Ogłoszenie o naborze nr PE/211/S - Dyrektor (K/M) (grupa funkcyjna AD, grupa zaszeregowania 14) - Dyrekcja Generalna ds. Infrastruktury i Logistyki - Dyrekcja Ds. Zasobów.

OGŁOSZENIE O NABORZE NR PE/211/S
DYREKTOR (K/M) (grupa funkcyjna AD, grupa zaszeregowania 14)
DYREKCJA GENERALNA DS. INFRASTRUKTURY I LOGISTYKI - DYREKCJA DS. ZASOBÓW

(2018/C 090 A/03)

(Dz.U.UE C z dnia 9 marca 2018 r.)

1.
Wolne stanowisko

Przewodniczący Parlamentu Europejskiego podjął decyzję o uruchomieniu procedury naboru na stanowisko dyrektora 1  (AD, grupa zaszeregowania 14) w Dyrekcji Generalnej ds. Infrastruktury i Logistyki - Dyrekcja ds. Zasobów, na podstawie art. 29 ust. 2 Regulaminu pracowniczego urzędników Unii Europejskiej 2  (zwanego dalej "regulaminem").

Przedmiotowa procedura naboru, której celem jest zapewnienie organowi powołującemu większego wyboru kandydatów, odbędzie się równolegle z procedurą wewnętrzną i międzyinstytucjonalną procedurą naboru na stanowiska.

Nabór nastąpi do grupy zaszeregowania AD14 3 . Wynagrodzenie podstawowe wynosi 14 303,51 EUR miesięcznie. Kwota wynagrodzenia podstawowego, która podlega opodatkowaniu podatkiem wspólnotowym i jest zwolniona z podatku krajowego, może zostać powiększona o określone dodatki, zgodnie z warunkami przewidzianymi w regulaminie.

Zwraca się uwagę kandydatów na fakt, że przedmiotowe stanowisko podlega przepisom z zakresu polityki mobilności, przyjętym przez Prezydium Parlamentu Europejskiego w dniu 15 stycznia 2018 r.

Praca na tym stanowisku wymaga dyspozycyjności oraz licznych kontaktów wewnątrz instytucji i poza nią, między innymi kontaktów z posłami do Parlamentu Europejskiego. Dyrektor będzie odbywał liczne wyjazdy służbowe do poszczególnych miejsc pracy Parlamentu Europejskiego i poza nie.

2.
Miejsce pracy

Luksemburg. Stanowisko to może zostać przeniesione do jednego z pozostałych miejsc pracy Parlamentu Europejskiego.

3.
Równość szans

Parlament Europejski stosuje politykę równości szans i przyjmuje kandydatury bez dyskryminacji ze względu na płeć, rasę, kolor skóry, pochodzenie etniczne lub społeczne, cechy genetyczne, język, religię lub przekonania, poglądy polityczne i inne, przynależność do mniejszości narodowej, status majątkowy, urodzenie, niepełnosprawność, wiek, orientację seksualną, stan cywilny lub sytuację rodzinną.

4.
Opis stanowiska

Jako wysoki rangą urzędnik dyrektor będzie wykonywał, w ramach wytycznych i decyzji przyjętych przez władze parlamentarne i dyrektora generalnego, następujące zadania 4 :

-
zapewnianie właściwego funkcjonowania dużej jednostki Sekretariatu Generalnego Parlamentu Europejskiego, obejmującej działy zajmujące się poszczególnymi obszarami działalności dyrekcji,
-
kierowanie, organizacja, motywowanie i koordynowanie zespołów pracowników, optymalizowanie wykorzystania zasobów jednostki przy zapewnieniu jakości pracy (organizacja, zarządzanie zasobami ludzkimi i finansowymi, innowacyjność itp.) w odnośnych obszarach działalności,
-
planowanie działań dyrekcji (określanie celów i strategii); podejmowanie decyzji koniecznych do osiągnięcia wyznaczonych celów, ocenianie świadczonych usług w celu zapewnienia ich jakości,
-
doradzanie dyrektorowi generalnemu, Sekretariatowi Generalnemu oraz posłom do Parlamentu Europejskiego w odnośnych obszarach działalności,
-
współpraca z poszczególnymi dyrekcjami Sekretariatu Generalnego, reprezentowanie instytucji i negocjowanie umów lub porozumień w odnośnych obszarach działalności,
-
zarządzanie konkretnymi projektami mogącymi wiązać się z odpowiedzialnością finansową i ich wdrażanie,
-
pełnienie funkcji subdelegowanego urzędnika zatwierdzającego.
5.
Warunki przyjęcia

