Nałożenie nowych zobowiązań z tytułu świadczenia usług publicznych w odniesieniu do regularnych regionalnych usług lotniczych w Norwegii
(2008/C 250/06)
(Dz.U.UE C z dnia 2 października 2008 r.)
1. WPROWADZENIE
Zgodnie z art. 4 ust. 1 lit. a) rozporządzenia Rady (EWG) nr 2408/92 z dnia 23 lipca 1992 r. w sprawie dostępu przewoźników lotniczych Wspólnoty do wewnątrzwspólnotowych tras lotniczych Norwegia podjęła decyzję o nałożeniu z dniem 1 kwietnia 2009 r. zobowiązań z tytułu świadczenia usług publicznych w odniesieniu do regularnych usług lotniczych na następujących trasach:
1) Lakselv - Tromsø i vice versa
2) Andenes - Bodø i vice versa, Andenes - Tromsø i vice versa
3) Svolvær - Bodø i vice versa
4) Leknes - Bodø i vice versa
5) Røst - Bodø i vice versa
6) Narvik (Framnes) - Bodø i vice versa
7) Brønnøysund - Bodø i vice versa, Brønnøysund - Trondheim i vice versa
8) Sandnessjøen - Bodø i vice versa, Sandnessjøen - Trondheim i vice versa
9) Mo i Rana - Bodø i vice versa, Mo i Rana - Trondheim i vice versa
10) Mosjøen - Bodø i vice versa, Mosjøen - Trondheim i vice versa
11) Namsos - Trondheim i vice versa, Rørvik - Trondheim i vice versa
12) Florø - Oslo i vice versa, Florø - Bergen i vice versa
13) Førde - Oslo i vice versa, Førde - Bergen i vice versa
14) Sogndal - Oslo i vice versa, Sogndal - Bergen i vice versa
15) Sandane - Oslo i vice versa, Sandane - Bergen i vice versa
16) Ørsta-Volda - Oslo i vice versa, Ørsta-Volda - Bergen i vice versa
17) Fagernes - Oslo i vice versa
18) Røros - Oslo i vice versa
2. W stosunku do poszczególnych tras stosuje się następujące specyfikacje
2.1. Lakselv - Tromsø i vice versa
2.1.1. Minimalne częstotliwości, zdolność przewozowa, przebieg trasy oraz rozkłady lotów
Wymogi stosuje się przez cały rok. Obowiązek codziennej obsługi lotów dotyczy obu kierunków.
Częstotliwości:
– Minimum trzy codzienne loty tam i z powrotem od poniedziałku do piątku oraz minimum trzy loty tam i z powrotem w sobotę i niedzielę łącznie.
Zdolność przewozowa:
– W obu kierunkach w ofercie znajduje się co najmniej 690 miejsc od poniedziałku do piątku łącznie oraz co najmniej 135 miejsc w sobotę i niedzielę łącznie.
– Liczba miejsc w ofercie jest dostosowywana zgodnie z zasadami określonymi przez Ministerstwo Transportu i Komunikacji w załączniku A do niniejszej publikacji.
Przebieg trasy:
– W obu kierunkach co najmniej dwa z wymaganych lotów dziennie od poniedziałku do piątku oraz co najmniej dwa z wymaganych lotów w sobotę i niedzielę łącznie realizowane są bez międzylądowania. Pozostałe loty realizowane są jako połączenia bezpośrednie z maksymalnie jednym międzylądowaniem.
Rozkłady lotów:
Pod uwagę bierze się ogólny popyt na podróże lotnicze.
Wymagane usługi należy rozplanować tak, aby zapewnić ich połączenie z usługami lotniczymi Tromsø - Oslo i vice versa
Ponadto w odniesieniu do wymaganych lotów od poniedziałku do piątku stosuje się następujące wymogi (czas lokalny):
– Pierwszy przylot do Tromsø następuje nie później niż o godz. 8.30, a ostatni odlot z Tromsø nie wcześniej niż o godz. 19.30.
– Pierwszy odlot z Tromsø następuje nie później niż o godz. 11.30, a ostatni odlot z Lakselv nie wcześniej niż o godz. 17.00.
2.1.2. Kategoria statków powietrznych
Na potrzeby wymaganych lotów należy wykorzystywać statek powietrzny zarejestrowany na minimum 30 pasażerów i posiadający kabinę ciśnieniową.
2.2. Andenes - Tromsø i vice versa, Andenes - Bodø i vice versa
2.2.1. Minimalne częstotliwości, zdolność przewozowa, przebieg trasy oraz rozkłady lotów
Wymogi stosuje się przez cały rok. Obowiązek codziennej obsługi lotów dotyczy obu kierunków.
Częstotliwości:
– Andenes - Bodø i vice versa, Andenes-Tromsø i vice versa łącznie:
– Minimum cztery loty tam i z powrotem dziennie od poniedziałku do piątku oraz minimum pięć lotów tam i z powrotem w sobotę i niedzielę łącznie.
– Przy sporządzaniu rozkładu liczby lotów tam i z powrotem dziennie pomiędzy Andenes - Bodø i vice versa i Andenes - Tromsø i vice versa uwzględnia się ogólny popyt na podróże lotnicze.
– Andenes - Bodø i vice versa:
– Minimum dwa loty tam i z powrotem dziennie od poniedziałku do piątku oraz minimum dwa loty tam i z powrotem w sobotę i niedzielę łącznie.
– Andenes - Tromsø i vice versa:
– Minimum jeden lot tam i z powrotem dziennie.
Zdolność przewozowa:
– W przypadku Andenes - Bodø i vice versa i Andenes - Tromsø i vice versa łącznie, w obu kierunkach, w ofercie znajduje się co najmniej 615 miejsc od poniedziałku do piątku łącznie oraz co najmniej 160 miejsc w sobotę i niedzielę łącznie.
Przebieg trasy:
– W obu kierunkach co najmniej trzy z czterech wymaganych lotów dziennie od poniedziałku do piątku oraz co najmniej cztery z pięciu wymaganych lotów w sobotę i niedzielę łącznie realizowane są bez międzylądowania. Pozostałe loty realizowane są jako połączenia bezpośrednie z maksymalnie jednym międzylądowaniem.
Rozkłady lotów:
Pod uwagę bierze się ogólny popyt na podróże lotnicze.
– Andenes - Bodø i vice versa, Andenes-Tromsø i vice versa łącznie:
Co najmniej trzy loty od poniedziałku do piątku oraz co najmniej cztery loty w sobotę i niedzielę łącznie należy rozplanować tak, aby zapewnić ich połączenie z usługami lotniczymi do/z Oslo.
– Andenes - Bodø i vice versa:
Ponadto w odniesieniu do wymaganych lotów od poniedziałku do piątku stosuje się następujące wymogi (czas lokalny):
– Pierwszy przylot do Bodø następuje nie później niż o godz. 7.30, a ostatni odlot z Bodø nie wcześniej niż o godz. 20.00.
– Andenes - Tromsø i vice versa:
Ponadto w odniesieniu do wymaganych lotów od poniedziałku do piątku stosuje się następujące wymogi (czas lokalny):
– Pierwszy przylot do Tromsø następuje nie później niż o godz. 10.00, a ostatni odlot z Tromsø nie wcześniej niż o godz. 16.30.
2.2.2. Kategoria statków powietrznych
Na potrzeby wymaganych lotów należy wykorzystywać statek powietrzny zarejestrowany na minimum 30 pasażerów i posiadający kabinę ciśnieniową.
2.3. Svolvær - Bodø i vice versa
2.3.1. Minimalne częstotliwości, zdolność przewozowa, przebieg trasy oraz rozkłady lotów
Wymogi stosuje się przez cały rok. Obowiązek codziennej obsługi lotów dotyczy obu kierunków.
Częstotliwości:
– Minimum sześć lotów tam i z powrotem dziennie od poniedziałku do piątku oraz minimum siedem lotów tam i z powrotem w sobotę i niedzielę łącznie.
Zdolność przewozowa:
– W obu kierunkach w ofercie znajduje się co najmniej 1.050 miejsc od poniedziałku do piątku łącznie oraz co najmniej 225 miejsc w sobotę i niedzielę łącznie.
– Liczba miejsc w ofercie jest dostosowywana zgodnie z zasadami określonymi przez Ministerstwo Transportu i Komunikacji w załączniku A do niniejszej publikacji.
