Ogłoszenie o konkursach otwartych - Asystenci (AST 3) w dziedzinie tworzenia materiałów przeznaczonych do publikacji.

OGŁOSZENIE O KONKURSACH OTWARTYCH

Europejski Urząd Doboru Kadr (EPSO) organizuje testy wstępne oraz konkursy otwarte w formie egzaminów w celu stworzenia listy kandydatów, spośród których mogą być rekrutowani:

Asystenci (AST 3)(*)

w dziedzinie tworzenia materiałów przeznaczonych do publikacji

EPSO/AST/95/09 - Korektorzy tekstów, których językiem głównym jest język estoński (ET)

EPSO/AST/96/09 - Korektorzy tekstów, których językiem głównym jest język irlandzki (GA)

EPSO/AST/97/09 - Korektorzy tekstów, których językiem głównym jest język polski (PL)

EPSO/AST/98/09 - Korektorzy tekstów, których językiem głównym jest język słoweński (SL)

(2009/C 143 A/01)

(Dz.U.UE C z dnia 24 czerwca 2009 r.)

Celem konkursów jest stworzenie list rezerwowych, z których rekrutowani będą pracownicy na wolne stanowiska w Urzędzie Oficjalnych Publikacji Wspólnot Europejskich w Luksemburgu oraz w innych instytucjach Unii Europejskiej.

Kandydaci muszą zapoznać się z Przepisami ogólnymi mającymi zastosowanie do konkursów otwartych. Przepisy te zostały opublikowane w Dzienniku Urzędowym C 47 A z 26.2.2009 r. oraz na stronie internetowej EPSO. Przepisy ogólne stanowią integralną część niniejszego ogłoszenia oraz zawierają zasady dotyczące procedury konkursowej i dokonywania zgłoszeń.

I. INFORMACJE OGÓLNE

1. Liczba laureatów w każdym z konkursów ET= 16

GA= 15

PL= 16

SL= 16

2. Uwagi Ponieważ egzaminy mogą odbywać się w tym samym terminie, kandydaci mogą zgłosić się tylko do jednego konkursu. Wyboru należy dokonać w momencie zgłoszenia elektronicznego. Nie ma możliwości zmiany wybranego konkursu po upływie terminu zgłoszeń.
3. Powody wykluczenia z konkursu Jeżeli w trakcie trwania procedury rekrutacyjnej EPSO stwierdzi, że dane znajdujące się w koncie EPSO wprowadzono za pomocą podstępu, nie są one zgodne ze stanem faktycznym lub że dany kandydat utworzył kilka kont EPSO, co umożliwiło mu:

- zgłoszenie się do kilku konkursów/dziedzin/części/opcji/profili opublikowanych równolegle,

- kilkakrotne wzięcie udziału w testach wstępnych tego samego konkursu lub kilku konkursów/dziedzin/części/opcji/profili opublikowanych równolegle,

- wzięcie udziału w egzaminach pisemnych kilku konkursów/dziedzin/części/ opcji/profili opublikowanych równolegle.

II. ZAKRES OBOWIĄZKÓW

Wykonywanie, pod kontrolą, prac z zakresu korekty tekstów w języku konkursowym, w tym przede wszystkim:

– przygotowywanie maszynopisów pod względem językowym i typograficznym,

– korekta odbitek drukarskich,

– przygotowywanie do druku,

– udział w opracowywaniu publikacji,

– udział w organizacji i kontroli procesu produkcji związanego z publikacjami.

W pkt 1.2 Przepisów ogólnych mających zastosowanie do konkursów otwartych znajduje się opis ogólnego profilu kandydatów do pracy w instytucjach europejskich.

