Przepisy ogólne
Lotniskowa służba ratowniczo-gaśnicza
- wartości określonych w tabelach 4-6 w załączniku nr 1 do rozporządzenia oraz rezerwę gazu roboczego do użycia rezerwy uzupełniającego środka gaśniczego.
- oraz wyposażenie ratownicze określone w załączniku nr 3 do rozporządzenia.
Szkolenie lotniskowej służby ratowniczo-gaśniczej
Infrastruktura lotniska
Plan działania w sytuacji zagrożenia
Przepisy przejściowe, dostosowujące i końcowe
Kategoria lotniska |
Całkowita długość kadłuba samolotu [m] |
Maksymalna szerokość kadłuba samolotu [m] |
1 | od 0 m do długości mniejszej niż 9 m | 2 |
2 | od 9 m do długości mniejszej niż 12 m | 2 |
3 | od 12 m do długości mniejszej niż 18 m | 3 |
4 | od 18 m do długości mniejszej niż 24 m | 4 |
5 | od 24 m do długości mniejszej niż 28 m | 4 |
6 | od 28 m do długości mniejszej niż 39 m | 5 |
7 | od 39 m do długości mniejszej niż 49 m | 5 |
8 | od 49 m do długości mniejszej niż 61 m | 7 |
9 | od 61 m do długości mniejszej niż 76 m | 7 |
10 | od 76 m do długości mniejszej niż 90 m | 8 |
1) W celu sklasyfikowania samolotów korzystających z danego lotniska ocenia się w pierwszej kolejności ich całkowitą długość, a następnie szerokość kadłuba. Jeżeli po określeniu kategorii odpowiadającej całkowitej długości samolotów okaże się, że szerokość kadłuba jest większa od maksymalnej szerokości wskazanej w tabeli 1 w kolumnie 3 dla danej kategorii, to samolot klasyfikuje się o jedną kategorię wyżej.
Tabela 2. Obniżony poziom ochrony ratowniczo-gaśniczej lotniska dla operacji lotniczych niestanowiących przewozu pasażerskiego
Kategoria lotniska | Kategoria lotniska dla obniżonego poziomu ochrony ratowniczo-gaśniczej |
1 | 1 |
2 | 2 |
3 | 3 |
4 | 4 |
5 | 5 |
6 | 5 |
7 | 6 |
8 | 6 |
9 | 7 |
10 | 7 |
Tabela 3. Kategorie lotnisk dla śmigłowców
Kategoria lotniska |
Całkowita długość śmigłowca1) [m] |
H1 | do długości mniejszej niż 15 m |
H2 | od 15 m do długości mniejszej niż 24 m |
H3 | od 24 m do długości mniejszej niż 35 m |
1) Długość śmigłowca włącznie z belką ogonową oraz wirnikami.
Tabela 4. Minimalne ilości środków gaśniczych na lotnisku dla samolotów
Kategoria lotniska | Piana skuteczności gaśniczej A1) | Piana skuteczności gaśniczej B1) | Piana skuteczności gaśniczej C1) | Uzupełniający środek gaśniczy | ||||
ilość wody2) [dm3] | wydajność podawania roztworu pianotwórczego [dm3/min] | ilość wody2) [dm3] | wydajność podawania roztworu pianotwórczego [dm3/min] | ilość wody2) [dm3] | wydajność podawania roztworu pianotwórczego [dm3/min] | ilość proszku gaśniczego [kg] | wydatek [kg/s] | |
1 | 350 | 350 | 230 | 230 | 160 | 160 | 45 | 2,25 |
2 | 1 000 | 800 | 670 | 550 | 460 | 360 | 90 | 2,25 |
3 | 1 800 | 1 300 | 1 200 | 900 | 820 | 630 | 135 | 2,25 |
4 | 3 600 | 2 600 | 2 400 | 1 800 | 1 700 | 1 100 | 135 | 2,25 |
5 | 8 100 | 4 500 | 5 400 | 3 000 | 3 900 | 2 200 | 180 | 2,25 |
6 | 11 800 | 6 000 | 7 900 | 4 000 | 5 800 | 2 900 | 225 | 2,25 |
7 | 18 200 | 7 900 | 12 100 | 5 300 | 8 800 | 3 800 | 225 | 2,25 |
8 | 27 300 | 10 800 | 18 200 | 7 200 | 12 800 | 5 100 | 450 | 4,5 |
9 | 36 400 | 13 500 | 24 300 | 9 000 | 17 100 | 6 300 | 450 | 4,5 |
10 | 48 200 | 16 600 | 32 300 | 11 200 | 22 800 | 7 900 | 450 | 4,5 |
Brak3) | - | - | - | - | - | - | 50 | 2,25 |
1) Ilość wody przeznaczonej do wytwarzania piany dla intensywności podawania 8,2 dm3/min/m2 dla pian spełniających wymagania pian gaśniczych skuteczności gaśniczej A, 5,5 dm3/min/m2 dla pian spełniających wymagania pian gaśniczych skuteczności gaśniczej B oraz 3,75 dm3/min/m2 dla pian spełniających wymagania pian gaśniczych skuteczności gaśniczej C. Przedstawioną intensywność podawania należy uważać za minimalną, przy założeniu, że pożar zostanie zlokalizowany w ciągu jednej minuty.
