"Wsparcie działań informacyjnych odnoszących się do wspólnej polityki rolnej"
Realizacja działań informacyjnych w ramach pozycji budżetowej 05 08 06 w 2010 r.
(2009/C 215/04)
(Dz.U.UE C z dnia 9 września 2009 r.)
1. WPROWADZENIE
Niniejsze zaproszenie do składania wniosków jest oparte na rozporządzeniu Rady (WE) nr 814/2000 z dnia 17 kwietnia 2000 r. w sprawie działań informacyjnych odnoszących się do wspólnej polityki rolnej(1), które określa rodzaj i treść działań informacyjnych, jakie Wspólnota może współfinansować. Rozporządzenie Komisji (WE) nr 2208/2002(2), zmienione rozporządzeniem Komisji (WE) nr 1820/2004(3), ustanawia szczegółowe zasady stosowania rozporządzenia Rady (WE) nr 814/2000.
Jest to zaproszenie do składania wniosków w sprawie finansowania działań informacyjnych określonych w art. 3 ust. 1 rozporządzenia Rady (WE) nr 814/2000, ze środków przydzielonych w budżecie na 2010 r. Niniejsze zaproszenie do składania wniosków dotyczy działań informacyjnych, które zostaną zrealizowane (łącznie z przygotowaniem, realizacją, działaniami uzupełniającymi i oceną) w terminie od dnia 1 maja 2010 r. do dnia 30 kwietnia 2011 r.
Działanie informacyjne jest niezależnym i spójnym wydarzeniem informacyjnym, zorganizowanym w ramach oddzielnego budżetu. Działania składające się na takie wydarzenie mogą przybierać różne formy, począwszy od prostej konferencji, a skończywszy na szeroko zakrojonej kampanii informacyjnej obejmującej kilka typów działań informacyjnych (takich jakich konferencje, produkcje audio-wizualne czy warsztaty objazdowe) przeprowadzonych w jednym regionie lub w różnych regionach państw członkowskich. W przypadku kampanii tego typu poszczególne przewidziane działania powinny być ze sobą powiązane, posiadać jasno określoną koncepcję, a wyznaczone do osiągnięcia wyniki i harmonogram prac powinny odpowiadać celom projektu i być realistyczne. Działania zostaną przeprowadzone w UE-27 z zachowaniem terminów, o których mowa poniżej w pkt 3 (czas trwania i budżet).
Jak określa art. 4 ust. 2 rozporządzenia Komisji (WE) nr 2208/2002 wnioskodawcami wymienionych działań są osoby prawne działające w państwie członkowskim od co najmniej 2 lat, w szczególności:
– organizacje rolnicze lub organizacje na rzecz rozwoju obszarów wiejskich,
– stowarzyszenia konsumentów,
– stowarzyszenia ochrony środowiska,
– organy publiczne państw członkowskich,
– media,
– uniwersytety.
2. PRIORYTETY I CELE NA ROK 2010
2.1. Priorytety
W ramach niniejszego zaproszenia do składania wniosków Komisja pragnie przyznać pierwszeństwo działaniom mającym na celu:
– zwiększanie wiedzy społeczeństwa na temat WPR (w tym rozwoju obszarów wiejskich) w państwach członkowskich, informowanie społeczeństwa o wielofunkcyjnej roli, jaką odgrywają rolnicy w UE, wykraczającej poza produkcję żywności. Rolnicy są również gospodarzami terenów wiejskich, odgrywającymi znaczącą rolę w zachowaniu naszego wspólnego dziedzictwa przyrodniczego, a na wielu terenach ich działalność nadal stanowi siłę napędową gospodarki;
– omówienie z podmiotami sektora rolnego możliwości i korzyści, jakie obydwa filary WPR zapewniają sektorowi rolnemu i zrównoważonemu rozwojowi obszarów wiejskich;
– informowanie o kwestiach dotyczących zreformowanej wspólnej polityki rolnej (WPR), takich jak w szczególności:
– konieczność lepszego wykorzystywania możliwości rynkowych;
– uproszczenie i lepsze ukierunkowanie wsparcia bezpośredniego dla rolników;
– wzmocnienie polityki w zakresie rozwoju obszarów wiejskich w celu sprostania nowym wyzwaniom, w szczególności związanym ze zmianami klimatu, gospodarką wodną, energią odnawialną i różnorodnością biologiczną;
– przeanalizowanie unijnych programów istniejących w ramach WPR mających na celu promowanie zdrowszego odżywiania się i zdrowych nawyków żywieniowych, w szczególności promowanie spożycia owoców i warzyw wśród dzieci w wieku szkolnym;
– omówienie polityki UE dotyczącej jakości produktów rolnych;
– omówienie z podmiotami sektora rolnego i społeczeństwem możliwości rozwoju wspólnej polityki rolnej (WPR) w perspektywie średnio- i długoterminowej.
