Absolutorium z wykonania budżetu Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa Lotniczego (obecnie Agencji Unii Europejskiej ds. Bezpieczeństwa Lotniczego) (EASA) za rok budżetowy 2017.

DECYZJA PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO (UE) 2019/1452
z dnia 26 marca 2019 r.
w sprawie absolutorium z wykonania budżetu Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa Lotniczego (obecnie Agencji Unii Europejskiej ds. Bezpieczeństwa Lotniczego) (EASA) za rok budżetowy 2017

PARLAMENT EUROPEJSKI,
-
uwzględniając końcowe sprawozdanie finansowe Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa Lotniczego za rok budżetowy 2017,
-
uwzględniając sprawozdanie roczne Trybunału Obrachunkowego dotyczące sprawozdania finansowego Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa Lotniczego za rok budżetowy 2017 wraz z odpowiedzią Agencji 1 ,
-
uwzględniając poświadczenie wiarygodności 2  rachunków, jak również legalności i prawidłowości operacji leżących u ich podstaw przedłożone przez Trybunał Obrachunkowy za rok budżetowy 2017 zgodnie z art. 287 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,
-
uwzględniając zalecenie Rady z dnia 12 lutego 2019 r. w sprawie udzielenia Agencji absolutorium z wykonania budżetu za rok budżetowy 2017 (05825/2019 - C8-0079/2019),
-
uwzględniając art. 319 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,
-
uwzględniając rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE, Euratom) nr 966/2012 z dnia 25 października 2012 r. w sprawie zasad finansowych mających zastosowanie do budżetu ogólnego Unii oraz uchylające rozporządzenie Rady (WE, Euratom) nr 1605/2002 3 , w szczególności jego art. 208,
-
uwzględniając rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE, Euratom) 2018/1046 z dnia 18 lipca 2018 r. w sprawie zasad finansowych mających zastosowanie do budżetu ogólnego Unii, zmieniające rozporządzenia (UE) nr 1296/2013, (UE) nr 1301/2013, (UE) nr 1303/2013, (UE) nr 1304/2013, (UE) nr 1309/2013, (UE) nr 1316/2013, (UE) nr 223/2014 i (UE) nr 283/2014 oraz decyzję nr 541/2014/UE, a także uchylające rozporządzenie (UE, Euratom) nr 966/2012 4 , w szczególności jego art. 70,
-
uwzględniając rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 216/2008 z dnia 20 lutego 2008 r. w sprawie wspólnych zasad w zakresie lotnictwa cywilnego i utworzenia Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa Lotniczego oraz uchylające dyrektywę Rady 91/670/EWG, rozporządzenie (WE) nr 1592/2002 i dyrektywę 2004/36/WE 5 , w szczególności jego art. 60,
-
uwzględniając rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2018/1139 z dnia 4 lipca 2018 r. w sprawie wspólnych zasad w dziedzinie lotnictwa cywilnego i utworzenia Agencji Unii Europejskiej ds. Bezpieczeństwa Lotniczego oraz zmieniające rozporządzenia (WE) nr 2111/2005, (WE) nr 1008/2008, (UE) nr 996/2010, (UE) nr 376/2014 i dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2014/30/UE i 2014/53/UE, a także uchylające rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 552/2004 i (WE) nr 216/2008 i rozporządzenie Rady (EWG) nr 3922/91 6 , w szczególności jego art. 121;
-
uwzględniając rozporządzenie delegowane Komisji (UE) nr 1271/2013 z dnia 30 września 2013 r. w sprawie ramowego rozporządzenia finansowego dotyczącego organów, o których mowa w art. 208 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE, Euratom) nr 966/2012 7 , w szczególności jego art. 108,
-
uwzględniając art. 94 Regulaminu i załącznik IV do Regulaminu,
-
uwzględniając sprawozdanie Komisji Kontroli Budżetowej oraz opinię Komisji Transportu i Turystyki (A8-0120/2019),
1.
udziela dyrektorowi wykonawczemu Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa Lotniczego absolutorium z wykonania budżetu Agencji za rok budżetowy 2017;
2.
przedstawia swoje uwagi w poniższej rezolucji;
3.
zobowiązuje swojego przewodniczącego do przekazania niniejszej decyzji wraz z rezolucją, która stanowi jej integralną część, dyrektorowi wykonawczemu Agencji Unii Europejskiej ds. Bezpieczeństwa Lotniczego, Radzie, Komisji i Trybunałowi Obrachunkowemu oraz do zarządzenia jej publikacji w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej (seria L).
Antonio TAJANI Klaus WELLE
Przewodniczący Sekretarz Generalny

