INSTRUKCJA W SPRAWIE ZASAD I TRYBU DOKONYWANIA ODBIORU OBIEKTÓW, ZESPOŁU OBIEKTÓW I INWESTYCJI (ROBÓT) KOMUNIKACYJNYCH ORAZ PRZEKAZYWANIA ICH DO EKSPLOATACJI LUB DO EKSPLOATACJI WSTĘPNEJ
PRZEPISY OGÓLNE.
ODBIORY CZĘŚCIOWE.
ODBIORY KOŃCOWE.
Osoby określone w pkt 1-5 nie wchodzą w skład komisji, lecz z nią współpracują.
Przedstawiciele tych jednostek nie wchodzą w skład komisji, lecz z nią współpracują.
Sprawozdanie, o którym mowa w pkt 10, sporządza inspektor nadzoru inwestorskiego.
ODBIORY POGWARANCYJNE.
SZCZEGÓŁOWE WARUNKI USTALANIA GOTOWOŚCI PODJĘCIA EKSPLOATACJI DLA INWESTYCJI POLSKICH KOLEI PAŃSTWOWYCH.
odbioru końcowego i przekazania do eksploatacji obiektu, zespołu obiektów (inwestycji, robót)
spisany dnia ............................. 195... r. w ................................................
...................................................................................................................
....................................................................................................................
....................................................................................................................
przewodniczący ...........................................................................................
członkowie komisji
ze strony zamawiającego:
ze strony wykonawcy:
Określenie strony | Wyszczególnienie zobowiązań | Termin wykonania | Ilość dni opóźnienia | Uwagi | |
rzeczywisty | umowny | ||||
Zamawiający | 1. Dostarczenie projektu i kosztorysu | ||||
2. Przekazanie terenu budowy | |||||
3. Dostarczenie materiałów, maszyn, urządzeń, konstrukcji i sprzętu | |||||
4. Dokonanie odbioru robót | |||||
5. Przerwy w prowadzeniu robót, za które odpowiada zamawiający | |||||
Wykonawca | Wykonanie obiektu |
....................................................................................................................
Zakończenie okresu gwarancyjnego przypada dnia ...........................................
............................................................................................................................
EWENTUALNE ZASTRZEŻENIA STRON DO USTALEŃ PROTOKOŁU.
Przewodniczący komisji ...........................................
Członkowie komisji:
Przedstawiciel wykonawcy ......................................
Przedstawiciel inwestora .........................................
Przedstawiciel użytkownika .....................................
Załączniki:
Uwaga: Wzór niniejszego protokołu stanowi ramowe wytyczne przeprowadzenia odbioru.
W konkretnych wypadkach należy ujmować tylko te dane, które dotyczą danej budowy.
*) Niepotrzebne skreślić.
Wykaz stwierdzonych wad w wykonaniu obiektu.
................................................................................................................................
(określenie obiektu, zespołu obiektów lub inwestycji)
z planu inwestycyjnego 195 ... r. Tytuł inwestycyjny nr .............. składnik ...............
Przy odbiorze robót w wymienionym obiekcie komisja stwierdziła następujące wady:
Lp. | Wyszczególnienie wad | Termin usunięcia | Przybliżony koszt usunięcia wad w złotych |
1 | |||
2 | |||
3 | |||
4 | |||
5 | |||
6 | |||
7 | |||
itd. |
Wymienione w załączniku wady wykonawca zobowiązuje się usunąć zgodnie z projektem i kosztorysem w nieprzekraczalnym terminie (termin usunięcia ostatniej wady) do dnia
Przedstawiciel wykonawcy przedstawiciel użytlkownika
………………………… ………………
Przedstawiciel inwestora
......................................
Wykaz niezbędnych robót dodatkowych
zaleconych przez komisję odbierającą obiekt (zespół obiektów, inwestycję) .......................... z planu inwestycyjnego .......... 195 ... r. Tytuł inwestycyjny nr .......... składnik ......................
