Projekt budżetu na rok 2005(1)
(2004/C 187/01)
(Dz.U.UE C z dnia 22 lipca 2004 r.)
Europol
Tytuł Rozdział Artykuł | Opis | Projekt wykonania na rok 2003 | Budżet na rok 2004 | Projekt budżetu na rok 2005 | Komentarz | |||
1 | DOCHODY | |||||||
10 | Składki | |||||||
100 | Składki Państw Członkowskich | 50.722.884 | 51.939.319 | 51.938.192 |
Patrz: załącznik B. W kwocie na rok 2005, 4.552 mln euro przewidziane jest na dalszy rozwój i promocję EIS/EISA w nowych Państwach Członkowskich oraz na konkretny rozwój EISA (patrz: art. 100). Niezależnie od art. 38 ust. 1 rozporządzenia finansowego, niniejsza kwota powinna zostać wykorzystana tylko raz i w zakresie jednomyślnie zadecydowanym przez Zarząd. W tej kwocie ujęto także 174 mln euro przewidziane na poszerzone działania mające na celu zwalczanie terroryzmu. Kwota na rok 2003 obejmuje również kwotę przeznaczoną na były art. 500. |
|||
101 | Saldo roku budżetowego t-2 | 1.696.116 | 4.019.681 | 8.444.418 | Kwota na rok 2003 obejmuje również kwotę przeznaczoną na były art. 501. | |||
Razem Rozdział 10 | 52.419.000 | 55.959.000 | 60.382.610 | |||||
11 | Inne dochody | |||||||
110 | Odsetki | 1.013.636 | 1.000.000 | 1.100.000 | ||||
111 | Personel pracujący nad projektem TECS | 1.470.208 | - | - | Od roku 2004 w art. 600 nie przewiduje się kosztów personelu projektu TECS. | |||
112 | Wpływy z opodatkowania personelu Europolu | 1.521.961 | 1.700.000 | 1.840.000 | Kwota ta obejmuje 60 tyś. euro na poszerzone działania mające na celu zwalczanie terroryzmu | |||
113 | Dochody różne | 80.858 | 100.000 | 100.000 | ||||
Razem Rozdział 11 | 4.086.663 | 2.800.000 | 3.040.000 | |||||
12 | Finansowanie pochodzące od osób trzecich | - | ||||||
120 | Składki Europejskiego Banku Centralnego na dochodzenie fałszerstw | p. m. | p. m. | Niezależnie od art. 35 Konwencji o Europolu oraz art. 16 rozporządzenia finansowego, Zarząd może jednomyślnie i na wniosek dyrektora zweryfikować kwotę środków, pod warunkiem że całkowite dochody pokryją całkowite wydatki (patrz: art. 320). Propozycja dyrektora powinna byc zgodna z porozumieniem zawartym pomiędzy Europolem a Europejskim Bankiem Centralnym. | ||||
121 | Finansowanie projektów przez Komisją Europejska i inne zaangażowane strony | 383.756 | p. m. | p.m. |
Niezależnie od art. 35 Konwencji o Europolu oraz art. 16 rozporządzenia finansowego, Zarząd może jednomyślnie i na wniosek dyrektora zweryfikować kwotę środków, pod warunkiem że całkowite dochody pokryją całkowite wydatki (patrz: art. 321). Niniejszy artykuł może również obejmować składki uczestników. Własne składki Europolu na rzecz projektów podporządkowane są innym artykułom. |
|||
Razem Rozdział 12 | 383.756 | p. m. | p. m. | |||||
RAZEM TYTUŁ 1 | 56.889.418 | 58.759.000 | 63.422.610 | |||||
2 | PERSONEL | |||||||
20 | Koszty związane z wynagrodzeniem |
Patrz: załącznik A. Rozdział ten obejmuje również pracowników czasowych zatrudnionych przez agencje lub firm konsultingowe w przypadku, gdy pracownicy ci obejmują wolne stanowiska oraz praktykantów. |
||||||
200 | Pracownicy Europolu | 26.000.000 | 28.750.000 | 33.175.000 | Kwota ta obejmuje kwotę 1.315 mln euro na poszerzone działania mające na celu zwalczanie terroryzmu. | |||
201 | Pracownicy miejscowi | 680.000 | 580.000 | 600.000 | ||||
Razem Rozdział 20 | 26.680.000 | 29.330.000 | 33.775.000 | |||||
21 | Inne koszty związane z personelem | |||||||
