ZAŁĄCZNIK Nr 1 2
REGULAMIN
płac kierowców pojazdów mechanicznych, warsztatowców, pomocników i innych pracowników samochodowych.[]
System wynagrodzenia.
Grupy wynagrodzenia.
Grupa | Wynagrodzenie zasadnicze za godz. w zł | Dodatek wyrównawczy za godz. w zł | Dodatek lokalny | |
morski za godz. w zł | stołeczny za godz. w zł | |||
I | 64.05 | 6.85 | 4.20 | 2.52 |
lub | lub | lub | ||
69.30 | 4.73 | 2.84 | ||
II | 57.75 | 6.85 | 3.78 | 2.21 |
III | 51.45 | 6.85 | 3.36 | 1.89 |
IV | 46.20 | 6.85 | 2.94 | 1.68 |
V | 40.95 | 6.85 | 2.52 | 1.47 |
Rok szkolenia | Wynagrodzenie zasadnicze za godz. w zł | Dodatek wyrównawczy za godz. w zł | Dodatek lokalny | |
morski za godz. w zł | stołeczny za godz. w zł | |||
I | 24.15 | 6.85 | 2.21 | 1.37 |
II | 37.80 | 6.85 | 2.21 | 1.37 |
Dodatek morski przysługuje wyłącznie pracownikom, zatrudnionym na obszarze miast: Elbląga, Gdańska, Gdyni, Sopotu i Szczecina - oraz powiatów: elbląskiego, gdańskiego, morskiego, szczecińskiego i wolińskiego.
Dodatek stołeczny przysługuje wyłącznie pracownikom zatrudnionym na terenie miasta stołecznego Warszawy.
Zaszeregowanie.
Czas pracy.
Wynagrodzenie za pracę w normalnymi czasie pracy.
Wynagrodzenie za pracę w godzinach nadliczbowych.
Kierowców i pomocników kierowców z wyjątkiem zatrudnionych przy przewozie towarów:
Grupa uposażenia | Wysokość ryczałtowego wynagrodzenia przy przepracowaniu w ciągu poprzedniego miesiąca | ||||
od 1 do 25 godzin nadliczbowych | powyżej 25 do 50 godz. nadliczbowych | powyżej 50 do 75 godz. nadliczbowych | powyżej 75 do 100 godz. nadliczbowych | ||
I | przy wynagrodzeniu zasadniczym 64,05 zł/godz. | 7.686 | 1.922 | 3.203 | 5.124 |
przy wynagrodzeniu zasadniczym 69,30 zł/godz. | 2.079 | 3.465 | 5.544 | 8.316 | |
II | 1.733 | 2.888 | 4.620 | 6.930 | |
III | 1.544 | 2.573 | 4.116 | 6.174 | |
IV | 1.386 | 2.310 | 2.696 | 5.544 | |
V | 1.229 | 2.048 | 3.276 | 4.914 |
Kierowców i ich pomocników zatrudnionych przy przewozie towarów:
Nośność wozu ciężarowego | wysokość premii za 1.000 tono/km. |
0,75 | 4.883 |
1,0 | 3.675 |
1,5 | 2.520 |
2,0 | 1.838 |
2,5 | 1.470 |
3,0 | 1.260 |
3,5 | 1.050 |
4,0 | 919 |
4,5 | 814 |
5,0 | 735 |
powyżej 5,0 | 630 |
dla ciągników | 1.575 |
Dla wozów eksploatowanych w miastach ustala się ryczałt dzienny przejechanych tono/kilometrów w wysokości 100 km pomnożonych przez 50% nośności wozu.
Warsztatowców i pozostałych pracowników samochodowych:
Diety.
Premia dla kierowców i pomocników kierowców zatrudnionych w parkach samochodowych powyżej 8 samochodów.
Premia za oszczędność materiałów pędnych.
Orzeczenia Komisji zawarte w prawidłowo sporządzonym protokóle stanowią podstawę premiowania.
Premia za oszczędność ogumienia.
