KONTRAKT TERYTORIALNY DLA WOJEWÓDZTWA MAŁOPOLSKIEGO
1. Uchwały nr 224 Rady Ministrów z dnia 4 listopada 2014 r. zatwierdzającej wynegocjowany Kontrakt Terytorialny dla Województwa Małopolskiego, podjętej na podstawie art. 14o ust. 2 pkt 1 ustawy,
2. Uchwały Zarządu Województwa nr ........ z dnia ..... zatwierdzającej wynegocjowany Kontrakt Terytorialny, podjętej na podstawie art. 14o ust. 3 ustawy,
3. Umowy Partnerstwa, zatwierdzonej przez Komisję Europejską w dniu 23 maja 2014 r., zwanej dalej "Umową Partnerstwa",
4. Regionalnego programu operacyjnego na lata 2014 - 2020, służącego realizacji Umowy Partnerstwa w zakresie polityki spójności, zwanego dalej "RPO",
5. Krajowych programów operacyjnych na lata 2014 - 2020, służących realizacji Umowy Partnerstwa w zakresie polityki spójności,
6. Strategii Rozwoju Kraju 2020: aktywne społeczeństwo, konkurencyjna gospodarka, sprawne państwo, przyjętej przez Radę Ministrów w dniu 25 września 2012 r.,
7. Krajowej Strategii Rozwoju Regionalnego 2010 - 2020: Regiony, miasta, obszary wiejskie, przyjętej przez Radę Ministrów w dniu 13 lipca 2010 r.,
8. Strategii Rozwoju Polski Południowej do roku 2020 przyjętej przez Radę Ministrów w dniu 8 stycznia 2014 r.,
9. Strategii Rozwoju Województwa Małopolskiego przyjętej przez Sejmik Województwa w dniu 26 września 2011 r.,
10. Komunikatu Europa 2020 - Strategia na rzecz inteligentnego i zrównoważonego rozwoju sprzyjającego włączeniu społecznemu,
oraz przepisy:
11. Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1303/2013 z dnia 17 grudnia 2013 r. ustanawiającego wspólne przepisy dotyczące Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego, Funduszu Spójności, Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich oraz Europejskiego Funduszu Morskiego i Rybackiego oraz ustanawiającego przepisy ogólne dotyczące Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego, Funduszu Spójności i Europejskiego Funduszu Morskiego i Rybackiego oraz uchylającego rozporządzenie Rady (WE) nr 1083/2006 (Dz. Urz. UE L 347 z 20.12.2013, str. 320, z późn. zm.), zwanego dalej "rozporządzeniem nr 1303/2013",
12. Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1301/2013 z dnia 17 grudnia 2013 r. w sprawie Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego i przepisów szczególnych dotyczących celu "Inwestycje na rzecz wzrostu i zatrudnienia" oraz w sprawie uchylenia rozporządzenia (WE) nr 1080/2006 (Dz. Urz. UE L 347 z 20.12.2013, str. 289),
13. Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1304/2013 z dnia 17 grudnia 2013 r. w sprawie Europejskiego Funduszu Społecznego i uchylającego rozporządzenie Rady (WE) nr 1081/2006 (Dz. Urz. UE L 347 z 20.12.2013, str. 470),
14. Ustawy z dnia 11 lipca 2014 r. o zasadach realizacji programów w zakresie polityki spójności finansowanych w perspektywie finansowej 2014 - 2020 (Dz. U. poz. 1146), zwanej dalej "ustawą wdrożeniową",
15. Ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie województwa (Dz. U. z 2013 r. poz. 596, z późn. zm.),
16. Ustawy z dnia 4 września 1997 r. o działach administracji rządowej (Dz. U. z 2013 r. poz. 743, z późn. zm.),
17. Ustawy z dnia 13 listopada 2003 r. o dochodach jednostek samorządu terytorialnego (Dz. U. z 2014 r. poz. 1115),
18. Ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2013 r. poz. 885, z późn. zm.),
19. Ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (Dz. U. z 2013 r. poz. 674, z późn. zm.),
..................................................., Minister Infrastruktury i Rozwoju, zwany dalej "Ministrem",
oraz
Województwo Małopolskie, zwane dalej "Stroną samorządową", reprezentowane przez Zarząd Województwa, w imieniu którego działają:
....................................................., Marszałek/Członek Zarządu Województwa Małopolskiego,
oraz
........................................................, Członek Zarządu Województwa Małopolskiego,
zwane łącznie dalej "Stronami",
zawierają niniejszy Kontrakt Terytorialny, zwany dalej "Kontraktem".