210 | Zatrudnianie | 273.704 | 250.000 | 265.000 | ||||
211 | Szkolenia dla pracowników Europolu | 205.787 | 330.000 | 343.000 | Kwota ta obejmuje 18 tyś. euro na poszerzone działania mające na celu zwalczanie terroryzmu. | |||
Razem Rozdział 21 | 479.491 | 580.000 | 608.000 | |||||
RAZEM TYTUŁ 2 | 27.159.491 | 29.910.000 | 34.383.000 | |||||
3 | INNE WYDATKI | |||||||
30 | Koszty związane z działalnością | |||||||
300 | Posiedzenia | 472.084 | 584.000 | 823.000 | Kwota ta obejmuje 70 tys. euro na poszerzone działania mające na celu zwalczanie terroryzmu. | |||
301 | Tłumaczenia | 241.457 | 693 000 | 652.000 | Kwota ta obejmuje 30 tyś. euro na poszerzone działania mające na celu zwalczanie terroryzmu. | |||
302 | Drukowanie | 217.117 | 242.000 | 263.000 | ||||
303 | Podróże | 525.778 | 996.000 | 1.210.000 | Kwota ta obejmuje 120 tyś. euro na poszerzone działania mające na celu zwalczanie terroryzmu. | |||
304 | Badania, konsultacje | 202.056 | 494.000 | 747.000 | ||||
305 | Szkolenia | 147.386 | 78.000 | 125.000 | ||||
306 | Wyposażenie techniczne | 17.456 | 62.000 | 70.000 | ||||
Razem Rozdział 30 | 1.823.334 | 3.149.000 | 3.890.000 | |||||
31 | Wsparcie ogólne | |||||||
310 | Koszty utrzymania budynków | 904.459 | 740.000 | 923.000 | Kwota ta obejmuje 43 tyś. euro na poszerzone działania mające na celu zwalczanie terroryzmu | |||
311 | Pojazdy | 128.501 | 171.000 | 170.000 | ||||
312 | Technologie informatyczne i komunikacyjne | 2.064.120 | 2.354.000 | 2.475.000 | Kwota ta obejmuje 105 tyś. euro na poszerzone działania mające na celu zwalczanie terroryzmu | |||
313 | Komunikacja | 3.223.776 | 5.416.000 | 5.178.000 | Kwota ta obejmuje 43 tyś. euro na poszerzone działania mające na celu zwalczanie terroryzmu | |||
314 | Dokumentacja i zbiory ogólnie dostępne | 306.992 | 320.000 | 350.000 | ||||
315 | Dotacje | 570.661 | 405.000 | 693.000 | Kwota ta obejmuje 43 tyś. euro na poszerzone działania mające na celu zwalczanie terroryzmu | |||
316 | Inne nabytki | 48.803 | 300.000 | 290.000 | ||||
317 | Inne koszty bieżące | 308.768 | 425.000 | 448.000 | Kwota ta obejmuje 13 tyś. euro na poszerzone działania mające na celu zwalczanie terroryzmu | |||
318 | Koszty instalacyjne, dodatkowe budynki | 814.263 | p.m. | - | ||||
Razem Rozdział 31 | 8.370.342 | 10.131.000 | 10.527.000 | |||||
32 | Wydatki finansowane przez strony trzecie | |||||||
320 | Koszty pokrywane przez Europejski Bank Centralny związane z dochodzeniem fałszerstw | - | p.m. | p.m. | Niezależnie od art. 35 Konwencji o Europolu oraz art. 16 rozporządzenia finansowego, Zarząd może jednomyślnie i na wniosek dyrektora zweryfikować kwotę środków, pod warunkiem że całkowite dochody pokryją całkowite wydatki (patrz: art. 320). Propozycja dyrektora powinna być zgodna z porozumieniem zawartym pomiędzy Europolem a Europejskim Bankiem Centralnym. | |||
321 | Finansowanie kosztów projektów przez Komisję Europejską i inne zaangażowane strony | 383.756 | p.m. | p.m. |
Niniejszy artykuł obejmuje wydatki związane z projektami finansowanymi z programów UE. Niezależnie od art. 35 Konwencji o Europolu oraz art. 16 rozporządzenia finansowego, Zarząd może jednomyślnie i na wniosek dyrektora zweryfikować kwotę środków, pod warunkiem że całkowite dochody pokryją całkowite wydatki (patrz: art.121). Własne składki Europolu na rzecz projektów podporządkowane są innym artykułom. |
|||