Przebieg trasy:
– W obu kierunkach co najmniej pięć wymaganych lotów dziennie od poniedziałku do piątku oraz co najmniej pięć wymaganych lotów w sobotę i niedzielę łącznie realizowanych jest bez międzylądowania. Pozostałe loty realizowane są jako połączenia bezpośrednie z maksymalnie jednym międzylądowaniem.
Rozkłady lotów:
Pod uwagę bierze się ogólny popyt na podróże lotnicze.
Co najmniej pięć lotów dziennie od poniedziałku do piątku oraz co najmniej pięć lotów w sobotę i niedzielę łącznie należy rozplanować tak, aby zapewnić ich połączenie z usługami lotniczymi Bodø - Oslo i vice versa
Ponadto w odniesieniu do wymaganych lotów od poniedziałku do piątku stosuje się następujące wymogi (czas lokalny):
– Pierwszy przylot do Bodø następuje nie później niż o godz. 7.30, a ostatni odlot z Bodø nie wcześniej niż o godz. 20.00.
2.3.2. Kategoria statków powietrznych
Na potrzeby wymaganych lotów należy wykorzystywać statek powietrzny zarejestrowany na minimum 30 pasażerów i posiadający kabinę ciśnieniową.
2.4. Leknes - Bodø i vice versa
2.4.1. Minimalne częstotliwości, zdolność przewozowa, przebieg trasy oraz rozkłady lotów
Wymogi stosuje się przez cały rok. Obowiązek codziennej obsługi lotów dotyczy obu kierunków.
Częstotliwości:
– Minimum sześć lotów tam i z powrotem dziennie od poniedziałku do piątku oraz minimum siedem lotów tam i z powrotem w sobotę i niedzielę łącznie.
Zdolność przewozowa:
– W obu kierunkach w ofercie znajduje się co najmniej 1.250 miejsc od poniedziałku do piątku łącznie oraz co najmniej 265 miejsc w sobotę i niedzielę łącznie.
– Liczba miejsc w ofercie jest dostosowywana zgodnie z zasadami określonymi przez Ministerstwo Transportu i Komunikacji w załączniku A do niniejszej publikacji.
Przebieg trasy:
– W obu kierunkach co najmniej pięć spośród wymaganych lotów codziennych od poniedziałku do piątku oraz co najmniej pięć wymaganych lotów w sobotę i niedzielę łącznie realizowanych jest bez międzylądowania. Pozostałe loty realizowane są jako połączenia bezpośrednie z maksymalnie jednym międzylądowaniem.
Rozkłady lotów:
Pod uwagę bierze się ogólny popyt na podróże lotnicze.
Co najmniej pięć lotów dziennie od poniedziałku do piątku oraz co najmniej pięć lotów w sobotę i niedzielę łącznie należy rozplanować tak, aby zapewnić ich połączenie z usługami lotniczymi Bodø - Oslo i vice versa
Ponadto w odniesieniu do wymaganych lotów od poniedziałku do piątku stosuje się następujące wymogi (czas lokalny):
– Pierwszy przylot do Bodø następuje nie później niż o godz. 7.30, a ostatni odlot z Bodø nie wcześniej niż o godz. 20.00.
2.4.2. Kategoria statków powietrznych
Na potrzeby wymaganych lotów należy wykorzystywać statek powietrzny zarejestrowany na minimum 30 pasażerów i posiadający kabinę ciśnieniową.
2.5. Røst - Bodø i vice versa
2.5.1. Minimalne częstotliwości, zdolność przewozowa, przebieg trasy oraz rozkłady lotów
Wymogi stosuje się przez cały rok. Obowiązek codziennej obsługi lotów dotyczy obu kierunków.
Częstotliwości:
– Minimum dwa loty tam i z powrotem dziennie od poniedziałku do piątku oraz minimum dwa loty tam i z powrotem w sobotę i niedzielę łącznie.
Zdolność przewozowa:
– W obu kierunkach w ofercie znajduje się co najmniej 150 miejsc od poniedziałku do piątku łącznie oraz co najmniej 30 miejsc w sobotę i niedzielę łącznie.
– Liczba miejsc w ofercie jest dostosowywana zgodnie z zasadami określonymi przez Ministerstwo Transportu i Komunikacji w załączniku A do niniejszej publikacji.
Przebieg trasy:
– W obu kierunkach, co najmniej jeden z wymaganych lotów dziennie od poniedziałku do piątku realizowany jest bez międzylądowania. W sobotę i niedzielę łącznie co najmniej połowa wymaganych lotów jest realizowana bez międzylądowania.
Rozkłady lotów:
Pod uwagę bierze się ogólny popyt na podróże lotnicze.
Co najmniej jeden lot dziennie należy rozplanować tak, aby zapewnić połączenie z usługami lotniczymi Bodø - Oslo v. v.
Ponadto w odniesieniu do wymaganych lotów od poniedziałku do piątku stosuje się następujące wymogi (czas lokalny):
– Pierwszy przylot do Bodø następuje nie później niż o godz. 10.00, a ostatni odlot z Bodo nie wcześniej niż o godz. 17.00.
2.5.2. Kategoria statków powietrznych
Na potrzeby wymaganych lotów należy wykorzystywać statek powietrzny zarejestrowany na minimum 15 pasażerów.
2.6. Narvik (Framnes) - Bodø i vice versa
2.6.1. Minimalne częstotliwości, zdolność przewozowa, przebieg trasy oraz rozkłady lotów
Wymogi stosuje się w okresach od stycznia do czerwca oraz od sierpnia do grudnia. W lipcu obowiązują jedynie wymogi odnośnie do zdolności przewozowej, przy zachowaniu minimalnej liczby miejsc na poziomie nie niższym niż 80 % minimalnych poziomów określonych poniżej.
Zobowiązanie z tytułu codziennej obsługi lotów obowiązuje w obu kierunkach przez cały rok.
Częstotliwości:
– Minimum trzy loty tam i z powrotem dziennie od poniedziałku do piątku oraz minimum cztery loty tam i z powrotem w sobotę i niedzielę łącznie.
Zdolność przewozowa:
– W obu kierunkach w ofercie znajduje się co najmniej 450 miejsc od poniedziałku do piątku łącznie oraz co najmniej 90 miejsc w sobotę i niedzielę łącznie.
– Liczba miejsc w ofercie jest dostosowywana zgodnie z zasadami określonymi przez Ministerstwo Transportu i Komunikacji w załączniku A do niniejszej publikacji.
Przebieg trasy:
– Wymagane usługi realizowane są bez międzylądowania.
Rozkłady lotów:
Pod uwagę bierze się ogólny popyt na podróże lotnicze.
Ponadto w odniesieniu do wymaganych lotów od poniedziałku do piątku stosuje się następujące wymogi (czas lokalny):
– Pierwszy przylot do Bodø następuje nie później niż o godz. 9.30, a ostatni odlot z Bodø nie wcześniej niż o godz. 18.00.
2.6.2. Kategoria statków powietrznych
Na potrzeby wymaganych lotów należy wykorzystywać statek powietrzny zarejestrowany na minimum 15 pasażerów.
2.7. Brønnøysund - Bodø i vice versa, Brønnøysund - Trondheim i vice versa
2.7.1. Minimalne częstotliwości, zdolność przewozowa, przebieg trasy oraz rozkłady lotów Brønnøysund - Bodø i vice versa
Wymogi stosuje się przez cały rok. Obowiązek codziennej obsługi lotów dotyczy obu kierunków.
Częstotliwości:
– Minimum dwa loty tam i z powrotem dziennie od poniedziałku do piątku oraz minimum trzy loty tam i z powrotem w sobotę i niedzielę łącznie.
Zdolność przewozowa:
– W obu kierunkach w ofercie znajduje się co najmniej 350 miejsc od poniedziałku do piątku łącznie oraz co najmniej 90 miejsc w sobotę i niedzielę łącznie.
– Liczba miejsc w ofercie jest dostosowywana zgodnie z zasadami określonymi przez Ministerstwo Transportu i Komunikacji w załączniku A do niniejszej publikacji.
Przebieg trasy:
– Wymagane loty realizowane są jako połączenia bezpośrednie z maksymalnie jednym międzylądowaniem.
Rozkłady lotów:
Pod uwagę bierze się ogólny popyt na podróże lotnicze.
Ponadto w odniesieniu do wymaganych lotów od poniedziałku do piątku stosuje się następujące wymogi (czas lokalny):
– Pierwszy przylot do Bodø następuje nie później niż o godz. 10.00, a ostatni odlot z Bodø nie wcześniej niż o godz. 18.30.