Opony krajowe | Opony zagraniczne | |||
osobowe | ciężarowe i autobusowe | osobowe | ciężarowe i autobusowe | |
norma przebiegu w tys. km. | 15 | 20 | 35 | 40 |
Orzeczenia Komisji, zawarte w prawidłowo sporządzonym protokóle, stanowią podstawę premiowania.
Do zadań Komisji należy również ustalenie przebiegu opon starych, używanych w danym zakładzie pracy. Opony o zniszczeniu ponad 70% mogą być kwalifikowane do premiowania tylko w przypadku, gdy ich przebieg został ustalony na podstawie licznika kilometrowego lub karty oponowej.
[WZÓR]
p = n. c/2N,
p = kwota miesięcznej premii,
n = przebieg opony w danym miesiącu obliczeniowym w kilometrach,
c = rzeczywisty koszt opony,
N = norma przebiegu opony w kilometrach.
O wycofaniu opony z obiegu orzeka kontroler techniczny zakładu pracy, a w razie sporu - Komisja w składzie ustalonym w dziale A pkt. 5.
Premia za konserwację pojazdu.
Ilość kilometrów przebiegu pojazdu ustala się na podstawie licznika kilometrowego, a w wyjątkowych przypadkach na podstawie zapisów na karcie kontrolnej, dokonanych zgodnie z obowiązującymi przepisami.
Typ i rodzaj wozu | Normy przebiegu w tysiącach kilometrów | |
od pocz. eksploatacji do I remontu główn. | Między głównymi remontami | |
Ciężarowe wysokoprężne | ||
Fiat 666 N7 SPA | 80 | 50 |
Fiat 626 NL | 100 | 60 |
Leyland | 140 | 70 |
Chausson | 90 | 50 |
i inne Diesle | 100 | 50 |
Benzynowe | 60 | 30 |
Gaz-generatory | 50 | 25 |
Osobowe | ||
Chevrolet | 60 | 35 |
Citroen | 45 | 30 |
Fiat, Skoda | 33 | 25 |
niem. i inne | 40 | 25 |
inne ameryk. i ang. | 60 | 35 |
Przebyta do dnia wprowadzenia niniejszego regulaminu część normy przebiegu w procentach | Wysokość jednorazowej premii przysługującej po osiągnięciu normy przebiegu w zł | |
do 40% | 15.750 | |
powyżej 40% " 60% | 12.600 | |
" 60% " 75% | 10.500 | |
" 75% " 85% | 8.400 | |
" 85% " 95% | 6.300 | |
" 95% " 100% | 4.200 |
Procent przekroczenia normy | Premia za 1% przekroczenia normy w zł | |
dla kierowców wozów ciężarowych | dla kierowców wozów osobowych | |
od 1% do 10% | 525 | 315 |
powyżej 10% " 20% | 630 | 420 |
" 20% " 30% | 945 | 683 |
" 30% " 40% | 1.470 | 945 |
" 40% " 50% | 1.890 | 1.260 |
Określone powyżej stawki premii stosują się do odpowiadającego im w tabeli procentu przekroczenia normy. Stawka przewidziana dla wyższego procentu przekroczenia normy nie może więc być stosowana do tej części przebiegu, która odpowiada niższemu procentowi przekroczenia normy.
Nowy "Opel" osobowy w dniu 1 stycznia 1949 r. miał w/g wskazań licznika 29.650 km przebiegu. Wobec tego, że norma przebiegu (pkt 3) wynosi 40.000 km "Opel" wykonał 74% normy
[WZÓR]
(29.650 × 100/40.000).
W chwili osiągnięcia normy (40.000 km) kierowca otrzyma więc 10.000 zł tytułem jednorazowej premii (pkt 6). Jeżeli w miesiącu następującym po przekroczeniu normy w dniu obliczania premii licznik będzie wskazywał 42.500 km, to premiowaniu będzie podlegało 2.500 km (przebieg faktyczny 42.500 km minus przebieg określony normą 40.000 km) = 2.500 km stanowi 6,25% przekroczenia normy.
