Tymczasowy statut organizacyjny Ministerstwa Poczt i Telegrafów.

UCHWAŁA NR 625
RADY MINISTRÓW
z dnia 29 sierpnia 1951 r.
w sprawie tymczasowego statutu organizacyjnego Ministerstwa Poczt i Telegrafów.

§  1.
Ministerstwu Poczt i Telegrafów nadaje się tymczasowy statut organizacyjny, stanowiący załącznik do niniejszej uchwały.
§  2.
Wykonanie uchwały porucza się Ministrowi Poczt i Telegrafów.
§  3.
Uchwała wchodzi w życie z dniem ogłoszenia z mocą od dnia 1 sierpnia 1951 r.

Równocześnie traci moc uchwała Rady Ministrów z dnia 20 stycznia 1950 r. w sprawie tymczasowego statutu organizacyjnego Ministerstwa Poczt i Telegrafów (Monitor Polski Nr A-14, poz. 146).

ZAŁĄCZNIK 

TYMCZASOWY STATUT ORGANIZACYJNY MINISTERSTWA POCZT I TELEGRAFÓW

§ 1. 1
W skład Ministerstwa Poczt i Telegrafów wchodzą:

Gabinet Ministra,

Departament Planowania,

Departament Organizacji, Zatrudnienia i Płac,

Departament Kadr,

Departament Finansowy,

Departament Księgowości,

Departament Administracyjno-Gospodarczy,

Departament Techniki,

Departament Inwestycyjny,

Departament Telekomunikacyjny,

Departament Pocztowy,

Samodzielny Wydział Kontroli Wewnętrznej,

Samodzielny Wydział Samochodowy,

Główny Inspektorat Straży Pocztowej,

Centralny Zarząd Radiofonizacji Kraju,

Zarząd Radiostacji,

Zarząd Szkolenia Zawodowego.

§  2.
Gabinet Ministra składa się z:

Wydziału Prezydialnego,

Wydziału Współpracy z Zagranicą,

Wydziału Prawnego,

Samodzielnego Referatu Bibliotecznego,

Kancelarii Tajnej.

§  3.
Departament Planowania składa się z:

Wydziału Planów Zbiorczych,

Wydziału Planowania Usług,

Wydziału Sprawozdawczości i Statystyki,

Wydziału Kosztów Własnych i Taryf.

§  4.
Departament Organizacji, Zatrudnienia i Płac składa się z:

Wydziału Organizacyjnego,

Wydziału Zatrudnienia,

Wydziału Płac,

Wydziału Normowania Pracy i Współzawodnictwa,

Wydziału Socjalnego.

§  5.
Departament Kadr składa się z:

Wydziału Osobowego,

Wydziału Doboru Kadr,

Samodzielnego Referatu Ewidencji Personalnej.

§  6. 2
Departament Finansowy składa się z:

Wydziału Budżetów,

Wydziału Planów Finansowych,

Wydziału Finansowania Inwestycyj i Kapitalnych Remontów,

Wydziału Finansowania P.P.T.T.,

Samodzielnego Referatu Ubezpieczeń Rzeczowych i Dewiz.

§  6a. 3
Departament Księgowości składa się z:

Wydziału Organizacji Rachunkowości,

Wydziału Sprawozdawczości Finansowej,

Wydziału Analizy Kosztów Własnych,

Wydziału Centralnej Księgowości P.P.T.T.

§  7.
Departament Administracyjno-Gospodarczy składa się z:

Wydziału Nieruchomości i Inwentarza,

Wydziału Budżetowo-Rachunkowego,

Wydziału Gospodarczego,

Wydziału Planowania Zaopatrzenia,

Wydziału Gospodarki Materiałowej,

Samodzielnego Referatu Gospodarki Papierem,

Kancelarii Głównej.

§  8.
Departament Techniki składa się z:

Wydziału Postępu Technicznego,

Wydziału Usprawnień i Wynalazczości Technicznej,

Wydziału Bezpieczeństwa Ruchu.