2.2. Przekazywane informacje
Komisja oczekuje wniosków dotyczących działań informacyjnych kładących nacisk na następujące informacje:
– WPR jest polityką żywo reagującą na zmieniające się priorytety społeczeństwa. Została ona stworzona jako zasadnicza część konstrukcji europejskiej, skupiająca się na europejskiej społeczności rolniczej. W chwili obecnej rolnictwo europejskie odgrywa ważną rolę w naszym społeczeństwie. Wpływa ono bezpośrednio na jakość środowiska i żywności oraz na sposób, w jaki traktujemy zwierzęta hodowlane - czyli kwestie, które dotyczą nas wszystkich. Celem WPR jest propagowanie zrównoważonego rolnictwa, spełniającego oczekiwania obywateli nie tylko w ramach społeczności rolników, ale w całym społeczeństwie.
– WPR wspiera rolników, pomagając im w pełnieniu swojej roli jako siły napędowej obszarów wiejskich. Umożliwia im dostarczenie bezpiecznej żywności wysokiej jakości i dóbr publicznych, które nie mogą zostać dostarczone wyłącznie przez rynek, takich jak zachowanie żywej tkanki społeczno-ekonomicznej na obszarach wiejskich, ochrona środowiska naturalnego i zachowanie krajobrazu.
– Bariery w handlu międzynarodowym stopniowo znikają. Przyjmujemy tę tendencję z zadowoleniem - sprzyja to między innymi dalszemu rozwojowi krajów ubogich. Rolnictwo europejskie coraz częściej musi zmagać się z konkurencją ze strony producentów z krajów trzecich. WPR obejmuje handel międzynarodowy. W ten sposób umożliwia rolnictwu europejskiemu wykorzystanie swoich mocnych stron poprzez promowanie sektora, który jest konkurencyjny, innowacyjny, reagujący na zapotrzebowanie rynku i koncentrujący się na wytwarzaniu produktów wysokiej jakości oraz na szukaniu alternatywnych zastosowań produktów, takich jak biopaliwa.
– Dotacje na rolnictwo pochodzą z pieniędzy podatników. Musimy zagwarantować ich właściwe wydawanie i zarządzanie nimi w przejrzysty sposób. Musimy również dopilnować, aby WPR zarządzano według prostych, jasnych, przejrzystych i opłacalnych zasad. Obciążenie osób przestrzegających tych zasad oraz kontrolujących je powinno być rozsądne.
– Ogromna większość terytorium UE to obszary wiejskie. Są one ważnym źródłem zatrudnienia i stanowią rozpoznawalny symbol dziedzictwa kulturowego Europy. WPR popiera politykę rozwoju obszarów wiejskich wspierającą rozwój gospodarczy i tworzenie nowych miejsc pracy na obszarach wiejskich - zarówno w obrębie sektora rolnego jak i poza nim, co prowadzi do wzmocnienia tkanki społecznej naszej wsi oraz pozytywnie wpływa na stan środowiska naturalnego na tych terenach.
2.3. Rodzaje działań informacyjnych
W ramach niniejszego zaproszenia do składania wniosków Komisja oczekuje wniosków dotyczących następujących rodzajów działań informacyjnych:
– audycje telewizyjne i radiowe (takie jak filmy dokumentalne, debaty telewizyjne i radiowe, itp.)(4);
– produkcje wizualne, audio i audiowizualne oraz ich dystrybucja(5);
– działania skierowane do szkół i uniwersytetów;
– konferencje, seminaria i warsztaty (w tym objazdowe), w szczególności na obszarach wiejskich;
– spotkania w celu wymiany informacji, w szczególności pomiędzy starymi i nowymi państwami członkowskimi;
– stoiska informacyjne na targach rolnych;
– kampanie informacyjne obejmujące szereg powyższych rodzajów działań informacyjnych;
– inne rodzaje działań, takie jak publikacje i portale internetowe, będą brane pod uwagę jedynie, jeśli zostaną one opracowane w języku jednego z 12 nowych państw członkowskich.
