(2006/C 128/11)
(Dz.U.UE C z dnia 1 czerwca 2006 r.)
Nałożenie zobowiązań z tytułu świadczenia usług publicznych w zakresie regularnych połączeń lotniczych na następujących trasach:
1. Gjögur - Reykjavík (w obie strony)
2. Bíldudalur - Reykjavík (w obie strony)
3. Sauđárkrókur - Reykjavík (w obie strony)
4. Grímsey - Akureyri (w obie strony)
5. Vopnafjörđur - Ţórshöfn - Akureyri (w obie strony)
6. Höfn - Reykjavík (w obie strony)
1. WPROWADZENIE
Zgodnie z art. 4 ust. 1 lit. a) rozporządzenia Rady (EWG) nr 2408/92 z dnia 23 lipca 1992 r. w sprawie dostępu przewoźników lotniczych Wspólnoty do wewnątrzwspólnotowych tras lotniczych (http://europa. eu.int/eur-lex/lex/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=CELEX:31992R2408:EN:HTML), Islandia podjęła decyzję o kontynuowaniu nakładania zobowiązań z tytułu wykonywania usług publicznych w zakresie regularnych połączeń lotniczych od dnia 1 stycznia 2007 r. na następujących trasach:
1. Gjögur - Reykjavík (w obie strony)
2. Bíldudalur - Reykjavík (w obie strony)
3. Sauđárkrókur - Reykjavík (w obie strony)
4. Grímsey - Akureyri (w obie strony)
5. Vopnafjörđur - Ţórshöfn - Akureyri (w obie strony)
6. Höfn - Reykjavík (w obie strony)
2. ZOBOWIĄZANIA Z TYTUŁU ŚWIADCZENIA USŁUG PUBLICZNYCH OBEJMUJĄ:
2.1. Minimalna częstotliwość lotów, zdolność przewozowa, trasy lotnicze i rozkład lotów
Wymagania te obowiązują w okresie działalności od 1 stycznia 2007 r. do 31 grudnia 2009 r. (trzy lata).
Minimalna częstotliwość lotów:
– Reykjavík - Gjögur - Reykjavík: 2 loty w obie strony tygodniowo
– Reykjavík - Bíldudalur - Reykjavík: 6 lotów w obie strony tygodniowo
– Reykjavík - Sauðárkrókur - Reykjavík: 5 lotów w obie strony tygodniowo
– Aureyri - Grímsey - Akureyri: 3 loty w obie strony tygodniowo
– Akureyri - Vopnafjörður - Þórshöfn - Akureyri: 5 lotów w obie strony tygodniowo
– Reykjavík - Höfn - Reykjavík: 7 lotów w obie strony tygodniowo
Trasy lotnicze
– Usługi są świadczone bez międzylądowania.
Rozkład lotów
– Reykjavík - Gjögur - Reykjavík: odlot z Reykjavíku o 09:00 lub później; przylot do Reykjavíku nie później niż o 17:00.
– Reykjavík - Bíldudalur - Reykjavík: odlot z Reykjavíku o 09:00 lub później; przylot do Reykjavíku nie później niż o 19:00.
– Reykjavík - Sauðárkrókur - Reykjavík: odlot z Reykjavíku o 08:00:00 lub później; przylot do Reykjavíku nie później niż o 19:00.
– Akureyri - Grímsey - Akureyri: odlot z Akureyri o 09:00 lub później; przylot do Akureyri nie później niż o 17:00.
– Akureyri - Vopnafjörður - Þórshöfn - Akureyri: odlot z Akureyri o 09:00 lub później;
pzylot do Akureyri nie później niż o 17:00.
– Reykjavík - Höfn - Reykjavík: odlot z Reykjavíku o 08:00 lub później; przylot do Reykjavíku nie później niż o 18:00.
Zdolność przewozowa
– Reykjavík - Gjögur - Reykjavík: podczas każdego lotu w obie strony jest dostępnych przynajmniej 9 miejsc.
– Reykjavík - Bíldudalur - Reykjavík: podczas każdego lotu w obie strony jest dostępnych przynajmniej 9 miejsc.
– Reykjavík - Sauðárkrókur - Reykjavík: podczas każdego lotu w obie strony jest dostępnych przynajmniej 15 miejsc.
– Akureyri - Grímsey - Akureyri: w okresie od 1 września do 30 kwietnia podczas każdego lotu w obie strony jest dostępnych przynajmniej 9 miejsc. W okresie od 1 maja do 31 sierpnia podczas każdego lotu w obie strony jest dostępnych przynajmniej 15 miejsc.
– Akureyri - Vopnafjörður - Þórshöfn - Akureyri: w okresie od 1 września do 30 kwietnia podczas każdego lotu w obie strony jest dostępnych przynajmniej 9 miejsc. W okresie od 1 maja do 31 sierpnia podczas każdego lotu w obie strony jest dostępnych przynajmniej 15 miejsc.