[WZÓR]
(2.500 × 100/40.000 = 6,25%).
Za każdy procent przekroczenia normy do 10% przysługuje premia 300 zł (pkt 8). Premia kierowcy w danym miesiącu będzie wynosiła 300 × 6,25 = 1.875,- zł.
Jeżeli w dniu obliczania premii za następny miesiąc licznik będzie wskazywał 46.200 km, premiowaniu będzie podlegał przebieg 3.700 km. Obliczony jak powyżej procent przekroczenia normy wyniesie 9,25%, z których 3,75% podlega premiowaniu w wysokości 300 zł za jeden procent (10% - 6,25% uzyskanego w poprzednim miesiącu), a za pozostałe 5,5% (9,25% - 3,75 = 5,5%) należy się kierowcy 400 zł za każdy procent.
Premia kierowcy w tym miesiącu wyniesie 3,75 × 300 + 5,5 × 400 = 1.125 + 2.200 = 3.325,- zł.
Premia za ciągłość eksploatacji.
Stopień zużycia pojazdu | Wysokość premii za każdy dzień w zależności od ilości dni nieprzerwanej gotowości wozu do jazdy: | ||
od 16 do 21 dni | od 21 do 25 dni | powyżej 26 dni | |
do 40% | - | 42 zł za dzień | 63 zł za dzień |
powyżej 40% | 42 zł za dzień | 63 zł za dzień | 84 zł za dzień |
Z dniem, w którym pracownik nabywa prawo do premii (t. j. po 20 dniach dla pojazdów do 40% zużycia i po 15 dniach dla pojazdów powyżej 40% zużycia) określona w tabeli stawka premiowa przysługuje mu za każdy dzień od dnia rozpoczęcia okresu ciągłości eksploatacji.
Stopień zużycia pojazdu określa Komisja w składzie ustalonym w dziale A pkt 5.
Ponadto ciągłości eksploatacyjnej nie przerywają dwa dni w miesiącu przeznaczone na okresowy przegląd i smarowanie wozu.
Premie dla kierowców i pomocników kierowców zatrudnionych w zakładzie pracy, w którym stan parku samochodowego nie przekracza 8 pojazdów.
Premie dla kierowców dyżurnych i dyżurujących oraz dla pomocników tych kierowców.
Płaca kierowców w okresie głównych i średnich napraw pojazdów.
Ryczałt za godziny nadliczbowe względnie premie za przewiezione tono/kilometry ustala się w wysokości przeciętnej z ostatnich 3 miesięcy.
Jeżeli naprawa odbywa się w warsztatach stosujących niniejszy regulamin, kierowca otrzymuje premię taką, jaka przysługuje monterowi, pomocnik zaś taką, jaka przysługuje uczniowi.
Przeniesienie kierowcy na inny pojazd.
Premia dla warsztatowców zatrudnionych w warsztatach pomocniczych i na stacjach obsługi za sprawne wykonywanie napraw drobnych i średnich.
b. Do ilości godzin eksploatowania wlicza się wszystkie godziny od chwili wyjazdu poszczególnego samochodu z garażu do powrotu. W przypadku, gdy pojazd nie był w ciągu dnia powszedniego eksploatowany pomimo gotowości do jazdy, względnie gdy czas eksploatowania był niższy od 8 godzin - ustala się czas eksploatowania na 8 godzin na dobę.
Jeżeli pojazd był stale eksploatowany na 2 lub więcej zmian, w razie nieeksploatowania pomimo gotowości, przyjmuje się podaną normę 8 godzin na każdą zmianę. W niedziele i święta wlicza się jedynie te godziny, w ciągu których pojazd był eksploatowany.
c. Do sumy godzin napraw drobnych i średnich wlicza się obok czasu trwania naprawy czas oczekiwania na naprawę, przyjmując po 8 godzin za każdą dobę oczekiwania. Jeżeli pojazd jest stale eksploatowany na 2 lub więcej zmian, ustaloną normę 8 godzin czasu oczekiwania na naprawę oblicza się na każdą zmianę. Niedziel i świąt ustawowych nie wlicza się do czasu oczekiwania na naprawę. Do czasu napraw i oczekiwania na naprawy nie wlicza się czasu zużytego na naprawę główną oraz wyczekiwania na tę naprawę.
