KONTRAKT TERYTORIALNY DLA WOJEWÓDZTWA PODLASKIEGO
1. Uchwały nr 189 Rady Ministrów z dnia 24 września 2014 r. zatwierdzającej wynegocjowany Kontrakt Terytorialny dla Województwa Podlaskiego, podjętej na podstawie art. 14o ust. 2 pkt 1 ustawy,
2. Uchwały Zarządu Województwa nr ........ z dnia ..... zatwierdzającej wynegocjowany Kontrakt Terytorialny, podjętej na podstawie art. 14o ust. 3 ustawy,
3. Umowy Partnerstwa, zatwierdzonej przez Komisję Europejską w dniu 23 maja 2014 r., zwanej dalej "Umową Partnerstwa",
4. Regionalnego programu operacyjnego na lata 2014-2020, służącego realizacji Umowy Partnerstwa w zakresie polityki spójności, zwanego dalej "RPO",
5. Krajowych programów operacyjnych na lata 2014-2020, służących realizacji Umowy Partnerstwa w zakresie polityki spójności,
6. Strategii Rozwoju Kraju 2020: aktywne społeczeństwo, konkurencyjna gospodarka, sprawne państwo, przyjętej przez Radę Ministrów w dniu 25 września 2012 r.,
7. Krajowej Strategii Rozwoju Regionalnego 2010-2020: Regiony, miasta, obszary wiejskie, przyjętej przez Radę Ministrów w dniu 13 lipca 2010 r.,
8. Strategii Rozwoju Społeczno-Gospodarczego Polski Wschodniej do roku 2020, przyjętej przez Radę Ministrów w dniu 11 lipca 2013 r.,
9. Strategii Rozwoju Województwa Podlaskiego do roku 2020, przyjętej przez Sejmik Województwa w dniu 9 września 2013 r.,
10. Komunikatu Europa 2020 - Strategia na rzecz inteligentnego i zrównoważonego rozwoju sprzyjającego włączeniu społecznemu,
oraz przepisy:
11. Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1303/2013 z dnia 17 grudnia 2013 r. ustanawiającego wspólne przepisy dotyczące Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego, Funduszu Spójności, Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich oraz Europejskiego Funduszu Morskiego i Rybackiego oraz ustanawiającego przepisy ogólne dotyczące Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego, Funduszu Spójności i Europejskiego Funduszu Morskiego i Rybackiego oraz uchylającego rozporządzenie Rady (WE) nr 1083/2006 (Dz. Urz. UE L 347 z 20.12.2013, str. 320, z późn. zm.), zwanego dalej "rozporządzeniem nr 1303/2013",
12. Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1301/2013 z dnia 17 grudnia 2013 r. w sprawie Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego i przepisów szczególnych dotyczących celu "Inwestycje na rzecz wzrostu i zatrudnienia" oraz w sprawie uchylenia rozporządzenia (WE) nr 1080/2006 (Dz. Urz. UE L 347 z 20.12.2013, str. 289),
13. Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1304/2013 z dnia 17 grudnia 2013 r. w sprawie Europejskiego Funduszu Społecznego i uchylającego rozporządzenie Rady (WE) nr 1081/2006 (Dz. Urz. UE L 347 z 20.12.2013, str. 281),
14. Ustawy z dnia 11 lipca 2014 r. o zasadach realizacji programów w zakresie polityki spójności finansowanych w perspektywie finansowej 2014-2020 (Dz. U. z 2014 r. poz. 1146), zwanej dalej "ustawą wdrożeniową",
15. Ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie województwa (Dz. U. z 2013 r. poz. 596, z późn. zm.),
16. Ustawy z dnia 4 września 1997 r. o działach administracji rządowej (Dz. U. z 2013 r. poz. 743, z późn. zm.),
17. Ustawy z dnia 13 listopada 2003 r. o dochodach jednostek samorządu terytorialnego (Dz. U. z 2014 r. poz. 1115),
18. Ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2013 r. poz. 885, z późn. zm.),
19. Ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (Dz. U. z 2013 r. poz. 674, z późn. zm.),
..............................................., Minister Infrastruktury i Rozwoju, zwany dalej "Ministrem",
oraz
Województwo Podlaskie, zwane dalej "Stroną samorządową", reprezentowane przez Zarząd Województwa, w imieniu którego działają:
..................................................., Marszałek/Członek Zarządu Województwa Podlaskiego,
oraz
........................................................, Członek Zarządu Województwa Podlaskiego,
zwani łącznie dalej "Stronami",
zawierają niniejszy Kontrakt Terytorialny, zwany dalej "Kontraktem".
