Akredytacja placówek doskonalenia nauczycieli.

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ I SPORTU 1
z dnia 20 grudnia 2003 r.
w sprawie akredytacji placówek doskonalenia nauczycieli

Na podstawie art. 77a ust. 11 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 1996 r. Nr 67, poz. 329, z późn. zm.) zarządza się, co następuje:
§  1. 
Rozporządzenie określa:
1)
szczegółowe warunki i tryb przyznawania oraz cofania akredytacji placówkom doskonalenia nauczycieli;
2)
skład i sposób działania zespołu powoływanego przez kuratora oświaty w celu przeprowadzenia oceny działalności placówek doskonalenia nauczycieli ubiegających się o akredytację;
3)
warunki wynagradzania członków zespołu, o którym mowa w pkt 2;
4)
wzory dokumentów stosowanych w postępowaniu o uzyskanie akredytacji;
5)
wysokość i tryb wnoszenia opłat przez placówki doskonalenia nauczycieli ubiegające się o akredytację.
§  2. 
Ilekroć w rozporządzeniu jest mowa o:
1) 2
 placówce doskonalenia - należy przez to rozumieć publiczne i niepubliczne placówki doskonalenia nauczycieli, z wyjątkiem placówek doskonalenia nauczycieli, o których mowa w art. 5 ust. 3b pkt 1 lit. b, ust. 3c i ust. 3d pkt 2 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty;
2)
zespole akredytacyjnym - należy przez to rozumieć zespół powołany przez kuratora oświaty w celu przeprowadzenia oceny działalności placówki doskonalenia ubiegającej się o akredytację;
3) 3
 (uchylony).
§  3. 
Placówka doskonalenia może uzyskać akredytację, jeżeli:
1) 4
 zapewnia wykwalifikowaną kadrę:
a)
dyrektor placówki doskonalenia ukończył studia wyższe lub studia podyplomowe z zakresu zarządzania albo kurs kwalifikacyjny z zakresu zarządzania oświatą, o którym mowa w przepisach w sprawie wymagań, jakim powinna odpowiadać osoba zajmująca stanowisko dyrektora oraz inne stanowiska kierownicze w poszczególnych typach publicznych szkół i rodzajach publicznych placówek,
b)
nauczyciele opracowujący i wdrażający programy, o których mowa w pkt 2, mają kwalifikacje wymagane do zajmowania stanowiska nauczyciela w placówce doskonalenia nauczycieli, określone w przepisach w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli oraz określenia szkół i wypadków, w których można zatrudnić nauczycieli niemających wyższego wykształcenia lub ukończonego zakładu kształcenia nauczycieli,
c)
specjaliści niebędący nauczycielami, opracowujący i wdrażający programy, o których mowa w pkt 2, prowadzą zajęcia zgodnie z posiadanym wykształceniem i doświadczeniem zawodowym;
2) 5
 opracowuje i wdraża programy doskonalenia zawodowego nauczycieli, zwane dalej "programami", oraz przeprowadza ich ewaluację:
a)
realizuje wspomaganie szkół i placówek obejmujące:
pomoc w diagnozowaniu potrzeb szkoły lub placówki,
ustalanie sposobów działania prowadzących do zaspokojenia potrzeb szkoły lub placówki,
zaplanowanie form wspomagania i ich realizację,
wspólną ocenę efektów i opracowanie wniosków z realizacji zaplanowanych form wspomagania,
b)
organizuje oraz prowadzi sieci współpracy i samokształcenia dla nauczycieli,
c)
systematycznie i w jednolity sposób dokumentuje przebieg procesu planowania i wdrażania oraz ewaluacji realizowanych programów i form doskonalenia,
d)
organizuje procesy edukacyjne w sposób sprzyjający rozwojowi osób, instytucji i organizacji korzystających z oferty placówki,
e)
zaspokaja potrzeby osób, instytucji i organizacji korzystających z oferty placówki,
f)
organizuje procesy edukacyjne, które są efektem współpracy nauczycieli i innych osób realizujących programy,
g)
uwzględnia w planowaniu programów wnioski z analizy badań zewnętrznych i wewnętrznych;
3) 6
 prowadzi działalność informacyjną i upowszechnia problematykę z zakresu doskonalenia zawodowego nauczycieli:
a)
