KONTRAKT TERYTORIALNY DLA WOJEWÓDZTWA WARMIŃSKO-MAZURSKIEGO
oraz przepisy:
........................................................, Minister Infrastruktury i Rozwoju, zwany dalej "Ministrem",
oraz
Województwo Warmińsko-Mazurskie, zwane dalej "Stroną samorządową", reprezentowane przez Zarząd Województwa, w imieniu którego działają:
......................................................., Marszałek/Członek Zarządu Województwa Warmińsko-Mazurskiego,
oraz
........................................................, Członek Zarządu Województwa Warmińsko-Mazurskiego,
zwane łącznie dalej "Stronami",
zawierają niniejszy Kontrakt Terytorialny, zwany dalej "Kontraktem".
Biorąc pod uwagę potrzebę koordynacji działań z zakresu polityki rozwoju podejmowanych przez Stronę rządową i Stronę samorządową w województwach w celu zwiększenia skuteczności i efektywności tych działań oraz efektywności wydatkowania środków publicznych, jak również zaangażowanie środków publicznych, europejskich i krajowych, na działania z zakresu polityki rozwoju, które zgodnie z szacunkami w latach 2014 - 2023 w skali całego kraju może wynieść około 400 mld zł, w tym w Województwie Warmińsko-Mazurskim może wynieść około 18,8 mld zł,
Strony postanawiają, co następuje:
POSTANOWIENIA OGÓLNE
[Przedmiot Kontraktu]
[Okres obowiązywania Kontraktu]
[Źródła finansowania Kontraktu]
[Ogólne zasady współpracy]
Strony Kontraktu zobowiązują się do:
CELE ROZWOJOWE I PRZEDSIĘWZIĘCIA PRIORYTETOWE
[Cele rozwojowe i deklaracje Stron w zakresie ich realizacji]
[Przedsięwzięcia priorytetowe i warunki ich realizacji]
Nazwa przedsięwzięcia | Właściwość Stron (Strona rządowa /Strona samorządowa) | Przewidywane źródło finansowania | Warunki realizacji przedsięwzięcia |
S-7 Warszawa - Gdańsk, odcinki: Gdańsk - Elbląg, Olsztynek - Miłomłyn, Nidzica - Płońsk - odcinki na terenie województwa warmińsko-mazurskiego | Strona rządowa | właściwy krajowy program operacyjny na lata 2014 - 2020 | Przedsięwzięcie wpisane do Dl (poz. 2) do Strategii Rozwoju Transportu oraz ujęte w załączniku 5 PBDK na lata 2011 - 2015. |
S-51 Olsztyn - Olsztynek | Strona rządowa | właściwy krajowy program operacyjny na lata 2014 - 2020 | Przedsięwzięcie wpisane do Dl (poz. 17) do Strategii Rozwoju Transportu oraz ujęte w załączniku 5 PBDK na lata 2011 - 2015. |
Obwodnica Olsztyna w ciągu DK Nr 16 | Strona rządowa | właściwy krajowy program operacyjny na lata 2014 - 2020 | Przedsięwzięcie ujęte w załączniku 6 PBDK na lata 2011 - 2015. |
S-61 Ostrów Mazowiecka - obwodnica Augustowa - na terenie województwa warmińsko-mazurskiego | Strona rządowa | właściwy krajowy program operacyjny na lata 2014 - 2020 | Przedsięwzięcie wpisane do Dl do Strategii Rozwoju Transportu (poz. 14). Realizacja uzależniona od ujęcia w PBDK. |
Wzmacnianie potencjału gospodarczego stolicy województwa poprzez optymalizację jej układu drogowego | Strona samorządowa | właściwy krajowy program operacyjny na lata 2014 - 2020 | Realizacja inwestycji we właściwym krajowym programie operacyjnym na lata 2014 - 2020 jest uzależniona od wyników negocjacji z KE odnośnie do zakresu tego programu. Preferowane będą projekty stanowiące dojazd do węzłów S51. |
Budowa Obwodnicy Nowego Miasta Lubawskiego | Strona rządowa | właściwy krajowy program operacyjny na lata 2014 - 2020 | W przypadku projektów będących w kompetencji Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (dalej: GDDKiA) będzie istniała możliwość współfinansowania ze środków UE w ramach właściwego krajowego programu operacyjnego na lata 2014 - 2020 pod warunkiem spełnienia kryteriów wyboru projektów oraz ujęcia w PBDK. |
Budowa drogi krajowej DK 16 na odcinku Borki Wielkie- Mrągowo | Strona rządowa | Środki budżetu państwa/ inne | Warunkiem przygotowania i realizacji projektu jest dostępność środków. Zakres prac uzależniony od wyników prac dokumentacyjnych. |