– Reykjavík - Höfn - Reykjavík: podczas każdego lotu w obie strony jest dostępnych przynajmniej 15 miejsc.
2.2. Kategoria samolotów
– Reykjavík - Gjögur - Reykjavík: w okresie od 1 listopada do 31 maja wymagane loty powinien obsługiwać samolot wielosilnikowy z silnikami turbośmigłowymi, zarejestrowany dla co najmniej 9 pasażerów i 600 kg ładunku; w okresie od 1 czerwca do 31 października wymagane loty powinien obsługiwać samolot wielosilnikowy z silnikami turbośmigłowymi, zarejestrowany dla co najmniej 9 pasażerów i 200 kg ładunku.
– Reykjavík - Bíldudalur - Reykjavík: wymagane loty powinien obsługiwać samolot wielosilnikowy z silnikami turbośmigłowymi, zarejestrowany dla co najmniej 9 pasażerów.
– Reykjavík - Sauðárkrókur - Reykjavík: wymagane loty powinien obsługiwać samolot wielosilnikowy z silnikami turbośmigłowymi, zarejestrowany dla co najmniej 15 pasażerów.
– Akureyri - Grímsey - Akureyri: w okresie od 1 września do 30 kwietnia wymagane loty powinien obsługiwać samolot wielosilnikowy z silnikami turbośmigłowymi, zarejestrowany dla co najmniej 9 pasażerów; w okresie od 1 maja do 31 sierpnia wymagane loty powinien obsługiwać samolot wielosilnikowy z silnikami turbośmigłowymi, zarejestrowany dla co najmniej 15 pasażerów.
– Akureyri - Vopnafjörður - Þórshöfn - Akureyri: w okresie od 1 września do 30 kwietnia wymagane loty powinien obsługiwać samolot wielosilnikowy z silnikami turbośmigłowymi, zarejestrowany dla co najmniej 9 pasażerów; w okresie od 1 maja do 31 sierpnia wymagane loty powinien obsługiwać samolot wielosilnikowy z silnikami turbośmigłowymi, zarejestrowany dla co najmniej 15 pasażerów.
– Reykjavík - Höfn - Reykjavík: wymagane loty powinien obsługiwać samolot wielosilnikowy z silnikami turbośmigłowymi, zarejestrowany dla co najmniej 15 pasażerów.
Przewoźnicy powinni wziąć pod uwagę obowiązujące na lotniskach wymagania techniczne i operacyjne.
2.3. Taryfy
Maksymalna podstawowa opłata za przelot w jedną stronę (w pełni elastyczna), nie obejmująca opłat lotniskowych i składki ubezpieczeniowej nie może przekroczyć następującej wysokości (wskaźnik cen ze stycznia 2006 r.):
1. Reykjavík - Gjögur 9 280 ISK (+ 930 ISK)
2. Reykjavík - Bíldudalur 9 280 ISK (+ 930 ISK)
3. Reykjavík - Sauðárkrókur 9 280 ISK (+ 930 ISK)
4. Akureyri - Grímsey 8 090 ISK (+ 930 ISK)
5. Akureyri - Vopnafjörður 10 190 ISK (+ 930 ISK)
6. Akureyri - Þórshöfn 10 190 ISK (+ 930 ISK)
7. Reykjavík - Höfn 11 520 ISK (+ 930 ISK)
Zgodnie z przyjętą praktyką w ofercie powinny znaleźć się zniżki socjalne.
Ceny biletów mogą się zmieniać zgodnie ze zmianami wskaźnika cen towarów i usług konsumpcyjnych, jednak nie częściej niż co 6 miesięcy.
2.4. Stawki przewozowe
Reykjavík - Gjögur - Reykjavík: W okresie od 1 listopada do 31 maja opłata za przewóz wynosi maksymalnie 680 ISK bez VAT, a opłata za 1 kg ładunku wynosi maksymalnie 19 ISK bez VAT (wskaźnik cen ze stycznia 2006 r.).
2.5. Ciągłość świadczenia usług
Liczba lotów odwołanych z przyczyn bezpośrednio związanych z przewoźnikiem nie może przekroczyć 4 % planowanej liczby lotów w skali rocznej.
