Rezolucja legislacyjna w sprawie wniosku dotyczącego decyzji Rady dotyczącej programu szczegółowego, który ma zostać zrealizowany w formie działań pośrednich w ramach wdrażania programu ramowego Europejskiej Wspólnoty Energii Atomowej w zakresie działań badawczych i szkoleniowych w dziedzinie jądrowej (2012-2013) (COM(2011)0073 - C7-0075/2011 - 2011/0043(NLE)).

Wdrażanie programu ramowego Europejskiej Wspólnoty Energii Atomowej w zakresie działań badawczych i szkoleniowych w dziedzinie jądrowej (2012-2013) *

P7_TA(2011)0483

Rezolucja legislacyjna Parlamentu Europejskiego z dnia 15 listopada 2011 r. w sprawie wniosku dotyczącego decyzji Rady dotyczącej programu szczegółowego, który ma zostać zrealizowany w formie działań pośrednich w ramach wdrażania programu ramowego Europejskiej Wspólnoty Energii Atomowej w zakresie działań badawczych i szkoleniowych w dziedzinie jądrowej (2012-2013) (COM(2011)0073 - C7-0075/2011 - 2011/0043(NLE))

(2013/C 153 E/30)

(Dz.U.UE C z dnia 31 maja 2013 r.)

(Konsultacja)

Parlament Europejski,

uwzględniając wniosek Komisji przedłożony Radzie (COM(2011)0073),
uwzględniając art. 7 Traktatu Euratom, na mocy którego Rada skonsultowała się z Parlamentem (C7-0075/2011),
uwzględniając art. 55 Regulaminu,
uwzględniając sprawozdanie Komisji Przemysłu, Badań Naukowych i Energii (A7-0358/2011),
1.
zatwierdza po poprawkach wniosek Komisji;
2.
zwraca się do Komisji o odpowiednią zmianę jej wniosku, zgodnie z art. 293 ust. 2 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej oraz art. 106 a Traktatu ustanawiającego Europejską Wspólnotę Energii Atomowej;
3.
zwraca się do Rady o poinformowanie go w przypadku uznania za stosowne odejścia od tekstu przyjętego przez Parlament;
4.
zwraca się do Rady o ponowne skonsultowanie się z Parlamentem w przypadku uznania za stosowne wprowadzenia znaczących zmian do wniosku Komisji;
5.
zobowiązuje swojego przewodniczącego do przekazania stanowiska Parlamentu Radzie i Komisji.
TEKST PROPONOWANY PRZEZ KOMISJĘ POPRAWKA
Poprawka 1

Wniosek dotyczący decyzji

Punkt 3 a preambuły (nowy)

(3a) Projekt i realizacja programu ramowego (2012-2013) powinny się kierować zasadami prostoty, stabilności, przejrzystości, pewności prawnej, spójności, wysokiej jakości i zaufania zgodnie z zaleceniami Parlamentu Europejskiego zawartymi w jego rezolucji z dnia 11 listopada 2010 r. w sprawie uproszczenia realizacji programów ramowych w zakresie badań naukowych(1).

______

(1) P7_TA(2010)0401.