2.4. Docelowi odbiorcy
Docelowi odbiorcy projektów w ramach niniejszego zaproszenia do składania wniosków to:
– ogół społeczeństwa w UE-27;
– społeczności zamieszkujące na obszarach wiejskich;
– społeczność wiejska, rolnicy i inni potencjalni beneficjenci działań na rzecz rozwoju obszarów wiejskich.
3. CZAS TRWANIA I BUDŻET
Niniejsze zaproszenie do składania wniosków dotyczy działań informacyjnych, które zostaną zrealizowane (łącznie z przygotowaniem, realizacją, działaniami uzupełniającymi i oceną) w terminie od dnia 1 maja 2010 r. do dnia 30 kwietnia 2011 r.
Ogólny budżet przewidziany na przeprowadzenie działań informacyjnych w ramach niniejszego zaproszenia do składania wniosków wynosi 3.250.000 EUR. Kwota ta zostanie podzielona pomiędzy działania uznane za najlepsze zgodnie z kryteriami, o których mowa w pkt 2 załącznika III. Komisja zastrzega sobie prawo zmniejszenia tej kwoty oraz przyznania jedynie jej części.
Wysokość dotacji, której dotyczy wniosek skierowany do Komisji, wynosi od 20.000 do 200.000 EUR na jedno działanie informacyjne (w tym zryczałtowana kwota obejmująca koszty personelu).
Koszty kwalifikowalne określone zostały w załączniku IV (sporządzanie budżetu). Wkład Komisji w wybrane działania informacyjne ograniczony jest do 50 % łącznych kosztów kwalifikowalnych po wyłączeniu kosztów personelu. Do wymienionej kwoty wypłacona zostanie dodatkowo zryczałtowana kwota przeznaczona na pokrycie kosztów personelu. Ta zryczałtowana kwota nie może przekroczyć 10.000 EUR. W przypadku działań informacyjnych o szczególnym znaczeniu, jeżeli wniosek zawiera taką prośbę, odsetek wkładu Komisji może wynieść do 75 %.
Działanie informacyjne uznaje się za działanie o szczególnym znaczeniu zgodnie z art. 7 ust. 2 rozporządzenia (WE) nr 2208/2002, jeżeli spełnione zostały następujące cztery warunki:
1) działanie przeprowadzane jest w jednym z 12 nowych państw członkowskich,
2) odznacza się ono wysoką jakością techniczną i jest opłacalne,
3) związany z nim plan rozpowszechniania zapewnia dotarcie informacji do możliwie najszerszego grona odbiorców,
4) komitet oceniający ("komitet") przyznał działaniu co najmniej 75 na 100 punktów na podstawie kryteriów przyznawania dotacji, określonych w pkt 2 załącznika III.
Nie zezwala się na wstępne finansowanie działań informacyjnych, które otrzymały dotację na podstawie niniejszego zaproszenia do składania wniosków. Wybór wniosku nie zobowiązuje Komisji do przyznania pełnej kwoty, o jaką zwraca się wnioskodawca. Dotacja nie może w żadnym razie przekroczyć kwoty określonej we wniosku.
4. OGÓLNE INSTRUKCJE DOTYCZĄCE SKŁADANIA WNIOSKÓW
4.1. Jak sporządzić wniosek
W danym roku budżetowym każdy wnioskodawca może się ubiegać o wsparcie wyłącznie na jedno działanie informacyjne.
Wniosek należy sporządzić na odpowiednich formularzach dostępnych w Internecie pod następującym adresem: http://ec. europa.eu/comm/agriculture/grants/capinfo/index_en.htm
Wnioski składane są w jednym z języków urzędowych Wspólnoty. Aby ułatwić rozpatrywanie wniosków w odpowiednim terminie, wnioskodawców zachęca się jednak do składania wniosków w języku angielskim bądź francuskim, a jeżeli nie jest to możliwe, to przynajmniej do załączenia tłumaczenia treści formularza nr 3 na język angielski lub francuski.
