Zmiana dokonana przez Zjednoczone Królestwo w odniesieniu do obowiązku użyteczności publicznej w zakresie regularnych połączeń lotniczych pomiędzy Glasgow i Campbeltown, Glasgow i Tiree oraz Glasgow i Barra
(Tekst mający znaczenie dla EOG)
(2008/C 201/02)
(Dz.U.UE C z dnia 7 sierpnia 2008 r.)
1. Na podstawie art. 4 ust 1. lit. a) rozporządzenia Rady (EWG) nr 2408/92 z dnia 23 lipca 1992 r. w sprawie dostępu przewoźników lotniczych Wspólnoty do wewnątrzwspólnotowych tras lotniczych Zjednoczone Królestwo postanowiło wprowadzić zmiany w odniesieniu do obowiązku użyteczności publicznej dotyczącego regularnych połączeń lotniczych pomiędzy Glasgow i Campbeltown, Glasgow i Tiree oraz Glasgow i Barra(1), ustalonych w zawiadomieniu opublikowanym w Dzienniku Urzędowym Wspólnot Europejskich C 387 z dnia 21 grudnia 1996 r., str. 6-7, z późniejszymi zmianami w Dzienniku Urzędowym Wspólnot Europejskich/Unii Europejskiej C 355 z dnia 8 grudnia 1999 r., str. 3-4, C 310 z dnia 13 grudnia 2002 r., str. 7-8, C 278 z dnia 19 listopada 2003 r., str. 5-6, C 321 z dnia 16 grudnia 2005 r., str. 5-6, oraz C 184 z dnia 8 sierpnia 2006 r., str. 4.
2. Wprowadza się następujące zmiany do obowiązku użyteczności publicznej:
– Minimalne częstotliwości lotów
– dwa loty dziennie w obie strony oprócz sobót i niedziel pomiędzy Glasgow i Campbeltown,
– jeden lot dziennie w obie strony oprócz niedziel pomiędzy Glasgow i Tiree, oraz
– jeden lot dziennie w obie strony oprócz niedziel pomiędzy Glasgow i Barra.
– Zdolności przewozowe
– statek powietrzny wykorzystywany na trasie Glasgow - Campbeltown powinien posiadać co najmniej 14 miejsc (z Glasgow do Campbeltown) oraz 16 miejsc (z Campbeltown do Glasgow),
– statek powietrzny wykorzystywany na trasie Glasgow - Tiree powinien posiadać co najmniej 14 miejsc (z Glasgow do Tiree) oraz 16 miejsc (z Tiree do Glasgow),
– statek powietrzny wykorzystywany na trasie Glasgow - Barra powinien posiadać co najmniej 13 miejsc (z Glasgow do Barra) oraz 15 miejsc (z Barra do Glasgow).
(Obecny przewoźnik zapewnia jedno miejsce dla poczty we wszystkich lotach z Glasgow do Tiree. Jest to jednak przedmiotem postanowień odrębnej umowy.)
– Typy statków powietrznych
– statki powietrzne wykorzystywane na trasie do Barra powinny być zdolne do lądowania na lądowisku w Barra, które znajduje się na plaży w Traigh Mhor.
– Taryfy
– cena biletu na przelot w jedną stronę na trasie z Glasgow do Campbeltown nie może przekraczać 50 GBP (łącznie z opłatą za obsługę pasażerską i opłatą bezpieczeństwa, ale bez podatku lotniskowego),
– cena biletu na przelot w jedną stronę na trasie z Glasgow do Tiree nie może przekraczać 62 GBP (łącznie z opłatą za obsługę pasażerską i opłatą bezpieczeństwa, ale bez podatku lotniskowego), oraz
– cena biletu na przelot w jedną stronę na trasie z Glasgow do Barra nie może przekraczać 71 GBP (łącznie z opłatą za obsługę pasażerską i opłatą bezpieczeństwa, ale bez podatku lotniskowego).
Maksymalna taryfa obowiązująca na wspomnianych trasach może zostać podwyższona raz w roku, po uzyskaniu pisemnej zgody Szkockiej Rady Ministrów, zgodnie ze wskaźnikiem wzrostu cen detalicznych w Zjednoczonym Królestwie (wszystkie pozycje) lub jego późniejszymi odpowiednikami.
