Określenie wzoru publicznie dostępnego wykazu danych o dokumentach zawierających informacje o środowisku i jego ochronie.

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA ŚRODOWISKA1)
z dnia 17 czerwca 2003 r.
w sprawie określenia wzoru publicznie dostępnego wykazu danych o dokumentach zawierających informacje o środowisku i jego ochronie

Na podstawie art. 19 ust. 8 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. - Prawo ochrony środowiska (Dz. U. Nr 62, poz. 627, z późn. zm.2)) zarządza się, co następuje:
§  1. 
1. 
Ustala się wzór publicznie dostępnego wykazu danych o dokumentach zawierających informacje o środowisku i jego ochronie, zwanego dalej "wykazem".
2. 
Wykaz składa się:
1)
z kart informacyjnych zawierających dane umożliwiające wyszukiwanie i udostępnianie dokumentów;
2)
ze spisów kart informacyjnych.
3. 
Wzór kart informacyjnych stanowi załącznik do rozporządzenia.
§  2. 
1. 
Dla każdego dokumentu, o którym dane zamieszczane są w wykazie obowiązkowo, prowadzona jest karta informacyjna według wzoru dla danej kategorii dokumentu określonego w załączniku do rozporządzenia - formularze A-H.
2. 
Dla dokumentów, o których dane można umieszczać w wykazie, karty informacyjne prowadzi się według wzoru ustalonego w załączniku do rozporządzenia - formularz I.
3. 
Dla kart informacyjnych w każdej kategorii dokumentów jest prowadzony spis kart informacyjnych zawierający numer kolejny karty, nazwę i zakres przedmiotowy dokumentu oraz dane podmiotu, którego dokument dotyczy.
§  3. 
Wykaz może być prowadzony w formie komputerowej bazy danych.
§  4. 
1. 
W wykazie można dokonywać poprawek wyłącznie przez skreślenie, z utrzymaniem czytelności skreślonych wyrażeń lub liczb, wpisanie poprawionej treści i daty poprawki oraz złożenie czytelnego podpisu osoby dokonującej poprawki.
2. 
W przypadku wykazu prowadzonego w formie komputerowej bazy danych podpis osoby dokonującej poprawki zastępuje się wpisaniem jej imienia i nazwiska.
§  5. 
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 1 lipca 2003 r.3)
______

1) Minister Środowiska kieruje działem administracji rządowej - środowisko, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 20 czerwca 2002 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Środowiska (Dz. U. Nr 85, poz. 766).

2) Zmiany wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2001 r. Nr 115, poz. 1229, z 2002 r. Nr 74, poz. 676, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271 i Nr 233, poz. 1957 oraz z 2003 r. Nr 46, poz. 392 i Nr 80, poz. 717 i 721.

3) w związku z art. 4 ust. 1 ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o wprowadzeniu ustawy - Prawo ochrony środowiska, ustawy o odpadach oraz o zmianie niektórych ustaw (Dz. U. Nr 100, poz. 1085, z 2002 r. Nr 143, poz. 1196 oraz z 2003 r. Nr 7, poz. 78) z dniem 30 czerwca 2003 r. traci moc rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 20 lutego 2001 r. w sprawie określenia wzoru publicznie dostępnego wykazu danych o dokumentach zawierających informacje o środowisku i jego ochronie (Dz. U. Nr 15, poz. 164).

ZAŁĄCZNIK

WZÓR

PUBLICZNIE DOSTĘPNY WYKAZ DANYCH O DOKUMENTACH ZAWIERAJĄCYCH INFORMACJE O ŚRODOWISKU I JEGO OCHRONIE

Formularz A - karta informacyjna dla:

- wniosków o wydanie decyzji,

- wniosków o udzielenie wskazań lokalizacyjnych,

- wniosków o ustalenie programu dostosowawczego

Lp. Wniosek o wydanie decyzji, wniosek o udzielenie wskazań lokalizacyjnych, wniosek o ustalenie programu dostosowawczego
1 Numer wpisu
2 Zakres przedmiotowy wniosku
3 Znak sprawy
4 Data złożenia
5 Dane wnioskodawcy (imię i nazwisko lub nazwa jednostki organizacyjnej, siedziba, adres, REGON)
6 Wyszczególnienie załączników do wniosku
7 Nazwa organu - adresata wniosku
8 Miejsce przechowywania (nazwa instytucji, nazwa komórki organizacyjnej, numer pokoju, numer telefonu kontaktowego)
9 Informacja o sposobie zakończenia postępowania (numer wpisu w wykazie decyzji lub postanowień)
10 Zastrzeżenia dotyczące udostępniania informacji
11 Numery innych kart w wykazie, dotyczących wnioskodawcy
12 Uwagi

