Nr referencyjny: EF/TA/05/08
(2006/C 230 A/01)
(Dz.U.UE C z dnia 23 września 2006 r.)
Europejska Fundacja na rzecz Poprawy Warunków Życia i Pracy z siedzibą w Dublinie jest autonomicznym organem ustanowionym rozporządzeniem Rady Ministrów Wspólnot Europejskich. Fundacja Europejska organizuje otwarty konkurs na nieobsadzone stanowisko oraz w celu utworzenia listy rezerwowej kandydatów na następujące stanowisko:
Kierownik Działu Technologii Informacyjnych i Komunikacyjnych
(kobieta lub mężczyzna)
Fundacja jest pracodawcą przestrzegającym zasad równych szans.
Kandydaci proszeni są o uważne zaznajomienie się z niniejszym zawiadomieniem o konkursie oraz o korzystanie jedynie z oficjalnego formularza zgłoszeniowego:
I. OBOWIĄZKI
Kierownik Działu Technologii Informacyjnych i Komunikacyjnych (Kierownik ICT) doradza Dyrektorowi Fundacji w zakresie rozwoju możliwości technologii informacyjnych i komunikacyjnych Fundacji oraz podlega bezpośrednio Dyrektorowi Fundacji, który jest odpowiedzialny za wszelkie decyzje dotyczące strategii Fundacji. Osoba na przedmiotowym stanowisku kieruje zespołem fachowców w dziedzinie ICT i odgrywa kluczową rolę w zapewnieniu, że strategia oraz infrastruktura ICT odpowiednio przyczyniają się do podwyższania wydajności i efektywności działań Fundacji.
To kluczowe stanowisko ma charakter zarówno techniczny, jak i usługowy. Jeśli chodzi o aspekt techniczny, osoba na przedmiotowym stanowisku jest odpowiedzialna za jednoczesne wdrożenie odpowiedniej infrastruktury ICT i dostarczenie informacji o oprogramowaniu, które będzie spełniało wymagania użytkowników, oraz za wnoszenie wkładu w podnoszenie efektywności organizacji i włączanie wartości dodanej do działań prowadzonych przez Fundację. Jeśli chodzi o aspekt usługowy, nacisk kładzie się na dostarczanie skutecznych systemów informacyjnych oraz na wsparcie klientów.
Ściśle współpracując w sferze administracji, badań i informacji w Fundacji, osoba na przedmiotowym stanowisku będzie odpowiedzialna za:
– zarządzanie personelem i zasobami zespołu ICT,
– opracowanie i wdrożenie średnio- i długoplanowej strategii dotyczącej infrastruktury i usług zgodnie z potrzebami wynikającymi z działalności Fundacji,
– opracowywanie i wdrażanie rocznych biznesplanów,
– wspieranie i szkolenie użytkowników technologii informacyjnych poprzez dostarczanie niezbędnej wiedzy i umiejętności,
– zarządzanie odpowiednimi rozwiązaniami ICT, których wykonanie zostało zlecone na zewnątrz,
– zarządzanie budżetem ICT,
– zarządzanie systemami informacyjnymi, infrastrukturą i projektami Fundacji dotyczącymi opracowywania sieci internetowej,
– przyjmowanie innych obowiązków i odpowiedzialności zgodnie z poleceniami.
Od wybranego kandydata oczekuje się ustanowienia i utrzymywania skutecznych relacji pracowniczych z osobami na analogicznych stanowiskach w Komisji Europejskiej w państwach członkowskich i innych instytucjach.
II. WARUNKI REKRUTACJI
Konkurs otwarty jest dla kandydatów, którzy do ostatecznego terminu składania zgłoszeń będą spełniać następujące warunki:
A. WARUNKI OGÓLNE
– posiadanie obywatelstwa jednego z państw członkowskich Unii Europejskiej,
– posiadanie pełnych praw obywatelskich,
– posiadanie uregulowanego stosunku do służby wojskowej wynikającego z przepisów prawa,
– posiadanie referencji dotyczących cech charakteru świadczących o przydatności kandydata do wykonywania obowiązków związanych ze stanowiskiem.
B. WARUNKI SZCZEGÓŁOWE
1. Wymagane kwalifikacje i doświadczenie zawodowe:
– ukończone studia wyższe lub równoważne wykształcenie, stosownie do przedmiotowego stanowiska,
– minimum 9 lat doświadczenia zawodowego liczonego od ukończenia studiów, z czego co najmniej 5 lat w zakresie zarządzania na wyższym szczeblu w zakresie technologii informacyjnych i komunikacyjnych oraz udowodnione osiągnięcia w dziedzinie tworzenia i wdrażania polityki i strategii,
– posiadanie aktualnego doświadczenia i najnowszej wiedzy technicznej w zakresie architektury sieci, rozwiązań sieciowych i aplikacji biznesowych,
– doskonałe umiejętności interpersonalne oraz umiejętności w zakresie prezentacji.