Razem Rozdział 32 | 383.756 | p.m. | p.m. | |||||
RAZEM TYTUŁ 3 | 10.577.432 | 13.280.000 | 14.417.000 | |||||
4 | JEDNOSTKI I ORGANY | |||||||
40 | Koszty związane z wynagrodzeniem | Patrz: załącznik A Rozdział ten obejmuje również pracowników czasowych zatrudnionych przez agencje lub firm konsultingowe w przypadku gdy pracownicy ci obejmują wolne stanowiska oraz praktykantów. | ||||||
400 | Pracownicy Europolu | 628.028 | 684.000 | 775.000 | ||||
401 | Pracownicy miejscowi | - | p.m. | p.m. | ||||
Razem Rozdział 40 | 628.028 | 684.000 | 775.000 | |||||
41 | Inne koszty związane z personelem | - | p.m. | p.m. | ' | |||
410 | Zatrudnianie | |||||||
Razem Rozdzial 41 | - | p.m. | p.m. | |||||
42 | Inne koszty bieżące | |||||||
420 | Posiedzenia, Zarząd | 578.000 | 900.000 | 970.000 | ||||
421 | Działania wspierające, Zarząd | 339.394 | 600.000 | 653.000 | ||||
422 | Posiedzenia, Wspólny Organ Nadzorczy | 209.886 | 490.000 | 580.000 | ||||
423 | Działania wspierające, Wspólny Organ Nadzorczy | 218.485 | 470.000 | 570.000 | ||||
424 | Kontroler finansowy | 3.963 | 16.000 | 10.000 | ||||
425 | Wspólny komitet audytu | 36.594 | 25.000 | 32.000 | ||||
Razem Rozdział 42 | 1.386.323 | 2.501.000 | 2.815.000 | |||||
RAZEM TYTUŁ 4 | 2.014.351 | 3.185.000 | 3.590.000 | |||||
TECS | ||||||||
60 | Zespół projektu | |||||||
600 | Personel | 1.470.208 | - | - | Od roku 2004 w art. 600 nie przewiduje się kosztów personelu projektu TECS. | |||
601 | Posiedzenia | 92.975 | 142.000 | 76.000 | ||||
602 | Konsultacje | 756.494 | 1.199.000 | 2.670.000 |
Począwszy od roku 2005 wszelkie koszty konsultacji zawarte w Tytule 6 przenosi się do art. 602. Do tej pory niektóre koszty konsultacji były ujęte w rozdziale 61. W kwocie na rok 2005, 1.155,00 euro przewidziane jest na dalszy rozwój i promocją EIS/ EISA w nowych Państwach Członkowskich. oraz na konkretny rozwój EISA. (patrz: art. 100). |
|||
603 | Inne koszty zespołu projektu | 240.385 | 219.000 | 304.610 | W kwocie na rok 2005, 117.000 euro przewidziane jest na dalszy rozwój i promocje EIS/EISA w nowych Państwach Członkowskich (patrz: art. 100). | |||
Razem Rozdzial 60 | 2.560.062 | 1.560.000 | 3.050.610 | |||||
61 | Rozwój i wdrażanie | |||||||
610 | Analiza, współpraca, system indeksu i bezpieczeństwa | 1.665.975 | 3.981.000 | 2.887.000 | ||||
611 | System informatyczny | 9.432.000 | 6.843.000 | 5.095.000 | W kwocie na rok 2005, 3.280.000 euro przewidziane jest na dalszy rozwój i promocję EIS/EISA w nowych Państwach Członkowskich oraz na konkretny rozwój EISA (patrz: art. 100). | |||
Razem Rozdział 61 | 11.097.975 | 10.824.000 | 7.982.000 | |||||
RAZEM TYTUŁ 6 | 13.658.037 | 12.384.000 | 11.032.610 | |||||
RAZEM DOCHODY, CZĘŚĆ A |
56.889.418(1) | 58.759.000 (2) | 63.422.610 | |||||
RAZEM WYDATKI, CZĘŚĆ A |
53.409.311 (3) | 58.759.000 (4) | 63.422.610 | |||||
SALDO | 3.480.108 | - | - | |||||
(1) Ze względu na personel TECS całkowita suma dochodów i wydatków na rok 2003 jesi o 1.470.208 euro wyższa niż wskazano. Jednakże nie wpływa to na saldo roku. | ||||||||
(2) Jest to całkowita kwota pierwotnie przyjętego budżetu na rok 2004 z wyłączeniem SAB i przeniesień związanych z poszerzonymi działaniami mającymi na celu Zwalczanie terroryzmu, które nie zostały jeszcze przyjęte i zatwierdzone. | ||||||||
(3) Patrz: przypis 1. | ||||||||
(4) Patrz: przypis 2. |
______
(1) Przyjęty przez Radę 28 czerwca 2004 r.