2) Ilość wody jest określana na podstawie średniej całkowitej długości kadłuba samolotu danej kategorii. Jeżeli całkowita długość kadłuba samolotu przekracza wartość średnią długości dla danej kategorii lotniska, wymaganą ilość wody do wytwarzania pian gaśniczych zapewnia się zgodnie z załącznikiem nr 3 do rozporządzenia.
3) Lotniska, na których nie zorganizowano lsr-g.
Tabela 5. Minimalne ilości środków gaśniczych na lotnisku naziemnym dla śmigłowców
Kategoria lotniska | Piana skuteczności gaśniczej B1) | Piana skuteczności gaśniczej C2) | Uzupełniający środek gaśniczy | ||
ilość wody [dm3] | wydajność podawania roztworu pianotwórczego [dm3/min] | ilość wody [dm3] | wydajność podawania roztworu pianotwórczego [dm3/min] | ilość proszku gaśniczego [kg] | |
H1 | 500 | 250 | 350 | 175 | 23 |
H2 | 1 000 | 500 | 700 | 350 | 45 |
H3 | 1 600 | 800 | 1 070 | 535 | 90 |
1) Ilość wody przeznaczonej do wytwarzania piany dla intensywności podawania 5,5 dm3/min/m2 dla pian spełniających wymagania pian gaśniczych skuteczności gaśniczej B. Przedstawioną intensywność podawania należy uważać za minimalną, przy założeniu, że pożar zostanie zlokalizowany w ciągu jednej minuty.
2) Ilość wody przeznaczonej do wytwarzania piany dla intensywności podawania 3,75 dm3/min/m2 dla pian spełniających wymagania pian gaśniczych skuteczności gaśniczej C. Przedstawioną intensywność podawania należy uważać za minimalną, przy założeniu, że pożar zostanie zlokalizowany w ciągu jednej minuty.
Tabela 6. Minimalne ilości środków gaśniczych na lotnisku dla śmigłowców znajdującego się na obiekcie
Kategoria lotniska | Piana skuteczności gaśniczej B1) | Piana skuteczności gaśniczej C2) | Uzupełniający środek gaśniczy | ||
ilość wody [dm3] | wydajność podawania roztworu pianotwórczego [dm3/min] | ilość wody [dm3] | wydajność podawania roztworu pianotwórczego [dm3/min] | ilość proszku gaśniczego [kg] | |
H1 | 2 500 | 250 | 1 750 | 175 | 45 |
H2 | 5 000 | 500 | 3 500 | 350 | 45 |
H3 | 8 000 | 800 | 5 350 | 535 | 45 |
1) Ilość wody przeznaczonej do wytwarzania piany dla intensywności podawania 5,5 dm3/min/m2 dla pian spełniających wymagania pian gaśniczych skuteczności gaśniczej B. Przedstawioną intensywność podawania należy uważać za minimalną, przy założeniu, że pożar zostanie zlokalizowany w ciągu jednej minuty.
2) Ilość wody przeznaczonej do wytwarzania piany dla intensywności podawania 3,75 dm3/min/m2 dla pian spełniających wymagania pian gaśniczych skuteczności gaśniczej C. Przedstawioną intensywność podawania należy uważać za minimalną, przy założeniu, że pożar zostanie zlokalizowany w ciągu jednej minuty.
