"1) placówce doskonalenia - należy przez to rozumieć publiczne i niepubliczne placówki doskonalenia nauczycieli, z wyjątkiem placówek doskonalenia nauczycieli, o których mowa w art. 5 ust. 3b pkt 1 lit. b, ust. 3c i ust. 3d pkt 2 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty;",
"1) zapewnia wykwalifikowaną kadrę:
a) dyrektor placówki doskonalenia ukończył studia wyższe lub studia podyplomowe z zakresu zarządzania albo kurs kwalifikacyjny z zakresu zarządzania oświatą, o którym mowa w przepisach w sprawie wymagań, jakim powinna odpowiadać osoba zajmująca stanowisko dyrektora oraz inne stanowiska kierownicze w poszczególnych typach publicznych szkół i rodzajach publicznych placówek,
b) nauczyciele opracowujący i wdrażający programy, o których mowa w pkt 2, mają kwalifikacje wymagane do zajmowania stanowiska nauczyciela w placówce doskonalenia nauczycieli, określone w przepisach w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli oraz określenia szkół i wypadków, w których można zatrudnić nauczycieli niemających wyższego wykształcenia lub ukończonego zakładu kształcenia nauczycieli,
c) specjaliści niebędący nauczycielami, opracowujący i wdrażający programy, o których mowa w pkt 2, prowadzą zajęcia zgodnie z posiadanym wykształceniem i doświadczeniem zawodowym;
2) opracowuje i wdraża programy doskonalenia zawodowego nauczycieli, zwane dalej "programami", oraz przeprowadza ich ewaluację:
a) realizuje wspomaganie szkół i placówek obejmujące:
– pomoc w diagnozowaniu potrzeb szkoły lub placówki,
– ustalanie sposobów działania prowadzących do zaspokojenia potrzeb szkoły lub placówki,
– zaplanowanie form wspomagania i ich realizację,
– wspólną ocenę efektów i opracowanie wniosków z realizacji zaplanowanych form wspomagania,
b) organizuje oraz prowadzi sieci współpracy i samokształcenia dla nauczycieli,
c) systematycznie i w jednolity sposób dokumentuje przebieg procesu planowania i wdrażania oraz ewaluacji realizowanych programów i form doskonalenia,
d) organizuje procesy edukacyjne w sposób sprzyjający rozwojowi osób, instytucji i organizacji korzystających z oferty placówki,
e) zaspokaja potrzeby osób, instytucji i organizacji korzystających z oferty placówki,
f) organizuje procesy edukacyjne, które są efektem współpracy nauczycieli i innych osób realizujących programy,
g) uwzględnia w planowaniu programów wnioski z analizy badań zewnętrznych i wewnętrznych;
3) prowadzi działalność informacyjną i upowszechnia problematykę z zakresu doskonalenia zawodowego nauczycieli:
a) opracowuje oraz upowszechnia materiały informacyjne i dydaktyczne w postaci papierowej i elektronicznej,
b) prowadzi własną stronę internetową i zapewnia nauczycielom możliwość wymiany doświadczeń w postaci elektronicznej;
4) zapewnia nowoczesną bazę dydaktyczną:
a) pomieszczenia, w których są prowadzone formy doskonalenia zawodowego nauczycieli, zapewniające jego prawidłowy przebieg i realizację celów programowych,
b) nowoczesne wyposażenie dydaktyczne umożliwiające stosowanie form i metod pracy wynikających z realizowanych programów,
c) odpowiednio do potrzeb i specyfiki programu - zapewnia sprzęt komputerowy i dostęp do Internetu,
d) dostęp do literatury i materiałów przewidzianych w programach,
e) systematycznie unowocześnianą bazę dydaktyczną, zgodnie z aktualnymi potrzebami i postępem technicznym.";
"3. Potwierdzeniem spełniania przez placówkę doskonalenia wymagań, o których mowa w § 3 pkt 2 lit. d-g, jest otrzymanie w ostatniej ewaluacji zewnętrznej wyniku ustalonego co najmniej na poziomie B w odniesieniu do wymagania, o którym mowa odpowiednio w pkt 2-4 i 7 części IV. Wymagania wobec placówek doskonalenia nauczycieli, poradni psychologiczno-pedagogicznych i bibliotek pedagogicznych określonych w załączniku do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 7 października 2009 r. w sprawie nadzoru pedagogicznego (Dz. U. Nr 168, poz. 1324 oraz z 2013 r. poz. 560).
