Rejestr prowadzony przez Główną Komisję Orzekającą w Sprawach o Naruszenie Dyscypliny Finansów Publicznych.

ROZPORZĄDZENIE
RADY MINISTRÓW
z dnia 5 lipca 2005 r.
w sprawie rejestru prowadzonego przez Główną Komisję Orzekającą w Sprawach o Naruszenie Dyscypliny Finansów Publicznych

Na podstawie art. 191 ust. 2 ustawy z dnia 17 grudnia 2004 r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (Dz. U. z 2013 r. poz. 168 oraz z 2012 r. poz. 1529) zarządza się, co następuje:
§  1. 
Rozporządzenie określa:
1)
wzór formularza zgłoszenia osoby podlegającej wpisowi do rejestru prowadzonego przez Główną Komisję Orzekającą w Sprawach o Naruszenie Dyscypliny Finansów Publicznych, zwaną dalej "Główną Komisją Orzekającą";
2)
sposób i tryb zasięgania informacji z rejestru prowadzonego przez Główną Komisję Orzekającą;
3)
wzór pisemnego zapytania o informacje z rejestru prowadzonego przez Główną Komisję Orzekającą oraz wzór odpowiedzi na to zapytanie.
§  2. 
Ilekroć w rozporządzeniu jest mowa o:
1)
ustawie - należy przez to rozumieć ustawę z dnia 17 grudnia 2004 r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych;
2)
przewodniczącym komisji orzekającej - należy przez to rozumieć przewodniczącego komisji orzekającej w sprawach o naruszenie dyscypliny finansów publicznych, o której mowa w art. 42 ust. 1 ustawy;
3)
Przewodniczącym Głównej Komisji Orzekającej - należy przez to rozumieć Przewodniczącego Głównej Komisji Orzekającej w Sprawach o Naruszenie Dyscypliny Finansów Publicznych, o której mowa w art. 42 ust. 2 ustawy;
4)
rejestrze - należy przez to rozumieć rejestr prowadzony przez Główną Komisję Orzekającą, o którym mowa w art. 188 ustawy.
§  3. 
1. 
Wzór formularza zgłoszenia osoby podlegającej wpisowi do rejestru stanowi załącznik nr 1 do rozporządzenia. Zgłoszenie osoby podlegającej wpisowi do rejestru przekazuje przewodniczący komisji orzekającej wraz z prawomocnym orzeczeniem, o którym mowa w art. 188 ustawy.
2. 
W przypadku wystąpienia niedających się usunąć rozbieżności między treścią orzeczenia a zgłoszeniem osoby podlegającej wpisowi do rejestru Przewodniczący Głównej Komisji Orzekającej zwraca je w celu usunięcia rozbieżności i ponownego przekazania zgłoszenia.
3. 
Orzeczenie o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych oraz formularz zgłoszenia osoby podlegającej wpisowi do rejestru Przewodniczący Głównej Komisji Orzekającej przechowuje do czasu usunięcia wpisu z rejestru.
§  4. 
1. 
Informacje zawarte w rejestrze udostępnia się wyłącznie osobom i podmiotom, wymienionym w art. 191 ust. 1 ustawy, na podstawie pisemnego zapytania.
2. 
Wzór pisemnego zapytania o informacje z rejestru oraz odpowiedzi na to zapytanie stanowi załącznik nr 2 do rozporządzenia.
3. 
Zapytanie składa się w dwóch egzemplarzach.
4. 
Zapytanie przesyła się pocztą jako przesyłkę poleconą albo przekazuje Przewodniczącemu Głównej Komisji Orzekającej przez składającego zapytanie lub osobę przez niego upoważnioną.
§  5. 
1. 
Odpowiedzi na zapytanie kierowane do rejestru udziela się nie później niż w terminie 21 dni od dnia, w którym zapytanie wpłynęło do Przewodniczącego Głównej Komisji Orzekającej, z zastrzeżeniem § 7 ust. 2.
2. 
W przypadku stwierdzenia, że zawarte w zapytaniu dane osoby, której ono dotyczy, są niepełne lub zawierają błąd. Przewodniczący Głównej Komisji Orzekającej zwraca się do składającego zapytanie o jego uzupełnienie. Termin udzielenia odpowiedzi biegnie w takim przypadku od dnia uzupełnienia zapytania.
§  6. 
1. 
Odpowiedź na zapytanie podpisuje Przewodniczący Głównej Komisji Orzekającej lub osoba przez niego upoważniona.
2. 
Przewodniczący Głównej Komisji Orzekającej przechowuje zapytania skierowane do rejestru oraz kopie udzielonych na nie odpowiedzi, przez okres 3 lat, licząc od końca roku, w którym udzielono odpowiedzi, a następnie niszczy je zgodnie z przepisami ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (Dz. U. z 2011 r. Nr 123, poz. 698 i Nr 171, poz. 1016).
§  7. 
1. 
Odpowiedź na zapytanie przesyłana jest pocztą jako przesyłka polecona albo odbierana osobiście przez składającego zapytanie lub osobę przez niego upoważnioną do odbioru, na podstawie dokumentu stwierdzającego tożsamość tych osób.
2. 
Odpowiedź nieodebraną w terminie, o którym mowa w § 5 ust. 1, przesyła się pocztą.
§  8. 
Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK Nr  1

