Wzór sprawozdania o źródłach pozyskanych funduszy na cele inicjatywy ustawodawczej wykonywanej przez obywateli oraz szczegółowy zakres zawartych w nim informacji.

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA FINANSÓW
z dnia 27 sierpnia 2001 r.
w sprawie wzoru sprawozdania o źródłach pozyskanych funduszy na cele inicjatywy ustawodawczej wykonywanej przez obywateli oraz szczegółowego zakresu zawartych w nim informacji.

Na podstawie art. 17 ust. 3 ustawy z dnia 24 czerwca 1999 r. o wykonywaniu inicjatywy ustawodawczej przez obywateli (Dz. U. z 2018 r. poz. 2120) zarządza się, co następuje:
§  1. 
Ustala się wzór sprawozdania finansowego o źródłach pozyskanych funduszy na cele inicjatywy ustawodawczej, stanowiący załącznik do rozporządzenia.
§  2. 
Szczegółowy zakres sprawozdania finansowego obejmuje:
1)
informacje ogólne, które zawierają dane o przychodach i wpływach, na które składają się:
a)
środki pieniężne gromadzone na rachunkach bankowych, w tym pochodzące od osób prawnych, osób fizycznych, anonimowych ofiarodawców i innych podmiotów, ze zbiórek publicznych, a także odsetki od środków na rachunkach bankowych, kredyty i pożyczki,
b)
wartość pozyskanych darowizn niepieniężnych, w tym wartość darowizn rzeczowych i wartość usług świadczonych nieodpłatnie na rzecz komitetu,
c)
pozostałe przychody i wpływy,
2)
informacje szczegółowe, które zawierają dane o:
a)
wpłatach od osób prawnych,
b)
wpłatach od osób fizycznych,
c)
wpłatach ze zbiórek publicznych (z podaniem daty i miejsca przeprowadzonej zbiórki),
d)
wpłatach pozostałych,
e)
pozyskanych darowiznach niepieniężnych,
f)
wykonanych na rzecz komitetu nieodpłatnych usługach,
g)
kredytach bankowych i otrzymanych pożyczkach,
h)
nadwyżce i sposobie jej wykorzystania,
3)
wykaz osób fizycznych, które dokonały wpłat,
4)
wykaz osób prawnych, które dokonały wpłat,
5)
wykaz podmiotów, które nieodpłatnie wykonały usługi na rzecz komitetu.
§  3. 
Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.

ZAŁĄCZNIK

SPRAWOZDANIE FINANSOWE

Komitet inicjatywy ustawodawczej wykonywanej przez obywateli

.............................................................................................................................................................................................

(pełna nazwa komitetu)

.............................................................................................................................................................................................(adres siedziby komitetu)

.............................................................................................................................................................................................

.............................................................................................................................................................................................

(imię – imiona, nazwisko, adres zamieszkania pełnomocnika komitetu)

W wykonaniu obowiązku nałożonego art. 17 ust. 2 ustawy z dnia 24 czerwca 1999 r. o wykonywaniu inicjatywy ustawo-dawczej przez obywateli (Dz. U. z 2018 r. poz. 2120) przedkłada się sprawozdanie finansowe o źródłach pozyskanych fun-duszy na cele inicjatywy ustawodawczej.

INFORMACJE OGÓLNE Kwota w zł
A. Przychody lub wpływy (suma pozycji I+II+III)
I. Środki pieniężne gromadzone na rachunku bankowym
1. Pochodzące od osób prawnych
2. Pochodzące od osób fizycznych
3. Pochodzące od anonimowych ofiarodawców
4. Pochodzące od innych podmiotów
5. Pochodzące ze zbiórek publicznych
6. Odsetki od środków na rachunkach bankowych
7. Kredyty i pożyczki
8. Inne przychody i wpływy
II. Wartość pozyskanych darowizn niepieniężnych i nieodpłatnie świadczonych usług
1. Wartość darowizn rzeczowych
2. Wartość usług świadczonych nieodpłatnie na rzecz komitetu
III. Pozostałe przychody lub wpływy (niewymienione w pozycji I i II)
INFORMACJE SZCZEGÓŁOWE Kwota w zł
1. Rachunek bankowy:

...................................................................................................................................................