Państwo gospodarza
Tytuł Rozdział Artykuł | Opis | Projekt wykonania na rok 2003 | Budżet na rok 2004 | Projekt budżetu na rok 2005 | Komentarz |
7 | DOCHODY, PAŃSTWO GOSPODARZA | ||||
70 | Składki | ||||
700 | Składki państwa gospodarza, bezpieczeństwo | 2.146.855 | 2.261.104 | 1.833.649 | Niezależnie od art. 35 Konwencji o Europolu oraz art. 16 rozporządzenia finansowego, Zarząd może jednomyślnie i na wniosek dyrektora zweryfikować kwotę środków, pod warunkiem że całkowite dochody pokryją całkowite wydatki (patrz: rozdział 80). Propozycja dyrektora powinna być zgodna z porozumieniem zawartym pomiędzy Europolem a Holenderskim Ministerstwem Sprawiedliwości. |
701 | Składki państwa gospodarza, budynki | 2.075.000 | p.m. | p.m. |
Kwota wykazana na rok 2003 została w w/w roku ujęta w art. 700. Niezależnie od art. 35 Konwencji o Europolu oraz art. 16 rozporządzenia finansowego, Zarząd może jednomyślnie i na wniosek dyrektora zweryfikować kwotę środków, pod warunkiem że całkowite dochody pokryją całkowite wydatki (patrz: art. 810). Propozycja dyrektora powinna być zgodna z porozumieniem zawartym pomiędzy Europolem a Holender- s skim Ministerstwem Sprawiedliwości. |
702 | Saldo roku budżetowego t-2 | 6.633 | 15.896 | 512.351 | |
Razem Rozdzial 70 | 4 228.488 | 2277.000 | 2.346.000 | ||
71 | Inne dochody | 47 | p.m. | p.m. | |
711 | Inne | ||||
Razem Rozdział 71 | - | p.m. | p.m. | ||
RAZEM TYTUŁ 7 | 4.228.536 | 2.277.000 | 2.346.000 | ||
8 | WYDATKI, PAŃSTWO GOSPODARZA | ||||
80 | Bezpieczeństwo | Niezależnie od art. 35 Konwencji o Europolu oraz art. 16 rozporządzenia finansowego, Zarząd może jednomyślnie i na wniosek dyrektora zweryfikować kwotę środków, pod warunkiem że całkowite dochody pokryją całkowite wydatki (patrz: art. 700). Propozycja dyrektora powinna być zgodna z porozumieniem zawartym pomiędzy Europolem a Holenderskim Ministerstwem Sprawiedliwości. | |||
800 | Personel | 1.545.903 | 2.085.000 | 2.140.000 | |
801 | Inwestycje | 28.394 | 8.500 | 26.000 | |
802 | Inne wydatki | 95.905 | 183.500 | 180.000 | |
Razem Rozdział 80 | 1.670.201 | 2.277.000 | 2.346.000 | ||
81 | Koszty utrzymania budynków | 2.060.500 | p. m. | p.m. | |
810 | Koszty utrzymania budynków, państwo gospodarza | Niezależnie od art. 35 Konwencji o Europolu oraz art. 16 rozporządzenia finansowego, Zarząd może jednomyślnie i na wniosek dyrektora zweryfikować kwotę środków, pod warunkiem że całkowite dochody pokryją całkowite wydatki (patrz: art. 701). Propozycja dyrektora powinna być zgodna z porozumieniem zawartym pomiędzy Europolem a Holenderskim Ministerstwem Sprawiedliwości. | |||
Razem Rozdział 81 | 2.060.500 | p. m. | p.m. | ||
RAZEM TYTUŁ 8 | 3.730.701 | 2.277.000 | 2.346.000 | ||
RAZEM DOCHODY, CZĘŚĆ C |
4.228.536 | 2.277.000 | 2.346.000 | ||
RAZEM WYDATKI, CZĘŚĆ C |
3.730.701 | 2.277.000 | 2.346.000 | ||
