Rozporządzenie delegowane 2023/660 ustanawiające szczegółowe przepisy dotyczące wykazu przewoźników lotniczych podlegających zakazowi wykonywania przewozów lub podlegających ograniczeniom w wykonywaniu przewozów w Unii, o którym mowa w rozdziale II rozporządzenia (WE) nr 2111/2005 Parlamentu Europejskiego i Rady, oraz uchylające rozporządzenie Komisji (WE) nr 473/2006 ustanawiające przepisy wykonawcze dotyczące wspólnotowego wykazu przewoźników lotniczych podlegających zakazowi wykonywania przewozów w ramach Wspólnoty określonemu w rozdziale II rozporządzenia (WE) nr 2111/2005 Parlamentu Europejskiego i Rady

ROZPORZĄDZENIE DELEGOWANE KOMISJI (UE) 2023/660
z dnia 2 grudnia 2022 r.
ustanawiające szczegółowe przepisy dotyczące wykazu przewoźników lotniczych podlegających zakazowi wykonywania przewozów lub podlegających ograniczeniom w wykonywaniu przewozów w Unii, o którym mowa w rozdziale II rozporządzenia (WE) nr 2111/2005 Parlamentu Europejskiego i Rady, oraz uchylające rozporządzenie Komisji (WE) nr 473/2006 ustanawiające przepisy wykonawcze dotyczące wspólnotowego wykazu przewoźników lotniczych podlegających zakazowi wykonywania przewozów w ramach Wspólnoty określonemu w rozdziale II rozporządzenia (WE) nr 2111/2005 Parlamentu Europejskiego i Rady

KOMISJA EUROPEJSKA,

uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,

uwzględniając rozporządzenie (WE) nr 2111/2005 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 14 grudnia 2005 r. w sprawie ustanowienia wspólnotowego wykazu przewoźników lotniczych podlegających zakazowi wykonywania przewozów w ramach Wspólnoty i informowania pasażerów korzystających z transportu lotniczego o tożsamości przewoźnika lotniczego wykonującego przewóz oraz uchylające art. 9 dyrektywy 2004/36/WE 1 , w szczególności jego art. 8,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) W rozdziale II rozporządzenia (WE) nr 2111/2005 ustanowiono procedury aktualizacji wykazu przewoźników lotniczych podlegających zakazowi wykonywania przewozów lub ograniczeniom w wykonywaniu przewozów w Unii ("unijny wykaz"), a także procedury umożliwiające państwom członkowskim, w pewnych okolicznościach, przyjmowanie nadzwyczajnych środków nakładających zakaz wykonywania przewozów na ich terytorium.

(2) Należy uzupełnić rozporządzenie (WE) nr 2111/2005 o szczegółowe przepisy w odniesieniu do tych procedur.

(3) W szczególności należy określić, jakie informacje państwo członkowskie powinno dostarczyć przy składaniu wniosku o przyjęcie przez Komisję decyzji zgodnie z art. 4 ust. 2 rozporządzenia (WE) nr 2111/2005 w celu aktualizacji unijnego wykazu poprzez nałożenie nowego zakazu wykonywania przewozów, zniesienie istniejącego zakazu lub zmianę warunków towarzyszących.

(4) Należy określić warunki korzystania z prawa do obrony przez przewoźników podlegających decyzjom przyjętym przez Komisję w celu aktualizacji wykazu unijnego. Należy doprecyzować procedury dotyczące prawa przewoźników lotniczych do obrony. W związku z tym w niniejszym rozporządzeniu ustanawia się szczegółowe przepisy dotyczące korzystania przez przewoźników lotniczych prawa do obrony, gdy Komisja rozważa, czy przyjąć decyzję na podstawie art. 4 ust. 2 lub art. 5 rozporządzenia (WE) nr 2111/2005.

(5) W odniesieniu do aktualizacji unijnego wykazu rozporządzeniem (WE) nr 2111/2005 nałożono na Komisję obowiązek należytego uwzględnienia potrzeby szybkiego podejmowania decyzji oraz, tam gdzie jest to wskazane, przewidziano możliwość zastosowania procedury dla pilnych przypadków.

(6) Komisja powinna otrzymać stosowne informacje o wszelkich zakazach wykonywania przewozów nałożonych przez państwa członkowskie w ramach środków wyjątkowych zgodnie z art. 6 ust. 1 i 2 rozporządzenia (WE) nr 2111/2005.