Komisja przy odbiorze robót stwierdziła, że należy wykonać dodatkowe roboty, które nie były objęte projektem i kosztorysem:
Lp. | Wyszczególnienie robót | Termin wykonania | Orientacyjny koszt wykonania zł | Orientacyjny termin dostarczenia wykonawcy dokumentacji |
1 | ||||
2 | ||||
3 | ||||
5 | ||||
6 | ||||
7 | ||||
itd. |
Uzasadnienie potrzeby wykonania powyższych robót.
Przedstawiciel użytkownika Przedstawiciel inwestora
……………………… …………………...
Lp. | Tytuł zobowiązania | Obliczenie odszkodowania umownego od: | Kwota zł | Stopa % odszkodowania umownego | Opóźnienie dni | Odszkodowanie umowne (4×5×6) | |
na rzecz wykonawcy | na rzecz zamawiającego | ||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Uwaga: Dane do rubryki 6 należy brać z "tablicy terminowości", zawartej w części II ust. 3 protokołu.
odebranych na podstawie protokołu odbioru końcowego obiektu, zespołu obiektów (inwestycji, robót) ............................
Lp. | Elementy | Wartość robót w złotych | Wyszczególnienie*) (potrącenia z tytułu wad trwałych) | Wartość robót przyjętych zł | Koszty dodatkowe robót zimowych | |||
według umowy | wykonanych | ilość | dodatek | |||||
% | kwota zł | |||||||
1. | .......... | |||||||
2. | .......... | |||||||
3. | .......... | |||||||
4. | .......... |
Ogółem wartość robót .............................................................................................
Koszty zatrudniania robotników zamiejscowych (dodać) ..........................................
Wysokość kaucji gwarancyjnej (odjąć)**) ..................................................................
Wartość robocizny świadczonej przez ludność (odjąć) .............................................
Inne potrącenia wykonawcy .....................................................................................
Wynagrodzenie wykonawcy .....................................................................................
.........................................
(przedstawiciel inwestora)
............................................
(przedstawiciel wykonawcy)
*) Według części III ust. 4 protokołu odbioru końcowego i przekazania do eksploatacji.
**) Według części III ust. 8 protokołu odbioru końcowego i przekazania do eksploatacji.
spisany w dniu ........................... w miejscowości ....................................................
Nazwa i adres obiektu (zespołu obiektów, inwestycji) ..............................................
Obiekt (zespół obiektów, inwestycja) .......................................................................
z planu inwestycyjnego 195 ... r. tytuł inwestycyjny nr ... składnik ............................
Komisja w składzie:
przedstawiciel inwestora .............................................................
przedstawiciel użytkownika .........................................................
przedstawiciel generalnego wykonawcy ......................................
przedstawiciel podwykonawcy ....................................................
zgodnie z protokołami odbioru końcowego nr .... z dnia ..................., stwierdziła, co następuje:
Obiekt (zespół obiektów, inwestycję) uznano za zakończony i odebrany.
Protokół po przeczytaniu podpisano.
Przedstawiciele:
..........................
..........................
..........................
..........................
odbioru pogwarancyjnego obiektu, zespołu obiektów (inwestycji),
spisany dnia ..................... 195 ... r. w ........................................
(imię i nazwisko)
(imię i nazwisko)
(imię i nazwisko)
(imię i nazwisko)
.....................................................................................................................................
z powodu .....................................................................................................................
Komisja zobowiązuje generalnego wykonawcę .......... do wykonania w terminie ..........
.....................................................................................................................................
z powodu .....................................................................................................................
Komisja zobowiązuje generalnego wykonawcę do wykonania w terminie .....................
Na tym
zakończono i podpisano.
Członkowie
..........................
(imię i nazwisko)
..........................
..........................
..........................
..........................
Przewodniczący komisji:
......................................