– Pierwszy odlot z Bodø następuje nie później niż o godz. 8.30, a ostatni odlot z Brønnøysund nie wcześniej niż o godz. 19.00.
2.7.2. Minimalne częstotliwości, zdolność przewozowa, przebieg trasy oraz rozkłady lotów Brønnøysund - Trondheim i vice versa
Wymogi stosuje się przez cały rok. Obowiązek codziennej obsługi lotów dotyczy obu kierunków.
Częstotliwości:
– Minimum trzy codzienne loty tam i z powrotem od poniedziałku do piątku oraz minimum cztery loty tam i z powrotem w sobotę i niedzielę łącznie.
Zdolność przewozowa:
– W obu kierunkach w ofercie znajduje się co najmniej 700 miejsc od poniedziałku do piątku łącznie oraz co najmniej 140 miejsc w sobotę i niedzielę łącznie.
– Liczba miejsc w ofercie jest dostosowywana zgodnie z zasadami określonymi przez Ministerstwo Transportu i Komunikacji w załączniku A do niniejszej publikacji.
Przebieg trasy:
– Wymagane loty realizowane są bez międzylądowania.
Rozkłady lotów:
Pod uwagę bierze się ogólny popyt na podróże lotnicze.
Wymagane usługi należy rozplanować tak, aby zapewnić ich połączenie z usługami lotniczymi Trondheim - Oslo i vice versa
Ponadto w odniesieniu do wymaganych lotów od poniedziałku do piątku stosuje się następujące wymogi (czas lokalny):
– Pierwszy przylot do Trondheim następuje nie później niż o godz. 8.00, a ostatni odlot z Trondheim nie wcześniej niż o godz. 20.30.
– Pierwszy odlot z Trondheim następuje nie później niż o godz. 9.30, a ostatni odlot z Brønnøysund nie wcześniej niż o godz. 18.00.
2.7.3. Kategoria statków powietrznych
Na potrzeby wymaganych lotów należy wykorzystywać statek powietrzny zarejestrowany na minimum 30 pasażerów i posiadający kabinę ciśnieniową.
2.8. Sandnessjøen - Bodø i vice versa, Sandnessjøen - Trondheim i vice versa
2.8.1. Minimalne częstotliwości, zdolność przewozowa, przebieg trasy oraz rozkłady lotów Sandnessjøen - Bodø i vice versa
Wymogi stosuje się przez cały rok. Obowiązek codziennej obsługi lotów dotyczy obu kierunków.
Częstotliwości:
– Minimum dwa codzienne loty tam i z powrotem od poniedziałku do piątku oraz minimum trzy loty tam i z powrotem w sobotę i niedzielę łącznie.
Zdolność przewozowa:
– W obu kierunkach w ofercie znajduje się co najmniej 350 miejsc od poniedziałku do piątku łącznie oraz co najmniej 90 miejsc w sobotę i niedzielę łącznie.
– Liczba miejsc w ofercie jest dostosowywana zgodnie z zasadami określonymi przez Ministerstwo Transportu i Komunikacji w załączniku A do niniejszej publikacji.
Przebieg trasy:
– Wymagane usługi realizowane są bez międzylądowania.
Rozkłady lotów:
Pod uwagę bierze się ogólny popyt na podróże lotnicze.
Ponadto w odniesieniu do wymaganych lotów od poniedziałku do piątku stosuje się następujące wymogi (czas lokalny):
– Pierwszy przylot do Bodø następuje nie później niż o godz. 10.00, a ostatni odlot z Bodø nie wcześniej niż o godz. 18.30.
– Pierwszy odlot z Bodø następuje nie później niż o godz. 8.30, a ostatni odlot z Sandnessjøen nie wcześniej niż o godz. 19.00.
2.8.2. Minimalne częstotliwości, zdolność przewozowa, przebieg trasy oraz rozkłady lotów Sandnessjøen - Trondheim i vice versa
Wymogi stosuje się przez cały rok. Obowiązek codziennej obsługi lotów dotyczy obu kierunków.
Częstotliwości:
– Minimum trzy loty tam i z powrotem dziennie od poniedziałku do piątku oraz minimum cztery loty tam i z powrotem w sobotę i niedzielę łącznie.
Zdolność przewozowa:
– W obu kierunkach w ofercie znajduje się co najmniej 450 miejsc od poniedziałku do piątku łącznie oraz co najmniej 110 miejsc w sobotę i niedzielę łącznie.
– Liczba miejsc w ofercie jest dostosowywana zgodnie z zasadami określonymi przez Ministerstwo Transportu i Komunikacji w załączniku A do niniejszej publikacji.
Przebieg trasy:
– Wymagane loty realizowane są jako połączenia bezpośrednie z maksymalnie jednym międzylądowaniem.
Rozkłady lotów:
Pod uwagę bierze się ogólny popyt na podróże lotnicze.
Wymagane usługi należy rozplanować tak, aby zapewnić ich połączenie z usługami lotniczymi Trondheim - Oslo i vice versa
Ponadto w odniesieniu do wymaganych lotów od poniedziałku do piątku stosuje się następujące wymogi (czas lokalny):
– Pierwszy przylot do Trondheim następuje nie później niż o godz. 8.00, a ostatni odlot z Trondheim nie wcześniej niż o godz. 20.30.
– Pierwszy odlot z Trondheim następuje nie później niż o godz. 9.30, a ostatni odlot z Sandnessjøen nie wcześniej niż o godz. 18.00.
2.8.3. Kategoria statków powietrznych
Na potrzeby wymaganych lotów należy wykorzystywać statek powietrzny zarejestrowany na minimum 30 pasażerów i posiadający kabinę ciśnieniową.
2.9. Mo i Rana - Bodø i vice versa, Mo i Rana - Trondheim i vice versa
2.9.1. Minimalne częstotliwości, zdolność przewozowa, przebieg trasy oraz rozkłady lotów Mo i Rana - Bodø i vice versa
Wymogi stosuje się w okresach od stycznia do czerwca oraz od sierpnia do grudnia. W lipcu obowiązują jedynie wymogi odnośnie do zdolności przewozowej, przy zachowaniu minimalnej liczby miejsc na poziomie nie niższym niż 80 % minimalnych poziomów określonych poniżej.
Zobowiązanie z tytułu codziennej obsługi lotów obowiązuje w obu kierunkach przez cały rok.
Częstotliwości:
– Minimum cztery codzienne loty tam i z powrotem od poniedziałku do piątku oraz minimum pięć lotów tam i z powrotem w sobotę i niedzielę łącznie.
Zdolność przewozowa:
– W obu kierunkach w ofercie znajduje się co najmniej 525 miejsc od poniedziałku do piątku łącznie oraz co najmniej 125 miejsc w sobotę i niedzielę łącznie.
– Liczba miejsc w ofercie jest dostosowywana zgodnie z zasadami określonymi przez Ministerstwo Transportu i Komunikacji w załączniku A do niniejszej publikacji.
Przebieg trasy:
– Wymagane usługi realizowane są bez międzylądowania.
Rozkłady lotów:
Pod uwagę bierze się ogólny popyt na podróże lotnicze.
Ponadto w odniesieniu do wymaganych lotów od poniedziałku do piątku stosuje się następujące wymogi (czas lokalny):
– Pierwszy przylot do Bodø następuje nie później niż o godz. 10.00, a ostatni odlot z Bodø nie wcześniej niż o godz. 18.30.
– Pierwszy odlot z Bodø następuje nie później niż o godz. 8.30, a ostatni odlot z Mo i Rana nie wcześniej niż o godz. 19.00.
2.9.2. Minimalne częstotliwości, zdolność przewozowa, przebieg trasy oraz rozkłady lotów Mo i Rana - Trondheim i vice versa
Wymogi stosuje się w okresach od stycznia do czerwca oraz od sierpnia do grudnia. W lipcu obowiązują jedynie wymogi odnośnie do zdolności przewozowej, przy zachowaniu minimalnej liczby miejsc na poziomie nie niższym niż 80 % minimalnych poziomów określonych poniżej.
Zobowiązanie z tytułu codziennej obsługi lotów obowiązuje w obu kierunkach przez cały rok.
Częstotliwości:
– Minimum trzy loty tam i z powrotem dziennie od poniedziałku do piątku oraz minimum cztery loty tam i z powrotem w sobotę i niedzielę łącznie.
