Ogłoszenie o konkursie otwartym - EPSO/AST/118/11 - Asystenci (AST 3).

OGŁOSZENIE O KONKURSIE OTWARTYM

EPSO/AST/118/11

Asystenci (AST 3) 1

(2011/C 350 A/01)

(Dz.U.UE C z dnia 1 grudnia 2011 r.)

Jesteś zainteresowany pracą w naszych instytucjach?

Twój profil odpowiada naszym kryteriom?

Zgłoś się!

Wykorzystaj wszystkie możliwości, aby odnieść sukces!

Europejski Urząd Doboru Kadr (EPSO) organizuje następujący konkurs otwarty w formie egzaminów w celu stworzenia listy kandydatów, spośród których mogą być rekrutowani asystenci(*):

EPSO/AST/118/11 - Asystenci (AST 3)

w następujących dziedzinach:

1.
ZARZĄDZANIE FINANSAMI/RACHUNKOWOŚĆ
2.
KOMUNIKACJA
3.
ZARZĄDZANIE PROJEKTAMI/PROGRAMAMI/UMOWAMI

Celem konkursu jest stworzenie list rezerwowych, z których rekrutowani będą pracownicy na wolne stanowiska w instytucjach Unii Europejskiej.

Przed zgłoszeniem kandydatury należy dokładnie zapoznać się z przewodnikiem dotyczącym konkursów otwartych opublikowanym w Dzienniku Urzędowym C 315 A z dnia 28 października 2011 r., a także na stronie internetowej EPSO.
Przewodnik ten, stanowiący integralną część niniejszego ogłoszenia o konkursie, pomaga kandydatom zrozumieć zasady dotyczące procedury konkursowej i dokonywania zgłoszeń.

I. INFORMACJE OGÓLNE

1. Liczba laureatów w poszczególnych dziedzinach Dziedzina 1 = 62
Dziedzina 2 = 37
Dziedzina 3 = 53
2. Uwagi Kandydaci mogą wybrać tylko jedną dziedzinę konkursową.
Wyboru należy dokonać w momencie zgłoszenia elektronicznego i nie ma możliwości jego zmiany po zatwierdzeniu i przesłaniu formularza zgłoszeniowego drogą elektroniczną.

II. ZAKRES OBOWIĄZKÓW

Asystenci AST 3 uczestniczą, pod nadzorem administratora, w realizacji misji instytucji lub organów, przez które zostaną zatrudnieni, oraz wypełniają zadania wykonawcze, udzielają wsparcia oraz wykonują zadania w zakresie logistyki w różnych obszarach działań.

Szczegółowy opis poszczególnych dziedzin umieszczono w załączniku.

Ogólny profil kandydatów do pracy w instytucjach europejskich opisano w pkt 1.2 przewodnika dotyczącego konkursów otwartych.

III. WARUNKI UDZIAŁU W KONKURSIE

W momencie upływu terminu zgłoszeń drogą elektroniczną kandydat musi spełniać wszystkie następujące warunki ogólne i szczegółowe:

1. Warunki ogólne
a) posiadać obywatelstwo jednego z państw członkowskich Unii Europejskiej;
b) korzystać z pełni praw obywatelskich;
c) mieć uregulowany stosunek do służby wojskowej;
d) posiadać odpowiednie cechy charakteru niezbędne do wykonywania przyszłych obowiązków.
2. Warunki szczegółowe
2.1. Dyplom: zob. załącznik
2.2. Doświadczenie zawodowe: zob. załącznik
2.3. Znajomość języków
Języki urzędowe Unii Europejskiej to:
BG (bułgarski) FI (fiński) NL (niderlandzki)
CS (czeski) FR (francuski) PL (polski)
DA (duński) GA (irlandzki) PT (portugalski)
DE (niemiecki) HU (węgierski) RO (rumuński)
EL (grecki) IT (włoski) SK (słowacki)
EN (angielski) LT (litewski) SL (słoweński)
ES (hiszpański) LV (łotewski) SV (szwedzki)
ET (estoński) MT (maltański)
a) Język 1 Język podstawowy:
doskonała znajomość jednego z języków urzędowych Unii Europejskiej
i
b) Język 2 Drugi język (obowiązkowo inny niż język 1):
zadowalająca znajomość języka angielskiego, francuskiego lub niemieckiego

