(2007/C 192/08)
(Dz.U.UE C z dnia 18 sierpnia 2007 r.)
Numer XA: XA 10/07
Państwo członkowskie: Niderlandy
Region: Provincie Limburg
Nazwa programu pomocy lub nazwa podmiotu otrzymującego pomoc indywidualną:
Subsidieverordening Inrichting Landelijk Gebied Limburg
- Punkt 1.5:: Pogłębianie wiedzy i rozpowszechnianie innowacyjności w rolnictwie (Greenport)
- Punkt 1.6:: Stowarzyszenia krzewienia wiedzy rolniczej
- Punkt 1.7:: Opracowywanie pomysłów z wykorzystaniem talonów wiedzy (kennisvouchers)
- Punkt 1.8:: Zintegrowane koncepcje dotyczące produkcji i wprowadzania do obrotu (Kombinacje produkt-rynek)
- Punkt 1.10:: Zrównoważona uprawa roli
- Punkt 1.11:: Badania nad zastosowaniem "nowego nawozu" w celu zastąpienia nawozów sztucznych
- Punkt 1.12:: Analiza możliwości współpracy na rzecz jakości krajobrazu i wspierania obrotu produktami regionalnymi
- Punkt 1.13:: Wykorzystywanie wiedzy w celu poprawy jakości środowiska
- Punkt 1.15:: Model zrównoważonego gospodarstwa hodowli bydła mlecznego
- Punkt 1.16:: Bioenergia
- Punkt 1.18:: Samowystarczalne energetycznie gospodarstwa demonstracyjne
Podstawa prawna: Artikel 11, lid 3 Wet Inrichting Landelijk Gebied, juncto subsidieverordening inrichting Landelijk Gebied
Roczne wydatki planowane w ramach programu lub całkowita kwota pomocy indywidualnej przyznanej podmiotowi:
– Punkt 1.5: 250.000 EUR na okres od 2007 r. do 2013 r.
– Punkt 1.6: 1.000.000 EUR na okres od 2007 r. do 2013 r.
– Punkt 1.7: 600.000 EUR na okres od 2007 r. do 2013 r.
– Punkt 1.8: 3.000.000 EUR na okres od 2007 r. do 2013 r.
– Punkt 1.10: 1.980.000 EUR na okres od 2007 r. do 2013 r.
– Punkt 1.11: 300.000 EUR na okres od 2007 r. do 2013 r.
– Punkt 1.12: 30.000 EUR na okres od 2007 r. do 2013 r.
– Punkt 1.13: 200.000 EUR na okres od 2007 r. do 2013 r.
– Punkt 1.15: 150.000 EUR na okres od 2007 r. do 2013 r.
– Punkt 1.16: 745.000 EUR na okres od 2007 r. do 2013 r.
– Punkt 1.18: 90.000 EUR na okres od 2007 r. do 2013 r.
(kwoty te obejmują oszacowanie maksymalnej części dostępnych środków, które mogą zostać przyznane rolnikom. Na podstawie większości powyższych punktów dotacje przyznawane są również osobom niebędącym rolnikami (innym przedsiębiorcom na zasadzie de minimis oraz osobom fizycznym)
Maksymalna intensywność pomocy:
– Punkt 1.5: maksymalnie 50 % kosztów kwalifikowalnych, do maksymalnej kwoty 50.000 EUR na jednostkę rocznie.
– Punkt 1.6: maksymalnie 80 % kosztów kwalifikowalnych, do maksymalnej kwoty 63.000 EUR na stowarzyszenie krzewienia wiedzy.
– Punkt 1.7: maksymalnie 50 % kosztów kwalifikowalnych, do maksymalnej kwoty 3.250 EUR na przedsiębiorcę rocznie.
– Punkt 1.8: maksymalnie 50 % kosztów kwalifikowalnych, do maksymalnej kwoty 25.000 EUR na projekt.
