Zakład Ubezpieczeń Społecznych i Fundacja Share the Care ponownie łączą siły z przedstawicielami organizacji rządowych i pozarządowych oraz pracodawców, by promować równość rodzicielską i zawodową. Z okazji drugiej rocznicy wdrożenia w Polsce unijnej dyrektywy work-life balance, startuje czwarta edycja kampanii „Równi w domu – równi w pracy. To się wszystkim opłaca”. Tym razem główny nacisk kładziony jest na znaczenie edukacji oraz rolę świadomych pracodawców, bo jest to element kluczowy aby wykorzystanie świadczeń rodzicielskich przez ojców nadal rosło.
Czytaj również: ZUS: 41 900 ojców skorzystało w 2024 r. z urlopu rodzicielskiego, a 162 300 - z urlopu ojcowskiego>>
- W 2024 roku aż 41 900 ojców skorzystało z urlopu rodzicielskiego – ponad dwa razy więcej niż w 2023 roku i jedenaście razy więcej niż w 2022 roku. To wyraźny sygnał, że dyrektywa work-life balance przynosi efekty i zachęca ojców do większego zaangażowania w opiekę nad dziećmi – mówi Mariusz Jedynak, członek zarządu ZUS.
- Jeśli naprawdę chcemy równości, musimy zacząć od źródeł nierówności – podkreśla z kolei Karolina Andrian, członkini zarządu Fundacji Share the Care. Jej zdaniem kobiety nie powinny płacić kary za macierzyństwo, a mężczyźni powinni mieć realne możliwości uczestniczenia w życiu rodzinnym. To nie tylko kwestia sprawiedliwości społecznej, ale także szansa na stabilniejszy rozwój gospodarczy i lepszą jakość życia.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Linki w tekście artykułu mogą odsyłać bezpośrednio do odpowiednich dokumentów w programie LEX. Aby móc przeglądać te dokumenty, konieczne jest zalogowanie się do programu. Dostęp do treści dokumentów w programie LEX jest zależny od posiadanych licencji.