(2008/C 36/03)
(Dz.U.UE C z dnia 9 lutego 2008 r.)
Numer XA: XA 213/07
Państwo członkowskie: Republika Słowenii
Region: Gmina miejska Slovenj Gradec (Mestna občina Slovenj Gradec)
Nazwa programu pomocy lub nazwa podmiotu otrzymującego pomoc indywidualną: Pomoči za ohranjanje in razvoj kmetijstva in podeželja v Mestni občini Slovenj Gradec za programsko obdobje 2007-2013
Podstawa prawna: Pravilnik o dodeljevanju pomoči za ohranjanje in razvoj kmetijstva in podeželja v Mestni občini Slovenj Gradec za programsko obdobje 2007-2013 (II. Poglavje)
Planowane w ramach programu roczne wydatki lub łączna kwota pomocy indywidualnej przyznanej podmiotowi:
2007 r.: 70.804,00 EUR
2008 r.: 72.290,88 EUR
2009 r.: 73.808,99 EUR
2010 r.: 75.358,98 EUR
2011 r.: 76.941,52 EUR
2012 r.: 78.557,29 EUR
2013 r.: 80.207,00 EUR
Maksymalna intensywność pomocy:
1. Inwestycje w gospodarstwach rolnych w zakresie produkcji pierwotnej:
– do 50 % kosztów kwalifikowalnych na obszarach o niekorzystnych warunkach gospodarowania,
– do 40 % kosztów kwalifikowalnych na pozostałych obszarach,
– do 60 % kosztów kwalifikowalnych na obszarach o niekorzystnych warunkach gospodarowania oraz do 50 % kosztów kwalifikowalnych na pozostałych obszarach w przypadku inwestycji dokonywanych przez młodych rolników w okresie pięciu lat od momentu rozpoczęcia działalności.
Celem pomocy są inwestycje w przywracanie charakteru gospodarstw, zakup sprzętu do produkcji rolnej, inwestycje w stałe uprawy oraz poprawę jakości gruntów rolnych i pastwisk.
2. Zachowanie tradycyjnych krajobrazów i budynków:
– do 100 % rzeczywistych kosztów w przypadku inwestycji w obiekty nieprodukcyjne,
– do 60 % faktycznych kosztów (75 % na obszarach o niekorzystnych warunkach gospodarowania) w przypadku inwestycji w środki produkcji w gospodarstwach, pod warunkiem że inwestycja nie prowadzi do zwiększenia zdolności produkcyjnych gospodarstwa,
– istnieje możliwość przyznania dodatkowej pomocy w wysokości do 100 % w celu pokrycia dodatkowych kosztów poniesionych w wyniku zastosowania materiałów tradycyjnych niezbędnych do zachowania obiektów dziedzictwa kulturalnego.
3. Przeniesienie budynków gospodarskich w interesie publicznym:
– do 100 % rzeczywistych kosztów, jeśli przeniesienie budynków polega tylko na rozbiórce, przeniesieniu i ponownym montażu istniejących urządzeń,
– jeżeli przeniesienie w interesie publicznym skutkuje korzystaniem przez rolnika z bardziej nowoczesnych urządzeń, rolnik musi wnieść wkład w wysokości co najmniej 60 % (50 % na obszarach o niekorzystnych warunkach gospodarowania) wzrostu wartości danych urządzeń po przeniesieniu. Jeżeli beneficjentem jest młody rolnik, ten wkład wynosi odpowiednio co najmniej 55 % lub 45 %,
– jeżeli przeniesienie w interesie publicznym skutkuje zwiększeniem zdolności produkcyjnych, wkład ze strony beneficjenta musi być równy co najmniej 60 % (50 % na obszarach o niekorzystnych warunkach gospodarowania) wydatków związanych z tym wzrostem. Jeżeli beneficjentem jest młody rolnik, ten wkład wynosi odpowiednio co najmniej 55 % lub 45 %.
4. Pomoc z tytułu opłat składek ubezpieczeniowych:
– wysokość dofinansowania przez gminę stanowi różnicę między kwotą dofinansowania składek ubezpieczeniowych z budżetu państwa a kwotą wynoszącą do 50 % kosztów kwalifikowalnych z tytułu ubezpieczenia upraw i plonów oraz ubezpieczenia zwierząt gospodarskich od choroby.
5. Pomoc przeznaczona na scalanie gruntów:
– do 100 % rzeczywiście poniesionych kosztów.
6. Pomoc na rzecz zachęty do produkcji produktów rolnych wysokiej jakości:
– do 100 % kosztów kwalifikowalnych, pomoc jest świadczona w postaci usług dotowanych i nie może obejmować bezpośrednich wypłat pieniężnych dla producentów.