(nazwa banku, nr rachunku bankowego)

wpłaty
wypłaty
stan
1) wykaz osób prawnych, które dokonały wpłat (nazwa i siedziba osoby prawnej, statystyczny

numer identyfikacyjny REGON):*

a) ................................................................................................................................................

b) ................................................................................................................................................

2) wykaz osób fizycznych, które dokonały wpłat (imię, nazwisko, adres zamieszkania, obywa-telstwo):*

a) ..............................................................................................................................................

b) ..............................................................................................................................................

2. Wpłaty ze zbiórek publicznych
Dane dotyczące zbiórek publicznych (data i miejsce zbiórki):

a) ...................................................................................................................................................

b) ...................................................................................................................................................

3. Wykaz wpłat od pozostałych podmiotów (nazwa i adres lub siedziba podmiotu):*

a) ...................................................................................................................................................

b) ...................................................................................................................................................

4. Wartość pozyskanych darowizn niepieniężnych (wartość pozyskanych darowizn niepieniężnych

podaje się w wysokości możliwych do uzyskania cen ich sprzedaży netto, nie wyższych od cen

nabycia lub kosztów wytworzenia pomniejszonych o odpisy amortyzacyjne)

1) wykaz osób prawnych (nazwa i siedziba osoby prawnej, statystyczny numer identyfikacyjny

REGON), od których pozyskano darowizny niepieniężne:*

a) ...........................................................................................................................................

b) ...........................................................................................................................................

2) wykaz osób fizycznych (imię, nazwisko, adres zamieszkania, obywatelstwo), od których

pozyskano darowizny niepieniężne:*

a) ...........................................................................................................................................

b) ...........................................................................................................................................

3) wykaz innych podmiotów, od których pozyskano darowizny niepieniężne (nazwa i adres

lub siedziba podmiotu):*

a) ...........................................................................................................................................

b) ...........................................................................................................................................

5. Wartość świadczonych nieodpłatnie usług na rzecz komitetu (wartość świadczonych usług podaje

się w wysokości możliwych do uzyskania cen ich sprzedaży netto, nie wyższych od cen nabycia)

1) wykaz osób prawnych (nazwa i siedziba osoby prawnej, statystyczny numer identyfikacyjny

REGON) świadczących nieodpłatnie usługi na rzecz komitetu:*

a) ...........................................................................................................................................

b) .........................................................................................................................................

2) wykaz osób fizycznych (imię, nazwisko, adres zamieszkania, obywatelstwo) świadczących

nieodpłatnie usługi na rzecz komitetu:*

a) ........................................................................................................................................

b) ........................................................................................................................................

3) wykaz innych podmiotów świadczących nieodpłatnie usługi na rzecz komitetu (nazwa

i adres lub siedziba podmiotu):*

a) ........................................................................................................................................

b) ........................................................................................................................................

6. Kredyty i pożyczki:
1) kredyty otrzymane

a) .......................................................................................................................................

b) ........................................................................................................................................

2) pożyczki otrzymane

a) ........................................................................................................................................

b) ........................................................................................................................................

7. Wykaz podmiotów udzielających kredytu lub pożyczki (imię, nazwisko, adres zamieszkania,

obywatelstwo, nazwa i siedziba osoby prawnej, statystyczny numer identyfikacyjny REGON):*

a) ...................................................................................................................................................

b) ...................................................................................................................................................

8. Kwota uzyskanej nadwyżki
9. Wykaz instytucji charytatywnych, którym przekazano nadwyżkę (nazwa, siedziba):*

a) ................................................................................................................................................

b) ................................................................................................................................................

* W przypadku wykazu zawierającego większą liczbę pozycji należy sporządzić go na oddzielnym arkuszu, który będzie stanowił za-łącznik do odpowiednich punktów sprawozdania.

.......................................................

(miejscowość, data)

.................................................................................