REZOLUCJA PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO (UE) 2019/1453

z dnia 26 marca 2019 r.

zawierająca uwagi stanowiące integralną część decyzji w sprawie absolutorium z wykonania budżetu Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa Lotniczego (obecnie Agencji Unii Europejskiej ds. Bezpieczeństwa Lotniczego) za rok budżetowy 2017

PARLAMENT EUROPEJSKI,

-
uwzględniając swoją decyzję w sprawie absolutorium z wykonania budżetu Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa Lotniczego za rok budżetowy 2017,
-
uwzględniając art. 94 Regulaminu i załącznik IV do Regulaminu,
-
uwzględniając sprawozdanie Komisji Kontroli Budżetowej oraz opinię Komisji Transportu i Turystyki (A8-0120/2019),
A.
mając na uwadze, że zgodnie z zestawieniem dochodów i wydatków 8  ostateczny budżet Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa Lotniczego (zwanej dalej "Agencją") na rok budżetowy 2017 wyniósł 191 611 843 EUR, co stanowi spadek o 0,92 % w porównaniu z 2016 r.; mając na uwadze, że 34 870 000 EUR w budżecie Agencji pochodzi z budżetu Unii, natomiast 101 397 000 EUR stanowi dochód z opłat i należności;
B.
mając na uwadze, że w sprawozdaniu dotyczącym sprawozdania finansowego Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa Lotniczego za rok budżetowy 2017 (zwanym dalej "sprawozdaniem Trybunału") Trybunał Obrachunkowy stwierdził, iż uzyskał wystarczającą pewność, że sprawozdanie finansowe Agencji jest wiarygodne oraz że transakcje leżące u jego podstaw są legalne i prawidłowe;

Zarządzanie budżetem i finansami

1.
zauważa z zadowoleniem, że wysiłki związane z monitorowaniem budżetu w ciągu roku budżetowego 2017 doprowadziły do osiągnięcia wskaźnika wykonania budżetu w wysokości 99 %, co odpowiada wskaźnikowi z 2016 r.; ponadto zwraca uwagę, że wskaźnik wykonania w odniesieniu do środków na płatności wyniósł 93,75 %, co oznacza wzrost o 2,55 % w porównaniu z rokiem 2016;
2.
zauważa z zaniepokojeniem jedną z powtarzających się w sprawozdaniu Trybunału uwag, że choć działania finansowane przez branżę w 2016 r. skutkowały deficytem wynoszącym 7 600 000 EUR, wyniki budżetowe zmieniają się w poszczególnych latach i Agencja zgromadziła nadwyżkę w wysokości 52 000 000 pochodzącą z tej kategorii działań; przypomina, że rozporządzenie ustanawiające Agencję stanowi, iż poziom opłat wnoszonych przez podmioty z branży powinien być odpowiedni do pokrycia kosztów ponoszonych przez Agencję w związku z czynnościami certyfikacyjnymi i dlatego nie przewiduje skumulowanej nadwyżki; wzywa Agencję, aby poinformowała organ udzielający absolutorium o bieżących środkach naprawczych i jak zamierza uniknąć nadwyżki w przyszłości;
3.
na podstawie informacji uzyskanych od Agencji stwierdza, że Agencja zamierza wprowadzić zmiany zarówno w swoim rozporządzeniu finansowym, jak i w regulaminie opłat i honorariów 9 , aby lepiej sformalizować sposób postępowania ze skumulowaną nadwyżką; na podstawie informacji uzyskanych od Agencji stwierdza, że rozpoczęła ona przegląd w 2018 r. i że wejście w życie zmienionego rozporządzenia Komisji w sprawie opłat i honorariów przewidziano na dzień 1 stycznia 2020 r.; wzywa Agencję do poinformowania organu udzielającego absolutorium o wdrożeniu zmian, w tym w przepisach wyjaśniających sposób traktowania potencjalnej nadwyżki;