Biorąc pod uwagę potrzebę koordynacji działań z zakresu polityki rozwoju podejmowanych przez stronę rządową i stronę samorządową w województwach w celu zwiększenia skuteczności i efektywności tych działań oraz efektywności wydatkowania środków publicznych, jak również zaangażowanie środków publicznych, europejskich i krajowych, na działania z zakresu polityki rozwoju, które zgodnie z szacunkami w latach 2014 - 2023 w skali całego kraju może wynieść około 400 mld zł, w tym w Województwie Małopolskim może wynieść około 32,8 mld zł,
Strony postanawiają, co następuje:
POSTANOWIENIA OGÓLNE
[Przedmiot Kontraktu]
[Okres obowiązywania Kontraktu]
[Źródła finansowania Kontraktu]
[Ogólne zasady współpracy]
Strony Kontraktu zobowiązują się do:
CELE ROZWOJOWE I PRZEDSIĘWZIĘCIA PRIORYTETOWE
[Cele rozwojowe i deklaracje stron w zakresie ich realizacji]
Strona samorządowa może zgłosić propozycję regionalnej agendy naukowo-badawczej, samodzielnie lub wspólnie z innymi województwami, w ramach której będą realizowane projekty badawcze w ramach właściwego krajowego programu operacyjnego na lata 2014 - 2020, służącego realizacji Umowy Partnerstwa w zakresie polityki spójności,
Strona rządowa dokona wyboru regionalnych agend naukowo-badawczych spośród propozycji zgłoszonych w tym zakresie przez województwa, w tym Województwo Małopolskie,
[Przedsięwzięcia priorytetowe i warunki ich realizacji]
Nazwa przedsięwzięcia | Właściwość Stron (Strona rządowa / Strona samorządowa) | Przewidywane źródło finansowania | Warunki realizacji przedsięwzięcia |
S-7 Warszawa - Rabka odcinki: Radom - Skarżysko Kamienna, Chęciny - granica województwa, Igołomska - Christ Botewa, Lubień - Rabka | Strona rządowa | właściwy krajowy program operacyjny na lata 2014 - 2020 | Przedsięwzięcie wpisane do Dl (poz. 4 i 15) do Strategii Rozwoju Transportu oraz ujęte w załączniku 5 PBDK na lata 2011-2015. |
S-7 Warszawa - Rabka, odcinek granica województwa - Igołomska | Strona rządowa | właściwy krajowy program operacyjny na lata 2014 - 2020 | Przedsięwzięcie wpisane do Dl (poz. 4) do Strategii Rozwoju Transportu. Realizacja uzależniona od dostępności środków. Projekt obarczony dużymi problemami w pozyskaniu decyzji realizacyjnych. |
S-1 Pyrzowice - Bielsko Biała | Strona rządowa | właściwy krajowy program operacyjny na lata 2014 - 2020 | Przedsięwzięcie wpisane do Dl (poz. 18) do Strategii Rozwoju Transportu. Realizacja uzależniona od dostępności środków. Projekt obarczony dużymi problemami w pozyskaniu decyzji realizacyjnych. |
DK 75 Brzesko - Nowy Sącz, przygotowanie dokumentacji, przewidywana realizacja odcinek Łososina Dolna - Nowy Sącz | Strona rządowa | właściwy krajowy program operacyjny na lata 2014 - 2020 | Warunkiem przygotowania i realizacji projektu jest dostępność środków. Zakres prac uzależniony od wyników prac dokumentacyjnych. |
Obwodnica Zabierzowa w ciągu DK79 | Strona rządowa | właściwy krajowy program operacyjny na lata 2014 - 2020 | W przypadku projektów będących w kompetencji Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (dalej: GDDKiA) będzie istniała możliwość współfinansowania ze środków UE w ramach właściwego krajowego programu operacyjnego na lata 2014-2020, pod warunkiem spełnienia kryteriów wyboru projektów oraz ujęcia w PBDK. |
Obwodnica m. Zator w ciągu DK28, odcinek o dł. 2,4 km | Strona rządowa | właściwy krajowy program operacyjny na lata 2014 - 2020 | W przypadku projektów będących w kompetencji GDDKiA będzie istniała możliwość współfinansowania ze środków UE w ramach właściwego krajowego programu operacyjnego na lata 2014-2020, pod warunkiem spełnienia kryteriów wyboru projektów oraz ujęcia w PBDK. |
Obwodnica Dąbrowy Tarnowskiej w ciągu DK73 | Strona rządowa | właściwy krajowy program operacyjny na lata 2014 - 2020 | W przypadku projektów będących w kompetencji GDDKiA będzie istniała możliwość współfinansowania ze środków UE w ramach właściwego krajowego programu operacyjnego na lata 2014-2020, pod warunkiem spełnienia kryteriów wyboru projektów oraz ujęcia w PBDK. |
Obwodnica Nowego Sącza (Chełmca) w ciągu DK28 | Strona rządowa | właściwy krajowy program operacyjny na lata 2014 - 2020 | W przypadku projektów będących w kompetencji GDDKiA będzie istniała możliwość współfinansowania ze środków UE w ramach właściwego krajowego programu operacyjnego na lata 2014 - 2020, pod warunkiem spełnienia kryteriów wyboru projektów oraz ujęcia w PBDK. |
Budowa nowego węzła na autostradzie A4 w Podłężu oraz połączenie Niepołomickiej Strefy Inwestycyjnej z siecią dróg międzynarodowych | Strona samorządowa | RPO | Finansowanie ze źródeł samorządowych. |
Węzeł "BOCHNIA": Budowa połączenia autostrady A4 z drogą krajową Nr 4 - węzeł "Bochnia" | Strona samorządowa | RPO | Finansowanie ze źródeł samorządowych. |
