Sprostowanie do rozporządzenia Komisji (WE) nr 1985/2006 z dnia 22 grudnia 2006 r. ustanawiającego szczegółowe zasady obliczania wysokości pomocy przyznawanej przez państwa członkowskie organizacjom producentów w sektorze rybołówstwa i akwakultury (wersja skodyfikowana)

Sprostowanie do rozporządzenia Komisji (WE) nr 1985/2006 z dnia 22 grudnia 2006 r. ustanawiającego szczegółowe zasady obliczania wysokości pomocy przyznawanej przez państwa członkowskie organizacjom producentów w sektorze rybołówstwa i akwakultury (wersja skodyfikowana)

(Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej L 387 z dnia 29 grudnia 2006 r.)

(Dz.U.UE L z dnia 7 lutego 2007 r.)

Rozporządzenie (WE) nr 1985/2006 otrzymuje brzmienie:

ROZPORZĄDZENIE KOMISJI (WE) NR 1985/2006

z dnia 22 grudnia 2006 r.

ustanawiające szczegółowe zasady obliczania wysokości pomocy przyznawanej przez państwa członkowskie organizacjom producentów w sektorze rybołówstwa i akwakultury

(Wersja skodyfikowana)

KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,

uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,

uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 2792/1999 z dnia 17 grudnia 1999 r. ustanawiające szczegółowe zasady i uzgodnienia dotyczące pomocy strukturalnej Wspólnoty w sektorze rybołówstwa(1), w szczególności jego art. 15 ust. 4,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) Rozporządzenie Komisji (WE) nr 908/2000 z dnia 2 maja 2000 r. ustanawiające szczegółowe zasady obliczania wysokości pomocy przyznawanej przez państwa członkowskie organizacjom producentów w sektorze rybołówstwa i akwakultury(2) zostało znacząco zmienione(3). Dla zapewnienia jasności i zrozumiałości powinno zostać skodyfikowane.

(2) Artykuł 15 ust. 1 rozporządzenia (WE) nr 2792/1999 ustanawia ogólne warunki przyznawania i finansowania pomocy od państw członkowskich dla organizacji producentów uznanych na mocy art. 5 oraz, w odpowiednim przypadku, szczególnie uznanych na mocy art. 12 rozporządzenia Rady (WE) nr 104/2000 z dnia 17 grudnia 1999 r. w sprawie wspólnej organizacji rynków rybołówstwa i akwakultury(4).

(3) W celu zapewnienia przyznawania i finansowania takiej pomocy na identycznych warunkach należy ustanowić szczegółowe zasady obliczania wartości produkcji wprowadzanej do obrotu przez organizacje producentów i kosztów administracyjnych takich organizacji. Obliczenia takie powinny być sporządzone na podstawie towarzyszących dokumentów rachunkowych. Ze względu jednak na występujące niekiedy trudności w uzyskaniu takich dokumentów należy stworzyć możliwość alternatywnego korzystania z metody ryczałtowej.

(4) Pomoc, do której uzyskania mogą kwalifikować się stowarzyszenia organizacji producentów, powinna być ograniczona do maksymalnej kwoty łącznej przy założeniu, że każda z organizacji członkowskich może się kwalifikować do objęcia pomocą na cele związane z jej utworzeniem i działalnością.

(5) Należy ustanowić szczegółowe zasady określające wydatki związane z wykonywaniem planu poprawy jakości przez organizację producentów.

(6) Należy ustanowić szczegółowe zasady regulujące zwrot wkładu Wspólnoty w odniesieniu do pomocy przyznanej przez państwa członkowskie po dniu 1 stycznia 2000 r. na podstawie art. 7 i 7b rozporządzenia Rady (WE) nr 3759/92(5).

(7) Środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią Komitetu Zarządzającego ds. Rybołówstwa i Akwakultury,

PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:

Artykuł 1

Niniejsze rozporządzenie ustanawia szczegółowe zasady przyznawania pomocy organizacjom producentów w sektorze rybołówstwa i akwakultury na mocy art. 15 ust. 1 lit. a) i b) rozporządzenia (WE) nr 2792/1999.

