(Tekst mający znaczenie dla EOG)
(2009/C 241/04)
(Dz.U.UE C z dnia 8 października 2009 r.)
1. Komitet Doradczy podziela stanowisko Komisji, że zgłoszone działanie stanowi koncentrację w rozumieniu art. 3 ust. 1 lit. b) rozporządzenia Rady (WE) nr 139/2004, oraz że posiada ono wymiar wspólnotowy.
2. Komitet Doradczy podziela stanowisko Komisji, że dla celów dokonania oceny omawianej operacji właściwe rynki produktowe to:
a) rynek OE akumulatorów rozruchowych do samochodów/lekkich pojazdów użytkowych;
b) rynek OE akumulatorów rozruchowych do ciężarówek/ciężkich pojazdów użytkowych;
c) niezależny rynek wtórny akumulatorów rozruchowych do samochodów/lekkich pojazdów użytkowych;
d) niezależny rynek wtórny akumulatorów rozruchowych do ciężarówek/ciężkich pojazdów użytkowych.
3. Komitet Doradczy podziela stanowisko Komisji, że dla celów dokonania oceny tego działania właściwe rynki produktowe:
a) obejmują cały obszar EOG jeśli chodzi o rynek OE akumulatorów rozruchowych do samochodów/ lekkich pojazdów użytkowych;
b) obejmują cały obszar EOG jeśli chodzi o rynek OE akumulatorów rozruchowych do ciężarówek/ ciężkich pojazdów użytkowych;
c) mają zasięg krajowy jeśli chodzi o niezależny rynek wtórny akumulatorów rozruchowych do samochodów/lekkich pojazdów użytkowych;
d) mają zasięg krajowy jeśli chodzi o niezależny rynek wtórny akumulatorów rozruchowych do ciężarówek/ciężkich pojazdów użytkowych.
4. Komitet Doradczy podziela stanowisko Komisji, że zgłoszona koncentracja stwarzałaby dominującą pozycję na rynkach obejmujących cały obszar EOG w odniesieniu do rynku OE akumulatorów rozruchowych do samochodów/lekkich pojazdów użytkowych oraz w odniesieniu do rynku OE akumulatorów rozruchowych do ciężarówek/ciężkich pojazdów użytkowych ("efekty nieskoordynowane").
5. Komitet Doradczy podziela stanowisko Komisji, że zgłoszona koncentracja zakłóci znacząco skuteczną konkurencję, zwłaszcza w wyniku powstania pozycji dominującej, na niezależnych rynkach wtórnych: włoskim, austriackim, czeskim oraz słowackim w odniesieniu do akumulatorów do samochodów/lekkich pojazdów użytkowych oraz do ciężarówek/ciężkich pojazdów użytkowych.
6. Komitet Doradczy zgadza się, że warunki konkurencji nie powinny ulec pogorszeniu w tak dużym stopniu gdyby nie doszło do połączenia, nawet gdyby miało to prowadzić do likwidacji FIAMMSBB.
7. Komitet Doradczy podziela stanowisko Komisji, że przy braku stosownych działań zaradczych podjętych przez strony prawdopodobne skutki połączenia będą znacznie gorsze na rynku OE niż skutki, których można by się spodziewać w przypadku likwidacji.
8. Komitet Doradczy podziela stanowisko Komisji, że przy braku stosownych działań zaradczych skutki połączenia będą prawdopodobnie znacznie gorsze na niezależnym rynku wtórnym niż skutki braku połączenia (tj. wynikające z likwidacji).
9. Komitet Doradczy podziela stanowisko Komisji, że poprawione działania zaradcze przedłożone w dniu 29 marca 2007 r. dotyczące rynku OE są wystarczające, aby zredukować pogorszenie struktury konkurencji do poziomu odpowiadającego w najgorszym przypadku skutkom likwidacji FIAMMSBB i tym samym uważa, że złożone zobowiązania są wystarczające do wyeliminowania znaczących zakłóceń skutecznej konkurencji na rynkach OE obejmujących cały obszar EOG, wynikających z planowanej koncentracji.
10. Komitet Doradczy podziela stanowisko Komisji, że złożone zobowiązania są wystarczające do wyeliminowania znaczących zakłóceń skutecznej konkurencji na niezależnych rynkach wtórnych: włoskim, austriackim, czeskim oraz słowackim, wynikających z planowanej koncentracji.