Formularz B - karta informacyjna dla:

- decyzji i postanowień,

- wskazań lokalizacyjnych

Lp. Decyzje i postanowienia, wskazania lokalizacyjne
1 Numer wpisu
2 Zakres przedmiotowy decyzji/postanowienia*
3 Znak sprawy
4 Data wydania
5 Nazwa organu, który wydał decyzję/postanowienie*
6 Nazwa podmiotu, którego decyzja/postanowienie* dotyczy
7 Numer wpisu wniosku dotyczącego decyzji/postanowienia*
8 Miejsce przechowywania (nazwa instytucji, nazwa komórki organizacyjnej, numer pokoju, numer telefonu kontaktowego)
9 Informacja, czy decyzja/postanowienie* jest ostateczne oraz adnotacje o ewentualnym wstrzymaniu wykonania decyzji/postanowienia* lub o dokonanych w nich zmianach
10 Zastrzeżenia dotyczące udostępniania informacji
11 Numery innych kart dotyczących podmiotu, którego dotyczy decyzja/postanowienie*
12 Uwagi

* Niepotrzebne skreślić.

Formularz C - karta informacyjna dla projektów: polityk, strategii, planów lub programów

Lp. Projekty: polityk, strategii, planów lub programów
1 Numer wpisu
2 Nazwa projektu dokumentu
3 Zakres przedmiotowy dokumentu
4 Data sporządzenia projektu dokumentu
5 Organ przedkładający (opracowujący) projekt dokumentu
6 Organ zatwierdzający projekt dokumentu
7 Miejsce przechowywania (nazwa instytucji, nazwa komórki organizacyjnej, numer pokoju, numer telefonu kontaktowego)
8 Zastrzeżenia dotyczące udostępniania informacji
9 Numer karty informacyjnej sporządzonej dla zatwierdzonego dokumentu
10 Uwagi

Formularz D - karta informacyjna dla polityk, strategii, planów lub programów

Lp. Polityka, strategia, plan lub program
1 Numer wpisu
2 Nazwa dokumentu
3 Zakres przedmiotowy dokumentu
4 Data zatwierdzenia dokumentu
5 Organ przedkładający (opracowujący) dokument
6 Organ zatwierdzający dokument
7 Miejsce przechowywania (nazwa instytucji, nazwa komórki organizacyjnej, numer pokoju, numer telefonu kontaktowego)
8 Zastrzeżenia dotyczące udostępniania informacji
9 Numer karty informacyjnej sporządzonej dla projektu dokumentu
10 Informacja o zmianach wprowadzonych w dokumencie po jego zatwierdzeniu (m.in. data, zakres)
11 Uwagi

Formularz E - karta informacyjna dla:

- raportów oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko,

- analiz porealizacyjnych,

- przeglądów ekologicznych,

- raportów o bezpieczeństwie,

- dokumentacji mierniczo-geologicznej zlikwidowanych zakładów górniczych,

- informacji o wytwarzanych odpadach oraz o sposobach gospodarowania wytworzonymi odpadami,

- dokumentów sporządzanych na potrzeby ewidencji odpadów

Lp. Raport o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko, analiza porealizacyjna, przegląd ekologiczny, raport o bezpieczeństwie, dokumentacja mierniczo-geologiczna zlikwidowanych zakładów górniczych, informacja o wytwarzanych odpadach oraz o sposobach gospodarowania wytworzonymi odpadami, dokumenty sporządzane na potrzeby ewidencji odpadów
1 Numer wpisu
2 Nazwa dokumentu
3 Zakres przedmiotowy dokumentu
4 Data sporządzenia dokumentu
5 Zamawiający wykonanie dokumentu (w tym REGON)
6 Wykonawca dokumentu (w tym REGON)
7 Miejsce przechowywania (nazwa instytucji, nazwa komórki organizacyjnej, numer pokoju, numer telefonu kontaktowego)
8 Zastrzeżenia dotyczące udostępniania informacji
9 Numery innych kart w wykazie dotyczących podmiotu, który opracował dokument
10 Numery innych kart w wykazie dotyczących podmiotu, który zamówił wykonanie dokumentu
11 Uwagi