Wszelkie inne zmiany wysokości taryf wymagają uprzedniej pisemnej zgody Szkockiej Rady Ministrów.
Wysokość nowych maksymalnych taryf obowiązujących na każdej trasie musi zostać zgłoszona Urzędowi Lotnictwa Cywilnego. Nowe taryfy wejdą w życie dopiero po zawiadomieniu Komisji Europejskiej, która może opublikować je w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.
______
(1) Port lotniczy w Glasgow oznacza Międzynarodowy Port Lotniczy Glasgow.
W ciągu pierwszych 5 miesięcy obowiązywania mechanizmu konsultacji społecznych projektów ustaw udział w nich wzięły 24 323 osoby. Najpopularniejszym projektem w konsultacjach była nowelizacja ustawy o broni i amunicji. W jego konsultacjach głos zabrało 8298 osób. Podczas pierwszych 14 miesięcy X kadencji Sejmu RP (2023–2024) jedynie 17 proc. uchwalonych ustaw zainicjowali posłowie. Aż 4 uchwalone ustawy miały źródła w projektach obywatelskich w ciągu 14 miesięcy Sejmu X kadencji – to najważniejsze skutki reformy Regulaminu Sejmu z 26 lipca 2024 r.
24.04.2025Senat bez poprawek przyjął w środę ustawę, która obniża składkę zdrowotną dla przedsiębiorców. Zmiana, która wejdzie w życie 1 stycznia 2026 roku, ma kosztować budżet państwa 4,6 mld zł. Według szacunków Ministerstwo Finansów na reformie ma skorzystać około 2,5 mln przedsiębiorców. Teraz ustawa trafi do prezydenta Andrzaja Dudy.
23.04.2025Rada Ministrów przyjęła we wtorek, 22 kwietnia, projekt ustawy o zmianie ustawy – Prawo geologiczne i górnicze, przedłożony przez minister przemysłu. Chodzi o wyznaczenie podmiotu, który będzie odpowiedzialny za monitorowanie i egzekwowanie przepisów w tej sprawie. Nowe regulacje dotyczą m.in. dokładności pomiarów, monitorowania oraz raportowania emisji metanu.
22.04.2025Na wtorkowym posiedzeniu rząd przyjął przepisy zmieniające rozporządzenie w sprawie zakazu stosowania materiału siewnego odmian kukurydzy MON 810, przedłożone przez ministra rolnictwa i rozwoju wsi. Celem nowelizacji jest aktualizacja listy odmian genetycznie zmodyfikowanej kukurydzy, tak aby zakazać stosowania w Polsce upraw, które znajdują się w swobodnym obrocie na terytorium 10 państw Unii Europejskiej.
22.04.2025Od 18 kwietnia policja oraz żandarmeria wojskowa będą mogły karać tych, którzy bez zezwolenia m.in. fotografują i filmują szczególnie ważne dla bezpieczeństwa lub obronności państwa obiekty resortu obrony narodowej, obiekty infrastruktury krytycznej oraz ruchomości. Obiekty te zostaną specjalnie oznaczone.
17.04.2025Kompleksową modernizację instytucji polskiego rynku pracy poprzez udoskonalenie funkcjonowania publicznych służb zatrudnienia oraz form aktywizacji zawodowej i podnoszenia umiejętności kadr gospodarki przewiduje podpisana w czwartek przez prezydenta Andrzeja Dudę ustawa z dnia 20 marca 2025 r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia. Ustawa, co do zasady, wejdzie w życie pierwszego dnia miesiąca następującego po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.
11.04.2025Identyfikator: | Dz.U.UE.C.2008.201.2 |
Rodzaj: | Zawiadomienie |
Tytuł: | Komunikat na podstawie art. 4 ust. 1 lit. a) rozporządzenia Rady (EWG) nr 2408/92 — Zmiana dokonana przez Zjednoczone Królestwo w odniesieniu do obowiązku użyteczności publicznej w zakresie regularnych połączeń lotniczych pomiędzy Glasgow i Campbeltown, Glasgow i Tiree oraz Glasgow i Barra. |
Data aktu: | 07/08/2008 |
Data ogłoszenia: | 07/08/2008 |