Biorąc pod uwagę potrzebę koordynacji działań z zakresu polityki rozwoju podejmowanych przez stronę rządową i stronę samorządową w województwach w celu zwiększenia skuteczności i efektywności tych działań oraz efektywności wydatkowania środków publicznych, jak również zaangażowanie środków publicznych, europejskich i krajowych, na działania z zakresu polityki rozwoju, które zgodnie z szacunkami w latach 2014-2023 w skali całego kraju może wynieść około 400 mld zł, w tym w Województwie Podlaskim może wynieść około 18,5 mld zł,
Strony postanawiają, co następuje:
POSTANOWIENIA OGÓLNE
[Przedmiot Kontraktu]
[Okres obowiązywania Kontraktu]
[Źródła finansowania Kontraktu]
[Ogólne zasady współpracy]
Strony Kontraktu zobowiązują się do:
CELE ROZWOJOWE I PRZEDSIĘWZIĘCIA PRIORYTETOWE
[Cele rozwojowe i deklaracje stron w zakresie ich realizacji]
[Przedsięwzięcia priorytetowe i warunki ich realizacji]
Nazwa przedsięwzięcia oraz beneficjenta |
Właściwość Stron (Strona rządowa/Strona samorządowa) |
Przewidywane źródło finansowania | Warunki realizacji przedsięwzięcia |
S-8 Radziejowice-Białystok, odcinki Radziejowice - Paszków, koniec obwodnicy Wyszkowa - Zambrów (bez obwodnicy Ostrowi Mazowieckiej), Wiśniewo - Jeżewo - odcinki na terenie województwa podlaskiego | Strona rządowa | właściwy krajowy program operacyjny na lata 2014-2020 | Przedsięwzięcie wpisane do projektu Dokumentu Implementacyjnego (poz. 3) do Strategii Rozwoju Transportu oraz ujęte w załączniku 5 Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2011-2015. |
S-61 obwodnica Augustowa - granica Państwa | Strona rządowa | Connecting Europe Facility (dalej: CEF) | Przedsięwzięcie wpisane do projektu Dokumentu Implementacyjnego (poz 11) do Strategii Rozwoju Transportu oraz ujęte w załączniku 5 Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2011-2015. |
S-61 Ostrów Mazowiecka - obwodnica Augustowa - odcinki na terenie województwa podlaskiego | Strona rządowa | CEF rezerwa/ właściwy krajowy program operacyjny na lata 2014-2020 | Przedsięwzięcie wpisane do projektu Dokumentu Implementacyjnego do Strategii Rozwoju Transportu (poz. 14). W zakresie CEF realizacja jest uzależniona od rozstrzygnięć CEF. W przypadku braku uzyskania dofinansowania ze środków CEF projekt będzie realizowany ze środków z właściwego krajowego programu operacyjnego. |
Poprawa dostępności komunikacyjnej miasta Białystok od strony Warszawy (droga krajowa wylotowa z Białegostoku - dojazd do S-8) | Strona samorządowa | właściwy krajowy program operacyjny na lata 2014-2020 | Realizacja inwestycji we właściwym krajowym programie operacyjnym na lata 2014-2020 (tryb konkursowy) uzależniona jest od wyników negocjacji z KE odnośnie zakresu tego programu. |
Droga wojewódzka Kleosin-Łapy | Strona samorządowa | właściwy krajowy program operacyjny na lata 2014-2020 | Realizacja inwestycji we właściwym krajowym programie operacyjnym na lata 2014-2020 uzależniona jest od wyników negocjacji z KE odnośnie do zakresu tego programu. |
Prace na liniach kolejowych nr 32 odc. Białystok - Bielsk Podlaski (Lewki) | Strona rządowa | właściwy krajowy program operacyjny na lata 2014-2020 | Przedsięwzięcie wpisane do projektu Dokumentu Implementacyjnego do Strategii Rozwoju Transportu (poz. 3) na liście projektów kolejowych o znaczeniu makroregionalnym. |
