Zmiana dokonana przez Wielką Brytanię w odniesieniu do obowiązków użyteczności publicznej w zakresie regularnych połączeń lotniczych pomiędzy Glasgow i Campbeltown, Glasgow i Tiree oraz Glasgow i Barra
(Port lotniczy w Glasgow oznacza Międzynarodowy Port Lotniczy Glasgow)
(2006/C 184/04)
(Tekst mający znaczenie dla EOG)
(Dz.U.UE C z dnia 8 sierpnia 2006 r.)
1. Na podstawie art. 4 ust 1. lit. a) rozporządzenia Rady (EWG) nr 2408/92 z dnia 23 lipca 1992 r. w sprawie dostępu przewoźników lotniczych Wspólnoty do wewnątrzwspólnotowych tras lotniczych Wielka Brytania postanowiła wprowadzić zmiany w odniesieniu do obowiązków użyteczności publicznej dotyczących regularnych połączeń lotniczych pomiędzy Glasgow i Campbeltown, Glasgow i Tiree oraz Glasgow i Barra podanych w zawiadomieniu opublikowanym w Dzienniku Urzędowym Wspólnot Europejskich nr C 387/06 i nr C 387/07 z dnia 21 grudnia 1996 r., z późniejszymi zmianami w Dzienniku Urzędowym Wspólnot Europejskich/Unii Europejskiej nr C 355/03 i C 355/04 z dnia 8 grudnia 1999 r., nr C 310/07 i C 310/08 z dnia 13 grudnia 2002 r., nr C 278/05 i nr C 278/06 z dnia 19 listopada 2003 r., nr C 321/06 i nr C 321/05 z dnia 16 grudnia 2005 r.
2. Wprowadza się następujące zmiany do obowiązków użyteczności publicznej:
– Minimalne częstotliwości lotów:
– Dwa loty dziennie w obie strony oprócz sobót i niedziel pomiędzy Glasgow i Campbeltown;
– Jeden lot dziennie w obie strony oprócz niedziel pomiędzy Glasgow i Tiree; oraz
– Jeden lot w obie strony dziennie oprócz niedziel pomiędzy Glasgow i Barra.
– Zdolność przewozowa
– Samolot wykorzystywany na trasie Glasgow - Campbeltown od poniedziałku do piątku powinien posiadać co najmniej 14 miejsc (z Glasgow do Campbeltown) oraz 16 miejsc (z Campbeltown do Glasgow);
– Samolot wykorzystywany na trasie Glasgow - Tiree od poniedziałku do soboty powinien posiadać co najmniej 13 miejsc (z Glasgow do Tiree) oraz 16 miejsc (z Tiree do Glasgow);
– Samolot wykorzystywany na trasie Glasgow - Barra od poniedziałku do piątku powinien posiadać co najmniej 13 miejsc (z Glasgow do Barra) oraz 15 miejsc (z Barra do Glasgow); oraz
– Samolot wykorzystywany na trasie Glasgow - Barra w soboty powinien posiadać co najmniej 12 miejsc (z Glasgow do Barra) oraz 15 miejsc (z Barra do Glasgow);
(Obecny operator zapewnia jedno miejsce dla poczty we wszystkich lotach z Glasgow do Tiree). Jest to jednak przedmiotem postanowień osobnej umowy.)
– Typy samolotu
Samoloty wykorzystywane na trasie Glasgow - Barra powinny być zdolne do lądowania na lądowisku w Barra, które znajduje się na plaży w Traigh Mhor.
– Taryfy
– Cena biletu na przelot w jedną stronę na trasie Glasgow - Campbeltown nie może przekraczać 50 funtów sterlingów (łącznie z opłatą za obsługę pasażerską i z opłatą bezpieczeństwa lecz bez podatku lotniskowego (air passenger duty));
– Cena biletu na przelot w jedną stronę na trasie Glasgow - Tiree nie może przekraczać 62 funtów sterlingów (łącznie z opłatą za obsługę pasażerską i z opłatą bezpieczeństwa lecz bez podatku lotniskowego (air passenger duty)); oraz
– Cena biletu na przelot w jedną stronę na trasie Glasgow - Barra nie może przekraczać 71 funtów sterlingów (łącznie z opłatą za obsługę pasażerską i z opłatą bezpieczeństwa lecz bez podatku lotniskowego (air passenger duty));
Maksymalna taryfa obowiązująca na wspomnianych trasach może zostać podwyższona raz w roku, po uzyskaniu pisemnej zgody Szkockiej Rady Ministrów, zgodnie ze wskaźnikiem wzrostu cen detalicznych w Wielkiej Brytanii (wszystkie pozycje) lub jego późniejszymi odpowiednikami.