Prace na linii kolejowej nr 219 na odcinku Ełk - Szczytno | Strona rządowa | właściwy krajowy program operacyjny na lata 2014 - 2020 | Przedsięwzięcie wpisane do Dl do Strategii Rozwoju Transportu na liście projektów kolejowych o znaczeniu makroregionalnym (poz. 8). Realizacja inwestycji we właściwym krajowym programie operacyjnym na lata 2014 - 2020 jest uzależniona od wyników negocjacji z KE odnośnie do zakresu tego programu. |
Prace na linii kolejowej nr 216 na odcinku Działdowo - Olsztyn | Strona rządowa | właściwy krajowy program operacyjny na lata 2014 - 2020 | Przedsięwzięcie wpisane do Dl do Strategii Rozwoju Transportu na liście projektów kolejowych o znaczeniu makroregionalnym (poz. 7). Realizacja inwestycji we właściwym krajowym programie operacyjnym na lata 2014 - 2020 uzależniona jest od wyników negocjacji z KE odnośnie do zakresu tego programu. |
Prace na linii kolejowej nr 38 na odcinku Ełk - Korsze wraz z elektryfikacją | Strona rządowa | właściwy krajowy program operacyjny na lata 2014 - 2020 | Przedsięwzięcie wpisane do Dl do Strategii Rozwoju Transportu na liście projektów kolejowych o znaczeniu krajowym (poz. 31). |
Rewitalizacja linii kolejowej nr 221 Gutkowo - Braniewo | Strona rządowa | RPO | Projekt został zaakceptowany przez samorząd wojewódzki do realizacji w ramach RPO. |
Kompleksowe przedsięwzięcia z zakresu zrównoważonej mobilności miejskiej/ekologicznego transportu | Strona rządowa/ Strona samorządowa | właściwy krajowy program operacyjny na lata 2014 - 2020/ RPO /środki jednostek samorządu terytorialnego |
Przedsięwzięcia będą realizowane przez projekty wynikające ze Strategii ZIT dla miasta wojewódzkiego i obszarów powiązanych z nim funkcjonalnie (w opracowaniu). Projekty wyłonione zostaną w trybie ustawy wdrożeniowej: * uzgodnione pomiędzy Związkiem ZIT, Samorządem Województwa a ministrem właściwym do spraw rozwoju regionalnego na podstawie opracowanej Strategii ZIT, * pozytywnie zaopiniowane przez Instytucję Zarządzającą (dalej: IZ) RPO oraz IZ właściwego krajowego programu operacyjnego na lata 2014 - 2020, * projekt jest przygotowany, a wniosek o dofinansowanie został złożony w terminie wskazanym przez właściwą IZ, * zakres rzeczowy projektu i wartość dofinansowania ustalone na podstawie prac nad Strategią ZIT, * w zależności od dostępności alokacji. |
Wsparcie działań z zakresu efektywności energetycznej zgodnie z podziałem interwencji pomiędzy programami krajowymi i regionalnymi | Strona rządowa/ Strona samorządowa | właściwy krajowy program operacyjny na lata 2014 - 2020/ RPO /środki jednostek samorządu terytorialnego |
Przedsięwzięcia będą realizowane przez projekty wynikające ze Strategii ZIT dla miasta wojewódzkiego i obszarów powiązanych z nim funkcjonalnie (w opracowaniu). Projekty wyłonione zostaną w trybie ustawy wdrożeniowej: * uzgodnione pomiędzy Związkiem ZIT, Samorządem Województwa a ministrem właściwym do spraw rozwoju regionalnego na podstawie opracowanej Strategii ZIT, * pozytywnie zaopiniowane przez IZ RPO oraz IZ właściwego krajowego programu operacyjnego na lata 2014-2020, * projekt jest przygotowany, a wniosek o dofinansowanie został złożony w terminie wskazanym przez właściwą IZ, * zakres rzeczowy projektu i wartość dofinansowania ustalone na podstawie prac nad Strategią ZIT, * w zależności od dostępności alokacji. |
Wsparcie selektywne przedsięwzięć dotyczących sieci ciepłowniczych i chłodniczych | Strona rządowa / Strona samorządowa | właściwy krajowy program operacyjny na lata 2014 - 2020/ RPO / środki jednostek samorządu terytorialnego |