7. Zapewnienie wsparcia technicznego:
– do 100 % kosztów kwalifikowalnych z tytułu organizacji i realizacji programów edukacyjnych i szkoleniowych, usług doradczych świadczonych przez osoby trzecie, organizacji forów dla gospodarstw w celu wymiany wiedzy, konkursów, wystaw i targów oraz finansowania publikacji, takich jak katalogi i strony internetowe. Pomoc jest przyznawana w postaci usług dotowanych i nie może obejmować bezpośrednich wypłat pieniężnych dla producentów
Data realizacji: 2007 r. (lub data wejścia zasad w życie)
Czas trwania programu pomocy lub przyznanej pomocy indywidualnej: Do 31 grudnia 2013 r.
Cel pomocy: Wsparcie MŚP
Odniesienie do artykułów rozporządzenia (WE) nr 1857/2006 i kosztów kwalifikowalnych: Rozdział II projektu Zasad przyznawania pomocy na ochronę i rozwój rolnictwa i obszarów wiejskich w gminie Slovenj Gradec dla okresu programowania 2007-2013 obejmuje środki stanowiące pomoc państwa zgodnie z następującymi artykułami rozporządzenia Komisji (WE) nr 1857/2006 z dnia 15 grudnia 2006 r. w sprawie stosowania art. 87 i 88 Traktatu w odniesieniu do pomocy państwa dla małych i średnich przedsiębiorstw prowadzących działalność związaną z wytwarzaniem produktów rolnych oraz zmieniającym rozporządzenie (WE) nr 70/2001 (Dz.U. L 358 z 16.12.2006, str. 3):
– artykuł 4: Inwestycje w gospodarstwach rolnych,
– artykuł 5: Zachowanie tradycyjnych krajobrazów i budynków,
– artykuł 6: Przeniesienie budynków gospodarskich w interesie publicznym,
– artykuł 12: Pomoc z tytułu opłat składek ubezpieczeniowych,
– artykuł 13: Pomoc przeznaczona na scalanie gruntów,
– artykuł 14: Pomoc na rzecz zachęty do produkcji produktów rolnych wysokiej jakości,
– artykuł 15: Zapewnienie wsparcia technicznego w sektorze rolnym
Sektor(-y) gospodarki:
– Hodowla zwierząt (bydło, świnie, owce i kozy itp.),
– Produkcja roślinna
Nazwa i adres organu przyznającego pomoc:
Mestna občina Slovenja Gradec
Šolska ulica 5
SLO-2380 Slovenj Gradec
Adres internetowy:
http://www.uradni-list.si/1/ulonline.jsp?urlid=200772&dhid=91254
Inne informacje: Środek dotyczący płatności składek z tytułu ubezpieczenia upraw i plonów obejmuje następujące niekorzystne zjawiska klimatyczne, które mogą zostać porównane do klęsk żywiołowych: wiosenne przymrozki, gradobicie, uderzenie pioruna, pożar spowodowany uderzeniem pioruna, huragany i powodzie.
Zasady określone przez gminę spełniają wymogi rozporządzenia (WE) nr 1857/2006 dotyczące środków, które mają zostać przyjęte przez gminę oraz mających zastosowanie przepisów ogólnych (kroki poprzedzające przyznanie pomocy, kumulacja, przejrzystość i monitorowanie pomocy)
Podpis osoby odpowiedzialnej
Burmistrz Gminy Miejskiej Slovenj Gradec
Matjaž ZANOŠKAR
Numer XA: XA 214/07
Państwo członkowskie: Republika Słowenii
Region: Gmina Puconci (občina Puconci)
Nazwa programu pomocy lub nazwa podmiotu otrzymującego pomoc indywidualną: Podpora programom razvoja kmetijstva in podeželja v občini Puconci 2007-2013
Podstawa prawna: Pravilnik o dodeljevanju državnih pomoči na področju razvoja kmetijstva in podeželja v občini Puconci (II. Poglavje)
Planowane w ramach programu roczne wydatki lub łączna kwota pomocy indywidualnej przyznanej podmiotowi:
2007 r.: 63.000 EUR
2008 r.: 90.000 EUR
2009 r.: 90.000 EUR
2010 r.: 90.000 EUR
2011 r.: 120.000 EUR
2012 r.: 120.000 EUR
2013 r.: 120.000 EUR
Maksymalna intensywność pomocy:
1. Inwestycje w gospodarstwach rolnych w zakresie produkcji pierwotnej:
– do 50 % kosztów kwalifikowalnych na obszarach o niekorzystnych warunkach gospodarowania,
– do 40 % kosztów kwalifikowalnych na pozostałych obszarach.
