Ogłoszenie o naborze ECA/2018/1 - Jedno stanowisko: Dyrektor - Izba kontroli (grupa funkcyjna AD, grupa zaszeregowania 14).

OGŁOSZENIE O NABORZE ECA/2018/1
Jedno stanowisko: Dyrektor - Izba kontroli
(grupa funkcyjna AD, grupa zaszeregowania 14)

(2018/C 084 A/01)

(Dz.U.UE C z dnia 6 marca 2018 r.)

KIM JESTEŚMY

Europejski Trybunał Obrachunkowy jest instytucją Unii Europejskiej (UE) ustanowioną na mocy Traktatu w celu sprawowania kontroli nad finansami UE. Jego siedziba znajduje się w Luksemburgu. Jako zewnętrzny kontroler UE Trybunał przyczynia się do poprawy zarządzania finansami UE i odgrywa rolę niezależnego strażnika interesów finansowych obywateli Unii Europejskiej.

W ramach przeprowadzanych kontroli Trybunał analizuje przydział unijnych środków finansowych i ich wykorzystanie. Bada on, czy transakcje finansowe zostały właściwie zarejestrowane i przedstawione, legalnie i prawidłowo przeprowadzone oraz czy zarządzano nimi w sposób zapewniający oszczędność, wydajność oraz skuteczność. Trybunał publikuje wyniki przeprowadzonych kontroli w klarownych, rzeczowych i obiektywnych sprawozdaniach. Wydaje również opinie w kwestiach dotyczących zarządzania finansami.

Trybunał działa na rzecz rozliczalności i przejrzystości oraz wspiera Parlament Europejski i Radę w nadzorowaniu wykonania budżetu UE, w szczególności w ramach procedury udzielania absolutorium. Stawia sobie za cel, aby być sprawnie działającą organizacją, która odgrywa zasadniczą rolę w zakresie przemian w dziedzinie kontroli i administracji publicznej.

Trybunał składa się z izb kontroli, a organizacja pracy jest podporządkowana realizacji zadań. Oznacza to, że pracownicy należą do wspólnej puli i są delegowani do poszczególnych izb kontroli, w zależności od przyjętych priorytetów strategicznych.

Więcej informacji na temat ram prawnych Trybunału, w tym jego regulamin i związane z nim zasady wykonania, można znaleźć na stronie internetowej Trybunału: https://www.eca.europa.eu/pl/Pages/LegalFramework.aspx.

PROPONUJEMY

Trybunał zamierza obsadzić jedno stanowisko dyrektora.

Dyrektor odpowiada za swoje działania przed Izbą kontroli i będzie wspomagał/-a członków Trybunału w wykonywaniu ich zadań. Do głównych zadań na tym stanowisku należy: zarządzanie zasobami kadrowymi i finansowymi; planowanie; monitorowanie i sprawozdawczość; zapewnienie wysokiej jakości wsparcia oraz wiedzy, a także nadzór i piecza nad pracami kontrolnymi. Dyrektor zapewnia, by wszystkie powierzone jej/mu zadania zostały wykonane właściwie, a także zgodnie z normami jakości oraz ze strategią i standardami kontroli Trybunału.

Na podstawie art. 29 ust. 2 Regulaminu pracowniczego urzędników Unii Europejskiej i warunków zatrudnienia innych pracowników Unii Europejskiej (zwanego dalej "regulaminem pracowniczym") Europejski Trybunał Obrachunkowy postanowił rozpocząć procedurę mającą na celu obsadzenie jednego stanowiska dyrektora w izbie kontroli (grupa zaszeregowania AD 14). Procedura ta, której celem jest zapewnienie organowi powołującemu większego wyboru kandydatów, odbędzie się równolegle z wewnętrzną i międzyinstytucjonalną procedurą naboru.

Nabór nastąpi do grupy zaszeregowania AD 14. Wynagrodzenie podstawowe wyniesie 14 303,51 euro miesięcznie. Kwota wynagrodzenia podstawowego, która podlega opodatkowaniu podatkiem wspólnotowym i jest zwolniona z podatku krajowego, może zostać zwiększona o określone dodatki zgodnie z warunkami przewidzianymi w regulaminie pracowniczym.

POSZUKUJEMY

Procedura naboru na to stanowisko jest otwarta dla kandydatów, którzy przed upływem terminu składania zgłoszeń spełniają następujące warunki:

Warunki ogólne

-
posiadanie obywatelstwa jednego z państw członkowskich Unii Europejskiej,
-
korzystanie z pełni praw cywilnych i obywatelskich,
-
uregulowany stosunek do służby wojskowej.