Współczynnik przepustowości | Wysokość premii miesięcznej w zł | ||||
Kierownicy warsztatu pomocniczego (stacji obsługi) oraz ich zastępcy | Pracownicy warsztatów pomocniczych i stacji obsługi zaszeregowani: | ||||
do I grupy | do II grupy | do III grupy | do IV grupy | ||
od 0,60 do 0,65 | 2.835 | 2.520 | 2.310 | 2.100 | 1.575 |
powyżej 0,65 " 0,70 | 3.150 | 3.150 | 2.835 | 2.520 | 1.995 |
" 0,70 " 0,75 | 4.410 | 4.095 | 3.675 | 3.255 | 2.625 |
" 0,75 " 0,80 | 5.670 | 5.250 | 4.725 | 4.200 | 3.360 |
" 0,80 " 0,85 | 7.350 | 6.615 | 5.985 | 5.250 | 4.305 |
" 0,85 " 0,90 | 8.925 | 8.085 | 7.350 | 5.355 | |
" 0,90 " 0,95 | 10.710 | 9.765 | 8.820 | 7.875 | 6.510 |
" 0,95 " 1,00 | 12.600 | 11.550 | 10.500 | 9.450 | 7.875 |
Przykład obliczania wysokości premii:
Pomocniczy warsztat naprawy obsługuje 9 pojazdów, z których 7 w ciągu miesiąca o 25 dniach powszednich było eksploatowanych w ciągu 20 dni po 10 godzin dziennie, w ciągu 2 dni pojazdy te nie były eksploatowane pomimo gotowości do eksploatacji, 4 dni były w naprawie łącznie z oczekiwaniem na naprawę, ponadto w ciągu jednej niedzieli były eksploatowane po 3 godziny. Pozostałe dwa pojazdy były stale eksploatowane na 2 zmiany, przy czym w ciągu 18 dni były eksploatowane po 17 godzin dziennie, w ciągu 3 dni po 6 godzin dziennie (pomimo gotowości przez czas 2 zmian), 3 dni oczekiwały na naprawę średnią oraz były naprawiane 4 dni po 5 godz. każdy. W ciągu pozostałych w dniu naprawy 11 godzin (praca na 2 zmiany 16 godzin minus 5 godzin naprawy) pojazdy były eksploatowane.
Ilość godzin gotowości pojazdów do eksploatacji oblicza się następująco:
7 × 20 × 10 = 1400 godz. - czas eksploat. 7 pojazd. w ciągu 20 dni
7 × 2 × 8 = 112 " " gotowości " " " 2 dni
7 × 1 × 3 = 21 " " eksploat. " " niedzieli
2 × 18 × 17 = 612 " " " 2 " " 18 dni
2 × 3 × 6 = 36 " " " " " " 3 dni
2 x 3 × 10 = 60 " " gotowości 2 pojazdów eksploatowanych na 2 zmiany w ciągu 3 dni (16 godzin dziennie minus 6 godz. eksploatacji = 10 godz. dziennie),
2 × 1 × 11 = 22 " " eksploatacji w dniu naprawy
Razem 2263 " " gotowości do eksploatacji 9 pojazdów w ciągu miesiąca.
Ilość godzin w naprawie oblicza się następująco:
7 × 4 × 8 = 224 godz. - czas oczekiwania na naprawę i czas naprawy 7 pojazdów
2 × 3 × 16 = 96 " " oczekiwania na naprawę 2 pojazdów eksploatow. na 2 zmiany
2 × 1 × 5 = 10 " " naprawy 2 pojazdów
Razem = 330 godzin - czas naprawy wszystkich pojazdów.
Współczynnik przepustowości oblicza się dzieląc czas gotowości do eksploatacji (2263 godziny) przez czas gotowości powiększony o czas naprawy (2263 + 330 = 2533 godziny) - 2263 : 2593 = 0,87 = współczynnik przepustowości.