4. Jeżeli wniosek, o którym mowa w ust. 1, dotyczy placówki doskonalenia, w której:
1) nie było przeprowadzonej ewaluacji zewnętrznej albo
2) w wyniku ostatniej ewaluacji zewnętrznej ustalono poziom niższy niż poziom B w odniesieniu do przynajmniej jednego z wymagań, o których mowa w § 3 pkt 2 lit. d-g
- kurator oświaty przeprowadza, w terminie 3 miesięcy od dnia złożenia wniosku, o którym mowa w ust. 1, ewaluację zewnętrzną w odniesieniu do wymagań, o których mowa w pkt 2-4 i 7 części IV. Wymagania wobec placówek doskonalenia nauczycieli, poradni psychologiczno-pedagogicznych i bibliotek pedagogicznych, określonych w załączniku do rozporządzenia, o którym mowa w ust. 3.";
...................................................................................................
Kurator Oświaty w .................................................................
...................................................................................................
...................................................................................................
(adres)
WNIOSEK O PRZYZNANIE AKREDYTACJI
PLACÓWCE DOSKONALENIA NAUCZYCIELI
W uzgodnieniu z organem prowadzącym wnoszę o przyznanie akredytacji
.......................................................................................................................................................
(nazwa placówki doskonalenia nauczycieli)
Adres:
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
Telefon, e-mail, faks:
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
Organ prowadzący placówkę (nazwa, adres, telefon, e-mail, faks):
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
Dyrektor placówki (imię i nazwisko):
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
Data rozpoczęcia działalności przez placówkę ............................................................................
Do wniosku dołączam:
1) statut placówki;
2) własną ocenę działalności placówki, za okres od ............................................................. do ...............................................;
3) raport z ewaluacji zewnętrznej przeprowadzonej w placówce doskonalenia nauczycieli;
4) kopie uzyskanych przez placówkę certyfikatów, nagród, wyróżnień lub rekomendacji związanych z działalnością placówki w zakresie doskonalenia zawodowego nauczycieli1);
5) dowód wniesienia opłaty/oświadczenie, że placówka całość kształcenia i doskonalenia zawodowego nauczycieli prowadzi nieodpłatnie2).
....................................................................................................................................
(podpis przedstawiciela organu prowadzącego) (podpis dyrektora placówki)
...........................................................
(miejscowość i data)
_____________________________________
1) Nie należy dołączać uzyskanych przez kadrę placówki indywidualnych certyfikatów, nagród, wyróżnień i rekomendacji.
2) Niepotrzebne skreślić.
WŁASNA OCENA DZIAŁALNOŚCI
PLACÓWKI DOSKONALENIA NAUCZYCIELI
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
(nazwa placówki)
I. ZAKRES PRZEDMIOTOWY OCENY1)
Obszar oceny |
Numer załącznika |
Przedmiot szczegółowy oceny |
1 | 2 | 3 |
Kadra placówki2) | Symbol - K | Charakterystyka kadry |
Kadra kierownicza | K-1 | Przygotowanie w zakresie zarządzania. |
Nauczyciele realizujący zadania w ramach programów doskonalenia zawodowego nauczycieli |
K-2 | Wykształcenie. |
Specjaliści i eksperci realizujący zadania w ramach programów doskonalenia zawodowego nauczycieli |
K-3 | Wykształcenie i doświadczenie zawodowe. |
______________________________
1) Zgodnie z porządkiem i numeracją kolumny nr 2 "Numer załącznika" poszczególne przedmioty oceny wymienione w kolumnie nr 3 "Przedmiot szczegółowy oceny" należy omówić szczegółowo w załącznikach.