Przedsięwzięcia będą realizowane przez projekty wynikające ze Strategii ZIT dla miasta wojewódzkiego i obszarów powiązanych z nim funkcjonalnie (w opracowaniu). Projekty wyłonione zostaną w trybie ustawy wdrożeniowej: * uzgodnione pomiędzy Związkiem ZIT, Samorządem Województwa a ministrem właściwym do spraw rozwoju regionalnego na podstawie opracowanej Strategii ZIT, * pozytywnie zaopiniowane przez IZ RPO oraz IZ właściwego krajowego programu operacyjnego na lata 2014-2020, * projekt jest przygotowany, a wniosek o dofinansowanie został złożony w terminie wskazanym przez właściwą IZ, * zakres rzeczowy projektu i wartość dofinansowania ustalone na podstawie prac nad Strategią ZIT, * w zależności od dostępności alokacji. |
Przebudowa wejścia do portu morskiego w Elblągu | Strona rządowa | właściwy krajowy program operacyjny na lata 2014 - 2020 | Przedsięwzięcie wpisane do Dl (poz. 26) do Strategii Rozwoju Transportu. Możliwość realizacji uzależniona od wyników negocjacji właściwego krajowego programu operacyjnego na lata 2014 - 2020. |
Przedsięwzięcia dotyczące realizacji RANB w województwie warmińsko-mazurskim | Strona rządowa | właściwy krajowy program operacyjny na lata 2014 - 2020, środki własne beneficjenta |
Strona rządowa w ramach realizacji właściwego krajowego programu operacyjnego na lata 2014 - 2020 dedykuje środki z przeznaczeniem na projekty realizowane w ramach regionalnych agend naukowo-badawczych. Strona samorządowa może zgłosić propozycję regionalnej agendy naukowo-badawczej, samodzielnie lub wspólnie z innymi województwami, w ramach której będą realizowane projekty badawcze we właściwym krajowym programie operacyjnym na lata 2014 - 2020. Strona rządowa dokona wyboru regionalnych agend naukowo-badawczych spośród propozycji zgłoszonych w tym zakresie przez zarządy województw. W ramach wybranych przez Stronę rządową regionalnych agend naukowo-badawczych, w ramach właściwego krajowego programu operacyjnego na lata 2014 - 2020 w trybie konkursowym wyłaniane będą projekty badawcze, w których liderem (koordynatorem) będzie podmiot z województwa objętego regionalną agendą naukowo-badawczą. |
Budowa Szpitalnego Oddziału Ratunkowego w Powiatowym Zespole Opieki Zdrowotnej w Ostródzie S.A. | Strona rządowa/ samorządowa | właściwy krajowy program operacyjny na lata 2014 - 2020 | Przedsięwzięcie proponowane na listę projektów strategicznych z zakresu zdrowia do realizacji w ramach właściwego krajowego programu operacyjnego na lata 2014 - 2020. Realizacja uzależniona od ostatecznego kształtu tego programu w wyniku negocjacji z KE. |
Sieci energetyczne w województwie warmińsko-mazurskim | Strona rządowa | właściwy krajowy program operacyjny na lata 2014 - 2020 | Przedsięwzięcie możliwe do realizacji w ramach poszczególnych projektów objętych Project pipeline dla sektora energetyki. Realizacja projektów z Project pipeline uzależniona od ostatecznego wyniku prac nad dokumentem, wyniku negocjacji z KE i finalizacji prac nad właściwym krajowym programem operacyjnym na lata 2014 - 2020 oraz dostępności środków i ostatecznej decyzji inwestora o realizacji projektu. Projekt postulowany przez stronę samorządową "Rozbudowa stacji 400/220/110 kV - Olsztyn/Mątki" wstępnie zamieszczony w Project pipeline. |
Termomodernizacja państwowych placówek szkolnictwa artystycznego w województwie warmińsko-mazurskim | Strona rządowa | właściwy krajowy program operacyjny na lata 2014 - 2020/ środki budżetu państwa | Projekt wieloletni realizowany przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego (dalej: MKiDN). |
Kompleksowa rewitalizacja społeczna, fizyczna, gospodarcza i środowiskowa miast województwa objętych siecią Cittaslow. |
Strona samorządowa | RPO | Przedsięwzięcie przewidziane do RPO. Możliwość zaangażowania środków krajowych budżetu państwa na współfinansowanie projektu w ramach narodowego planu rewitalizacji będzie przedmiotem dalszych ustaleń na etapie aktualizacji Kontraktu. |
Nazwa przedsięwzięcia | Właściwość Stron (Strona rządowa /Strona samorządowa) | Przewidywane źródło finansowania | Warunki realizacji przedsięwzięcia |