Zgłoszenie osoby podlegającej wpisowi do rejestru prowadzonego przez Główną Komisję Orzekającą na podstawie art. 188 ustawy

z dnia 17 grudnia 2004 r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych.

Przewodniczący

Głównej Komisji Orzekającej

w Sprawach o Naruszenie

Dyscypliny Finansów Publicznych

ul. Świętokrzyska 12

00-916 Warszawa

1. Nazwisko osoby podlegającej

wpisowi do rejestru:

............................................................................................
2. Imię: ............................................................................................
3. Imiona rodziców: ojciec: ...................................................................................

matka: ..................................................................................

4. Data i miejsce urodzenia: dzień ................ miesiąc ......................... rok ..........................

miejsce urodzenia: ..................................................................

5. Rodzaj i numer dokumentu

stwierdzającego tożsamość:

............................................................................................
6. Numer PESEL: ............................................................................................
7. Adres zamieszkania: miejscowość: .........................................................................

powiat/dzielnica: ....................................................................

nr kodu pocztowego: ...............................................................

ul. ................................................... nr domu .......... m. .........

8. Nazwa komisji orzekającej,

która wydała orzeczenie:

............................................................................................
9. Sygnatura akt orzeczenia: sygn.: ...................................................................................

data wydania orzeczenia: .........................................................

10. Określenie orzeczonej kary lub

informacja o odstąpieniu od

wymierzenia kary:

kara: ....................................................................................

data rozpoczęcia wykonywania kary*: .......................................

data zatarcia ukarania: ............................................................

* W przypadku wydania orzeczenia o odstąpieniu od wymierzenia kary – data uprawomocnienia się tego orzeczenia.

data wypełnienia karty:

...............................................................................................................................

(podpis i pieczęć przewodniczącego komisji orzekającej)

)

ZAŁĄCZNIK Nr  2

Zapytanie o informacje z rejestru prowadzonego przez Główną Komisję Orzekającą na podstawie art. 188 ustawy z dnia 17 grudnia

2004 r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych składane przez podmioty wymienione w art. 191 ust. 1 ustawy

oraz odpowiedź na zapytanie

Przewodniczący

Głównej Komisji Orzekającej

w Sprawach o Naruszenie

Dyscypliny Finansów Publicznych

ul. Świętokrzyska 12

00-916 Warszawa

1. Składający zapytanie:

Imię i nazwisko lub nazwa oraz adres składającego zapytanie, a w przypadku podmiotów określonych w art. 191 ust. 1 pkt 1–5

ustawy dodatkowo imię, nazwisko i funkcja wykonywana przez osobę fizyczną występującą w imieniu składającego zapytanie:

Odpowiedź na zapytanie proszę przekazać mi pocztą.*

Odpowiedź na zapytanie odbiorę osobiście.*

Do osobistego odbioru odpowiedzi na zapytanie upoważniam*:

Imię i nazwisko osoby upoważnionej: Rodzaj i numer dokumentu stwierdzającego tożsamość:

2. Zapytanie o udzielenie informacji, czy w rejestrze prowadzonym przez Główną Komisję Orzekającą figuruje

następująca osoba:

nazwisko

..................................................................................

numer PESEL:

..................................................................................

imię: ..................................................................................
data urodzenia: ............................................................

* Niepotrzebne skreślić.

miejscowość ...................................., data ...................................................................................................................

(podpis i pieczęć składającego zapytanie)

Odpowiedź na zapytanie

(wypełnia obsługa rejestru prowadzonego przez Główną Komisję Orzekającą)

Numer odpowiedzi: ............................................

3. Informuję, że osoba wymieniona w pkt 2 zapytania:

A. nie figuruje w rejestrze.*

B. figuruje w rejestrze.*

Orzeczenie wydała: Sygnatura akt: ......................................................................................................
Data wydania orzeczenia: ....................................................................................
Data rozpoczęcia wykonywania kary**: .............................................................
Data zatarcia ukarania: ........................................................................................
Określenie orzeczonej kary lub informacja

o odstąpieniu od wymierzenia kary

..............................................................................................................................