Anulowane środki przeniesione

4.
zauważa, że kwota anulowanych środków przeniesionych z 2016 r. na 2017 r. wyniosła 239 829 EUR, co stanowi 2,6 % całkowitej przeniesionej kwoty i oznacza spadek o 1,07 % w porównaniu z 2016 r.;

Wyniki

5.
przyjmuje do wiadomości, że Agencja stosuje różne kluczowe wskaźniki skuteczności działania do pomiaru wartości dodanej wynikającej z jej działalności oraz do usprawnienia zarządzania budżetem i do okresowej oceny adekwatności zasad i standardowych procedur;
6.
zauważa, że w 2017 r. Agencję skontrolowała Organizacja Międzynarodowego Lotnictwa Cywilnego; zauważa z zadowoleniem, że chociaż nie opublikowano jeszcze oficjalnych wyników, wstępne dane sugerują, że Agencja jest jednym z najlepszych na świecie organów ds. lotnictwa;
7.
przyjmuje do wiadomości, że Agencja uruchomiła europejską platformę koordynacji strategicznej oraz Europejskie Centrum ds. Cyberbezpieczeństwa w Lotnictwie, a także pierwszy etap inicjatywy Data 4Safety, której celem jest wspieranie europejskich technologii i czołowej pozycji na rynku lotnictwa cywilnego w celu zwiększenia europejskiego know-how w dziedzinie technologii dużych zbiorów danych; zauważa ponadto, że Agencja podpisała umowy z Francją, Niemcami i Włochami o współpracy w dziedzinie bezpieczeństwa lotnictwa cywilnego i wojskowego;
8.
zwraca uwagę, że dnia 11 września 2018 r. weszło w życie rozporządzenie (UE) 2018/1139, w tym również nowe postanowienia dotyczące bezzałogowych statków powietrznych oraz nowy mandat Agencji, w którym na nowo zdefiniowano jej kompetencje; zauważa także, że w rozporządzeniu przyznano Agencji uprawnienia do proponowania Komisji specjalistycznej wiedzy technicznej w celu uregulowania kwestii dotyczących bezzałogowych statków powietrznych dowolnej wielkości, w tym również małych dronów;
9.
zauważa, że w 2017 r. Agencja odnotowała znaczny wzrost w zarządzaniu projektami przeznaczonymi na określony cel, które łącznie opiewały na kwotę 11 300 000 EUR (7 300 000 EUR w 2016 r.); z zadowoleniem przyjmuje fakt, że celem tych projektów jest poprawa zdolności regulacyjnych i nadzorczych krajowych i regionalnych władz lotniczych na całym świecie, a także wkład w projekty badawcze mające na celu zwiększenie bezpieczeństwa lotnictwa na świecie i promowanie unijnych standardów;
10.
wzywa Komisję i państwa członkowskie do zapewnienia niezbędnych zasobów na nowe i rozszerzone kompetencje dotyczące między innymi zagrożeń dla lotnictwa cywilnego, których źródłem są strefy konfliktu, kwestii związanych z ochroną środowiska, a także certyfikacji i rejestracji bezzałogowych statków powietrznych;
11.
z zadowoleniem przyjmuje aktywną rolę Agencji w procedurze składania wniosków w programie "Horyzont 2020"; wzywa Agencję do dalszej aktywności w dziedzinie badań naukowych i rozwoju;
12.
odnotowuje, że Agencja przeprowadziła doroczną ocenę ryzyka zgodnie z metodą opracowaną dla organów UE; zauważa, że jeśli chodzi o identyfikację potencjalnych zagrożeń, to w 2017 r. nie pojawiły się żadne znaczące zagrożenia;
13.
z zadowoleniem stwierdza, że Agencja dzieli zasoby na pokrywające się zadania z innymi agencjami, w szczególności z Europejską Agencją ds. Bezpieczeństwa Żywności, Urzędem Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej, Europejską Fundacją Kształcenia oraz Europejskim Urzędem Nadzoru Giełd i Papierów Wartościowych w zakresie badań, e-uczenia się i usług w chmurze;