IV. TESTY WSTĘPNE

1. Kandydat zostanie zaproszony do udziału w testach wstępnych Do udziału w testach zostaną zaproszeni kandydaci, którzy dokonali zgłoszenia w terminie (zob. część VII).

Uwaga:

1) poprzez zgłoszenie drogą elektroniczną kandydat oświadcza, że spełnia warunki ogólne i szczegółowe określone w części III;

2) aby wziąć udział w testach, należy zarezerwować termin; rezerwacji tej należy koniecznie dokonać w terminie wskazanym za pośrednictwem konta EPSO.

2. Rodzaj testów i punktacja Seria testów składających się z pytań wielokrotnego wyboru mających na celu ocenę ogólnych umiejętności i kompetencji kandydata w zakresie:
Test a) rozumienia tekstu pisanego punktacja: od 0 do 20 pkt wymagane minimum: 10 pkt
Test b) operowania danymi liczbowymi punktacja: od 0 do 10 pkt
Test c) myślenia abstrakcyjnego punktacja: od 0 do 10 pkt
Wymagane minimum wynosi 10 pkt w testach b) i c) łącznie
Test d) umiejętności zawodowych: dokładność i precyzja punktacja: od 0 do 20 pkt
Test e) umiejętności zawodowych: ustalanie priorytetów i organizacja punktacja: od 0 do 20 pkt
Wymagane minimum wynosi 20 pkt w testach d) i e) łącznie
Test f) test sytuacyjny punktacja: od 0 do 40 pkt wymagane minimum: 24 pkt
3. Język, w którym przeprowadzane są testy Język 1 dla testów a), b) i c)
Język 2 dla testów d), e) i f).

V. KONKURS OTWARTY

1. Kandydat zostanie dopuszczony* do etapu oceny zintegrowanej - jeśli uzyskał(1) jeden z najlepszych wyników(2) oraz wymagane minimum w testach wstępnych,

oraz

- jeśli w świetle danych podanych w zgłoszeniu elektronicznym spełnia warunki ogólne i szczegółowe określone w części III.

*Dopuszczenie do tego etapu ostatecznie uzależnione jest od wyników późniejszej weryfikacji dokumentów, które należy dostarczyć do centrum oceny zintegrowanej. Weryfikacja dokumentów kandydatów, którzy spełniają warunki dopuszczenia do udziału w konkursie i którzy uzyskali najlepsze wyniki z testów oceniających, odbywa się w porządku malejącym, począwszy od kandydatów z największą liczbą punktów, aż do osiągnięcia liczby laureatów wskazanej w niniejszym ogłoszeniu o konkursie.
Po osiągnięciu wymaganej liczby dokumenty pozostałych kandydatów nie będą sprawdzane.
2. Ocena zintegrowana Kandydaci zostają zaproszeni do udziału w studium przypadku z wybranej dziedziny(3) i innych elementach oceny zintegrowanej. Testy takie przeprowadzane są zasadniczo w Brukseli i trwają jeden dzień.
Oceniana będzie specjalistyczna wiedza w wybranej przez kandydata dziedzinie oraz następujące umiejętności ogólne:
- umiejętność analizowania i rozwiązywania problemów
- zdolności komunikacyjne
- jakość i wydajność pracy
- nauka i rozwój osobisty
- ustalanie priorytetów i organizacja
- odporność
- umiejętność pracy w zespole
Definicje tych umiejętności znajdują się w punkcie 1.2 przewodnika dotyczącego konkursów otwartych.
Ocena tych umiejętności będzie obejmować:
a) zarządzanie korespondencją (ćwiczenie typu in-tray);
b) ustrukturyzowaną rozmowę;
c) studium przypadku odnoszące się do dziedziny wybranej przez kandydata;
d) zadanie do zrealizowania w zespole.
Każda z umiejętności ogólnych sprawdzana będzie według następującego wzorca:
Zarządzanie korespondencją (ćwiczenie typu in-tray) Ustrukturyzowana rozmowa Studium przypadku Zadanie do zrealizowania w zespole
Umiejętność analizowania i rozwiązywania problemów x x
Komunikacja x x
Jakość i wydajność pracy x x
Nauka i rozwój osobisty x x
Ustalanie priorytetów i organizacja x x
Odporność x x
Umiejętność pracy w zespole x x
3. Języki oceny zintegrowanej Język 2
4. Punktacja Umiejętności specjalistyczne