Artykuł 2

1.
Członkami, których produkcja może być brana pod uwagę przy stosowaniu art. 15 ust. 1 lit. a) rozporządzenia (WE) nr 2792/1999, są:

a) producenci, którzy byli członkami tej organizacji w chwili jej uznania i pozostawali nimi przez cały rok, którego dotyczy wniosek o przyznanie pomocy;

b) producenci, którzy przystąpili do organizacji po jej uznaniu i byli jej członkami przez co najmniej dziewięć ostatnich miesięcy roku, którego dotyczy wniosek o przyznanie pomocy.

2.
Stowarzyszeniu organizacji producentów można przyznać pomoc na mocy art. 15 ust. 1 lit. a) rozporządzenia (WE) nr 2792/1999 maksymalnie w wysokości do 180.000 EUR.

Artykuł 3

1.
W celu obliczenia pomocy przewidzianej w art. 15 ust. 1 lit. a) ppkt (i) rozporządzenia (WE) nr 2792/1999 wartość produkcji wprowadzonej do obrotu przez organizację producentów jest określana ryczałtowo, dla każdego roku, w odniesieniu do każdego z tych produktów, jako iloczyn:

a) średniej ważonej produkcji, wyrażonej w 100 kg netto, wprowadzanej do obrotu przez członków organizacji w ciągu trzech lat kalendarzowych poprzedzających okres, do którego odnosi się wniosek o przyznanie pomocy;

pomnożonej przez

b) średnią ważoną cenę producenta otrzymywaną przez tych samych producentów w tym samym okresie, obliczoną na 100 kg netto.

2.
W celu obliczenia średniej produkcji określonej w ust. 1 lit. a) produkcja wprowadzana do obrotu przez członków organizacji podczas każdego z wymienionych trzyletnich okresów jest ustalana:

a) na podstawie dostępnych dokumentów handlowych i rachunkowych mających wartość dowodową;

lub, w przypadku ich braku,

b) w drodze zryczałtowanej wyceny dokonanej przez właściwe służby państwa członkowskiego, na podstawie parametrów ustalonych uprzednio w zależności od rodzaju danej produkcji.

3.
W celu obliczenia średniej ceny określonej w ust. 1 lit. b) średnia cena otrzymywana przez producenta podczas każdego z danych okresów trzyletnich ustalana jest przez właściwe służby państwa członkowskiego:

a) na podstawie dostępnych dokumentów handlowych i rachunkowych mających wartość dowodową;

lub, w przypadku ich braku,

b) poprzez obliczenie średniej rocznej ceny dla każdego z produktów na głównym rynku, w obrębie obszaru działalności danej organizacji producentów.

Artykuł 4

1.
Za wydatki administracyjne w rozumieniu art. 15 ust. 1 lit. a) ppkt (ii) rozporządzenia (WE) nr 2792/1999 uważa się wydatki faktycznie poniesione przez organizację producentów w trakcie jej powstawania i prowadzenia działalności, objęte następującymi pozycjami:

a) wydatki związane z pracami przygotowawczymi w celu ustanowienia organizacji i ze sporządzeniem lub zmianami jej aktu ustanawiającego i statutu;

b) wydatki związane ze sprawdzaniem zgodności z zasadami określonymi w art. 5 ust. 1 rozporządzenia (WE) nr 104/2000;

c) wydatki na personel (płace i wynagrodzenia, wydatki na szkolenie, opłaty z tytułu ubezpieczenia społecznego i wydatki na delegacje) oraz opłaty za obsługę techniczną i doradztwo;

d) wydatki na korespondencję i telekomunikację;

e) wydatki na wyposażenie biurowe i amortyzację lub wydatki na leasing takiego wyposażenia;

f) wydatki na środki transportu przeznaczone do dyspozycji personelu organizacji;

g) wynajęcie lub, w przypadku zakupu, odsetki faktycznie spłacone oraz inne wydatki i opłaty powstałe w związku z zajmowaniem pomieszczeń używanych do prowadzenia działalności administracyjnej organizacji producentów;

h) wydatki związane z ubezpieczeniem transportu personelu oraz budynków administracyjnych i ich zawartości.