Prace na linii kolejowej nr 31 odc. Granica województwa - Czeremcha - Hajnówka | Strona rządowa | właściwy krajowy program operacyjny na lata 2014-2020 | Przedsięwzięcie wpisane do projektu Dokumentu Implementacyjnego do Strategii Rozwoju Transportu (poz. 5) na liście projektów kolejowych o znaczeniu makroregionalnym. |
Prace na linii kolejowej nr 52 Lewki - Hajnówka | Strona rządowa | właściwy krajowy program operacyjny na lata 2014-2020 | Przedsięwzięcie wpisane do projektu Dokumentu Implementacyjnego do Strategii Rozwoju Transportu (poz. 6) na liście projektów kolejowych o znaczeniu makroregionalnym. |
Prace na linii E 75 na odcinku Sadowne - Białystok wraz z robotami pozostałymi na odcinku Warszawa Rembertów - Sadowne - odcinki na terenie województwa podlaskiego | Strona rządowa | CEF | Przedsięwzięcie wpisane do projektu Dokumentu Implementacyjnego do Strategii Rozwoju Transportu (poz. 9) na liście projektów kolejowych o znaczeniu krajowym. W zakresie CEF realizacja uzależniona od rozstrzygnięć w kwestii CEF. |
Prace na linii kolejowej nr 6 na odcinku Białystok - Sokółka - Kuźnica Białostocka (granica państwa) | Strona rządowa | właściwy krajowy program operacyjny na lata 2014-2020 | Przedsięwzięcie wpisane do projektu Dokumentu Implementacyjnego do Strategii Rozwoju Transportu (poz. 32) na liście projektów kolejowych o znaczeniu krajowym |
Rewitalizacja linii kolejowej nr 59 odc. granica państwa - Chryzanów | Strona rządowa | RPO | Projekt zgłoszony przez PLK S.A. samorządowi województwa do sfinansowania w ramach RPO. |
Rewitalizacja linii kolejowej nr 57 odc. Kuźnica Białostocka - Gieniusze | Strona rządowa | RPO | Projekt zgłoszony przez PLK S.A. samorządowi województwa do sfinansowania w ramach RPO. |
Rewitalizacja linii kolejowej nr 923 Bufałowo Wschód - Bufałowo | Strona rządowa | RPO | Projekt zgłoszony przez PLK S.A. samorządowi województwa do sfinansowania w ramach RPO. |
Rewitalizacja linii kolejowej nr 36 odc. Łapy - Śniadowo - granica województwa | Strona rządowa | RPO | Projekt zgłoszony przez PLK S.A. samorządowi województwa do sfinansowania w ramach RPO. |
Rewitalizacja linii kolejowej nr 49 odc. Śniadowo - Łomża | Strona rządowa | RPO | Projekt zgłoszony przez PLK S.A. samorządowi województwa do sfinansowania w ramach RPO. |
Kompleksowe przedsięwzięcia z zakresu zrównoważonej mobilności miejskiej/ekologicznego transportu | Strona samorządowa/ rządowa | właściwy krajowy program operacyjny na lata 2014-2020/ RPO/środki jednostek samorządu terytorialnego |
Przedsięwzięcia realizowane będą przez projekty wynikające ze Strategii Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych (ZIT) dla Białegostoku i Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego Białegostoku (w opracowaniu). Projekty wyłonione zostaną w trybie ustawy z dnia 11 lipca 2014 r. o zasadach realizacji programów operacyjnych polityki spójności finansowanych w perspektywie finansowej 2014-2020: * uzgodnione pomiędzy Związkiem ZIT, Samorządem Województwa a ministrem ds. rozwoju regionalnego na podstawie opracowanej Strategii ZIT, * pozytywnie zaopiniowane przez IZ RPO oraz IZ właściwego krajowego programu operacyjnego na lata 2014-2020, * projekt jest przygotowany, a wniosek o dofinansowanie został złożony w terminie wskazanym przez właściwą IZ, * zakres rzeczowy projektu i wartość dofinansowania ustalone na podstawie prac nad Strategią ZIT, * w zależności od dostępności alokacji. |