§  9.
Departament Inwestycyjny składa się z:

Wydziału Planów Zbiorczych i Sprawozdawczości Inwestycyjnej,

Wydziału Inwestycyj Stacyjnych,

Wydziału Inwestycyj Liniowych,

Wydziału Inwestycyj Urządzeń Wysokiej Częstotliwości i Telegrafu,

Wydziału Inwestycyj Pocztowych i Innych,

Wydziału Dokumentacji Technicznej,

Wydziału Wykonawstwa,

Wydziału Zaopatrzenia Inwestycyjnego w Urządzenia i Sprzęt,

Wydziału Zaopatrzenia Materiałowego na Cele Inwestycyjne.

§  10.
Departament Telekomunikacyjny składa się z:

Wydziału Badań Urządzeń Telekomunikacyjnych,

Wydziału Urządzeń Telefonów Miejscowych,

Wydziału Urządzeń Telefonów Międzymiastowych,

Wydziału Ruchu Telekomunikacyjnego,

Wydziału Telegraficznego,

Wydziału Ruchu Radiokomunikacyjnego,

Wydziału Urządzeń Radiokomunikacyjnych,

Wydziału Urządzeń Radiofonicznych,

Samodzielnego Referatu Sprawozdawczości Technicznej.

§  11.
Departament Pocztowy składa się z:

Wydziału Ruchu Pocztowego Krajowego,

Wydziału Ruchu Pocztowego Zagranicznego,

Wydziału Komunikacji Pocztowej,

Wydziału Ruchu Czasopism i Wydawnictw.

§  11a. 4
Zarząd Szkolenia Zawodowego składa się z:

Wydziału Planów i Programów,

Wydziału Szkół,

Wydziału Kursów i Dokształcenia,

Wydziału Budżetowo-Gospodarczego,

Samodzielnego Referatu Kadr,

Samodzielnego Referatu Warsztatów.

§  12.
Szczegółowy podział czynności między departamenty, samodzielne wydziały, wydziały i samodzielne referaty określi Minister Poczt i Telegrafów.
§  13.
W skład Gabinetu Ministra i departamentów wymienionych w §§ 3-11 wchodzą sekretariaty, które obejmują następujące sprawy:
1)
zestawienie planów prac i ogólna sprawozdawczość z działalności departamentu (gabinetu);
2)
ewidencja zarządzeń normatywnych i utrzymywanie zbiorów wydawnictw urzędowych;
3)
sprawy osobowe i gospodarcze departamentu;
4)
sprawy kancelaryjne.
1 Załącznik § 1:

- zmieniony przez § 1 uchwały nr 699a z dnia 29 września 1951 r. (M.P.51.A-93.1280) zmieniającej nin. uchwałę z dniem 1 października 1951 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 1 uchwały nr 280 z dnia 5 kwietnia 1952 r. (M.P.52.A-33.479) zmieniającej nin. uchwałę z dniem 1 marca 1952 r.

2 Załącznik § 6 zmieniony przez § 1 pkt 2 uchwały nr 280 z dnia 5 kwietnia 1952 r. (M.P.52.A-33.479) zmieniającej nin. uchwałę z dniem 1 marca 1952 r.
3 Załącznik § 6a dodany przez § 1 pkt 3 uchwały nr 280 z dnia 5 kwietnia 1952 r. (M.P.52.A-33.479) zmieniającej nin. uchwałę z dniem 1 marca 1952 r.
4 Załącznik § 11a dodany przez § 1 pkt 4 uchwały nr 280 z dnia 5 kwietnia 1952 r. (M.P.52.A-33.479) zmieniającej nin. uchwałę z dniem 1 marca 1952 r.