Wniosek obejmuje następujące dokumenty, które można znaleźć pod powyższym adresem internetowym:
– pismo-wniosek określające tytuł danego działania informacyjnego i kwotę dotacji, której dotyczy wniosek, podpisane przez prawnie upoważnionego przedstawiciela organizacji wnioskodawcy;
– formularz nr 1 (dane na temat wnioskodawcy), nr 2 (dane na temat współorganizatorów - jeżeli dotyczy), nr 3 (szczegółowy opis działania informacyjnego) wniosku. Jeśli pytanie nie dotyczy proponowanego działania informacyjnego, należy wpisać "nie dotyczy" lub "nie dot.". Uwzględniane będą jedynie wnioski przedłożone na wspomnianych formularzach;
– jeden budżet dla proponowanego działania informacyjnego (składający się z jednej zbilansowanej szczegółowej tabeli wydatków i jednej zbilansowanej tabeli przychodów), właściwie wypełniony, podpisany i opatrzony datą przez prawnie upoważnionego przedstawiciela organizacji wnioskodawcy;
– wszelkie dodatkowe dokumenty, o których mowa w załączniku I (dodatkowe dokumenty wymagane do ubiegania się o dotację).
4.2. Adresat i termin składania wniosków
W terminie do dnia 31 października 2009 r. wnioskodawcy muszą przesłać jeden egzemplarz papierowy pełnego wniosku listem poleconym za potwierdzeniem odbioru (dowodem daty nadania będzie data stempla pocztowego) na następujący adres:
European Commission
Unit AGRI. K.1.
Call for proposals 2009/C 215/04
Attn. Mr H.-E. Barth
L130 4/148A
1049 Brussels
BELGIUM
Wnioski muszą być składane w zapieczętowanej kopercie lub kartonie, umieszczonych w drugiej zapieczętowanej kopercie lub kartonie. Na kopercie wewnętrznej lub kartonie należy umieścić, poza nazwą departamentu wskazanego w zaproszeniu do składania wniosków, do którego są adresowane, słowa: "appel à propositions - à ne pas ouvrir par le service du courrier". (Zaproszenie do składania wniosków - nie otwierać przy rozdzielaniu poczty). W przypadku zastosowania kopert z zamknięciem samoprzylepnym, muszą one być zaklejone taśmą klejącą, a nadawca musi złożyć swój podpis w poprzek taśmy.
W związku z tym, że wszystkie dokumenty otrzymywane przez służby Komisji są skanowane strona po stronie, nie należy zszywać stron wniosku ani dokumentów towarzyszących. Ponadto mając na względzie poszanowanie środowiska naturalnego wnioskodawców zachęca się do sporządzenia wniosków na papierze z odzysku zadrukowanym dwustronnie.
Jednocześnie, i nie później niż do godziny 24.00 (czasu obowiązującego w Brukseli) dnia 31 października 2009 r., wnioskodawcy prześlą również elektroniczną kopię wniosku zawierającą jedynie elektroniczną wersję pisma-wniosku, formularzy 1-3 oraz budżetu, przy czym dokumenty te muszą być takie same jak dokumenty wysłane pocztą. Należy je przesłać na następujący adres poczty elektronicznej:
AGRI-GRANTS-APPLICATIONS-ONLY@ec.europa.eu
Odpowiedzialność za przesłanie kompletnego wniosku w wyznaczonym terminie spoczywa na wnioskodawcy. Wszystkie wnioski przesłane po obowiązującym terminie zostaną odrzucone.
5. PROCEDURA I HARMONOGRAM
5.1. Przyjmowanie i rejestracja wniosków
W ciągu 15 dni roboczych od upływu ostatecznego terminu składania wniosków Komisja rejestruje wnioski i przesyła wnioskodawcom potwierdzenia odbioru pocztą elektroniczną wraz z numerem pod którym został zarejestrowany wniosek.
5.2. Ocena wniosków pod kątem kryteriów kwalifikowalności i wykluczenia
Doraźny komitet oceniający bada kwalifikowalność wniosków. Wnioski nie spełniające jednego lub większej liczby kryteriów ustanowionych w załączniku II (kryteria kwalifikowalności i wykluczenia) zostaną odrzucone.
Wszystkie kwalifikowalne wnioski zostaną dopuszczone do kolejnego etapu (ocena pod kątem kryteriów wyboru - technicznych i finansowych możliwości wnioskodawców).
5.3. Ocena wniosków pod kątem kryteriów wyboru - technicznych i finansowych możliwości wnioskodawców
W trakcie tego etapu, na podstawie informacji podanych we wniosku oraz zgodnie z kryteriami określonymi w załączniku III sekcja 1 (kryteria wyboru), komitet oceni techniczne i finansowe możliwości kwalifikujących się wnioskodawców.