2.6. Ustalenia dotyczące współpracy
Po przeprowadzeniu procedury przetargowej, która ogranicza dostęp do następujących tras:
1. Gjögur - Reykjavík (w obie strony)
2. Bíldudalur - Reykjavík (w obie strony)
3. Sauđárkrókur - Reykjavík (w obie strony)
4. Grímsey - Akureyri (w obie strony)
5. Vopnafjörđur - Ţórshöfn - Akureyri (w obie strony)
6. Höfn - Reykjavík (w obie strony)
do jednego przewoźnika, obowiązują następujące warunki:
Taryfy
Wszystkie taryfy połączeniowe do/z innych usług lotniczych muszą być oferowane na takich samych warunkach dla wszystkich przewoźników. Z tego wymogu zwolnione są taryfy połączeniowe do/z innych usług lotniczych świadczonych przez oferenta, pod warunkiem że taryfa stanowi maksymalnie 40 % w pełni elastycznej taryfy.
Warunki transferu
Wszystkie warunki określone przez przewoźnika, dotyczące transferu pasażerów na trasy i z tras innych przewoźników, łącznie z czasem oczekiwania na połączenie i pośrednictwem w odprawie biletowo-bagażowej, muszą być obiektywne i niedyskryminujące.
3. DODATKOWE INFORMACJE MOŻNA UZYSKAĆ POD ADRESEM:
Ríkiskaup (the State Trading Centre)
Borgartún 7,
P.O. Box 5100,
IS-125 Reykjavík
Telefon: (354) 530 14 00
Faks: (354) 530 14 14
W ciągu pierwszych 5 miesięcy obowiązywania mechanizmu konsultacji społecznych projektów ustaw udział w nich wzięły 24 323 osoby. Najpopularniejszym projektem w konsultacjach była nowelizacja ustawy o broni i amunicji. W jego konsultacjach głos zabrało 8298 osób. Podczas pierwszych 14 miesięcy X kadencji Sejmu RP (2023–2024) jedynie 17 proc. uchwalonych ustaw zainicjowali posłowie. Aż 4 uchwalone ustawy miały źródła w projektach obywatelskich w ciągu 14 miesięcy Sejmu X kadencji – to najważniejsze skutki reformy Regulaminu Sejmu z 26 lipca 2024 r.
24.04.2025Senat bez poprawek przyjął w środę ustawę, która obniża składkę zdrowotną dla przedsiębiorców. Zmiana, która wejdzie w życie 1 stycznia 2026 roku, ma kosztować budżet państwa 4,6 mld zł. Według szacunków Ministerstwo Finansów na reformie ma skorzystać około 2,5 mln przedsiębiorców. Teraz ustawa trafi do prezydenta Andrzaja Dudy.
23.04.2025Rada Ministrów przyjęła we wtorek, 22 kwietnia, projekt ustawy o zmianie ustawy – Prawo geologiczne i górnicze, przedłożony przez minister przemysłu. Chodzi o wyznaczenie podmiotu, który będzie odpowiedzialny za monitorowanie i egzekwowanie przepisów w tej sprawie. Nowe regulacje dotyczą m.in. dokładności pomiarów, monitorowania oraz raportowania emisji metanu.
22.04.2025Na wtorkowym posiedzeniu rząd przyjął przepisy zmieniające rozporządzenie w sprawie zakazu stosowania materiału siewnego odmian kukurydzy MON 810, przedłożone przez ministra rolnictwa i rozwoju wsi. Celem nowelizacji jest aktualizacja listy odmian genetycznie zmodyfikowanej kukurydzy, tak aby zakazać stosowania w Polsce upraw, które znajdują się w swobodnym obrocie na terytorium 10 państw Unii Europejskiej.
22.04.2025Od 18 kwietnia policja oraz żandarmeria wojskowa będą mogły karać tych, którzy bez zezwolenia m.in. fotografują i filmują szczególnie ważne dla bezpieczeństwa lub obronności państwa obiekty resortu obrony narodowej, obiekty infrastruktury krytycznej oraz ruchomości. Obiekty te zostaną specjalnie oznaczone.
17.04.2025Kompleksową modernizację instytucji polskiego rynku pracy poprzez udoskonalenie funkcjonowania publicznych służb zatrudnienia oraz form aktywizacji zawodowej i podnoszenia umiejętności kadr gospodarki przewiduje podpisana w czwartek przez prezydenta Andrzeja Dudę ustawa z dnia 20 marca 2025 r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia. Ustawa, co do zasady, wejdzie w życie pierwszego dnia miesiąca następującego po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.
11.04.2025Identyfikator: | Dz.U.UE.C.2006.128.27 |
Rodzaj: | Informacja |
Tytuł: | Komunikat Urzędu Nadzoru EFTA na mocy art. 4 ust. 1 lit. a) aktu, o którym mowa w pkt 64a załącznika XIII do Porozumienia o EOG (rozporządzenie Rady (EWG) nr 2408/92 z dnia 23 lipca 1992 r. w sprawie dostępu przewoźników lotniczych Wspólnoty do wewnątrzwspólnotowych tras lotniczych). |
Data aktu: | 01/06/2006 |
Data ogłoszenia: | 01/06/2006 |