2.
Organizacji producentów przysługuje możliwość rozłożenia wydatków określonych w ust. 1 na lata, w odniesieniu do których przyznana jest pomoc.
3.
Kwota wydatków administracyjnych określonych w ust. 1 musi być ustalana na podstawie dokumentów handlowych i rachunkowych mających wartość dowodową.

Artykuł 5

1.
Za wydatki określone w art. 15 ust. 1 lit. b) rozporządzenia (WE) nr 2792/1999 uważa się wydatki faktycznie poniesione przez organizację producentów na sporządzenie i wykonanie planu poprawy jakości, zatwierdzonego na mocy art. 12 rozporządzenia (WE) nr 104/2000, objęte następującymi pozycjami:

a) wydatki związane ze wstępnymi badaniami, sporządzaniem i zmianami planu;

b) wydatki określone w art. 4 ust. 1 lit. c), d) i e) niniejszego rozporządzenia;

c) wydatki związane z informowaniem członków o środkach technicznych oraz umiejętnościach w zakresie poprawy jakości;

d) wydatki na stworzenie i wykonanie systemu sprawdzania zgodności ze środkami przyjętymi przez organizację w celu wykonania planu poprawy jakości.

2.
Organizacji producentów przysługuje możliwość rozłożenia wydatków określonych w ust. 1 na lata, w odniesieniu do których przyznana jest pomoc.
3.
Kwota wydatków administracyjnych określonych w ust. 1 musi zostać ustalona na podstawie dokumentów handlowych i rachunkowych mających wartość dowodową, jasno wykazujących, że wydatek dotyczy wykonania planu.

Artykuł 6

W przypadku pomocy przyznanej przez państwa członkowskie po dniu 1 stycznia 2000 r. na podstawie art. 7 i 7b rozporządzenia (EWG) nr 3759/92 zwrotu dokonuje się w związku z programowaniem funduszy strukturalnych dla danego państwa członkowskiego na lata 2000-2006.

Artykuł 7

Rozporządzenie (WE) nr 908/2000 zostaje uchylone.

Odesłania do uchylonego rozporządzenia należy odczytywać jako odesłania do niniejszego rozporządzenia, zgodnie z tabelą korelacji w załączniku II.

Artykuł 8

Niniejsze rozporządzenie wchodzi w życie dwudziestego dnia po jego opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.

Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich państwach członkowskich.

Sporządzono w Brukseli, dnia 22 grudnia 2006 r.

W imieniu Komisji
José Manuel BARROSO
Przewodniczący

______

(1) Dz.U. L 337 z 30.12.1999, str. 10. Rozporządzenie ostatnio zmienione rozporządzeniem (WE) nr 485/2005 (Dz.U. L 81 z 30.3.2005, str. 1).

(2) Dz.U. L 105 z 3.5.2000, str. 15. Rozporządzenie zmienione rozporządzeniem (WE) nr 2438/2000 (Dz.U. L 280 z 4.11.2000, str. 37).

(3) Patrz: załącznik I.

(4) Dz.U. L 17 z 21.1.2000, str. 22. Rozporządzenie ostatnio zmienione rozporządzeniem (WE) nr 1759/2006 (Dz.U. L 335 z 1.12.2006, str. 3).

(5) Dz.U. L 388 z 31.12.1992, str. 1. Rozporządzenie zmienione rozporządzeniem (WE) nr 104/2000.

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK  I

Uchylone rozporządzenie i jego zmiana

Rozporządzenie Komisji (WE) nr 908/2000 (Dz.U. L 105 z 3.5.2000, str. 15)

Rozporządzenie Komisji (WE) nr 2438/2000 (Dz.U. L 280 z 4.11.2000, str. 37)

ZAŁĄCZNIK  II

TABELA KORELACJI

Rozporządzenie (WE) nr 908/2000 Niniejsze rozporządzenie
Artykuł 1 Artykuł 1
Artykuł 2 Artykuł 2
Artykuł 3 Artykuł 3
Artykuł 4 Artykuł 4
Artykuł 5 Artykuł 5
Artykuł 6 akapit pierwszy -
Artykuł 6 akapit drugi -
Artykuł 6 akapit trzeci Artykuł 6
- Artykuł 7
Artykuł 7 Artykuł 8
- Załącznik I
- Załącznik II

Zmiany w prawie

Lepsze prawo. W Sejmie odbyła się konferencja podsumowująca konsultacje społeczne projektów ustaw