Niniejsza procedura naboru jest otwarta dla kandydatów, którzy w dniu, w którym upływa termin składania kandydatur, spełniają następujące warunki:

a)
Warunki ogólne

Zgodnie z art. 28 regulaminu wymagane są w szczególności:

-
posiadanie obywatelstwa jednego z państw członkowskich Unii Europejskiej;
-
korzystanie z pełni praw obywatelskich,
-
uregulowany stosunek do służby wojskowej;
-
poziom etyczny wymagany do wykonywania obowiązków na tym stanowisku.
b)
Warunki szczegółowe
(i)
Wymagane tytuły, dyplomy i doświadczenie zawodowe
-
Poziom wykształcenia odpowiadający pełnemu cyklowi studiów uniwersyteckich, potwierdzony uzyskaniem dyplomu, w przypadku gdy normalny czas trwania wspomnianych studiów wynosi co najmniej cztery lata,

lub

studia odpowiadające pełnemu cyklowi studiów uniwersyteckich, zakończone uzyskaniem dyplomu i odpowiednie doświadczenie zawodowe o długości co najmniej jednego roku 5 , w przypadku gdy normalny czas trwania wspomnianych studiów wynosi co najmniej trzy lata.

-
Co najmniej dwunastoletnie doświadczenie zawodowe, nabyte po uzyskaniu kwalifikacji wymienionych powyżej, w tym co najmniej sześcioletnie doświadczenie na stanowisku kierowniczym.
(ii)
Zakres wymaganej wiedzy
-
Doskonała wiedza ogólna z zakresu spraw europejskich,
-
doskonałe rozeznanie w zagadnieniach związanych z polityką wewnętrzną, krajową i międzynarodową,
-
doskonała znajomość traktatów,
-
bardzo dobre zrozumienie poszczególnych kultur reprezentowanych w instytucjach europejskich,
-
doskonała znajomość struktury Sekretariatu Generalnego Parlamentu Europejskiego, jego organizacji, środowiska pracy i poszczególnych zaangażowanych podmiotów,
-
doskonała znajomość Regulaminu Parlamentu Europejskiego, procedur ustawodawczych, wewnętrznych przepisów i praktyk,
-
doskonała znajomość regulaminu pracowniczego, jego wykładni i przepisów pochodnych,
-
doskonała znajomość rozporządzenia finansowego mającego zastosowanie do budżetu ogólnego Unii oraz jego przepisów wykonawczych, a także przepisów wewnętrznych i innych podlegających rozporządzeniu dokumentów Parlamentu Europejskiego,
-
doskonała wiedza ogólna z zakresu administracji (zagadnienia dotyczące zasobów ludzkich, zarządzania, budżetu, finansów, informatyki, aspektów prawnych itd.);
-
doskonała znajomość technik zarządzania.
(iii)
Znajomość języków

Wymagana jest pogłębiona znajomość jednego z języków urzędowych Unii Europejskiej 6  oraz bardzo dobra znajomość przynajmniej jednego innego spośród tych języków.

Komitet doradczy uwzględni znajomość innych języków urzędowych Unii Europejskiej.

(iv)
Wymagane predyspozycje
-
Zmysł strategii,
-
zdolności kierownicze,
-
umiejętność przewidywania,
-
umiejętność szybkiego reagowania,
-
dokładność,
-
komunikatywność.
6.
Procedura wyboru

Aby pomóc organowi uprawnionemu do mianowania w dokonaniu wyboru, komitet doradczy ds. mianowania wysokich rangą urzędników sporządza listę kandydatów i proponuje Prezydium Parlamentu Europejskiego osoby, które powinny zostać zaproszone na rozmowę kwalifikacyjną. Prezydium przyjmuje wspomnianą listę, po czym komitet doradczy przystępuje do rozmów, a następnie przedkłada do decyzji Prezydium sprawozdanie końcowe. Prezydium będzie wówczas mogło rozpocząć przesłuchania kandydatów.