Zdolność przewozowa:
– W obu kierunkach w ofercie znajduje się co najmniej 650 miejsc od poniedziałku do piątku łącznie oraz co najmniej 160 miejsc w sobotę i niedzielę łącznie.
– Liczba miejsc w ofercie jest dostosowywana zgodnie z zasadami określonymi przez Ministerstwo Transportu i Komunikacji w załączniku A do niniejszej publikacji.
Przebieg trasy:
– Wymagane loty realizowane są jako połączenia bezpośrednie z maksymalnie jednym międzylądowaniem.
Rozkłady lotów:
Pod uwagę bierze się ogólny popyt na podróże lotnicze.
Wymagane usługi należy rozplanować tak, aby zapewnić ich połączenie z usługami lotniczymi Trondheim - Oslo i vice versa
Ponadto w odniesieniu do wymaganych lotów od poniedziałku do piątku stosuje się następujące wymogi (czas lokalny):
– Pierwszy przylot do Trondheim następuje nie później niż o godz. 8.00, a ostatni odlot z Trondheim nie wcześniej niż o godz. 20.30.
– Pierwszy odlot z Trondheim następuje nie później niż o godz. 9.30, a ostatni odlot z Mo i Rana nie wcześniej niż o godz. 18.00.
2.9.3. Kategoria statków powietrznych
Na potrzeby wymaganych lotów należy wykorzystywać statek powietrzny zarejestrowany na minimum 30 pasażerów i posiadający kabinę ciśnieniową.
2.10. Mosjøen - Bodø i vice versa, Mosjøen - Trondheim i vice versa
2.10.1. Minimalne częstotliwości, zdolność przewozowa, przebieg trasy oraz rozkłady lotów Mosjøen - Bodø i vice versa
Wymogi stosuje się w okresach od stycznia do czerwca oraz od sierpnia do grudnia. W lipcu obowiązują jedynie wymogi odnośnie do zdolności przewozowej, przy zachowaniu minimalnej liczby miejsc na poziomie nie niższym niż 80 % minimalnych poziomów określonych poniżej.
Zobowiązanie z tytułu codziennej obsługi lotów obowiązuje w obu kierunkach przez cały rok.
Częstotliwości:
– Minimum trzy loty tam i z powrotem dziennie od poniedziałku do piątku oraz minimum cztery loty tam i z powrotem w sobotę i niedzielę łącznie.
Zdolność przewozowa:
– W obu kierunkach w ofercie znajduje się co najmniej 250 miejsc od poniedziałku do piątku łącznie oraz co najmniej 60 miejsc w sobotę i niedzielę łącznie.
– Liczba miejsc w ofercie jest dostosowywana zgodnie z zasadami określonymi przez Ministerstwo Transportu i Komunikacji w załączniku A do niniejszej publikacji.
Przebieg trasy:
– Wymagane loty realizowane są jako połączenia bezpośrednie z maksymalnie jednym międzylądowaniem.
Rozkłady lotów:
Pod uwagę bierze się ogólny popyt na podróże lotnicze.
Ponadto w odniesieniu do wymaganych lotów od poniedziałku do piątku stosuje się następujące wymogi (czas lokalny):
– Pierwszy przylot do Bodø następuje nie później niż o godz. 10.00, a ostatni odlot z Bodø nie wcześniej niż o godz. 18.30.
– Pierwszy odlot z Bodø następuje nie później niż o godz. 8.30, a ostatni odlot z Mosjøen nie wcześniej niż o godz. 19.00.
2.10.2. Minimalne częstotliwości, zdolność przewozowa, przebieg trasy oraz rozkłady lotów Mosjøen - Trondheim i vice versa
Wymogi stosuje się w okresach od stycznia do czerwca oraz od sierpnia do grudnia. W lipcu obowiązują jedynie wymogi odnośnie do zdolności przewozowej, przy zachowaniu minimalnej liczby miejsc na poziomie nie niższym niż 80 % minimalnych poziomów określonych poniżej.
Zobowiązanie z tytułu codziennej obsługi lotów obowiązuje w obu kierunkach przez cały rok.
Częstotliwości:
– Minimum trzy loty tam i z powrotem dziennie od poniedziałku do piątku oraz minimum cztery loty tam i z powrotem w sobotę i niedzielę łącznie.
Zdolność przewozowa:
– W obu kierunkach w ofercie znajduje się co najmniej 520 miejsc od poniedziałku do piątku łącznie oraz co najmniej 110 miejsc w sobotę i niedzielę łącznie.
– Liczba miejsc w ofercie jest dostosowywana zgodnie z zasadami określonymi przez Ministerstwo Transportu i Komunikacji w załączniku A do niniejszej publikacji.
Przebieg trasy:
– Wymagane usługi realizowane są bez międzylądowania.
Rozkłady lotów:
Pod uwagę bierze się ogólny popyt na podróże lotnicze.
Wymagane usługi należy rozplanować tak, aby zapewnić ich połączenie z usługami lotniczymi Trondheim - Oslo i vice versa
Ponadto w odniesieniu do wymaganych lotów od poniedziałku do piątku stosuje się następujące wymogi (czas lokalny):
– Pierwszy przylot do Trondheim następuje nie później niż o godz. 8.00, a ostatni odlot z Trondheim nie wcześniej niż o godz. 20.30.
– Pierwszy odlot z Trondheim następuje nie później niż o godz. 9.30, a ostatni odlot z Mosjøen nie wcześniej niż o godz. 18.00.
2.10.3. Kategoria statków powietrznych
Na potrzeby wymaganych lotów należy wykorzystywać statek powietrzny zarejestrowany na minimum 30 pasażerów i posiadający kabinę ciśnieniową.
2.11. Namsos - Trondheim i vice versa, Rørvik - Trondheim i vice versa
2.11.1. Minimalne częstotliwości, zdolność przewozowa, przebieg trasy oraz rozkłady lotów Namsos - Trondheim i vice versa
Wymogi stosuje się przez cały rok. Obowiązek codziennej obsługi lotów dotyczy obu kierunków.
Częstotliwości:
– Minimum trzy loty tam i z powrotem dziennie od poniedziałku do piątku oraz minimum cztery loty tam i z powrotem w sobotę i niedzielę łącznie.
Zdolność przewozowa:
– W obu kierunkach w ofercie znajduje się co najmniej 320 miejsc od poniedziałku do piątku łącznie oraz co najmniej 80 miejsc w sobotę i niedzielę łącznie.
– Liczba miejsc w ofercie jest dostosowywana zgodnie z zasadami określonymi przez Ministerstwo Transportu i Komunikacji w załączniku A do niniejszej publikacji.
Przebieg trasy:
– W obu kierunkach, co najmniej dwa z wymaganych lotów dziennie od poniedziałku do piątku oraz co najmniej dwa z wymaganych lotów w sobotę i niedzielę łącznie realizowane są bez międzylądowania. Pozostałe loty realizowane są jako połączenia bezpośrednie z maksymalnie jednym międzylądowaniem.
Rozkłady lotów:
Pod uwagę bierze się ogólny popyt na podróże lotnicze.
Wymagane usługi należy rozplanować tak, aby zapewnić ich połączenie z usługami lotniczymi Trondheim - Oslo i vice versa
Ponadto w odniesieniu do wymaganych lotów od poniedziałku do piątku stosuje się następujące wymogi (czas lokalny):
– Pierwszy przylot do Trondheim następuje nie później niż o godz. 8.00, a ostatni odlot z Trondheim nie wcześniej niż o godz. 18.30.
– Pierwszy odlot z Trondheim następuje nie później niż o godz. 9.30, a ostatni odlot z Namsos nie wcześniej niż o godz. 17.00.
2.11.2. Minimalne częstotliwości, zdolność przewozowa, przebieg trasy oraz rozkłady lotów Rørvik - Trondheim i vice versa
Wymogi stosuje się przez cały rok. Obowiązek codziennej obsługi lotów dotyczy obu kierunków.
Częstotliwości:
– Minimum trzy loty tam i z powrotem dziennie od poniedziałku do piątku oraz minimum cztery loty tam i z powrotem w sobotę i niedzielę łącznie.
Zdolność przewozowa:
– W obu kierunkach w ofercie znajduje się co najmniej 300 miejsc od poniedziałku do piątku łącznie oraz co najmniej 70 miejsc w sobotę i niedzielę łącznie.