– Punkt 1.10: maksymalnie 90 % kosztów kwalifikowalnych, do maksymalnej kwoty 900 EUR na hektar.
– Punkt 1.11: maksymalnie 75 % kosztów kwalifikowalnych, do maksymalnej kwoty 100.000 EUR na projekt.
– Punkt 1.12: maksymalnie 50 % kosztów kwalifikowalnych, do maksymalnej kwoty 5.000 EUR na analizę.
– Punkt 1.13: maksymalnie 60 % kosztów kwalifikowalnych, do maksymalnej kwoty 23.000 EUR na projekt.
– Punkt 1.15: maksymalnie 75 % kosztów kwalifikowalnych, do maksymalnej kwoty 50.000 EUR na projekt.
– Punkt 1.16: maksymalnie 75 % kosztów kwalifikowalnych, do maksymalnej kwoty 50.000 EUR na projekt.
– Punkt 1.18: maksymalnie 50 % kosztów kwalifikowalnych, do maksymalnej kwoty 30.000 EUR na projekt
Data realizacji: Pomoc udzielana jest po zatwierdzeniu Subsidieverordening inrichting Landelijk Gebied Limburg przez ministra Rolnictwa, Środowiska i Jakości Żywności zgodnie z art. 11 ust. 3 Wet Inrichting Landelijk Gebied i nie wcześniej niż powyższe rozporządzenie w sprawie dotacji zostanie opublikowane zgodnie z przepisami rozporządzenia (WE) nr 1857/2006
Czas trwania programu pomocy lub przyznanej pomocy indywidualnej: Od 2007 r. do dnia 31 grudnia 2013 r. włącznie
Cel pomocy:
– Punkt 1.5: pomoc dotyczy kosztów organizacyjnych i kosztów szkoleń na mocy art. 15 ust. 2 lit. a) i/lub nabywania wiedzy w celu jej wymiany z myślą o opracowywaniu nowych innowacyjnych koncepcji. Nabywanie wiedzy to usługa doradcza, która nie stanowi działalności ciągłej lub okresowej i nie ma związku ze zwykłymi wydatkami operacyjnymi przedsiębiorstwa, zgodnie z art. 15 ust. 2 lit. c).
– Punkt 1.6: pomoc dotyczy kosztów organizacyjnych i kosztów szkoleń na mocy art. 15 ust. 2 lit. a) i/lub wynajmu ekspertów świadczących usługi doradcze w celu poszerzenia wiedzy fachowej i wiedzy w zakresie przedsiębiorczości. Nabywanie wiedzy to usługa doradcza, która nie stanowi działalności ciągłej lub okresowej i nie ma związku ze zwykłymi wydatkami operacyjnymi przedsiębiorstwa, zgodnie z art. 15 ust. 2 lit. c).
– Punkt 1.7: pomoc dotyczy kosztów świadczenia usług zastępczych podczas nieobecności przedsiębiorcy związanej ze szkoleniami na mocy art. 15 ust. 2 lit. a) i/lub nabywania wiedzy umożliwiającej sporządzanie biznesplanów i studiów wykonalności. Nabywanie wiedzy to usługa doradcza, która nie stanowią działalności ciągłej lub okresowej i nie ma związku ze zwykłymi wydatkami operacyjnymi przedsiębiorstwa, zgodnie z art. 15 ust. 2 lit. c).
– Punkt 1.8: pomoc dotyczy kosztów świadczenia usług zastępczych podczas nieobecności przedsiębiorcy związanej ze szkoleniami na mocy art. 15 ust. 2 lit. a) i/lub nabywania wiedzy umożliwiającej opracowywanie innowacyjnych koncepcji. Nabywanie wiedzy to usługa doradcza, która nie stanowią działalności ciągłej lub okresowej i nie ma związku ze zwykłymi wydatkami operacyjnymi przedsiębiorstwa, zgodnie z art. 15 ust. 2 lit. c) w celu tworzenia kombinacji produkt-rynek.