Egzamin c): studium przypadku odnoszące się do dziedziny wybranej przez kandydata

od 0 do 30 punktów

wymagane minimum: 15 pkt

współczynnik ważności: 30 % całkowitej liczby punktów

Umiejętności ogólne

Od 0 do 10 pkt za każdą z umiejętności ogólnych

wymagane minimum:

3 pkt za każdą umiejętność oraz

35 pkt na 70 ze wszystkich 7 umiejętności ogólnych

współczynnik ważności: 70 % całkowitej liczby punktów

VI. LISTY REZERWOWE

1. Wpis na listę rezerwową Komisja konkursowa umieszcza na liście rezerwowej nazwiska kandydatów(4), którzy uzyskali wymaganą minimalną liczbę punktów oraz jeden z najlepszych wyników za wszystkie testy oceniające (zob. liczba laureatów, część I, pkt 1) i w przypadku których dokumenty zawarte w dokumentacji zgłoszeniowej potwierdzają spełnienie wszystkich warunków udziału w konkursie.
2. Klasyfikacja Tworzone są listy laureatów dla poszczególnych dziedzin konkursu, z podziałem na grupy według uzyskanego wyniku (maksymalnie 4 grupy); w każdej z grup nazwiska zamieszcza się w porządku alfabetycznym.

VII. JAK ZGŁOSIĆ SIĘ DO KONKURSU?

1. Zgłoszenie drogą elektroniczną Kandydaci muszą dokonać zgłoszenia drogą elektroniczną zgodnie z procedurą opisaną na stronie internetowej EPSO.
Termin: 17 stycznia 2012 r. o 12.00 (w południe) czasu brukselskiego
2. Dokumentacja zgłoszeniowa Kandydaci, którzy zostali dopuszczeni do etapu oceny zintegrowanej na późniejszym etapie muszą przekazać(5) kompletną dokumentację zgłoszeniową (podpisany elektroniczny formularz zgłoszeniowy wraz z wymaganymi dokumentami).
Zasady: zob. pkt 6.1 przewodnika dotyczącego konkursów otwartych.
______

(1) W przypadku gdy na ostatnim miejscu znajdzie się kilku kandydatów, którzy uzyskali jednakowy wynik, wszyscy ci kandydaci zostaną zaproszeni do testów oceny zintegrowanej.

(2) Liczba kandydatów dopuszczonych do etapu oceny zintegrowanej jest w przybliżeniu 2,5 raza większa niż liczba laureatów wskazana w niniejszym ogłoszeniu o konkursie i będzie ogłoszona na stronie internetowej EPSO (www.eucareers.eu).

(3) Ze względów organizacyjnych testy te mogą zostać przeprowadzone w ośrodkach egzaminacyjnych w państwach członkowskich lub w Brukseli, niezależnie od pozostałych elementów oceny zintegrowanej.

(4) W przypadku gdy na ostatnim miejscu uplasuje się kilku kandydatów z jednakowym wynikiem, na listę rezerwową wpisani zostaną wszyscy ci kandydaci.