– Liczba miejsc w ofercie jest dostosowywana zgodnie z zasadami określonymi przez Ministerstwo Transportu i Komunikacji w załączniku A do niniejszej publikacji.
Przebieg trasy:
– W obu kierunkach co najmniej jeden wymagany lot dziennie od poniedziałku do piątku oraz co najmniej jeden wymagany lot w sobotę i niedzielę łącznie realizowane są bez międzylądowania. Pozostałe loty realizowane są jako połączenia bezpośrednie z maksymalnie jednym międzylądowaniem.
Rozkłady lotów:
Pod uwagę bierze się ogólny popyt na podróże lotnicze.
Wymagane usługi należy rozplanować tak, aby zapewnić ich połączenie z usługami lotniczymi Trondheim - Oslo i vice versa
Ponadto w odniesieniu do wymaganych lotów od poniedziałku do piątku stosuje się następujące wymogi (czas lokalny):
– Pierwszy przylot do Trondheim następuje nie później niż o godz. 8.00, a ostatni odlot z Trondheim nie wcześniej niż o godz. 18.30.
– Pierwszy odlot z Trondheim następuje nie później niż o godz. 9.30, a ostatni odlot z Rørvik nie wcześniej niż o godz. 17.00.
2.11.3. Kategoria statków powietrznych
Na potrzeby wymaganych lotów należy wykorzystywać statek powietrzny zarejestrowany na minimum 15 pasażerów.
2.12. Florø - Oslo i vice versa, Florø - Bergen i vice versa
2.12.1. Minimalne częstotliwości, zdolność przewozowa, przebieg trasy oraz rozkłady lotów Florø - Oslo i vice versa
Wymogi stosuje się w okresach od stycznia do czerwca oraz od sierpnia do grudnia. W lipcu obowiązują jedynie wymogi odnośnie do zdolności przewozowej, przy zachowaniu minimalnej liczby miejsc na poziomie nie niższym niż 80 % minimalnych poziomów określonych poniżej.
Zobowiązanie z tytułu codziennej obsługi lotów obowiązuje w obu kierunkach przez cały rok.
Częstotliwości:
– Minimum cztery loty tam i z powrotem dziennie od poniedziałku do piątku oraz minimum pięć lotów tam i z powrotem w sobotę i niedzielę łącznie.
Zdolność przewozowa:
– W obu kierunkach w ofercie znajduje się co najmniej 820 miejsc od poniedziałku do piątku łącznie oraz co najmniej 205 miejsc w sobotę i niedzielę łącznie.
– Przewoźnik nie ma możliwości dostosowania zdolności przewozowej na tych trasach, patrz - klauzula o dostosowaniu produkcji zamieszczona w załączniku A do niniejszego zawiadomienia.
Przebieg trasy:
– Wymagane usługi realizowane są bez międzylądowania.
Rozkłady lotów:
Pod uwagę bierze się ogólny popyt na podróże lotnicze.
Ponadto w odniesieniu do wymaganych lotów od poniedziałku do piątku stosuje się następujące wymogi (czas lokalny):
– Pierwszy przylot do Oslo następuje nie później niż o godz. 9.00, a ostatni odlot z Oslo nie wcześniej niż o godz. 21.00.
– Pierwszy odlot z Oslo następuje nie później niż o godz. 9.30, a ostatni odlot z Florø nie wcześniej niż o godz. 19.30.
2.12.2. Minimalne częstotliwości, zdolność przewozowa, przebieg trasy oraz rozkłady lotów Florø - Bergen i vice versa
Wymogi stosuje się w okresach od stycznia do czerwca oraz od sierpnia do grudnia. W lipcu obowiązują jedynie wymogi odnośnie do zdolności przewozowej, przy zachowaniu minimalnej liczby miejsc na poziomie nie niższym niż 80 % minimalnych poziomów określonych poniżej.
Zobowiązanie z tytułu codziennej obsługi lotów obowiązuje w obu kierunkach przez cały rok.
Częstotliwości:
– Minimum pięć codziennych lotów tam i z powrotem od poniedziałku do piątku oraz minimum cztery loty tam i z powrotem w sobotę i niedzielę łącznie.
Zdolność przewozowa:
– W obu kierunkach w ofercie znajduje się co najmniej 950 miejsc od poniedziałku do piątku łącznie oraz co najmniej 165 miejsc w sobotę i niedzielę łącznie.
– Przewoźnik nie ma możliwości dostosowania zdolności przewozowej na tych trasach, patrz - klauzula o dostosowaniu produkcji zamieszczona w załączniku A do niniejszego zawiadomienia.
Przebieg trasy:
– Wymagane usługi realizowane są bez międzylądowania.
Rozkłady lotów:
Pod uwagę bierze się ogólny popyt na podróże lotnicze.
Ponadto w odniesieniu do wymaganych lotów od poniedziałku do piątku stosuje się następujące wymogi (czas lokalny):
– Pierwszy przylot do Bergen następuje nie później niż o godz. 9.30, a ostatni odlot z Bergen nie wcześniej niż o godz. 20.00.
– Pierwszy odlot z Bergen następuje nie później niż o godz. 9.00, a ostatni odlot z Florø nie wcześniej niż o godz. 19.00.
2.12.3. Kategoria statków powietrznych
Na potrzeby wymaganych lotów należy wykorzystywać statek powietrzny zarejestrowany na minimum 30 pasażerów i posiadający kabinę ciśnieniową.
2.13. Førde - Oslo i vice versa, Førde - Bergen i vice versa
2.13.1. Minimalne częstotliwości, zdolność przewozowa, przebieg trasy oraz rozkłady lotów Førde - Oslo i vice versa
Wymogi stosuje się w okresach od stycznia do czerwca oraz od sierpnia do grudnia. W lipcu obowiązują jedynie wymogi odnośnie do zdolności przewozowej, przy zachowaniu minimalnej liczby miejsc na poziomie nie niższym niż 80 % minimalnych poziomów określonych poniżej.
Zobowiązanie z tytułu codziennej obsługi lotów obowiązuje w obu kierunkach przez cały rok.
Częstotliwości:
– Minimum cztery loty tam i z powrotem dziennie od poniedziałku do piątku oraz minimum pięć lotów tam i z powrotem w sobotę i niedzielę łącznie.
Zdolność przewozowa:
– W obu kierunkach w ofercie znajduje się co najmniej 840 miejsc od poniedziałku do piątku łącznie oraz co najmniej 195 miejsc w sobotę i niedzielę łącznie.
– Liczba miejsc w ofercie jest dostosowywana zgodnie z zasadami określonymi przez Ministerstwo Transportu i Komunikacji w załączniku A do niniejszej publikacji.
Przebieg trasy:
– Wymagane usługi realizowane są bez międzylądowania.
Rozkłady lotów:
Pod uwagę bierze się ogólny popyt na podróże lotnicze.
Ponadto w odniesieniu do wymaganych lotów od poniedziałku do piątku stosuje się następujące wymogi (czas lokalny):
– Pierwszy przylot do Oslo następuje nie później niż o godz. 9.00, a ostatni odlot z Oslo nie wcześniej niż o godz. 19.00.
– Pierwszy odlot z Oslo następuje nie później niż o godz. 9.30, a ostatni odlot z Førde nie wcześniej niż o godz. 17.30.
2.13.2. Minimalne częstotliwości, zdolność przewozowa, przebieg trasy oraz rozkłady lotów Førde - Bergen i vice versa
Wymogi stosuje się w okresach od stycznia do czerwca oraz od sierpnia do grudnia. W lipcu obowiązują jedynie wymogi odnośnie do zdolności przewozowej, przy zachowaniu minimalnej liczby miejsc na poziomie nie niższym niż 80 % minimalnych poziomów określonych poniżej.
Zobowiązanie z tytułu codziennej obsługi lotów obowiązuje w obu kierunkach przez cały rok.
Częstotliwości:
– Minimum dwa loty tam i z powrotem dziennie od poniedziałku do piątku oraz minimum dwa loty tam i z powrotem w sobotę i niedzielę łącznie.
Zdolność przewozowa:
– W obu kierunkach w ofercie znajduje się co najmniej 180 miejsc od poniedziałku do piątku łącznie oraz co najmniej 35 miejsc w sobotę i niedzielę łącznie.
– Liczba miejsc w ofercie jest dostosowywana zgodnie z zasadami określonymi przez Ministerstwo Transportu i Komunikacji w załączniku A do niniejszej publikacji.