– Punkt 1.10: pomoc dotyczy kosztów świadczenia usług zastępczych podczas nieobecności przedsiębiorcy związanej ze szkoleniami na mocy art. 15 ust. 2 lit. a) i/lub kosztów usług doradczych, które nie stanowią działalności ciągłej lub okresowej i nie mają związku ze zwykłymi wydatkami operacyjnymi przedsiębiorstwa, zgodnie z art. 15 ust. 2 lit. c) w celu zrównoważenia uprawy roli i zwiększania bioróżnorodności.
– Punkt 1.11: pomoc dotyczy kosztów świadczenia usług zastępczych podczas nieobecności przedsiębiorcy związanej ze szkoleniami na mocy art. 15 ust. 2 lit. a) i/lub kosztów usług doradczych, które nie stanowią działalności ciągłej lub okresowej i nie mają związku ze zwykłymi wydatkami operacyjnymi przedsiębiorstwa, zgodnie z art. 15 ust. 2 lit. c) w celu umożliwienia przetwarzania i stosowania przefermentowanych odpadów jako zamiennika nawozów sztucznych.
– Punkt 1.12: pomoc dotyczy kosztów organizacji i szkoleń oraz świadczenia usług zastępczych podczas nieobecności przedsiębiorcy związanej ze szkoleniami na mocy art. 15 ust. 2 lit. a) i/lub kosztów usług doradczych, które nie stanowią działalności ciągłej lub okresowej i nie mają związku ze zwykłymi wydatkami operacyjnymi przedsiębiorstwa, zgodnie z art. 15 ust. 2 lit. c) w celu analizy możliwości współpracy regionalnej przedsiębiorców.
– Punkt 1.13: pomoc dotyczy kosztów organizacji i szkoleń oraz świadczenia usług zastępczych podczas nieobecności przedsiębiorcy związanej ze szkoleniami na mocy art. 15 ust. 2 lit. a) i/lub kosztów usług doradczych, które nie stanowią działalności ciągłej lub okresowej i nie mają związku ze zwykłymi wydatkami operacyjnymi przedsiębiorstwa, zgodnie z art. 15 ust. 2 lit. c) w celu rozwoju wiedzy i badań nad projektami w zakresie uprawy roli.
– Punkt 1.15: pomoc dotyczy kosztów świadczenia usług zastępczych podczas nieobecności przedsiębiorcy związanej ze szkoleniami na mocy art. 15 ust. 2 lit. a) i/lub kosztów usług doradczych, które nie stanowią działalności ciągłej lub okresowej i nie mają związku ze zwykłymi wydatkami operacyjnymi przedsiębiorstwa, zgodnie z art. 15 ust. 2 lit. c) w celu prowadzenia badań nad nowymi formami organizacyjnymi zrównoważonych gospodarstw hodowli bydła mlecznego.
– Punkt 1.16: pomoc dotyczy kosztów organizacji i szkoleń oraz świadczenia usług zastępczych podczas nieobecności przedsiębiorcy związanej ze szkoleniami na mocy art. 15 ust. 2 lit. a) i/lub kosztów usług doradczych, które nie stanowią działalności ciągłej lub okresowej i nie mają związku ze zwykłymi wydatkami operacyjnymi przedsiębiorstwa, zgodnie z art. 15 ust. 2 lit. c) w celu prowadzenia badań w zakresie pozyskiwania energii z biomasy.