Zgodnie z tabelą podaną w punkcie 4 miesięczna premia będzie wynosiła:
1. dla kierownika warsztatu (stacji obsługi) i jego zastępcy 8.500 zł
2. dla pracown. zaszeregowanych do I grupy 7.700 "
3. " " " " II " 7.000 "
4. " " " " III " 6.200 "
5. " " " " IV " 5.100 "
Premia przysługuje tylko tym pracownikom, którzy przyczynili się do sprawnego dokonania napraw, przy czym liczba otrzymujących premię nie może przekroczyć 4 pracowników (7 pojazdów eksploatowanych na 1 zmianę plus 2 pojazdy eksploatowane na 2 zmiany podzielone przez
[WZÓR]
3 = 7 + 2 × 2 = 11/3 = 3,6 otrzymany wynik zgodnie z pkt. 2 powyższa się do 4.
Postanowienia specjalne.
Wynagrodzenie personelu dysponującego taborem:
System wynagradzania.
Grupy wynagrodzenia.
Grupa | Wynagrodzenie zasadnicze miesięcznie w zł | Dodatek lokalny | |
stołeczny miesięcznie zł | morski miesięcznie zł | ||
a | 19.950 | 1.365 | 1.155 |
b | 17.850 | 1.260 | 1.050 |
c | 15.750 | 1.050 | 945 |
d | 13.650 | 945 | 840 |
Tabela zaszeregowania:
Stanowisko | Grupa wynagrodzenia |
Dyspozytor | b - a |
Kierownik warsztatu pomocniczego (stacji obsługi) | b - a |
Zastępca Kierownika warsztatu pomocniczego (stacji obsługi) | c - b |
Kontroler techniczny | c - b |
Kierownik garażu ponad 10 pojazdów | c - b |
Kierownik garażu do 10 pojazdów | d - b |
Dodatki funkcyjne:
Kierownikowi garażu do 10 pojazdów dodatek funkcyjny nie przysługuje.
Pracownikom otrzymującym dodatek funkcyjny nie przysługuje wynagrodzenie za pracę w godzinach nadliczbowych.
Premie przysługujące dyspozytorom i kierownikom garażu powyżej 10 pojazdów.
b. Ilość tono/kilometrów faktycznie przejechanych ustala się mnożąc ciężar przewiezionego na samochodzie oraz na wszystkich przyczepach towaru przez ilość przejechanych z tym towarem kilometrów.
Ilość teoretycznie osiągalnych tono/kilometrów ustala się mnożąc całkowity przebieg samochodów przez ich nośność. Ustalając teoretycznie osiągalne tono/kilometry dla samochodów z przyczepami, należy brać pod uwagę jedynie nośność samochodu z pominięciem nośności przyczep, przy ciągnikach za podstawę obliczenia teoretycznie osiągalnych tono/kilometrów przyjmuje się nośność pierwszej przyczepy.
c. Wysokość miesięcznej premii za wykorzystanie nośności pojazdów ciężarowych ustala się wg poniższej tabeli w zależności od współczynnika wykorzystania nośności oraz od posiadanej przez pracownika grupy wynagrodzenia:
Współczynnik wykorzystania nośności taboru | Wysokość miesięcznej premii w złotych dla grupy wynagrodzenia: | |||
a | b | c | d | |
od 0,40 do 0,50 | 3.990 | 3.570 | 3.150 | 2.730 |
powyżej 0,50 " 0,60 | 5.565 | 4.935 | 4.410 | 3.780 |
" 0,60 " 0,70 | 7.140 | 6.405 | 5.670 | 4.830 |
" 0,70 " 0,75 | 8.285 | 7.455 | 6.615 | 5.670 |
" 0,75 " 0,80 | 9.555 | 8.505 | 7.560 | 6.510 |
" 0,80 " 0,85 | 10.815 | 9.765 | 8.610 | 7.455 |
" 0,85 " 0,90 | 12.180 | 10.025 | 9.765 | 8.400 |
powyżej 0,90 | 13.650 | 12.495 | 11.025 | 9.555 |
b. Niedziele i święta ustawowe wlicza się do liczby dni faktycznej gotowości pojazdu jedynie w przypadku eksploatowania pojazdu w tym dniu.