Przebieg trasy:
– Co najmniej jeden z wymaganych lotów realizowany jest bez międzylądowania.
Rozkłady lotów:
Pod uwagę bierze się ogólny popyt na podróże lotnicze.
Ponadto w odniesieniu do wymaganych lotów od poniedziałku do piątku stosuje się następujące wymogi (czas lokalny):
– Pierwszy przylot do Bergen następuje nie później niż o godz. 10.30, a ostatni odlot z Bergen nie wcześniej niż o godz. 17.30.
– Pierwszy odlot z Bergen następuje nie później niż o godz. 11.00, a ostatni odlot z Førde nie wcześniej niż o godz. 17.30.
2.13.3. Kategoria statków powietrznych
Na potrzeby wymaganych lotów należy wykorzystywać statek powietrzny zarejestrowany na minimum 30 pasażerów i posiadający kabinę ciśnieniową.
2.14. Sogndal - Oslo i vice versa, Sogndal - Bergen i vice versa
2.14.1. Minimalne częstotliwości, zdolność przewozowa, przebieg trasy oraz rozkłady lotów Sogndal - Oslo i vice versa
Wymogi stosuje się w okresach od stycznia do czerwca oraz od sierpnia do grudnia. W lipcu obowiązują jedynie wymogi odnośnie do zdolności przewozowej, przy zachowaniu minimalnej liczby miejsc na poziomie nie niższym niż 80 % minimalnych poziomów określonych poniżej.
Zobowiązanie z tytułu codziennej obsługi lotów obowiązuje w obu kierunkach przez cały rok.
Częstotliwości:
– Minimum cztery loty tam i z powrotem dziennie od poniedziałku do piątku oraz minimum trzy loty tam i z powrotem w sobotę i niedzielę łącznie.
Zdolność przewozowa:
– W obu kierunkach w ofercie znajduje się co najmniej 500 miejsc od poniedziałku do piątku łącznie oraz co najmniej 100 miejsc w sobotę i niedzielę łącznie.
– Liczba miejsc w ofercie jest dostosowywana zgodnie z zasadami określonymi przez Ministerstwo Transportu i Komunikacji w załączniku A do niniejszej publikacji.
Przebieg trasy:
– Wymagane usługi realizowane są bez międzylądowania.
Rozkłady lotów:
Pod uwagę bierze się ogólny popyt na podróże lotnicze.
Ponadto w odniesieniu do wymaganych lotów od poniedziałku do piątku stosuje się następujące wymogi (czas lokalny):
– Pierwszy odlot z Sogndal następuje nie później niż o godz. 7.30, a ostatni odlot z Oslo nie wcześniej niż o godz. 19.00.
– Pierwszy odlot z Oslo następuje nie później niż o godz. 9.30, a ostatni odlot z Sogndal nie wcześniej niż o godz. 17.30.
2.14.2. Minimalne częstotliwości, zdolność przewozowa, przebieg trasy oraz rozkłady lotów Sogndal - Bergen i vice versa
Wymogi stosuje się w okresach od stycznia do czerwca oraz od sierpnia do grudnia. W lipcu obowiązują jedynie wymogi odnośnie do zdolności przewozowej, przy zachowaniu minimalnej liczby miejsc na poziomie nie niższym niż 80 % minimalnych poziomów określonych poniżej.
Zobowiązanie z tytułu codziennej obsługi lotów obowiązuje w obu kierunkach przez cały rok.
Częstotliwości:
– Minimum dwa loty tam i z powrotem dziennie od poniedziałku do piątku oraz minimum dwa loty tam i z powrotem w sobotę i niedzielę łącznie.
Zdolność przewozowa:
– W obu kierunkach w ofercie znajduje się co najmniej 140 miejsc od poniedziałku do piątku łącznie oraz co najmniej 30 miejsc w sobotę i niedzielę łącznie.
– Liczba miejsc w ofercie jest dostosowywana zgodnie z zasadami określonymi przez Ministerstwo Transportu i Komunikacji w załączniku A do niniejszej publikacji.
Przebieg trasy:
– Co najmniej jeden z wymaganych lotów realizowany jest bez międzylądowania.
Rozkłady lotów:
Pod uwagę bierze się ogólny popyt na podróże lotnicze.
Ponadto w odniesieniu do wymaganych lotów od poniedziałku do piątku stosuje się następujące wymogi (czas lokalny):
– Pierwszy przylot do Bergen następuje nie później niż o godz. 11.00, a ostatni odlot z Bergen nie wcześniej niż o godz. 17.30.
– Pierwszy odlot z Bergen następuje nie później niż o godz. 11.30, a ostatni odlot z Sogndal nie wcześniej niż o godz. 16.30.
2.14.3. Kategoria statków powietrznych
Na potrzeby wymaganych lotów należy wykorzystywać statek powietrzny zarejestrowany na minimum 30 pasażerów i posiadający kabinę ciśnieniową.
2.15. Sandane - Oslo i vice versa, Sandane - Bergen i vice versa
2.15.1. Minimalne częstotliwości, zdolność przewozowa, przebieg trasy oraz rozkłady lotów Sandane - Oslo i vice versa
Wymogi stosuje się przez cały rok. Obowiązek codziennej obsługi lotów dotyczy obu kierunków.
Częstotliwości:
– Minimum trzy loty tam i z powrotem dziennie od poniedziałku do piątku oraz minimum trzy loty tam i z powrotem w sobotę i niedzielę łącznie.
Zdolność przewozowa:
– W obu kierunkach w ofercie znajduje się co najmniej 325 miejsc od poniedziałku do piątku łącznie oraz co najmniej 65 miejsc w sobotę i niedzielę łącznie.
– Liczba miejsc w ofercie jest dostosowywana zgodnie z zasadami określonymi przez Ministerstwo Transportu i Komunikacji w załączniku A do niniejszej publikacji.
Przebieg trasy:
– W obu kierunkach co najmniej jeden z wymaganych lotów dziennie od poniedziałku do piątku oraz co najmniej jeden z wymaganych lotów w sobotę i niedzielę łącznie realizowany jest bez międzylądowania.
Pozostałe loty mogą mieć maksymalnie jedno międzylądowanie, które może wiązać się z zamianą statku powietrznego, pod warunkiem że czas przesiadki nie przekracza 60 minut, a dany przewoźnik obsługuje całą trasę do i z Oslo.
Rozkłady lotów:
Pod uwagę bierze się ogólny popyt na podróże lotnicze.
Ponadto w odniesieniu do wymaganych lotów od poniedziałku do piątku stosuje się następujące wymogi (czas lokalny):
– Pierwszy przylot do Oslo następuje nie później niż o godz. 9.00, a ostatni odlot z Oslo nie wcześniej niż o godz. 19.00.
– Pierwszy odlot z Oslo następuje nie później niż o godz. 9.30, a ostatni odlot z Sandane nie wcześniej niż o godz. 17.30.
2.15.2. Minimalne częstotliwości, zdolność przewozowa, przebieg trasy oraz rozkłady lotów Sandane - Bergen i vice versa
Wymogi stosuje się przez cały rok. Obowiązek codziennej obsługi lotów dotyczy obu kierunków.
Częstotliwości:
– Minimum dwa loty tam i z powrotem dziennie od poniedziałku do piątku oraz minimum dwa loty tam i z powrotem w sobotę i niedzielę łącznie.
Zdolność przewozowa:
– W obu kierunkach w ofercie znajduje się co najmniej 100 miejsc od poniedziałku do piątku łącznie oraz co najmniej 25 miejsc w sobotę i niedzielę łącznie.
– Liczba miejsc w ofercie jest dostosowywana zgodnie z zasadami określonymi przez Ministerstwo Transportu i Komunikacji w załączniku A do niniejszej publikacji.
Przebieg trasy:
– W obu kierunkach, wymagane loty mogą mieć maksymalnie jedno międzylądowanie, które może wiązać się z zamianą statku powietrznego, pod warunkiem że czas przesiadki nie przekracza 60 minut, a dany przewoźnik obsługuje całą trasę do i z Bergen.
Rozkłady lotów:
Pod uwagę bierze się ogólny popyt na podróże lotnicze.
Ponadto w odniesieniu do wymaganych lotów od poniedziałku do piątku stosuje się następujące wymogi (czas lokalny):
– Pierwszy przylot do Bergen następuje nie później niż o godz. 11.00, a ostatni odlot z Bergen nie wcześniej niż o godz. 17.30.