(7) W celu dostosowania się do obecnych środków komunikacji konieczne jest zapewnienie większej elastyczności w zakresie sposobu przekazywania informacji odpowiednim służbom Komisji.

(8) Aby zagwarantować jasność stosowanych terminów, konieczne jest zapewnienie spójności w odniesieniu do organu odpowiedzialnego za nadzór nad danym przewoźnikiem lotniczym.

(9) Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/1243 2  zmieniono art. 8 rozporządzenia (WE) nr 2111/2005. W tym artykule uprawniono Komisję do przyjmowania aktów delegowanych. Aby zapewnić sprawne funkcjonowanie procedur aktualizacji unijnego wykazu w nowych ramach prawnych, pewne przepisy należy przyjąć w drodze takich aktów. Akty te powinny zastąpić rozporządzenie Komisji (WE) nr 473/2006 3 , które należy zatem uchylić,

PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:

Artykuł  1

Przedmiot

Niniejsze rozporządzenie określa szczegółowe przepisy w odniesieniu do procedur określonych w rozdziale II rozporządzenia (WE) nr 2111/2005:

a)
ustanowienie unijnego wykazu;
b)
aktualizacja unijnego wykazu;
c)
środki wyjątkowe przyjmowane przez państwo członkowskie;
d)
skorzystanie przez przewoźnika lotniczego z prawa do obrony;
e)
egzekwowanie i stosowanie unijnego wykazu przez państwa członkowskie.
Artykuł  2

Wnioski państw członkowskich o aktualizację unijnego wykazu

1. 
Państwo członkowskie, które zwraca się do Komisji z wnioskiem o aktualizację unijnego wykazu zgodnie z art. 4 ust. 2 rozporządzenia (WE) nr 2111/2005, przekazuje Komisji informacje określone w załączniku I do niniejszego rozporządzenia.
2. 
Wniosek, o którym mowa w ust. 1, jest przesyłany na piśmie do Sekretariatu Generalnego Komisji. Dodatkowo, informacje określone w załączniku I przekazywane są jednocześnie do właściwych służb Dyrekcji Generalnej ds. Mobilności i Transportu Komisji.
3. 
Komisja przekazuje informacje o wniosku, o którym mowa w ust. 1, pozostałym państwom członkowskim poprzez ich przedstawicieli w Komitecie ds. Bezpieczeństwa Lotniczego zgodnie z procedurami określonymi w przepisach wewnętrznych Komitetu. Komisja informuje również Agencję Unii Europejskiej ds. Bezpieczeństwa Lotniczego ("Agencja").
Artykuł  3

Wspólna konsultacja z organami odpowiedzialnymi za nadzór nad danym przewoźnikiem lotniczym

1. 
Państwo członkowskie, które rozważa zwrócenie się do Komisji zgodnie z art. 4 ust. 2 rozporządzenia (WE) nr 2111/2005, zaprasza Komisję, Agencję i pozostałe państwa członkowskie do udziału we wszelkich konsultacjach z organami odpowiedzialnymi za nadzór nad danym przewoźnikiem lotniczym.
2. 
W stosownych przypadkach i w miarę możliwości przyjęcie decyzji określonych w art. 4 ust. 2 i w art. 5 rozporządzenia (WE) nr 2111/2005 poprzedza się konsultacjami z organami odpowiedzialnymi za nadzór nad danym przewoźnikiem lotniczym. Jeżeli jest to możliwe, Komisja, Agencja i państwa członkowskie przeprowadzają konsultacje wspólnie.
3. 
W pilnych przypadkach konsultacje mogą zostać przeprowadzane po przyjęciu decyzji, o których mowa w art. 4 ust. 2 i w art. 5. W takim przypadku Komisja powiadamia zainteresowany organ, że ma zostać przyjęta decyzja na mocy art. 4 ust. 2 lub art. 5 ust. 1.
4. 
Wspólne konsultacje mogą być przeprowadzane korespondencyjnie oraz, w stosownych przypadkach, odbywać się podczas wizyt na miejscu w celu zebrania dowodów.
Artykuł  4