Węzeł "WIERZCHOSŁAWICE": (a) Budowa połączenia autostrady A4 z drogą wojewódzką Nr 975 - węzeł "Wierzchosławice"; (b) Budowa połączenia węzła autostrady A4 w Wierzchosławicach ze Strefą Aktywności Gospodarczej w Tarnowie |
Strona samorządowa | RPO | Finansowanie ze źródeł samorządowych. |
Prace na linii kolejowej E-30 na odcinku Kraków Główny Towarowy - Rudzice wraz z dobudową torów linii aglomeracyjnej | Strona rządowa | Connecting Europe Facility (dalej: CEF) | Odcinek ujęty w Dl (poz. 13) do Strategii Rozwoju Transportu na liście projektów kolejowych o znaczeniu krajowym. W zakresie CEF realizacja uzależniona od rozstrzygnięć dotyczących CEF. |
Prace na linii kolejowej nr 93 na odcinku Trzebinia - Oświęcim - Czechowice Dziedzice - odcinki na terenie województwa małopolskiego | Strona rządowa | właściwy krajowy program operacyjny na lata 2014 - 2020 | Odcinek ujęty w Dl (poz. 10) do Strategii Rozwoju Transportu na liście projektów kolejowych o znaczeniu krajowym. |
Prace na liniach kolejowych nr 138, 161, 180, 654, 655, 657, 658, 699 na odcinku Gliwice - Bytom - Chorzów Stary - Mysłowice Brzezinka - Oświęcim oraz Dorota - Mysłowice Brzezinka - odcinki na terenie województwa małopolskiego | Strona rządowa | właściwy krajowy program operacyjny na lata 2014 - 2020 | Odcinek ujęty w Dl (poz. 11) do Strategii Rozwoju Transportu na liście projektów kolejowych o znaczeniu krajowym. |
Prace na linii kolejowej nr 8 odcinek Skarżysko Kamienna-Kielce - Kozłów - odcinki na terenie województwa małopolskiego | Strona rządowa | właściwy krajowy program operacyjny na lata 2014 - 2020 | Odcinek ujęty w Dl (poz. 36) do Strategii Rozwoju Transportu na liście projektów kolejowych o znaczeniu krajowym. |
Prace na liniach kolejowych nr 62, 660 na odcinku Tunel - Bukowno -Sosnowiec - odcinki na terenie województwa małopolskiego | Strona rządowa | właściwy krajowy program operacyjny na lata 2014 - 2020 | Odcinek ujęty w Dl (poz. 46) do Strategii Rozwoju Transportu na liście projektów kolejowych o znaczeniu krajowym. |
(a) Modernizacja linii kolejowej Katowice - Kraków (szybkie połączenie) (b) Budowa łącznicy kolejowej Kraków Za błocie - Kraków Krzemionki W zakresie przewidzianym w WPIK. |
Strona rządowa | właściwy krajowy program operacyjny na lata 2014 - 2020 | Inwestycje realizowane w ramach programów wieloletnich. |
Budowa nowej linii kolejowej Podłęże - Szczyrzyc - Tymbark/Mszana Dolna oraz modernizacja istniejącej linii kolejowej nr 104 Chabówka - Nowy Sącz w ramach projektu Budowa nowej linii kolejowej Podłęże - Szczyrzyc - Tymbark/Mszana Dolna oraz modernizacja odcinka linii kolejowej Nowy Sącz - Muszyna - granica państwa i Chabówka - Nowy Sącz | Strona rządowa | właściwy krajowy program operacyjny na lata 2014 - 2020 / inne | Odcinek ujęty w Dl (poz. 47) do Strategii Rozwoju Transportu na liście projektów kolejowych o znaczeniu krajowym. Realizacja uzależniona od zakończenia prac nad studium wykonalności, możliwości realizacji projektu w trybie partnerstwa publiczno-prywatnego. Inwestycja realizowana w ramach właściwego wieloletniego programu inwestycyjnego przyjętego przez RM na lata 2014-2020. |
Rewitalizacja linii kolejowej nr 117 odcinek Kalwaria Zebrzydowska Lanckorona - Wadowice - granica województwa | Strona samorządowa | RPO | Projekt uzyska zapewnienie środków z RPO do wysokości 20 mln EUR z zastrzeżeniem uzgodnienia zakresu pomiędzy Samorządem Województwa a stroną rządową PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. (dalej: PLK S.A.). |
Kompleksowe przedsięwzięcia z zakresu zrównoważonej mobilności miejskiej/ekologicznego transportu | Strona samorządowa / Strona rządowa | właściwy krajowy program operacyjny na lata 2014 - 2020/ RPO /środki jednostek samorządu terytorialnego | Przedsięwzięcia będą realizowane przez projekty wynikające ze Strategii ZIT dla miasta wojewódzkiego i obszarów powiązanych z nim funkcjonalnie (w opracowaniu). Projekty zostaną wyłonione w trybie ustawy wdrożeniowej: * uzgodnione pomiędzy Związkiem ZIT, Urzędem Marszałkowskim a ministrem właściwym do spraw rozwoju regionalnego na podstawie opracowanej Strategii ZIT, * pozytywnie zaopiniowane przez Instytucję Zarządzającą (dalej: IZ) RPO oraz właściwego programu operacyjnego na lata 2014-2020, * projekt jest przygotowany, a wniosek o dofinansowanie został złożony w terminie wskazanym przez właściwą IZ, * zakres rzeczowy projektu i wartość dofinansowania ustalone na podstawie prac nad Strategią ZIT, * w zależności od dostępności alokacji. |
Wsparcie działań z zakresu efektywności energetycznej zgodnie z podziałem interwencji pomiędzy programami krajowymi i regionalnymi | Strona samorządowa / Strona rządowa | właściwy krajowy program operacyjny na lata 2014 - 2020/RPO / środki JST | |
Wsparcie selektywne przedsięwzięć dotyczących sieci ciepłowniczych i chłodniczych | Strona samorządowa / Strona rządowa | właściwy krajowy program operacyjny na lata 2014 - 2020/ RPO /środki jednostek samorządu terytorialnego | |