III. WARUNKI UDZIAŁU W KONKURSIE

W momencie upływu terminu zgłoszeń drogą elektroniczną kandydat musi spełniać następujące warunki ogólne i szczegółowe:

1. WARUNKI OGÓLNE

a) posiadać obywatelstwo jednego z państw członkowskich Unii Europejskiej;

b) korzystać z pełni praw obywatelskich;

c) mieć uregulowany stosunek do służby wojskowej;

d) posiadać odpowiednie cechy charakteru niezbędne do wykonywania przyszłych obowiązków.

2. WARUNKI SZCZEGÓŁOWE

2.1. Dyplom
a)

lub b)

- wykształcenie wyższe, potwierdzone dyplomem ukończenia studiów,

- wykształcenie średnie, potwierdzone świadectwem ukończenia nauki uprawniającym do podjęcia studiów wyższych oraz co najmniej 3-letnie doświadczenie zawodowe w obszarze mającym związek z instytucjami oraz na poziomie odpowiadającym poziomowi konkursu; wspomniane 3-letnie doświadczenie zawodowe nie może zostać wliczone do wymaganej liczby lat doświadczenia zawodowego określonej poniżej w pkt 2.2.

2.2. Doświadczenie zawodowe
Przynajmniej 3-letnie doświadczenie zawodowe na stanowisku związanym z produkcją lub korektą typograficzną publikacji w języku konkursowym. Doświadczenie to musi być zdobyte:
a) - po uzyskaniu wymaganego tytułu/dyplomu wskazanego w punkcie 2.1.a),
lub b) - po uzyskaniu tytułu/dyplomu i niezależnie od wymaganego doświadczenia zawodowego wskazanego w punkcie 2.1.b).
2.3. Znajomość języków
a) język 1 Język podstawowy: doskonała znajomość (na poziomie języka ojczystego lub na poziomie odpowiadającym poziomowi języka ojczystego) jednego z języków konkursowych: ET (estońskiego), GA (irlandzkiego), PL (polskiego) lub SL (słoweńskiego).
i
b) język 2 Drugi język: zadowalająca znajomość języka angielskiego, francuskiego lub niemieckiego.

IV. TESTY WSTĘPNE

A. Zaproszeni kandydaci Kandydaci, którzy w momencie zgłoszenia droga elektroniczną oświadczyli, że spełniają warunki ogólne i szczegółowe określone w części III.
B. Testy
Test a) Test b)
1. Rodzaj testu Zestaw pytań wielokrotnego wyboru, mających na celu ocenę wiedzy o Unii Europejskiej, jej instytucjach i obszarach działalności. Zestaw pytań wielokrotnego wyboru, mających na celu ocenę ogólnych umiejętności i kompetencji kandydatów w zakresie rozumienia tekstu pisanego i operowania danymi liczbowymi.
2. Język Język 2
3. System oceny Od 0 do l0 pkt

Bez punktów karnych za odpowiedzi błędne.

Od 0 do 20 pkt

Bez punktów karnych za odpowiedzi błędne.

4. Wymagane minimum 5 pkt 10 pkt
5. Czas trwania testu 20 min 55 min

V. KONKURS OTWARTY

1. EGZAMIN PISEMNY

A. Zaproszeni kandydaci 96 kandydatów(1), którzy osiągnęli najlepszy wynik w testach wstępnych i wymagane minimum w każdym z nich oraz którzy, zgodnie z oświadczeniem złożonym przy zgłoszeniu drogą elektroniczną, spełniają warunki ogólne i szczegółowe określone w części III.
B. Części egzaminu
1. Rodzaj egzaminu Korekta tekstu (ortografia i gramatyka) w języku konkursowym (język 1) oraz korekta kilku odbitek drukarskich (ortografia, gramatyka, typografia) w języku konkursowym (język 1) w oparciu o maszynopisy.
2. Język Język 1
3. System oceny Od 0 do 60 pkt
4. Wymagane minimum 30 pkt
5. Czas trwania egzaminu Ok. 3 godz.
(1) W przypadku gdy na ostatnim miejscu uplasuje się kilku kandydatów z jednakowym wynikiem, komisja konkursowa uwzględni wszystkich tych kandydatów.