Formularz F - karta informacyjna dla:

- prognoz oddziaływania na środowisko,

- dokumentów zawierających informacje o przedsięwzięciu podejmowanym poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej, które może oddziaływać na środowisko na jej terytorium,

- opracowań ekofizjograficznych,

- rejestrów substancji niebezpiecznych,

- wyników prac badawczych i studialnych z zakresu ochrony środowiska,

- rejestrów poważnych awarii

Lp. Prognoza oddziaływania na środowisko, dokumenty zawierające informacje o przedsięwzięciu podejmowanym poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej, które może oddziaływać na środowisko na jej terytorium, opracowanie ekofizjograficzne, rejestr substancji niebezpiecznych, wyniki prac badawczych i studialnych z zakresu ochrony środowiska, rejestr poważnych awarii
1 Numer wpisu
2 Nazwa dokumentu
3 Zakres przedmiotowy dokumentu
4 Data sporządzenia dokumentu
5 Zamawiający wykonanie dokumentu
6 Wykonawca dokumentu
7 Miejsce przechowywania (nazwa instytucji, nazwa komórki organizacyjnej, numer pokoju, numer telefonu kontaktowego)
8 Zastrzeżenia dotyczące udostępniania informacji
9 Numery innych kart w wykazie dotyczących podmiotu, który opracował dokument
10 Numery innych kart w wykazie dotyczących podmiotu, który zamówił wykonanie dokumentu
11 Uwagi

Formularz G - karta informacyjna dla wykazów, zawierających informacje i dane o zakresie korzystania ze środowiska

Lp. Wykaz, zawierający informacje i dane o zakresie korzystania ze środowiska
1 Numer wpisu
2 Zakres przedmiotowy dokumentu
3 Podmiot korzystający ze środowiska, którego dokument dotyczy (imię i nazwisko lub nazwa jednostki organizacyjnej, siedziba, adres, REGON)
4 Okres, którego dokument dotyczy, i data złożenia wykazu
5 Informacja, czy wydano decyzję w trybie art. 288 ust.1 ustawy - Prawo ochrony środowiska
6 Miejsce przechowywania dokumentu (nazwa instytucji, nazwa komórki organizacyjnej, numer pokoju, numer telefonu kontaktowego)
7 Zastrzeżenia dotyczące udostępniania informacji
8 Numery innych kart w wykazie dotyczących jednostki organizacyjnej, której wykaz/informacja dotyczy
9 Uwagi

Formularz H - karta informacyjna dla zgłoszenia instalacji, z której emisja nie wymaga pozwolenia, a których eksploatacja wymaga zgłoszenia

Lp. Zgłoszenie instalacji, z której emisja nie wymaga pozwolenia, a których eksploatacja wymaga zgłoszenia
1 Numer wpisu
2 Zakres przedmiotowy zgłoszenia
3 Znak sprawy
4 Data zgłoszenia
5 Podmiot zgłaszający instalację (imię i nazwisko lub nazwa jednostki organizacyjnej, siedziba, adres, REGON)
6 Wyszczególnienie załączników do zgłoszenia instalacji
7 Miejsce przechowywania (nazwa instytucji, nazwa komórki organizacyjnej, numer pokoju, numer telefonu kontaktowego)
8 Zastrzeżenia dotyczące udostępniania informacji
9 Numery innych wpisów w wykazie dotyczących jednostki organizacyjnej zgłaszającej instalację
10 Uwagi

Formularz I - karta informacyjna dla innych dokumentów

Lp. Inne dokumenty
1 Numer i data wpisu
2 Dokument (np. jego nazwa)
3 Zakres przedmiotowy dokumentu
4 Data sporządzenia dokumentu
5 Zamawiający wykonanie dokumentu
6 Wykonawca dokumentu
7 Miejsce przechowywania (nazwa instytucji, nazwa komórki organizacyjnej, numer pokoju, numer telefonu kontaktowego)
8 Zastrzeżenia dotyczące udostępniania informacji
9 Uwagi