Uwaga: do własnej oceny działalności nie załącza się świadectw, zaświadczeń, certyfikatów oraz innych dokumentów potwierdzających stan faktyczny – pozostają one do wglądu w placówce.
2) Dotyczy wszystkich osób realizujących zadania statutowe placówki, bez względu na sposób i okres zatrudnienia w czasie realizacji programów doskonalenia zawodowego nauczycieli określonych w § 3 pkt 2 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 20 grudnia 2003 r. w sprawie akredytacji placówek doskonalenia nauczycieli (Dz. U. Nr 227, poz. 2248 oraz z 2014 r. poz. 840).
Obszar oceny |
Numer załącznika |
Przedmiot szczegółowy oceny | |
1 | 2 | 3 | |
Działalność placówki | Symbol - D | Charakterystyka działalności | |
Programy doskonalenia zawodowego nauczycieli |
D-1 | Realizacja wspomagania szkół i placówek. | |
D-2 |
Organizowanie oraz prowadzenie sieci współpracy i samokształcenia dla nauczycieli. |
||
D-3 |
System dokumentowania przebiegu procesu planowania i wdrażania oraz ewaluacji realizowanych programów i form doskonalenia. |
||
D-4 | Organizowanie procesów edukacyjnych. | ||
D-5 |
Zaspokajanie potrzeb osób, instytucji i organizacji korzystających z oferty placówki. |
||
D-6 |
Współpraca z nauczycielami i innymi osobami realizującymi rogramy doskonalenia zawodowego nauczycieli. |
||
D-7 |
Uwzględnianie w planowaniu programów doskonalenia zawodowego nauczycieli wniosków z analizy badań zewnętrznych i wewnętrznych. |
Obszar oceny |
Numer załącznika |
Przedmiot szczegółowy oceny | |
1 | 2 | 3 | |
Działalność informacyjna i upowszechnieniowa |
Symbol - I | Charakterystyka bazy dydaktycznej | |
I-1 |
Opracowywane i upowszechniane materiały informacyjne i dydaktyczne w postaci papierowej i elektronicznej. |
||
I-2 | Prowadzenie własnej strony internetowej. | ||
I-3 | Wymiana doświadczeń w postaci elektronicznej. |
Obszar oceny |
Numer załącznika |
Przedmiot szczegółowy oceny | |
1 | 2 | 3 | |
Baza dydaktyczna | Symbol - B | Charakterystyka bazy dydaktycznej | |
B-1 |
Pomieszczenia przeznaczone do realizacji zajęć i form oskonalenia. |
||
B-2 | Wyposażenie dydaktyczne. | ||
B-3 |
Sposób zapewniania uczestnikom dostępu do materiałów przewidzianych w programach doskonalenia zawodowego nauczycieli. |
||
B-4 | Dokonywane przeglądy wyposażenia dydaktycznego. | ||
B-5 |
Dokonywane modernizacje i uzupełnianie bazy dydaktycznej uwzględniające aktualne potrzeby placówki oraz postęp techniczny. |
II. PODSUMOWANIE WŁASNEJ OCENY DZIAŁALNOŚCI PLACÓWKI
1. Obszary działalności placówki najlepiej oceniane
.................................................................................................................................................
.................................................................................................................................................
.................................................................................................................................................
.................................................................................................................................................
.................................................................................................................................................
.................................................................................................................................................
.................................................................................................................................................
.................................................................................................................................................
.................................................................................................................................................
.................................................................................................................................................
.................................................................................................................................................
.................................................................................................................................................
.................................................................................................................................................
2. Obszary działalności placówki wymagające poprawy
.................................................................................................................................................
.................................................................................................................................................
.................................................................................................................................................
.................................................................................................................................................
.................................................................................................................................................
.................................................................................................................................................
.................................................................................................................................................
.................................................................................................................................................