Wsparcie działań z zakresu efektywności energetycznej zgodnie z podziałem interwencji między programami krajowymi a regionalnymi | Strona samorządowa/ rządowa | właściwy krajowy program operacyjny na lata 2014-2020/ RPO/środki jednostek samorządu terytorialnego | |
Wsparcie selektywne przedsięwzięć dotyczących sieci ciepłowniczych i chłodniczych | Strona samorządowa/ rządowa |
właściwy krajowy program operacyjny na lata 2014-2020/ RPO/środki jednostek samorządu terytorialnego |
|
Przedsięwzięcia dotyczące realizacji RANB w woj. podlaskim | Strona rządowa | właściwy krajowy program operacyjny na lata 2014-2020, środki własne beneficjenta |
Strona rządowa w ramach realizacji właściwego krajowego programu operacyjnego na lata 2014-2020 dedykuje środki z przeznaczeniem na projekty realizowane w ramach regionalnych agend naukowo-badawczych. Strona samorządowa może zgłosić propozycję regionalnej agendy naukowo-badawczej, samodzielnie lub wspólnie z innymi województwami, w ramach której będą realizowane projekty badawcze w ramach właściwego krajowego programu operacyjnego na lata 2014-2020. Strona rządowa dokona wyboru regionalnych agend naukowo-badawczych spośród propozycji zgłoszonych w tym zakresie przez zarządy województw. W ramach wybranych przez Stronę rządową regionalnych agend naukowo-badawczych, w ramach właściwego krajowego programu operacyjnego na lata 2014-2020 w trybie konkursowym wyłaniane będą projekty badawcze, w których liderem (koordynatorem) będzie podmiot z województwa objętego regionalną agendą naukowo-badawczą. |
Rozbudowa Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina Wydział Instrumentalno-Pedagogiczny w Białymstoku | Strona rządowa | Środki budżetu państwa | Projekt wieloletni realizowany przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego (dalej: MKiDN) |
Termomodernizacja państwowych placówek szkolnictwa artystycznego w województwie podlaskim | Strona rządowa | Środki budżetu państwa/ właściwy krajowy program operacyjny na lata 2014-2020 | Projekt wieloletni realizowany przez MKiDN |
Przebudowa i rozbudowa Uniwersyteckiego szpitala klinicznego Uniwersytetu Medycznego w Białymstoku | Strona rządowa | Środki budżetu państwa | Projekt do realizacji zgodnie z zasadami właściwymi dla realizacji programu wieloletniego - podmiot odpowiedzialny Ministerstwo Zdrowia, część 46 budżetu państwa. |
Zwiększenie bezpieczeństwa energetycznego w Polsce północno-wschodniej | Strona rządowa | właściwy krajowy program operacyjny na lata 2014-2020, środki własne beneficjenta | Przedsięwzięcie możliwe do realizacji w ramach poszczególnych projektów objętych Project pipline dla sektora energetyki. Realizacja projektów uzależniona od ostatecznego wyniku prac nad Project pipeline, ostatecznego kształtu właściwego krajowego programu operacyjnego na lata 2014-2020 w wyniku negocjacji z KE, dostępności środków w ramach tego programu i ostatecznej decyzji inwestora o realizacji projektu. |