Budowa obwodnicy Dobrego Miasta w ciągu DK51 | Strona rządowa | właściwy krajowy program operacyjny na lata 2014 - 2020 |
W przypadku projektów będących w kompetencji GDDKiA będzie istniała możliwość współfinansowania ze środków UE w ramach właściwego krajowego programu operacyjnego na lata 2014 - 2020 pod warunkiem spełnienia kryteriów wyboru projektów oraz ujęcia w PBDK. W zakresie dróg krajowych będzie istniała możliwość ubiegania się o środki UE w trybie konkursowym dla miast na prawach powiatu w ramach właściwego krajowego programu operacyjnego na lata 2014 - 2020. |
Budowa mostów na rzece Elbląg i Kanale Jagiellońskim wraz z układem komunikacyjnym | Strona samorządowa | właściwy krajowy program operacyjny na lata 2014 - 2020 | Przedsięwzięcie wpisane do Dl (poz. 47) do Strategii Rozwoju Transportu na liście projektów morskich. Realizacja uzależniona od dostępności środków. |
Przebudowa drogi krajowej DK 53 Leleszki - Jęcznik do parametrów 2+1 | Strona rządowa | Środki budżetu państwa/ inne | Możliwość realizacji inwestycji uzależniona od dostępności środków oraz ujęcia w PBDK. |
Budowa drogi krajowej DK 16 na odcinku Mrągowo - Orzysz - Ełk (z wyłączeniem obwodnicy Ełku) | Strona rządowa | Środki budżetu państwa/ inne | Warunkiem przygotowania i realizacji projektu jest dostępność środków. Zakres prac uzależniony od wyników prac dokumentacyjnych. |
Kolejowe przedsięwzięcia multilokalizacyjne służące poprawie bezpieczeństwa na newralgicznych skrzyżowaniach linii kolejowych z drogami w województwie warmińsko-mazurskim | Strona rządowa | właściwy krajowy program operacyjny na lata 2014 - 2020/ środki budżetu państwa /środki jednostek samorządu terytorialnego | Projekt multilokalizacyjny przewidziany w opisie projektu Dl, bez wskazania lokalizacji inwestycji w poszczególnych województwach. Zarządca zobowiązuje się do analizy możliwości realizacji inwestycji infrastruktury kolejowej, służących poprawie bezpieczeństwa na newralgicznych skrzyżowaniach linii kolejowych z drogami w województwie warmińsko-mazurskim. |
Rewitalizacja linii kolejowej nr 353 na odcinku Iława - Korsze | Strona rządowa | Środki budżetu państwa / inne | Projekt rewitalizacji linii kolejowej nr 353 nie znajduje się w Dl. Możliwość dofinansowania ze środków krajowych, pod warunkiem przyjęcia tego projektu w WPIK przez Radę Ministrów. |
Prace na linii kolejowej E-75 na odcinku Białystok - Suwałki -Trakiszki (granica państwa) | Strona rządowa | Connecting Europę Facility (dalej: CEF)/środki krajowe | Strona rządowa dołoży starań, aby złożyć projekt w konkursie CEF w 2016 r. |
Budowa obrotnicy dla statków w Elblągu | Strona samorządowa | właściwy krajowy program operacyjny na lata 2014 - 2020 | Przedsięwzięcie wpisane do Dl (poz. 39) do Strategii Rozwoju Transportu na liście projektów morskich. Realizacja uzależniona od dostępności środków. |
Budowa bocznicy kolejowej i terminalu Nr 2 w Elblągu | Strona samorządowa | właściwy krajowy program operacyjny na lata 2014 - 2020 | Przedsięwzięcie wpisane do Dl (poz. 46) do Strategii Rozwoju Transportu na liście projektów morskich. Realizacja uzależniona od dostępności środków. |
Budowa nowego nabrzeża przy ul. Radomskiej przedłużenie terminala składowo-przeładunkowego | Strona samorządowa | właściwy krajowy program operacyjny na lata 2014 - 2020 | Przedsięwzięcie wpisane do Dl (poz. 50) do Strategii Rozwoju Transportu na liście projektów morskich. Realizacja uzależniona od dostępności środków. |
Budowa i przebudowa infrastruktury związanej z rozwojem funkcji gospodarczych na szlakach wodnych Wielkich Jezior Mazurskich wraz z budową śluzy "Guzianka II" i remontem śluzy "Guzianka 1" | Strona samorządowa | RPO | Projekt przewidziany do realizacji w ramach RPO. Wymaga dalszych ustaleń po stronie rządowej w zakresie możliwości zapewnienia wkładu krajowego z budżetu państwa na etapie aktualizacji Kontraktu. |