W ciągu pierwszych 5 miesięcy obowiązywania mechanizmu konsultacji społecznych projektów ustaw udział w nich wzięły 24 323 osoby. Najpopularniejszym projektem w konsultacjach była nowelizacja ustawy o broni i amunicji. W jego konsultacjach głos zabrało 8298 osób. Podczas pierwszych 14 miesięcy X kadencji Sejmu RP (2023–2024) jedynie 17 proc. uchwalonych ustaw zainicjowali posłowie. Aż 4 uchwalone ustawy miały źródła w projektach obywatelskich w ciągu 14 miesięcy Sejmu X kadencji – to najważniejsze skutki reformy Regulaminu Sejmu z 26 lipca 2024 r.

Grażyna J. Leśniak 24.04.2025
Przedsiębiorcy zapłacą niższą składkę zdrowotną – Senat za ustawą

Senat bez poprawek przyjął w środę ustawę, która obniża składkę zdrowotną dla przedsiębiorców. Zmiana, która wejdzie w życie 1 stycznia 2026 roku, ma kosztować budżet państwa 4,6 mld zł. Według szacunków Ministerstwo Finansów na reformie ma skorzystać około 2,5 mln przedsiębiorców. Teraz ustawa trafi do prezydenta Andrzaja Dudy.

Grażyna J. Leśniak 23.04.2025
Rząd organizuje monitoring metanu

Rada Ministrów przyjęła we wtorek, 22 kwietnia, projekt ustawy o zmianie ustawy – Prawo geologiczne i górnicze, przedłożony przez minister przemysłu. Chodzi o wyznaczenie podmiotu, który będzie odpowiedzialny za monitorowanie i egzekwowanie przepisów w tej sprawie. Nowe regulacje dotyczą m.in. dokładności pomiarów, monitorowania oraz raportowania emisji metanu.

Krzysztof Koślicki 22.04.2025
Rząd zaktualizował wykaz zakazanej kukurydzy

Na wtorkowym posiedzeniu rząd przyjął przepisy zmieniające rozporządzenie w sprawie zakazu stosowania materiału siewnego odmian kukurydzy MON 810, przedłożone przez ministra rolnictwa i rozwoju wsi. Celem nowelizacji jest aktualizacja listy odmian genetycznie zmodyfikowanej kukurydzy, tak aby zakazać stosowania w Polsce upraw, które znajdują się w swobodnym obrocie na terytorium 10 państw Unii Europejskiej.

Krzysztof Koślicki 22.04.2025
Od 18 kwietnia fotografowanie obiektów obronnych i krytycznych tylko za zezwoleniem

Od 18 kwietnia policja oraz żandarmeria wojskowa będą mogły karać tych, którzy bez zezwolenia m.in. fotografują i filmują szczególnie ważne dla bezpieczeństwa lub obronności państwa obiekty resortu obrony narodowej, obiekty infrastruktury krytycznej oraz ruchomości. Obiekty te zostaną specjalnie oznaczone.

Robert Horbaczewski 17.04.2025
Prezydent podpisał ustawę o rynku pracy i służbach zatrudnienia

Kompleksową modernizację instytucji polskiego rynku pracy poprzez udoskonalenie funkcjonowania publicznych służb zatrudnienia oraz form aktywizacji zawodowej i podnoszenia umiejętności kadr gospodarki przewiduje podpisana w czwartek przez prezydenta Andrzeja Dudę ustawa z dnia 20 marca 2025 r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia. Ustawa, co do zasady, wejdzie w życie pierwszego dnia miesiąca następującego po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.

Grażyna J. Leśniak 11.04.2025
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.L.2007.34.11

Rodzaj: Sprostowanie
Tytuł: Sprostowanie do rozporządzenia Komisji (WE) nr 1985/2006 z dnia 22 grudnia 2006 r. ustanawiającego szczegółowe zasady obliczania wysokości pomocy przyznawanej przez państwa członkowskie organizacjom producentów w sektorze rybołówstwa i akwakultury (wersja skodyfikowana)
Data aktu: 07/02/2007
Data ogłoszenia: 07/02/2007
Data wejścia w życie: 18/01/2007