Skorzystanie przez przewoźnika lotniczego z prawa do obrony

1. 
Przed przyjęciem decyzji zgodnie z art. 4 ust. 2 lub art. 5 rozporządzenia (WE) nr 2111/2005, Komisja ujawnia zainteresowanemu przewoźnikowi lotniczemu istotne fakty i okoliczności stanowiące podstawę takiej decyzji. Dany przewoźnik lotniczy ma możliwość przedłożenia Komisji pisemnych komentarzy w ciągu 10 dni roboczych od dnia ujawnienia wspomnianych informacji. W przypadku gdy decyzja dotyczy więcej niż jednego przewoźnika lotniczego posiadającego certyfikat wydany w tym samym państwie, uznaje się, że przedstawienia Komisji pisemnych uwag w terminie 10 dni roboczych dokonano po ujawnieniu przez Komisję istotnych faktów i ustaleń organom odpowiedzialnym za nadzór nad tymi przewoźnikami lotniczymi.
2. 
Komisja przekazuje informacje Agencji i państwom członkowskim poprzez ich przedstawicieli w Komitecie ds. Bezpieczeństwa Lotniczego zgodnie z procedurami określonymi w przepisach wewnętrznych Komitetu. Na wniosek zainteresowanego przewoźnika lotniczego zezwala się mu na ustne przedstawienie swojego stanowiska przed Komitetem ds. Bezpieczeństwa Lotniczego przed przyjęciem decyzji na podstawie art. 4 ust. 2 lub art. 5 rozporządzenia (WE) nr 2111/2005. Organy odpowiedzialne za nadzór nad danym przewoźnikiem lotniczym mogą mu pomóc podczas prezentacji na jego wniosek.
3. 
W pilnych przypadkach przed przyjęciem środka tymczasowego zgodnie z art. 5 ust. 1 rozporządzenia (WE) nr 2111/2005 Komisja nie musi spełnić obowiązku ujawnienia, o którym mowa w ust. 1.
4. 
W przypadku przyjęcia decyzji zgodnie z art. 4 ust. 2 lub art. 5 rozporządzenia (WE) nr 2111/2005, Komisja bezzwłocznie powiadamia przewoźnika i organy odpowiedzialne za nadzór nad nim.
Artykuł  5

Egzekwowanie przepisów

Państwa członkowskie informują Komisję o wszelkich środkach wdrażających decyzje przyjęte przez Komisję zgodnie z art. 4 ust. 2 lub art. 5 rozporządzenia (WE) nr 2111/2005.

Artykuł  6

Środki wyjątkowe przyjmowane przez państwa członkowskie

1. 
Państwo członkowskie, które nakłada na przewoźnika lotniczego ze skutkiem natychmiastowym dozwolony przez art. 6 ust. 1 rozporządzenia (WE) nr 2111/2005 zakaz wykonywania przewozów na jego terytorium, natychmiast informuje o tym Komisję i przekazuje jej informacje określone w załączniku II.
2. 
Państwo członkowskie, które utrzymuje lub nałożyło na przewoźnika lotniczego dozwolony przez art. 6 ust. 2 rozporządzenia (WE) nr 2111/2005 zakaz wykonywania przewozów na jego terytorium, natychmiast informuje o tym Komisję i przekazuje jej informacje określone w załączniku III.
3. 
Informacje, o których mowa w załącznikach II i III, kieruje się do Sekretariatu Generalnego Komisji. Dodatkowo, informacje określone w załączniku II lub III przekazywane są jednocześnie do właściwych służb Dyrekcji Generalnej ds. Mobilności i Transportu Komisji.
4. 
Komisja przekazuje informacje Agencji i innym państwom członkowskim poprzez ich przedstawicieli w Komitecie ds. Bezpieczeństwa Lotniczego zgodnie z procedurami określonymi w przepisach wewnętrznych Komitetu.
Artykuł  7

Uchylenie rozporządzenia (WE) nr 473/2006

Rozporządzenie (WE) nr 473/2006 traci moc.

Artykuł  8

Wejście w życie

Niniejsze rozporządzenie wchodzi w życie dwudziestego dnia po jego opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.

Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich państwach członkowskich.

Sporządzono w Brukseli dnia 2 grudnia 2022 r.