SALDO, CZĘŚĆ C | 497.834 | - | - | ||
Uwaga: Ze wzglądu na zaokrąglenie kwot, sumy kwot za rok 2003 mogą różnić się od kwot uzyskanych po zsumowaniu poszczególnych pozycji. |
ZAŁĄCZNIKI
W ciągu pierwszych 5 miesięcy obowiązywania mechanizmu konsultacji społecznych projektów ustaw udział w nich wzięły 24 323 osoby. Najpopularniejszym projektem w konsultacjach była nowelizacja ustawy o broni i amunicji. W jego konsultacjach głos zabrało 8298 osób. Podczas pierwszych 14 miesięcy X kadencji Sejmu RP (2023–2024) jedynie 17 proc. uchwalonych ustaw zainicjowali posłowie. Aż 4 uchwalone ustawy miały źródła w projektach obywatelskich w ciągu 14 miesięcy Sejmu X kadencji – to najważniejsze skutki reformy Regulaminu Sejmu z 26 lipca 2024 r.
24.04.2025Senat bez poprawek przyjął w środę ustawę, która obniża składkę zdrowotną dla przedsiębiorców. Zmiana, która wejdzie w życie 1 stycznia 2026 roku, ma kosztować budżet państwa 4,6 mld zł. Według szacunków Ministerstwo Finansów na reformie ma skorzystać około 2,5 mln przedsiębiorców. Teraz ustawa trafi do prezydenta Andrzaja Dudy.
23.04.2025Rada Ministrów przyjęła we wtorek, 22 kwietnia, projekt ustawy o zmianie ustawy – Prawo geologiczne i górnicze, przedłożony przez minister przemysłu. Chodzi o wyznaczenie podmiotu, który będzie odpowiedzialny za monitorowanie i egzekwowanie przepisów w tej sprawie. Nowe regulacje dotyczą m.in. dokładności pomiarów, monitorowania oraz raportowania emisji metanu.
22.04.2025Na wtorkowym posiedzeniu rząd przyjął przepisy zmieniające rozporządzenie w sprawie zakazu stosowania materiału siewnego odmian kukurydzy MON 810, przedłożone przez ministra rolnictwa i rozwoju wsi. Celem nowelizacji jest aktualizacja listy odmian genetycznie zmodyfikowanej kukurydzy, tak aby zakazać stosowania w Polsce upraw, które znajdują się w swobodnym obrocie na terytorium 10 państw Unii Europejskiej.
22.04.2025Od 18 kwietnia policja oraz żandarmeria wojskowa będą mogły karać tych, którzy bez zezwolenia m.in. fotografują i filmują szczególnie ważne dla bezpieczeństwa lub obronności państwa obiekty resortu obrony narodowej, obiekty infrastruktury krytycznej oraz ruchomości. Obiekty te zostaną specjalnie oznaczone.
17.04.2025Kompleksową modernizację instytucji polskiego rynku pracy poprzez udoskonalenie funkcjonowania publicznych służb zatrudnienia oraz form aktywizacji zawodowej i podnoszenia umiejętności kadr gospodarki przewiduje podpisana w czwartek przez prezydenta Andrzeja Dudę ustawa z dnia 20 marca 2025 r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia. Ustawa, co do zasady, wejdzie w życie pierwszego dnia miesiąca następującego po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.
11.04.2025Identyfikator: | Dz.U.UE.C.2004.187.1 |
Rodzaj: | Akt przygotowawczy |
Tytuł: | Budżet na rok 2005. |
Data aktu: | 28/06/2004 |
Data ogłoszenia: | 22/07/2004 |