c. W przypadku stałego eksploatowania pojazdów w niedziele i święta (zakłady pracy o ruchu ciągłym) współczynnik gotowości do eksploatacji oblicza się dzieląc sumę dni faktycznej gotowości pojazdów łącznie z niedzielami i świętami przez liczbę wszystkich dni w miesiącu pomnożoną przez ilość pojazdów.
d. Wysokość miesięcznej premii za gotowość do eksploatacji ustala się wg poniższej tabeli, w zależności od współczynnika gotowości eksploatacyjnej oraz od posiadanej przez pracownika grupy wynagrodzenia:
Współczynnik gotowości do eksploatacji | Wysokość miesięcznej premii w złotych dla grupy wynagrodzenia: | |||
a | b | c | d | |
od 0,65 do 0,70 | 3.990 | 3.570 | 3.150 | 2.730 |
powyżej 0,70 " 0,75 | 4.725 | 4.200 | 3.780 | 3.255 |
" 0,75 " 0,80 | 5.775 | 5.145 | 4.515 | 3.885 |
" 0,80 " 0,85 | 6.930 | 6.195 | 5.460 | 4.725 |
" 0,85 " 0,90 | 8.295 | 7.455 | 6.615 | 5.670 |
" 0,90 " 0,95 | 9.975 | 8.925 | 7.875 | 6.825 |
powyżej 0,95 | 11.970 | 10.710 | 9.450 | 8.190 |
Dla taboru ciężarowego służącego do przewozu towarów oblicza się współczynnik wykorzystania nośności w/g p-ktu 2, a dla taboru służącego do przewozu osób oblicza się współczynnik gotowości do eksploatacji w/g p-ktu 3.
Kwotę odpowiadającą w tabeli ustalonemu współczynnikowi wykorzystania nośności mnoży się przez ilość pojazdów ciężarowych służących do przewozu towarów a kwotę odpowiadającą współczynnikowi gotowości do eksploatacji mnoży się przez ilość pojazdów ciężarowych służących do przewozu osób oraz pojazdów osobowych. Uzyskane iloczyny należy dodać a następnie podzielić przez liczbę wszystkich pojazdów (ciężarowych służących do przewozu towarów, osobowych, oraz ciężarowych służących do przewozu osób). Wynik dzielenia będzie stanowił przysługującą pracownikowi premię.
Przykłady
Przykład I.
Obliczenie premii przysługującej dyspozytorowi przy taborze służącym do przewozu towarów a składającym się z: 2 samochodów ciężarowych służących do przewozu towarów o nośności po 4 ton każdy, oraz jednego ciągnika z dwiema przyczepami o nośności 5 ton każda, przy następującym przebiegu w ciągu miesiąca:
Obliczenie
Ilość faktycznie przejechanych tono/kilometrów:
2.000 × 4 × 2 = 16.000 tono/km (ilość tono/km przejechanych przez 2 samochody na przestrzeni 2.000 km).
1.500 × 2 × 2 = 6.000 " " (ilość tono/km przejechanych przez 2 samochody na przestrzeni 1.500 km).
1.000 × 10 × 1 = 10.000 " " (ilość tono/km. przejechanych przez ciągnik na przestrzeni 1.000 km.).
800 × 8 × 1 = 6.400 (ilość tono/km przejechanych przez ciągnik na przestrzeni 800 km).
Razem 38.400 tono/km (ilość tono/km przejechanych przez cały tabor).
Ilość teoretycznie możliwych tono-kilometrów wynosi:
4.000 × 4 × 2 = 32.000 tono/km, (ilość tono/km osiągalnych przez 2 samochody ciężarowe przy przebiegu 4.000 km);
2.000 × 5 × 1 = 10.000 " " (ilość tono/km osiągalnych przez ciągnik przy przebiegu 2.000 km przy uwzględnieniu, zgodnie z p-ktem -2b, nośności jednej przyczepy).