(imię i nazwisko)
.....................................................................................................................................
.....................................................................................................................................
.....................................................................................................................................
.....................................................................................................................................
Główny księgowy zamawiającego Zatwierdzam (zamawiający)
……………………… …………………...
(imię i nazwisko) (imię i nazwisko)
*) Niepotrzebne skreślić.
W ciągu pierwszych 5 miesięcy obowiązywania mechanizmu konsultacji społecznych projektów ustaw udział w nich wzięły 24 323 osoby. Najpopularniejszym projektem w konsultacjach była nowelizacja ustawy o broni i amunicji. W jego konsultacjach głos zabrało 8298 osób. Podczas pierwszych 14 miesięcy X kadencji Sejmu RP (2023–2024) jedynie 17 proc. uchwalonych ustaw zainicjowali posłowie. Aż 4 uchwalone ustawy miały źródła w projektach obywatelskich w ciągu 14 miesięcy Sejmu X kadencji – to najważniejsze skutki reformy Regulaminu Sejmu z 26 lipca 2024 r.
Grażyna J. Leśniak 24.04.2025Senat bez poprawek przyjął w środę ustawę, która obniża składkę zdrowotną dla przedsiębiorców. Zmiana, która wejdzie w życie 1 stycznia 2026 roku, ma kosztować budżet państwa 4,6 mld zł. Według szacunków Ministerstwo Finansów na reformie ma skorzystać około 2,5 mln przedsiębiorców. Teraz ustawa trafi do prezydenta Andrzaja Dudy.
Grażyna J. Leśniak 23.04.2025Rada Ministrów przyjęła we wtorek, 22 kwietnia, projekt ustawy o zmianie ustawy – Prawo geologiczne i górnicze, przedłożony przez minister przemysłu. Chodzi o wyznaczenie podmiotu, który będzie odpowiedzialny za monitorowanie i egzekwowanie przepisów w tej sprawie. Nowe regulacje dotyczą m.in. dokładności pomiarów, monitorowania oraz raportowania emisji metanu.
Krzysztof Koślicki 22.04.2025Na wtorkowym posiedzeniu rząd przyjął przepisy zmieniające rozporządzenie w sprawie zakazu stosowania materiału siewnego odmian kukurydzy MON 810, przedłożone przez ministra rolnictwa i rozwoju wsi. Celem nowelizacji jest aktualizacja listy odmian genetycznie zmodyfikowanej kukurydzy, tak aby zakazać stosowania w Polsce upraw, które znajdują się w swobodnym obrocie na terytorium 10 państw Unii Europejskiej.
Krzysztof Koślicki 22.04.2025Od 18 kwietnia policja oraz żandarmeria wojskowa będą mogły karać tych, którzy bez zezwolenia m.in. fotografują i filmują szczególnie ważne dla bezpieczeństwa lub obronności państwa obiekty resortu obrony narodowej, obiekty infrastruktury krytycznej oraz ruchomości. Obiekty te zostaną specjalnie oznaczone.
Robert Horbaczewski 17.04.2025Kompleksową modernizację instytucji polskiego rynku pracy poprzez udoskonalenie funkcjonowania publicznych służb zatrudnienia oraz form aktywizacji zawodowej i podnoszenia umiejętności kadr gospodarki przewiduje podpisana w czwartek przez prezydenta Andrzeja Dudę ustawa z dnia 20 marca 2025 r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia. Ustawa, co do zasady, wejdzie w życie pierwszego dnia miesiąca następującego po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.
Grażyna J. Leśniak 11.04.2025Identyfikator: | M.P.1959.46.212 |
Rodzaj: | Zarządzenie |
Tytuł: | Zasady i tryb przeprowadzania odbioru robót komunikacyjnych. |
Data aktu: | 18/04/1959 |
Data ogłoszenia: | 26/05/1959 |
Data wejścia w życie: | 26/05/1959 |