.................................................................................................................................................
.................................................................................................................................................
.................................................................................................................................................
3. Podjęte przez placówkę działania zmierzające do poprawy obszarów wskazanych w pkt 2
................................................................................................................................................
................................................................................................................................................
................................................................................................................................................
................................................................................................................................................
................................................................................................................................................
................................................................................................................................................
................................................................................................................................................
................................................................................................................................................
................................................................................................................................................
................................................................................................................................................
................................................................................................................................................
................................................................................................................................................
................................................................................................................................................
................................................................................................................................................
................................................................................................................................................
................................................................................................................................................
................................................................................................................................................
................................................................................................................................................
................................................................................................................................................
III. WYKAZ ZAŁĄCZNIKÓW3):
................................................................................................................................................
................................................................................................................................................
................................................................................................................................................
................................................................................................................................................
................................................................................................................................................
................................................................................................................................................
................................................................................................................................................
................................................................................................................................................
................................................................................................................................................
................................................................................................................................................
................................................................................................................................................
.............................................................................................................................
(miejscowość i data) (podpis dyrektora placówki)
______________________________
3) Wpisuje się wyłącznie załączniki, w których został scharakteryzowany szczegółowy przedmiot oceny niewystępujący w "Zakresie przedmiotowym oceny". W każdym innym przypadku "Zakres przedmiotowy oceny" stanowi jednocześnie wykaz załączników.
PROTOKÓŁ
prac zespołu akredytacyjnego
powołanego przez .........................................................................................................................
w dniu ...........................................................................................................................................
w celu przeprowadzenia oceny działalności placówki doskonalenia nauczycieli:
.......................................................................................................................................................
(nazwa i adres placówki)
.......................................................................................................................................................
ubiegającej się o przyznanie akredytacji.
I. INFORMACJE O PLACÓWCE
1. Nazwa placówki ......................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
2. Adres placówki .......................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
3. Organ prowadzący placówkę ..................................................................................................
.......................................................................................................................................................
4. Dyrektor placówki
.......................................................................................................................................................
(imię i nazwisko)
5. Data rozpoczęcia działalności przez placówkę .......................................................................
6. Data złożenia przez dyrektora placówki wniosku o przyznanie akredytacji ..........................
.......................................................................................................................................................
II. SKŁAD ZESPOŁU AKREDYTACYJNEGO
Przewodniczący
....................................................................................................................
(imię i nazwisko, miejsce pracy, stanowisko służbowe)
oraz
1. ................................................................................................................
(imię i nazwisko, miejsce pracy, stanowisko służbowe)
2. ................................................................................................................
(imię i nazwisko, miejsce pracy, stanowisko służbowe)
3. ................................................................................................................
(imię i nazwisko, miejsce pracy, stanowisko służbowe)
4. ................................................................................................................
(imię i nazwisko, miejsce pracy, stanowisko służbowe)
Przedstawiciel organu prowadzącego placówkę lub inna osoba wskazana przez ten organ, uczestniczący w charakterze obserwatora
...................................................................................................................
(imię i nazwisko, miejsce pracy, stanowisko służbowe)
III. WSTĘPNA OCENA DZIAŁALNOŚCI PLACÓWKI
Zespół akredytacyjny dokonał wstępnej oceny działalności placówki, o której mowa w § 6 ust. 1 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 20 grudnia 2003 r. w sprawie akredytacji placówek doskonalenia nauczycieli (Dz. U. Nr 227, poz. 2248 oraz z 2014 r. poz. 840), zwanego dalej "rozporządzeniem".
1. Zespół akredytacyjny zapoznał się z wnioskiem złożonym przez placówkę oraz z dokumentami dołączonymi do wniosku.
2. Na podstawie wniosku oraz dołączonych do niego dokumentów:
1) statutu placówki,
2) własnej oceny działalności placówki,
3) raportu z ewaluacji zewnętrznej przeprowadzonej w placówce doskonalenia nauczycieli,
4) uzyskanych przez placówkę certyfikatów, nagród, wyróżnień lub rekomendacji związanych z działalnością placówki w zakresie doskonalenia zawodowego nauczycieli
zespół akredytacyjny dokonał następującej, wstępnej oceny działalności placówki:
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
Zespół akredytacyjny przeprowadził głosowanie w obecności ................................... członków
zespołu w sprawie wstępnej oceny działalności placówki.