Poprawka 2

Wniosek dotyczący decyzji

Punkt 8 preambuły

(8) Należy przedsięwziąć odpowiednie środki, proporcjonalne do interesów finansowych Unii, w celu monitorowania zarówno skuteczności udzielonego wsparcia finansowego, jak i skuteczności wykorzystania funduszy, tak aby zapobiec nieprawidłowościom i nadużyciom finansowym. Należy również przedsięwziąć właściwe środki, aby odzyskać utracone, niesłusznie wypłacone lub nieodpowiednio wykorzystane środki, zgodnie z rozporządzeniem Rady (WE, Euratom) nr 1605/2002, rozporządzeniem (WE, Euratom) nr 2342/ 2002, rozporządzeniem Rady (WE, Euratom) nr 2988/95 z dnia 18 grudnia 1995 r. w sprawie ochrony interesów finansowych Wspólnot Europejskich, rozporządzeniem Rady (Euratom, WE) nr 2185/96 z dnia 11 listopada 1996 r. w sprawie kontroli na miejscu oraz inspekcji przeprowadzanych przez Komisję w celu ochrony interesów finansowych Wspólnot Europejskich przed nadużyciami finansowymi i innymi nieprawidłowościami oraz rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1073/1999 z dnia 25 maja 1999 r. dotyczącym dochodzeń prowadzonych przez Europejski Urząd ds. Zwalczania Nadużyć Finansowych (OLAF). (8) Należy przedsięwziąć odpowiednie środki, proporcjonalne do interesów finansowych Unii, w celu monitorowania zarówno skuteczności udzielonego wsparcia finansowego, jak i skuteczności wykorzystania funduszy, tak aby zapobiec nieprawidłowościom i nadużyciom finansowym. Należy zwrócić szczególną uwagę na opracowanie porozumień umownych, które zmniejszają ryzyko niepowodzenia w zakresie wdrażania środków oraz realokację ryzyka i kosztów w czasie. Należy również przedsięwziąć właściwe środki, aby odzyskać utracone, niesłusznie wypłacone lub nieodpowiednio wykorzystane środki, zgodnie z rozporządzeniem Rady (WE, Euratom) nr 1605/2002, rozporządzeniem (WE, Euratom) nr 2342/ 2002, rozporządzeniem Rady (WE, Euratom) nr 2988/95 z dnia 18 grudnia 1995 r. w sprawie ochrony interesów finansowych Wspólnot Europejskich, rozporządzeniem Rady (Euratom, WE) nr 2185/96 z dnia 11 listopada 1996 r. w sprawie kontroli na miejscu oraz inspekcji przeprowadzanych przez Komisję w celu ochrony interesów finansowych Wspólnot Europejskich przed nadużyciami finansowymi i innymi nieprawidłowościami oraz rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1073/1999 z dnia 25 maja 1999 r. dotyczącym dochodzeń prowadzonych przez Europejski Urząd ds. Zwalczania Nadużyć Finansowych (OLAF).
Poprawka 3

Wniosek dotyczący decyzji

Artykuł 2 - ustęp 1 - litera a)

a) badania nad energią termojądrową (w tym ITER); a) badania nad energią termojądrową (w tym głównie ITER);
Poprawka 4

Wniosek dotyczący decyzji

Artykuł 6 - ustęp 2

2. W programie prac uwzględnia się odpowiednie działania badawcze prowadzone przez państwa członkowskie, państwa stowarzyszone oraz organizacje europejskie i międzynarodowe. Program jest aktualizowany stosownie do potrzeb. 2. W programie prac uwzględnia się odpowiednie działania badawcze prowadzone przez państwa członkowskie, państwa stowarzyszone oraz organizacje europejskie i międzynarodowe, jak również przemysł. Program jest aktualizowany stosownie do potrzeb.
Poprawka 5

Wniosek dotyczący decyzji

Artykuł 6 - ustęp 3

3. W programie prac określone są kryteria oceny wniosków dotyczących działań pośrednich w ramach systemów finansowania, a także kryteria wyboru projektów. Kryteriami tymi są doskonałość, znaczenie i realizacja. Dodatkowe wymogi, wagi i progi mogą zostać dokładniej określone lub uzupełnione w programie prac. 3. W programie prac określone są kryteria oceny wniosków dotyczących działań pośrednich w ramach systemów finansowania, a także kryteria wyboru projektów. Kryteriami tymi są doskonałość, znaczenie i realizacja. Dodatkowe wymogi, wagi i progi, które są jasno uzasadnione, mogą zostać dokładniej określone lub uzupełnione w programie prac.
Poprawka 6

Wniosek dotyczący decyzji

Artykuł 7 - ustęp 2 a (nowy)

2a. Skład komitetu, o którym mowa w ust. 2, powinien w każdym wypadku zapewniać rozsądną równowagę między reprezentacją kobiet i mężczyzn oraz pomiędzy poszczególnymi państwami członkowskimi prowadzącymi działalność badawczą i szkoleniową w dziedzinie jądrowej.
Poprawka 7

Wniosek dotyczący decyzji

Załącznik -część I - sekcja I.A - punkt 1 - ustęp 3

Działania badawczo-rozwojowe wspierające budowę ITER będą prowadzone przez zrzeszenia na rzecz syntezy jądrowej oraz przedsiębiorstwa europejskie. Będą one obejmowały opracowanie i testowanie komponentów oraz systemów. Działania badawczo-rozwojowe wspierające budowę ITER będą prowadzone przez zrzeszenia na rzecz syntezy jądrowej oraz przedsiębiorstwa europejskie. Będą one obejmowały opracowanie, testowanie, zatwierdzanie i kontrolę wiarygodności komponentów oraz zależnych systemów.
Poprawka 8