Tabela 7. Ocena skuteczności pian gaśniczych
Test | Piana skuteczności gaśniczej A | Piana skuteczności gaśniczej B | Piana skuteczności gaśniczej C |
1. Prądownica wodno-pianowa UNI 86 według ICAO: | |||
1) ciśnienie (kPa) | 700 | 700 | 700 |
2) intensywność podawania (dm3/min/m2) | 4,1 | 2,5 | 1,56 |
3) wydajność (dm3/min) | 11,4 | 11,4 | 11,4 |
2. Powierzchnia pożaru (okrągła taca) (m2) | ≈ 2-8 | ≈ 4,5 | ≈ 7,32 |
3. Paliwo Jet A1 na podłożu wodnym (dm3) | 60 | 100 | 157 |
4. Czas rozpalania (s) | 60 | 60 | 60 |
5. Wyniki gaszenia: | |||
1) czas ugaszenia (s) | ≤ 60 | ≤ 60 | ≤ 60 |
2) całkowity czas podawania (s) | 120 | 120 | 120 |
3) czas ponownego zapalenia 25% powierzchni tacy (s) | ≥ 300 | ≥ 300 | ≥ 300 |
Tabela 8. Minimalna liczba strażaków lsr-g na zmianie służbowej gotowych do natychmiastowego podjęcia działań ratowniczych
Kategoria lotniska | Minimalna liczba strażaków Isr-g1) |
1, 2, H1 | 3 |
3-5, H2, H3 | 4 |
6, 7 | 72) |
8 | 113) |
9, 10 | 144) |
1) Minimalna liczba strażaków lsr-g nie uwzględnia strażaków wykonujących obowiązki: kierownika (komendant, szef służby ratowniczej) i zastępcy kierownika jednostki ochrony przeciwpożarowej, specjalistów, inspektorów, obsady punktu alarmowego, obsady posterunków i ratowników medycznych. Liczba obsłużonych pasażerów w poprzednim roku jest podstawą do określenia obsady zmiany służbowej w kolejnym roku.
2) Minimalna liczba strażaków lsr-g ulega zwiększeniu o jednego strażaka od każdego zaczętego miliona obsługiwanych pasażerów przy obsłudze ponad trzech milionów pasażerów, z uwzględnieniem odnośnika 1.
3) Minimalna liczba strażaków lsr-g ulega zwiększeniu o jednego strażaka od każdego zaczętego miliona obsługiwanych pasażerów przy obsłudze ponad pięciu milionów pasażerów, z uwzględnieniem odnośnika 1.
4) Minimalna liczba strażaków lsr-g ulega zwiększeniu o jednego strażaka od każdego zaczętego miliona obsługiwanych pasażerów przy obsłudze ponad siedmiu milionów pasażerów, z uwzględnieniem odnośnika 1.
Tabela 9. Minimalna liczba pojazdów ratowniczo-gaśniczych na lotnisku
Kategoria lotniska | Liczba pojazdów ratowniczo-gaśniczych |
1, H1-H3 | 11) |
2 | 1 |
3 | 1 |
4 | 1 |
5 | 1 |
6 | 2 |
7 | 2 |
8 | 3 |
9 | 3 |
10 | 3 |
1) Nie dotyczy lotniska dla śmigłowców znajdującego się na obiekcie.