opracowuje oraz upowszechnia materiały informacyjne i dydaktyczne w postaci papierowej i elektronicznej,
b)
prowadzi własną stronę internetową i zapewnia nauczycielom możliwość wymiany doświadczeń w postaci elektronicznej;
4) 7
 zapewnia nowoczesną bazę dydaktyczną:
a)
pomieszczenia, w których są prowadzone formy doskonalenia zawodowego nauczycieli, zapewniające jego prawidłowy przebieg i realizację celów programowych,
b)
nowoczesne wyposażenie dydaktyczne umożliwiające stosowanie form i metod pracy wynikających z realizowanych programów,
c)
odpowiednio do potrzeb i specyfiki programu - zapewnia sprzęt komputerowy i dostęp do Internetu,
d)
dostęp do literatury i materiałów przewidzianych w programach,
e)
systematycznie unowocześnianą bazę dydaktyczną, zgodnie z aktualnymi potrzebami i postępem technicznym.
§  4. 
1. 
Wniosek o przyznanie akredytacji składa do kuratora oświaty dyrektor placówki doskonalenia w uzgodnieniu z organem prowadzącym. Wzór wniosku określa załącznik nr 1 do rozporządzenia.
2. 
Do wniosku dołącza się:
1)
statut placówki doskonalenia;
2)
własną ocenę działalności placówki doskonalenia, opracowaną przez dyrektora placówki, zgodnie z wzorem określonym w załączniku nr 2 do rozporządzenia;
3)
uzyskane przez placówkę doskonalenia certyfikaty, nagrody, wyróżnienia lub rekomendacje związane z działalnością placówki w zakresie doskonalenia zawodowego nauczycieli;
4)
dowód wniesienia opłaty, o której mowa w § 12 ust. 1, albo oświadczenie dyrektora, że placówka doskonalenia całość kształcenia i doskonalenia zawodowego nauczycieli prowadzi nieodpłatnie.
3.  8
 Spełnianie przez placówkę doskonalenia wymagań, o których mowa w § 3 pkt 2 lit. d-g, potwierdza wynik ostatniej ewaluacji zewnętrznej przeprowadzonej w okresie dwóch lat poprzedzających złożenie wniosku, o którym mowa w ust. 1, w trakcie której ustalono, że placówka doskonalenia spełnia, zgodnie z § 6 ust. 3 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 27 sierpnia 2015 r. w sprawie nadzoru pedagogicznego (Dz. U. poz. 1270), wymagania, o których mowa odpowiednio w pkt 2-4 i 7 części IV "Wymagania wobec placówek doskonalenia nauczycieli, poradni psychologiczno-pedagogicznych i bibliotek pedagogicznych" załącznika do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 6 sierpnia 2015 r. w sprawie wymagań wobec szkół i placówek (Dz. U. poz. 1214), oraz realizuje wszystkie działania opisane w charakterystyce tych wymagań na poziomie wysokim.
4.  9
 Jeżeli wniosek, o którym mowa w ust. 1, dotyczy placówki doskonalenia, w której w okresie dwóch lat poprzedzających złożenie wniosku:
1)
nie było przeprowadzonej ewaluacji zewnętrznej albo
2)
w wyniku ostatniej ewaluacji zewnętrznej ustalono, że placówka doskonalenia nie spełnia, zgodnie z § 6 ust. 3 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 27 sierpnia 2015 r. w sprawie nadzoru pedagogicznego, przynajmniej jednego z wymagań, o których mowa w pkt 2-4 i 7 części IV "Wymagania wobec placówek doskonalenia nauczycieli, poradni psychologiczno-pedagogicznych i bibliotek pedagogicznych" załącznika do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 6 sierpnia 2015 r. w sprawie wymagań wobec szkół i placówek, lub nie realizuje w odniesieniu do przynajmniej jednego z tych wymagań wszystkich działań opisanych w charakterystyce tych wymagań na poziomie wysokim

- kurator oświaty przeprowadza, w terminie 3 miesięcy od dnia złożenia wniosku, ewaluację zewnętrzną w odniesieniu do wymagań, o których mowa w pkt 2-4 i 7 części IV "Wymagania wobec placówek doskonalenia nauczycieli, poradni psychologiczno-pedagogicznych i bibliotek pedagogicznych" załącznika do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 6 sierpnia 2015 r. w sprawie wymagań wobec szkół i placówek.

