Inne dokumentacje geologiczne.

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA ŚRODOWISKA 1
z dnia 6 grudnia 2016 r.
w sprawie innych dokumentacji geologicznych

Na podstawie art. 97 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. - Prawo geologiczne i górnicze (Dz. U. z 2016 r. poz. 1131 i 1991) zarządza się, co następuje:
§  1. 
Rozporządzenie określa szczegółowe wymagania dotyczące dokumentacji geologicznych innych niż dokumentacja geologiczna złoża kopaliny, z wyłączeniem złoża węglowodorów, dokumentacja geologiczno-inwestycyjna złoża węglowodorów, dokumentacja hydrogeologiczna i dokumentacja geologiczno-inżynierska, zwanych dalej "dokumentacją geologiczną", w tym wzory druków, zestawień i kart dołączanych do dokumentacji geologicznej.
§  2. 
W dokumentacji geologicznej przedstawia się wyniki prac geologicznych przeprowadzonych w przestrzeni określonej w tej dokumentacji wraz z ich interpretacją oraz określeniem stopnia osiągnięcia zamierzonego celu wraz z uzasadnieniem.
§  3. 
1. 
Dokumentację geologiczną sporządza się z podziałem na część tekstową i część graficzną, w postaci:
1)
maszynopisu lub wydruku komputerowego;
2)
dokumentu elektronicznego w rozumieniu art. 3 pkt 2 ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2014 r. poz. 1114 oraz z 2016 r. poz. 352 i 1579).
2. 
Część tekstowa dokumentacji geologicznej składa się:
1)
ze strony tytułowej zawierającej:
a)
nazwę i adres podmiotu, który wykonał dokumentację geologiczną,
b)
nazwę i adres podmiotu, który zamówił i sfinansował wykonanie dokumentacji geologicznej,
c)
tytuł dokumentacji geologicznej,
d)
podpis sporządzającego dokumentację geologiczną z podaniem imienia i nazwiska oraz numeru kwalifikacji geologicznych albo numeru decyzji uznającej kwalifikacje zawodowe w dziedzinie geologii albo podpis z podaniem imienia i nazwiska i informacji "osoba świadcząca usługi transgraniczne w dziedzinie geologii",
e)
imiona i nazwiska oraz podpisy osób wchodzących w skład zespołu autorskiego,
f)
datę sporządzenia dokumentacji geologicznej;
2)
z karty informacyjnej, której wzór jest określony w:
a)
załączniku nr 1 do rozporządzenia - dla dokumentacji geologicznej sporządzanej w przypadku wykonywania prac geologicznych niekończących się udokumentowaniem zasobów złoża kopaliny,
b)
załączniku nr 2 do rozporządzenia - dla dokumentacji geologicznej sporządzanej w przypadku wykonywania prac geologicznych niekończących się udokumentowaniem zasobów wód podziemnych,
c)
załączniku nr 3 do rozporządzenia - dla dokumentacji geologicznej sporządzanej w przypadku wykonywania otworu wiertniczego w celu rozpoznania budowy głębokiego podłoża, niezwiązanego z dokumentowaniem złóż kopaliny,
d)
załączniku nr 4 do rozporządzenia - dla dokumentacji geologicznej sporządzanej w przypadku wykonywania prac geologicznych w celu wykorzystania ciepła Ziemi,
e)
załączniku nr 5 do rozporządzenia - dla dokumentacji geologicznej sporządzanej w przypadku likwidacji otworu wiertniczego,
f)
załączniku nr 6 do rozporządzenia - dla dokumentacji geologicznej sporządzanej w przypadku wykonywania badań geofizycznych w celu zbadania struktur geologicznych związanych z występowaniem złóż węglowodorów.
3. 
Część graficzna dokumentacji geologicznej składa się z:
1)
mapy przeglądowej w skali nie mniejszej niż 1:100 000, sporządzonej na mapie topograficznej uzyskanej z państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego dla obszarów lądowych lub na mapie morskiej nawigacyjnej wykonanej przez Biuro Hydrograficzne Marynarki Wojennej dla obszarów morskich Rzeczypospolitej Polskiej, z naniesioną na niej w szczególności granicą dokumentowanego obszaru oraz lokalizacją wykonanych prac geologicznych albo lokalizacją otworu wiertniczego lub likwidowanego otworu wiertniczego;
2)
mapy sytuacyjno-wysokościowej dla obszarów lądowych, sporządzonej na podstawie danych i informacji uzyskanych z państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego, w odpowiednio dobranej skali, nie mniejszej niż 1:50 000, umożliwiającej szczegółowe przedstawienie lokalizacji obszaru lub miejsc wykonanych prac geologicznych, z naniesioną na niej granicą dokumentowanego obszaru, lokalizacją stanowisk pomiarowych, prac geofizycznych, otworów wiertniczych, wyrobisk górniczych, prac geochemicznych oraz miejsc pobrania próbek;
3)
mapy sytuacyjno-batymetrycznej (planu sondażowego) dla obszarów morskich Rzeczypospolitej Polskiej, w tym sporządzonej przez urzędy morskie i Biuro Hydrograficzne Marynarki Wojennej, w odpowiednio dobranej skali, nie mniejszej niż 1:50 000, umożliwiającej szczegółowe przedstawienie lokalizacji obszaru lub miejsc wykonanych prac geologicznych, z naniesioną na niej granicą dokumentowanego obszaru, lokalizacją stanowisk pomiarowych, prac geofizycznych, otworów wiertniczych, wyrobisk górniczych, prac geochemicznych oraz miejsc pobrania próbek;
4)
mapy geologicznej, geośrodowiskowej, hydrogeologicznej, geologiczno-inżynierskiej lub geofizycznej badanego obszaru - w zależności od rodzaju wykonanych prac geologicznych - w odpowiednio dobranej skali, nie mniejszej niż 1:50 000;
5)
przekroju geologicznego;
6)
profili geologicznych i technicznych otworów wiertniczych wykonanych w zależności od głębokości otworu wiertniczego w skali nie mniejszej niż 1:2000, przedstawiających konstrukcję otworu, jego średnicę, głębokość posadowienia rur okładzinowych oraz wyniki badań geofizyki wiertniczej, wraz ze wskazaniem wykonanych zabiegów likwidacyjnych.