Tabela 10. Minimalne wymagania w zakresie wyposażenia i parametrów technicznych pojazdów ratowniczo-gaśniczych
Wyposażenie / parametr techniczny | Pojazdy o pojemności zbiornika wody do 4500 dm3 | Pojazdy o pojemności zbiornika wody powyżej 4500 dm3 |
Działko wodno-pianowe na dachu | opcja dla kategorii lotniska i i 2, H1 i H2; wymagane dla kategorii lotniska 3-10, H3 | wymagane |
Stopnie wydajności działka wodno-pianowego | wysoki | wysoki i niski |
Bezpośrednie wyjście do działka wodno-pianowego z kabiny pojazdu | opcja | wymagane |
Zasięg rzutu strumienia piany | odpowiedni dla kadłuba najdłuższego samolotu | odpowiedni dla kadłuba najdłuższego samolotu |
Linie szybkiego natarcia z prądownicą wodno-pianową | wymagane | wymagane |
Tryskacze pod podwoziem | opcja | wymagane |
Działko wodno-pianowe zderzakowe | opcja | opcja |
Przyspieszenie w normalnej temperaturze otoczenia | 80 km/h w 25 s | 80 km/h w 40 s |
Prędkość maksymalna | co najmniej 105 km/h | co najmniej 100 km/h |
Napęd na wszystkie koła | wymagany | wymagany |
Automatyczna albo półautomatyczna skrzynia biegów | wymagana | wymagana |
Układ pojedynczych kół tylnych | preferowany dla kategorii lotniska 1 i 2, wymagany dla kategorii lotniska 3-10 | wymagany |
Minimalne kąty natarcia i zejścia | 30° | 30° |
Minimalny kąt przechyłu statycznego | 30° | 28° |
SPOSÓB WYZNACZANIA ILOŚCI WODY DO WYTWARZANIA PIAN GAŚNICZYCH
Długość całkowita kadłuba samolotu L | Teoretyczny obszar krytyczny AT [m2] |
L < 12 m | AT= L x (12 m + W) |
12 m ≤ L < 18 m | AT= L x (14 m + W) |
18 m ≤ L < 24 m | AT= L x (17 m + W) |
L ≥ 24 m | AT= L x (30 m + W) |
W - maksymalna szerokość kadłuba samolotu w metrach
AP = 0,667 AT
Q = Q1 + Q2
gdzie:
Q1 - ilość wody niezbędnej do opanowania pożaru na powierzchni praktycznego obszaru krytycznego,
Q2 - ilość wody wymaganej po opanowaniu pożaru oraz niezbędnej do obrony lub całkowitego ugaszenia pożaru.
Q1 = AP x R x T
gdzie:
AP - praktyczny obszar krytyczny,
R - intensywność podawania - intensywności podawania 8,2 dm3/min/m2 dla piany spełniającej wymagania pian gaśniczych skuteczności gaśniczej A, 5,5 dm3/min/m2 dla piany spełniającej wymagania pian gaśniczych skuteczności gaśniczej B oraz 3,75 dm3/min/m2 dla piany spełniającej wymagania pian gaśniczych skuteczności gaśniczej C,
T - czas podawania - minimalny czas podawania wynosi 1 min.
Kategoria lotniska | Q2 = procentowi Q1 |
1 | 0 |
2 | 27 |
3 | 30 |
4 | 58 |
5 | 75 |
6 | 100 |
7 | 129 |
8 | 152 |
9 | 170 |
10 | 190 |
Uwaga:
Przy czasie podawania wynoszącym 1 min wyznaczoną ilość wody do celów gaśniczych uważa się za minimalną.
WYPOSAŻENIE RATOWNICZE W POJAZDACH RATOWNICZO-GAŚNICZYCH
Lp. | Rodzaj sprzętu ratowniczego | Kategoria lotniska | ||||
1, 2 | 3-5 | 6, 7 | 8-10 | H1-H31) | ||
wyposażenie w sztukach | ||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
1 | Zestaw narzędzi nieiskrzących (np. młotek, przecinak, łopata, wiadro) | - | 1 | 1 | 1 | 1 |
2 | Klucz nastawny | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
3 | Nożyce do cięcia prętów o średnicy co najmniej 0 10 mm | 1 | 1 | 1 | 1 | 12) |
4 | Nożyce do blachy | 1 | 1 | 1 | 1 | 12) |
5 | Szczypce nastawne o długości 200 mm | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