Wniosek dotyczący decyzji

Załącznik - część I - sekcja I.A - punkt 2 - tiret drugie a (nowe)

- przygotowanie nowego doświadczenia satelitarnego, które ma zostać przeprowadzone w ramach ósmego programu ramowego, zdolnego do wsparcia eksperymentu ITER, tak aby zagwarantować osiągnięcie oczekiwanych wyników przy jednoczesnym ograniczeniu ryzyka oraz kosztów operacyjnych, a także zdolnego do zbadania istotnych aspektów technologii DEMO;
Poprawka 9

Wniosek dotyczący decyzji

Załącznik - część I - sekcja I.A - punkt 4 - tiret trzecie

- badania nad socjologicznymi i ekonomicznymi aspektami produkcji energii termojądrowej oraz działania propagujące wiedzę na temat syntezy jądrowej i jej zrozumienie. - badania nad socjologicznymi i ekonomicznymi aspektami produkcji energii termojądrowej oraz działania propagujące wiedzę na temat syntezy jądrowej i jej zrozumienie.

Zostanie położony szczególny nacisk na zapewnienie, aby właściwe informacje były podawane do wiadomości publicznej, a także zostaną podjęte odpowiednie działania mające zagwarantować efektywność komunikacji i kampanii informacyjnej.

Poprawka 10

Wniosek dotyczący decyzji

Załącznik - część I - sekcja I.A - punkt 6

Realizacja projektu ITER w Europie, w międzynarodowych ramach organizacji ITER, będzie stanowić element nowej infrastruktury badawczej o ważnym wymiarze europejskim. Realizacja projektu ITER w Europie, w międzynarodowych ramach organizacji ITER, będzie stanowić element nowej infrastruktury badawczej o ważnym wymiarze europejskim i pociągnie za sobą, w ramach europejskiego programu wspierającego, budowę nowej infrastruktury badawczej zdolnej do wsparcia eksperymentu ITER.
Poprawka 11

Wniosek dotyczący decyzji

Załącznik - część I - sekcja I.B - wprowadzenie

Ogólnym celem jest poprawa wyników oraz zwiększenie bezpieczeństwa, efektywnego gospodarowania zasobami i opłacalności rozszczepienia jądrowego i innych zastosowań promieniowania w przemyśle i medycynie. Działania pośrednie w dziedzinie rozszczepienia jądrowego i ochrony przed promieniowaniem zostaną przeprowadzone w pięciu głównych obszarach działalności opisanych poniżej. Istnieją istotne powiązania z badaniami prowadzonymi zgodnie z siódmym programem ramowym Unii przyjętym decyzją nr 1982/2006/WE Parlamentu Europejskiego i Rady, zwłaszcza w dziedzinie energii, norm europejskich, edukacji i szkolenia, ochrony środowiska, zdrowia, materiałoznawstwa, administrowania, wspólnych infrastruktur, kultury ochrony i bezpieczeństwa. Międzynarodowa współpraca będzie kluczowym elementem działań w wielu obszarach działalności, zwłaszcza w dziedzinie zaawansowanych systemów jądrowych, które są obecnie badane w ramach Międzynarodowego Forum IV Generacji. Ogólnym celem jest poprawa wyników oraz zwiększenie bezpieczeństwa, efektywnego gospodarowania zasobami i opłacalności rozszczepienia jądrowego i innych zastosowań promieniowania w przemyśle i medycynie. Działania pośrednie w dziedzinie rozszczepienia jądrowego i ochrony przed promieniowaniem zostaną przeprowadzone w pięciu głównych obszarach działalności opisanych poniżej. Istnieją istotne powiązania z badaniami prowadzonymi zgodnie z siódmym programem ramowym Unii przyjętym decyzją nr 1982/2006/WE Parlamentu Europejskiego i Rady, zwłaszcza w dziedzinie energii, norm europejskich, edukacji i szkolenia, ochrony środowiska, zdrowia, materiałoznawstwa, administrowania, wspólnych infrastruktur, kultury ochrony i bezpieczeństwa, a także z propozycjami dotyczącymi rozszczepienia jądrowego zawartymi w strategicznym planie w dziedzinie technologii energetycznych zatwierdzonym przez Radę w marcu 2008 r. Międzynarodowa współpraca będzie kluczowym elementem działań w wielu obszarach działalności, zwłaszcza w dziedzinie zaawansowanych systemów jądrowych, które są obecnie badane w ramach Międzynarodowego Forum IV Generacji. Zazwyczaj planowany okres działania obecnej generacji elektrowni jądrowych funkcjonujących w Europie wynosi 40 lat i przewiduje się możliwe dodatkowe przedłużenie okresu ich eksploatacji. Elektrownie jądrowe III Generacji i przyszłej, bezpiecznej IV Generacji mają działać przez 60 lat lub dłużej przy obniżeniu kosztów operacyjnych i kosztów utrzymania wynikających ze starzenia się elektrowni.
Poprawka 12