Zmiany w prawie

Lepsze prawo. W Sejmie odbyła się konferencja podsumowująca konsultacje społeczne projektów ustaw

W ciągu pierwszych 5 miesięcy obowiązywania mechanizmu konsultacji społecznych projektów ustaw udział w nich wzięły 24 323 osoby. Najpopularniejszym projektem w konsultacjach była nowelizacja ustawy o broni i amunicji. W jego konsultacjach głos zabrało 8298 osób. Podczas pierwszych 14 miesięcy X kadencji Sejmu RP (2023–2024) jedynie 17 proc. uchwalonych ustaw zainicjowali posłowie. Aż 4 uchwalone ustawy miały źródła w projektach obywatelskich w ciągu 14 miesięcy Sejmu X kadencji – to najważniejsze skutki reformy Regulaminu Sejmu z 26 lipca 2024 r.

Grażyna J. Leśniak 24.04.2025
Przedsiębiorcy zapłacą niższą składkę zdrowotną – Senat za ustawą

Senat bez poprawek przyjął w środę ustawę, która obniża składkę zdrowotną dla przedsiębiorców. Zmiana, która wejdzie w życie 1 stycznia 2026 roku, ma kosztować budżet państwa 4,6 mld zł. Według szacunków Ministerstwo Finansów na reformie ma skorzystać około 2,5 mln przedsiębiorców. Teraz ustawa trafi do prezydenta Andrzaja Dudy.

Grażyna J. Leśniak 23.04.2025
Rząd organizuje monitoring metanu

Rada Ministrów przyjęła we wtorek, 22 kwietnia, projekt ustawy o zmianie ustawy – Prawo geologiczne i górnicze, przedłożony przez minister przemysłu. Chodzi o wyznaczenie podmiotu, który będzie odpowiedzialny za monitorowanie i egzekwowanie przepisów w tej sprawie. Nowe regulacje dotyczą m.in. dokładności pomiarów, monitorowania oraz raportowania emisji metanu.

Krzysztof Koślicki 22.04.2025
Rząd zaktualizował wykaz zakazanej kukurydzy

Na wtorkowym posiedzeniu rząd przyjął przepisy zmieniające rozporządzenie w sprawie zakazu stosowania materiału siewnego odmian kukurydzy MON 810, przedłożone przez ministra rolnictwa i rozwoju wsi. Celem nowelizacji jest aktualizacja listy odmian genetycznie zmodyfikowanej kukurydzy, tak aby zakazać stosowania w Polsce upraw, które znajdują się w swobodnym obrocie na terytorium 10 państw Unii Europejskiej.

Krzysztof Koślicki 22.04.2025
Od 18 kwietnia fotografowanie obiektów obronnych i krytycznych tylko za zezwoleniem

Od 18 kwietnia policja oraz żandarmeria wojskowa będą mogły karać tych, którzy bez zezwolenia m.in. fotografują i filmują szczególnie ważne dla bezpieczeństwa lub obronności państwa obiekty resortu obrony narodowej, obiekty infrastruktury krytycznej oraz ruchomości. Obiekty te zostaną specjalnie oznaczone.

Robert Horbaczewski 17.04.2025
Prezydent podpisał ustawę o rynku pracy i służbach zatrudnienia

Kompleksową modernizację instytucji polskiego rynku pracy poprzez udoskonalenie funkcjonowania publicznych służb zatrudnienia oraz form aktywizacji zawodowej i podnoszenia umiejętności kadr gospodarki przewiduje podpisana w czwartek przez prezydenta Andrzeja Dudę ustawa z dnia 20 marca 2025 r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia. Ustawa, co do zasady, wejdzie w życie pierwszego dnia miesiąca następującego po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.

Grażyna J. Leśniak 11.04.2025
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.2003.110.1058

Rodzaj: Rozporządzenie
Tytuł: Określenie wzoru publicznie dostępnego wykazu danych o dokumentach zawierających informacje o środowisku i jego ochronie.
Data aktu: 17/06/2003
Data ogłoszenia: 27/06/2003
Data wejścia w życie: 01/07/2003