Warunki szczegółowe

1.
Kwalifikacje

Zgodnie z art. 5 regulaminu pracowniczego kandydaci muszą w szczególności posiadać:

-
poziom wykształcenia odpowiadający ukończonym, trwającym normalnie cztery lata lub dłużej, studiom uniwersyteckim, potwierdzonym dyplomem, lub
-
poziom wykształcenia odpowiadający ukończonym studiom uniwersyteckim, potwierdzonym uzyskaniem dyplomu, oraz odpowiednie doświadczenie zawodowe w wymiarze co najmniej jednego roku, w przypadku gdy normalny czas trwania wspomnianych studiów wynosi co najmniej trzy lata, lub
-
w przypadku gdy jest to uzasadnione interesem służby - wyszkolenie zawodowe na równoważnym poziomie.
2.
Doświadczenie zawodowe

Udokumentowane, co najmniej 15-letnie stosowne doświadczenie zawodowe, w miarę możliwości na poziomie międzynarodowym, liczone od momentu uzyskania wyżej wymienionych kwalifikacji oraz co najmniej czteroletnie doświadczenie na stanowisku kierowniczym obejmującym ponoszenie odpowiedzialności za pracowników. W szczególności wymagane jest udokumentowane gruntowne doświadczenie w dziedzinie kontroli (w tym w zakresie planowania kontroli, sprawowania nadzoru, kontroli jakości i prowadzenia sprawozdawczości).

3.
Wiedza

Doskonała znajomość standardów i metodyki kontroli w zakresie kontroli finansowej i kontroli zgodności oraz należytego zarządzania finansami. Dobra znajomość finansów publicznych UE i kontroli w sektorze publicznym.

Ze względu na charakter obowiązków konieczna jest solidna znajomość języka angielskiego oraz francuskiego, ponieważ są to języki robocze Trybunału. W przypadku jednego z tych języków wymagane są umiejętności w zakresie rozumienia oraz komunikowania się w mowie i piśmie co najmniej na poziomie C1, a w przypadku drugiego języka - co najmniej na poziomie B2. Znajomość innych języków będzie dodatkowym atutem. W celu oceny umiejętności językowych należy udać się na stronę internetową:

http://europass.cedefop.europa.eu/pl/resources/european-language-levels-cefr

4.
Umiejętności

(i) Umiejętności w zakresie opracowywania i wdrażania strategii, wyznaczania celów oraz wymaganych rezultatów, a także sprawozdawczości z ich realizacji; (ii) zdolności komunikacyjne i negocjacyjne oraz umiejętność współpracy z partnerami; (iii) doskonała znajomość metod zarządzania; (iv) doskonałe zdolności interpersonalne.

POLITYKA REKRUTACJI

POLITYKA RÓWNYCH SZANS

Zgodnie z polityką Trybunału dotyczącą równych szans oraz na mocy art. 1d regulaminu pracowniczego Trybunał działa z poszanowaniem różnorodności i wspiera równość szans. Trybunał przyjmuje zgłoszenia bez dyskryminacji z jakiegokolwiek względu oraz podejmuje działania służące zapewnieniu, by w ramach rekrutacji kobiety i mężczyźni byli reprezentowali w równym stopniu, jak wymaga tego art. 23 Karty praw podstawowych Unii Europejskiej. Z uwagi na niską reprezentację kobiet wśród kadry kierowniczej wyższego szczebla Trybunał szczególnie chętnie przyjmie zgłoszenia na to stanowisko ze strony kobiet. W przypadku równoważnych kwalifikacji lub zasług wybrany zostanie kandydat płci żeńskiej. Trybunał podejmuje również działania mające na celu umożliwienie godzenia życia zawodowego z życiem rodzinnym.

Jeżeli potrzebują Państwo specjalnego dostosowania (związanego z konkretnym rodzajem niepełnosprawności) w celu uczestnictwa w procedurze wyboru, należy z wyprzedzeniem przesłać wiadomość drogą elektroniczną na adres: ECA-Recrutement@eca.europa.eu.

PROCEDURA WYBORU

Zgodnie z decyzją Trybunału nr 31-2015 w sprawie procedur wyboru kierowników i dyrektorów powołana zostanie komisja rekrutacyjna.

Komisja oceni kandydatów na podstawie kryteriów określonych w ogłoszeniu o naborze i zgodnie z następującą procedurą:

a)
W pierwszej kolejności oceni i porówna kwalifikacje, doświadczenie zawodowe, wiedzę i umiejętności wszystkich spełniających warunki kandydatów na podstawie złożonych przez nich zgłoszeń. W oparciu o tę ocenę porównawczą wyłoni 10 najbardziej odpowiednich kandydatów.