Rozbudowa infrastruktury do obsługi Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej | Strona rządowa | właściwy krajowy program operacyjny na lata 2014 - 2020 | W miarę dostępnej alokacji elementy przedsięwzięcia nieumieszczone w WPIK będą mogły ubiegać się o wsparcie w ramach właściwego programu operacyjnego na lata 2014-2020 (priorytet inwestycyjny 7.4) w konkursie zamkniętym dla projektów wynikających z Kontraktu. Projekty ujęte w Strategii ZIT będą dodatkowo punktowane. |
Zakup taboru kolejowego: 20 nowoczesnych elektrycznych zespołów trakcyjnych na potrzeby przewozów międzyregionalnych | Strona samorządowa | właściwy krajowy program operacyjny na lata 2014 - 2020 | W miarę dostępnej alokacji elementy przedsięwzięcia nieumieszczone w WPIK będą mogły ubiegać się o wsparcie w ramach właściwego programu operacyjnego na lata 2014-2020 (priorytet inwestycyjny 7.4) w konkursie zamkniętym dla projektów wynikających z Kontraktu. Projekty ujęte w Strategii ZIT będą dodatkowo punktowane. |
Przedsięwzięcia dotyczące realizacji RANB w woj. małopolskim | Strona rządowa | właściwy krajowy program operacyjny na lata 2014 - 2020 | Strona rządowa w ramach realizacji właściwego krajowego programu operacyjnego na lata 2014 - 2020 dedykuje środki z przeznaczeniem na projekty realizowane w ramach regionalnych agend naukowo-badawczych. Strona samorządowa może zgłosić propozycję regionalnej agendy naukowo-badawczej, samodzielnie lub wspólnie z innymi województwami, w ramach której będą realizowane projekty badawcze we właściwym krajowym programie operacyjnym na lata 2014-2020. Strona rządowa dokona wyboru regionalnych agend naukowo-badawczych spośród propozycji zgłoszonych w tym zakresie przez zarządy województw. W ramach wybranych przez Stronę rządową regionalnych agend naukowo-badawczych, w ramach właściwego krajowego programu operacyjnego na lata 2014 - 2020 w trybie konkursowym będą wyłaniane projekty badawcze, w których liderem (koordynatorem) będzie podmiot z województwa objętego regionalną agendą naukowo-badawczą. |
Nowa siedziba Szpitala Uniwersyteckiego Kraków - Prokocim | Strona rządowa | Środki budżetu państwa / RPO | Projekt realizowany zgodnie z zasadami właściwymi dla realizacji programu wieloletniego - podmiot odpowiedzialny Ministerstwo Zdrowia (część 46 budżetu państwa). Uchwała Nr 27/13 Zarządu Województwa Małopolskiego z dnia 10 stycznia 2013 r. zawiera zobowiązanie Zarządu Województwa Małopolskiego do wsparcia finansowego budowy nowej siedziby Szpitala Uniwersyteckiego w Krakowie - Prokocimiu ze środków RPO. |
Przebudowa Uniwersyteckiego Szpitala Dziecięcego w Krakowie | Strona rządowa | Środki budżetu państwa | Projekt realizowany zgodnie z zasadami właściwymi dla realizacji programu wieloletniego - podmiot odpowiedzialny Ministerstwo Zdrowia (część 46 budżetu państwa). Zadanie w całości finansowane ze środków budżetu państwa. |
Nazwa przedsięwzięcia | Właściwość Stron (Strona rządowa / Strona samorządowa) | Przewidywane źródło finansowania | Warunki realizacji przedsięwzięcia |
Budowa północnej obwodnicy Krakowa | Strona samorządowa | właściwy krajowy program operacyjny na lata 2014 - 2020/ budżet państwa | Poza Dl do Strategii Rozwoju Transportu. W zakresie dróg krajowych znajdujących się w granicach miast na prawach powiatu będzie istniała możliwość ubiegania się o środki UE w ramach konkursu właściwego krajowego programu operacyjnego na lata 2014 - 2020. Realizacja uzależniona od dostępności środków właściwego krajowego programu operacyjnego na lata 2014 - 2020 oraz rezerwy subwencji ogólnej/budżetu państwa. |
Budowa odcinek DK 47 Rdzawka - Nowy Targ wraz z elementami modernizacji DK47 na odcinek Nowy Targ - Zakopane (Węzeł Poronin) | Strona rządowa | właściwy krajowy program operacyjny na lata 2014 - 2020 | W przypadku projektów będących w kompetencji GDDKiA będzie istniała możliwość współfinansowania ze środków UE w ramach właściwego krajowego programu operacyjnego na lata 2014 - 2020, pod warunkiem spełnienia kryteriów wyboru projektów oraz ujęcia wPBDK. |
Budowa Beskidzkiej Drogi Integracyjnej | Strona rządowa | właściwy krajowy program operacyjny na lata 2014 - 2020 | W przypadku projektów będących w kompetencji GDDKiA będzie istniała możliwość współfinansowania ze środków UE w ramach właściwego krajowego programu operacyjnego na lata 2014 - 2020, pod warunkiem spełnienia kryteriów wyboru projektów oraz ujęcia wPBDK. W zakresie dróg krajowych znajdujących się w granicach miast na prawach powiatu będzie istniała możliwość ubiegania się o środki UE w ramach konkursu właściwego krajowego programu operacyjnego na lata 2014 - 2020. |