6 | Szczypce boczne o długości 200 mm | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
7 | Topór ratowniczy mały, nieklinujący | 1 | 1 | 2 | 3 | 1 |
8 | Topór ratowniczy duży, nieklinujący | - | 1 | 2 | 3 | 1 |
9 | Łom duży o długości 1500 mm | - | 1 | 1 | 2 | - |
10 | Łom mały o długości 1000 mm | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 |
11 | Ręczne uniwersalne narzędzie ratownicze | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 |
12 | Przecinak ślusarski o szerokości 25 mm | - | 1 | 1 | 1 | 1 |
13 | Młotek 2 kg | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
14 | Zestaw ratowniczych narzędzi hydraulicznych lub elektrycznych | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 |
15 | Szpadel | 1 | 1 | 2 | 2 | 12) |
16 | Koc gaśniczy | 1 | 1 | 2 | 3 | 1 |
17 | Drabina o długości odpowiedniej do wysokości najwyższego statku powietrznego operującego z lotniska | - | 1 | 1 | 2 | 12) |
18 | Drabina dostępna | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 |
19 | Linka ratownicza o długości 15 m z uprzężą ratowniczą | - | 1 | 2 | 3 | 1 |
20 | Linka o długości 30 m | 1 | 1 | 2 | 3 | 1 |
21 | Kliny do blokowania kół | 2 | 2 | 2 | 4 | 2 |
22 | Piła łańcuchowa do drewna | 1 | 1 | 1 | 2 | 12) |
23 | Piła tarczowa do betonu i stali z kompletem tarcz zapasowych | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 |
24 | Nóż do przecinania pasów bezpieczeństwa | 1 | 1 | 2 | 3 | 1 |
25 | Aparat powietrzny nadciśnieniowy butlowy z maską | jeden komplet na każdego strażaka w służbie | ||||
26 | Zestaw głośnomówiący | - | - | 1 | 1 | - |
27 | Zestaw ratownictwa medycznego R1 | 1 | 1 | 2 | 3 | 1 |
28 | Nosze ratownicze podbierające | 1 | 1 | 2 | 3 | 1 |
29 | Agregat wentylacyjno-oddymiający (z przystawkami na wodę i pianę) | - | - | 1 | 1 | - |
30 | Latarka | 1 | 2 | 4 | 6 | 1 |
31 | Kamera termowizyjna3) | - | - | 1 | 2 | - |
32 | Noktowizor3) | - | - | - | 1 | - |
33 | Pirometr4) | - | - | 1 | 1 | 1 |
34 | Miernik wielogazowy | - | 1 | 1 | 1 | - |
35 | Zestaw do uszczelniania wycieków paliwa | - | 1 | 1 | 1 | 12) |
36 | Ubranie ochrony biologicznej3) | - | 2 | 2 | 4 | - |
37 | Ubranie żaroodporne | - | 2 | 2 | 4 | 2 |
38 | Ubranie gazoszczelne3) | - | - | 3 | 4 | - |
39 | Zestawy podnośników pneumatycznych niskociśnieniowych | - | 1 | 1 | 1 | - |
40 | Zestawy podnośników pneumatycznych wysokociśnieniowych | - | 1 | 1 | 2 | 1 |
41 | Zestaw do usuwania rozlewów i wycieków produktów ropopochodnych | - | - | 1 | 1 | 1 |
42 | Węże tłoczne Ø 52 i Ø 0 75 | 6 | 10 | 16 | 24 | 4 |
43 | Prądownice wodno-pianowe | 2 | 2 | 4 | 6 | 2 |
44 | Rozdzielacz | 1 | 1 | 2 | 3 | 1 |
45 | Gaśnice przenośne 4 kg | 1 | 1 | 2 | 3 | 1 |
46 | Gaśnice przenośne 25 kg | - | - | - | - | 1 |
47 | Zestaw oświetleniowy5) | jeden zestaw na pojazd ratowniczo-gaśniczy | ||||
48 | Rękawiczki medyczne jednorazowe bezpudrowe | jedno pudełko |
2) Nie dotyczy lotniska dla śmigłowców znajdującego się na obiekcie.
3) Na wyposażeniu lsr-g w przypadku braku dostępności w ciągu 15 min od momentu ogłoszenia alarmu przy wykorzystaniu możliwości podmiotów określonych w PDSZ.
4) Wymagany, o ile kamera termowizyjna nie ma funkcji pomiaru temperatury.
5) Przewoźny lub przenośny do oświetlenia terenu działań ratowniczych.