7.
Składanie kandydatur

Termin składania kandydatur ustala się na:

23 marca 2018 r. o godz. 12.00 (w południe) czasu brukselskiego.

Kandydaci proszeni są o przesłanie na poniższy adres - wyłącznie pocztą elektroniczną i w formacie pdf - listu motywacyjnego (ze wzmianką: à l'attention de Monsieur le Secrétaire général du Parlement européen, avis de recrutement numéro PE/ 211/S) i życiorysu w formacie Europass 7 , z podaniem w przedmiocie wiadomości numeru ogłoszenia (PE/211/S):

EP-SENIOR-MANAGEMENT@ep.europa.eu

Obowiązuje data i godzina wysłania wiadomości elektronicznej.

Kandydaci mają obowiązek upewnić się, że dokumenty zeskanowane są czytelne.

Przypomina się kandydatom zaproszonym na rozmowę kwalifikacyjną, że w dniu rozmowy muszą przedstawić dokumenty zaświadczające o studiach, jak również doświadczeniu zawodowym i obecnie zajmowanym stanowisku; wspomniane dokumenty przyjmowane są jedynie w formie kopii lub kserokopii 8 . Kandydatom nie zwraca się żadnego z ww. dokumentów.

Dane osobowe podane przez kandydatów w ramach niniejszej procedury naboru będą przetwarzane zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 45/2001 z dnia 18 grudnia 2000 r. 9 .

ZAŁĄCZNIK

DYREKCJA GENERALNA DS. INFRASTRUKTURY I LOGISTYKI DYREKCJA DS. ZASOBÓW

GŁÓWNE ZADANIA

(Jednostka zatrudniająca 62 pracowników: 50 urzędników, 3 pracowników zatrudnionych na czas określony i 9 pracowników kontraktowych)

-
Kierowanie pracą działów i jednostek dyrekcji, koordynacja i organizacja ich pracy
-
Reprezentowanie dyrekcji i dyrekcji generalnej w różnych komitetach wewnętrznych i grupach międzyinstytucjonalnych
-
Pełnienie funkcji subdelegowanego urzędnika zatwierdzającego
-
Skuteczne i regularne doradzanie jednostkom operacyjnym i wspieranie ich w kwestiach zamówień publicznych, umów i zarządzania budżetem; pogłębianie i usprawnianie pomocy udzielanej przez jednostki horyzontalne jednostkom operacyjnym dyrekcji A, B i D, koordynowanie "Risk Management" w obrębie dyrekcji generalnej oraz opracowywanie planów działań
-
Wspieranie krótko- i średnioterminowej polityki kadrowej DG, w tym planowania karier i kształcenia zawodowego
-
Udzielanie jednostkom operacyjnym wysokiej jakości wsparcia w dziedzinie IT zgodnego ze standardami PE oraz opracowywanie projektów IT specjalnie dla DG
-
Zarządzanie przekrojowymi zadaniami DG (ubezpieczenia, koordynacja dostępności [dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się], mobilność i audyty EMAS)
-
Rozwijanie polityki komunikacyjnej zgodnej z prerogatywami DG