Centrum Badań Środowiska i Innowacyjnych Technologii Żywności dla Jakości Życia: Konsorcjum Badań Środowiska i Innowacyjnych Technologii Żywności dla Jakości Życia EnFoodLife (komponent 1)-Instytut Rozrodu Zwierząt i Badań Żywności Polskiej Akademii Nauk | Strona rządowa | właściwy krajowy program operacyjny na lata 2014 - 2020 (ew. RPO) | Przedsięwzięcie ujęte na PMDIB. Możliwy do realizacji z RPO, jeśli zgodny tym z programem i inteligentnymi specjalizacjami. |
Centrum Badań Środowiska i Innowacyjnych Technologii Żywności dla Jakości Życia: Konsorcjum Badań Środowiska i Innowacyjnych Technologii Żywności dla Jakości Życia EnFoodLife (komponent 2) Uniwersytet Warmińsko-Mazurski | Strona rządowa | właściwy krajowy program operacyjny na lata 2014 - 2020 w trybie konkursowym | Przedsięwzięcie ujęte na PMDIB. |
Innowacyjność technologii żywności wysokiej jakości | Strona samorządowa | RPO |
Projekt wstępnie rekomendowany do RPO. Finalne uzgodnienie projektu do realizacji jest uzależnione od oceny Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego (dalej: MNiSW) oraz Narodowego Centrum Badań i Rozwoju (dalej: NCBR) zgodnie z aktualną fiszką (wg formularzy, które zostały przekazane przez Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju w dniu 4 września 2014 r.). Warunkiem jest pozytywna weryfikacja fiszki szczególnie w zakresie źródeł finansowania projektu, wkładu własnego oraz zapewnienia trwałości finansowania po zakończeniu projektu. Realizacja będzie również zależała od zgodności z programem regionalnym i regionalnymi inteligentnymi specjalizacjami. |
Centrum Medyczne i Przyrodolecznicze - centrum naukowe medycyny eksperymentalnej | Strona samorządowa | RPO | Projekt wstępnie rekomendowany do RPO. Finalne uzgodnienie projektu do realizacji jest uzależnione od oceny MNiSW oraz NCBR zgodnie z aktualną fiszką (wg formularzy, które zostały przekazane przez Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju w dniu 4 września 2014 r.). Warunkiem jest pozytywna weryfikacja fiszki szczególnie w zakresie źródeł finansowania projektu, wkładu własnego oraz zapewnienia trwałości finansowania po zakończeniu projektu. Realizacja będzie również zależała od zgodności z programem regionalnym i regionalnymi inteligentnymi specjalizacjami. |
Inteligentne technologie w ochronie środowiska | Strona samorządowa | RPO | Projekt wstępnie rekomendowany do RPO. Finalne uzgodnienie projektu do realizacji jest uzależnione od oceny MNiSW oraz NCBR zgodnie z aktualną fiszką (wg formularzy, które zostały przekazane przez Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju w dniu 4 września 2014 r.). Warunkiem jest pozytywna weryfikacja fiszki szczególnie w zakresie źródeł finansowania projektu, wkładu własnego oraz zapewnienia trwałości finansowania po zakończeniu projektu. Realizacja będzie również zależała od zgodności z programem regionalnym i regionalnymi inteligentnymi specjalizacjami. |
Centrum medyczne i przyrodolecznicze | Strona samorządowa | Możliwości finansowania w tym określenie potencjalnych źródeł będą przedmiotem dalszej analizy po zakończeniu negocjacji programów operacyjnych | Projekt do dalszej analizy przez Ministerstwo Zdrowia pod kątem możliwości dofinasowania proponowanego zakresu z programów krajowych będących w dyspozycji Ministra Zdrowia. |
Budowa elektrociepłowni Olsztyn | Strona rządowa | Środki Programu Polskie Inwestycje Rozwojowe | Przedsięwzięcie możliwe do objęcia Programem Polskie Inwestycje Rozwojowe. Przedsięwzięcie na etapie szczegółowych analiz. |
Rozwój szkolnictwa wyższego uwzględniającego potrzeby regionalne | Strona rządowa | właściwy krajowy program operacyjny na lata 2014 - 2020 |