Razem 42.000 tono/km (ilość teoretycznie możliwych tono/km całego taboru).
Współczynnik wykorzystania nośności taboru oblicza się dzieląc faktycznie przejechane tono/km (38.400) przez teoretycznie możliwe do osiągnięcia (42.000) - 38.400 : 42.000 = 0,91.
Zgodnie z tabelą podaną w p-kcie 2c miesięczna premia dyspozytora pobierającego wynagrodzenie w/g grupy b będzie wynosiła 11.900 zł.
Przykład II.
Obliczenie premii przysługującej dyspozytorowi przy taborze służącym do przewozu osób, a składającym się z: jednego samochodu ciężarowego służącego do przewozu osób oraz 3 samochodów osobowych.
Czas gotowości do eksploatacji tych pojazdów w ciągu miesiąca o 26 dniach powszednich przedstawiał się następująco:
Obliczenie
Ilość dni faktycznej gotowości wszystkich pojazdów:
23 × 1 = 23 dni (Ilość dni faktycznej gotowości samochodu ciężarowego).
22 × 3 = 66 dni (Ilość dni faktycznej gotowości 3 samochodów osobowych).
Razem 89 dni (Ilość dni faktycznej gotowości wszystkich pojazdów).
Ilość dni gotowości do eksploatacji teoretycznie możliwa do osiągnięcia wynosi 104 dni (26 dni powszednich w ciągu miesiąca pomnożone przez 4 pojazdy = 104).
Współczynnik gotowości pojazdów do eksploatacji oblicza się dzieląc liczbę dni faktycznej gotowości przez teoretycznie osiągalną liczbę dni gotowości = 89 : 104 = 0,86.
Zgodnie z tabelą podaną w punkcie 3 d miesięczna premia dyspozytora pobierającego wynagrodzenie w/g grupy b będzie wynosiła 7.100 zł.
Przykład III.
W zakładzie pracy o taborze składającym się z pojazdów służących do przewozu towarów oraz pojazdów służących do przewozu osób wymienionych w przykładach 1 i II o przebiegu miesięcznym podanym w tych przykładach, wysokość premii przysługującej dyspozytorowi pobierającemu wynagrodzenie, w/g grupy b oblicza się następująco:
Po obliczeniu dla taboru służącego do przewozu towaru współczynnika wykorzystania nośności taboru, w sposób podany w przykładzie I kwotę zł. 11.900 odpowiadającą współczynnikowi 0,91 należy pomnożyć przez liczbę pojazdów służących do przewozu towarów
11.900 × 3 = 35.700
Dla taboru służącego do przewozu osób należy obliczyć współczynnik gotowości pojazdów do eksploatacji w sposób podany w przykładzie II, a kwotę odpowiadającą temu współczynnikowi (zł. 7.100) należy pomnożyć przez liczbę pojazdów służących do przewozu osób
7.100 × 4 = 28.400
Otrzymane wyniki należy dodać (35.700 + 28.400 = 64.100) i uzyskaną sumę podzielić przez liczbę wszystkich pojazdów (3 pojazdy służące do przewozu towarów plus 4 pojazdy służące do przewozu osób = 7) -
64.100 : 7 = 9.157 zł.
Otrzymany iloraz - 9,157 - będzie stanowił miesięczną premię dyspozytora pobierającego wynagrodzenie w/g grupy b przy taborze składającym się z 2 samochodów ciężarowych służących do przewozu towarów, jednego ciągnika z 2 przyczepami, 1 samochodu ciężarowego służącego do przewozu osób, oraz 3 samochodów osobowych przy przebiegach podanych w przykładach I i II.
Premia przysługująca kierownikom garażów do 10 pojazdów oraz kontrolerom technicznym.
Zmniejszenie premii przysługujących kierowcom pojazdów mechanicznych, warsztatowcom, pomocnikom i innym pracownikom samochodowym.