Wniosek dotyczący decyzji

Załącznik - część I - sekcja I.B - wprowadzenie - ustęp 1 a (nowy)

Istnieje wyraźna potrzeba wzmocnienia współpracy z MAEA w zakresie norm bezpieczeństwa dotyczących wszystkich obiektów i działań związanych z energetyką jądrową. Standardy te powinny być powszechnie stosowane przez projektantów, producentów i operatorów w energetyce, medycynie, przemyśle, badaniach i edukacji.
Poprawka 13

Wniosek dotyczący decyzji

Załącznik - część I - sekcja I.B - punkt 1 - tytuł

1. Składowanie geologiczne 1. Każdy rodzaj składowania w tym składowanie geologiczne
Poprawka 14

Wniosek dotyczący decyzji

Załącznik - część I - sekcja I.B - punkt 1 - ustęp 1

Ustalenie, poprzez badania ukierunkowane na realizację, solidnych technicznych i naukowych podstaw demonstracji technologii i bezpieczeństwa unieszkodliwiania wypalonego paliwa jądrowego oraz długożyciowych odpadów promieniotwórczych w formacjach geologicznych oraz wspomaganie tworzenia wspólnego europejskiego podejścia do głównych kwestii związanych z gospodarowaniem odpadami i ich unieszkodliwianiem. Ustalenie, poprzez badania ukierunkowane na realizację, solidnych technicznych i naukowych podstaw demonstracji technologii i bezpieczeństwa unieszkodliwiania wypalonego paliwa jądrowego oraz długożyciowych odpadów promieniotwórczych, w tym długożyciowych odpadów z likwidacji cywilnych elektrowni jądrowych oraz liczne zastosowania izotopów promieniotwórczych w medycynie, przemyśle, rolnictwie, badaniach i działaniach edukacyjnych, w formacjach geologicznych oraz wspomaganie tworzenia wspólnego europejskiego podejścia do głównych kwestii związanych z gospodarowaniem odpadami i ich unieszkodliwianiem.
Poprawka 15

Wniosek dotyczący decyzji

Załącznik - część I - sekcja I.B - punkt 1 - ustęp 2

Składowanie geologiczne: Badania techniczne i demonstracja koncepcji ostatecznego składowania, charakterystyka insitu formacji geologicznych przyjmujących odpady (zarówno w ogólnych, jak i specyficznych dla lokalizacji podziemnych laboratoriach badawczych), zbadanie otoczenia lokalizacji składowisk geologicznych, badania istotnych procesów pola bliskiego (forma odpadów oraz bariery techniczne) i pola dalekiego (podłoże skalne i drogi przenikania do biosfery), opracowanie solidnych metod oceny skuteczności i bezpieczeństwa oraz badanie kwestii administracyjnych oraz kwestii związanych z akceptacją społeczną. Składowanie geologiczne: Badania techniczne i demonstracja koncepcji ostatecznego składowania, charakterystyka insitu formacji geologicznych przyjmujących odpady (zarówno w ogólnych, jak i specyficznych dla lokalizacji podziemnych laboratoriach badawczych), zbadanie otoczenia lokalizacji składowisk geologicznych, badania istotnych procesów pola bliskiego (forma odpadów oraz bariery techniczne) i pola dalekiego (podłoże skalne i drogi przenikania do biosfery), opracowanie solidnych metod oceny skuteczności i bezpieczeństwa oraz badanie kwestii administracyjnych oraz kwestii związanych z akceptacją społeczną. Skuteczniejsze zapobieganie uwalnianiu się substancji radioaktywnych w nieprzewidzianych okolicznościach wymaga wprowadzenia niezawodnych systemów utrzymania obsługi przy niższym trybie pracy.
Poprawka 16