Obwodnica Limanowej w ciągu DK28 | Strona rządowa | właściwy krajowy program operacyjny na lata 2014 - 2020 | W przypadku projektów będących w kompetencji GDDKiA będzie istniała możliwość współfinansowania ze środków UE w ramach właściwego krajowego programu operacyjnego na lata 2014 - 2020, pod warunkiem spełnienia kryteriów wyboru projektów oraz ujęcia w PBDK. |
Obwodnica Skawiny (etap IV i V) | Strona rządowa | właściwy krajowy program operacyjny na lata 2014 - 2020 | W przypadku projektów będących w kompetencji GDDKiA będzie istniała możliwość współfinansowania ze środków UE w ramach właściwego krajowego programu operacyjnego na lata 2014 - 2020, pod warunkiem spełnienia kryteriów wyboru projektów oraz ujęcia w PBDK. |
Obwodnica Gorlic w ciągu DK28 | Strona rządowa | właściwy krajowy program operacyjny na lata 2014 - 2020 | W przypadku projektów będących w kompetencji GDDKiA będzie istniała możliwość współfinansowania ze środków UE w ramach właściwego krajowego programu operacyjnego na lata 2014 - 2020, pod warunkiem spełnienia kryteriów wyboru projektów oraz ujęcia w PBDK. |
Przebudowa DK 94 Kraków - Olkusz | Strona rządowa | właściwy krajowy program operacyjny na lata 2014 - 2020 | W przypadku projektów będących w kompetencji GDDKiA będzie istniała możliwość współfinansowania ze środków UE w ramach właściwego krajowego programu operacyjnego na lata 2014 - 2020, pod warunkiem spełnienia kryteriów wyboru projektów oraz ujęcia w PBDK. |
Udrożnienie układu komunikacyjnego w stolicy subregionu sądeckiego - budowa trasy zachodniej (Budowa nowego połączenia miast Nowy Sącz i Stary Sącz) | Strona rządowa | właściwy krajowy program operacyjny na lata 2014 - 2020 | W przypadku projektów będących w kompetencji GDDKiA będzie istniała możliwość współfinansowania ze środków UE w ramach właściwego krajowego programu operacyjnego na lata 2014 - 2020, pod warunkiem spełnienia kryteriów wyboru projektów oraz ujęcia w PBDK. W zakresie dróg krajowych znajdujących się w granicach miast na prawach powiatu będzie istniała możliwość ubiegania się o środki UE w ramach konkursu właściwego krajowego programu operacyjnego na lata 2014-2020. |
Modernizacja linii kolejowej nr 94 na odcinku Kraków Płaszów-Skawina - Oświęcim | Strona rządowa | właściwy krajowy program operacyjny na lata 2014 - 2020 | Odcinek ujęty w Dl (poz. 50) do Strategii Rozwoju Transportu na liście projektów kolejowych o znaczeniu krajowym. Realizacja uzależniona od dostępności środków. |
Rozbudowa infrastruktury do obsługi Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej | Strona rządowa | właściwy krajowy program operacyjny na lata 2014 - 2020 | Elementy umieszczone w WPIK. W miarę dostępnej alokacji elementy przedsięwzięcia nieumieszczone w WPIK będą mogły ubiegać się o wsparcie w ramach właściwego krajowego programu operacyjnego na lata 2014 - 2020 (Pl 7.4) w konkursie zamkniętym dla projektów wynikających z Kontraktu. Projekty ujęte w Strategii ZIT będą dodatkowo punktowane. |
Rewitalizacja linii kolejowej nr 96 odcinek Stróże - Muszyna | Strona samorządowa | RPO | Projekt zgłoszony przez PLK S.A. samorządowi województwa do sfinansowania w ramach RPO. Realizacja uzależniona od dostępności środków. |
Rewitalizacja linii kolejowej nr 97 Sucha Beskidzka - Żywiec | Strona samorządowa | RPO | Projekt zgłoszony przez PLK S.A. samorządowi województwa do sfinansowania w ramach RPO. Realizacja uzależniona od dostępności środków. |
Rewitalizacja linii kolejowej nr 108 odcinek Stróże - granica województwa | Strona samorządowa | RPO | Projekt zgłoszony przez PLK S.A. samorządowi województwa do sfinansowania w ramach RPO. Realizacja uzależniona od dostępności środków. |
Modernizacja drogi wodnej rzeki Wisły od km 0+000 do km 92+600 wraz z poprawą bezpieczeństwa obiektów hydrotechnicznych | Strona rządowa | właściwy krajowy program operacyjny na lata 2014 - 2020 | Przedsięwzięcie wpisane do Dl (poz. 15) do Strategii Rozwoju Transportu. Realizacja uzależniona od dostępności środków. |
Kontynuacja rozwoju Międzynarodowego Portu Lotniczego Kraków-Balice (w zakresie dotyczącym poprawy bezpieczeństwa i ochrony środowiska) | Strona samorządowa | właściwy krajowy program operacyjny na lata 2014 - 2020 | W zakresie dotyczącym poprawy bezpieczeństwa i ochrony środowiska będzie istniała możliwość ubiegania się o środki UE w ramach konkursu właściwego krajowego programu operacyjnego na lata 2014 - 2020. |
CTA - Obserwatorium astronomii gamma TeV | Strona rządowa | RPO (ew. właściwy krajowy program operacyjny na lata 2014 - 2020 w trybie konkursowym) | Rekomendowany do RPO. Projekt z PMDIB (lider konsorcjum zwój. małopolskiego). Możliwy do realizacji z RPO, jeśli zgodny z tym programem i inteligentnymi specjalizacjami. |
SPIRAL2 | Strona rządowa | RPO (ew. właściwy krajowy program operacyjny na lata 2014 - 2020 w trybie konkursowym) | Rekomendowany do RPO Projekt z PMDIB (lider konsorcjum zwój. małopolskiego). Możliwy do realizacji z RPO, jeśli zgodny z tym programem i inteligentnymi specjalizacjami. |