Postanowienia końcowe.
- zmieniony przez § 1 zarządzenia z dnia 8 lutego 1950 r. (M.P.50.A-19.197) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 1 stycznia 1950 r.
- zmieniony przez § 1 zarządzenia Ministra Finansów z dnia 26 lipca 1950 r. (M.P.50.A-87.1088) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 1 lipca 1950 r. Zmiany nie zostały naniesione na tekst.
W ciągu pierwszych 5 miesięcy obowiązywania mechanizmu konsultacji społecznych projektów ustaw udział w nich wzięły 24 323 osoby. Najpopularniejszym projektem w konsultacjach była nowelizacja ustawy o broni i amunicji. W jego konsultacjach głos zabrało 8298 osób. Podczas pierwszych 14 miesięcy X kadencji Sejmu RP (2023–2024) jedynie 17 proc. uchwalonych ustaw zainicjowali posłowie. Aż 4 uchwalone ustawy miały źródła w projektach obywatelskich w ciągu 14 miesięcy Sejmu X kadencji – to najważniejsze skutki reformy Regulaminu Sejmu z 26 lipca 2024 r.
Grażyna J. Leśniak 24.04.2025Senat bez poprawek przyjął w środę ustawę, która obniża składkę zdrowotną dla przedsiębiorców. Zmiana, która wejdzie w życie 1 stycznia 2026 roku, ma kosztować budżet państwa 4,6 mld zł. Według szacunków Ministerstwo Finansów na reformie ma skorzystać około 2,5 mln przedsiębiorców. Teraz ustawa trafi do prezydenta Andrzaja Dudy.
Grażyna J. Leśniak 23.04.2025Rada Ministrów przyjęła we wtorek, 22 kwietnia, projekt ustawy o zmianie ustawy – Prawo geologiczne i górnicze, przedłożony przez minister przemysłu. Chodzi o wyznaczenie podmiotu, który będzie odpowiedzialny za monitorowanie i egzekwowanie przepisów w tej sprawie. Nowe regulacje dotyczą m.in. dokładności pomiarów, monitorowania oraz raportowania emisji metanu.
Krzysztof Koślicki 22.04.2025Na wtorkowym posiedzeniu rząd przyjął przepisy zmieniające rozporządzenie w sprawie zakazu stosowania materiału siewnego odmian kukurydzy MON 810, przedłożone przez ministra rolnictwa i rozwoju wsi. Celem nowelizacji jest aktualizacja listy odmian genetycznie zmodyfikowanej kukurydzy, tak aby zakazać stosowania w Polsce upraw, które znajdują się w swobodnym obrocie na terytorium 10 państw Unii Europejskiej.
Krzysztof Koślicki 22.04.2025Od 18 kwietnia policja oraz żandarmeria wojskowa będą mogły karać tych, którzy bez zezwolenia m.in. fotografują i filmują szczególnie ważne dla bezpieczeństwa lub obronności państwa obiekty resortu obrony narodowej, obiekty infrastruktury krytycznej oraz ruchomości. Obiekty te zostaną specjalnie oznaczone.
Robert Horbaczewski 17.04.2025Kompleksową modernizację instytucji polskiego rynku pracy poprzez udoskonalenie funkcjonowania publicznych służb zatrudnienia oraz form aktywizacji zawodowej i podnoszenia umiejętności kadr gospodarki przewiduje podpisana w czwartek przez prezydenta Andrzeja Dudę ustawa z dnia 20 marca 2025 r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia. Ustawa, co do zasady, wejdzie w życie pierwszego dnia miesiąca następującego po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.
Grażyna J. Leśniak 11.04.2025Identyfikator: | M.P.1949.A-40.561 |
Rodzaj: | Zarządzenie |
Tytuł: | Wynagrodzenie kierowców i innych pracowników samochodowych. |
Data aktu: | 18/06/1949 |
Data ogłoszenia: | 30/06/1949 |
Data wejścia w życie: | 01/06/1949, 30/06/1949, 01/01/1949 |