Celem pomocy są inwestycje w przywracanie charakteru gospodarstw, zakup sprzętu do produkcji rolnej, inwestycje w stałe uprawy oraz poprawę jakości gruntów rolnych i pastwisk.
2. Zachowanie tradycyjnych krajobrazów i budynków:
– do 100 % rzeczywistych kosztów w przypadku inwestycji w obiekty nieprodukcyjne,
– do 60 % faktycznych kosztów (75 % na obszarach o niekorzystnych warunkach gospodarowania) w przypadku inwestycji w środki produkcji w gospodarstwach, pod warunkiem że inwestycja nie prowadzi do zwiększenia zdolności produkcyjnych gospodarstwa,
– istnieje możliwość przyznania dodatkowej pomocy w wysokości do 100 % w celu pokrycia dodatkowych kosztów poniesionych w wyniku zastosowania materiałów tradycyjnych niezbędnych do zachowania obiektów dziedzictwa kulturalnego.
3. Pomoc z tytułu opłat składek ubezpieczeniowych:
– wysokość dofinansowania przez gminę stanowi różnicę między kwotą dofinansowania składek ubezpieczeniowych z budżetu państwa a kwotą wynoszącą do 50 % kosztów kwalifikowalnych z tytułu ubezpieczenia upraw i plonów oraz ubezpieczenia zwierząt gospodarskich od choroby.
4. Pomoc przeznaczona na scalanie gruntów:
– do 100 % rzeczywiście poniesionych kosztów w procedurach prawnych i administracyjnych.
5. Pomoc na rzecz zachęty do produkcji produktów rolnych wysokiej jakości:
– do 100 % rzeczywiście poniesionych kosztów, pomoc jest świadczona w postaci usług dotowanych i nie może obejmować bezpośrednich wypłat pieniężnych dla producentów.
6. Zapewnienie wsparcia technicznego:
– do 100 % kosztów kwalifikowalnych działań edukacyjnych i szkoleniowych, usług doradczych świadczonych przez osoby trzecie, organizacji forów, konkursów, wystaw i targów, publikacji i stron internetowych. Pomoc jest przyznawana w postaci usług dotowanych i nie może obejmować bezpośrednich wypłat pieniężnych dla producentów
Data realizacji: 2007 r. (lub data wejścia zasad w życie)
Czas trwania programu pomocy lub przyznanej pomocy indywidualnej: Do 31 grudnia 2013 r.
Cel pomocy: Wsparcie MŚP
Odniesienie do artykułów rozporządzenia (WE) nr 1857/2006: Rozdział II projektu Zasad przyznawania pomocy na rozwój rolnictwa i obszarów wiejskich w gminie Puconci obejmuje środki stanowiące pomoc państwa zgodnie z następującymi artykułami rozporządzenia (WE) nr 1857/2006 w sprawie stosowania art. 87 i 88 Traktatu w odniesieniu do pomocy państwa dla małych i średnich przedsiębiorstw prowadzących działalność związaną z wytwarzaniem produktów rolnych oraz zmieniającym rozporządzenie (WE) nr 70/2001 (Dz.U. L 358 z 16.12.2006, str. 3):
– artykuł 4: Inwestycje w gospodarstwach rolnych w zakresie produkcji pierwotnej,
– artykuł 5: Zachowanie tradycyjnych krajobrazów i budynków,
– artykuł 12: Pomoc z tytułu opłat składek ubezpieczeniowych,
– artykuł 13: Pomoc przeznaczona na scalanie gruntów,
– artykuł 14: Pomoc na rzecz zachęty do produkcji produktów rolnych wysokiej jakości,
– artykuł 15: Zapewnienie wsparcia technicznego w sektorze rolnym
Sektor(-y) gospodarki: Rolnictwo - Produkcja roślinna i hodowla zwierząt
Nazwa i adres organu przyznającego pomoc:
Občina Puconci
Puconci 80
SLO-9201 Puconci
Adres internetowy:
http://www.uradni-list.si/1/ulonline.jsp?urlid=200773&dhid=91273
Inne informacje: Środek dotyczący płatności składek z tytułu ubezpieczenia upraw i plonów obejmuje następujące niekorzystne zjawiska klimatyczne, które mogą zostać porównane do klęsk żywiołowych: wiosenne przymrozki, gradobicie, uderzenie pioruna, pożar spowodowany uderzeniem pioruna, huragany i powodzie.