– Punkt 1.18: pomoc dotyczy kosztów organizacji i szkoleń oraz świadczenia usług zastępczych podczas nieobecności przedsiębiorcy związanej ze szkoleniami na mocy art. 15 ust. 2 lit. a) i/lub kosztów usług doradczych, które nie stanowią działalności ciągłej lub okresowej i nie mają związku ze zwykłymi wydatkami operacyjnymi przedsiębiorstwa, zgodnie z art. 15 ust. 2 lit. c) w celu prowadzenia badań nad osiąganiem samowystarczalności energetycznej przez gospodarstwa
Sektor(-y) gospodarki.: Niniejsza pomoc dotyczy małych i średnich gospodarstw rolnych prowadzących działalność w zakresie produkcji pierwotnej produktów rolnych
Nazwa i adres organu przyznającego pomoc:
Provincie Limburg
Limburglaan 10
Postbus 5700
6202 MA Maastricht
Nederland
Strona internetowa: www.limburg.nl
Inne informacje: -
Numer: XA 38/07
Państwo członkowskie: Niderlandy
Region: -
Nazwa programu pomocy lub nazwa podmiotu otrzymującego pomoc indywidualną: Investeringen op het terrein van energiebesparing. Titel 5, § 1, van het Openstellingsbesluit LNVsubsidies
Podstawa prawna: De artikelen 2, 4 en 7 van de Kaderwet LNV-subsidies en de artikelen 1:3, 1:8, 1:15 en 1:16 van de Regeling LNV-subsidies
Planowane w ramach programu roczne wydatki lub łączna kwota pomocy indywidualnej przyznanej podmiotowi:
2007: 8.300.000,00 EUR
2008: 14.500.000,00 EUR
2009: 8.900.000,00 EUR
2010: 4.800.000,00 EUR
Maksymalna intensywność pomocy: 25 %
Data realizacji: wnioski na rok 2007 należy składać w dniach 14-25 maja 2007 r. W kolejnych latach wnioski można składać w terminie, który zostanie określony w dzienniku urzędowym
Czas trwania programu pomocy lub przyznanej pomocy indywidualnej: 31 grudnia 2010 r.
Cel pomocy: cel zasadniczy: obniżenie kosztów produkcji. Cel drugorzędny: ochrona i rozwój środowiska naturalnego. Dotacja na podstawie rozporządzenia (WE) nr 1857/2006. Do dotacji kwalifikują się inwestycje w zakresie oszczędzenia energii
Sektor(-y) gospodarki: gospodarstwa rolne, zwłaszcza gospodarstwa szklarniowe
Nazwa i adres organu przyznającego pomoc:
De Minister van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
Bezuidenhoutseweg 73
2500 EK Den Haag
Nederland
Adres internetowy: www.minlnv.nl/loket
Inne informacje: Niniejszy program pomocy jest działaniem następczym po jednorazowym środku pomocy, o którym powiadomiono Komisję Europejską w zawiadomieniu nr XA 99/06
Pomoc nr: XA 70/07
Państwo członkowskie: Hiszpania
Nazwa programu pomocy: Ayudas para compensar los daños extraordinarios causados por la sequía en las explotaciones ganaderas extensivas
Podstawa prawna: Orden APA/.../2007, de ... de mayo, por la que se establecen las bases reguladoras y se aprueba la convocatoria de ayudas para compensar pérdidas extraordinarias producidas por la sequía en pastos en la campaña 2005/2006
Planowane w ramach programu roczne wydatki: 3,5 mln EUR w roku 2007
Maksymalna intensywność pomocy: Zgodnie z rozporządzeniem (WE) nr 1857/2006 pomoc otrzymana przez poszczególnych beneficjentów wraz z odszkodowaniem wypłaconym przez zakłady ubezpieczeń i jakąkolwiek pomocą otrzymaną od władz autonomicznych nie przekroczy 80 % wartości szkód poniesionych w gospodarstwach.
Przy obliczaniu wartości pomocy zostaną uwzględnione informacje dotyczące wskaźnika roślinności na terenach dotkniętych suszą w okresie od dnia 1 lutego do dnia 30 czerwca 2006 r. Za kwalifikujące się do otrzymania pomocy zostaną uznane tereny, na których wskaźnik roślinności był niższy od wartości uzyskanej w wyniku odjęcia 0,8 normalnego odchylenia od średniego wskaźnika, co oznacza szkody wynoszące ponad 30 % normalnej produkcji.