SUNLAB - Podziemne Laboratorium w Sieroszowicach | Strona rządowa | RPO (ew. właściwy krajowy program operacyjny na lata 2014 - 2020 w trybie konkursowym) | Rekomendowany do RPO. Projekt z PMDIB (lider konsorcjum zwój. małopolskiego). Możliwy do realizacji z RPO, jeśli zgodny z tym programem i inteligentnymi specjalizacjami. |
CCB - Centrum Cyklotronowe Bronowice (rozbudowa) | Strona rządowa | RPO (ew. właściwy krajowy program operacyjny na lata 2014 - 2020 w trybie konkursowym) | Rekomendowany do RPO. Projekt z PMDIB (lider konsorcjum PMDIB: tylko małopolskie). Możliwy do realizacji z RPO, jeśli zgodny z tym programem i inteligentnymi specjalizacjami. |
ESS - Europejskie Źródło Spalacyjne | Strona rządowa | RPO (ew. właściwy krajowy program operacyjny na lata 2014 - 2020 w trybie konkursowym) | Rekomendowany do RPO. Projekt z PDIB (lider konsorcjum zwój. małopolskiego). Możliwy do realizacji z RPO, jeśli zgodny z tym programem i inteligentnymi specjalizacjami. |
SOLARIS - Narodowe Centrum Promieniowania Synchrotronowego | Strona rządowa | RPO (ew. właściwy krajowy program operacyjny na lata 2014 - 2020 w trybie konkursowym) | Rekomendowany do RPO. Projekt z PMDIB (lider konsorcjum PMDIB: tylko małopolskie). Możliwy do realizacji z RPO, jeśli zgodny z tym programem i inteligentnymi specjalizacjami. |
NCBiA - Narodowe Centrum Badań i Aplikacji Nowych Materiałów i Technologii dla Elektroenergetyki | Strona rządowa | RPO (ew. właściwy krajowy program operacyjny na lata 2014 - 2020 w trybie konkursowym) | Rekomendowany do RPO. Projekt z PMDIB (lider konsorcjum PMDIB: tylko małopolskie). Możliwy do realizacji z RPO, jeśli zgodny z tym programem i inteligentnymi specjalizacjami. |
NCTE - Narodowe Centrum Technologii Energetycznych | Strona rządowa | RPO (ew. właściwy krajowy program operacyjny na lata 2014 - 2020 w trybie konkursowym) | Rekomendowany do RPO. Projekt z PMDIB (lider konsorcjum zwój. małopolskiego). Możliwy do realizacji z RPO, jeśli zgodny z programem i inteligentnymi specjalizacjami. |
Konsorcjum dla Odlewnictwa i Metalurgii FOUNDRYMET | Strona rządowa | RPO (ew. właściwy krajowy program operacyjny na lata 2014 - 2020 w trybie konkursowym) | Rekomendowany do RPO. Projekt z PMDIB (lider konsorcjum zwój. małopolskiego). Możliwy do realizacji z RPO, jeśli zgodny z tym programem i inteligentnymi specjalizacjami. |
C4@A4 - Złożoność, Korelacje, Koherencja, Kognitywność wzdłuż A4 | Strona rządowa | RPO (ew. właściwy krajowy program operacyjny na lata 2014 - 2020 w trybie konkursowym) | Rekomendowany do RPO. Projekt z PMDIB (lider konsorcjum zwój. małopolskiego). Możliwy do realizacji z RPO, jeśli zgodny z tym programem i inteligentnymi specjalizacjami. |
Centrum Badawczo-Rozwojowe Wydziału Chemii UJ, Uniwersytet Jagielloński | Strona rządowa | RPO | Finalne uzgodnienie projektu do realizacji jest uzależnione od oceny Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego (dalej: MNiSW) oraz Narodowego Centrum Badań i Rozwoju (dalej: NCBR) zgodnie z aktualną fiszką (według formularzy, które zostały przekazane przez Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju w dniu 4 września 2014 r.). Warunkiem jest pozytywna weryfikacja fiszki szczególnie w zakresie źródeł finansowania projektu, wkładu własnego oraz zapewnienia trwałości finansowania po zakończeniu projektu. Realizacja będzie również zależała od zgodności z RPO i regionalnymi inteligentnymi specjalizacjami. |
Małopolskie Centrum Badań Energooszczędnych, Politechnika Krakowska | Strona rządowa | RPO | |
Małopolskie Centrum Biotechnologii źródłem innowacji w Małopolsce, Uniwersytet Jagielloński | Strona rządowa | RPO | |
Centrum Zrównoważonego Rozwoju i Poszanowania Energii "Miękinia", Akademia Górniczo-Hutnicza | Strona rządowa | RPO | |
Małopolskie Centrum Badań Przedklinicznych i Medycyny Translacyjnej Wydziału Lekarskiego UJ CM, Uniwersytet Jagielloński, Collegium Medicum | Strona rządowa | RPO | |
Uniwersyteckie Centrum Medycyny Weterynaryjnej i Hodowli Zwierząt Polski Południowej, Uniwersytet Rolniczy | Strona rządowa | RPO | |
Rozbudowa zasobów obliczeniowych komputerów dużej mocy dla potrzeb prac badawczych i nowych technologii, Akademia Górniczo-Hutnicza, ACK Cyfronet | Strona rządowa | RPO | |
Małopolskie Centrum Nauki | Strona samorządowa | RPO | Projekt przewidziany do realizacji na poziomie regionalnym. Realizacja uzależniona od wyników negocjacji RPO z KE. |