2. EGZAMIN USTNY

A. Dopuszczeni kandydaci 32 kandydatów, którzy osiągnęli najlepszy wynik(1) na egzaminie pisemnym i wymagane minimum w poszczególnych jego częściach oraz którzy, zgodnie z dokumentami załączonymi do formularza zgłoszeniowego, spełniają warunki ogólne i szczegółowe określone w części III.
B. Części egzaminu
1. Rodzaj egzaminu Rozmowa z komisją konkursową, w której trakcie oceniane są:

- zdolność do pełnienia obowiązków określonych w części II,

- wiedza specjalistyczna z danej dziedziny,

- wiedza na temat Unii Europejskiej, jej instytucji i obszarów działalności,

- motywacja kandydata i jego zdolność dostosowania się do pracy w środowisku wielokulturowym w europejskiej służbie publicznej.

2. Język Rozmowa przeprowadzona zostanie w języku 1 kandydata, jednak oceniona zostanie również znajomość języka 2.
3. System oceny Od 0 do 40 pkt
4. Wymagane minimum 20 pkt
5. Czas trwania egzaminu Ok. 30 min
6. Miejsce Z reguły egzamin ustny odbywa się w Luksemburgu.
(1) W przypadku gdy na ostatnim miejscu uplasuje się kilku kandydatów z jednakowym wynikiem, komisja konkursowa uwzględni wszystkich tych kandydatów.

VI. LISTA REZERWOWA

1. Wpis na listę rezerwową Komisja konkursowa umieszcza na liście rezerwowej nazwiska kandydatów(1) którzy uzyskali najlepszy wynik we wszystkich częściach egzaminu pisemnego i egzaminie ustnym łącznie oraz wymagane minimum w każdej z tych części (zob część I pkt 1).
2. Klasyfikacja Lista zawiera nazwiska laureatów z podziałem na grupy według uzyskanego wyniku (maksymalnie 4), a w każdej z grup nazwiska zamieszcza się w porządku alfabetycznym.
(1) W przypadku gdy na ostatnim miejscu uplasuje się kilku kandydatów z jednakowym wynikiem, komisja konkursowa uwzględni wszystkich tych kandydatów.

VII. JAK ZGŁOSIĆ SIĘ DO KONKURSU?

1. Zgłoszenie drogą elektroniczną Kandydaci muszą dokonać zgłoszenia drogą elektroniczną zgodnie z procedurą określoną na stronie Europejskiego Urzędu Doboru Kadr.

Termin: 28 lipca 2009 r., godz. 12 (w południe) czasu brukselskiego.

2. Wysyłanie dokumentacji zgłoszeniowej Kandydaci wyłonieni zgodnie z częścią V pkt 1 litera A zostaną poproszeni, za pośrednictwem konta EPSO, o wydrukowanie elektronicznego formularza zgłoszenia, podpisanie go i wysłanie, wraz z odpowiednimi dokumentami, na następujący adres Europejskiego Urzędu Doboru Kadr:
Adres: Office des publications officielles des Communautes europeennes

Unitę "Ressources humaines" - Cellule "Concours"

Concours generał EPSO/AST/(numer konkursu)

2, rue Mercier

2985 Luxembourg

Luksemburg

Zasady: zob. pkt 2.4 Przepisów ogólnych mających zastosowanie do konkursów otwartych.

Termin: kandydaci zostaną powiadomieni o terminie za pośrednictwem konta EPSO, pismem zapraszającym ich do złożenia dokumentacji zgłoszeniowej.

______

(*) W niniejszym ogłoszeniu wszelkie odniesienia do osoby płci męskiej uznaje się jednocześnie za odniesienia do osoby płci żeńskiej.