4. 
Do części tekstowej dokumentacji geologicznej dołącza się:
1)
kopie dokumentów, których treść ma istotne znaczenie dla opracowanej dokumentacji geologicznej, w szczególności kopie decyzji zatwierdzających projekt robót geologicznych oraz dodatki do projektu robót geologicznych, decyzji o udzieleniu koncesji oraz decyzji zmieniających koncesję;
2)
wykaz wykonanych badań;
3)
wyniki badań w formie zbioru danych na informatycznym nośniku danych, dane źródłowe i szczegółową lokalizację prac lub kopie spisów zdawczo-odbiorczych albo innych dokumentów potwierdzających przekazanie informacji geologicznej z bieżącego dokumentowania przebiegu prac geologicznych organowi koncesyjnemu lub państwowej służbie geologicznej prowadzącej centralne archiwum geologiczne, o którym mowa w art. 162 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. - Prawo geologiczne i górnicze.
5. 
Przepisu ust. 4 pkt 1 nie stosuje się do sporządzania dokumentacji geologicznej w przypadku wykonywania prac geologicznych w celu wykorzystania ciepła Ziemi oraz do sporządzania dokumentacji geologicznej w przypadku wykonywania badań geofizycznych w celu zbadania struktur geologicznych związanych z występowaniem złóż węglowodorów.
§  4. 
Część tekstowa i część graficzna dokumentacji geologicznej sporządzanej w przypadku wykonywania prac geologicznych niekończących się udokumentowaniem zasobów złoża kopaliny oraz dokumentacji geologicznej sporządzanej w przypadku wykonywania prac geologicznych niekończących się udokumentowaniem zasobów wód podziemnych, oprócz elementów, o których mowa w § 3 ust. 2 i 3, składa się także z:
1)
część tekstowa:
a)
opisu celu prac geologicznych oraz stopnia jego osiągnięcia, a także terminu rozpoczęcia i zakończenia prac geologicznych,
b)
charakterystyki geograficznej dokumentowanego obszaru wraz z jego lokalizacją, z uwzględnieniem trójstopniowego podziału terytorialnego państwa dla obszarów lądowych, oraz opisu stanu zagospodarowania powierzchni, z uwzględnieniem obiektów i obszarów chronionych,
c)
opisu budowy geologicznej i warunków hydrogeologicznych w rejonie wykonanych prac geologicznych,
d)
szczegółowego omówienia wykonanych prac geologicznych oraz ich wyników,
e)
omówienia wyników badań laboratoryjnych oraz wyników innych badań uzyskanych w trakcie wykonywania prac,
f)
wniosków wynikających z wykonanych prac,
g)
określenia sposobu likwidacji otworów wiertniczych i innych wyrobisk oraz daty rozpoczęcia i zakończenia prac likwidacyjnych,
h)
informacji dotyczących uzysku rdzenia i interwałów, z których pobrano próbki, wraz z wykazem ilości, wielkości i rodzaju próbek przeznaczonych do badań powodujących całkowite zniszczenie próbek geologicznych oraz badań geomechanicznych powodujących naruszenie integralności calizny rdzenia wiertniczego, oraz wskazania miejsca przechowywania próbek geologicznych, w tym próbek podlegających obowiązkowemu przekazaniu państwowej służbie geologicznej;
2)
część graficzna:
a)
planu sytuacyjno-wysokościowego dla obszarów lądowych w skali 1:500 lub 1:1000 albo planu sytuacyjno-batymetrycznego w skali 1:5000, 1:10 000 lub 1:25 000 dla obszarów morskich Rzeczypospolitej Polskiej, wraz z lokalizacją otworów wiertniczych zrealizowanych w ramach wykonywania prac geologicznych niekończących się udokumentowaniem zasobów wód podziemnych,
b)
profili geologicznych wyrobisk górniczych wraz z miejscami pobrania próbek, wykonanych w skali dostosowanej do wielkości wyrobiska i sytuacji geologicznej,
c)
map specjalnych sporządzonych w zależności od rodzaju wykonanych badań.
§  5. 
Część tekstowa i część graficzna dokumentacji geologicznej sporządzanej w przypadku wykonania otworu wiertniczego w celu rozpoznania budowy głębokiego podłoża, niezwiązanego z dokumentowaniem złóż kopaliny, oprócz elementów, o których mowa w § 3 ust. 2 i 3, składa się także z:
1)
część tekstowa:
a)
opisu celu prac geologicznych oraz stopnia jego osiągnięcia, a także terminu rozpoczęcia i zakończenia prac geologicznych,
b)
charakterystyki geograficznej dokumentowanego obszaru wraz z lokalizacją otworu wiertniczego, z uwzględnieniem trójstopniowego podziału terytorialnego państwa dla obszarów lądowych, oraz opisu stanu zagospodarowania powierzchni, z uwzględnieniem obiektów i obszarów chronionych,
c)
opisu budowy geologicznej i warunków hydrogeologicznych w rejonie wykonanych prac geologicznych,
d)
informacji dotyczących uzysku rdzenia i interwałów, z których pobrano próbki, oraz wskazania miejsca przechowywania próbek geologicznych, w tym próbek podlegających obowiązkowemu przekazaniu państwowej służbie geologicznej,
e)
określenia głębokości, na których stwierdzono występowanie poziomów wodonośnych, oraz charakterystykę poziomów wodonośnych,
f)
opisu konstrukcji otworu wiertniczego oraz średnicy i głębokości posadowienia rur okładzinowych,
g)
opisu mineralogiczno-petrograficznego i stratygraficznego przewierconych utworów,
h)
wyników badań geofizycznych wraz z ich interpretacją,
i)
wyników badań laboratoryjnych próbek geologicznych wraz z ich opisem i interpretacją,
j)
wniosków wynikających ze zrealizowanych prac,
k)
określenia sposobu likwidacji otworu wiertniczego oraz daty rozpoczęcia i zakończenia prac likwidacyjnych;
2)