Strona rządowa w ramach realizacji działań w obszarze szkolnictwa wyższego w ramach właściwego krajowego programu operacyjnego na lata 2014 - 2020 dedykuje środki z przeznaczeniem na działania uwzględniające specyfikę regionalną. Przedsięwzięcia odzwierciedlające specyficzne potrzeby regionalne (wynikające z regionalnych inteligentnych specjalizacji) będą wyłaniane w trybie konkursowym w ramach właściwego krajowego programu operacyjnego na lata 2014-2020, zapewniającym konkurencyjność międzyregionalną, z zastosowaniem mechanizmu preselekcji projektów na poziomie regionalnym. Szczegółowe zasady i sposób zastosowania ww. mechanizmu zostaną zatwierdzone przez komitet monitorujący właściwy krajowy program operacyjny na lata 2014 - 2020. |
Realizacja programu rozwojowego dla uczelni medycznych uczestniczących w procesie praktycznego kształcenia studentów, w tym tworzenie centrów symulacji medycznej | Strona rządowa | właściwy krajowy program operacyjny na lata 2014 - 2020 | Realizacja przedsięwzięcia będzie zależała od negocjacji właściwego krajowego programu operacyjnego na lata 2014 - 2020 z KE, ostatecznego kształtu programu oraz dostępnej alokacji. |
Rewitalizacja zamku Kapituły Warmińskiej w Olsztynie - II etap | Strona rządowa/ samorządowa | Możliwości finansowania w tym określenie potencjalnych źródeł będą przedmiotem dalszej analizy po zakończeniu negocjacji programów operacyjnych | Przedsięwzięcie wstępnie rekomendowane przez MKiDN do realizacji. Zakres i szczegóły realizacji do uzgodnienia z MKiDN. Możliwość finansowania ze środków UE uzależniona od wyników negocjacji z KE. |
Pomnik historii "Frombork - zespół katedralny" - konserwacja i restauracja XIV-wiecznego zespołu obronnego i katedralnego (lub wybranych obiektów) wraz z dostosowaniem do potrzeb osób niepełnosprawnych | Strona rządowa/ samorządowa | Możliwości finansowania w tym określenie potencjalnych źródeł będą przedmiotem dalszej analizy po zakończeniu negocjacji programów operacyjnych | Przedsięwzięcie wstępnie rekomendowane przez MKiDN do realizacji. Zakres i szczegóły realizacji do uzgodnienia z MKiDN. Możliwość finansowania ze środków UE uzależniona od wyników negocjacji z KE. |
Konserwacja i restauracja XIV-wiecznego zamku w Lidzbarku Warmińskim - perła architektury gotyckiej w Polsce - III etap | Strona samorządowa | Możliwości finansowania w tym określenie potencjalnych źródeł będą przedmiotem dalszej analizy po zakończeniu negocjacji programów operacyjnych | Możliwości finansowania w tym określenie potencjalnych źródeł będą przedmiotem dalszej analizy po zakończeniu negocjacji programów operacyjnych. |
Rozbudowa i przebudowa oraz remont Teatru im. Sewruka oraz CSE Światowid w Elblągu | Strona samorządowa | Możliwości finansowania w tym określenie potencjalnych źródeł będą przedmiotem dalszej analizy po zakończeniu negocjacji programów operacyjnych | Możliwości finansowania w tym określenie potencjalnych źródeł będą przedmiotem dalszej analizy po zakończeniu negocjacji programów operacyjnych. |
Remont i modernizacja stadionu lekkoatletycznego w Olsztynie Kortowo | Strona rządowa | Środki Funduszu Rozwoju Kultury Fizycznej |
Przedsięwzięcie potencjalnie możliwe do dofinansowania w części zakresu rzeczowego ze środków Funduszu Rozwoju Kultury Fizycznej w procedurze konkursowej. Możliwość realizacji przedsięwzięcia w ramach Programu inwestycji o szczególnym znaczeniu dla sportu uzależniona jest od wyniku postępowania konkursowego dokonanego przez Ministra Sportu i Turystyki na podstawie rekomendacji Komisji do spraw inwestycji o szczególnym znaczeniu dla sportu. Kluczowymi kryteriami oceny projektu będzie ocena merytorycznej zasadności realizacji zadania pod względem faktycznych potrzeb w zakresie ilości, wielkości i rozmieszczenia terytorialnego bazy dla danych sportów, w oparciu o rekomendacje i opinie polskich związków sportowych, stopnia przygotowania zadania do realizacji, stanu technicznego i funkcjonalnego zadania oraz - z uwagi na skalę przedsięwzięcia (bardzo szeroki zakres rzeczowo-finansowy) - dostępność środków w Programie. |