Remont i przebudowa obiektów i urządzeń sportowych WKS WAWEL w Krakowie | Strona rządowa | Środki Funduszu Rozwoju Kultury Fizycznej | Przedsięwzięcie potencjalnie możliwe do dofinansowania w części zakresu rzeczowego ze środków Funduszu Rozwoju Kultury Fizycznej w procedurze konkursowej. Możliwość realizacji przedsięwzięcia w ramach Programu inwestycji o szczególnym znaczeniu dla sportu jest uzależniona od wyniku postępowania konkursowego dokonanego przez Ministra Sportu i Turystyki na podstawie rekomendacji Komisji do spraw inwestycji o szczególnym znaczeniu dla sportu. Kluczowymi kryteriami oceny projektu będzie ocena merytorycznej zasadności realizacji zadania pod względem faktycznych potrzeb w zakresie ilości, wielkości i rozmieszczenia terytorialnego bazy dla danych sportów, w oparciu o rekomendacje i opinie polskich związków sportowych, stopnia przygotowania zadania do realizacji, stanu technicznego i funkcjonalnego zadania oraz - z uwagi na skalę przedsięwzięcia (bardzo szeroki zakres rzeczowo-finansowy) - dostępność środków w Programie. |
Szlak architektury drewnianej - piecza nad autentyzmem i integralnością zabytkowych obiektów drewnianych (w tym 8 obiektów UNESCO) | Strona samorządowa | właściwy krajowy program operacyjny na lata 2014-2020 | Możliwość ubiegania się o dofinansowanie w ramach właściwego krajowego programu operacyjnego na lata 2014 - 2020. Realizacja uzależniona od wyników negocjacji z KE, dostępności alokacji, zgodnie z właściwym trybem wyboru projektów. |
Rozwój radioterapii jako podstawowej, obok chirurgii, metody radykalnego leczenia miejscowego nowotworów złośliwych: Kraków, Tarnów, Nowy Sącz | Strona samorządowa | RPO / środki budżetu państwa | Projekt w części właściwej zakresu rzeczowego może być zrealizowany w ramach Narodowego programu zwalczania chorób nowotworowych finansowanego z budżetu środków krajowych realizowanych w drodze konkursu ofert (program do 2015 r.). Realizacja przedsięwzięcia jest uzależniona od wyników postępowania konkursowego i ewentualnego wyboru jako realizatora zgodnie z kryteriami wyboru realizatorów, opisem programu oraz dostępności środków. |
Rozwój oraz modernizacja szpitalnej, ambulatoryjnej i środowiskowej bazy lecznictwa psychiatrycznego oraz uzależnień w Małopolsce: Tarnów, Nowy Sącz, Kraków oraz docelowo 16 ośrodków subregionalnych | Strona samorządowa | RPO / środki budżetu państwa | Projekt w części właściwej zakresu rzeczowego może być zrealizowany w ramach Programu psychiatrycznej opieki zdrowotnej finansowanego z budżetu środków krajowych realizowanych w drodze konkursu ofert. Realizacja przedsięwzięcia jest uzależniona od wyników postępowania konkursowego i ewentualnego wyboru jako realizatora zgodnie z kryteriami wyboru realizatorów, opisem programu oraz dostępności środków. |
Rozwój szkolnictwa wyższego uwzględniającego potrzeby regionalne | Strona rządowa | właściwy krajowy program operacyjny na lata 2014 - 2020 | Strona rządowa w ramach realizacji działań w obszarze szkolnictwa wyższego w ramach właściwego krajowego programu operacyjnego na lata 2014 - 2020 dedykuje środki z przeznaczeniem na działania uwzględniające specyfikę regionalną. Przedsięwzięcia odzwierciedlające specyficzne potrzeby regionalne (wynikające z regionalnych inteligentnych specjalizacji) będą wyłaniane w trybie konkursowym w ramach właściwego krajowego programu operacyjnego na lata 2014 - 2020, zapewniającym konkurencyjność międzyregionalną, z zastosowaniem mechanizmu preselekcji projektów na poziomie regionalnym. Szczegółowe zasady i sposób zastosowania ww. mechanizmu zostaną zatwierdzone przez komitet monitorujący właściwy krajowy program operacyjny na lata 2014 - 2020. |
Realizacja programu rozwojowego dla uczelni medycznych uczestniczących w procesie praktycznego kształcenia studentów w tym tworzenie centrów symulacji medycznej | Strona rządowa | właściwy krajowy program operacyjny na lata 2014 - 2020 | Realizacja przedsięwzięcia będzie zależała od negocjacji właściwego krajowego programu operacyjnego na lata 2014 - 2020 z KE, ostatecznego kształtu programu oraz dostępnej alokacji. |
Bezpieczeństwo energetyczne województwa małopolskiego | Strona rządowa | właściwy krajowy program operacyjny na lata 2014 - 2020 | Realizacja i zakres przedsięwzięcia będzie zależała od ujęcia w dokumencie Project pipeline dla sektora energetyki. |
[Zakres i tryb sprawozdawczości z realizacji Kontraktu w zakresie celów i przedsięwzięć priorytetowych]
[Sposób wykonywania przez Ministra monitoringu i kontroli realizacji Kontraktu w zakresie celów rozwojowych i przedsięwzięć priorytetowych]
[Sposób i warunki weryfikacji realizacji przedsięwzięć priorytetowych]
- co najmniej raz w roku, na podstawie danych zawartych w informacjach, o których mowa w art. 7, lub informacjach pokontrolnych, o których mowa w art. 8 ust. 5.
ZMIANY KONTRAKTU ORAZ ROZWIĄZYWANIE SPORÓW
[Warunki zmiany Kontraktu]
[Warunki i sposób rozwiązania Kontraktu]
[Klauzula salwatoryjna]
Jeżeli którekolwiek z postanowień Kontraktu zostanie uznane za nieważne, niezgodne z prawem lub niewykonalne, pozostałe postanowienia pozostają w mocy, a Strony zobowiązują się do dokonania odpowiednich zmian w Kontrakcie.