2. Znajomość języków
Kandydaci muszą wykazać się dogłębną wiedzą jednego z urzędowych języków Unii Europejskiej(1) i zadowalającym poziomem znajomości drugiego języka urzędowego Unii Europejskiej, w tym dostateczną znajomością angielskiego. Znajomość innych języków urzędowych Unii Europejskiej będzie dodatkowym atutem.
Kandydat musi być w stanie udokumentować (kopie dyplomów, zaświadczenia wydane przez władze uczelni wyższych i pracodawców itp.), że spełnia konieczne warunki do objęcia stanowiska.
Poza ww. wymaganiami, zadaniem wyłonionego kandydata będzie:
– śledzenie najnowszych osiągnięć w dziedzinie technologii i aplikacji,
– przyjmowanie strategicznego i innowacyjnego podejścia do pracy i rozwiązywania problemów, czyli umiejętność identyfikacji i analizy w krótkim czasie kluczowych elementów danej kwestii, w celu osiągnięcia właściwych wyników,
– umiejętność wykazywania silnych cechy przywódczych, w tym umiejętność strategicznego myślenia, umiejętności instruktorskie i zdolność do podejmowania decyzji,
– wykazywanie zdolności w kierowaniu pracą i projektami w zaplanowany i usystematyzowany sposób,
– wykazywanie gruntownego zrozumienia zagadnień związanych z obsługą klienta i jakością,
– posiadanie umiejętności do motywowania innych oraz łatwość jasnego i prostego przekazywania pomysłów, myśli i koncepcji, zarówno w formie ustnej, jak i pisemnej, współpracownikom, interesariuszom Fundacji i innym osobom,
– wykazywanie profesjonalizmu umiejętności pracy w zespole oraz elastycznego podejścia do pracy i w kontaktach z ludźmi.
III. ORGANIZACJA KONKURSU
Konkurs na przedmiotowe stanowisko obejmuje ocenę zgłoszeń, przeprowadzenie egzaminu i rozmowę kwalifikacyjną z osobami umieszczonymi na liście kandydatów na stanowisko.
A. OCENA ZGŁOSZEŃ
1. Lista kandydatów zostanie sporządzona na podstawie osób, które złożą swoje zgłoszenia (wypełniając oficjalny formularz zgłoszeniowy i przesyłając go do Fundacji w określonym terminie - patrz: część V) i spełnią ogólne warunki określone w części II A. Lista ta wraz z odpowiednimi zgłoszeniami zostanie przekazana komisji rekrutacyjnej. W celu ułatwienia obsługi administracyjnej zgłoszeń kandydaci proszeni są o złożenie, wraz ze zgłoszeniem, listu motywacyjnego i życiorysu w języku angielskim.
2. Komisja rekrutacyjna dokona oceny zgłoszeń i sporządzi listę kandydatów spełniających warunki szczegółowe określone w części II B.
Komisja swoje decyzje podejmować będzie wyłącznie w oparciu o informacje zawarte w zgłoszeniu, potwierdzone dokumentami uzupełniającymi. Kandydaci niespełniający wymaganych warunków rekrutacji określonych w części II lub ci, którzy nie dostarczyli dokumentów odpowiednio potwierdzających informacje zawarte w formularzu zgłoszeniowym w wymaganym terminie, zostaną wyeliminowani na tym etapie. Życiorys nie będzie traktowany jako dokument uzupełniający.
Najbardziej odpowiedni kandydaci na przedmiotowe stanowisko zostaną zaproszeni do przystąpienia do testów i rozmowy(-ów) kwalifikacyjnej(-ych), którą(-e) przeprowadzi komisja rekrutacyjna.
3. Informacja dla kandydatów
Po zakończeniu każdego etapu kandydaci zostaną poinformowani o decyzji podjętej w stosunku do ich osoby.
B. LISTA REZERWOWA
Fundacja sporządzi także listę rezerwową składającą się z odpowiednich kandydatów.
Lista ta będzie listą rezerwową, z której rekrutowane będą osoby w przypadku powstania dodatkowych nieobsadzonych stanowisk. Lista rezerwowa będzie ważna przez dwa lata od daty zamknięcia niniejszego konkursu, a jej ważność może zostać przedłużona. Wyłonieni kandydaci zostaną o tym fakcie odpowiednio poinformowani.