Zasady określone przez gminę spełniają wymogi rozporządzenia (WE) nr 1857/2006 dotyczące środków, które mają zostać przyjęte przez gminę oraz mających zastosowanie przepisów ogólnych (kroki poprzedzające przyznanie pomocy, kumulacja, przejrzystość i monitorowanie pomocy)
Podpis osoby odpowiedzialnej
Ludvik NOVAK
Burmistrz Gminy Puconci
Numer XA: XA 215/07
Państwo członkowskie: Republika Słowenii
Region: Območje Občine Zreče
Nazwa programu pomocy lub nazwa podmiotu otrzymującego pomoc indywidualną: Podpore programom razvoja podeželja v Občini Zreče 2007-2013
Podstawa prawna: Pravilnik o dodeljevanju državnih pomoči v Občini Zreče
Roczne wydatki zaplanowane programie lub całkowita kwota pomocy indywidualnej przyznanej podmiotowi:
2007 r.: 25.000 EUR
2008 r.: 25.600 EUR
2009 r.: 26.200 EUR
2010 r.: 26.900 EUR
2011 r.: 27.600 EUR
2012 r.: 28.320 EUR
2013 r.: 29.000 EUR
Maksymalna intensywność pomocy:
1. Inwestycje w gospodarstwach rolnych związane z produkcją podstawową:
– do 40 % kosztów kwalifikowalnych inwestycji.
Pomoc przeznaczona jest na inwestycje mające na celu odnowienie obiektów gospodarskich, zakup urządzeń wykorzystywanych przy produkcji rolnej, poprawę krajobrazu rolniczego i strukturę pastwisk oraz na inwestycje w uprawy trwałe.
2. Zachowanie budynków tradycyjnych:
– do 60 % rzeczywistych kosztów inwestycji mających na celu zachowanie znajdującego się w gospodarstwie dziedzictwa niezwiązanego z produkcją oraz kosztów inwestycji mających na celu zachowanie obiektów produkcyjnych w gospodarstwie, pod warunkiem, że nie powodują one wzrostu jego zdolności produkcyjnej.
3. Pomoc z tytułu opłat składek ubezpieczeniowych:
– kwota wsparcia ze strony miasta stanowi różnicę między kwotą składek ubezpieczeniowych a ich częścią współfinansowaną z budżetu krajowego i wynosi ona do 50 % kosztów kwalifikowalnych składki obejmującej ubezpieczenie upraw i produktów oraz ubezpieczenie bydła od choroby.
4. Zapewnienie wsparcia technicznego w sektorze rolnym:
– do 100 % kosztów kształcenia i szkoleń rolników, usług doradczych, organizacji forów, konkursów, wystaw i targów, kosztów publikacji, katalogów i stron internetowych oraz kosztów związanych z popularyzacją wiedzy naukowej. Pomoc powinna być przyznawana w formie subsydiowania usług i nie może obejmować bezpośredniego wypłacania środków finansowych producentom
Okres realizacji: 2007 r. (lub termin wejścia w życie Zasad)
Okres trwania programu lub przyznawania pomocy indywidualne: Do 31 grudnia 2013 r.
Cel pomocy: Wsparcie MŚP
Odniesienie do artykułów rozporządzenia (WE) nr 1857/2006 oraz kosztów kwalifikowalnych: W rozdziale III projektu Zasad przyznawania pomocy państwa w miejscowości Zreče zawarto środki stanowiące pomoc państwa zgodnie z następującymi artykułami rozporządzenia (WE) nr 1857/2006 w sprawie stosowania art. 87 i 88 Traktatu w odniesieniu do pomocy państwa dla małych i średnich przedsiębiorstw prowadzących działalność związaną z wytwarzaniem produktów rolnych oraz zmieniającego rozporządzenie (WE) nr 70/2001 (Dz.U. L 358, 16.12.2006, str. 3):
– artykuł 4: Inwestycje w gospodarstwach rolnych,
– artykuł 5: Zachowanie tradycyjnych krajobrazów i budynków,
– artykuł 12: Pomoc z tytułu opłat składek ubezpieczeniowych,
– artykuł 15: Zapewnienie wsparcia technicznego w sektorze rolnym
Sektor(-y) gospodarki: Rolnictwo - Produkcja roślin i hodowla bydła
Nazwa i adres organu przyznającego pomoc:
Občina Zreče
Cesta na Roglo 13b
Zreče
Adres internetowy:
http://www.uradni-list.si/1/ulonline.jsp?urlid=200772&dhid=91260
Inne informacje: Środek dotyczący opłat składek ubezpieczeniowych związanych z ubezpieczeniem upraw i produktów obejmuje następujące negatywne zdarzenia pogodowe, które mogą być traktowane jako katastrofy naturalne: wiosenne przymrozki, grad, uderzenie pioruna, pożar wywołany uderzeniem pioruna, burze i powodzie.