Wyniki głosowania:
liczba głosów za ...............................................
liczba głosów przeciw ......................................
liczba wstrzymujących się ................................
Zespół akredytacyjny stwierdza, że z wniosku i dołączonych do niego dokumentów wynika, że placówka:
.......................................................................................................................................................
(nazwa i adres placówki)
.......................................................................................................................................................
1. spełnia warunki określone w § 3 rozporządzenia i w związku z tym może zostać w niej przeprowadzona wizyta akredytacyjna*.
2. nie spełnia warunków określonych w § 3 rozporządzenia, wymaganych do uzyskania akredytacji*.
________________________
* Niepotrzebne skreślić i należy wykorzystać odpowiednio dalszą część wzoru protokołu.
Podpis przewodniczącego zespołu akredytacyjnego
..............................................................................................
Podpisy pozostałych członków zespołu akredytacyjnego:
..............................................................................................
..............................................................................................
..............................................................................................
..............................................................................................
Podpis obserwatora
..............................................................................................
...............................................
(miejscowość i data)
Przewodniczący zespołu akredytacyjnego ustalił następujące terminy oraz program wizyt akredytacyjnych:
w siedzibie placówki:
termin ...........................................................................................................................................
program ........................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
w innych miejscach, w których placówka realizuje formy doskonalenia:
terminy .........................................................................................................................................
program ........................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
............................................................................................
(podpis przewodniczącego zespołu akredytacyjnego)
.................................................
(miejscowość i data)
IV. OCENA DZIAŁALNOŚCI PLACÓWKI
1. Wizyty akredytacyjne
1.1. Zespół akredytacyjny w składzie:
...................................................................................
...................................................................................
...................................................................................
...................................................................................
...................................................................................
przeprowadził wizyty akredytacyjne:
.......................................................................................................................................................
(data i miejsce przeprowadzenia wizyty lub wizyt akredytacyjnych)
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
1.2. Wnioski z wizyt akredytacyjnych:**
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
________________________
** Do protokołu należy dołączyć szczegółowy opis przebiegu wizyt akredytacyjnych.
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
2. Końcowa ocena działalności placówki w zakresie spełniania warunków określonych w § 3 rozporządzenia, wymaganych do uzyskania akredytacji
Na podstawie wniosku i dołączonych do niego dokumentów oraz oceny stanu faktycznego dokonanej w trakcie wizyt akredytacyjnych zespół akredytacyjny dokonał następującej końcowej oceny działalności placówki, o której mowa w § 6 ust. 7 rozporządzenia:
2.1. Kadra realizująca zadania statutowe placówki
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
2.2. Opracowywane i wdrażane programy doskonalenia zawodowego nauczycieli oraz przeprowadzenie ich ewaluacji
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
2.3. Działalność w zakresie upowszechniania problematyki doskonalenia zawodowego nauczycieli
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
2.4. Baza dydaktyczna
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
2.5. Sposób dokonania własnej oceny działalności placówki
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
Zespół akredytacyjny przeprowadził głosowanie w obecności ................................... członków
zespołu w sprawie końcowej oceny działalności placówki.
Wyniki głosowania:
liczba głosów za ...............................................
liczba głosów przeciw ......................................
liczba wstrzymujących się ................................
Zespół akredytacyjny stwierdza, że placówka:
.......................................................................................................................................................
(nazwa i adres placówki)
.......................................................................................................................................................
1. spełnia warunki określone w § 3 rozporządzenia, wymagane do uzyskania akredytacji***.
2. nie spełnia warunków określonych w § 3 rozporządzenia, wymaganych do uzyskania akredytacji***.
