Wzór informacji o sprzedaży materiałów wybuchowych, broni palnej innej niż strzelecka broń palna, na posiadanie której jest wymagane pozwolenie oraz strzeleckiej broni palnej i istotnych części.

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA SPRAW WEWNĘTRZNYCH I ADMINISTRACJI 1
z dnia 14 sierpnia 2019 r.
w sprawie wzoru informacji o sprzedaży materiałów wybuchowych, broni palnej innej niż strzelecka broń palna, na posiadanie której jest wymagane pozwolenie oraz strzeleckiej broni palnej i istotnych części

Na podstawie art. 64 ustawy z dnia 13 czerwca 2019 r. o wykonywaniu działalności gospodarczej w zakresie wytwarzania i obrotu materiałami wybuchowymi, bronią, amunicją oraz wyrobami i technologią o przeznaczeniu wojskowym lub policyjnym (Dz. U. poz. 1214 i 1495) zarządza się, co następuje:
§  1. 
Określa się następujące wzory:
1)
wzór informacji o sprzedaży materiałów wybuchowych, który jest określony w załączniku nr 1 do rozporządzenia;
2)
wzór informacji o sprzedaży broni palnej innej niż strzelecka broń palna, na posiadanie której jest wymagane pozwolenie, który jest określony w załączniku nr 2 do rozporządzenia;
3)
wzór informacji o sprzedaży strzeleckiej broni palnej i istotnych części, który jest określony w załączniku nr 3 do rozporządzenia.
§  2. 
Do dnia 14 grudnia 2019 r. w informacji o dokonanej sprzedaży strzeleckiej broni palnej i istotnych części nie wpisuje się kategorii/podkategorii broni.
§  3. 
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK Nr  1

WZÓR

INFORMACJA O SPRZEDAŻY MATERIAŁÓW WYBUCHOWYCH

INFORMACJA O SPRZEDAŻY MATERIAŁÓW WYBUCHOWYCH

DANE SPRZEDAWCY: .........................................................................

(miejscowość i data sporządzenia informacji)

..................................................................................................
..................................................................................................
..................................................................................................
(imię i nazwisko / firma lub nazwa) ADRESAT INFORMACJI: ........................................................................
.................................................................................................. ........................................................................
..................................................................................................
.................................................................................................. .........................................................................
(adres miejsca stałego pobytu/adres siedziby)
..........................................................................
..................................................................................................
(numer koncesji)
..................................................................................................
(numer identyfikacji podatkowej NIP) DATA I MIEJSCE SPRZEDAŻY:
DANE NABYWCY: ..........................................................................
..................................................................................................
.................................................................................................. ..........................................................................
..................................................................................................
(imię i nazwisko/ firma lub nazwa)
..........................................................................
..................................................................................................
..................................................................................................
..................................................................................................
(adres miejsca stałego pobytu/adres siedziby) DANE OSOBY UPOWAŻNIONEJ DO ODBIORU MATERIAŁÓW

WYBUCHOWYCH:

..................................................................................................
(numer koncesji – jeżeli dotyczy) ...................................................................................................................
(imię i nazwisko)
..................................................................................................
(numer identyfikacji podatkowej NIP – nabywcy innego niż osoba fizyczna) ...................................................................................................................
...................................................................................................................
...................................................................................................................
.................................................................................................. (nazwa, seria i numer dokumentu tożsamości oraz oznaczenie organu, który wydał
.................................................................................................. dokument tożsamości)
..................................................................................................
(numer identyfikacji podatkowej NIP albo numer PESEL, a jeżeli nie został nadany – nazwa, seria i numer dokumentu tożsamości oraz organ, który wydał dokument tożsamości – w przypadku gdy

nabywcą jest osoba fizyczna)

...................................................................................................................
...................................................................................................................
...................................................................................................................
(nazwa, data, numer i oznaczenie wystawcy dokumentu uprawniającego do odbioru
.................................................................................................. materiałów wybuchowych)
..................................................................................................
..................................................................................................
(nazwa, data, numer i oznaczenie wystawcy dokumentu uprawniającego do nabycia materiałów wybuchowych)