część graficzna - planu sytuacyjno-wysokościowego dla obszarów lądowych w skali 1:500 lub 1:1000 albo planu sytuacyjno-batymetrycznego w skali 1:5000, 1:10 000 lub 1:25 000 dla obszarów morskich Rzeczypospolitej Polskiej, wraz z lokalizacją wiercenia.
§  6. 
Część tekstowa i część graficzna dokumentacji geologicznej sporządzanej w przypadku wykonywania prac geologicznych w celu wykorzystania ciepła Ziemi, oprócz elementów, o których mowa w § 3 ust. 2 i 3, składa się także z:
1)
część tekstowa:
a)
daty zgłoszenia projektu robót geologicznych obejmujących wykonanie prac geologicznych w celu wykorzystania ciepła Ziemi,
b)
opisu celu prac geologicznych oraz stopnia jego osiągnięcia, a także terminu rozpoczęcia i zakończenia prac geologicznych,
c)
charakterystyki geograficznej dokumentowanego obszaru wraz z jego lokalizacją, z uwzględnieniem trójstopniowego podziału terytorialnego państwa dla obszarów lądowych, oraz opisem stanu zagospodarowania powierzchni, z uwzględnieniem obiektów i obszarów chronionych,
d)
opisu budowy geologicznej i warunków hydrogeologicznych w rejonie wykonanych prac geologicznych,
e)
opisu profilu geologicznego wraz z określeniem pozycji stropu i spągu warstwy wodonośnej,
f)
opisu sposobu izolacji przewierconych poziomów wodonośnych,
g)
charakterystyki rozwiązań technicznych, w tym określenia ilości, głębokości i średnicy otworów wiertniczych, oraz obliczonej mocy instalacji w kW,
h)
wyników wykonanych prób ciśnieniowych układu,
i)
oceny wpływu instalacji na ujęcia wód podziemnych,
j)
opisu zagrożeń na etapie użytkowania instalacji oraz w przypadku awarii,
k)
określenia sposobu kontroli pracy systemu;
2)
część graficzna:
a)
planu sytuacyjno-wysokościowego dla obszarów lądowych w skali 1:500 lub 1:1000 albo planu sytuacyjno-batymetrycznego w skali 1:5000, 1:10 000 lub 1:25 000 dla obszarów morskich Rzeczypospolitej Polskiej, wraz z lokalizacją wierceń,
b)
profilu geologicznego reprezentatywnego otworu lub grupy otworów wiertniczych.
§  7. 
Część tekstowa i część graficzna dokumentacji geologicznej sporządzanej w przypadku likwidacji otworu wiertniczego, oprócz elementów, o których mowa w § 3 ust. 2 i 3, składa się także z:
1)
część tekstowa:
a)
charakterystyki geograficznej dokumentowanego obszaru wraz z lokalizacją likwidowanego otworu wiertniczego, z uwzględnieniem trójstopniowego podziału terytorialnego państwa dla obszarów lądowych, oraz opisem stanu zagospodarowania powierzchni, z uwzględnieniem obiektów i obszarów chronionych,
b)
określenia daty wykonania otworu wiertniczego i dotychczasowego sposobu jego wykorzystania oraz określenia zamierzonego celu prac geologicznych i stopnia jego osiągnięcia,
c)
omówienia wyników wykonanych badań specjalistycznych, pomiarów, obserwacji oraz opróbowania,
d)
określenia przyczyn likwidacji otworu wiertniczego,
e)
określenia sposobu likwidacji otworu wiertniczego,
f)
określenia daty rozpoczęcia i zakończenia prac likwidacyjnych,
g)
określenia miejsca przechowywania dokumentacji otworu wiertniczego,
h)
informacji dotyczących uzysku rdzenia i interwałów, z których pobrano próbki, wraz z wykazem ilości, wielkości i rodzaju próbek przeznaczonych do badań powodujących całkowite zniszczenie próbek geologicznych oraz badań geomechanicznych powodujących naruszenie integralności calizny rdzenia wiertniczego, oraz wskazanie miejsca przechowywania próbek geologicznych, w tym próbek podlegających obowiązkowemu przekazaniu państwowej służbie geologicznej;
2)
część graficzna - planu sytuacyjno-wysokościowego dla obszarów lądowych w skali 1:500 lub 1:1000 albo planu sytuacyjno-batymetrycznego w skali 1:5000, 1:10 000 lub 1:25 000 dla obszarów morskich Rzeczypospolitej Polskiej, wraz z lokalizacją likwidowanego otworu wiertniczego.
§  8. 
Część tekstowa i część graficzna dokumentacji geologicznej sporządzanej w przypadku wykonywania badań geofizycznych w celu zbadania struktur geologicznych związanych z występowaniem złóż węglowodorów, oprócz elementów, o których mowa w § 3 ust. 2 i 3, składa się także z:
1)
część tekstowa:
a)
daty zgłoszenia projektu robót geologicznych obejmujących wykonanie badań geofizycznych w celu zbadania struktur geologicznych związanych z występowaniem złóż węglowodorów,
b)
opisu celu prac geologicznych oraz stopnia jego osiągnięcia, a także terminu rozpoczęcia i zakończenia prac geologicznych,
c)
charakterystyki geograficznej dokumentowanego obszaru wraz jego z lokalizacją, z uwzględnieniem trójstopniowego podziału terytorialnego państwa dla obszarów lądowych, oraz opisu stanu zagospodarowania powierzchni, z uwzględnieniem obiektów i obszarów chronionych,
d)
opisu budowy geologicznej i warunków hydrogeologicznych w rejonie wykonanych prac geologicznych,
e)
szczegółowego omówienia wykonanych prac geofizycznych i ich wyników,
f)
wniosków wynikających ze zrealizowanych prac, w szczególności wskazania zbadanych struktur geologicznych związanych z występowaniem złóż węglowodorów;
2)
część graficzna - map specjalnych sporządzonych w zależności od rodzaju wykonanych badań.
§  9. 
Do dokumentacji geologicznych sporządzonych i nieprzekazanych przed dniem wejścia w życie niniejszego rozporządzenia, odpowiednio, organowi, który udzielił koncesji, zatwierdził projekt robót geologicznych lub któremu zgłoszono projekt robót geologicznych, stosuje się przepisy dotychczasowe.
§  10. 
Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia. 2