– Pierwszy odlot z Bergen następuje nie później niż o godz. 11.30, a ostatni odlot z Sandane nie wcześniej niż o godz. 16.30.
2.15.3. Kategoria statków powietrznych
Na potrzeby wymaganych lotów należy wykorzystywać statek powietrzny zarejestrowany na minimum 30 pasażerów i posiadający kabinę ciśnieniową.
2.16. Ørsta-Volda - Oslo i vice versa, Ørsta-Volda - Bergen i vice versa
2.16.1. Minimalne częstotliwości, zdolność przewozowa, przebieg trasy oraz rozkłady lotów Ørsta-Volda - Oslo i vice versa
Wymogi stosuje się przez cały rok. Obowiązek codziennej obsługi lotów dotyczy obu kierunków.
Częstotliwości:
– Minimum cztery loty tam i z powrotem dziennie od poniedziałku do piątku oraz minimum cztery loty tam i z powrotem w sobotę i niedzielę łącznie.
Zdolność przewozowa:
– W obu kierunkach w ofercie znajduje się co najmniej 600 miejsc od poniedziałku do piątku łącznie oraz co najmniej 115 miejsc w sobotę i niedzielę łącznie.
– Liczba miejsc w ofercie jest dostosowywana zgodnie z zasadami określonymi przez Ministerstwo Transportu i Komunikacji w załączniku A do niniejszej publikacji.
Przebieg trasy:
– W obu kierunkach co najmniej jeden z wymaganych lotów dziennie od poniedziałku do piątku oraz co najmniej jeden z wymaganych lotów w sobotę i niedzielę łącznie realizowany jest bez międzylądowania.
Pozostałe loty mogą mieć maksymalnie jedno międzylądowanie, które może wiązać się z zamianą statku powietrznego, pod warunkiem że czas przesiadki nie przekracza 60 minut, a dany przewoźnik obsługuje całą trasę do i z Oslo.
Rozkłady lotów:
Pod uwagę bierze się ogólny popyt na podróże lotnicze.
Ponadto w odniesieniu do wymaganych lotów od poniedziałku do piątku stosuje się następujące wymogi (czas lokalny):
– Pierwszy przylot do Oslo następuje nie później niż o godz. 9.00, a ostatni odlot z Oslo nie wcześniej niż o godz. 19.00.
– Pierwszy odlot z Oslo następuje nie później niż o godz. 9.30, a ostatni odlot z Ørsta-Volda nie wcześniej niż o godz. 17.30.
2.16.2. Minimalne częstotliwości, zdolność przewozowa, przebieg trasy oraz rozkłady lotów Ørsta-Volda - Bergen i vice versa
Wymogi stosuje się przez cały rok. Obowiązek codziennej obsługi lotów dotyczy obu kierunków.
Częstotliwości:
– Minimum dwa loty tam i z powrotem dziennie od poniedziałku do piątku oraz minimum dwa loty tam i z powrotem w sobotę i niedzielę łącznie.
Zdolność przewozowa:
– W obu kierunkach w ofercie znajduje się co najmniej 150 miejsc od poniedziałku do piątku łącznie oraz co najmniej 35 miejsc w sobotę i niedzielę łącznie.
– Liczba miejsc w ofercie jest dostosowywana zgodnie z zasadami określonymi przez Ministerstwo Transportu i Komunikacji w załączniku A do niniejszej publikacji.
Przebieg trasy:
– W obu kierunkach wymagane loty mogą mieć maksymalnie jedno międzylądowanie, które może wiązać się z zamianą statku powietrznego, pod warunkiem że czas przesiadki nie przekracza 60 minut, a dany przewoźnik obsługuje całą trasę do i z Bergen.
Rozkłady lotów:
Pod uwagę bierze się ogólny popyt na podróże lotnicze.
Ponadto w odniesieniu do wymaganych lotów od poniedziałku do piątku stosuje się następujące wymogi (czas lokalny):
– Pierwszy przylot do Bergen następuje nie później niż o godz. 11.00, a ostatni odlot z Bergen nie wcześniej niż o godz. 17.30.
– Pierwszy odlot z Bergen następuje nie później niż o godz. 11.30, a ostatni odlot z Ørsta-Volda nie wcześniej niż o godz. 16.30.
2.16.3. Kategoria statków powietrznych
Na potrzeby wymaganych lotów należy wykorzystywać statek powietrzny zarejestrowany na minimum 30 pasażerów i posiadający kabinę ciśnieniową.
2.17. Fagernes - Oslo i vice versa
2.17.1. Minimalne częstotliwości, zdolność przewozowa, przebieg trasy oraz rozkłady lotów
Wymogi stosuje się przez cały rok. Zobowiązanie z tytułu obsługi lotów obowiązuje w obu kierunkach codziennie z wyjątkiem soboty.
Częstotliwości:
– Minimum dwa loty tam i z powrotem dziennie od poniedziałku do piątku oraz minimum jeden lot tam i z powrotem w niedzielę.
Zdolność przewozowa:
– W obu kierunkach w ofercie znajduje się co najmniej 150 miejsc od poniedziałku do piątku łącznie oraz co najmniej 15 miejsc w niedzielę.
– Liczba miejsc w ofercie jest dostosowywana zgodnie z zasadami określonymi przez Ministerstwo Transportu i Komunikacji w załączniku A do niniejszej publikacji.
Przebieg trasy:
– Wymagane loty realizowane są bez międzylądowania.
Rozkłady lotów:
Pod uwagę bierze się ogólny popyt na podróże lotnicze.
Ponadto w odniesieniu do wymaganych lotów od poniedziałku do piątku stosuje się następujące wymogi (czas lokalny):
– Pierwszy odlot z Fagernes następuje nie później niż o godz. 9.00.
– Ostatni odlot z Oslo następuje nie wcześniej niż o godz. 15.30.
2.17.2. Kategoria statków powietrznych
Na potrzeby wymaganych lotów należy wykorzystywać statek powietrzny zarejestrowany na minimum 15 pasażerów.
2.18. Røros - Oslo i vice versa
2.18.1. Minimalne częstotliwości, zdolność przewozowa, przebieg trasy oraz rozkłady lotów
Wymogi stosuje się przez cały rok. Obowiązek codziennej obsługi lotów dotyczy obu kierunków.
Częstotliwości:
– Minimum dwa loty tam i z powrotem dziennie od poniedziałku do piątku oraz minimum jeden lot tam i z powrotem w niedzielę.
Zdolność przewozowa:
– W obu kierunkach w ofercie znajduje się co najmniej 150 miejsc od poniedziałku do piątku łącznie oraz co najmniej 15 miejsc w niedzielę.
– Liczba miejsc w ofercie jest dostosowywana zgodnie z zasadami określonymi przez Ministerstwo Transportu i Komunikacji w załączniku A do niniejszej publikacji.
Przebieg trasy:
– Wymagane loty realizowane są bez międzylądowania.
Rozkłady lotów:
Pod uwagę bierze się ogólny popyt na podróże lotnicze.
Ponadto w odniesieniu do wymaganych lotów od poniedziałku do piątku stosuje się następujące wymogi (czas lokalny):
– Pierwszy odlot z Røros następuje nie później niż o godz. 7.00.
– Ostatni odlot z Oslo następuje nie wcześniej niż o godz. 15.30.
2.18.2. Kategoria statków powietrznych
Na potrzeby wymaganych lotów należy wykorzystywać statek powietrzny zarejestrowany na minimum 15 pasażerów.