Ponieważ podstawę pierwszego etapu procedury wyboru stanowi ocena porównawcza, spełnienie warunków określonych w niniejszym ogłoszeniu o naborze nie gwarantuje przejścia do kolejnego etapu procedury.

b)
Komisja rekrutacyjna oceni następnie 10 najbardziej odpowiednich kandydatów na podstawie testu pisemnego (studium przypadku) i rozmowy.

W oparciu o tę ocenę komisja sporządzi listę kandydatów, którzy najlepiej odpowiadają wymogom stanowiska.

Komisja rekrutacyjna może zweryfikować, czy studium przypadku przedstawione przez każdego z kandydatów nie nosi znamion plagiatu.

Na podstawie sprawozdania komisji rekrutacyjnej Trybunał przyjmie decyzję o powołaniu danego kandydata.

SKŁADANIE ZGŁOSZEŃ

Zgłoszenia kandydatur, sporządzone obowiązkowo w języku angielskim lub francuskim, należy składać wyłącznie za pośrednictwem formularza elektronicznego, dostępnego w ogłoszeniu o naborze opublikowanym na stronie internetowej Trybunału:

https://www.eca.europa.eu/pl/Pages/JobOpportunities.aspx#page-search/index/lang/en_US

Do zgłoszenia należy dołączyć następujące dokumenty (w języku angielskim lub francuskim):

-
list motywacyjny (maks. 1 strona),
-
aktualny życiorys sporządzony według modelu "Europass curriculum vitae" (maks. 3 strony) (zob. http://europass.cedefop.europa.eu/pl),
-
wykaz informacji dodatkowych (w załączniku),
-
starannie wypełnione, opatrzone datą i podpisem oświadczenie (w załączniku).
Zgłoszenia niesporządzone ściśle według powyższych instrukcji zostaną odrzucone.

Termin składania zgłoszeń upływa w dniu 10 kwietnia 2018 r. o godz. 12.00 (czasu luksemburskiego).

Na wniosek kandydaci muszą przedstawić dokumenty potwierdzające ukończone studia, posiadane doświadczenie zawodowe i obecnie zajmowane stanowisko.

OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH

Trybunał stawia sobie za cel zapewnienie, by dane osobowe kandydatów były przetwarzane zgodnie z decyzją organu powołującego nr 77-2006 wdrażającą rozporządzenie (WE) nr 45/2001 Parlamentu Europejskiego i Rady o ochronie osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych w kontekście strategii dotyczących kadr.

Więcej informacji na ten temat można znaleźć w oświadczeniu o ochronie prywatności w związku z procedurami naboru na wolne stanowiska pod adresem: https://www.eca.europa.eu/Lists/ECADocuments/Specific_Privacy_Statement_vacancies/Specific_Privacy_Statement_vacancies_PL.PDF

WNIOSKI O PONOWNE ROZPATRZENIE DECYZJI - SKARGI I PROCEDURY ODWOŁAWCZE - SKARGI DO EUROPEJSKIEGO RZECZNIKA PRAW OBYWATELSKICH

Kandydat, który na dowolnym etapie procedury wyboru stwierdzi, że powzięta wobec niego decyzja jest niesłuszna, ma do dyspozycji następujące środki:

I.
Wniosek o ponowne rozpatrzenie decyzji komisji rekrutacyjnej

Kandydat może złożyć pisemny wniosek o ponowne rozpatrzenie decyzji komisji rekrutacyjnej, podając w nim uzasadnienie swojej prośby. Wniosek taki należy złożyć w ciągu 10 dni od daty powiadomienia kandydata o decyzji podjętej przez komisję rekrutacyjną na adres:

ECA-Recours@eca.europa.eu.

II.
Skargi

Zgodnie z art. 90 ust. 2 regulaminu pracowniczego kandydat, w ciągu trzech miesięcy od powiadomienia go o decyzji Trybunału o odrzuceniu jego kandydatury, może złożyć skargę na tę decyzję, wysyłając ją na następujący adres:

The Secretary-General

European Court of Auditors

12, rue Alcide De Gasperi

1615 Luxembourg

LUKSEMBURG

III.
Procedura odwoławcza

Zgodnie z art. 91 regulaminu pracowniczego, jeżeli skarga kandydata zostanie odrzucona, a decyzja ta jest niesłuszna, może on wnieść odwołanie do Trybunału Sprawiedliwości. Odwołanie musi zostać wniesione przez prawnika w ciągu trzech miesięcy od otrzymania przez kandydata powiadomienia o decyzji o odrzuceniu skargi.