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK Nr  1

WZÓR

KARTA INFORMACYJNA DOKUMENTACJI GEOLOGICZNEJ SPORZĄDZANEJ W PRZYPADKU WYKONYWANIA PRAC GEOLOGICZNYCH NIEKOŃCZĄCYCH SIĘ UDOKUMENTOWANIEM ZASOBÓW ZŁOŻA KOPALINY*)

KARTA INFORMACYJNA DOKUMENTACJI GEOLOGICZNEJ SPORZĄDZANEJ

W PRZYPADKU WYKONYWANIA PRAC GEOLOGICZNYCH

NIEKOŃCZĄCYCH SIĘ UDOKUMENTOWANIEM ZASOBÓW ZŁOŻA

KOPALINY*)

1. Tytuł dokumentacji geologicznej: .......................................................................................
2. Podstawa wykonania prac geologicznych (nr decyzji lub koncesji): ....................................
3. Wykonawca prac geologicznych: ...........................................................................................
4. Podmiot finansujący i zamawiający prace geologiczne: ......................................................
5. Lokalizacja prac geologicznych:
1) dla obszarów lądowych:
miejscowość: ............ gmina: ............ powiat: ........... województwo: ................;
2) dla obszarów morskich:
region: ............ (w szczególności: basen, ławica, zatoka, głębia).
6. Arkusz mapy topograficznej/nawigacyjnej** 1:100 000 ........................................................
7. Okres realizacji prac geologicznych: ...................................................................................
8. Powierzchnia obszaru dokumentowanego: ............................................................................
9. Liczba wykonanych wierceń: ................................., głębokość wierceń: ..............................,
łączny metraż: .........................
10. Współrzędne otworu wiertniczego/otworów wiertniczych** w państwowym systemie
odniesień przestrzennych: x .............., y ............, układ współrzędnych płaskich prostokątnych
............
11. Rzędna otworu/Rzędne otworów wiertniczych**): ..............................., m n.p.m.
12. Stratygrafia i głębokość przewierconych utworów: ..........................................................
13. Miejsce przechowywania próbek geologicznych: ...............................................................
14. Wykonane prace geologiczne:
1) badania geofizyczne powierzchniowe:
rodzaj ............................ liczba ............................. wykonawca ...............................;
2) badania geofizyczne w otworach:
rodzaj ............................ liczba ............................. wykonawca ...............................;
3) badania laboratoryjne:
rodzaj ............................ liczba ............................. wykonawca ...............................;
4) badania hydrogeologiczne:
rodzaj ............................ liczba ............................. wykonawca ...............................;
5) inne badania:
rodzaj ............................ liczba ............................. wykonawca ...............................
15. Przyczyna nieudokumentowania zasobów: .......................................................................
Sporządzający dokumentację:
...................................................................
(podpis z podaniem imienia i nazwiska oraz nr kwalifikacji