§  5. 
1. 
Kurator oświaty powołuje zespół akredytacyjny, w skład którego wchodzą:
1)
dwaj przedstawiciele kuratora oświaty wyznaczeni spośród pracowników kuratorium oświaty, z których jeden jest przewodniczącym zespołu;
2)
dyrektor szkoły lub placówki posiadający stopień nauczyciela dyplomowanego;
3)
nauczyciel dyplomowany albo nauczyciel akademicki, posiadający udokumentowany dorobek zawodowy w zakresie doskonalenia zawodowego nauczycieli;
4)
nauczyciel dyplomowany zatrudniony w zakładzie kształcenia nauczycieli albo nauczyciel akademicki, posiadający udokumentowany dorobek zawodowy w zakresie kształcenia nauczycieli.
2. 
Członkowie zespołu akredytacyjnego nie mogą być zatrudnieni w placówce doskonalenia ubiegającej się o akredytację.
3. 
Kurator oświaty powołuje członków zespołu akredytacyjnego, o których mowa:
1)
w ust. 1 pkt 2 - spośród kandydatów rekomendowanych przez organy prowadzące szkoły lub placówki;
2)
w ust. 1 pkt 3 i 4 - spośród kandydatów rekomendowanych przez szkoły wyższe, zakłady kształcenia nauczycieli lub placówki doskonalenia nauczycieli.
4. 
W pracach zespołu akredytacyjnego może uczestniczyć, w charakterze obserwatora, przedstawiciel organu prowadzącego placówkę doskonalenia ubiegającą się o akredytację lub inna osoba wskazana przez ten organ, spełniająca jeden z warunków określonych w ust. 1 pkt 2-4.
5. 
Do zadań przewodniczącego zespołu akredytacyjnego należy kierowanie pracą zespołu akredytacyjnego, a w szczególności:
1)
zwoływanie jego posiedzeń;
2)
ustalanie programów i terminów wizyt akredytacyjnych, o których mowa w § 6 ust. 4 i 5, oraz powiadamianie o nich dyrektora placówki doskonalenia, organu prowadzącego placówkę i członków zespołu akredytacyjnego;
3)
przedstawianie kuratorowi oświaty oceny działalności placówki doskonalenia ustalonej przez zespół akredytacyjny.
§  6. 
1. 
Zespół akredytacyjny, na podstawie wniosku i dołączonych do niego dokumentów, o których mowa w § 4 ust. 1 i 2 pkt 1-3, dokonuje wstępnej oceny działalności placówki doskonalenia.
2. 
Zespół akredytacyjny może wystąpić do dyrektora placówki doskonalenia o udzielenie dodatkowych informacji i wyjaśnień dotyczących działalności prowadzonej przez placówkę.
3. 
Jeżeli z wniosku i dołączonych do niego dokumentów wynika, że placówka doskonalenia nie spełnia warunków określonych w § 3, zespół akredytacyjny, po dokonaniu wstępnej oceny działalności placówki, może ustalić ocenę negatywną, zakończoną stwierdzeniem, o którym mowa w § 8 ust. 1 pkt 2.
4. 
Jeżeli wniosek i dołączone do niego dokumenty potwierdzają spełnianie przez placówkę doskonalenia warunków określonych w § 3, przewodniczący zespołu akredytacyjnego ustala program i termin wizyty akredytacyjnej w siedzibie placówki doskonalenia oraz powiadamia o tym dyrektora placówki i organ prowadzący placówkę, na co najmniej 14 dni przed planowanym terminem wizyty.
5. 
Jeżeli placówka doskonalenia organizuje formy doskonalenia również poza siedzibą, zespół akredytacyjny może przeprowadzić wizytę akredytacyjną także w miejscach, w których te formy doskonalenia są organizowane.
6. 
W przypadku, o którym mowa w ust. 5, przewodniczący zespołu akredytacyjnego może wskazać wybrany zakres działalności placówki doskonalenia podlegający ocenie w trakcie wizyty akredytacyjnej oraz wyznaczyć co najmniej dwóch członków zespołu do jej przeprowadzenia.
7. 
Po przeprowadzeniu wizyt akredytacyjnych, o których mowa w ust. 4 i 5, zespół akredytacyjny, na podstawie wniosku i dołączonych do niego dokumentów oraz oceny stanu faktycznego dokonanej w trakcie wizyt akredytacyjnych, dokonuje końcowej oceny działalności placówki doskonalenia i przedstawia ją niezwłocznie kuratorowi oświaty.
§  7. 
1. 
Oceny, o których mowa w § 6 ust. 1, 3 i 7, są ustalane w drodze głosowania zwykłą większością głosów, w obecności co najmniej 4/5 składu zespołu akredytacyjnego.
2. 
W przypadku równej liczby głosów w głosowaniu decyduje głos przewodniczącego zespołu akredytacyjnego.
§  8. 
1. 
Ocena, o której mowa w § 6 ust. 7, ma charakter opisowy i jest zakończona stwierdzeniem uogólniającym:
1)
placówka doskonalenia spełnia warunki określone w § 3, wymagane do uzyskania akredytacji,