Centrum Badań Innowacyjnych w zakresie Prewencji Chorób Cywilizacyjnych i Medycyny Indywidualizowanej | Strona rządowa | RPO /inne środki | Projekt nie uzyskał akceptacji w II etapie aktualizacji Polskiej Mapy Drogowej Infrastruktury Badawczej, ale rekomendowany do RPO. Finalne uzgodnienie projektu do realizacji jest uzależnione od oceny Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego (dalej: MNiSW) oraz NCBR zgodnie z aktualną fiszką. Możliwość uzgodnienia montażu środków finansowych. Maksymalny udział środków budżetu państwa w finansowaniu projektu zostanie ustalony na późniejszym etapie, z uwzględnieniem zasad pomocy publicznej. |
Program rozwoju Puszczy Białowieskiej | Strona samorządowa | RPO/środki budżetu państwa, środki właściwych krajowych programów operacyjnych na lata 2014-2020 | Strony będą wspierać stronę lokalną w pracach nad Programem Rozwoju Puszczy Białowieskiej i nad wdrażaniem uzgodnionych wspólnie projektów, które bądą możliwe do współfinansowania w ramach dostępnych źródeł. |
Nazwa przedsięwzięcia oraz beneficjenta |
Właściwość Stron (Strona rządowa / Strona samorządowa) |
Przewidywane źródło finansowania | Warunki realizacji przedsięwzięcia | |
S-19 Białystok - Lublin - odcinki na terenie województwa podlaskiego | Strona rządowa | właściwy krajowy program operacyjny na lata 2014-2020 | Przedsięwzięcie wpisane do projektu Dokumentu Implementacyjnego do Strategii Rozwoju Transportu (poz. 32). Realizacja uzależniona od dostępności środków. | |
S-19 granica państwa - Białystok - odcinki na terenie województwa podlaskiego | Strona rządowa | właściwy krajowy program operacyjny na lata 2014-2020 | Przedsięwzięcie wpisane do projektu Dokumentu Implementacyjnego do Strategii Rozwoju Transportu (poz. 36). Realizacja uzależniona od dostępności środków. | |
Droga wojewódzka Białystok - Supraśl (10 km) | Strona samorządowa | właściwy krajowy program operacyjny na lata 2014-2020 | Realizacja inwestycji we właściwym krajowym programie operacyjnym na lata 2014-2020 uzależniona jest od wyników negocjacji z KE odnośnie do zakresu tego programu. | |
Południowa obwodnica miejska (Białystok) - etap II | Strona samorządowa | właściwy krajowy program operacyjny na lata 2014-2020 | Realizacja inwestycji we właściwym krajowym programie operacyjnym na lata 2014-2020 uzależniona jest od wyników negocjacji z KE odnośnie do zakresu tego programu. | |
Zwiększenie wewnętrznej dostępności komunikacyjnej. Budowa zachodniej części obwodnicy miejskiej Białegostoku | Strona samorządowa | właściwy krajowy program operacyjny na lata 2014-2020 | Realizacja inwestycji we właściwym krajowym programie operacyjnym na lata 2014-2020 uzależniona jest od wyników negocjacji z KE odnośnie do zakresu tego programu | |
Prace na linii kolejowej E75 na odcinku Białystok - Suwałki - Trakiszki (granica państwa) | Strona rządowa | CEF | Przedsięwzięcie wpisane do projektu Dokumentu Implementacyjnego do Strategii Rozwoju Transportu (poz. 60). Realizacja uzależniona od dostępności środków i od rozstrzygnięć CEF. | |
Prace na linii kolejowej nr 32 odc. Lewki - Czeremcha | Strona rządowa | RPO |
Projekt rekomendowany samorządowi województwa do sfinansowania w ramach RPO. Możliwość realizacji w ramach RPO w zależności od wyników negocjacji z KE. Ewentualna decyzja o realizacji inwestycji będzie uzależniona od pozytywnego uzasadnienia ekonomicznego (odpowiednio duże potoki pasażerów). |