geologicznych albo nr decyzji uznającej kwalifikacje

zawodowe w dziedzinie geologii albo podpis z podaniem

imienia i nazwiska i informacja "osoba świadcząca usługi

transgraniczne w dziedzinie geologii")

...................................................................
(miejscowość, rok)
Objaśnienia:
* Niewypełnione punkty karty informacyjnej oznacza się wyrazami "nie dotyczy".
** Niepotrzebne skreślić.

ZAŁĄCZNIK Nr  2

WZÓR

KARTA INFORMACYJNA DOKUMENTACJI GEOLOGICZNEJ SPORZĄDZANEJ W PRZYPADKU WYKONYWANIA PRAC GEOLOGICZNYCH NIEKOŃCZĄCYCH SIĘ UDOKUMENTOWANIEM ZASOBÓW WÓD PODZIEMNYCH*)

KARTA INFORMACYJNA DOKUMENTACJI GEOLOGICZNEJ SPORZĄDZANEJ

W PRZYPADKU WYKONYWANIA PRAC GEOLOGICZNYCH

NIEKOŃCZĄCYCH SIĘ UDOKUMENTOWANIEM ZASOBÓW WÓD

PODZIEMNYCH*)

1. Tytuł dokumentacji geologicznej: .........................................................................................
2. Podstawa wykonania prac geologicznych (nr decyzji): .......................................
3. Wykonawca prac geologicznych: .............................................................................................
4. Podmiot finansujący i zamawiający prace geologiczne: .........................................................
5. Lokalizacja prac geologicznych:
1) dla obszarów lądowych:
miejscowość: ............ gmina: ............ powiat: .............. województwo: ..............;
2) dla obszarów morskich:
region: ............ (w szczególności: basen, ławica, zatoka, głębia).
6. Arkusz mapy topograficznej/nawigacyjnej**) 1:100 000 ..........................................................
7. Okres realizacji prac geologicznych: .....................................................................................
8. Liczba wykonanych wierceń: ..................................., głębokość wierceń: ..............................,
łączny metraż: ..........................,
9. Współrzędne otworu wiertniczego/otworów wiertniczych**) w państwowym systemie
odniesień przestrzennych: x ......................, y ..................., układ współrzędnych płaskich
prostokątnych ....................
10. Rzędna otworu/Rzędne otworów wiertniczych**): .............................., m n.p.m.
11. Wykonane prace geologiczne:
1) badania hydrogeologiczne:
rodzaj ............................ liczba ................................ wykonawca ............................;
2) badania laboratoryjne:
rodzaj ............................ liczba ................................ wykonawca ............................;
3) badania geofizyczne:
rodzaj ............................ liczba ................................ wykonawca ............................
12. Stratygrafia i głębokość przewierconych utworów: .............................................................
13. Stratygrafia i głębokość poziomów wodonośnych: .............................................................
14. Parametry hydrogeologiczne poziomów wodonośnych: ......................................................
15. Przyczyna nieudokumentowania zasobów: ...........................................................................
Sporządzający dokumentację:
..................................................................
(podpis z podaniem imienia i nazwiska oraz nr kwalifikacji

geologicznych albo nr decyzji uznającej kwalifikacje

zawodowe w dziedzinie geologii albo podpis z podaniem

imienia i nazwiska i informacja "osoba świadcząca usługi

transgraniczne w dziedzinie geologii")

..................................................................
(miejscowość, rok)
Objaśnienia:
*) Niewypełnione punkty karty informacyjnej oznacza się wyrazami "nie dotyczy".
**) Niepotrzebne skreślić.

ZAŁĄCZNIK Nr  3

WZÓR

KARTA INFORMACYJNA DOKUMENTACJI GEOLOGICZNEJ SPORZĄDZANEJ W PRZYPADKU WYKONYWANIA OTWORU WIERTNICZEGO ..................................................