Zasady przyjęte przez miasto są zgodne z wymogami rozporządzenia (WE) nr 1857/2006 dotyczącymi środków przyjmowanych przez miasto oraz obowiązujących przepisów ogólnych (etapy poprzedzające przyznanie pomocy, kumulacja pomocy, przejrzystość procedur przyznawania pomocy oraz jej monitorowanie)
Podpis osoby odpowiedzialnej
Mer
Boris PODVRŠNIK
Numer XA: XA 216/07
Państwo członkowskie: Włochy
Region: Lombardia
Nazwa programu pomocy lub nazwa podmiotu otrzymującego pomoc indywidualną: Misure regionali di sostegno degli allevamenti suinicoli colpiti da virus della malattia vescicolare dei suini - Indennizzi per mancato reddito
Podstawa prawna:
– Legge regionale 7 febbraio 2000, n. 7, «Norme per gli interventi regionali in agricoltura», art. 17 «Interventi sugli abbandoni produttivi ed abbattimenti»
– Decreto della D.G. Sanitŕ 24.11.2006 n. 13296 «Misure straordinarie per prevenire la diffusione della malattia vescicolare del suino in Regione Lombardia»
– Decreto della D.G. Sanitŕ 30.11.2006 n. 13723 «Modifica al decreto D.S. Sanitŕ n. 13296/206 recante misure straordinarie per prevenire la diffusione della malattia vescicolare del suino in Regione Lombardia»
– Decreto della D.G. Sanitŕ 28.12.2006 n. 15523 «Misure straordinarie per prevenire la diffusione della malattia vescicolare del suino in Regione Lombardia. Revoca del decreto D.G. Sanità n. 13723 del 30.11.2006»
– Decreto della D.G. Sanitŕ 2.2.2007 n. 816 «Misure straordinarie per prevenire la diffusione della malattia vescicolare del suino in Regione Lombardia - modifica al decreto della D.G. Sanità n. 15523/06»
– Decreto della D.G. Sanitŕ 20.2.2007 n. 1500 «Misure straordinarie per prevenire la diffusione della malattia vescicolare del suino in Regione Lombardia - modifica al decreto della D.G. Sanità n. 15523/06»
– Decreto della D.G. Sanitŕ 12.3.2007 n. 2329 «Misure straordinarie per prevenire la diffusione della malattia vescicolare del suino in Regione Lombardia - modifica al decreto della D.G. Sanità n. 15523/06»
– Decreto della D.G. Sanitŕ 9.5.2007 n. 4619 «Misure straordinarie per prevenire la diffusione della malattia vescicolare del suino in Regione Lombardia»
– Decreto della D.G. Sanità 26.6.2007 n. 6929 «Ulteriori misure straordinarie per prevenire la diffusione della malattia vescicolare del suino in Lombardia. Revoca decreti DG Sanità n. 4619/07 e n. 5941/07» ed in particolare il punto 5 del capo I (Norme generali) relativo alle dotazioni minime di biosicurezza negli allevamenti
– Decreto della D.G. Sanità 19.1.2007 n. 3890 «Malattia vescicolare del suino, misure sanitarie in zona di protezione»
– Decreto della D.G. Sanità 26.6.2007 n. 6929, punto 5 del capo I (Norme generali) relativo alle dotazioni minime di biosicurezza negli allevamenti
– bozza di D.G.R. recante «Misure regionali di sostegno degli allevamenti suinicoli colpiti da virus della malattia vescicolare dei suini - Indennizzi per mancato reddito»
Planowane w ramach programu roczne wydatki lub łączna kwota pomocy indywidualnej przyznanej podmiotowi: 5 mln EUR
Maksymalna intensywność pomocy: Do 100 %
Data realizacji: Od dnia 15 września 2007 r.
Czas trwania programu pomocy lub przyznanej pomocy indywidualnej: Do 31 grudnia 2007 r.
Cel pomocy: Rekompensaty z tytułu strat spowodowanych chorobą epizootyczną.
Podstawę prawną stanowi art. 10 rozporządzenia (WE) nr 1857/2006.
Przewidziana jest pomoc na rzecz zrekompensowania strat dochodów spowodowanych wymogami przeprowadzenia kwarantanny.
Okresy zawieszenia działalności ze względów sanitarnych przez gospodarstwo prowadzące hodowlę określa się na podstawie zaświadczeń wystawionych przez odpowiednie dla danego terytorium organy ds. zdrowia publicznego.
Utrata dochodów będzie określana w różny sposób, ponieważ w przypadku gospodarstw w których doszło do wystąpienia choroby nastąpiło całkowite zatrzymanie działalności a zwierzęta poddano ubojowi, podczas gdy w gospodarstwach które znalazły się w strefie ochrony i nadzoru obowiązywał zakaz przemieszczania zwierząt, co pociąga za sobą zwiększone koszty utrzymania oraz obniżenie wartości handlowej zwierząt.