albo

2)
placówka doskonalenia nie spełnia warunków określonych w § 3, wymaganych do uzyskania akredytacji.
2. 
Kurator oświaty przyznaje placówce doskonalenia akredytację, jeżeli na podstawie pozytywnej oceny jej działalności dokonanej przez zespół akredytacyjny stwierdzi, że placówka spełnia warunki określone w § 3.
§  9. 
1. 
Z przebiegu prac zespołu akredytacyjnego sporządzany jest protokół.
2. 
Protokół sporządza się według wzoru określonego w załączniku nr 3 do rozporządzenia.
3. 
Protokół jest przechowywany w kuratorium oświaty.
§  10. 
Obsługę administracyjną prac zespołu akredytacyjnego zapewnia kurator oświaty.
§  11. 
1. 
Członkom zespołu akredytacyjnego, z zastrzeżeniem ust. 2, przysługuje wynagrodzenie za udział w jego pracach.
2. 
Członkom zespołu akredytacyjnego, o których mowa w § 5 ust. 1 pkt 1, wynagrodzenie przysługuje tylko w przypadku udziału w pracach zespołu akredytacyjnego poza godzinami pracy w kuratorium oświaty.
3. 
Przed powołaniem zespołu akredytacyjnego kurator oświaty określa jednakową dla każdego z członków zespołu wysokość wynagrodzenia.
4. 
W roku kalendarzowym suma wynagrodzeń członków zespołu akredytacyjnego, wraz z pochodnymi, nie może przekroczyć sumy opłat wniesionych przez placówki doskonalenia ubiegające się o akredytację.
§  12. 
1. 
Placówka doskonalenia ubiegająca się o akredytację, z wyjątkiem placówki doskonalenia, która prowadzi całość kształcenia i doskonalenia zawodowego nauczycieli nieodpłatnie, wnosi na rachunek bankowy dochodów budżetu państwa wskazany przez kuratora oświaty opłatę w wysokości 760 zł.
2. 
Opłata, od chwili złożenia przez dyrektora placówki doskonalenia wniosku o przyznanie akredytacji, nie podlega zwrotowi.
3. 
Kurator oświaty, do dnia 31 grudnia każdego roku, podaje do publicznej wiadomości wysokość opłaty w następnym roku kalendarzowym, z uwzględnieniem waloryzacji, o której mowa w art. 77a ust. 12 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty.
§  13. 
1. 
Jeżeli kurator oświaty ustali, że placówka doskonalenia, która posiada akredytację, przestała spełniać którykolwiek z warunków określonych w § 3, powiadamia o tym organ prowadzący oraz wyznacza placówce termin usunięcia uchybień nie krótszy niż 14 dni. Kurator oświaty może także zobowiązać placówkę doskonalenia do przedstawienia w tym terminie własnej oceny działalności placówki doskonalenia opracowanej przez dyrektora placówki zgodnie z wzorem określonym w załączniku nr 2 do rozporządzenia.
2. 
Jeżeli placówka doskonalenia w terminie wyznaczonym przez kuratora oświaty nie usunie uchybień, kurator oświaty może cofnąć akredytację.
3. 
Przed cofnięciem akredytacji kurator oświaty może zasięgnąć opinii zespołu akredytacyjnego.
4. 
O cofnięciu akredytacji kurator oświaty niezwłocznie powiadamia organ prowadzący placówkę doskonalenia oraz ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania.
5. 
Placówka doskonalenia, której kurator oświaty cofnął akredytację, może ubiegać się ponownie o jej przyznanie, nie wcześniej jednak niż po upływie roku od dnia cofnięcia akredytacji.
§  14. 
Kurator oświaty prowadzi i udostępnia wykaz placówek doskonalenia posiadających akredytację oraz przekazuje go ministrowi właściwemu do spraw oświaty i wychowania według stanu na dzień 30 czerwca i 31 grudnia każdego roku.
§  15. 
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2004 r.