(nazwa wiercenia)

W CELU ROZPOZNANIA BUDOWY GŁĘBOKIEGO PODŁOŻA1)

KARTA INFORMACYJNA DOKUMENTACJI GEOLOGICZNEJ SPORZĄDZANEJ

W PRZYPADKU WYKONYWANIA OTWORU WIERTNICZEGO

......................... W CELU ROZPOZNANIA BUDOWY GŁĘBOKIEGO PODŁOŻA*)

(nazwa wiercenia)

1. Tytuł dokumentacji geologicznej: ..........................................................................................
2. Podstawa wykonania prac geologicznych (nr decyzji): ...................................
3. Wykonawca prac dokumentacyjnych: .....................................................................................
4. Wykonawca wiercenia: ..............................................................................................................
5. Podmiot finansujący i zamawiający prace geologiczne: .........................................................
6. Lokalizacja prac geologicznych:
1) dla obszarów lądowych:
miejscowość: ............ gmina: ............ powiat: .............. województwo: ...........;
2) dla obszarów morskich:
region: ............ (w szczególności: basen, ławica, zatoka, głębia).
7. Arkusz mapy topograficznej/nawigacyjnej** 1:100 000 ...........................................................
8. Okres realizacji prac geologicznych: ......................................................................................
9. Imię i nazwisko kierownika wiercenia i numer świadectwa uprawnień geologicznych:
.................................
10. Cel wiercenia: ..........................................................................................................................
11. Typ zestawu wiertniczego: ......................................................................................................
12. Współrzędne otworu wiertniczego w państwowym systemie odniesień przestrzennych:
x ....................., y ...................., układ współrzędnych płaskich prostokątnych .....................
13. Rzędna terenu: ............................. m n.p.m.
14. Głębokość otworu wiertniczego: ..........................
15. Zarurowanie: średnica rur .......................... głębokość posadowienia rur ........................
16. Wykonane prace geologiczne:
1) badania geofizyczne:
rodzaj ............................ liczba .............................. wykonawca ............................;
2) badania laboratoryjne:
rodzaj ............................ liczba .............................. wykonawca ............................
17. Stratygrafia i głębokość przewierconych utworów: ...............................................................
18. Liczba rdzeni wiertniczych oraz miejsce ich przechowywania: .............................................
Sporządzający dokumentację:
..................................................................
(podpis z podaniem imienia i nazwiska oraz nr kwalifikacji

geologicznych albo nr decyzji uznającej kwalifikacje

zawodowe w dziedzinie geologii albo podpis z podaniem

imienia i nazwiska i informacja "osoba świadcząca usługi

transgraniczne w dziedzinie geologii")

..................................................................
(miejscowość, rok)
Objaśnienia:
*) Niewypełnione punkty karty informacyjnej oznacza się wyrazami "nie dotyczy".
**) Niepotrzebne skreślić.

ZAŁĄCZNIK Nr  4

WZÓR

KARTA INFORMACYJNA DOKUMENTACJI GEOLOGICZNEJ SPORZĄDZANEJ W PRZYPADKU WYKONYWANIA PRAC GEOLOGICZNYCH W CELU WYKORZYSTANIA CIEPŁA ZIEMI*)

KARTA INFORMACYJNA DOKUMENTACJI GEOLOGICZNEJ SPORZĄDZANEJ

W PRZYPADKU WYKONYWANIA PRAC GEOLOGICZNYCH W CELU

WYKORZYSTANIA CIEPŁA ZIEMI*)

1. Tytuł dokumentacji geologicznej: ............................................................................................
2. Podstawa wykonania prac geologicznych: zgłoszenie projektu robót geologicznych z dnia
......................................
3. Wykonawca prac geologicznych: ................................................................................................
4. Podmiot finansujący i zamawiający prace geologiczne: ............................................................
5. Lokalizacja prac geologicznych:
1) dla obszarów lądowych:
miejscowość: ............ gmina: ............ powiat: ............. województwo: ................;
2) dla obszarów morskich:
region: ............ (w szczególności: basen, ławica, zatoka, głębia).
7. Arkusz mapy topograficznej/nawigacyjnej**) 1:100 000 ...........................................................
7. Okres realizacji prac geologicznych: .....................................................................................
8. Powierzchnia obszaru badań: ...................................................................................................
9. Otwory wykonane w celu zainstalowania wymienników ciepła: ................................................
10. Liczba wykonanych otworów: ............................, głębokość otworów: ................................,
łączny metraż ............................
11. Dane dotyczące reprezentatywnego otworu wiertniczego/otworów wiertniczych**):
rzędna: ............................................. m n.p.m.
1) współrzędne otworu wiertniczego w państwowym systemie odniesień przestrzennych:
x ......................, y ...................., układ współrzędnych płaskich prostokątnych .......................;
2) głębokość: ..............................., średnica: ........................... stratygrafia: ................................
12. Parametry technologiczne instalacji cieplnej:
1) łączna długość kolektora: ........................................;
2) medium wypełniające: .............................................;
3) moc cieplna instalacji: .............................................
Sporządzający dokumentację:
..................................................................
(podpis z podaniem imienia i nazwiska oraz nr kwalifikacji

geologicznych albo nr decyzji uznającej kwalifikacje

zawodowe w dziedzinie geologii albo podpis z podaniem

imienia i nazwiska i informacja "osoba świadcząca usługi

transgraniczne w dziedzinie geologii")

..................................................................
(miejscowość, rok)
Objaśnienia:
* Niewypełnione punkty karty informacyjnej oznacza się wyrazami "nie dotyczy".
** Niepotrzebne skreślić.