Zatem:
– w przypadku gospodarstw, w których doszło do wystąpienia choroby za powód do rekompensaty z tytułu utraty dochodów uznaje się każde zwierzę ubite w okresie pomiędzy ubojem a zniesieniem ograniczeń nałożonych na hodowlę,
– w przypadku gospodarstw, które znalazły się w strefie ochrony i nadzoru: zwierzęta reprodukcyjne nie będą liczone, a okres w czasie którego obowiązywał zakaz przemieszczania zwierząt zostanie uznany jedynie w odniesieniu do potencjalnie niesprzedanych zwierząt.
Rekompensaty przysługujące beneficjentom objętym programem "Plan zwalczania choroby pęcherzykowej świń w regionie Lombardia" zostaną obliczone na podstawie danych strukturalnych oraz wskaźników ekonomicznych uzyskanych w ramach systemu RICA a opublikowanych przez INEA (Istituto Nazionale di Economia Agraria)
Sektor(-y) gospodarki: Gospodarstwa prowadzące hodowlę trzody chlewnej
Nazwa i adres organu przyznającego pomoc:
Regione Lombardia
Direzione generale Agricoltura
Via Pola, 12/14
I-20124 Milano
Strona internetowa:
www.agricoltura.regione.lombardia.it
Inne informacje: -
Il Dirigente della Struttura Raccordo con le Politiche Nazionali e
Comunitarie
Dr.ssa Enrica Gennari
Numer XA: XA 226/07
Państwo członkowskie: Republika Litewska
Region: -
Nazwa programu pomocy lub nazwa podmiotu otrzymującego pomoc indywidualną: Parama kreditų palūkanoms kompensuoti (Nr. XA 61/07 pakeitimas)
Podstawa prawna: Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2007 m. rugpjūčio 10 d. įsakymas Nr. 3D-380 "Dėl žemės ūkio ministro 2007 m. balandžio 12 d. įsakymo Nr. 3D-159 "Dėl Dalies palūkanų už investicinius kreditus, paimtus nuo 2007 m. gegužės 1 d. ir suteiktus be UAB Žemės ūkio paskolų garantijų fondo garantijos, kompensavimo taisyklių patvirtinimo" pakeitimo".
Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2007 m. rugpjūčio 10 d. įsakymas Nr. 3D-378 "Dėl žemės ūkio ministro 2007 m. balandžio 12 d. įsakymo Nr. 3D-160 "Dėl Dalies palūkanų už investicinius kreditus, paimtus nuo 2007 m. gegužės 1 d. ir suteiktus su UAB Žemės ūkio paskolų garantijų fondo garantija, kompensavimo taisyklių patvirtinimo" pakeitimo"
Planowane w ramach programu roczne wydatki lub całkowita kwota pomocy indywidualnej przyznanej podmiotowi: Planowany roczny budżet wynosi 5.000.000 LTL (1,45 mln EUR po oficjalnym kursie wymiany)
Maksymalna intensywność pomocy: Maksymalna intensywność pomocy w przypadku każdego projektu wynosi 40 % kwalifikowalnych kosztów
Data realizacji: 1 maja 2007 r.
Czas trwania programu pomocy lub przyznanej pomocy indywidualnej: Do 31 grudnia 2013 r.
Cel pomocy: Pomoc dla MŚP.
Pomoc w ramach programu przeznaczona jest na inwestycje w gospodarstwa rolne.
Celem programu jest stworzenie bardziej korzystnych warunków, sprzyjających inwestycjom na obszarach wiejskich.
Program został opracowany zgodnie z art. 4 rozporządzenia (WE) nr 1857/2006.
