Tymczasowy statut organizacyjny Ministerstwa Przemysłu Drzewnego i Papierniczego.

UCHWAŁA Nr 956
RADY MINISTRÓW
z dnia 17 listopada 1952 r.
w sprawie tymczasowego statutu organizacyjnego Ministerstwa Przemysłu Drzewnego i Papierniczego.

§  1.
Ministerstwu Przemysłu Drzewnego i Papierniczego nadaje się tymczasowy statut organizacyjny stanowiący załącznik do niniejszej uchwały.
§  2.
Wykonanie uchwały porucza się Ministrowi Przemysłu Drzewnego i Papierniczego.
§  3.
Uchwała wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.

ZAŁĄCZNIK 

TYMCZASOWY STATUT ORGANIZACYJNY MINISTERSTWA PRZEMYSŁU DRZEWNEGO I PAPIERNICZEGO

§ 1.
W skład Ministerstwa Przemysłu Drzewnego i Papierniczego wchodzą:

Gabinet Ministra,

Departament Planowania,

Departament Kadr,

Departament Zatrudnienia i Płac,

Departament Finansowo-Księgowy,

Departament Administracyjno-Gospodarczy,

Departament Produkcji,

Departament Techniki,

Departament Inwestycji,

Departament Zaopatrzenia,

Departament Zbytu,

Wydział Organizacji,

Wydział Kontroli Technicznej,

Wydział Wzornictwa Produkcji,

Wydział Transportu

oraz

Centralny Zarząd Przemysłu Wyrobów Drzewnych,

Centralny Zarząd Przemysłu Meblarskiego,

Centralny Zarząd Przemysłu Sklejek,

Centralny Zarząd Przemysłu Zapałczanego,

Centralny Zarząd Przemysłu Papierniczego,

Centralny Zarząd Przemysłu Przetworów Papierowych i Materiałów Biurowych,

Centralny Zarząd Szkolenia Zawodowego.

§  2.
Ministrowi Przemysłu Drzewnego i Papierniczego podlegają bezpośrednio:

Biuro Projektów Przemysłu Drzewnego,

Przedsiębiorstwo Remontowo-Inwestycyjne Przemysłu Drzewnego,

Sopockie Przedsiębiorstwo Remontowo-Budowlane,

Biuro Sprzedaży (Zbytu) Opakowań Drewnianych.

§  3.
Przy Ministrze Przemysłu Drzewnego i Papierniczego działa Rada Techniczna jako organ doradczy Ministra, złożony z członków stałych bądź niestałych, powoływanych w miarę potrzeby z listy imiennej zatwierdzonej przez Ministra Przemysłu Drzewnego i Papierniczego.
§  4.
Gabinet Ministra składa się z:

Wydziału Prezydialnego,

Wydziału Prawnego,

Inspektorów,

Kancelarii Tajnej,

Biblioteki.

§  5.
Departament Planowania składa się z:

Wydziału Metodologii i Planów Zbiorczych,

Wydziału Planowania Kosztów Własnych i Cen,

Wydziału Sprawozdawczości i Statystyki,

w zakresie planowania produkcji ma organizację bezwydziałową.

§  6.
Departament Kadr składa się z:

Wydziału Osobowego,

Wydziału Kadr Przemysłowych,

Wydziału Ewidencji.

§  7.
Departament Zatrudnienia i Płac składa się z:

Wydziału Zatrudnienia,

Wydziału Norm i Płac,

Wydziału Socjalnego,

Wydziału Zaopatrzenia Robotniczego.

§  8.
Departament Finansowo-Księgowy składa się z:

Wydziału Organizacji Rachunkowości,

Wydziału Sprawozdawczości Finansowej,

Wydziału Rewizyjnego,

Wydziału Kosztów Własnych,

Wydziału Finansowego,

Wydziału Budżetowego,

§  9.
Departament Administracyjno-Gospodarczy składa się z:

Wydziału Rachunkowego,

Wydziału Gospodarczego,

Kancelarii Głównej.

§  10.
Departament Produkcji składa się z:

Wydziału Kooperacji,

Głównego Dyspozytora,

w pozostałej części ma organizację bezwydziałową.

§  11.
Departament Techniki składa się z:

Wydziału Normalizacji,

Wydziału Wynalazczości i Usprawnień,

Wydziału Współpracy Gospodarczej,

w zakresie technologii i planu technicznego posiada organizację bezwydziałową,

Głównego Mechanika,

Głównego Energetyka,

Głównego Inspektora Bezpieczeństwa Ruchu,

Głównego Inspektora Ochrony Przeciwpożarowej.

§  12.
Departament Inwestycji składa się z:

Wydziału Planowania Inwestycji,

Wydziału Dokumentacji Inwestycji,

Wydziału Wykonawstwa Inwestycji,

Wydziału Zaopatrzenia Inwestycji.