Polityka kadrowa

14.
zauważa, że na dzień 31 grudnia 2017 r. plan zatrudnienia zrealizowano w 100 % i przyjęto 673 pracowników na czas określony, podczas gdy budżet Unii przewidywał 678 stanowisk (w tym 5 subsydiowanych) dla pracowników na czas określony (w porównaniu z 676 zatwierdzonymi stanowiskami w 2016 r.); zauważa, że z powodu nieprzyjęcia zmian do rozporządzenia podstawowego w 2017 r. 5 stanowisk subsydiowanych nie zostało obsadzonych; zauważa że, w 2017 r. w Agencji pracowało oprócz 80 pracowników kontraktowych 18 oddelegowanych ekspertów krajowych;
15.
wyraża ubolewanie z powodu braku równowagi płci wśród kadry kierowniczej wyższego szczebla Agencji, gdzie 5 na 5 osób to mężczyźni, oraz wśród członków zarządu, gdzie 25 na 29 osób to mężczyźni, a tylko 4 to kobiety; w związku z tym zwraca się do Komisji i państw członkowskich o uwzględnienie znaczenia zapewnienia równowagi płci podczas przedstawiania kandydatur na członków zarządu; zwraca się także do Agencji o podjęcie działań zapewniających większą równowagę płci wśród kadry kierowniczej wyższego szczebla;
16.
zauważa, że Agencja przyjęła politykę ochrony godności osobistej i zapobiegania molestowaniu; odnotowuje, że zorganizowała ona sesje informacyjne i umożliwiła korzystanie z poufnego doradztwa;
17.
z zadowoleniem przyjmuje propozycję Trybunału, by z myślą o nagłośnieniu organizowanych naborów publikować ogłoszenia również na stronie internetowej Europejskiego Urzędu Doboru Kadr; rozumie, że językiem roboczym Agencji jest angielski i zauważa, że Agencja wykorzystuje międzyagencyjny portal ofert pracy utworzony przez sieć agencji, aby publikować ogłoszenia o naborze;

Zamówienia

18.
na podstawie sprawozdania Trybunału zauważa, że Agencja postanowiła skorzystać z umów ramowych z trzema wykonawcami w systemie kaskadowym w przypadku zamówienia na usługi informatyczne na kwotę 22 000 000 EUR; odnotowuje, że Trybunał stwierdził, iż w takiej sytuacji w celu dokonania określonych zakupów należy skorzystać z procedury konkurencyjnej między wybranymi wykonawcami; z zadowoleniem przyjmuje odpowiedź Agencji, która zobowiązała się w większym stopniu uwzględnić ponowne otwarcie konkursów, aby zapewnić większą konkurencję; wzywa Agencję do poinformowania organu udzielającego absolutorium o działaniach podjętych w celu wdrożenia tych zaleceń;
19.
zauważa, że według sprawozdania Trybunału do końca 2017 r. Agencja skorzystała z niektórych narzędzi udostępnionych przez Komisję w celu wprowadzenia jednolitego rozwiązania w zakresie elektronicznej wymiany informacji ze stronami trzecimi uczestniczącymi w procedurach udzielania zamówień publicznych (e-zamówienia), oprócz e-fakturowania; wzywa Agencję do wprowadzenia wszystkich narzędzi niezbędnych do zarządzania procedurami udzielania zamówień oraz do poinformowania organu udzielającego absolutorium o postępach poczynionych w tej dziedzinie;