Wysokość pomocy będzie następująca:
Rodzaj zwierząt gospodarskich | Minimalna wartość pomocy (EUR/zwierzę) | Maksymalna wartość pomocy (EUR/zwierzę) |
Bydło i konie | 12 | 48 |
Owce i kozy | 1,8 | 7,2 |
W ten sposób, jeżeli przez rozpatrywany okres (15 dziesięciodniowych okresów) wskaźnik roślinności wynosił poniżej wartości uzyskanej w wyniku odjęcia 0,8 normalnego odchylenia od średniego wskaźnika roślinności, pomoc wynosić będzie 48 EUR/zwierzę w przypadku bydła i koni oraz 7,2 EUR w przypadku owiec i kóz.
Pomoc dla poszczególnych beneficjentów będzie obliczana z uwzględnieniem liczby dziesięciodniowych okresów, w czasie których zanotowano określony poziom suszy.
Po przeprowadzeniu obliczeń dotyczących wysokości pomocy ENESA (państwowy urząd ds. ubezpieczeń rolniczych) zwróci się do AGROSEGURO (hiszpańskie stowarzyszenie zakładów ubezpieczeń rolniczych) o wydanie zaświadczenia dotyczącego odszkodowań, które mogły zostać wypłacone przez zakłady ubezpieczeń. Jednocześnie ENESA zwróci się również do władz poszkodowanych wspólnot autonomicznych o wydanie zaświadczenia dotyczącego pomocy, która mogła zostać przyznana w związku z tymi szkodami. Łączna kwota wszystkich rodzajów pomocy nie może przekraczać 80 % szkód poniesionych przez gospodarstwa rolne. Jeżeli przekroczy ona wspomnianą wartość procentową, pomoc obliczona na mocy niniejszego zarządzenia zostanie pomniejszona, tak by osiągnąć zgodność z określoną intensywnością pomocy
Data realizacji: Pomoc będzie mogła być przyznawana od daty wejścia w życie zarządzenia, w terminie 6 miesięcy
Cel pomocy: Celem pomocy jest zrekompensowanie hodowcom strat ekonomicznych poniesionych w gospodarstwach w wyniku konieczności uzupełniania paszy dla bydła ze względu na straty na pastwiskach spowodowane suszą.
Należy zaznaczyć, że wśród możliwych rodzajów ubezpieczeń rolniczych istnieje ubezpieczenie, które obejmuje ryzyko wystąpienia suszy na pastwiskach i rekompensuje poniesione straty w przypadku wyjątkowej suszy, co oznacza szkody wynoszące powyżej 50 % produkcji (kiedy wskaźnik roślinności wynosi poniżej wartości uzyskanej w wyniku odjęcia jednego normalnego odchylenia od średniego wskaźnika roślinności).
Jak zauważono, w niektórych gminach poniesione szkody wynopsły powyżej 30 % produkcji i nie zostały objęte polisami ubezpieczeniowymi. W związku z tym konieczne jest ustanowienie pomocy mającej na celu zrekompensowanie rolnikom tych szkód.