IV.
Skargi do Europejskiego Rzecznika Praw Obywatelskich

Jeżeli kandydat jest zdania, że podczas rozpatrywania jego zgłoszenia doszło ze strony Europejskiego Trybunału Obrachunkowego do niewłaściwego administrowania, może on złożyć skargę do Europejskiego Rzecznika Praw Obywatelskich po uprzednim skontaktowaniu się z Trybunałem w celu rozstrzygnięcia sporu. Skargę należy złożyć na piśmie w ciągu dwóch lat od momentu, w którym dowiedziano się o istotnych dla sprawy faktach. Stosowny formularz elektroniczny jest dostępny na stronie internetowej Europejskiego Rzecznika Praw Obywatelskich. Złożenie skargi do Europejskiego Rzecznika Praw Obywatelskich nie zatrzymuje biegu określonych powyżej terminów.

List of additional information regarding my application:

FORMAL DECLARATION

Liste d'informations complémentaires concernant ma candidature:

DÉCLARATION SUR L'HONNEUR

Zmiany w prawie

Lepsze prawo. W Sejmie odbyła się konferencja podsumowująca konsultacje społeczne projektów ustaw

W ciągu pierwszych 5 miesięcy obowiązywania mechanizmu konsultacji społecznych projektów ustaw udział w nich wzięły 24 323 osoby. Najpopularniejszym projektem w konsultacjach była nowelizacja ustawy o broni i amunicji. W jego konsultacjach głos zabrało 8298 osób. Podczas pierwszych 14 miesięcy X kadencji Sejmu RP (2023–2024) jedynie 17 proc. uchwalonych ustaw zainicjowali posłowie. Aż 4 uchwalone ustawy miały źródła w projektach obywatelskich w ciągu 14 miesięcy Sejmu X kadencji – to najważniejsze skutki reformy Regulaminu Sejmu z 26 lipca 2024 r.

Grażyna J. Leśniak 24.04.2025
Przedsiębiorcy zapłacą niższą składkę zdrowotną – Senat za ustawą

Senat bez poprawek przyjął w środę ustawę, która obniża składkę zdrowotną dla przedsiębiorców. Zmiana, która wejdzie w życie 1 stycznia 2026 roku, ma kosztować budżet państwa 4,6 mld zł. Według szacunków Ministerstwo Finansów na reformie ma skorzystać około 2,5 mln przedsiębiorców. Teraz ustawa trafi do prezydenta Andrzaja Dudy.

Grażyna J. Leśniak 23.04.2025
Rząd organizuje monitoring metanu

Rada Ministrów przyjęła we wtorek, 22 kwietnia, projekt ustawy o zmianie ustawy – Prawo geologiczne i górnicze, przedłożony przez minister przemysłu. Chodzi o wyznaczenie podmiotu, który będzie odpowiedzialny za monitorowanie i egzekwowanie przepisów w tej sprawie. Nowe regulacje dotyczą m.in. dokładności pomiarów, monitorowania oraz raportowania emisji metanu.

Krzysztof Koślicki 22.04.2025
Rząd zaktualizował wykaz zakazanej kukurydzy

Na wtorkowym posiedzeniu rząd przyjął przepisy zmieniające rozporządzenie w sprawie zakazu stosowania materiału siewnego odmian kukurydzy MON 810, przedłożone przez ministra rolnictwa i rozwoju wsi. Celem nowelizacji jest aktualizacja listy odmian genetycznie zmodyfikowanej kukurydzy, tak aby zakazać stosowania w Polsce upraw, które znajdują się w swobodnym obrocie na terytorium 10 państw Unii Europejskiej.

Krzysztof Koślicki 22.04.2025
Od 18 kwietnia fotografowanie obiektów obronnych i krytycznych tylko za zezwoleniem

Od 18 kwietnia policja oraz żandarmeria wojskowa będą mogły karać tych, którzy bez zezwolenia m.in. fotografują i filmują szczególnie ważne dla bezpieczeństwa lub obronności państwa obiekty resortu obrony narodowej, obiekty infrastruktury krytycznej oraz ruchomości. Obiekty te zostaną specjalnie oznaczone.

Robert Horbaczewski 17.04.2025
Prezydent podpisał ustawę o rynku pracy i służbach zatrudnienia

Kompleksową modernizację instytucji polskiego rynku pracy poprzez udoskonalenie funkcjonowania publicznych służb zatrudnienia oraz form aktywizacji zawodowej i podnoszenia umiejętności kadr gospodarki przewiduje podpisana w czwartek przez prezydenta Andrzeja Dudę ustawa z dnia 20 marca 2025 r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia. Ustawa, co do zasady, wejdzie w życie pierwszego dnia miesiąca następującego po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.

Grażyna J. Leśniak 11.04.2025
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.C.2018.84A.1

Rodzaj: Ogłoszenie
Tytuł: Ogłoszenie o naborze ECA/2018/1 - Jedno stanowisko: Dyrektor - Izba kontroli (grupa funkcyjna AD, grupa zaszeregowania 14).
Data aktu: 06/03/2018
Data ogłoszenia: 06/03/2018