Zapobieganie konfliktom interesów i zarządzanie nimi oraz przejrzystość

20.
na podstawie informacji uzyskanych od Agencji stwierdza, że w 2017 r. przeprowadziła ona przegląd "Polityki bezstronności i niezależności: zapobieganie konfliktom interesów i ich łagodzenie" w celu objęcia procesem opracowywania, przeglądu i aktualizacji deklaracji interesów wszystkich pracowników; zauważa, że według Agencji publikacja sprawozdania z kontroli Służby Audytu Wewnętrznego w sprawie zapobiegania konfliktom interesów i ich łagodzenia jest przewidziana na kwiecień 2019 r.; wzywa Agencję, aby poinformowała organ udzielający absolutorium o kompleksowym przeglądzie obecnego systemu zapobiegania konfliktom interesów i ich łagodzenia za lata 2018/2019 oraz o wdrożeniu zaleceń Komisji; z zadowoleniem przyjmuje nowe wytyczne Agencji dotyczące informowania o nieprawidłowościach;
21.
zauważa, że 70 % dochodu Agencji stanowią opłaty; przyjmuje do wiadomości opinię Agencji, że fakt, iż wnioskodawcy wnoszą opłaty niekoniecznie oznacza konflikt interesów; wzywa Agencję do poinformowania organu udzielającego absolutorium o środkach podjętych w celu uniknięcia konfliktu interesów w odniesieniu do finansowania opłat;
22.
z zadowoleniem przyjmuje dalsze kroki podjęte w celu zwiększenia przejrzystości działań Agencji, takie jak składanie sprawozdań ze spotkań personelu Agencji z zewnętrznymi podmiotami oraz publikowanie ich na stronie internetowej Agencji;
23.
zachęca Agencję do zagwarantowania niezależności księgowemu; zauważa, że w następstwie sprawozdania Trybunału zarząd Agencji zrealizował wniosek Trybunału, zgodnie z którym od stycznia 2019 r. księgowy odpowiada bezpośrednio przed dyrektorem Agencji (administracyjnie) oraz przed zarządem (funkcjonalnie); wzywa Agencję, aby poinformowała organ udzielający absolutorium o podjętych w związku z tym środkach;

Kontrole wewnętrzne

24.
zauważa, że w 2017 r. Służba Audytu Wewnętrznego przeprowadziła ocenę ryzyka w celu wsparcia rozwoju następnego cyklu audytu (2018-2020);
25.
zauważa, że w 2017 r. jednostka audytu wewnętrznego wykonała cztery kontrolne zadania atestacyjne, aby ocenić, czy odpowiednie przepisy były przestrzegane, cele procesu zostały osiągnięte, a kluczowe ryzyko odpowiednio ograniczone; zauważa z zadowoleniem, że ten poziom pewności przedstawiono we wszystkich przeglądach i wydano zalecenia w celu dalszej poprawy środowiska kontroli i ogólnej wydajności procesów; zauważa ponadto, że w ramach działań następczych po kontrolach przeprowadzonych w 2016 r. ryzyko rezydualne zostało znacznie ograniczone do dopuszczalnego poziomu, a wszystkie działania zostały zakończone, w tym ostateczne działanie, które miało zostać zakończone w połowie 2018 r.;
26.
zauważa, że roczna ocena standardów zarządzania Agencji, oparta na najnowszej wersji norm ISO i nowych ramach kontroli wewnętrznej, wykazała, że system zarządzania Agencji jest zgodny ze standardami zarządzania dzięki solidnemu systemowi monitorowania wprowadzonemu zarówno na poziomie zarządzania, jak i procesu;
27.
w odniesieniu do innych uwag towarzyszących decyzji w sprawie absolutorium, które mają charakter przekrojowy, odsyła do swojej rezolucji z dnia 26 marca 2019 r. 10  w sprawie wyników, zarządzania finansami i kontroli agencji.
1 Dz.U. C 434 z 30.11.2018, s. 46.
2 Dz.U. C 434 z 30.11.2018, s. 46.
3 Dz.U. L 298 z 26.10.2012, s. 1.
4 Dz.U. L 193 z 30.7.2018, s. 1.
5 Dz.U. L 79 z 19.3.2008, s. 1.
6 Dz.U. L 212 z 22.8.2018, s. 1.
7 Dz.U. L 328 z 7.12.2013, s. 42.
8 Dz.U. C 108 z 22.3.2018, s. 229.
9 Rozporządzenie Komisji (UE) nr 319/2014 z dnia 27 marca 2014 r. w sprawie opłat i honorariów pobieranych przez Europejską Agencję Bezpieczeństwa Lotniczego oraz uchylające rozporządzenie (WE) nr 593/2007 (Dz.U. L 93 z 28.3.2014, s. 58).
10 Teksty przyjęte, P8_TA-PROV(2019)0254 (zob. s. 361 niniejszego Dziennika Urzędowego).