ZAŁĄCZNIK Nr  5

WZÓR

KARTA INFORMACYJNA DOKUMENTACJI GEOLOGICZNEJ SPORZĄDZANEJ W PRZYPADKU LIKWIDACJI OTWORU WIERTNICZEGO

................................................*)

(nazwa wiercenia)

KARTA INFORMACYJNA DOKUMENTACJI GEOLOGICZNEJ SPORZĄDZANEJ

W PRZYPADKU LIKWIDACJI OTWORU WIERTNICZEGO

.......................................*)

(nazwa wiercenia)
1. Tytuł dokumentacji geologicznej: ..........................................................................................
2. Podstawa wykonania prac geologicznych (nr decyzji lub koncesji): ......................................
3. Wykonawca prac geologicznych: .............................................................................................
4. Podmiot finansujący i zamawiający prace geologiczne: .........................................................
5. Lokalizacja prac geologicznych:
1) dla obszarów lądowych:
miejscowość: ............ gmina: ............ powiat: ............ województwo: .............;
2) dla obszarów morskich:
region: ............ (w szczególności: basen, ławica, zatoka, głębia).
6. Arkusz mapy topograficznej/nawigacyjnej**) 1:100 000 .........................................................
7. Okres realizacji prac geologicznych: .....................................................................................
8. Współrzędne otworu wiertniczego w państwowym systemie odniesień przestrzennych:
x ...................., y ...................., układ współrzędnych płaskich prostokątnych .....................
9. Rzędna terenu: ............................ m n.p.m.
10. Dotychczasowe wykorzystanie otworu wiertniczego: .....................................................
11. Przyczyna likwidacji otworu wiertniczego: ...........................................................................
12. Sposób likwidacji otworu wiertniczego: ..............................................................................
13. Liczba rdzeni wiertniczych oraz miejsce ich przechowywania:
...................................................
Sporządzający dokumentację:
..................................................................
(podpis z podaniem imienia i nazwiska oraz nr kwalifikacji

geologicznych albo nr decyzji uznającej kwalifikacje

zawodowe w dziedzinie geologii albo podpis z podaniem

imienia i nazwiska i informacja "osoba świadcząca usługi

transgraniczne w dziedzinie geologii")

..................................................................
(miejscowość, rok)
Objaśnienia:
*) Niewypełnione punkty karty informacyjnej oznacza się wyrazami "nie dotyczy".
**) Niepotrzebne skreślić.

ZAŁĄCZNIK Nr  6

WZÓR

KARTA INFORMACYJNA DOKUMENTACJI GEOLOGICZNEJ SPORZĄDZANEJ W PRZYPADKU WYKONYWANIA BADAŃ GEOFIZYCZNYCH W CELU ZBADANIA STRUKTUR GEOLOGICZNYCH ZWIĄZANYCH Z WYSTĘPOWANIEM ZŁÓŻ WĘGLOWODORÓW*)

KARTA INFORMACYJNA DOKUMENTACJI GEOLOGICZNEJ SPORZĄDZANEJ

W PRZYPADKU WYKONYWANIA BADAŃ GEOFIZYCZNYCH W CELU

ZBADANIA STRUKTUR GEOLOGICZNYCH ZWIĄZANYCH

Z WYSTĘPOWANIEM ZŁÓŻ WĘGLOWODORÓW*)

1. Tytuł dokumentacji geologicznej: ........................................................................................
2. Podstawa wykonania prac geologicznych (zgłoszenie projektu robót geologicznych z dnia):
.....................................
3. Wykonawca prac geologicznych: ............................................................................................
4. Podmiot finansujący i zamawiający prace geologiczne: .......................................................
5. Lokalizacja prac geologicznych:
1) dla obszarów lądowych:
miejscowość: ............ gmina: ............ powiat: ............. województwo: ..........;
2) dla obszarów morskich:
region: ............ (w szczególności: basen, ławica, zatoka, głębia).
6. Arkusz mapy topograficznej/nawigacyjnej**) 1:100 000 ..........................................................
7. Okres realizacji prac geologicznych: ......................................................................................
8. Powierzchnia obszaru dokumentowanego: ..............................................................................
9. Wykonane prace geologiczne:
1) badania geofizyczne powierzchniowe:
rodzaj ............................ liczba .............................. wykonawca ............................;
2) inne badania:
rodzaj ............................ liczba .............................. wykonawca ............................
10. Lokalizacja udokumentowanych struktur geologicznych związanych z występowaniem
węglowodorów:
1) dla obszarów lądowych:
miejscowość: ............ gmina: ............. powiat: ........... województwo: ...........;
2) dla obszarów morskich:
region: ............ (w szczególności: basen, ławica, zatoka, głębia).
Sporządzający dokumentację:
..................................................................
(podpis z podaniem imienia i nazwiska oraz nr kwalifikacji

geologicznych albo nr decyzji uznającej kwalifikacje

zawodowe w dziedzinie geologii albo podpis z podaniem

imienia i nazwiska i informacja "osoba świadcząca usługi

transgraniczne w dziedzinie geologii")