Niniejsza pomoc została ustanowiona na mocy rozporządzenia (WE) nr 1857/2006 dotyczącego "Pomocy na rzecz strat spowodowanych niekorzystnymi zjawiskami klimatycznymi", zgodnie z zapisem art. 11 ust. 2 do 6, 9 i 10
Sektory gospodarki: Niniejsza pomoc jest przeznaczona dla sektora hodowli ekstensywnej we wspólnotach autonomicznych Andaluzji, Aragonu, Balearów, Katalonii, Kastylii - La Mancha, Kastylii -Leon, Estremadury i Murcji
Nazwa i adres organu przyznającego pomoc:
Entidad Estatal de Seguros Agrarios (ENESA)
Ministerio de Agricultura, Pesca y Alimentación
C/ Miguel Ángel, 23 - 5a planta
E-28010 Madrid
Adres poczty elektronicznej: enesa@mapya.es
Pomoc nr: XA 71/07
Państwo członkowskie: Hiszpania
Region: Katalonia
Nazwa programu pomocy lub nazwa podmiotu otrzymującego pomoc indywidualną: Subvenciones para la incentivación de la mejora de la eficiencia energética en invernaderos agrícolas
Podstawa prawna: Orden ARP/501/2006, de 25 de octubre, por la que se aprueban las bases reguladoras de las subvenciones para la incentivación de la mejora de la eficiencia energética en invernaderos agrícolas, y se convocan las correspondientes al año 2006 (DOGC 4751 de 31.10.2006)
Planowane w ramach programu roczne wydatki lub łączna kwota pomocy indywidualnej przyznanej podmiotowi:
Rok 2006: 450.000 EUR
Maksymalna intensywność pomocy: Maksymalna intensywność pomocy dla poszczególnych wniosków wynosi 30 % inwestycji kwalifikujących się do uzyskania dotacji i będzie mogła zostać podwyższona w następujących przypadkach:
– o 5 % jeżeli wnioskodawca jest młodym rolnikiem
– o 2 % jeżeli wnioskodawca jest kobietą
Data realizacji: Od dnia 1.11.2006
Czas trwania programu pomocy lub przyznanej pomocy indywidualnej: Do dnia 16.4.2007
Cel pomocy: Niniejsza pomoc ma na celu wsparcie przeprowadzania w gospodarstwach rolnych inwestycji, które mają na celu podniesienie efektywności energetycznej szklarni uprawnych (Artykuł 4).
Do objęcia pomocą kwalifikują się inwestycje związane z poprawą jakości instalacji, systemów grzewczych i materiałów, jak również wszelkie udoskonalenia, które prowadzą do oszczędności i wymiernego podniesienia efektywności energetycznej w szklarniach uprawnych.
Wydatki kwalifikowalne zostały wymienione w art. 4 ust. 4 lit. a) i b) i obejmują: koszty budowy, pozyskania lub ulepszenia nieruchomości oraz koszty zakupu lub zakupu w formie leasingu sprzętu i maszyn koniecznych do podniesienia efektywności energetycznej szklarni
Sektor(y) gospodarki: Wytwarzanie produktów wymienionych w załączniku I do Traktatu, z wyjątkiem produktów rybołówstwa i akwakultury, których dotyczy rozporządzenie Rady (WE) nr 104/2000, jak również produktów objętych kodami CN 4502, 4503 i 4504 (produkty wytwarzane z korka)
Nazwa i adres organu przyznającego pomoc:
Departamento de Agricultura, Ganadería y Pesca
Generalitat de Catalunya
Gran Via de les Corts Catalanes, 612-614
E-08007 Barcelona
Strona internetowa:
https://www.gencat.net/diari_c/4751/06297022.htm
Inne informacje: -
Numer XA: XA 74/07
Państwo członkowskie: Hiszpania
Region: Castilla-La Mancha
Nazwa programu pomocy: Ayudas para paliar los daños ocasionados en el viñedo afectado por las heladas acaecidas en los primeros meses de 2006
Podstawa prawna: Orden de 15.3.2007, de la Consejería de Agricultura, por la que se declaran como fenómeno climático adverso asimilable a desastre natural las heladas acaecidas en los dos primeros meses de 2006 en determinados municipios de Castilla-La Mancha y Orden de 17.4.2007, de la Consejería de Agricultura, por la que se establecen las bases reguladoras de la concesión de ayudas para paliar los daños ocasionados en el viñedo afectado por las heladas acaecidas en los primeros meses de 2006
Planowane w ramach programu roczne wydatki lub łączna kwota pomocy indywidualnej przyznanej podmiotowi: 1.600.000 EUR w ciągu czterech lat
Maksymalna intensywność pomocy: 47 % szkód
Data realizacji: 16 czerwca 2007 r.