DZIAŁ DS. KADROWYCH

-
Zarządzanie ogłoszeniami o wakatach i organizowaniem rozmów o pracę, asystowanie DG w przeprowadzaniu oceny (nadzór nad eRapnot), weryfikacja list oceniających/ocenianych, uaktualnianie tabeli zebranych punktów za osiągnięcia; zapewnianie doradztwa zawodowego personelowi DG, pełnienie funkcji punktu kontaktowego dla zarządzających kadrami w innych DG
-
Zarządzanie, w zgodzie z celami finansowymi, składami delegacji udających się w podróże służbowe oraz związanymi z nimi poleceniami wyjazdu służbowego i przydzielonymi środkami finansowymi
-
Określanie, we współpracy z kierownikami działów, potrzeb w zakresie szkoleń, ustalanie trzyletniego planu szkoleń dla personelu DG, wykonywanie planu rocznego, zarządzanie środkami budżetowymi przeznaczonymi na szkolenia i związane z nim wyjazdy;
-
Zarządzanie danymi dotyczącymi godzin nadliczbowych, świadczenia, odbierania, zarządzanie i monitorowanie środkami budżetowymi na godziny nadliczbowe
-
Koordynacja systemu zarządzania dokumentami wewnątrz DG (harmonogram przetwarzania i plan archiwizowania) oraz grupą GIDOC (plan klasyfikacji, system informatyczny, kształcenie, okres przechowywania)
-
Koordynacja ochrony danych osobowych na szczeblu DG i przestrzegania obowiązujących przepisów

DZIAŁ FINANSOWY

włącznie z Wydziałem Planowania i Wykonania Budżetu
-
Zapewnianie kontaktów z podmiotami finansowymi (DG FINS, audyt wewnętrzny, Trybunał Obrachunkowy, komisje BUDG i CONT)
-
Koordynacja przygotowań i działań następczych w odniesieniu do ustanawiania budżetu, monitorowanie wykonania budżetu (przesunięcia, transfery) oraz sporządzanie statystyk w tym zakresie
-
Koordynowanie przygotowywania dokumentów finansowych (roczne sprawozdanie z działalności, sprawozdanie dotyczące nieruchomości, rezolucje)
-
Doradzanie urzędnikom zatwierdzającym i podmiotom odpowiedzialnym za operacje finansowe w kwestiach finansowych
-
Kontrola ex post DG

Wydział Planowania i Wykonania Budżetu

-
Utrzymywanie systematycznych kontaktów z głównymi podmiotami w dziedzinie budżetu (zwłaszcza z DG FINS, BUDG i CONT oraz ich członkami, z audytorami wewnętrznymi lub zewnętrznymi (Trybunałem Obrachunkowym), Gabinetem Sekretarza Generalnego Rady, Gabinetem Przewodniczącego), dystrybucja wytycznych i informacji (np. przeglądów rozporządzenia finansowego, wytycznych wewnętrznych lub zewnętrznych) w służbach DG
-
Koordynacja przygotowywania wszystkich dokumentów finansowych wymaganych przez delegowanego urzędnika zatwierdzającego (np. śródokresowych i rocznych sprawozdań z działalności, sprawozdań budżetowych, sprawozdań dotyczących nieruchomości zgodnie z art. 203)
-
Wieloletnie planowanie budżetowe, koordynacja opracowywania notatek przygotowawczych, monitorowanie ustanawiania budżetu DG (wstępny projekt i projekt preliminarza)
-
Monitorowanie wykonania budżetu, w tym przygotowywanie wniosków o przesunięcie środków, sporządzanie statystyk na temat zarządzania w dziedzinie finansów
-
Zarządzanie FINORD oraz wspieranie podmiotów finansowych
-
Monitorowanie rozwijania nowych systemów finansowych (FMS)

DZIAŁ DS. KONTROLI EX ANTE I KOORDYNACJI ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH

włącznie z Wydziałem Kontroli Ex Ante oraz Wydziałem ds. Koordynacji Zamówień Publicznych
-
Zapewnianie kontroli ex ante transakcji budżetowych dyrekcji generalnej
-
Zapewnianie kontroli ex ante dokumentacji przetargowej dyrekcji generalnej
-
Koordynowanie procedur udzielania zamówień w dyrekcji generalnej, zapewnianie spójności formalnej i proceduralnej dokumentacji przetargowej, monitorowanie toczących się procedur/raportowanie
-
Zarządzanie narzędziami WebContracts i PMP oraz scentralizowane kodowanie, monitorowanie planowania zamówień publicznych
-
Archiwizacja dokumentów (oryginałów) w ramach procedur przetargowych i umów oraz gwarancji bankowych
-
Archiwizacja wszystkich dokumentów budżetowych dyrekcji generalnej