WYKAZ SPRZEDANYCH MATERIAŁÓW WYBUCHOWYCH

LP. NAZWA HANDLOWA

MATERIAŁU

WYBUCHOWEGO

OZNACZENIE

PRODUCENTA

NUMER PARTII ROK

PRODUKCJI

ILOŚĆ

(MASA)

DODATKOWE

OZNACZENIA

FABRYCZNE

STOSOWANE PRZEZ PRODUCENTA

1
2

ZAŁĄCZNIK Nr  2

WZÓR

INFORMACJA O SPRZEDAŻY BRONI PALNEJ INNEJ NIŻ STRZELECKA BROŃ PALNA, NA POSIADANIE KTÓREJ JEST WYMAGANE POZWOLENIE

INFORMACJA O SPRZEDAŻY BRONI PALNEJ INNEJ NIŻ STRZELECKA BROŃ PALNA, NA POSIADANIE KTÓREJ JEST

WYMAGANE POZWOLENIE

DANE SPRZEDAWCY: .........................................................................

(miejscowość i data sporządzenia informacji)

..................................................................................................
..................................................................................................
..................................................................................................
(imię i nazwisko / firma lub nazwa) ADRESAT INFORMACJI: ........................................................................
.................................................................................................. ........................................................................
..................................................................................................
.................................................................................................. .........................................................................
(adres miejsca stałego pobytu/adres siedziby)
..........................................................................
..................................................................................................
(numer koncesji)
..................................................................................................
(numer identyfikacji podatkowej NIP) DATA I MIEJSCE SPRZEDAŻY:
..........................................................................
..........................................................................
DANE NABYWCY:
..........................................................................
..................................................................................................
..................................................................................................
..................................................................................................
(imię i nazwisko/ firma lub nazwa)
..................................................................................................
.................................................................................................. DANE OSOBY UPOWAŻNIONEJ DO ODBIORU BRONI:
.................................................................................................. ...................................................................................................................
(adres miejsca stałego pobytu/adres siedziby) (imię i nazwisko)
.................................................................................................. ...................................................................................................................
(numer koncesji – jeżeli dotyczy) ...................................................................................................................
...................................................................................................................
.................................................................................................. (nazwa, seria i numer dokumentu tożsamości oraz oznaczenie organu, który wydał
(numer identyfikacji podatkowej NIP – nabywcy innego niż osoba

fizyczna)

dokument tożsamości)
..................................................................................................
.................................................................................................. ...................................................................................................................
.................................................................................................. ...................................................................................................................
(numer identyfikacji podatkowej NIP albo numer PESEL, a jeżeli nie

został nadany – nazwa, seria i numer dokumentu tożsamości oraz

organ, który wydał dokument tożsamości – w przypadku gdy nabywcą

jest osoba fizyczna)

...................................................................................................................
(nazwa, data, numer i oznaczenie wystawcy dokumentu uprawniającego do odbioru
broni palnej)
..................................................................................................
..................................................................................................
..................................................................................................
(nazwa, data, numer i oznaczenie wystawcy dokumentu uprawniającego do nabycia broni palnej)

WYKAZ SPRZEDANEJ BRONI PALNEJ INNEJ NIŻ STRZELECKA BROŃ PALNA, NA POSIADANIE KTÓREJ JEST

WYMAGANE POZWOLENIE (oddzielnie dla każdego typu broni)

LP. OZNAKOWANIE PAŃSTWO

WYTWORZENIA*

KALIBER MARKA KATEGORIA/

PODKATEGORIA/TYP**

1
2

___________________________________

Rozporządzenie Komisji (UE) nr 1106/2012 z dnia 27 listopada 2012 r. w sprawie wykonania rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 471/2009 w sprawie statystyk Wspólnoty dotyczących handlu zagranicznego z państwami trzecimi, w odniesieniu do aktualizacji nazewnictwa państw i terytoriów (Dz. U. UE L z dnia 28.11.2012).

Kategorie i podkategorie broni są określone w załączniku do ustawy z dnia 13 czerwca 2019 r. o wykonywaniu działalności gospodarczej w zakresie wytwarzania i obrotu materiałami wybuchowymi, bronią, amunicją oraz wyrobami i technologią o przeznaczeniu wojskowym lub policyjnym (Dz. U. poz. 1214 i 1495).