Wszelkie inne zmiany wysokości taryf wymagają uprzedniej pisemnej zgody Szkockiej Rady Ministrów.
Wysokość nowych maksymalnych taryf obowiązujących na każdej trasie musi zostać zgłoszona Urzędowi Lotnictwa Cywilnego. Nowe taryfy wejdą w życie dopiero po zawiadomieniu Komisji Europejskiej, która może opublikować je w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.
W ciągu pierwszych 5 miesięcy obowiązywania mechanizmu konsultacji społecznych projektów ustaw udział w nich wzięły 24 323 osoby. Najpopularniejszym projektem w konsultacjach była nowelizacja ustawy o broni i amunicji. W jego konsultacjach głos zabrało 8298 osób. Podczas pierwszych 14 miesięcy X kadencji Sejmu RP (2023–2024) jedynie 17 proc. uchwalonych ustaw zainicjowali posłowie. Aż 4 uchwalone ustawy miały źródła w projektach obywatelskich w ciągu 14 miesięcy Sejmu X kadencji – to najważniejsze skutki reformy Regulaminu Sejmu z 26 lipca 2024 r.
24.04.2025Senat bez poprawek przyjął w środę ustawę, która obniża składkę zdrowotną dla przedsiębiorców. Zmiana, która wejdzie w życie 1 stycznia 2026 roku, ma kosztować budżet państwa 4,6 mld zł. Według szacunków Ministerstwo Finansów na reformie ma skorzystać około 2,5 mln przedsiębiorców. Teraz ustawa trafi do prezydenta Andrzaja Dudy.
23.04.2025Rada Ministrów przyjęła we wtorek, 22 kwietnia, projekt ustawy o zmianie ustawy – Prawo geologiczne i górnicze, przedłożony przez minister przemysłu. Chodzi o wyznaczenie podmiotu, który będzie odpowiedzialny za monitorowanie i egzekwowanie przepisów w tej sprawie. Nowe regulacje dotyczą m.in. dokładności pomiarów, monitorowania oraz raportowania emisji metanu.
22.04.2025Na wtorkowym posiedzeniu rząd przyjął przepisy zmieniające rozporządzenie w sprawie zakazu stosowania materiału siewnego odmian kukurydzy MON 810, przedłożone przez ministra rolnictwa i rozwoju wsi. Celem nowelizacji jest aktualizacja listy odmian genetycznie zmodyfikowanej kukurydzy, tak aby zakazać stosowania w Polsce upraw, które znajdują się w swobodnym obrocie na terytorium 10 państw Unii Europejskiej.
22.04.2025Od 18 kwietnia policja oraz żandarmeria wojskowa będą mogły karać tych, którzy bez zezwolenia m.in. fotografują i filmują szczególnie ważne dla bezpieczeństwa lub obronności państwa obiekty resortu obrony narodowej, obiekty infrastruktury krytycznej oraz ruchomości. Obiekty te zostaną specjalnie oznaczone.
17.04.2025Kompleksową modernizację instytucji polskiego rynku pracy poprzez udoskonalenie funkcjonowania publicznych służb zatrudnienia oraz form aktywizacji zawodowej i podnoszenia umiejętności kadr gospodarki przewiduje podpisana w czwartek przez prezydenta Andrzeja Dudę ustawa z dnia 20 marca 2025 r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia. Ustawa, co do zasady, wejdzie w życie pierwszego dnia miesiąca następującego po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.
11.04.2025Identyfikator: | Dz.U.UE.C.2006.184.4 |
Rodzaj: | Informacja |
Tytuł: | Komunikat na podstawie art. 4 ust. 1 lit. a) rozporządzenia Rady (EWG) nr 2408/92 - Zmiana dokonana przez Wielką Brytanię w odniesieniu do obowiązków użyteczności publicznej w zakresie regularnych połączeń lotniczych pomiędzy Glasgow i Campbeltown, Glasgow i Tiree oraz Glasgow i Barra (Port lotniczy w Glasgow oznacza Międzynarodowy Port Lotniczy Glasgow). |
Data aktu: | 08/08/2006 |
Data ogłoszenia: | 08/08/2006 |