DZIAŁ INFORMATYKI I WSPARCIA IT

-
Udzielanie użytkownikom wsparcia i pomocy w posługiwaniu się narzędziami informatycznymi
-
Administrowanie systemami informatycznymi, ich eksploatacja i rozwijanie, zarządzanie kontami użytkowników oraz zapewnianie bezpieczeństwa zasobów sieci
-
Ustalanie rocznego programu informatycznego i monitorowanie projektów
-
Przeprowadzanie analiz i zapewnianie doradztwa w dziedzinie informatyki jednostkom operacyjnym oraz wspieranie ich w redagowaniu części IT ich specyfikacji technicznych
-
Analizowanie, opracowywanie, rozwijanie i utrzymywanie aplikacji departamentowych
-
Udostępnianie personelowi odpowiednio dostosowanego sprzętu i oprogramowania oraz przeprowadzanie jego aktualizacji (w tym zarządzanie inwentarzem)
-
Zarządzanie telefonią (IMT)

DZIAŁ DS. KOMUNIKACJI

-
Redagowanie i publikowanie komunikatów dla posłów i personelu
-
Aktualizacja treści stron internetowych DG INLO oraz dostosowywanie tych stron do unowocześnionej struktury intranetu PE stworzonej przez DG ITEC
-
Reprezentowanie DG INLO podczas organizacji wydarzeń wewnętrznych takich jak Dni Otwarte, Zielony Tydzień, Tydzień Mobilności, Tydzień Odpadów itp.

DZIAŁ DS. SCENTRALIZOWANEGO WSPARCIA

-
Określanie i wspieranie działań przewidzianych w ramach polityki dostępności budynków dla osób niepełnosprawnych
-
Zarządzanie ubezpieczeniami od pożaru, od odpowiedzialności cywilnej, ubezpieczeniami transportowymi i ubezpieczeniami pojazdów
-
Koordynowanie, analizowanie i wspieranie działań przewidzianych w ramach polityki ekozarządzania DG
-
Wdrażanie i rozwijanie polityki mobilności
-
Koordynowanie i analizowanie kwestii związanych z profilaktyką i dobrostanem w miejscu pracy, a w szczególności ich monitorowanie wspólnie z Wydziałem ds. Profilaktyki i Ochrony w Miejscu Pracy oraz Komitetem Doradczym ds. Bezpieczeństwa, Higieny i Ochrony w Miejscu Pracy
-
Dbanie o dokonywanie analiz typu powietrze-woda oraz kontrolę ustawową typu "budynki", "środowisko" i "dostępność"
1 Wszelkie zawarte w niniejszym ogłoszeniu sformułowania dotyczące osób płci męskiej należy rozumieć jako odnoszące się również do osób płci żeńskiej i odwrotnie.
2 Zob. rozporządzenie Rady (EWG, Euratom, EWWiS) nr 259/68 (Dz.U. L 56 z 4.3.1968, s. 1), zmienione rozporządzeniem (WE, Euratom) nr 723/2004 (Dz.U. L 124 z 27.4.2004, s. 1) i ostatnio rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE, EURATOM) nr 1023/2013 z dnia 22 października 2013 r. zmieniającym regulamin pracowniczy urzędników Unii Europejskiej i warunki zatrudnienia innych pracowników Unii Europejskiej (Dz.U. L 287 z 29.10.2013, s. 15).
3 Urzędnik jest klasyfikowany z chwilą zatrudnienia zgodnie z art. 32 regulaminu.
4 Spis głównych zadań znajduje się w załączniku.
5 Ten rok doświadczenia nie zostanie uwzględniony w ocenie doświadczenia zawodowego określonego w następnym akapicie.
6 Języki urzędowe Unii Europejskiej to: bułgarski, hiszpański, czeski, duński, niemiecki, estoński, grecki, angielski, francuski, irlandzki, chorwacki, włoski, łotewski, litewski, węgierski, maltański, niderlandzki, polski, portugalski, rumuński, słowacki, słoweński, fiński i szwedzki.
8 Nie dotyczy to kandydatów, którzy w dniu, w którym upływa termin składania kandydatur, byli zatrudnieni w Parlamencie Europejskim.
9 Dz.U. L 8 z 12.1.2001, s. 1.