Czas trwania programu pomocy lub przyznanej pomocy indywidualnej: Cztery lata od wejścia w życie podstawy prawnej
Cel pomocy: Wyrównanie obniżki dochodu ze sprzedaży produktu wynikającej z niekorzystnego zjawiska klimatycznego oraz pomoc w zakresie kosztów poniesionych przez rolników w wyniku tego zdarzenia (koszt zmiany rozlokowania winorośli, koszt oczyszczania i regeneracji przemarzniętych części winorośli), zgodnie z art. 11 ust. 2 rozporządzenia (WE) nr 1857/2006
Sektory gospodarki: Produkcja rolna: winorośle
Nazwa i adres organu przyznającego pomoc:
Consejería de Agricultura
C/ Pintor Matías Moreno, n° 4
E-45004 Toledo
Adres internetowy:
tymczasowo:
www.jccm.es/agricul/paginas/ayudas/agricultura/vinedo.htm
po opublikowaniu:
www.jccm.es/cgi-bin/docm.php3
Numer XA: XA 77/07
Państwo członkowskie: Niderlandy
Region: -
Nazwa programu pomocy lub nazwa podmiotu otrzymującego pomoc indywidualną: Regeling LNV-subsidies (omschrijving steun: Beroepsopleiding en voorlichting voor primaire landbouwondernemingen, onderdeel collectieve adviezen)
Podstawa prawna:
– Regeling LNV-subsidies: artikel 1:2, artikel 1:3, artikel 1:20; artikel 2:1; artikel 2:3, eerste lid, aanhef en onderdeel a,
– Openstellingsbesluit LNV-subsidies
Roczne wydatki planowane w ramach programu lub całkowita kwota pomocy indywidualnej przyznanej podmiotowi: Pomoc jest finansowana z kwoty uzupełniającej (11,32 mln EUR) w ramach środka 111 programu rozwoju obszarów wiejskich na lata 2007-2013
Maksymalna intensywność pomocy: W przypadku gospodarstw rolnych 50 % kosztów doradztwa, do kwoty 1.500 EUR rocznie na gospodarstwo
Data realizacji: Rozporządzenie w sprawie dotacji Ministerstwa Rolnictwa, Środowiska Naturalnego i Jakości Żywności wchodzi w życie z dniem 1 kwietnia 2007 r. Płatności dokonywane będą po zatwierdzeniu programu rozwoju obszarów wiejskich na lata 2007-2013
Czas trwania programu pomocy lub przyznanej pomocy indywidualnej: Do dnia 31 grudnia 2013 r.
Cel pomocy: Dotyczy pomocy dla grupowych usług doradczych, które nie mają charakteru ciągłego lub okresowego (takie jak regularne doradztwo podatkowe lub świadczenie usług prawnych lub reklama).
Usługi doradcze w zakresie rozwoju gospodarstw rolnych mogą być świadczone wyłącznie w następujących kwestiach:
a) usługi doradcze dotyczące przeprowadzenia przez ekspertów badań mających na celu opracowanie produktów rolnych wysokiej jakości, wyłączając kontrolę produktów i kontrolę jakości;
b) rozwój przedsiębiorstwa (w tym zakładanie gospodarstw, ich modernizacja i rozszerzanie zakresu działalności)
c) zaprzestanie działalności;
d) zastosowanie przepisów dotyczących jakości w gospodarstwie;
e) zarządzanie ryzykiem;
f) opracowanie planów gospodarki wodnej i zarządzania środowiskiem w gospodarstwie;
g) rozwój współpracy.