(imię i nazwisko oraz podpis pełnomocnika komitetu)

Zmiany w prawie

Lepsze prawo. W Sejmie odbyła się konferencja podsumowująca konsultacje społeczne projektów ustaw

W ciągu pierwszych 5 miesięcy obowiązywania mechanizmu konsultacji społecznych projektów ustaw udział w nich wzięły 24 323 osoby. Najpopularniejszym projektem w konsultacjach była nowelizacja ustawy o broni i amunicji. W jego konsultacjach głos zabrało 8298 osób. Podczas pierwszych 14 miesięcy X kadencji Sejmu RP (2023–2024) jedynie 17 proc. uchwalonych ustaw zainicjowali posłowie. Aż 4 uchwalone ustawy miały źródła w projektach obywatelskich w ciągu 14 miesięcy Sejmu X kadencji – to najważniejsze skutki reformy Regulaminu Sejmu z 26 lipca 2024 r.

Grażyna J. Leśniak 24.04.2025
Przedsiębiorcy zapłacą niższą składkę zdrowotną – Senat za ustawą

Senat bez poprawek przyjął w środę ustawę, która obniża składkę zdrowotną dla przedsiębiorców. Zmiana, która wejdzie w życie 1 stycznia 2026 roku, ma kosztować budżet państwa 4,6 mld zł. Według szacunków Ministerstwo Finansów na reformie ma skorzystać około 2,5 mln przedsiębiorców. Teraz ustawa trafi do prezydenta Andrzaja Dudy.

Grażyna J. Leśniak 23.04.2025
Rząd organizuje monitoring metanu

Rada Ministrów przyjęła we wtorek, 22 kwietnia, projekt ustawy o zmianie ustawy – Prawo geologiczne i górnicze, przedłożony przez minister przemysłu. Chodzi o wyznaczenie podmiotu, który będzie odpowiedzialny za monitorowanie i egzekwowanie przepisów w tej sprawie. Nowe regulacje dotyczą m.in. dokładności pomiarów, monitorowania oraz raportowania emisji metanu.

Krzysztof Koślicki 22.04.2025
Rząd zaktualizował wykaz zakazanej kukurydzy

Na wtorkowym posiedzeniu rząd przyjął przepisy zmieniające rozporządzenie w sprawie zakazu stosowania materiału siewnego odmian kukurydzy MON 810, przedłożone przez ministra rolnictwa i rozwoju wsi. Celem nowelizacji jest aktualizacja listy odmian genetycznie zmodyfikowanej kukurydzy, tak aby zakazać stosowania w Polsce upraw, które znajdują się w swobodnym obrocie na terytorium 10 państw Unii Europejskiej.

Krzysztof Koślicki 22.04.2025
Od 18 kwietnia fotografowanie obiektów obronnych i krytycznych tylko za zezwoleniem

Od 18 kwietnia policja oraz żandarmeria wojskowa będą mogły karać tych, którzy bez zezwolenia m.in. fotografują i filmują szczególnie ważne dla bezpieczeństwa lub obronności państwa obiekty resortu obrony narodowej, obiekty infrastruktury krytycznej oraz ruchomości. Obiekty te zostaną specjalnie oznaczone.

Robert Horbaczewski 17.04.2025
Prezydent podpisał ustawę o rynku pracy i służbach zatrudnienia

Kompleksową modernizację instytucji polskiego rynku pracy poprzez udoskonalenie funkcjonowania publicznych służb zatrudnienia oraz form aktywizacji zawodowej i podnoszenia umiejętności kadr gospodarki przewiduje podpisana w czwartek przez prezydenta Andrzeja Dudę ustawa z dnia 20 marca 2025 r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia. Ustawa, co do zasady, wejdzie w życie pierwszego dnia miesiąca następującego po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.

Grażyna J. Leśniak 11.04.2025
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.2020.772 t.j.

Rodzaj: Rozporządzenie
Tytuł: Wzór sprawozdania o źródłach pozyskanych funduszy na cele inicjatywy ustawodawczej wykonywanej przez obywateli oraz szczegółowy zakres zawartych w nim informacji.
Data aktu: 27/08/2001
Data ogłoszenia: 29/04/2020
Data wejścia w życie: 21/09/2001