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK Nr  1  10  

WZÓR

WNIOSEK O PRZYZNANIE AKREDYTACJI PLACÓWCE DOSKONALENIA NAUCZYCIELI

grafika

ZAŁĄCZNIK Nr  2  11  

WZÓR

WŁASNA OCENA DZIAŁALNOŚCI PLACÓWKI DOSKONALENIA NAUCZYCIELI

grafika

ZAŁĄCZNIK Nr  3  12  

WZÓR

PROTOKÓŁ

prac zespołu akredytacyjnego

grafika

1 Minister Edukacji Narodowej i Sportu kieruje działem administracji rządowej - oświata i wychowanie, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 1 lipca 2002 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Edukacji Narodowej i Sportu (Dz. U. Nr 97, poz. 866).
2 § 2 pkt 1 zmieniony przez § 1 pkt 1 lit. a rozporządzenia z dnia 17 czerwca 2014 r. (Dz.U.2014.840) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 27 lipca 2014 r.
3 § 2 pkt 3 uchylony przez § 1 pkt 1 lit. b rozporządzenia z dnia 17 czerwca 2014 r. (Dz.U.2014.840) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 27 lipca 2014 r.
4 § 3 pkt 1 zmieniony przez § 1 pkt 2 rozporządzenia z dnia 17 czerwca 2014 r. (Dz.U.2014.840) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 27 lipca 2014 r.
5 § 3 pkt 2 zmieniony przez § 1 pkt 2 rozporządzenia z dnia 17 czerwca 2014 r. (Dz.U.2014.840) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 27 lipca 2014 r.
6 § 3 pkt 3 zmieniony przez § 1 pkt 2 rozporządzenia z dnia 17 czerwca 2014 r. (Dz.U.2014.840) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 27 lipca 2014 r.
7 § 3 pkt 4 zmieniony przez § 1 pkt 2 rozporządzenia z dnia 17 czerwca 2014 r. (Dz.U.2014.840) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 27 lipca 2014 r.
8 § 4 ust. 3:

- dodany przez § 1 pkt 3 rozporządzenia z dnia 17 czerwca 2014 r. (Dz.U.2014.840) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 27 lipca 2014 r.

- zmieniony przez § 1 rozporządzenia z dnia 7 kwietnia 2016 r. (Dz.U.2016.484) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 13 kwietnia 2016 r.

9 § 4 ust. 4:

- dodany przez § 1 pkt 3 rozporządzenia z dnia 17 czerwca 2014 r. (Dz.U.2014.840) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 27 lipca 2014 r.

- zmieniony przez § 1 rozporządzenia z dnia 7 kwietnia 2016 r. (Dz.U.2016.484) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 13 kwietnia 2016 r.

10 Załącznik nr 1 zmieniony przez § 1 pkt 4 rozporządzenia z dnia 17 czerwca 2014 r. (Dz.U.2014.840) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 27 lipca 2014 r.
11 Załącznik nr 2 zmieniony przez § 1 pkt 4 rozporządzenia z dnia 17 czerwca 2014 r. (Dz.U.2014.840) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 27 lipca 2014 r.
12 Załącznik nr 3 zmieniony przez § 1 pkt 4 rozporządzenia z dnia 17 czerwca 2014 r. (Dz.U.2014.840) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 27 lipca 2014 r.