3. DO WSZYSTKICH TRAS STOSUJE SIĘ NASTĘPUJĄCE SPECYFIKACJE
3.1. Warunki techniczne i operacyjne
Szczególną uwagę przewoźników zwraca się na warunki techniczne i operacyjne obowiązujące w portach lotniczych. W celu uzyskania dodatkowych informacji należy skontaktować się z: Luftfartstilsynet (Urząd Lotnictwa Cywilnego)
P.O. Box 243
N-8001 Bodø
tel. (47-75) 58 50 00
3.2. Taryfy
Maksymalna, podstawowa, w pełni elastyczna taryfa w jedną stronę (taryfa maksymalna) w roku działalności zaczynającym się od 1 kwietnia 2009 r. nie może przekroczyć następującej stawki:
1) Lakselv - Tromsø 1.226 NOK
2) Andenes - Tromsø 724 NOK
Andenes - Bodø 1.520 NOK
3) Svolvær - Bodø 839 NOK
4) Leknes - Bodø 839 NOK
5) Røst - Bodø 839 NOK
6) Narvik (Framnes) - Bodø 1.226 NOK
7) Brønnøysund - Bodø 1.422 NOK
Brønnøysund - Trondheim 1.379 NOK
8) Sandnessjøen - Bodø 1.220 NOK
Sandnessjøen - Trondheim 1.520 NOK
9) Mo i Rana - Bodø 894 NOK
Mo i Rana - Trondheim 1.684 NOK
10) Mosjøen - Bodø 1.220 NOK
Mosjøen - Trondheim 1.520 NOK
11) Namsos - Trondheim 943 NOK
Rørvik - Trondheim 1.199 NOK
12) Florø - Oslo 1.722 NOK
Florø - Bergen 1.057 NOK
13) Førde - Oslo 1.722 NOK
Førde - Bergen 1.057 NOK
14) Sogndal - Oslo 1.487 NOK
Sogndal - Bergen 1.057 NOK
15) Sandane - Oslo 1.722 NOK
Sandane - Bergen 1.270 NOK
16) Ørsta-Volda - Oslo 1.722 NOK
Ørsta-Volda - Bergen 1.460 NOK
17) Fagernes - Oslo 844 NOK
18) Røros - Oslo 1.880 NOK
Dla każdego kolejnego roku działalności maksymalna taryfa jest korygowana w dniu 1 kwietnia w granicach wyznaczonych przez indeks cen konsumpcyjnych dla okresu rocznego kończącego się 15 lutego danego roku, który to indeks publikowany jest przez Urząd Statystyczny Norwegii (http://www.ssb.no).
Przewoźnik oferuje bilety poprzez co najmniej jeden kanał sprzedaży należący do przewoźnika.
Przewoźnik odpowiada za udostępnianie biletów po cenie nieprzekraczającej taryfy maksymalnej poprzez wszystkie kanały sprzedaży należące do przewoźnika.
Taryfa maksymalna ma również zastosowanie do biletów oferowanych przez inne przedsiębiorstwa kontrolowane przez przewoźnika. Przewoźnik jest odpowiedzialny za dostosowanie się tych przedsiębiorstw do wymogów dotyczących taryfy maksymalnej.
Taryfa maksymalna zawiera wszelkie podatki i opłaty na rzecz władz oraz wszelkie pozostałe opłaty dodatkowe, które nalicza przewoźnik przy wydaniu biletów.
Przewoźnik jest stroną krajowych porozumień międzyliniowych obowiązujących w danym czasie i w jego ofercie znajdują się wszelkie zniżki dostępne na mocy takowych porozumień.
Przewoźnik oferuje bilety poprzez komputerowy system rezerwacji (CRS).
4. DODATKOWE WARUNKI WYNIKAJĄCE Z PROCEDURY PRZETARGOWEJ
Po przeprowadzeniu procedury przetargowej, która ogranicza dostęp do tras do jednego przewoźnika, zastosowanie mają dodatkowo następujące warunki:
Taryfy
– Wszystkie taryfy za połączenia do/od innych usług lotniczych oferuje się wszystkim przewoźnikom na tych samych warunkach. Z powyższej zasady zwolnione są jedynie te taryfy za połączenia do/od innych usług lotniczych świadczonych przez oferenta, których wartość wynosi nie więcej niż 40 % w pełni elastycznej taryfy.
– Z tytułu omawianych lotów nie można zdobyć ani zrealizować punktów premiowych dostępnych w programach stałego klienta.
– Zniżki socjalne przyznaje się zgodnie z wytycznymi określonymi przez norweskie Ministerstwo Transportu, opublikowanymi w dodatku B do niniejszego zawiadomienia.
Warunki transferu:
– Wszystkie ustanowione przez przewoźnika warunki dotyczące transferu pasażerów na trasy i z tras innych przewoźników, w tym dotyczące czasu połączeń oraz odpraw biletowych i bagażowych, mają charakter obiektywny i niedyskryminujący.
5. ZASTĄPIENIE I ZNIESIENIE POPRZEDNICH ZOBOWIĄZAŃ Z TYTUŁU ŚWIADCZENIA USŁUG PUBLICZNYCH
Niniejsze zobowiązania z tytułu świadczenia usług publicznych zastępują te opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej C 166 z dnia 7 lipca 2005 r. oraz suplemencie EOG nr 34.
6. INFORMACJE
Dalsze informacje można uzyskać w norweskim Ministerstwie Transportu i Komunikacji: The Ministry of Transport and Communications
PO Box 8010
N-0030 Oslo
Tel.: (47-22) 24 83 53
faks: (47-22) 24 56 09
ZAŁĄCZNIKI
W ciągu pierwszych 5 miesięcy obowiązywania mechanizmu konsultacji społecznych projektów ustaw udział w nich wzięły 24 323 osoby. Najpopularniejszym projektem w konsultacjach była nowelizacja ustawy o broni i amunicji. W jego konsultacjach głos zabrało 8298 osób. Podczas pierwszych 14 miesięcy X kadencji Sejmu RP (2023–2024) jedynie 17 proc. uchwalonych ustaw zainicjowali posłowie. Aż 4 uchwalone ustawy miały źródła w projektach obywatelskich w ciągu 14 miesięcy Sejmu X kadencji – to najważniejsze skutki reformy Regulaminu Sejmu z 26 lipca 2024 r.
24.04.2025Senat bez poprawek przyjął w środę ustawę, która obniża składkę zdrowotną dla przedsiębiorców. Zmiana, która wejdzie w życie 1 stycznia 2026 roku, ma kosztować budżet państwa 4,6 mld zł. Według szacunków Ministerstwo Finansów na reformie ma skorzystać około 2,5 mln przedsiębiorców. Teraz ustawa trafi do prezydenta Andrzaja Dudy.
23.04.2025Rada Ministrów przyjęła we wtorek, 22 kwietnia, projekt ustawy o zmianie ustawy – Prawo geologiczne i górnicze, przedłożony przez minister przemysłu. Chodzi o wyznaczenie podmiotu, który będzie odpowiedzialny za monitorowanie i egzekwowanie przepisów w tej sprawie. Nowe regulacje dotyczą m.in. dokładności pomiarów, monitorowania oraz raportowania emisji metanu.
22.04.2025Na wtorkowym posiedzeniu rząd przyjął przepisy zmieniające rozporządzenie w sprawie zakazu stosowania materiału siewnego odmian kukurydzy MON 810, przedłożone przez ministra rolnictwa i rozwoju wsi. Celem nowelizacji jest aktualizacja listy odmian genetycznie zmodyfikowanej kukurydzy, tak aby zakazać stosowania w Polsce upraw, które znajdują się w swobodnym obrocie na terytorium 10 państw Unii Europejskiej.
22.04.2025Od 18 kwietnia policja oraz żandarmeria wojskowa będą mogły karać tych, którzy bez zezwolenia m.in. fotografują i filmują szczególnie ważne dla bezpieczeństwa lub obronności państwa obiekty resortu obrony narodowej, obiekty infrastruktury krytycznej oraz ruchomości. Obiekty te zostaną specjalnie oznaczone.
17.04.2025Kompleksową modernizację instytucji polskiego rynku pracy poprzez udoskonalenie funkcjonowania publicznych służb zatrudnienia oraz form aktywizacji zawodowej i podnoszenia umiejętności kadr gospodarki przewiduje podpisana w czwartek przez prezydenta Andrzeja Dudę ustawa z dnia 20 marca 2025 r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia. Ustawa, co do zasady, wejdzie w życie pierwszego dnia miesiąca następującego po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.
11.04.2025Identyfikator: | Dz.U.UE.C.2008.250.11 |
Rodzaj: | Zawiadomienie |
Tytuł: | Komunikat na mocy art. 4 ust. 1 lit. a) aktu, o którym mowa w pkt 64 lit. a) załącznika XIII do Porozumienia EOG (rozporządzenie Rady (EWG) nr 2408/92 w sprawie dostępu przewoźników lotniczych Wspólnoty do wewnątrzwspólnotowych tras lotniczych) — Nałożenie nowych zobowiązań z tytułu świadczenia usług publicznych w odniesieniu do regularnych regionalnych usług lotniczych w Norwegii. |
Data aktu: | 02/10/2008 |
Data ogłoszenia: | 02/10/2008 |