Wszystkie wnioski, które pomyślnie przejdą przez ten etap, zostaną dopuszczone do kolejnego etapu (ocena w świetle kryteriów przyznawania dotacji).
5.4. Ocena wniosków w świetle kryteriów przyznawania dotacji
W trakcie tego etapu komitet dokona oceny wniosków pod kątem kryteriów określonych w pkt 2 załącznika III (kryteria przyznawania dotacji). Jedynie wnioski, które na tym etapie uzyskają co najmniej 60 na 100 możliwych punktów oraz co najmniej 50 % punktów możliwych do uzyskania za każde kryterium, zostaną wytypowane przez komitet do uzyskania dotacji. Uzyskanie 60 na 100 możliwych punktów nie gwarantuje jednak uzyskania dotacji na dane działanie informacyjne. Komisja może podnieść minimalny próg punktacji w zależności od liczby wniosków, które uzyskały ocenę pozytywną, oraz dostępnych środków budżetowych.
Wnioski, które uzyskały poniżej 60 punktów na 100 możliwych lub poniżej 50 % punktów możliwych do uzyskania za poszczególne kryteria, zostaną odrzucone, a wnioskodawca otrzyma pisemną informację zawierającą przyczyny odrzucenia wniosku.
Jeżeli dotacja, której dotyczy wniosek, zostanie przydzielona, beneficjent otrzyma umowę na dotację (wzór umowy jest dostępny na stronie internetowej podanej w pkt 4.1 niniejszego zaproszenia) wyrażoną w euro, określającą warunki i poziom finansowania, który może być niższy od kwoty określonej we wniosku. W przypadku błędów arytmetycznych lub kosztów uznanych za niekwalifikowalne budżet zostanie skorygowany przez służby Komisji. Jeżeli taka korekta doprowadzi do wyższej kwoty łącznych kosztów, kwota określona we wniosku pozostanie niezmieniona, a wkład wnioskodawcy zostanie odpowiednio zwiększony.
Spodziewaną datą zakończenia procedury oceny jest 30 kwietnia 2010 r. Przed podjęciem ostatecznej decyzji o przyznaniu dotacji służby Komisji nie są upoważnione do udzielania wnioskodawcom informacji na temat postępu prac związanych z oceną ich wniosków. Z tego powodu prosi się wnioskodawców o zaniechanie kontaktowania się z Komisją telefonicznie lub pisemnie w sprawie wyników oceny ich wniosków przed wyżej wymienionym spodziewanym terminem rozstrzygnięcia procedury.
6. PODANIE DO WIADOMOŚCI
Zgodnie ze zobowiązaniem umownym beneficjenci muszą zagwarantować, przy użyciu wszelkich właściwych środków i zgodnie z warunkami wyszczególnionymi w umowie na dotację, że wszelkie komunikaty lub publikacje beneficjenta, dotyczące działania i publikowane podczas całego okresu jego realizacji zawierają informację, iż działanie to jest przedmiotem wsparcia finansowego Wspólnoty.
Ponadto wszelkie komunikaty lub publikacje beneficjenta w jakiejkolwiek formie i dotyczące dowolnego wsparcia powinny zawierać informację, że wyłączną odpowiedzialność za treść komunikatu lub publikacji ponosi ich autor oraz że Komisja nie odpowiada za użytek, jaki można zrobić z informacji zawartych w takim komunikacie lub takiej publikacji.
Dokumentację dotyczącą podawania do wiadomości należy załączyć do końcowego sprawozdania technicznego. Wzór dokumentu można pobrać ze strony pod następującym adresem: http://europa.eu/abc/symbols/emblem/download_en. htm
Jeśli beneficjent nie zgadza się z wyżej określonym obowiązkiem, Komisja zastrzega sobie prawo zmniejszenia kwoty dotacji przeznaczonej na przedmiotowe działanie informacyjne lub całkowitej odmowy wypłaty dotacji beneficjentowi.
7. OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH
Komisja Europejska zapewnia przetwarzanie danych osobowych zawartych we wniosku zgodnie z wymogami rozporządzenia (WE) nr 45/2001 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 18 grudnia 2000 r. o ochronie osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez instytucje i organy wspólnotowe i o swobodnym przepływie takich danych(6). Odnosi się to w szczególności do zapewnienia poufnego i bezpiecznego traktowania wymienionych danych.