Zmiany w prawie

Lepsze prawo. W Sejmie odbyła się konferencja podsumowująca konsultacje społeczne projektów ustaw

W ciągu pierwszych 5 miesięcy obowiązywania mechanizmu konsultacji społecznych projektów ustaw udział w nich wzięły 24 323 osoby. Najpopularniejszym projektem w konsultacjach była nowelizacja ustawy o broni i amunicji. W jego konsultacjach głos zabrało 8298 osób. Podczas pierwszych 14 miesięcy X kadencji Sejmu RP (2023–2024) jedynie 17 proc. uchwalonych ustaw zainicjowali posłowie. Aż 4 uchwalone ustawy miały źródła w projektach obywatelskich w ciągu 14 miesięcy Sejmu X kadencji – to najważniejsze skutki reformy Regulaminu Sejmu z 26 lipca 2024 r.

Grażyna J. Leśniak 24.04.2025
Przedsiębiorcy zapłacą niższą składkę zdrowotną – Senat za ustawą

Senat bez poprawek przyjął w środę ustawę, która obniża składkę zdrowotną dla przedsiębiorców. Zmiana, która wejdzie w życie 1 stycznia 2026 roku, ma kosztować budżet państwa 4,6 mld zł. Według szacunków Ministerstwo Finansów na reformie ma skorzystać około 2,5 mln przedsiębiorców. Teraz ustawa trafi do prezydenta Andrzaja Dudy.

Grażyna J. Leśniak 23.04.2025
Rząd organizuje monitoring metanu

Rada Ministrów przyjęła we wtorek, 22 kwietnia, projekt ustawy o zmianie ustawy – Prawo geologiczne i górnicze, przedłożony przez minister przemysłu. Chodzi o wyznaczenie podmiotu, który będzie odpowiedzialny za monitorowanie i egzekwowanie przepisów w tej sprawie. Nowe regulacje dotyczą m.in. dokładności pomiarów, monitorowania oraz raportowania emisji metanu.

Krzysztof Koślicki 22.04.2025
Rząd zaktualizował wykaz zakazanej kukurydzy

Na wtorkowym posiedzeniu rząd przyjął przepisy zmieniające rozporządzenie w sprawie zakazu stosowania materiału siewnego odmian kukurydzy MON 810, przedłożone przez ministra rolnictwa i rozwoju wsi. Celem nowelizacji jest aktualizacja listy odmian genetycznie zmodyfikowanej kukurydzy, tak aby zakazać stosowania w Polsce upraw, które znajdują się w swobodnym obrocie na terytorium 10 państw Unii Europejskiej.

Krzysztof Koślicki 22.04.2025
Od 18 kwietnia fotografowanie obiektów obronnych i krytycznych tylko za zezwoleniem

Od 18 kwietnia policja oraz żandarmeria wojskowa będą mogły karać tych, którzy bez zezwolenia m.in. fotografują i filmują szczególnie ważne dla bezpieczeństwa lub obronności państwa obiekty resortu obrony narodowej, obiekty infrastruktury krytycznej oraz ruchomości. Obiekty te zostaną specjalnie oznaczone.

Robert Horbaczewski 17.04.2025
Prezydent podpisał ustawę o rynku pracy i służbach zatrudnienia

Kompleksową modernizację instytucji polskiego rynku pracy poprzez udoskonalenie funkcjonowania publicznych służb zatrudnienia oraz form aktywizacji zawodowej i podnoszenia umiejętności kadr gospodarki przewiduje podpisana w czwartek przez prezydenta Andrzeja Dudę ustawa z dnia 20 marca 2025 r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia. Ustawa, co do zasady, wejdzie w życie pierwszego dnia miesiąca następującego po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.

Grażyna J. Leśniak 11.04.2025
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.2003.227.2248

Rodzaj: Rozporządzenie
Tytuł: Akredytacja placówek doskonalenia nauczycieli.
Data aktu: 20/12/2003
Data ogłoszenia: 30/12/2003
Data wejścia w życie: 01/01/2004