Częściowy zwrot odsetek jest przyznawany, jeśli w ramach projektu ponoszone są kwalifikowalne koszty należące do następujących kategorii:
1) budowa, zakup lub modernizacja nieruchomości. Kosztów zakupu gruntów nie uznaje się za koszty kwalifikowalne uprawniające do zwrotu odsetek;
2) zakup maszyn rolniczych oraz sprzętu i oprogramowania komputerowego;
3) zakup trwałych plantacji oraz opłaty z tytułu usług zakładania trwałych plantacji;
4) ogólne wydatki związane z kosztami wymienionymi w pkt. 1 i 2, takie jak honoraria architektów, inżynierów i konsultantów doradzających w zakresie technicznych, gospodarczych i organizacyjnych aspektów przygotowania i realizacji projektów, pod warunkiem, że usługi takie mają charakteru stałego ani okresowego i nie są związane z normalną działalności i normalnymi wydatkami, a także koszty przygotowania projektów budowlanych (w tym pomiarów) oraz koszty technicznych analiz projektowych, patentów i licencji
Sektory gospodarki: Podstawowa produkcja rolna
Nazwa i adres organu przyznającego pomoc:
Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerija
Gedimino pr. 19 (Lelevelio g. 6)
LT-01103 Vilnius
Strona internetowa:
http://www.zum.lt/min/Isakymai/dsp_isakymas.cfm?IsakymasID=3585&langparam=LT
http://www.zum.lt/min/Isakymai/dsp_isakymas.cfm?IsakymasID=3584&langparam=LT
Inne informacje: Intensywność pomocy państwa jest wyliczana zgodnie z metodą opisaną w powiadomieniu przekazanym Komisji i zatwierdzoną decyzjami Komisji dotyczącymi środków pomocy państwa N 114/05, "Parama kreditų palūkanoms kompensuoti" (decyzja C(2006) 6786), N 112/05, "Parama žemės pirkimui" (decyzja C(2006) 5704), N 371/05, "Parama panaudotos linų sektoriaus technikos pirkimui" (decyzja C(2006) 6867)
Numer XA: XA 227/07
Państwo Członkowskie: Łotwa
Region: -
Nazwa programu pomocy lub nazwa podmiotu otrzymującego pomoc indywidualną: Atbalsta shēma "Atbalsts ieguldījumiem lauksaimniecības nozarē"
Podstawa prawna: Ministru kabineta 2007. gada 23. janvāra noteikumi Nr. 78 "Noteikumi par valsts atbalstu lauksaimniecībai 2007. gadā un tā piešķiršanas kārtību" 6. pielikuma III, IV atbalsta programma
Planowane w ramach programu roczne wydatki lub łączna kwota pomocy indywidualnej przyznanej podmiotowi: Całkowita dostępna kwota w ramach programu pomocy wynosi 7.000.000 LVL w 2007 r. i 10.000.000 LVL w 2008 r
Maksymalna intensywność pomocy: Pomoc wynosi 25 % w przypadku: zakupu nowego sprzętu technicznego mającego zastosowanie w produkcji rolnej; zakupu sprzętu komputerowego i oprogramowania; zakupu nowoczesnych traktorów i związanego z nimi wyposażenia mającego zastosowanie w rolnictwie; zakupu przyczep do przewozu zwierząt.
Pomoc wynosi 40 % kosztów zakładania plantacji owoców, z zastrzeżeniem niżej wymienionych pułapów:
1) jabłonie na sklonowanej podkładce - 2.100 LVL za hektar, jeżeli liczba jabłoni na hektar wynosi co najmniej 1.200;
2) jabłonie na sklonowanej podkładce - 1.100 LVL za hektar, jeżeli liczba jabłoni na hektar wynosi co najmniej 660;
3) jabłonie na sklonowanej podkładce - 700 LVL za hektar, jeżeli liczba jabłoni na hektar wynosi co najmniej 400;
4) jabłonie na sklonowanej podkładce - 400 LVL za hektar, jeżeli liczba jabłoni na hektar wynosi co najmniej 200;
5) grusze - 800 LVL za hektar;
6) śliwy na różnych podkładkach - 1.000 LVL za hektar;
7) czereśnie - 1.000 LVL za hektar;
8) wiśnie, maliny, agrest - 700 LVL za hektar;
9) czerwona porzeczka, pigwa - 400 LVL za hektar;
10) czarna porzeczka - 200 LVL za hektar;
11) borówka wysoka/niska - 2.200 LVL za hektar;
12) żurawina - 2.000 LVL za hektar;
13) winogrona - 1.000 LVL za hektar;
14) rokitnik zwyczajny - 600 LVL za hektar;
15) szkółki dostarczające siewek:
15.1) maliny - 900 LVL za hektar;
15.2) truskawki - 600 LVL za hektar;
15.3) sklonowane podkładki pod jabłonie - 1.200 LVL za hektar.
Pomoc na zakładanie plantacji wieloletnich obejmuje wszystkie działy sadownictwa i nie pociąga za sobą ograniczeń nakładanych na beneficjentów. Warunki art. 4 rozporządzenia (WE) nr 1857/2006 są zatem spełnione
Data realizacji: Od daty opublikowania programu pomocy
Czas trwania programu pomocy lub przyznanej pomocy
indywidualnej: Do 30 lipca 2008 r.
Cel pomocy: Celem pomocy jest udzielenie wsparcia dla inwestycji w rolnictwie, tak aby zwiększyć wartość dodaną produkcji rolnej i polepszyć jakość produkcji.
1) Następujące wydatki kwalifikują się w ramach środków inwestycyjnych:
1.1) zakup nowego sprzętu technicznego mającego zastosowanie w produkcji rolnej; zakup sprzętu komputerowego i oprogramowania;
1.2) zakup nowoczesnych traktorów i związanego z nimi wyposażenia mającego zastosowanie w rolnictwie; zakup przyczep do przewozu zwierząt.