Podpis przewodniczącego zespołu akredytacyjnego
..............................................................................................
Podpisy pozostałych członków zespołu akredytacyjnego:
..............................................................................................
..............................................................................................
..............................................................................................
..............................................................................................
Podpis obserwatora
..............................................................................................
.........................................................
(miejscowość i data)
_______________________
*** Niepotrzebne skreślić.
W ciągu pierwszych 5 miesięcy obowiązywania mechanizmu konsultacji społecznych projektów ustaw udział w nich wzięły 24 323 osoby. Najpopularniejszym projektem w konsultacjach była nowelizacja ustawy o broni i amunicji. W jego konsultacjach głos zabrało 8298 osób. Podczas pierwszych 14 miesięcy X kadencji Sejmu RP (2023–2024) jedynie 17 proc. uchwalonych ustaw zainicjowali posłowie. Aż 4 uchwalone ustawy miały źródła w projektach obywatelskich w ciągu 14 miesięcy Sejmu X kadencji – to najważniejsze skutki reformy Regulaminu Sejmu z 26 lipca 2024 r.
Grażyna J. Leśniak 24.04.2025Senat bez poprawek przyjął w środę ustawę, która obniża składkę zdrowotną dla przedsiębiorców. Zmiana, która wejdzie w życie 1 stycznia 2026 roku, ma kosztować budżet państwa 4,6 mld zł. Według szacunków Ministerstwo Finansów na reformie ma skorzystać około 2,5 mln przedsiębiorców. Teraz ustawa trafi do prezydenta Andrzaja Dudy.
Grażyna J. Leśniak 23.04.2025Rada Ministrów przyjęła we wtorek, 22 kwietnia, projekt ustawy o zmianie ustawy – Prawo geologiczne i górnicze, przedłożony przez minister przemysłu. Chodzi o wyznaczenie podmiotu, który będzie odpowiedzialny za monitorowanie i egzekwowanie przepisów w tej sprawie. Nowe regulacje dotyczą m.in. dokładności pomiarów, monitorowania oraz raportowania emisji metanu.
Krzysztof Koślicki 22.04.2025Na wtorkowym posiedzeniu rząd przyjął przepisy zmieniające rozporządzenie w sprawie zakazu stosowania materiału siewnego odmian kukurydzy MON 810, przedłożone przez ministra rolnictwa i rozwoju wsi. Celem nowelizacji jest aktualizacja listy odmian genetycznie zmodyfikowanej kukurydzy, tak aby zakazać stosowania w Polsce upraw, które znajdują się w swobodnym obrocie na terytorium 10 państw Unii Europejskiej.
Krzysztof Koślicki 22.04.2025Od 18 kwietnia policja oraz żandarmeria wojskowa będą mogły karać tych, którzy bez zezwolenia m.in. fotografują i filmują szczególnie ważne dla bezpieczeństwa lub obronności państwa obiekty resortu obrony narodowej, obiekty infrastruktury krytycznej oraz ruchomości. Obiekty te zostaną specjalnie oznaczone.
Robert Horbaczewski 17.04.2025Kompleksową modernizację instytucji polskiego rynku pracy poprzez udoskonalenie funkcjonowania publicznych służb zatrudnienia oraz form aktywizacji zawodowej i podnoszenia umiejętności kadr gospodarki przewiduje podpisana w czwartek przez prezydenta Andrzeja Dudę ustawa z dnia 20 marca 2025 r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia. Ustawa, co do zasady, wejdzie w życie pierwszego dnia miesiąca następującego po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.
Grażyna J. Leśniak 11.04.2025Identyfikator: | Dz.U.2014.840 |
Rodzaj: | Rozporządzenie |
Tytuł: | Zmiana rozporządzenia w sprawie akredytacji placówek doskonalenia nauczycieli. |
Data aktu: | 17/06/2014 |
Data ogłoszenia: | 26/06/2014 |
Data wejścia w życie: | 27/07/2014 |