§  13.
Departament Zaopatrzenia składa się z:

Wydziału Planowania Zaopatrzenia,

Wydziału Zaopatrzenia I,

Wydziału Zaopatrzenia II,

Wydziału Gospodarki Materiałowej.

§  14.
Departament Zbytu posiada organizację bezwydziałową.
§  15.
W skład departamentów wymienionych w §§ 5-14 wchodzą sekretariaty, które obejmują następujące sprawy:
a)
ewidencji aktów normatywnych i prowadzenia zbioru wydawnictw urzędowych,
b)
kontroli załatwiania spraw terminowych,
c)
obsługi kancelaryjnej departamentu,
d)
doraźne, zlecone przez dyrektora departamentu.
§  16.
Szczegółowy podział czynności pomiędzy departamenty i wydziały ustali

Zmiany w prawie

Lepsze prawo. W Sejmie odbyła się konferencja podsumowująca konsultacje społeczne projektów ustaw

W ciągu pierwszych 5 miesięcy obowiązywania mechanizmu konsultacji społecznych projektów ustaw udział w nich wzięły 24 323 osoby. Najpopularniejszym projektem w konsultacjach była nowelizacja ustawy o broni i amunicji. W jego konsultacjach głos zabrało 8298 osób. Podczas pierwszych 14 miesięcy X kadencji Sejmu RP (2023–2024) jedynie 17 proc. uchwalonych ustaw zainicjowali posłowie. Aż 4 uchwalone ustawy miały źródła w projektach obywatelskich w ciągu 14 miesięcy Sejmu X kadencji – to najważniejsze skutki reformy Regulaminu Sejmu z 26 lipca 2024 r.

Grażyna J. Leśniak 24.04.2025
Przedsiębiorcy zapłacą niższą składkę zdrowotną – Senat za ustawą

Senat bez poprawek przyjął w środę ustawę, która obniża składkę zdrowotną dla przedsiębiorców. Zmiana, która wejdzie w życie 1 stycznia 2026 roku, ma kosztować budżet państwa 4,6 mld zł. Według szacunków Ministerstwo Finansów na reformie ma skorzystać około 2,5 mln przedsiębiorców. Teraz ustawa trafi do prezydenta Andrzaja Dudy.

Grażyna J. Leśniak 23.04.2025
Rząd organizuje monitoring metanu

Rada Ministrów przyjęła we wtorek, 22 kwietnia, projekt ustawy o zmianie ustawy – Prawo geologiczne i górnicze, przedłożony przez minister przemysłu. Chodzi o wyznaczenie podmiotu, który będzie odpowiedzialny za monitorowanie i egzekwowanie przepisów w tej sprawie. Nowe regulacje dotyczą m.in. dokładności pomiarów, monitorowania oraz raportowania emisji metanu.

Krzysztof Koślicki 22.04.2025
Rząd zaktualizował wykaz zakazanej kukurydzy

Na wtorkowym posiedzeniu rząd przyjął przepisy zmieniające rozporządzenie w sprawie zakazu stosowania materiału siewnego odmian kukurydzy MON 810, przedłożone przez ministra rolnictwa i rozwoju wsi. Celem nowelizacji jest aktualizacja listy odmian genetycznie zmodyfikowanej kukurydzy, tak aby zakazać stosowania w Polsce upraw, które znajdują się w swobodnym obrocie na terytorium 10 państw Unii Europejskiej.

Krzysztof Koślicki 22.04.2025
Od 18 kwietnia fotografowanie obiektów obronnych i krytycznych tylko za zezwoleniem

Od 18 kwietnia policja oraz żandarmeria wojskowa będą mogły karać tych, którzy bez zezwolenia m.in. fotografują i filmują szczególnie ważne dla bezpieczeństwa lub obronności państwa obiekty resortu obrony narodowej, obiekty infrastruktury krytycznej oraz ruchomości. Obiekty te zostaną specjalnie oznaczone.

Robert Horbaczewski 17.04.2025
Prezydent podpisał ustawę o rynku pracy i służbach zatrudnienia

Kompleksową modernizację instytucji polskiego rynku pracy poprzez udoskonalenie funkcjonowania publicznych służb zatrudnienia oraz form aktywizacji zawodowej i podnoszenia umiejętności kadr gospodarki przewiduje podpisana w czwartek przez prezydenta Andrzeja Dudę ustawa z dnia 20 marca 2025 r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia. Ustawa, co do zasady, wejdzie w życie pierwszego dnia miesiąca następującego po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.

Grażyna J. Leśniak 11.04.2025
Metryka aktu
Identyfikator:

M.P.1953.A-12.170

Rodzaj: Uchwała
Tytuł: Tymczasowy statut organizacyjny Ministerstwa Przemysłu Drzewnego i Papierniczego.
Data aktu: 17/11/1952
Data ogłoszenia: 11/02/1953
Data wejścia w życie: 11/02/1953