ZAŁĄCZNIK Nr  3

WZÓR

INFORMACJA O SPRZEDAŻY STRZELECKIEJ BRONI PALNEJ I ISTOTNYCH CZĘŚCI

INFORMACJA O SPRZEDAŻY STRZELECKIEJ BRONI PALNEJ I ISTOTNYCH CZĘŚCI

DANE SPRZEDAWCY: .........................................................................

(miejscowość i data sporządzenia informacji)

..................................................................................................
..................................................................................................
..................................................................................................
(imię i nazwisko/ firma lub nazwa) ADRESAT INFORMACJI: ........................................................................
.................................................................................................. ........................................................................
..................................................................................................
.................................................................................................. .........................................................................
(adres miejsca stałego pobytu/adres siedziby)
..........................................................................
..................................................................................................
(numer koncesji)
..................................................................................................
(numer identyfikacji podatkowej NIP) DATA I MIEJSCE SPRZEDAŻY:
DANE NABYWCY: ..........................................................................
..................................................................................................
.................................................................................................. ..........................................................................
..................................................................................................
(imię i nazwisko/ firma lub nazwa)
..........................................................................
..................................................................................................
..................................................................................................
..................................................................................................
(adres miejsca stałego pobytu/adres siedziby) DANE OSOBY UPOWAŻNIONEJ DO ODBIORU STRZELECKIEJ

BRONI PALNEJ LUB ISTOTNYCH CZĘŚCI:

.................................................................................................. ...................................................................................................................
(numer koncesji – jeżeli dotyczy) (imię i nazwisko)
.................................................................................................. ...................................................................................................................
(numer identyfikacji podatkowej NIP – nabywcy innego niż osoba ...................................................................................................................
fizyczna) ...................................................................................................................
.................................................................................................. (nazwa, seria i numer dokumentu tożsamości oraz oznaczenie organu, który wydał
.................................................................................................. dokument tożsamości)
..................................................................................................
(numer identyfikacji podatkowej NIP albo numer PESEL, a jeżeli nie

został nadany – nazwa, seria i numer dokumentu tożsamości oraz

organ, który wydał dokument tożsamości – w przypadku gdy

nabywcą jest osoba fizyczna)

...................................................................................................................
...................................................................................................................
...................................................................................................................
(nazwa, data, numer i oznaczenie wystawcy dokumentu uprawniającego do odbioru
.................................................................................................. strzeleckiej broni palnej lub istotnych części)
..................................................................................................
..................................................................................................
(nazwa, data, numer i oznaczenie wystawcy dokumentu

uprawniającego do nabycia strzeleckiej broni palnej lub istotnych

części)

WYKAZ SPRZEDANEJ STRZELECKIEJ BRONI PALNEJ I ISTOTNYCH CZĘŚCI

LP. OZNAKOWANIE BRONI/

ISTOTNYCH CZĘŚCI*

OKREŚLENIE

ISTOTNYCH CZĘŚCI**

KALIBER MARKA KATEGORIA/

PODKATEGORIA/TYP***

1
2

_______________________________

W przypadku sprzedaży broni oprócz oznakowania broni wpisuje się oznakowanie istotnych części umieszczonych w broni, jeżeli jest inne od oznakowania na szkielecie lub komorze zamkowej broni.

Istotne części zostały określone w art. 3 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 13 czerwca 2019 r. o wykonywaniu działalności gospodarczej w zakresie wytwarzania i obrotu materiałami wybuchowymi, bronią, amunicją oraz wyrobami i technologią o przeznaczeniu wojskowym lub policyjnym (Dz. U. poz. 1214 i 1495).

Kategorie i podkategorie broni są określone w załączniku do ustawy z dnia 13 czerwca 2019 r. o wykonywaniu działalności gospodarczej w zakresie wytwarzania i obrotu materiałami wybuchowymi, bronią, amunicją oraz wyrobami i technologią o przeznaczeniu wojskowym lub policyjnym (Dz. U. poz. 1214 i 1495).

1 Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji kieruje działem administracji rządowej - sprawy wewnętrzne, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 6 czerwca 2019 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji (Dz. U. poz. 1058).