Zmiany w prawie

Lepsze prawo. W Sejmie odbyła się konferencja podsumowująca konsultacje społeczne projektów ustaw

W ciągu pierwszych 5 miesięcy obowiązywania mechanizmu konsultacji społecznych projektów ustaw udział w nich wzięły 24 323 osoby. Najpopularniejszym projektem w konsultacjach była nowelizacja ustawy o broni i amunicji. W jego konsultacjach głos zabrało 8298 osób. Podczas pierwszych 14 miesięcy X kadencji Sejmu RP (2023–2024) jedynie 17 proc. uchwalonych ustaw zainicjowali posłowie. Aż 4 uchwalone ustawy miały źródła w projektach obywatelskich w ciągu 14 miesięcy Sejmu X kadencji – to najważniejsze skutki reformy Regulaminu Sejmu z 26 lipca 2024 r.

Grażyna J. Leśniak 24.04.2025
Przedsiębiorcy zapłacą niższą składkę zdrowotną – Senat za ustawą

Senat bez poprawek przyjął w środę ustawę, która obniża składkę zdrowotną dla przedsiębiorców. Zmiana, która wejdzie w życie 1 stycznia 2026 roku, ma kosztować budżet państwa 4,6 mld zł. Według szacunków Ministerstwo Finansów na reformie ma skorzystać około 2,5 mln przedsiębiorców. Teraz ustawa trafi do prezydenta Andrzaja Dudy.

Grażyna J. Leśniak 23.04.2025
Rząd organizuje monitoring metanu

Rada Ministrów przyjęła we wtorek, 22 kwietnia, projekt ustawy o zmianie ustawy – Prawo geologiczne i górnicze, przedłożony przez minister przemysłu. Chodzi o wyznaczenie podmiotu, który będzie odpowiedzialny za monitorowanie i egzekwowanie przepisów w tej sprawie. Nowe regulacje dotyczą m.in. dokładności pomiarów, monitorowania oraz raportowania emisji metanu.

Krzysztof Koślicki 22.04.2025
Rząd zaktualizował wykaz zakazanej kukurydzy

Na wtorkowym posiedzeniu rząd przyjął przepisy zmieniające rozporządzenie w sprawie zakazu stosowania materiału siewnego odmian kukurydzy MON 810, przedłożone przez ministra rolnictwa i rozwoju wsi. Celem nowelizacji jest aktualizacja listy odmian genetycznie zmodyfikowanej kukurydzy, tak aby zakazać stosowania w Polsce upraw, które znajdują się w swobodnym obrocie na terytorium 10 państw Unii Europejskiej.

Krzysztof Koślicki 22.04.2025
Od 18 kwietnia fotografowanie obiektów obronnych i krytycznych tylko za zezwoleniem

Od 18 kwietnia policja oraz żandarmeria wojskowa będą mogły karać tych, którzy bez zezwolenia m.in. fotografują i filmują szczególnie ważne dla bezpieczeństwa lub obronności państwa obiekty resortu obrony narodowej, obiekty infrastruktury krytycznej oraz ruchomości. Obiekty te zostaną specjalnie oznaczone.

Robert Horbaczewski 17.04.2025
Prezydent podpisał ustawę o rynku pracy i służbach zatrudnienia

Kompleksową modernizację instytucji polskiego rynku pracy poprzez udoskonalenie funkcjonowania publicznych służb zatrudnienia oraz form aktywizacji zawodowej i podnoszenia umiejętności kadr gospodarki przewiduje podpisana w czwartek przez prezydenta Andrzeja Dudę ustawa z dnia 20 marca 2025 r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia. Ustawa, co do zasady, wejdzie w życie pierwszego dnia miesiąca następującego po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.

Grażyna J. Leśniak 11.04.2025
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.L.2019.249.174

Rodzaj: Decyzja
Tytuł: Absolutorium z wykonania budżetu Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa Lotniczego (obecnie Agencji Unii Europejskiej ds. Bezpieczeństwa Lotniczego) (EASA) za rok budżetowy 2017.
Data aktu: 26/03/2019
Data ogłoszenia: 27/09/2019