* Niepotrzebne skreślić.

** W przypadku wydania orzeczenia o odstąpieniu od wymierzenia kary – data uprawomocnienia się tego orzeczenia.

data pieczęć podpis
.................................. ..............................................

)

Zmiany w prawie

Lepsze prawo. W Sejmie odbyła się konferencja podsumowująca konsultacje społeczne projektów ustaw

W ciągu pierwszych 5 miesięcy obowiązywania mechanizmu konsultacji społecznych projektów ustaw udział w nich wzięły 24 323 osoby. Najpopularniejszym projektem w konsultacjach była nowelizacja ustawy o broni i amunicji. W jego konsultacjach głos zabrało 8298 osób. Podczas pierwszych 14 miesięcy X kadencji Sejmu RP (2023–2024) jedynie 17 proc. uchwalonych ustaw zainicjowali posłowie. Aż 4 uchwalone ustawy miały źródła w projektach obywatelskich w ciągu 14 miesięcy Sejmu X kadencji – to najważniejsze skutki reformy Regulaminu Sejmu z 26 lipca 2024 r.

Grażyna J. Leśniak 24.04.2025
Przedsiębiorcy zapłacą niższą składkę zdrowotną – Senat za ustawą

Senat bez poprawek przyjął w środę ustawę, która obniża składkę zdrowotną dla przedsiębiorców. Zmiana, która wejdzie w życie 1 stycznia 2026 roku, ma kosztować budżet państwa 4,6 mld zł. Według szacunków Ministerstwo Finansów na reformie ma skorzystać około 2,5 mln przedsiębiorców. Teraz ustawa trafi do prezydenta Andrzaja Dudy.

Grażyna J. Leśniak 23.04.2025
Rząd organizuje monitoring metanu

Rada Ministrów przyjęła we wtorek, 22 kwietnia, projekt ustawy o zmianie ustawy – Prawo geologiczne i górnicze, przedłożony przez minister przemysłu. Chodzi o wyznaczenie podmiotu, który będzie odpowiedzialny za monitorowanie i egzekwowanie przepisów w tej sprawie. Nowe regulacje dotyczą m.in. dokładności pomiarów, monitorowania oraz raportowania emisji metanu.

Krzysztof Koślicki 22.04.2025
Rząd zaktualizował wykaz zakazanej kukurydzy

Na wtorkowym posiedzeniu rząd przyjął przepisy zmieniające rozporządzenie w sprawie zakazu stosowania materiału siewnego odmian kukurydzy MON 810, przedłożone przez ministra rolnictwa i rozwoju wsi. Celem nowelizacji jest aktualizacja listy odmian genetycznie zmodyfikowanej kukurydzy, tak aby zakazać stosowania w Polsce upraw, które znajdują się w swobodnym obrocie na terytorium 10 państw Unii Europejskiej.

Krzysztof Koślicki 22.04.2025
Od 18 kwietnia fotografowanie obiektów obronnych i krytycznych tylko za zezwoleniem

Od 18 kwietnia policja oraz żandarmeria wojskowa będą mogły karać tych, którzy bez zezwolenia m.in. fotografują i filmują szczególnie ważne dla bezpieczeństwa lub obronności państwa obiekty resortu obrony narodowej, obiekty infrastruktury krytycznej oraz ruchomości. Obiekty te zostaną specjalnie oznaczone.

Robert Horbaczewski 17.04.2025
Prezydent podpisał ustawę o rynku pracy i służbach zatrudnienia

Kompleksową modernizację instytucji polskiego rynku pracy poprzez udoskonalenie funkcjonowania publicznych służb zatrudnienia oraz form aktywizacji zawodowej i podnoszenia umiejętności kadr gospodarki przewiduje podpisana w czwartek przez prezydenta Andrzeja Dudę ustawa z dnia 20 marca 2025 r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia. Ustawa, co do zasady, wejdzie w życie pierwszego dnia miesiąca następującego po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.

Grażyna J. Leśniak 11.04.2025
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.2013.933 t.j.

Rodzaj: Rozporządzenie
Tytuł: Rejestr prowadzony przez Główną Komisję Orzekającą w Sprawach o Naruszenie Dyscypliny Finansów Publicznych.
Data aktu: 05/07/2005
Data ogłoszenia: 16/08/2013
Data wejścia w życie: 09/08/2005