Wniosek dotyczący decyzji

Załącznik - część I - sekcja I.B - punkt 2 - ustęp 2

Bezpieczeństwo instalacji jądrowych: Bezpieczeństwo funkcjonowania istniejących i przyszłych instalacji jądrowych, obejmujące przede wszystkim ocenę i zarządzanie cyklem życia instalacji, kulturę bezpieczeństwa (minimalizacja ryzyka wystąpienia błędu ludzkiego lub organizacyjnego), zaawansowane metody oceny bezpieczeństwa, numeryczne narzędzia symulacyjne, oprzyrządowanie i kontrolę oraz zapobieganie poważnym wypadkom i łagodzenie ich skutków oraz powiązane z tymi obszarami działania na rzecz optymalizacji zarządzania wiedzą oraz utrzymania kompetencji. Bezpieczeństwo instalacji jądrowych: Bezpieczeństwo funkcjonowania istniejących i przyszłych instalacji jądrowych, uwzględniając zwłaszcza implikacje badawcze wypadku w Fukushimie, obejmujące przede wszystkim ocenę i zarządzanie cyklem życia instalacji, kulturę bezpieczeństwa (minimalizacja ryzyka wystąpienia błędu ludzkiego lub organizacyjnego), zaawansowane metody oceny bezpieczeństwa, numeryczne narzędzia symulacyjne, oprzyrządowanie i kontrolę oraz zapobieganie poważnym wypadkom i łagodzenie ich skutków oraz powiązane z tymi obszarami działania na rzecz optymalizacji zarządzania wiedzą oraz utrzymania kompetencji. Dodatkowe prace podjęte w związku z wypadkiem w Fukushimie powinny obejmować: zwiększenie odporności na wstrząsy sejsmiczne, ponowne określenie wydarzeń, których nie można przewidzieć w fazie projektowania, analiza często występujących rodzajów awarii, poprawa zarządzania kryzysowego, unikanie gromadzenia się wodoru powstałego w wyniku reakcji rozgrzanego metalu z parą, rekombinacja wodoru, zaprojektowanie systemów filtrów/płuczek będących w stanie stawić opór nadmiernemu ciśnieniu gazu.
Poprawka 17

Wniosek dotyczący decyzji

Załącznik - część I - sekcja I.B - punkt 2 - ustęp 3

Zaawansowane systemy jądrowe: Zwiększona wydajność obecnych systemów i paliw oraz badania nad zaawansowanymi systemami reaktorów służące ocenie ich potencjału, ich charakterystyki w zakresie zapobiegania rozprzestrzenianiu oraz skutków dla długoterminowej trwałości, w tym podstawowe, przekrojowe działania badawcze o kluczowym znaczeniu (takie jak materiałoznawstwo) oraz badania nad cyklem paliwowym, kwestiami dotyczącymi innowacyjnych paliw i gospodarowania odpadami, w tym podziału i transmutacji oraz bardziej wydajnego wykorzystania materiałów rozszczepialnych w istniejących reaktorach. Zaawansowane systemy jądrowe: Zwiększona wydajność obecnych systemów i paliw oraz badania nad zaawansowanymi systemami reaktorów służące ocenie ich potencjału, ich charakterystyki w zakresie zapobiegania rozprzestrzenianiu oraz skutków dla długoterminowej trwałości, w tym podstawowe, przekrojowe działania badawcze o kluczowym znaczeniu (takie jak materiałoznawstwo) oraz badania nad cyklem paliwowym, kwestiami dotyczącymi innowacyjnych paliw i gospodarowania odpadami, w tym podziału i transmutacji oraz bardziej wydajnego wykorzystania materiałów rozszczepialnych w istniejących reaktorach. Powyższe działania powinny być ukierunkowane na wspieranie europejskiej inicjatywy przemysłowej na rzecz zrównoważonej energii jądrowej ogłoszonej na konferencji w sprawie strategicznego planu w dziedzinie technologii energetycznych zorganizowanej przez belgijską prezydencję w listopadzie 2010 r., obejmującego zaprojektowanie kluczowych modeli badawczych ASTRID, ALLEGRO, ALFRED i MYRRHA.