______
(1) Dz.U. L 100 z 20.4.2000, s. 7.
(2) Dz.U. L 337 z 13.12.2002, s. 21.
(3) Dz.U. L 320 z 21.10.2004, s. 14.
(4) W odniesieniu do tego rodzaju działań umowa na dotację wyraźnie upoważni Komisję do dysponowania prawem do odtwarzania i rozpowszechniania w celach niehandlowych na wszelkich nośnikach, przez czas nieograniczony i bez ograniczeń terytorialnych, opisanych w niniejszym działaniu produktów lub audycji bądź ich fragmentów.
(5) Zob. przypis 4.
(6) Dz.U. L 8 z 12.1.2001, s. 1.
ZAŁĄCZNIKI
W ciągu pierwszych 5 miesięcy obowiązywania mechanizmu konsultacji społecznych projektów ustaw udział w nich wzięły 24 323 osoby. Najpopularniejszym projektem w konsultacjach była nowelizacja ustawy o broni i amunicji. W jego konsultacjach głos zabrało 8298 osób. Podczas pierwszych 14 miesięcy X kadencji Sejmu RP (2023–2024) jedynie 17 proc. uchwalonych ustaw zainicjowali posłowie. Aż 4 uchwalone ustawy miały źródła w projektach obywatelskich w ciągu 14 miesięcy Sejmu X kadencji – to najważniejsze skutki reformy Regulaminu Sejmu z 26 lipca 2024 r.
24.04.2025Senat bez poprawek przyjął w środę ustawę, która obniża składkę zdrowotną dla przedsiębiorców. Zmiana, która wejdzie w życie 1 stycznia 2026 roku, ma kosztować budżet państwa 4,6 mld zł. Według szacunków Ministerstwo Finansów na reformie ma skorzystać około 2,5 mln przedsiębiorców. Teraz ustawa trafi do prezydenta Andrzaja Dudy.
23.04.2025Rada Ministrów przyjęła we wtorek, 22 kwietnia, projekt ustawy o zmianie ustawy – Prawo geologiczne i górnicze, przedłożony przez minister przemysłu. Chodzi o wyznaczenie podmiotu, który będzie odpowiedzialny za monitorowanie i egzekwowanie przepisów w tej sprawie. Nowe regulacje dotyczą m.in. dokładności pomiarów, monitorowania oraz raportowania emisji metanu.
22.04.2025Na wtorkowym posiedzeniu rząd przyjął przepisy zmieniające rozporządzenie w sprawie zakazu stosowania materiału siewnego odmian kukurydzy MON 810, przedłożone przez ministra rolnictwa i rozwoju wsi. Celem nowelizacji jest aktualizacja listy odmian genetycznie zmodyfikowanej kukurydzy, tak aby zakazać stosowania w Polsce upraw, które znajdują się w swobodnym obrocie na terytorium 10 państw Unii Europejskiej.
22.04.2025Od 18 kwietnia policja oraz żandarmeria wojskowa będą mogły karać tych, którzy bez zezwolenia m.in. fotografują i filmują szczególnie ważne dla bezpieczeństwa lub obronności państwa obiekty resortu obrony narodowej, obiekty infrastruktury krytycznej oraz ruchomości. Obiekty te zostaną specjalnie oznaczone.
17.04.2025Kompleksową modernizację instytucji polskiego rynku pracy poprzez udoskonalenie funkcjonowania publicznych służb zatrudnienia oraz form aktywizacji zawodowej i podnoszenia umiejętności kadr gospodarki przewiduje podpisana w czwartek przez prezydenta Andrzeja Dudę ustawa z dnia 20 marca 2025 r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia. Ustawa, co do zasady, wejdzie w życie pierwszego dnia miesiąca następującego po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.
11.04.2025Identyfikator: | Dz.U.UE.C.2009.215.3 |
Rodzaj: | Ogłoszenie |
Tytuł: | Zaproszenie do składania wniosków - "Wsparcie działań informacyjnych odnoszących się do wspólnej polityki rolnej" - Realizacja działań informacyjnych w ramach pozycji budżetowej 05 08 06 w 2010 r. |
Data aktu: | 09/09/2009 |
Data ogłoszenia: | 09/09/2009 |