Budowa i Wyposażenie Centrum Nauki InnoPolice w Szczytnie | Strona samorządowa | RPO | Realizacja uzależniona od negocjacji z KE, ostatecznego kształtu RPO oraz dostępności alokacji. Realizacja wymaga uzgodnienia z MSW. Konieczność dalszej analizy pod kątem możliwości zapewnienia wkładu z budżetu państwa. |
Infrastruktura dydaktyczno-badawcza dostosowana do "smart specialisation" w zakresie drzewnictwa | Strona samorządowa | RPO | Realizacja uzależniona od negocjacji z KE, ostatecznego kształtu RPO oraz dostępności alokacji. Konieczność dalszej analizy pod kątem możliwości zapewnienia wkładu z budżetu państwa. |
Ochrona jezior poprzez stworzenie systemów kanalizacji deszczowej w miejscowościach: Mrągowo, Giżycko, Pisz, Węgorzewo, Orzysz, Mikołajki i Ryn | Strona samorządowa | właściwy krajowy program operacyjny na lata 2014- 2020/ środki jednostek samorządu terytorialnego | Możliwość ubiegania się o finansowanie ze środków właściwego krajowego programu operacyjnego na lata 2014 - 2020 (tryb konkursowy), w zależności od wyników negocjacji z KE możliwości dopuszczenia na zasadzie wyjątku projektu Ochrona jezior poprzez stworzenie systemów kanalizacji deszczowej w miejscowościach: Mrągowo, Giżycko, Pisz, Węgorzewo, Orzysz, Mikołajki, Ryn (projekt dotyczy obszaru funkcjonalnego Wielkich Jezior Mazurskich). Projekt będzie musiał być zgodny z kryteriami właściwego krajowego programu operacyjnego na lata 2014 - 2020. |
Realizacja II etapu Programu Kompleksowe zabezpieczenie przeciwpowodziowe Żuław do roku 2030 | Strona samorządowa / Strona rządowa | właściwy krajowy program operacyjny na lata 2014 - 2020 / inne | Możliwość realizacji przedsięwzięcia uwarunkowana art. 5 ust. 2 pkt 4 Kontraktu w zakresie projektów przeciwpowodziowych oraz ostatecznymi wynikami negocjacji programów operacyjnych, a także uzależniona od dostępności środków. |
[Zakres i tryb sprawozdawczości z realizacji Kontraktu w zakresie celów i przedsięwzięć priorytetowych]
[Sposób wykonywania przez Ministra monitoringu i kontroli realizacji Kontraktu w zakresie celów rozwojowych i przedsięwzięć priorytetowych]
[Sposób i warunki weryfikacji realizacji przedsięwzięć priorytetowych]
- co najmniej raz w roku, na podstawie danych zawartych w informacjach, o których mowa w art. 7, lub informacjach pokontrolnych, o których mowa w art. 8 ust. 5.
ZMIANY KONTRAKTU ORAZ ROZWIĄZYWANIE SPORÓW
[Warunki zmiany Kontraktu]
[Warunki i sposób rozwiązania Kontraktu]
[Klauzula salwatoryjna]
Jeżeli którekolwiek z postanowień Kontraktu zostanie uznane za nieważne, niezgodne z prawem lub niewykonalne, pozostałe postanowienia pozostają w mocy, a Strony zobowiązują się do dokonania odpowiednich zmian w Kontrakcie.
[Rozwiązywanie sporów]
[Postanowienia końcowe]
[Wejście w życie]
Kontrakt wchodzi w życie z dniem podpisania przez drugą Stronę.
Minister: Marszałek Województwa /
Członek Zarządu Województwa:
____________________________ _____________________________
Członek Zarządu Województwa:
_____________________________
Wzór szczegółowej informacji dotyczącej przedsięwzięć priorytetowych określonych w art. 6.
..............
2. Podmiot odpowiedzialny za realizację przedsięwzięcia
..............
3. Opis przedsięwzięcia w kontekście proponowanych celów
..............
4. Obszar tematyczny realizacji przedsięwzięcia
..............
5. Obszar realizacji przedsięwzięcia (wskazać właściwe OSI, jeśli przedsięwzięcie je obejmuje)
..............
6. Miejsce realizacji przedsięwzięcia
..............
7. Stan zaawansowania prac przygotowawczych/realizacji
..............