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK  I

Informacje przekazywane przez państwo członkowskie składające wniosek zgodnie z art. 4 ust. 2 rozporządzenia (WE) nr 2111/2005

Państwo członkowskie, które wnioskuje o aktualizację wykazu unijnego zgodnie z art. 4 ust. 2 rozporządzenia (WE) nr 2111/2005, przekazuje Komisji następujące informacje:
1.
W odniesieniu do państwa członkowskiego składającego wniosek:
a)
nazwisko i funkcja osoby kontaktowej;
b)
adres e-mail lub telefon osoby kontaktowej.
2.
W odniesieniu do przewoźnika (przewoźników) i statku powietrznego:
a)
identyfikacja zainteresowanych przewoźników, łącznie z nazwą osoby prawnej (wskazaną w certyfikacie przewoźnika lotniczego (AOC) lub jego odpowiedniku), nazwą handlową (w przypadku różnic w stosunku do nazwy osoby prawnej), numerem AOC (o ile jest dostępny), numerem linii lotniczych Organizacji Międzynarodowego Lotnictwa Cywilnego (ICAO) (o ile jest znany) oraz ze szczegółowymi danymi teleadresowymi;
b)
nazwa i szczegółowe dane teleadresowe organu lub organów odpowiedzialnych za nadzór regulacyjny nad danym przewoźnikiem lotniczym;
c)
szczegółowe informacje dotyczące rodzaju samolotu, państwa, w którym dokonano rejestracji, numeru rejestracyjnego oraz, jeżeli jest dostępny, numeru seryjnego danego samolotu.
3.
W odniesieniu do decyzji, której dotyczy wniosek:
a)
rodzaj decyzji: należy określić, czy decyzja nałoży zakaz wykonywania przewozów, zniesie zakaz wykonywania przewozów czy zmieni warunki zakazu wykonywania przewozów;
b)
zakres wnioskowanej decyzji: należy podać przewoźników, których to dotyczy, lub wskazać, że dotyczy wszystkich przewoźników podlegających danemu organowi nadzoru, należy wskazać konkretne statki powietrzne lub typy statków powietrznych.
4.
W odniesieniu do wniosku o nałożenie zakazu wykonywania przewozów:
a)
szczegółowy opis zagrożenia bezpieczeństwa (np. wyniki inspekcji), które stanowi podstawę wniosku o całkowity lub częściowy zakaz (odnoszący się w odpowiedniej kolejności do wszystkich istotnych wspólnych kryteriów określonych w załączniku do rozporządzenia (WE) nr 2111/2005);
b)
ogólny opis warunków, których spełnienie pozwoli na zniesienie/odstąpienie od stosowania przedmiotowego zakazu, stanowiący podstawę przygotowania planu działań naprawczych skonsultowanego z organem lub organami odpowiedzialnymi za nadzór regulacyjny nad danym przewoźnikiem lotniczym.
5.
W odniesieniu do wniosku o zniesienie zakazu wykonywania przewozów lub zmianę jego warunków:
a)
data przyjęcia i szczegółowe informacje dotyczące uzgodnionego planu działań naprawczych, w stosownych przypadkach;
b)
dowody spełnienia warunków uzgodnionego planu działań naprawczych, w stosownych przypadkach;
c)
wyraźne pisemne potwierdzenie organu lub organów odpowiedzialnych za nadzór regulacyjny nad danym przewoźnikiem lotniczym, że uzgodniony plan działań naprawczych został wdrożony.
6.
W odniesieniu do jawności:

informacja, czy państwo członkowskie podało swój wniosek do wiadomości publicznej.

ZAŁĄCZNIK  II

Przekazanie przez państwo członkowskie informacji o wprowadzeniu środków wyjątkowych zgodnie z art. 6 ust. 1 rozporządzenia (WE) nr 2111/2005 w celu nałożenia zakazu wykonywania przewozów na jego terytorium