..................................................................
(miejscowość, rok)
Objaśnienia:
*) Niewypełnione punkty karty informacyjnej oznacza się wyrazami "nie dotyczy".
**) Niepotrzebne skreślić.
1 Minister Środowiska kieruje działem administracji rządowej - środowisko, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 17 listopada 2015 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Środowiska (Dz. U. poz. 1904 i 2095).
2 Niniejsze rozporządzenie było poprzedzone rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 15 grudnia 2011 r. w sprawie szczegółowych wymagań dotyczących innych dokumentacji geologicznych (Dz. U. poz. 1656), które traci moc z dniem wejścia w życie niniejszego rozporządzenia zgodnie z art. 26 ust. 1 ustawy z dnia 11 lipca 2014 r. o zmianie ustawy - Prawo geologiczne i górnicze oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 1133 oraz z 2016 r. poz. 566 i 1991).

Zmiany w prawie

Lepsze prawo. W Sejmie odbyła się konferencja podsumowująca konsultacje społeczne projektów ustaw

W ciągu pierwszych 5 miesięcy obowiązywania mechanizmu konsultacji społecznych projektów ustaw udział w nich wzięły 24 323 osoby. Najpopularniejszym projektem w konsultacjach była nowelizacja ustawy o broni i amunicji. W jego konsultacjach głos zabrało 8298 osób. Podczas pierwszych 14 miesięcy X kadencji Sejmu RP (2023–2024) jedynie 17 proc. uchwalonych ustaw zainicjowali posłowie. Aż 4 uchwalone ustawy miały źródła w projektach obywatelskich w ciągu 14 miesięcy Sejmu X kadencji – to najważniejsze skutki reformy Regulaminu Sejmu z 26 lipca 2024 r.

Grażyna J. Leśniak 24.04.2025
Przedsiębiorcy zapłacą niższą składkę zdrowotną – Senat za ustawą

Senat bez poprawek przyjął w środę ustawę, która obniża składkę zdrowotną dla przedsiębiorców. Zmiana, która wejdzie w życie 1 stycznia 2026 roku, ma kosztować budżet państwa 4,6 mld zł. Według szacunków Ministerstwo Finansów na reformie ma skorzystać około 2,5 mln przedsiębiorców. Teraz ustawa trafi do prezydenta Andrzaja Dudy.

Grażyna J. Leśniak 23.04.2025
Rząd organizuje monitoring metanu

Rada Ministrów przyjęła we wtorek, 22 kwietnia, projekt ustawy o zmianie ustawy – Prawo geologiczne i górnicze, przedłożony przez minister przemysłu. Chodzi o wyznaczenie podmiotu, który będzie odpowiedzialny za monitorowanie i egzekwowanie przepisów w tej sprawie. Nowe regulacje dotyczą m.in. dokładności pomiarów, monitorowania oraz raportowania emisji metanu.

Krzysztof Koślicki 22.04.2025
Rząd zaktualizował wykaz zakazanej kukurydzy

Na wtorkowym posiedzeniu rząd przyjął przepisy zmieniające rozporządzenie w sprawie zakazu stosowania materiału siewnego odmian kukurydzy MON 810, przedłożone przez ministra rolnictwa i rozwoju wsi. Celem nowelizacji jest aktualizacja listy odmian genetycznie zmodyfikowanej kukurydzy, tak aby zakazać stosowania w Polsce upraw, które znajdują się w swobodnym obrocie na terytorium 10 państw Unii Europejskiej.

Krzysztof Koślicki 22.04.2025
Od 18 kwietnia fotografowanie obiektów obronnych i krytycznych tylko za zezwoleniem

Od 18 kwietnia policja oraz żandarmeria wojskowa będą mogły karać tych, którzy bez zezwolenia m.in. fotografują i filmują szczególnie ważne dla bezpieczeństwa lub obronności państwa obiekty resortu obrony narodowej, obiekty infrastruktury krytycznej oraz ruchomości. Obiekty te zostaną specjalnie oznaczone.

Robert Horbaczewski 17.04.2025
Prezydent podpisał ustawę o rynku pracy i służbach zatrudnienia

Kompleksową modernizację instytucji polskiego rynku pracy poprzez udoskonalenie funkcjonowania publicznych służb zatrudnienia oraz form aktywizacji zawodowej i podnoszenia umiejętności kadr gospodarki przewiduje podpisana w czwartek przez prezydenta Andrzeja Dudę ustawa z dnia 20 marca 2025 r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia. Ustawa, co do zasady, wejdzie w życie pierwszego dnia miesiąca następującego po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.

Grażyna J. Leśniak 11.04.2025
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.2016.2023

Rodzaj: Rozporządzenie
Tytuł: Inne dokumentacje geologiczne.
Data aktu: 06/12/2016
Data ogłoszenia: 15/12/2016
Data wejścia w życie: 30/12/2016