Program pomocy spełnia warunki art. 15 ust. 2 lit. c) oraz ust. 3 i 4 rozporządzenia (WE) nr 1857/2006
Sektor(-y) gospodarki: Wszystkie gospodarstwa zajmujące się wytwarzaniem produktów wymienionych w załączniku I do Traktatu WE
Nazwa i adres organu przyznającego pomoc:
Ministerie van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
Postbus 20401
2500 EK Den Haag
Nederland
Strona internetowa: www.minlnv.nl/loket
Dalsze informacje: -
W ciągu pierwszych 5 miesięcy obowiązywania mechanizmu konsultacji społecznych projektów ustaw udział w nich wzięły 24 323 osoby. Najpopularniejszym projektem w konsultacjach była nowelizacja ustawy o broni i amunicji. W jego konsultacjach głos zabrało 8298 osób. Podczas pierwszych 14 miesięcy X kadencji Sejmu RP (2023–2024) jedynie 17 proc. uchwalonych ustaw zainicjowali posłowie. Aż 4 uchwalone ustawy miały źródła w projektach obywatelskich w ciągu 14 miesięcy Sejmu X kadencji – to najważniejsze skutki reformy Regulaminu Sejmu z 26 lipca 2024 r.
24.04.2025Senat bez poprawek przyjął w środę ustawę, która obniża składkę zdrowotną dla przedsiębiorców. Zmiana, która wejdzie w życie 1 stycznia 2026 roku, ma kosztować budżet państwa 4,6 mld zł. Według szacunków Ministerstwo Finansów na reformie ma skorzystać około 2,5 mln przedsiębiorców. Teraz ustawa trafi do prezydenta Andrzaja Dudy.
23.04.2025Rada Ministrów przyjęła we wtorek, 22 kwietnia, projekt ustawy o zmianie ustawy – Prawo geologiczne i górnicze, przedłożony przez minister przemysłu. Chodzi o wyznaczenie podmiotu, który będzie odpowiedzialny za monitorowanie i egzekwowanie przepisów w tej sprawie. Nowe regulacje dotyczą m.in. dokładności pomiarów, monitorowania oraz raportowania emisji metanu.
22.04.2025Na wtorkowym posiedzeniu rząd przyjął przepisy zmieniające rozporządzenie w sprawie zakazu stosowania materiału siewnego odmian kukurydzy MON 810, przedłożone przez ministra rolnictwa i rozwoju wsi. Celem nowelizacji jest aktualizacja listy odmian genetycznie zmodyfikowanej kukurydzy, tak aby zakazać stosowania w Polsce upraw, które znajdują się w swobodnym obrocie na terytorium 10 państw Unii Europejskiej.
22.04.2025Od 18 kwietnia policja oraz żandarmeria wojskowa będą mogły karać tych, którzy bez zezwolenia m.in. fotografują i filmują szczególnie ważne dla bezpieczeństwa lub obronności państwa obiekty resortu obrony narodowej, obiekty infrastruktury krytycznej oraz ruchomości. Obiekty te zostaną specjalnie oznaczone.
17.04.2025Kompleksową modernizację instytucji polskiego rynku pracy poprzez udoskonalenie funkcjonowania publicznych służb zatrudnienia oraz form aktywizacji zawodowej i podnoszenia umiejętności kadr gospodarki przewiduje podpisana w czwartek przez prezydenta Andrzeja Dudę ustawa z dnia 20 marca 2025 r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia. Ustawa, co do zasady, wejdzie w życie pierwszego dnia miesiąca następującego po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.
11.04.2025Identyfikator: | Dz.U.UE.C.2007.192.5 |
Rodzaj: | Zawiadomienie |
Tytuł: | Zestawienie informacji przekazanych przez państwa członkowskie, dotyczące pomocy państwa przyznanej na mocy rozporządzenia (WE) nr 1857/2006 w sprawie stosowania art. 87 i 88 Traktatu WE w odniesieniu do pomocy państwa dla małych i średnich przedsiębiorstw prowadzących działalność związaną z produkcją, przetwórstwem i obrotem produktami rolnymi i zmieniającego rozporządzenie (WE) nr 70/2001. |
Data aktu: | 18/08/2007 |
Data ogłoszenia: | 18/08/2007 |