Zmiany w prawie

Lepsze prawo. W Sejmie odbyła się konferencja podsumowująca konsultacje społeczne projektów ustaw

W ciągu pierwszych 5 miesięcy obowiązywania mechanizmu konsultacji społecznych projektów ustaw udział w nich wzięły 24 323 osoby. Najpopularniejszym projektem w konsultacjach była nowelizacja ustawy o broni i amunicji. W jego konsultacjach głos zabrało 8298 osób. Podczas pierwszych 14 miesięcy X kadencji Sejmu RP (2023–2024) jedynie 17 proc. uchwalonych ustaw zainicjowali posłowie. Aż 4 uchwalone ustawy miały źródła w projektach obywatelskich w ciągu 14 miesięcy Sejmu X kadencji – to najważniejsze skutki reformy Regulaminu Sejmu z 26 lipca 2024 r.

Grażyna J. Leśniak 24.04.2025
Przedsiębiorcy zapłacą niższą składkę zdrowotną – Senat za ustawą

Senat bez poprawek przyjął w środę ustawę, która obniża składkę zdrowotną dla przedsiębiorców. Zmiana, która wejdzie w życie 1 stycznia 2026 roku, ma kosztować budżet państwa 4,6 mld zł. Według szacunków Ministerstwo Finansów na reformie ma skorzystać około 2,5 mln przedsiębiorców. Teraz ustawa trafi do prezydenta Andrzaja Dudy.

Grażyna J. Leśniak 23.04.2025
Rząd organizuje monitoring metanu

Rada Ministrów przyjęła we wtorek, 22 kwietnia, projekt ustawy o zmianie ustawy – Prawo geologiczne i górnicze, przedłożony przez minister przemysłu. Chodzi o wyznaczenie podmiotu, który będzie odpowiedzialny za monitorowanie i egzekwowanie przepisów w tej sprawie. Nowe regulacje dotyczą m.in. dokładności pomiarów, monitorowania oraz raportowania emisji metanu.

Krzysztof Koślicki 22.04.2025
Rząd zaktualizował wykaz zakazanej kukurydzy

Na wtorkowym posiedzeniu rząd przyjął przepisy zmieniające rozporządzenie w sprawie zakazu stosowania materiału siewnego odmian kukurydzy MON 810, przedłożone przez ministra rolnictwa i rozwoju wsi. Celem nowelizacji jest aktualizacja listy odmian genetycznie zmodyfikowanej kukurydzy, tak aby zakazać stosowania w Polsce upraw, które znajdują się w swobodnym obrocie na terytorium 10 państw Unii Europejskiej.

Krzysztof Koślicki 22.04.2025
Od 18 kwietnia fotografowanie obiektów obronnych i krytycznych tylko za zezwoleniem

Od 18 kwietnia policja oraz żandarmeria wojskowa będą mogły karać tych, którzy bez zezwolenia m.in. fotografują i filmują szczególnie ważne dla bezpieczeństwa lub obronności państwa obiekty resortu obrony narodowej, obiekty infrastruktury krytycznej oraz ruchomości. Obiekty te zostaną specjalnie oznaczone.

Robert Horbaczewski 17.04.2025
Prezydent podpisał ustawę o rynku pracy i służbach zatrudnienia

Kompleksową modernizację instytucji polskiego rynku pracy poprzez udoskonalenie funkcjonowania publicznych służb zatrudnienia oraz form aktywizacji zawodowej i podnoszenia umiejętności kadr gospodarki przewiduje podpisana w czwartek przez prezydenta Andrzeja Dudę ustawa z dnia 20 marca 2025 r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia. Ustawa, co do zasady, wejdzie w życie pierwszego dnia miesiąca następującego po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.

Grażyna J. Leśniak 11.04.2025
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.C.2018.90A.16

Rodzaj: Ogłoszenie
Tytuł: Ogłoszenie o naborze nr PE/211/S - Dyrektor (K/M) (grupa funkcyjna AD, grupa zaszeregowania 14) - Dyrekcja Generalna ds. Infrastruktury i Logistyki - Dyrekcja Ds. Zasobów.
Data aktu: 09/03/2018
Data ogłoszenia: 09/03/2018