Zmiany w prawie

Lepsze prawo. W Sejmie odbyła się konferencja podsumowująca konsultacje społeczne projektów ustaw

W ciągu pierwszych 5 miesięcy obowiązywania mechanizmu konsultacji społecznych projektów ustaw udział w nich wzięły 24 323 osoby. Najpopularniejszym projektem w konsultacjach była nowelizacja ustawy o broni i amunicji. W jego konsultacjach głos zabrało 8298 osób. Podczas pierwszych 14 miesięcy X kadencji Sejmu RP (2023–2024) jedynie 17 proc. uchwalonych ustaw zainicjowali posłowie. Aż 4 uchwalone ustawy miały źródła w projektach obywatelskich w ciągu 14 miesięcy Sejmu X kadencji – to najważniejsze skutki reformy Regulaminu Sejmu z 26 lipca 2024 r.

Grażyna J. Leśniak 24.04.2025
Przedsiębiorcy zapłacą niższą składkę zdrowotną – Senat za ustawą

Senat bez poprawek przyjął w środę ustawę, która obniża składkę zdrowotną dla przedsiębiorców. Zmiana, która wejdzie w życie 1 stycznia 2026 roku, ma kosztować budżet państwa 4,6 mld zł. Według szacunków Ministerstwo Finansów na reformie ma skorzystać około 2,5 mln przedsiębiorców. Teraz ustawa trafi do prezydenta Andrzaja Dudy.

Grażyna J. Leśniak 23.04.2025
Rząd organizuje monitoring metanu

Rada Ministrów przyjęła we wtorek, 22 kwietnia, projekt ustawy o zmianie ustawy – Prawo geologiczne i górnicze, przedłożony przez minister przemysłu. Chodzi o wyznaczenie podmiotu, który będzie odpowiedzialny za monitorowanie i egzekwowanie przepisów w tej sprawie. Nowe regulacje dotyczą m.in. dokładności pomiarów, monitorowania oraz raportowania emisji metanu.

Krzysztof Koślicki 22.04.2025
Rząd zaktualizował wykaz zakazanej kukurydzy

Na wtorkowym posiedzeniu rząd przyjął przepisy zmieniające rozporządzenie w sprawie zakazu stosowania materiału siewnego odmian kukurydzy MON 810, przedłożone przez ministra rolnictwa i rozwoju wsi. Celem nowelizacji jest aktualizacja listy odmian genetycznie zmodyfikowanej kukurydzy, tak aby zakazać stosowania w Polsce upraw, które znajdują się w swobodnym obrocie na terytorium 10 państw Unii Europejskiej.

Krzysztof Koślicki 22.04.2025
Od 18 kwietnia fotografowanie obiektów obronnych i krytycznych tylko za zezwoleniem

Od 18 kwietnia policja oraz żandarmeria wojskowa będą mogły karać tych, którzy bez zezwolenia m.in. fotografują i filmują szczególnie ważne dla bezpieczeństwa lub obronności państwa obiekty resortu obrony narodowej, obiekty infrastruktury krytycznej oraz ruchomości. Obiekty te zostaną specjalnie oznaczone.

Robert Horbaczewski 17.04.2025
Prezydent podpisał ustawę o rynku pracy i służbach zatrudnienia

Kompleksową modernizację instytucji polskiego rynku pracy poprzez udoskonalenie funkcjonowania publicznych służb zatrudnienia oraz form aktywizacji zawodowej i podnoszenia umiejętności kadr gospodarki przewiduje podpisana w czwartek przez prezydenta Andrzeja Dudę ustawa z dnia 20 marca 2025 r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia. Ustawa, co do zasady, wejdzie w życie pierwszego dnia miesiąca następującego po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.

Grażyna J. Leśniak 11.04.2025
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.2019.1577

Rodzaj: Rozporządzenie
Tytuł: Wzór informacji o sprzedaży materiałów wybuchowych, broni palnej innej niż strzelecka broń palna, na posiadanie której jest wymagane pozwolenie oraz strzeleckiej broni palnej i istotnych części.
Data aktu: 14/08/2019
Data ogłoszenia: 21/08/2019
Data wejścia w życie: 22/08/2019