Państwo członkowskie, które informuje, że nałożyło na przewoźnika lotniczego zakaz wykonywania przewozów na jego terytorium zgodnie z art. 6 ust. 1 rozporządzenia (WE) nr 2111/2005, dostarcza Komisji następujące informacje:
1.
W odniesieniu do państwa członkowskiego składającego sprawozdanie
a)
nazwisko i funkcja osoby kontaktowej;
b)
adres e-mail lub telefon osoby kontaktowej.
2.
W odniesieniu do przewoźnika/przewoźników i statków powietrznych
a)
identyfikacja zainteresowanych przewoźników, łącznie z nazwą osoby prawnej (wskazaną w certyfikacie przewoźnika lotniczego (AOC) lub jego odpowiedniku), nazwą handlową (w przypadku różnic w stosunku do nazwy podmiotu prawnego), numerem AOC (o ile jest dostępny), numerem linii lotniczych ICAO (o ile jest znany) oraz szczegółowymi danymi teleadresowymi;
b)
nazwa i szczegółowe dane teleadresowe organu lub organów odpowiedzialnych za nadzór regulacyjny nad danym przewoźnikiem lotniczym;
c)
szczegółowe informacje dotyczące rodzaju samolotu, państwa, w którym dokonano rejestracji, numeru rejestracyjnego oraz numeru seryjnego danego samolotu, o ile jest dostępny.
3.
W odniesieniu do decyzji
a)
data, czas i okres ważności decyzji;
b)
opis decyzji o odrzuceniu, zawieszeniu, cofnięciu lub narzuceniu ograniczeń w zezwoleniu na prowadzenie działalności lub zezwoleniu technicznym;
c)
zakres decyzji: należy podać określonych przewoźników lub wszystkich przewoźników podlegających danemu organowi nadzoru, określone statki powietrzne lub typy statków powietrznych;
d)
opis warunków zezwalających państwu udzielającemu zezwolenia na prowadzenie działalności lub zezwolenia technicznego na jego odrzucenie, zawieszenie lub cofnięcie, lub na zniesienie/zaniechanie ograniczeń.
4.
W odniesieniu do zagrożenia bezpieczeństwa

Szczegółowy opis zagrożenia bezpieczeństwa (np. wyniki inspekcji), który stanowi podstawę decyzji o całkowitym lub częściowym zakazie (odnoszący się w odpowiedniej kolejności do wszystkich istotnych wspólnych kryteriów określonych w załączniku do rozporządzenia (WE) nr 2111/2005).

5.
W odniesieniu do jawności

Informacja, czy państwo członkowskie podało swój zakaz do wiadomości publicznej.

ZAŁĄCZNIK  III

Przekazanie przez państwo członkowskie informacji o wprowadzeniu, dozwolonych przez art. 6 ust. 2 rozporządzenia (WE) nr 2111/2005 środków wyjątkowych w celu utrzymania lub nałożenia zakazu wykonywania przewozów na jego terytorium, w przypadku gdy Komisja podjęła decyzję o niewłączaniu podobnych środków do wykazu unijnego

Państwo członkowskie, które poinformowało, że utrzymuje lub nałożyło na przewoźnika lotniczego zakaz wykonywania przewozów na jego terytorium, dozwolony przez art. 6 ust. 2 rozporządzenia (WE) nr 2111/2005, dostarcza Komisji następujące informacje:
1.
w odniesieniu do państwa członkowskiego składającego sprawozdanie:
a)
nazwisko i funkcja osoby kontaktowej;
b)
adres e-mail lub telefon osoby kontaktowej;
2.
w odniesieniu do przewoźnika (przewoźników) i statków powietrznych:

identyfikacja zainteresowanych przewoźników, łącznie z nazwą osoby prawnej (wskazaną w certyfikacie przewoźnika lotniczego (AOC) lub jego odpowiedniku), nazwą handlową (w przypadku różnic w stosunku do nazwy podmiotu prawnego), numerem AOC (o ile jest dostępny), numerem linii lotniczych ICAO (o ile jest znany);

3.
w odniesieniu do odniesienia do decyzji Komisji:
a)
data i numer referencyjny jakichkolwiek istotnych dokumentów Komisji;
b)
data decyzji Komisji lub Komitetu ds. Bezpieczeństwa Lotniczego.
1 Dz.U. L 314 z 27.12.2005, s. 15.
2 Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/1243 z dnia 20 czerwca 2019 r. dostosowujące niektóre akty prawne przewidujące stosowanie procedury regulacyjnej połączonej z kontrolą do art. 290 i 291 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej (Dz.U. L 198 z 25.7.2019, s. 241).
3 Rozporządzenie Komisji (WE) nr 473/2006 z dnia 22 marca 2006 r. ustanawiające przepisy wykonawcze dotyczące wspólnotowego wykazu przewoźników lotniczych podlegających zakazowi wykonywania przewozów w ramach Wspólnoty określonemu w rozdziale II rozporządzenia (WE) nr 2111/2005 Parlamentu Europejskiego i Rady (Dz.U. L 84 z 23.3.2006, s. 8).