(5) O terminie kandydaci zostaną powiadomieni w odpowiednim czasie za pośrednictwem konta EPSO.

(*) W niniejszym ogłoszeniu wszelkie odniesienia do osoby płci męskiej uznaje się jednocześnie za odniesienia do osoby płci żeńskiej.

ZAŁĄCZNIK 

1. ZARZĄDZANIE FINANSAMI/RACHUNKOWOŚĆ

1.
Zakres obowiązków

Asystenci będą realizować zadania w jednej lub kilku dziedzinach związanych z różnymi działaniami budżetowymi i finansowymi instytucji.

Za pomocą dedykowanych systemów informatycznych (w szczególności zintegrowanego systemu rachunkowości) wykonywać będą takie zadania, jak:

pomoc we wdrażaniu systemów księgowych i finansowych,
prowadzenie kont ksiąg głównych lub budżetowych,
udział w konceptualizacji, opracowywaniu i wdrażaniu procedur w oparciu o rozporządzenie finansowe,
udział w przygotowywaniu preliminarzy budżetowych oraz sporządzaniu sprawozdań finansowych i sprawozdań rocznych,
pomoc w zamykaniu ksiąg i przedstawianiu sprawozdań finansowych,
planowanie i zarządzanie procedurami przetargowymi,
zapewnienie zarządzania finansowego i operacyjnego w zakresie umów i dotacji,
udział w zarządzaniu aktywami pieniężnymi lub zarządzanie rachunkami zaliczkowymi, uzgadnianie rachunków bankowych,
nadzorowanie procedur finansowych i budżetowych (środki, zobowiązania, weryfikacja faktur i płatności) oraz monitorowanie należności,
kontrola zarządzania finansowego dochodami i ich księgowania.
2.
Wykształcenie

Wykształcenie pomaturalne potwierdzone dyplomem ukończenia studiów na kierunku z dziedziny finansów lub rachunkowości.

LUB

Wykształcenie średnie, potwierdzone świadectwem uprawniającym do podjęcia studiów wyższych oraz przynajmniej trzyletnie doświadczenie zawodowe w dziedzinie finansów lub rachunkowości.

Uwaga: Lata te nie mogą zostać doliczone do wymaganej liczby lat doświadczenia zawodowego określonej w pkt 3 poniżej.

3.
Doświadczenie zawodowe

Przynajmniej trzyletnie doświadczenie zawodowe w dziedzinie finansów lub rachunkowości, zdobyte po uzyskaniu wymaganego dyplomu.

2. KOMUNIKACJA
1.
Zakres obowiązków

Asystenci będą realizować zadania w jednej lub kilku dziedzinach związanych z komunikacją wewnętrzną lub zewnętrzną oraz informacją (kontakty z prasą, media, opinia publiczna, opracowywanie i rozpowszechnianie informacji, organizacja wydarzeń związanych z promocją wizerunku Unii Europejskiej, publikacja dokumentów informacyjnych, analiza mediów oraz ich wpływu).

Wykonywać będą oni takie zadania, jak:

zapewnienie kontaktów z prasą, mediami i opinią publiczną,
opracowywanie, korekta i przygotowanie różnych dokumentów do publikacji (pakiety prasowe oraz pakiety tematyczne, komunikaty prasowe, konferencje prasowe),
organizacja wydarzeń różnego typu (konferencje prasowe, wywiady, działania informacyjne, targi),
opracowywanie dokumentów informacyjnych, publikacji, materiałów promocyjnych lub produktów audiowizualnych,
zarządzanie działaniami komunikacyjnymi poprzez strony internetowe, media społecznościowe oraz platformy współpracy,
uczestnictwo w analizach oddźwięku medialnego działań komunikacyjnych,
zapewnienie łączności i koordynacji z organami wspierającymi instytucje w działaniach komunikacyjnych (Urząd Publikacji, kontrahenci itd.).
2.
Wykształcenie

Wykształcenie pomaturalne potwierdzone dyplomem ukończenia studiów w jednej z następujących dziedzin: komunikacja, media, dziennikarstwo lub public relations.