[Rozwiązywanie sporów]
[Postanowienia końcowe]
[Wejście w życie]
Kontrakt wchodzi w życie z dniem podpisania przez drugą Stronę.
(podpisy na następnej stronie)
Minister:Marszałek Województwa /
Członek Zarządu Województwa:
___________________________________
Członek Zarządu Województwa:
________________________
Wzór szczegółowej informacji dotyczącej przedsięwzięć priorytetowych określonych w art. 6.
........
2. Podmiot odpowiedzialny za realizację przedsięwzięcia
........
3. Opis przedsięwzięcia w kontekście proponowanych celów
........
4. Obszar tematyczny realizacji przedsięwzięcia
........
5. Obszar realizacji przedsięwzięcia [wskazać właściwe OSI, jeśli przedsięwzięcie je obejmuje)
........
6. Miejsce realizacji przedsięwzięcia
........
7. Stan zaawansowania prac przygotowawczych/realizacji
........
8. Orientacyjny całkowity koszt realizacji przedsięwzięcia
........
9. Źródła finansowania przedsięwzięcia
Ogółem | w tym: | |||||||||||||
(w zł) | 2015 r. | 2016 r. | 2017 r. | ...... | ||||||||||
Źródło finansowania A | Źródło finansowania B | Źródło finansowania C | ||||||||||||
10. Harmonogram realizacji przedsięwzięcia
Elementy /Etapy |
Data rozpoczęcia (A) mm/rrrr |
Data ukończenia (B) mm/rrrr |
11. Oczekiwane produkty i rezultaty (wskazanie mierzalnych wskaźników i określenie ich wartości bazowej oraz docelowej)
Wskaźnik produktu/rezultatu | Wartość bazowa | Oczekiwana wartość docelowa |
12. Ewentualne przedsięwzięcia komplementarne
Informacje dotyczące przedsięwzięć priorytetowych określonych w art. 6.
W ciągu pierwszych 5 miesięcy obowiązywania mechanizmu konsultacji społecznych projektów ustaw udział w nich wzięły 24 323 osoby. Najpopularniejszym projektem w konsultacjach była nowelizacja ustawy o broni i amunicji. W jego konsultacjach głos zabrało 8298 osób. Podczas pierwszych 14 miesięcy X kadencji Sejmu RP (2023–2024) jedynie 17 proc. uchwalonych ustaw zainicjowali posłowie. Aż 4 uchwalone ustawy miały źródła w projektach obywatelskich w ciągu 14 miesięcy Sejmu X kadencji – to najważniejsze skutki reformy Regulaminu Sejmu z 26 lipca 2024 r.
Grażyna J. Leśniak 24.04.2025Senat bez poprawek przyjął w środę ustawę, która obniża składkę zdrowotną dla przedsiębiorców. Zmiana, która wejdzie w życie 1 stycznia 2026 roku, ma kosztować budżet państwa 4,6 mld zł. Według szacunków Ministerstwo Finansów na reformie ma skorzystać około 2,5 mln przedsiębiorców. Teraz ustawa trafi do prezydenta Andrzaja Dudy.
Grażyna J. Leśniak 23.04.2025Rada Ministrów przyjęła we wtorek, 22 kwietnia, projekt ustawy o zmianie ustawy – Prawo geologiczne i górnicze, przedłożony przez minister przemysłu. Chodzi o wyznaczenie podmiotu, który będzie odpowiedzialny za monitorowanie i egzekwowanie przepisów w tej sprawie. Nowe regulacje dotyczą m.in. dokładności pomiarów, monitorowania oraz raportowania emisji metanu.
Krzysztof Koślicki 22.04.2025Na wtorkowym posiedzeniu rząd przyjął przepisy zmieniające rozporządzenie w sprawie zakazu stosowania materiału siewnego odmian kukurydzy MON 810, przedłożone przez ministra rolnictwa i rozwoju wsi. Celem nowelizacji jest aktualizacja listy odmian genetycznie zmodyfikowanej kukurydzy, tak aby zakazać stosowania w Polsce upraw, które znajdują się w swobodnym obrocie na terytorium 10 państw Unii Europejskiej.
Krzysztof Koślicki 22.04.2025Od 18 kwietnia policja oraz żandarmeria wojskowa będą mogły karać tych, którzy bez zezwolenia m.in. fotografują i filmują szczególnie ważne dla bezpieczeństwa lub obronności państwa obiekty resortu obrony narodowej, obiekty infrastruktury krytycznej oraz ruchomości. Obiekty te zostaną specjalnie oznaczone.
Robert Horbaczewski 17.04.2025Kompleksową modernizację instytucji polskiego rynku pracy poprzez udoskonalenie funkcjonowania publicznych służb zatrudnienia oraz form aktywizacji zawodowej i podnoszenia umiejętności kadr gospodarki przewiduje podpisana w czwartek przez prezydenta Andrzeja Dudę ustawa z dnia 20 marca 2025 r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia. Ustawa, co do zasady, wejdzie w życie pierwszego dnia miesiąca następującego po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.
Grażyna J. Leśniak 11.04.2025Identyfikator: | M.P.2014.1066 |
Rodzaj: | Uchwała |
Tytuł: | Zatwierdzenie Kontraktu Terytorialnego dla Województwa Małopolskiego. |
Data aktu: | 04/11/2014 |
Data ogłoszenia: | 14/11/2014 |
Data wejścia w życie: | 04/11/2014 |