|
Podlaskie Centrum Innowacyjnych Technologii Sektora Rolno-Spożywczego (PC RS) wraz z Ośrodkiem badawczo-rozwojowym rolnictwa na obszarach wiejskich | Strona samorządowa | RPO |
Rekomendowane jest opracowanie szczegółowej fiszki (finansowanie z RPO). Finalne uzgodnienie projektu do realizacji jest uzależnione od oceny MNiSW zgodnie z aktualną fiszką. Warunkiem jest pozytywna weryfikacja fiszki szczególnie w zakresie źródeł finansowania projektu, wkładu własnego oraz zapewnienia trwałości finansowania po zakończeniu projektu. Realizacja będzie również zależała od zgodności z programem regionalnym i regionalnymi inteligentnymi specjalizacjami. |
|
Muzeum Pamięci Sybiru w kompleksie budynku dawnej składnicy wojskowej przy ul. Węglowej w Białymstoku - adaptacja i rozbudowa oraz wykonanie wystawy stałej i wyposażenia muzeum | Strona samorządowa | Środki budżetu państwa/ RPO/ właściwy krajowy program operacyjny na lata 2014-2020 | Przedsięwzięcie wstępnie rekomendowane przez MKiDN do realizacji. Zakres i szczegóły realizacji do uzgodnienia z MKiDN. W zakresie finansowania z UE realizacja uzależniona od wyników negocjacji z KE (tryb konkursowy). | |
Muzeum w Tykocinie. Kompleksowa konserwacja Wielkiej Synagogi oraz Domu Talmudycznego | Strona samorządowa | RPO | Szczegółowy zakres projektu i źródeł finansowania do uzgodnienia z MKiDN. W zakresie finansowania z UE realizacja uzależniona od wyników negocjacji z KE (tryb konkursowy). | |
Adaptacja budynku elektrowni przy ul. Elektrycznej 13 na potrzeby Galerii Arsenał w Białymstoku | Strona samorządowa | Środki budżetu państwa/ RPO/ właściwy krajowy program operacyjny na lata 2014-2020 | Przedsięwzięcie wstępnie rekomendowane przez MKiDN do realizacji. Zakres i szczegóły realizacji do uzgodnienia z MKiDN. W zakresie finansowania z UE realizacja uzależniona od wyników negocjacji z KE (tryb konkursowy). | |
Przebudowa i rozbudowa Białostockiego Centrum Onkologii im. M. Skłodowskiej-Curie w Białymstoku z wyposażeniem oraz zakup sprzętu i aparatury medycznej | Strona rządowa | Środki budżetu państwa |
Projekt w części właściwej zakresu rzeczowego (zakup aparatury lub sprzętu medycznego do diagnostyki nowotworów) może być zrealizowany w ramach Narodowego programu zwalczania chorób nowotworowych finansowanego z budżetu środków krajowych pozostających w dyspozycji MZ (program do 2015 roku) realizowanych w drodze konkursu ofert. Realizacja przedsięwzięcia jest uzależniona od pozytywnej weryfikacji zgodnie z kryteriami programu oraz dostępności środków. |
|
Rozwój szkolnictwa wyższego uwzględniającego potrzeby regionalne | Strona rządowa | właściwy krajowy program operacyjny na lata 2014-2020 |
Strona rządowa w ramach realizacji działań w obszarze szkolnictwa wyższego w ramach właściwego krajowego programu operacyjnego na lata 2014-2020 dedykuje środki z przeznaczeniem na działania uwzględniające specyfikę regionalną. Przedsięwzięcia odzwierciedlające specyficzne potrzeby regionalne (wynikające z regionalnych inteligentnych specjalizacji) będą wyłaniane w trybie konkursowym w ramach właściwego krajowego programu operacyjnego na lata 2014-2020, zapewniającym konkurencyjność międzyregionalną, z zastosowaniem mechanizmu preselekcji projektów na poziomie regionalnym. Szczegółowe zasady i sposób zastosowania ww. mechanizmu zostaną zatwierdzone przez komitet monitorujący właściwy krajowy program operacyjny na lata 2014-2020. |