Zmiany w prawie

Lepsze prawo. W Sejmie odbyła się konferencja podsumowująca konsultacje społeczne projektów ustaw

W ciągu pierwszych 5 miesięcy obowiązywania mechanizmu konsultacji społecznych projektów ustaw udział w nich wzięły 24 323 osoby. Najpopularniejszym projektem w konsultacjach była nowelizacja ustawy o broni i amunicji. W jego konsultacjach głos zabrało 8298 osób. Podczas pierwszych 14 miesięcy X kadencji Sejmu RP (2023–2024) jedynie 17 proc. uchwalonych ustaw zainicjowali posłowie. Aż 4 uchwalone ustawy miały źródła w projektach obywatelskich w ciągu 14 miesięcy Sejmu X kadencji – to najważniejsze skutki reformy Regulaminu Sejmu z 26 lipca 2024 r.

Grażyna J. Leśniak 24.04.2025
Przedsiębiorcy zapłacą niższą składkę zdrowotną – Senat za ustawą

Senat bez poprawek przyjął w środę ustawę, która obniża składkę zdrowotną dla przedsiębiorców. Zmiana, która wejdzie w życie 1 stycznia 2026 roku, ma kosztować budżet państwa 4,6 mld zł. Według szacunków Ministerstwo Finansów na reformie ma skorzystać około 2,5 mln przedsiębiorców. Teraz ustawa trafi do prezydenta Andrzaja Dudy.

Grażyna J. Leśniak 23.04.2025
Rząd organizuje monitoring metanu

Rada Ministrów przyjęła we wtorek, 22 kwietnia, projekt ustawy o zmianie ustawy – Prawo geologiczne i górnicze, przedłożony przez minister przemysłu. Chodzi o wyznaczenie podmiotu, który będzie odpowiedzialny za monitorowanie i egzekwowanie przepisów w tej sprawie. Nowe regulacje dotyczą m.in. dokładności pomiarów, monitorowania oraz raportowania emisji metanu.

Krzysztof Koślicki 22.04.2025
Rząd zaktualizował wykaz zakazanej kukurydzy

Na wtorkowym posiedzeniu rząd przyjął przepisy zmieniające rozporządzenie w sprawie zakazu stosowania materiału siewnego odmian kukurydzy MON 810, przedłożone przez ministra rolnictwa i rozwoju wsi. Celem nowelizacji jest aktualizacja listy odmian genetycznie zmodyfikowanej kukurydzy, tak aby zakazać stosowania w Polsce upraw, które znajdują się w swobodnym obrocie na terytorium 10 państw Unii Europejskiej.

Krzysztof Koślicki 22.04.2025
Od 18 kwietnia fotografowanie obiektów obronnych i krytycznych tylko za zezwoleniem

Od 18 kwietnia policja oraz żandarmeria wojskowa będą mogły karać tych, którzy bez zezwolenia m.in. fotografują i filmują szczególnie ważne dla bezpieczeństwa lub obronności państwa obiekty resortu obrony narodowej, obiekty infrastruktury krytycznej oraz ruchomości. Obiekty te zostaną specjalnie oznaczone.

Robert Horbaczewski 17.04.2025
Prezydent podpisał ustawę o rynku pracy i służbach zatrudnienia

Kompleksową modernizację instytucji polskiego rynku pracy poprzez udoskonalenie funkcjonowania publicznych służb zatrudnienia oraz form aktywizacji zawodowej i podnoszenia umiejętności kadr gospodarki przewiduje podpisana w czwartek przez prezydenta Andrzeja Dudę ustawa z dnia 20 marca 2025 r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia. Ustawa, co do zasady, wejdzie w życie pierwszego dnia miesiąca następującego po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.

Grażyna J. Leśniak 11.04.2025
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.L.2023.83.47

Rodzaj: Rozporządzenie
Tytuł: Rozporządzenie delegowane 2023/660 ustanawiające szczegółowe przepisy dotyczące wykazu przewoźników lotniczych podlegających zakazowi wykonywania przewozów lub podlegających ograniczeniom w wykonywaniu przewozów w Unii, o którym mowa w rozdziale II rozporządzenia (WE) nr 2111/2005 Parlamentu Europejskiego i Rady, oraz uchylające rozporządzenie Komisji (WE) nr 473/2006 ustanawiające przepisy wykonawcze dotyczące wspólnotowego wykazu przewoźników lotniczych podlegających zakazowi wykonywania przewozów w ramach Wspólnoty określonemu w rozdziale II rozporządzenia (WE) nr 2111/2005 Parlamentu Europejskiego i Rady
Data aktu: 02/12/2022
Data ogłoszenia: 22/03/2023
Data wejścia w życie: 11/04/2023