Zmiany w prawie

Lepsze prawo. W Sejmie odbyła się konferencja podsumowująca konsultacje społeczne projektów ustaw

W ciągu pierwszych 5 miesięcy obowiązywania mechanizmu konsultacji społecznych projektów ustaw udział w nich wzięły 24 323 osoby. Najpopularniejszym projektem w konsultacjach była nowelizacja ustawy o broni i amunicji. W jego konsultacjach głos zabrało 8298 osób. Podczas pierwszych 14 miesięcy X kadencji Sejmu RP (2023–2024) jedynie 17 proc. uchwalonych ustaw zainicjowali posłowie. Aż 4 uchwalone ustawy miały źródła w projektach obywatelskich w ciągu 14 miesięcy Sejmu X kadencji – to najważniejsze skutki reformy Regulaminu Sejmu z 26 lipca 2024 r.

Grażyna J. Leśniak 24.04.2025
Przedsiębiorcy zapłacą niższą składkę zdrowotną – Senat za ustawą

Senat bez poprawek przyjął w środę ustawę, która obniża składkę zdrowotną dla przedsiębiorców. Zmiana, która wejdzie w życie 1 stycznia 2026 roku, ma kosztować budżet państwa 4,6 mld zł. Według szacunków Ministerstwo Finansów na reformie ma skorzystać około 2,5 mln przedsiębiorców. Teraz ustawa trafi do prezydenta Andrzaja Dudy.

Grażyna J. Leśniak 23.04.2025
Rząd organizuje monitoring metanu

Rada Ministrów przyjęła we wtorek, 22 kwietnia, projekt ustawy o zmianie ustawy – Prawo geologiczne i górnicze, przedłożony przez minister przemysłu. Chodzi o wyznaczenie podmiotu, który będzie odpowiedzialny za monitorowanie i egzekwowanie przepisów w tej sprawie. Nowe regulacje dotyczą m.in. dokładności pomiarów, monitorowania oraz raportowania emisji metanu.

Krzysztof Koślicki 22.04.2025
Rząd zaktualizował wykaz zakazanej kukurydzy

Na wtorkowym posiedzeniu rząd przyjął przepisy zmieniające rozporządzenie w sprawie zakazu stosowania materiału siewnego odmian kukurydzy MON 810, przedłożone przez ministra rolnictwa i rozwoju wsi. Celem nowelizacji jest aktualizacja listy odmian genetycznie zmodyfikowanej kukurydzy, tak aby zakazać stosowania w Polsce upraw, które znajdują się w swobodnym obrocie na terytorium 10 państw Unii Europejskiej.

Krzysztof Koślicki 22.04.2025
Od 18 kwietnia fotografowanie obiektów obronnych i krytycznych tylko za zezwoleniem

Od 18 kwietnia policja oraz żandarmeria wojskowa będą mogły karać tych, którzy bez zezwolenia m.in. fotografują i filmują szczególnie ważne dla bezpieczeństwa lub obronności państwa obiekty resortu obrony narodowej, obiekty infrastruktury krytycznej oraz ruchomości. Obiekty te zostaną specjalnie oznaczone.

Robert Horbaczewski 17.04.2025
Prezydent podpisał ustawę o rynku pracy i służbach zatrudnienia

Kompleksową modernizację instytucji polskiego rynku pracy poprzez udoskonalenie funkcjonowania publicznych służb zatrudnienia oraz form aktywizacji zawodowej i podnoszenia umiejętności kadr gospodarki przewiduje podpisana w czwartek przez prezydenta Andrzeja Dudę ustawa z dnia 20 marca 2025 r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia. Ustawa, co do zasady, wejdzie w życie pierwszego dnia miesiąca następującego po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.

Grażyna J. Leśniak 11.04.2025
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.C.2009.143A.1

Rodzaj: Ogłoszenie
Tytuł: Ogłoszenie o konkursach otwartych - Asystenci (AST 3) w dziedzinie tworzenia materiałów przeznaczonych do publikacji.
Data aktu: 24/06/2009
Data ogłoszenia: 24/06/2009