Zmiany w prawie

Lepsze prawo. W Sejmie odbyła się konferencja podsumowująca konsultacje społeczne projektów ustaw

W ciągu pierwszych 5 miesięcy obowiązywania mechanizmu konsultacji społecznych projektów ustaw udział w nich wzięły 24 323 osoby. Najpopularniejszym projektem w konsultacjach była nowelizacja ustawy o broni i amunicji. W jego konsultacjach głos zabrało 8298 osób. Podczas pierwszych 14 miesięcy X kadencji Sejmu RP (2023–2024) jedynie 17 proc. uchwalonych ustaw zainicjowali posłowie. Aż 4 uchwalone ustawy miały źródła w projektach obywatelskich w ciągu 14 miesięcy Sejmu X kadencji – to najważniejsze skutki reformy Regulaminu Sejmu z 26 lipca 2024 r.

Grażyna J. Leśniak 24.04.2025
Przedsiębiorcy zapłacą niższą składkę zdrowotną – Senat za ustawą

Senat bez poprawek przyjął w środę ustawę, która obniża składkę zdrowotną dla przedsiębiorców. Zmiana, która wejdzie w życie 1 stycznia 2026 roku, ma kosztować budżet państwa 4,6 mld zł. Według szacunków Ministerstwo Finansów na reformie ma skorzystać około 2,5 mln przedsiębiorców. Teraz ustawa trafi do prezydenta Andrzaja Dudy.

Grażyna J. Leśniak 23.04.2025
Rząd organizuje monitoring metanu

Rada Ministrów przyjęła we wtorek, 22 kwietnia, projekt ustawy o zmianie ustawy – Prawo geologiczne i górnicze, przedłożony przez minister przemysłu. Chodzi o wyznaczenie podmiotu, który będzie odpowiedzialny za monitorowanie i egzekwowanie przepisów w tej sprawie. Nowe regulacje dotyczą m.in. dokładności pomiarów, monitorowania oraz raportowania emisji metanu.

Krzysztof Koślicki 22.04.2025
Rząd zaktualizował wykaz zakazanej kukurydzy

Na wtorkowym posiedzeniu rząd przyjął przepisy zmieniające rozporządzenie w sprawie zakazu stosowania materiału siewnego odmian kukurydzy MON 810, przedłożone przez ministra rolnictwa i rozwoju wsi. Celem nowelizacji jest aktualizacja listy odmian genetycznie zmodyfikowanej kukurydzy, tak aby zakazać stosowania w Polsce upraw, które znajdują się w swobodnym obrocie na terytorium 10 państw Unii Europejskiej.

Krzysztof Koślicki 22.04.2025
Od 18 kwietnia fotografowanie obiektów obronnych i krytycznych tylko za zezwoleniem

Od 18 kwietnia policja oraz żandarmeria wojskowa będą mogły karać tych, którzy bez zezwolenia m.in. fotografują i filmują szczególnie ważne dla bezpieczeństwa lub obronności państwa obiekty resortu obrony narodowej, obiekty infrastruktury krytycznej oraz ruchomości. Obiekty te zostaną specjalnie oznaczone.

Robert Horbaczewski 17.04.2025
Prezydent podpisał ustawę o rynku pracy i służbach zatrudnienia

Kompleksową modernizację instytucji polskiego rynku pracy poprzez udoskonalenie funkcjonowania publicznych służb zatrudnienia oraz form aktywizacji zawodowej i podnoszenia umiejętności kadr gospodarki przewiduje podpisana w czwartek przez prezydenta Andrzeja Dudę ustawa z dnia 20 marca 2025 r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia. Ustawa, co do zasady, wejdzie w życie pierwszego dnia miesiąca następującego po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.

Grażyna J. Leśniak 11.04.2025
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.C.2013.153E.171

Rodzaj: Rezolucja
Tytuł: Rezolucja legislacyjna w sprawie wniosku dotyczącego decyzji Rady dotyczącej programu szczegółowego, który ma zostać zrealizowany w formie działań pośrednich w ramach wdrażania programu ramowego Europejskiej Wspólnoty Energii Atomowej w zakresie działań badawczych i szkoleniowych w dziedzinie jądrowej (2012-2013) (COM(2011)0073 - C7-0075/2011 - 2011/0043(NLE)).
Data aktu: 15/11/2011
Data ogłoszenia: 31/05/2013