IV. WARUNKI ZATRUDNIENIA
Kategoria i stopień
Wyłoniony kandydat zostanie zatrudniony w grupie funkcyjnej AD, grupa zaszeregowania 8.
Miejsce zatrudnienia
Dublin, Irlandia. Od wyłonionego kandydata wymaga się, aby miejsce jego zamieszkania znajdowało się w rozsądnej odległości od siedziby Fundacji.
Wynagrodzenie
Początkowe podstawowe wynagrodzenie miesięczne będzie odpowiadać grupie funkcyjnej AD, grupa zaszeregowania 8, stopień 2 zgodnie z tabelą płac, która stanowi treść art. 66 Regulaminu pracowniczego urzędników Unii Europejskiej i będzie zależało od wykształcenia i doświadczenia zawodowego kandydata. Wysokość wynagrodzenia zostanie odpowiednio podwyższona o dodatki określone w regulaminie pracowniczym.
Wynagrodzenie podlega podatkowi wspólnotowemu i innym potrąceniom określonym w regulaminie pracowniczym. Jest jednakże zwolnione z podatku krajowego.
Wynagrodzenie podlega irlandzkiemu współczynnikowi wyrównania, który obecnie wynosi 122,4 %.
V. ZGŁOSZENIA
Kandydaci muszą skorzystać z oficjalnego formularza zgłoszeniowego znajdującego się w niniejszym wydaniu Dziennika Urzędowego. Formularz można także pobrać ze strony internetowej Fundacji pod adresem: www.eurofound.europa.eu. Po wypełnieniu i podpisaniu formularza należy go wysłać wraz z życiorysem i listem motywacyjnym sporządzonym w języku angielskim i kserokopiami wszystkich dokumentów uzupełniających (tj. dyplomy, zaświadczenia o pracy i inne dokumenty potwierdzające informacje zawarte w formularzu zgłoszeniowym), najlepiej listem poleconym, nie później niż do dnia 23 października 2006 r. (decyduje data stempla pocztowego), na adres:
Ms Aoife Caomhánach
Secretary to Selection Committee
(Reference EF/TA/05/08)
European Foundation for the Improvement of Living and Working Conditions
Wyattville Road
Loughlinstown
Dublin 18
Irlandia
e-mail: recruit@eurofound.europa.eu
VI. WAŻNE INFORMACJE DLA KANDYDATÓW
– Kandydaci muszą skorzystać z oficjalnego formularza zgłoszeniowego, dołączonego do niniejszego ogłoszenia. Formularz zgłoszeniowy w formacie Word dostępny jest na stronie Fundacji pod adresem
www.eurofound.europa.eu,
– formularz zgłoszeniowy należy wypełnić w języku angielskim,
– dokumenty uzupełniające należy dołączyć do formularza zgłoszeniowego,
– zgłoszenia bez dokumentacji uzupełniającej nie zostaną rozpatrzone przez komisję rekrutacyjną,
– nie należy zszywać ani bindować zgłoszenia; taka prezentacja zwalnia proces rekrutacji, gdyż wszystkie okładki i inne oprawy są usuwane i wyrzucane,
– przygotowując swoje zgłoszenie, kandydaci nie mogą w żadnym wypadku odwoływać się do dokumentów, zgłoszeń ani żadnych innych formularzy złożonych w związku z wcześniejszymi zgłoszeniami,
– wybrani kandydaci, którzy otrzymają ofertę pracy, będą musieli przedstawić oryginał dyplomu, kwalifikacji akademickich lub świadectw pracy,
– dokumenty uzupełniające nie będą zwracane kandydatom,
– kandydaci na liście powinni zabrać ze sobą aktualne zdjęcie paszportowe na testy i rozmowę kwalifikacyjną,
– kandydaci są proszeni o bezzwłoczne zgłaszanie na piśmie wszelkich zmian adresu, z zaznaczeniem numeru konkursu,
– biegła znajomość języka irlandzkiego nie będzie traktowana jako spełnienie warunku znajomości drugiego języka UE,
– znajomość podanych w zgłoszeniu języków zostanie oceniona zarówno w mowie, jak i w piśmie,
– kandydatom przypomina się, że prace i obrady komisji rekrutacyjnej są poufne; kandydatom, ani żadnym innym osobom działającym w ich imieniu, nie wolno kontaktować się bezpośrednio lub pośrednio z komisją rekrutacyjną; wszelkie zapytania i prośby o informacje lub dokumenty związane z konkursem należy kierować do sekretarza komisji rekrutacyjnej, pani Aoife Caomhánach (e-mail: recruit@eurofound.europa.eu),
– zgłoszenia elektroniczne nie będą przyjmowane.