|
Realizacja programu rozwojowego dla uczelni medycznych uczestniczących w procesie praktycznego kształcenia studentów, w tym tworzenie centrów symulacji medycznej | Strona rządowa | właściwy krajowy program operacyjny na lata 2014-2020 | Realizacja przedsięwzięcia będzie zależała od ostatecznego kształtu właściwego krajowego programu operacyjnego na lata 2014-2020 w wyniku negocjacji z KE i dostępności środków. | |
Oddział Geriatrii i Psychogeriatrii Uniwersyteckiego Szpitala Klinicznego w Białymstoku | Strona rządowa | środki budżetu państwa | Do dalszych uzgodnień z MZ dotyczących możliwości dofinansowania. |
[Zakres i tryb sprawozdawczości z realizacji Kontraktu w zakresie celów i przedsięwzięć priorytetowych]
[Sposób wykonywania przez Ministra monitoringu i kontroli realizacji Kontraktu w zakresie celów rozwojowych i przedsięwzięć priorytetowych]
[Sposób i warunki weryfikacji realizacji przedsięwzięć priorytetowych]
- co najmniej raz w roku, na podstawie danych zawartych w informacjach, o których mowa w art. 7, lub informacjach pokontrolnych, o których mowa w art. 8 ust. 5.
ZMIANY KONTRAKTU ORAZ ROZWIĄZYWANIE SPORÓW
[Warunki zmiany Kontraktu]
[Warunki i sposób rozwiązania Kontraktu]
[Klauzula salwatoryjna]
Jeżeli którekolwiek z postanowień Kontraktu zostanie uznane za nieważne, niezgodne z prawem lub niewykonalne, pozostałe postanowienia pozostają w mocy, a Strony zobowiązują się do dokonania odpowiednich zmian w Kontrakcie.
[Rozwiązywanie sporów]
[Postanowienia końcowe]
[Wejście w życie]
Kontrakt wchodzi w życie z dniem podpisania przez drugą Stronę.
(podpisy na następnej stronie)
Minister: Marszałek Województwa /
Członek Zarządu Województwa:
___________________________ __________________________
Członek Zarządu Województwa:
__________________________
Wzór szczegółowej informacji dotyczącej przedsięwzięć priorytetowych określonych w art. 6
...........
2. Podmiot odpowiedzialny za realizację przedsięwzięcia
...........
3. Opis przedsięwzięcia w kontekście proponowanych celów
...........
4. Obszar tematyczny realizacji przedsięwzięcia
...........
5. Obszar realizacji przedsięwzięcia (wskazać właściwe OSI, jeśli przedsięwzięcie je obejmuje)
...........
6. Miejsce realizacji przedsięwzięcia
...........
7. Stan zaawansowania prac przygotowawczych/realizacji
...........
8. Orientacyjny całkowity koszt realizacji przedsięwzięcia
...........
9. Źródła finansowania przedsięwzięcia
Ogółem | w tym: | |||||||||||||
(w zł) | 2015 r. | 2016 r. | 2017 r. | ........ | ||||||||||
Źródło finansowania A | Źródło finansowania B | Źródło finansowania C | ||||||||||||
10. Harmonogram realizacji przedsięwzięcia
Elementy /Etapy |
Data rozpoczęcia (A) mm/rrrr |
Data ukończenia (B) mm/rrrr |
11. Oczekiwane produkty i rezultaty (wskazanie mierzalnych wskaźników i określenie ich wartości bazowej oraz docelowej)
Wskaźnik produktu/rezultatu | Wartość bazowa | Oczekiwana wartość docelowa |
12. Ewentualne przedsięwzięcia komplementarne
Informacje dotyczące przedsięwzięć priorytetowych określonych w art. 6.