PROGRAM SZKOLENIA POLIGONOWEGO DLA STRAŻAKÓW LOTNISKOWEJ SŁUŻBY RATOWNICZO-GAŚNICZEJ
- umożliwiających pozorowanie zdarzeń lotniczych;
Numer tematu | Temat | Liczba godzin lekcyjnych | |
kategoria lotniska 1-5 | kategoria lotniska 6-10 | ||
1 | BHP | 1 | 1 |
2 | Budowa statków powietrznych | 2 | 2 |
3 | Transport powietrzny materiałów niebezpiecznych | 1 | 1 |
4 | Lotniskowy sprzęt ratowniczo-gaśniczy | 2 | 2 |
5 | Taktyka działań ratowniczych na statkach powietrznych, w tym gaszenie pożarów paliwa lotniczego lub innego rodzaju paliwa podawanego pod ciśnieniem, pod warunkiem że do jego gaszenia stosuje się te same techniki gaszenia, co w przypadku paliwa lotniczego, oraz sposobów dotarcia ekip ratowniczych do wnętrza statku powietrznego | 9 | 34 |
Razem: | 15 | 40 |
W ciągu pierwszych 5 miesięcy obowiązywania mechanizmu konsultacji społecznych projektów ustaw udział w nich wzięły 24 323 osoby. Najpopularniejszym projektem w konsultacjach była nowelizacja ustawy o broni i amunicji. W jego konsultacjach głos zabrało 8298 osób. Podczas pierwszych 14 miesięcy X kadencji Sejmu RP (2023–2024) jedynie 17 proc. uchwalonych ustaw zainicjowali posłowie. Aż 4 uchwalone ustawy miały źródła w projektach obywatelskich w ciągu 14 miesięcy Sejmu X kadencji – to najważniejsze skutki reformy Regulaminu Sejmu z 26 lipca 2024 r.
Grażyna J. Leśniak 24.04.2025Senat bez poprawek przyjął w środę ustawę, która obniża składkę zdrowotną dla przedsiębiorców. Zmiana, która wejdzie w życie 1 stycznia 2026 roku, ma kosztować budżet państwa 4,6 mld zł. Według szacunków Ministerstwo Finansów na reformie ma skorzystać około 2,5 mln przedsiębiorców. Teraz ustawa trafi do prezydenta Andrzaja Dudy.
Grażyna J. Leśniak 23.04.2025Rada Ministrów przyjęła we wtorek, 22 kwietnia, projekt ustawy o zmianie ustawy – Prawo geologiczne i górnicze, przedłożony przez minister przemysłu. Chodzi o wyznaczenie podmiotu, który będzie odpowiedzialny za monitorowanie i egzekwowanie przepisów w tej sprawie. Nowe regulacje dotyczą m.in. dokładności pomiarów, monitorowania oraz raportowania emisji metanu.
Krzysztof Koślicki 22.04.2025Na wtorkowym posiedzeniu rząd przyjął przepisy zmieniające rozporządzenie w sprawie zakazu stosowania materiału siewnego odmian kukurydzy MON 810, przedłożone przez ministra rolnictwa i rozwoju wsi. Celem nowelizacji jest aktualizacja listy odmian genetycznie zmodyfikowanej kukurydzy, tak aby zakazać stosowania w Polsce upraw, które znajdują się w swobodnym obrocie na terytorium 10 państw Unii Europejskiej.
Krzysztof Koślicki 22.04.2025Od 18 kwietnia policja oraz żandarmeria wojskowa będą mogły karać tych, którzy bez zezwolenia m.in. fotografują i filmują szczególnie ważne dla bezpieczeństwa lub obronności państwa obiekty resortu obrony narodowej, obiekty infrastruktury krytycznej oraz ruchomości. Obiekty te zostaną specjalnie oznaczone.
Robert Horbaczewski 17.04.2025Kompleksową modernizację instytucji polskiego rynku pracy poprzez udoskonalenie funkcjonowania publicznych służb zatrudnienia oraz form aktywizacji zawodowej i podnoszenia umiejętności kadr gospodarki przewiduje podpisana w czwartek przez prezydenta Andrzeja Dudę ustawa z dnia 20 marca 2025 r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia. Ustawa, co do zasady, wejdzie w życie pierwszego dnia miesiąca następującego po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.
Grażyna J. Leśniak 11.04.2025Identyfikator: | Dz.U.2022.453 |
Rodzaj: | Rozporządzenie |
Tytuł: | Przygotowanie lotnisk do sytuacji zagrożenia oraz lotniskowych służb ratowniczo-gaśniczych. |
Data aktu: | 01/02/2022 |
Data ogłoszenia: | 24/02/2022 |
Data wejścia w życie: | 11/03/2022 |