VII. OCHRONA DANYCH
Wszelkie dane osobiste udostępnione przez kandydata zostaną przetworzone zgodnie z rozporządzeniem (WE) nr 45/2001 o ochronie osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez instytucje i organy wspólnotowe i o swobodnym przepływie takich danych. Dane zostaną przetworzone jedynie w celach używania, zarządzania i uzupełnienia informacji wymaganych przez kandydata. Kandydat będzie miał prawo dostępu do danych osobowych oraz prawo do ich korekty w przypadku nieścisłości lub niekompletności. Pytania dotyczące przetwarzania danych osobowych kandydat powinien kierować do osoby ds. danych osobowych na adres:
Data Protection Officer
European Foundation for the Improvement of Living and Working Conditions
Wyattville Road
Dublin 18
Irlandia.
Notka Wydawnictwa Prawniczego "Lex"
Grafiki zostały zamieszczone wyłącznie w Internecie. Obejrzenie grafik podczas pracy z programem Lex wymaga dostępu do Internetu.
..................................................
______
(1) Czeski, duński, niderlandzki, angielski, estoński, fiński, francuski, niemiecki, grecki, węgierski, włoski, łotewski, litewski, maltański, polski, portugalski, słowacki, słoweński, hiszpański, szwedzki.
W ciągu pierwszych 5 miesięcy obowiązywania mechanizmu konsultacji społecznych projektów ustaw udział w nich wzięły 24 323 osoby. Najpopularniejszym projektem w konsultacjach była nowelizacja ustawy o broni i amunicji. W jego konsultacjach głos zabrało 8298 osób. Podczas pierwszych 14 miesięcy X kadencji Sejmu RP (2023–2024) jedynie 17 proc. uchwalonych ustaw zainicjowali posłowie. Aż 4 uchwalone ustawy miały źródła w projektach obywatelskich w ciągu 14 miesięcy Sejmu X kadencji – to najważniejsze skutki reformy Regulaminu Sejmu z 26 lipca 2024 r.
24.04.2025Senat bez poprawek przyjął w środę ustawę, która obniża składkę zdrowotną dla przedsiębiorców. Zmiana, która wejdzie w życie 1 stycznia 2026 roku, ma kosztować budżet państwa 4,6 mld zł. Według szacunków Ministerstwo Finansów na reformie ma skorzystać około 2,5 mln przedsiębiorców. Teraz ustawa trafi do prezydenta Andrzaja Dudy.
23.04.2025Rada Ministrów przyjęła we wtorek, 22 kwietnia, projekt ustawy o zmianie ustawy – Prawo geologiczne i górnicze, przedłożony przez minister przemysłu. Chodzi o wyznaczenie podmiotu, który będzie odpowiedzialny za monitorowanie i egzekwowanie przepisów w tej sprawie. Nowe regulacje dotyczą m.in. dokładności pomiarów, monitorowania oraz raportowania emisji metanu.
22.04.2025Na wtorkowym posiedzeniu rząd przyjął przepisy zmieniające rozporządzenie w sprawie zakazu stosowania materiału siewnego odmian kukurydzy MON 810, przedłożone przez ministra rolnictwa i rozwoju wsi. Celem nowelizacji jest aktualizacja listy odmian genetycznie zmodyfikowanej kukurydzy, tak aby zakazać stosowania w Polsce upraw, które znajdują się w swobodnym obrocie na terytorium 10 państw Unii Europejskiej.
22.04.2025Od 18 kwietnia policja oraz żandarmeria wojskowa będą mogły karać tych, którzy bez zezwolenia m.in. fotografują i filmują szczególnie ważne dla bezpieczeństwa lub obronności państwa obiekty resortu obrony narodowej, obiekty infrastruktury krytycznej oraz ruchomości. Obiekty te zostaną specjalnie oznaczone.
17.04.2025Kompleksową modernizację instytucji polskiego rynku pracy poprzez udoskonalenie funkcjonowania publicznych służb zatrudnienia oraz form aktywizacji zawodowej i podnoszenia umiejętności kadr gospodarki przewiduje podpisana w czwartek przez prezydenta Andrzeja Dudę ustawa z dnia 20 marca 2025 r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia. Ustawa, co do zasady, wejdzie w życie pierwszego dnia miesiąca następującego po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.
11.04.2025Identyfikator: | Dz.U.UE.C.2006.230A.1 |
Rodzaj: | Powiadomienie |
Tytuł: | Ogłoszenie o otwartym konkursie na stanowisko: Kierownik Działu Technologii Informacyjnych i Komunikacyjnych - Nr referencyjny: EF/TA/05/08. |
Data aktu: | 23/09/2006 |
Data ogłoszenia: | 23/09/2006 |