W ciągu pierwszych 5 miesięcy obowiązywania mechanizmu konsultacji społecznych projektów ustaw udział w nich wzięły 24 323 osoby. Najpopularniejszym projektem w konsultacjach była nowelizacja ustawy o broni i amunicji. W jego konsultacjach głos zabrało 8298 osób. Podczas pierwszych 14 miesięcy X kadencji Sejmu RP (2023–2024) jedynie 17 proc. uchwalonych ustaw zainicjowali posłowie. Aż 4 uchwalone ustawy miały źródła w projektach obywatelskich w ciągu 14 miesięcy Sejmu X kadencji – to najważniejsze skutki reformy Regulaminu Sejmu z 26 lipca 2024 r.
Grażyna J. Leśniak 24.04.2025Senat bez poprawek przyjął w środę ustawę, która obniża składkę zdrowotną dla przedsiębiorców. Zmiana, która wejdzie w życie 1 stycznia 2026 roku, ma kosztować budżet państwa 4,6 mld zł. Według szacunków Ministerstwo Finansów na reformie ma skorzystać około 2,5 mln przedsiębiorców. Teraz ustawa trafi do prezydenta Andrzaja Dudy.
Grażyna J. Leśniak 23.04.2025Rada Ministrów przyjęła we wtorek, 22 kwietnia, projekt ustawy o zmianie ustawy – Prawo geologiczne i górnicze, przedłożony przez minister przemysłu. Chodzi o wyznaczenie podmiotu, który będzie odpowiedzialny za monitorowanie i egzekwowanie przepisów w tej sprawie. Nowe regulacje dotyczą m.in. dokładności pomiarów, monitorowania oraz raportowania emisji metanu.
Krzysztof Koślicki 22.04.2025Na wtorkowym posiedzeniu rząd przyjął przepisy zmieniające rozporządzenie w sprawie zakazu stosowania materiału siewnego odmian kukurydzy MON 810, przedłożone przez ministra rolnictwa i rozwoju wsi. Celem nowelizacji jest aktualizacja listy odmian genetycznie zmodyfikowanej kukurydzy, tak aby zakazać stosowania w Polsce upraw, które znajdują się w swobodnym obrocie na terytorium 10 państw Unii Europejskiej.
Krzysztof Koślicki 22.04.2025Od 18 kwietnia policja oraz żandarmeria wojskowa będą mogły karać tych, którzy bez zezwolenia m.in. fotografują i filmują szczególnie ważne dla bezpieczeństwa lub obronności państwa obiekty resortu obrony narodowej, obiekty infrastruktury krytycznej oraz ruchomości. Obiekty te zostaną specjalnie oznaczone.
Robert Horbaczewski 17.04.2025Kompleksową modernizację instytucji polskiego rynku pracy poprzez udoskonalenie funkcjonowania publicznych służb zatrudnienia oraz form aktywizacji zawodowej i podnoszenia umiejętności kadr gospodarki przewiduje podpisana w czwartek przez prezydenta Andrzeja Dudę ustawa z dnia 20 marca 2025 r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia. Ustawa, co do zasady, wejdzie w życie pierwszego dnia miesiąca następującego po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.
Grażyna J. Leśniak 11.04.2025Identyfikator: | M.P.2014.834 |
Rodzaj: | Uchwała |
Tytuł: | Zatwierdzenie Kontraktu Terytorialnego dla Województwa Podlaskiego. |
Data aktu: | 24/09/2014 |
Data ogłoszenia: | 26/09/2014 |
Data wejścia w życie: | 24/09/2014 |