Następujące wydatki kwalifikują się w przypadku pomocy na zakładanie plantacji wieloletnich:
1) akup sadzonek;
2) urządzenia pomocnicze do zastosowania na plantacji;
3) zakup i postawienie ogrodzenia.
Jest to zgodne z art. 4 rozporządzenia (WE) nr 1857/2006
Sektory gospodarki: Pomoc jest przeznaczona dla małych i średnich przedsiębiorstw prowadzących działalność rolniczą
Nazwa i adres organu przyznającego pomoc:
Latvijas Republikas Zemkopības ministrija
Rīga, LV-1981
Rīga 30.8.2007.
Adres internetowy:
http://www.zm.gov.lv/doc_upl/N0186_7p6.doc
Inne informacje: Władze Łotwy potwierdzają zgodność z motywem 22 rozporządzenia (WE) nr 1857/2006
W ciągu pierwszych 5 miesięcy obowiązywania mechanizmu konsultacji społecznych projektów ustaw udział w nich wzięły 24 323 osoby. Najpopularniejszym projektem w konsultacjach była nowelizacja ustawy o broni i amunicji. W jego konsultacjach głos zabrało 8298 osób. Podczas pierwszych 14 miesięcy X kadencji Sejmu RP (2023–2024) jedynie 17 proc. uchwalonych ustaw zainicjowali posłowie. Aż 4 uchwalone ustawy miały źródła w projektach obywatelskich w ciągu 14 miesięcy Sejmu X kadencji – to najważniejsze skutki reformy Regulaminu Sejmu z 26 lipca 2024 r.
24.04.2025Senat bez poprawek przyjął w środę ustawę, która obniża składkę zdrowotną dla przedsiębiorców. Zmiana, która wejdzie w życie 1 stycznia 2026 roku, ma kosztować budżet państwa 4,6 mld zł. Według szacunków Ministerstwo Finansów na reformie ma skorzystać około 2,5 mln przedsiębiorców. Teraz ustawa trafi do prezydenta Andrzaja Dudy.
23.04.2025Rada Ministrów przyjęła we wtorek, 22 kwietnia, projekt ustawy o zmianie ustawy – Prawo geologiczne i górnicze, przedłożony przez minister przemysłu. Chodzi o wyznaczenie podmiotu, który będzie odpowiedzialny za monitorowanie i egzekwowanie przepisów w tej sprawie. Nowe regulacje dotyczą m.in. dokładności pomiarów, monitorowania oraz raportowania emisji metanu.
22.04.2025Na wtorkowym posiedzeniu rząd przyjął przepisy zmieniające rozporządzenie w sprawie zakazu stosowania materiału siewnego odmian kukurydzy MON 810, przedłożone przez ministra rolnictwa i rozwoju wsi. Celem nowelizacji jest aktualizacja listy odmian genetycznie zmodyfikowanej kukurydzy, tak aby zakazać stosowania w Polsce upraw, które znajdują się w swobodnym obrocie na terytorium 10 państw Unii Europejskiej.
22.04.2025Od 18 kwietnia policja oraz żandarmeria wojskowa będą mogły karać tych, którzy bez zezwolenia m.in. fotografują i filmują szczególnie ważne dla bezpieczeństwa lub obronności państwa obiekty resortu obrony narodowej, obiekty infrastruktury krytycznej oraz ruchomości. Obiekty te zostaną specjalnie oznaczone.
17.04.2025Kompleksową modernizację instytucji polskiego rynku pracy poprzez udoskonalenie funkcjonowania publicznych służb zatrudnienia oraz form aktywizacji zawodowej i podnoszenia umiejętności kadr gospodarki przewiduje podpisana w czwartek przez prezydenta Andrzeja Dudę ustawa z dnia 20 marca 2025 r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia. Ustawa, co do zasady, wejdzie w życie pierwszego dnia miesiąca następującego po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.
11.04.2025Identyfikator: | Dz.U.UE.C.2008.36.3 |
Rodzaj: | Zawiadomienie |
Tytuł: | Zestawienie informacji przekazanych przez państwa członkowskie, dotyczące pomocy państwa przyznanej na mocy rozporządzenia Komisji (WE) nr 1857/2006 w sprawie stosowania art. 87 i 88 Traktatu WE w odniesieniu do pomocy państwa dla małych i średnich przedsiębiorstw prowadzących działalność związaną z produkcją, przetwórstwem i obrotem produktami rolnymi i zmieniającego rozporządzenie (WE) nr 70/2001. |
Data aktu: | 09/02/2008 |
Data ogłoszenia: | 09/02/2008 |