Zmiany w prawie

Lepsze prawo. W Sejmie odbyła się konferencja podsumowująca konsultacje społeczne projektów ustaw

W ciągu pierwszych 5 miesięcy obowiązywania mechanizmu konsultacji społecznych projektów ustaw udział w nich wzięły 24 323 osoby. Najpopularniejszym projektem w konsultacjach była nowelizacja ustawy o broni i amunicji. W jego konsultacjach głos zabrało 8298 osób. Podczas pierwszych 14 miesięcy X kadencji Sejmu RP (2023–2024) jedynie 17 proc. uchwalonych ustaw zainicjowali posłowie. Aż 4 uchwalone ustawy miały źródła w projektach obywatelskich w ciągu 14 miesięcy Sejmu X kadencji – to najważniejsze skutki reformy Regulaminu Sejmu z 26 lipca 2024 r.

Grażyna J. Leśniak 24.04.2025
Przedsiębiorcy zapłacą niższą składkę zdrowotną – Senat za ustawą

Senat bez poprawek przyjął w środę ustawę, która obniża składkę zdrowotną dla przedsiębiorców. Zmiana, która wejdzie w życie 1 stycznia 2026 roku, ma kosztować budżet państwa 4,6 mld zł. Według szacunków Ministerstwo Finansów na reformie ma skorzystać około 2,5 mln przedsiębiorców. Teraz ustawa trafi do prezydenta Andrzaja Dudy.

Grażyna J. Leśniak 23.04.2025
Rząd organizuje monitoring metanu

Rada Ministrów przyjęła we wtorek, 22 kwietnia, projekt ustawy o zmianie ustawy – Prawo geologiczne i górnicze, przedłożony przez minister przemysłu. Chodzi o wyznaczenie podmiotu, który będzie odpowiedzialny za monitorowanie i egzekwowanie przepisów w tej sprawie. Nowe regulacje dotyczą m.in. dokładności pomiarów, monitorowania oraz raportowania emisji metanu.

Krzysztof Koślicki 22.04.2025
Rząd zaktualizował wykaz zakazanej kukurydzy

Na wtorkowym posiedzeniu rząd przyjął przepisy zmieniające rozporządzenie w sprawie zakazu stosowania materiału siewnego odmian kukurydzy MON 810, przedłożone przez ministra rolnictwa i rozwoju wsi. Celem nowelizacji jest aktualizacja listy odmian genetycznie zmodyfikowanej kukurydzy, tak aby zakazać stosowania w Polsce upraw, które znajdują się w swobodnym obrocie na terytorium 10 państw Unii Europejskiej.

Krzysztof Koślicki 22.04.2025
Od 18 kwietnia fotografowanie obiektów obronnych i krytycznych tylko za zezwoleniem

Od 18 kwietnia policja oraz żandarmeria wojskowa będą mogły karać tych, którzy bez zezwolenia m.in. fotografują i filmują szczególnie ważne dla bezpieczeństwa lub obronności państwa obiekty resortu obrony narodowej, obiekty infrastruktury krytycznej oraz ruchomości. Obiekty te zostaną specjalnie oznaczone.

Robert Horbaczewski 17.04.2025
Prezydent podpisał ustawę o rynku pracy i służbach zatrudnienia

Kompleksową modernizację instytucji polskiego rynku pracy poprzez udoskonalenie funkcjonowania publicznych służb zatrudnienia oraz form aktywizacji zawodowej i podnoszenia umiejętności kadr gospodarki przewiduje podpisana w czwartek przez prezydenta Andrzeja Dudę ustawa z dnia 20 marca 2025 r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia. Ustawa, co do zasady, wejdzie w życie pierwszego dnia miesiąca następującego po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.

Grażyna J. Leśniak 11.04.2025
Metryka aktu
Identyfikator:

M.P.1951.A-80.1106

Rodzaj: Uchwała
Tytuł: Tymczasowy statut organizacyjny Ministerstwa Poczt i Telegrafów.
Data aktu: 29/08/1951
Data ogłoszenia: 14/09/1951
Data wejścia w życie: 01/08/1951, 14/09/1951