LUB

Wykształcenie średnie, potwierdzone świadectwem uprawniającym do podjęcia studiów wyższych oraz przynajmniej trzyletnie doświadczenie zawodowe w dziedzinie związanej z charakterem przyszłych obowiązków w jednej z następujących dziedzin: agencja prasowa, agencja PR, dziennikarstwo, doradztwo w zakresie komunikacji, komunikacji internetowej lub komunikacji zewnętrznej w ramach organów publicznych lub prywatnych.

Uwaga: Lata te nie mogą zostać doliczone do wymaganej liczby lat doświadczenia zawodowego określonej w pkt 3 poniżej.

3.
Doświadczenie zawodowe

Przynajmniej trzyletnie doświadczenie zawodowe, zdobyte po uzyskaniu wymaganego dyplomu, w następujących dziedzinach: agencja prasowa, agencja PR, dziennikarstwo, doradztwo w zakresie komunikacji, komunikacji internetowej lub komunikacji zewnętrznej w ramach organów publicznych lub prywatnych.

3. ZARZĄDZANIE PROJEKTAMI/PROGRAMAMI/UMOWAMI

1.
Zakres obowiązków

Asystenci będą realizować zadania z zakresu zarządzania projektami/programami/umowami (naukowymi, technicznymi, administracyjnymi, dotyczącymi współpracy) danej instytucji.

Będą oni pełnić funkcje pomocnicze i wykonywać zadania logistyczne, takie jak:

pomoc przy opracowywaniu programów, programów prac,
pomoc przy opracowywaniu zakresu obowiązywania umów, specyfikacji, zaproszeń do składania wniosków i umów o finansowanie,
opracowywanie/weryfikacja zaproszeń do składania wniosków/ zaproszeń do składania ofert/zaproszeń do wyrażenia zainteresowania w celu zawarcia umów oraz porozumień w sprawie dotacji,
przygotowywanie i uczestnictwo w spotkaniach komisji kwalifikacyjnych w celu nadzoru nad procedurą wyboru oraz przydzielania dofinansowania/dotacji,
pomoc w przygotowywaniu decyzji o finansowaniu,
opracowywanie i nadzór nad procedurami udzielania zamówień publicznych, w tym ocena ofert,
wspieranie władz krajowych, regionalnych lub lokalnych oraz podmiotów we wdrażaniu programów/projektów/umów,
pomoc w ramach nadzoru lub oceny wdrażania programów/projektów/umów,
zarządzanie i kontrola zarządzania projektami i umowami oraz ich ciągłości: kontrola etapów realizacji projektu (zaciąganie zobowiązań, płatności, zamknięcie),
analiza sprawozdań okresowych i końcowych dotyczących wdrażania programów/projektów/umów.
zarządzanie operacjami zamknięcia programu/projektu/umowy.
2.
Wykształcenie

Wykształcenie pomaturalne potwierdzone dyplomem ukończenia studiów.

LUB

Wykształcenie średnie, potwierdzone świadectwem uprawniającym do podjęcia studiów wyższych oraz przynajmniej trzyletnie doświadczenie zawodowe w dziedzinie związanej z charakterem przyszłych obowiązków.

Uwaga: Lata te nie mogą zostać doliczone do wymaganej liczby lat doświadczenia zawodowego określonej w pkt 3 poniżej.

