24.04.2025
Przedsiębiorcy zapłacą niższą składkę zdrowotną – Senat za ustawą

Senat bez poprawek przyjął w środę ustawę, która obniża składkę zdrowotną dla przedsiębiorców. Zmiana, która wejdzie w życie 1 stycznia 2026 roku, ma kosztować budżet państwa 4,6 mld zł. Według szacunków Ministerstwo Finansów na reformie ma skorzystać około 2,5 mln przedsiębiorców. Teraz ustawa trafi do prezydenta Andrzaja Dudy.

Grażyna J. Leśniak 23.04.2025
Rząd organizuje monitoring metanu

Rada Ministrów przyjęła we wtorek, 22 kwietnia, projekt ustawy o zmianie ustawy – Prawo geologiczne i górnicze, przedłożony przez minister przemysłu. Chodzi o wyznaczenie podmiotu, który będzie odpowiedzialny za monitorowanie i egzekwowanie przepisów w tej sprawie. Nowe regulacje dotyczą m.in. dokładności pomiarów, monitorowania oraz raportowania emisji metanu.

Krzysztof Koślicki 22.04.2025
Rząd zaktualizował wykaz zakazanej kukurydzy

Na wtorkowym posiedzeniu rząd przyjął przepisy zmieniające rozporządzenie w sprawie zakazu stosowania materiału siewnego odmian kukurydzy MON 810, przedłożone przez ministra rolnictwa i rozwoju wsi. Celem nowelizacji jest aktualizacja listy odmian genetycznie zmodyfikowanej kukurydzy, tak aby zakazać stosowania w Polsce upraw, które znajdują się w swobodnym obrocie na terytorium 10 państw Unii Europejskiej.

Krzysztof Koślicki 22.04.2025
Od 18 kwietnia fotografowanie obiektów obronnych i krytycznych tylko za zezwoleniem

Od 18 kwietnia policja oraz żandarmeria wojskowa będą mogły karać tych, którzy bez zezwolenia m.in. fotografują i filmują szczególnie ważne dla bezpieczeństwa lub obronności państwa obiekty resortu obrony narodowej, obiekty infrastruktury krytycznej oraz ruchomości. Obiekty te zostaną specjalnie oznaczone.

Robert Horbaczewski 17.04.2025
Prezydent podpisał ustawę o rynku pracy i służbach zatrudnienia

Kompleksową modernizację instytucji polskiego rynku pracy poprzez udoskonalenie funkcjonowania publicznych służb zatrudnienia oraz form aktywizacji zawodowej i podnoszenia umiejętności kadr gospodarki przewiduje podpisana w czwartek przez prezydenta Andrzeja Dudę ustawa z dnia 20 marca 2025 r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia. Ustawa, co do zasady, wejdzie w życie pierwszego dnia miesiąca następującego po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.

Grażyna J. Leśniak 11.04.2025
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.2021.27

Rodzaj: Rozporządzenie
Tytuł: Zmiana rozporządzenia w sprawie dotacji udzielanej w celu zapewnienia bezpieczeństwa jądrowego i ochrony radiologicznej kraju przy stosowaniu promieniowania jonizującego.
Data aktu: 01/12/2020
Data ogłoszenia: 07/01/2021
Data wejścia w życie: 22/01/2021