11. Komitet Doradczy podziela stanowisko Komisji, że planowana koncentracja, w formie zmienionej zgodnie z ostatecznymi zobowiązaniami, nie stworzy ani nie wzmocni pozycji dominującej, w wyniku której skuteczna konkurencja zostałaby poważnie zakłócona w ramach wspólnego rynku lub znacznej jego części, oraz że z powyższych względów wspomniana koncentracja może zostać uznana za zgodną ze wspólnym rynkiem zgodnie z art. 8 ust. 2 rozporządzenia w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw.
12. Komitet Doradczy zwraca się do Komisji o uwzględnienie wszystkich pozostałych kwestii poruszonych podczas dyskusji.
W ciągu pierwszych 5 miesięcy obowiązywania mechanizmu konsultacji społecznych projektów ustaw udział w nich wzięły 24 323 osoby. Najpopularniejszym projektem w konsultacjach była nowelizacja ustawy o broni i amunicji. W jego konsultacjach głos zabrało 8298 osób. Podczas pierwszych 14 miesięcy X kadencji Sejmu RP (2023–2024) jedynie 17 proc. uchwalonych ustaw zainicjowali posłowie. Aż 4 uchwalone ustawy miały źródła w projektach obywatelskich w ciągu 14 miesięcy Sejmu X kadencji – to najważniejsze skutki reformy Regulaminu Sejmu z 26 lipca 2024 r.
24.04.2025Senat bez poprawek przyjął w środę ustawę, która obniża składkę zdrowotną dla przedsiębiorców. Zmiana, która wejdzie w życie 1 stycznia 2026 roku, ma kosztować budżet państwa 4,6 mld zł. Według szacunków Ministerstwo Finansów na reformie ma skorzystać około 2,5 mln przedsiębiorców. Teraz ustawa trafi do prezydenta Andrzaja Dudy.
23.04.2025Rada Ministrów przyjęła we wtorek, 22 kwietnia, projekt ustawy o zmianie ustawy – Prawo geologiczne i górnicze, przedłożony przez minister przemysłu. Chodzi o wyznaczenie podmiotu, który będzie odpowiedzialny za monitorowanie i egzekwowanie przepisów w tej sprawie. Nowe regulacje dotyczą m.in. dokładności pomiarów, monitorowania oraz raportowania emisji metanu.
22.04.2025Na wtorkowym posiedzeniu rząd przyjął przepisy zmieniające rozporządzenie w sprawie zakazu stosowania materiału siewnego odmian kukurydzy MON 810, przedłożone przez ministra rolnictwa i rozwoju wsi. Celem nowelizacji jest aktualizacja listy odmian genetycznie zmodyfikowanej kukurydzy, tak aby zakazać stosowania w Polsce upraw, które znajdują się w swobodnym obrocie na terytorium 10 państw Unii Europejskiej.
22.04.2025Od 18 kwietnia policja oraz żandarmeria wojskowa będą mogły karać tych, którzy bez zezwolenia m.in. fotografują i filmują szczególnie ważne dla bezpieczeństwa lub obronności państwa obiekty resortu obrony narodowej, obiekty infrastruktury krytycznej oraz ruchomości. Obiekty te zostaną specjalnie oznaczone.
17.04.2025Kompleksową modernizację instytucji polskiego rynku pracy poprzez udoskonalenie funkcjonowania publicznych służb zatrudnienia oraz form aktywizacji zawodowej i podnoszenia umiejętności kadr gospodarki przewiduje podpisana w czwartek przez prezydenta Andrzeja Dudę ustawa z dnia 20 marca 2025 r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia. Ustawa, co do zasady, wejdzie w życie pierwszego dnia miesiąca następującego po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.
11.04.2025Identyfikator: | Dz.U.UE.C.2009.241.9 |
Rodzaj: | Zawiadomienie |
Tytuł: | Opinia Komitetu Doradczego ds. Koncentracji wydana na 149. posiedzeniu Komitetu dotycząca projektu decyzji w sprawie COMP/M.4381 - JCI/VB/FIAMM. |
Data aktu: | 19/04/2007 |
Data ogłoszenia: | 08/10/2009 |