3.
Doświadczenie zawodowe

Przynajmniej trzyletnie doświadczenie zawodowe we wskazanej dziedzinie zdobyte po uzyskaniu wymaganego dyplomu

1 Ogłoszenie zmienione przez sprostowanie z dnia 11 stycznia 2012 r. (Dz.U.UE.C.12.8A.1).

Zmiany w prawie

Lepsze prawo. W Sejmie odbyła się konferencja podsumowująca konsultacje społeczne projektów ustaw

W ciągu pierwszych 5 miesięcy obowiązywania mechanizmu konsultacji społecznych projektów ustaw udział w nich wzięły 24 323 osoby. Najpopularniejszym projektem w konsultacjach była nowelizacja ustawy o broni i amunicji. W jego konsultacjach głos zabrało 8298 osób. Podczas pierwszych 14 miesięcy X kadencji Sejmu RP (2023–2024) jedynie 17 proc. uchwalonych ustaw zainicjowali posłowie. Aż 4 uchwalone ustawy miały źródła w projektach obywatelskich w ciągu 14 miesięcy Sejmu X kadencji – to najważniejsze skutki reformy Regulaminu Sejmu z 26 lipca 2024 r.

Grażyna J. Leśniak 24.04.2025
Przedsiębiorcy zapłacą niższą składkę zdrowotną – Senat za ustawą

Senat bez poprawek przyjął w środę ustawę, która obniża składkę zdrowotną dla przedsiębiorców. Zmiana, która wejdzie w życie 1 stycznia 2026 roku, ma kosztować budżet państwa 4,6 mld zł. Według szacunków Ministerstwo Finansów na reformie ma skorzystać około 2,5 mln przedsiębiorców. Teraz ustawa trafi do prezydenta Andrzaja Dudy.

Grażyna J. Leśniak 23.04.2025
Rząd organizuje monitoring metanu

Rada Ministrów przyjęła we wtorek, 22 kwietnia, projekt ustawy o zmianie ustawy – Prawo geologiczne i górnicze, przedłożony przez minister przemysłu. Chodzi o wyznaczenie podmiotu, który będzie odpowiedzialny za monitorowanie i egzekwowanie przepisów w tej sprawie. Nowe regulacje dotyczą m.in. dokładności pomiarów, monitorowania oraz raportowania emisji metanu.

Krzysztof Koślicki 22.04.2025
Rząd zaktualizował wykaz zakazanej kukurydzy

Na wtorkowym posiedzeniu rząd przyjął przepisy zmieniające rozporządzenie w sprawie zakazu stosowania materiału siewnego odmian kukurydzy MON 810, przedłożone przez ministra rolnictwa i rozwoju wsi. Celem nowelizacji jest aktualizacja listy odmian genetycznie zmodyfikowanej kukurydzy, tak aby zakazać stosowania w Polsce upraw, które znajdują się w swobodnym obrocie na terytorium 10 państw Unii Europejskiej.

Krzysztof Koślicki 22.04.2025
Od 18 kwietnia fotografowanie obiektów obronnych i krytycznych tylko za zezwoleniem

Od 18 kwietnia policja oraz żandarmeria wojskowa będą mogły karać tych, którzy bez zezwolenia m.in. fotografują i filmują szczególnie ważne dla bezpieczeństwa lub obronności państwa obiekty resortu obrony narodowej, obiekty infrastruktury krytycznej oraz ruchomości. Obiekty te zostaną specjalnie oznaczone.

Robert Horbaczewski 17.04.2025
Prezydent podpisał ustawę o rynku pracy i służbach zatrudnienia

Kompleksową modernizację instytucji polskiego rynku pracy poprzez udoskonalenie funkcjonowania publicznych służb zatrudnienia oraz form aktywizacji zawodowej i podnoszenia umiejętności kadr gospodarki przewiduje podpisana w czwartek przez prezydenta Andrzeja Dudę ustawa z dnia 20 marca 2025 r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia. Ustawa, co do zasady, wejdzie w życie pierwszego dnia miesiąca następującego po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.

Grażyna J. Leśniak 11.04.2025
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.C.2011.350A.1

Rodzaj: Ogłoszenie
Tytuł: Ogłoszenie o konkursie otwartym - EPSO/AST/118/11 - Asystenci (AST 3).
Data aktu: 01/12/2011
Data ogłoszenia: 01/12/2011