8. Orientacyjny całkowity koszt realizacji przedsięwzięcia
..............
9. Źródła finansowania przedsięwzięcia
Ogółem (w zł) |
w tym: | |||||||||||||
2015 r. | 2016 r. | 2017 r. | ||||||||||||
Źródło finansowania A | Źródło finansowania B | Źródło finansowania C | ||||||||||||
10. Harmonogram realizacji przedsięwzięcia
Elementy/Etapy |
Data rozpoczęcia (A) mm/rrrr |
Data ukończenia (B) mm/rrrr |
11. Oczekiwane produkty i rezultaty (wskazanie mierzalnych wskaźników i określenie ich wartości bazowej oraz docelowej)
Wskaźnik produktu/rezultatu | Wartość bazowa | Oczekiwana wartość docelowa |
12. Ewentualne przedsięwzięcia komplementarne
Informacje dotyczące przedsięwzięć priorytetowych określonych w art. 6.
W ciągu pierwszych 5 miesięcy obowiązywania mechanizmu konsultacji społecznych projektów ustaw udział w nich wzięły 24 323 osoby. Najpopularniejszym projektem w konsultacjach była nowelizacja ustawy o broni i amunicji. W jego konsultacjach głos zabrało 8298 osób. Podczas pierwszych 14 miesięcy X kadencji Sejmu RP (2023–2024) jedynie 17 proc. uchwalonych ustaw zainicjowali posłowie. Aż 4 uchwalone ustawy miały źródła w projektach obywatelskich w ciągu 14 miesięcy Sejmu X kadencji – to najważniejsze skutki reformy Regulaminu Sejmu z 26 lipca 2024 r.
Grażyna J. Leśniak 24.04.2025Senat bez poprawek przyjął w środę ustawę, która obniża składkę zdrowotną dla przedsiębiorców. Zmiana, która wejdzie w życie 1 stycznia 2026 roku, ma kosztować budżet państwa 4,6 mld zł. Według szacunków Ministerstwo Finansów na reformie ma skorzystać około 2,5 mln przedsiębiorców. Teraz ustawa trafi do prezydenta Andrzaja Dudy.
Grażyna J. Leśniak 23.04.2025Rada Ministrów przyjęła we wtorek, 22 kwietnia, projekt ustawy o zmianie ustawy – Prawo geologiczne i górnicze, przedłożony przez minister przemysłu. Chodzi o wyznaczenie podmiotu, który będzie odpowiedzialny za monitorowanie i egzekwowanie przepisów w tej sprawie. Nowe regulacje dotyczą m.in. dokładności pomiarów, monitorowania oraz raportowania emisji metanu.
Krzysztof Koślicki 22.04.2025Na wtorkowym posiedzeniu rząd przyjął przepisy zmieniające rozporządzenie w sprawie zakazu stosowania materiału siewnego odmian kukurydzy MON 810, przedłożone przez ministra rolnictwa i rozwoju wsi. Celem nowelizacji jest aktualizacja listy odmian genetycznie zmodyfikowanej kukurydzy, tak aby zakazać stosowania w Polsce upraw, które znajdują się w swobodnym obrocie na terytorium 10 państw Unii Europejskiej.
Krzysztof Koślicki 22.04.2025Od 18 kwietnia policja oraz żandarmeria wojskowa będą mogły karać tych, którzy bez zezwolenia m.in. fotografują i filmują szczególnie ważne dla bezpieczeństwa lub obronności państwa obiekty resortu obrony narodowej, obiekty infrastruktury krytycznej oraz ruchomości. Obiekty te zostaną specjalnie oznaczone.
Robert Horbaczewski 17.04.2025Kompleksową modernizację instytucji polskiego rynku pracy poprzez udoskonalenie funkcjonowania publicznych służb zatrudnienia oraz form aktywizacji zawodowej i podnoszenia umiejętności kadr gospodarki przewiduje podpisana w czwartek przez prezydenta Andrzeja Dudę ustawa z dnia 20 marca 2025 r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia. Ustawa, co do zasady, wejdzie w życie pierwszego dnia miesiąca następującego po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.
Grażyna J. Leśniak 11.04.2025Identyfikator: | M.P.2014.1070 |
Rodzaj: | Uchwała |
Tytuł: | Zatwierdzenie Kontraktu Terytorialnego dla Województwa Warmińsko-Mazurskiego. |
Data aktu: | 04/11/2014 |
Data ogłoszenia: | 14/11/2014 |
Data wejścia w życie: | 04/11/2014 |