Przepisy ogólne
Świadectwa, dyplomy i inne druki dla szkół artystycznych i placówek artystycznych
- jako datę wydania świadectwa przyjmuje się datę podjęcia przez radę pedagogiczną uchwały w sprawie wyników odpowiednio promocji albo klasyfikacji i promocji tego ucznia.
- jako datę wydania dyplomu przyjmuje się datę uchwały państwowej komisji egzaminacyjnej stwierdzającej zdanie egzaminu, o którym mowa odpowiednio w art. 44zo ust. 2 albo ust. 3 albo art. 44zp ust. 3 ustawy o systemie oświaty.
- wydaje się nowe świadectwo lub suplement do dyplomu za zwrotem świadectwa lub suplementu do dyplomu lub ich duplikatu, wydanego poprzednio. Zwrócony dokument podlega niezwłocznemu zniszczeniu.
- w części dotyczącej wyników klasyfikacji rocznej, wpisuje się obowiązkowe zajęcia edukacyjne i roczne oceny klasyfikacyjne z tych zajęć.
Przepisy przejściowe i końcowe
- zakłada się protokół egzaminów eksternistycznych na wzorze określonym w załączniku nr 3 do rozporządzenia.
INFORMACJE OGÓLNE DOTYCZĄCE WYDAWANIA PRZEZ SZKOŁY ARTYSTYCZNE ŚWIADECTW, DYPLOMÓW, INNYCH DRUKÓW ORAZ DUPLIKATÓW ŚWIADECTW I DYPLOMÓW ORAZ WYDAWANIA PRZEZ PLACÓWKI ARTYSTYCZNE DUPLIKATÓW ŚWIADECTW PLACÓWKI ARTYSTYCZNEJ ORAZ OPIS ZABEZPIECZEŃ PRZED FAŁSZERSTWEM ŚWIADECTW UKOŃCZENIA SZKOŁY ARTYSTYCZNEJ I DYPLOMÓW UKOŃCZENIA SZKOŁY ARTYSTYCZNEJ ORAZ DUPLIKATÓW ŚWIADECTW UKOŃCZENIA SZKOŁY ARTYSTYCZNEJ I DUPLIKATÓW DYPLOMÓW UKOŃCZENIA SZKOŁY ARTYSTYCZNEJ
1. Świadectwa i suplementy do dyplomów drukuje się na papierze zadrukowanym tłem giloszowym w kolorze jasnozielonym Pantone 374 U.
2. Dyplomy ukończenia szkół artystycznych i ich duplikaty w przypadku, o którym mowa w § 33 ust. 4 rozporządzenia, drukuje się na papierze zadrukowanym tłem giloszowym według wzorów tych dokumentów określonych w załączniku nr 3 do rozporządzenia.
3. Duplikaty świadectw, dyplomów, suplementów do dyplomów i świadectw placówek artystycznych drukuje się na papierze zadrukowanym tłem giloszowym w kolorze szarym Pantone Warm Gray 1 C.
4. Pierwsza strona świadectwa i jego duplikatu jest zadrukowana tłem giloszowym z literami RP. Kolejne strony są zadrukowane tłem giloszowym bez tych liter.
5. Świadectwa, dyplomy i suplementy do dyplomów mają format A4 (210 × 297 mm).
6. Świadectwo, jego duplikat, zaświadczenie o braku możliwości wydania duplikatu świadectwa lub dyplomu i suplement do dyplomu są drukowane na papierze offsetowym o gramaturze nie mniej niż 80 g/m2.
7. Dyplom i jego duplikat jest drukowany na papierze offsetowym o gramaturze 120 g/m2.
8. Świadectwo szkolne promocyjne potwierdzające uzyskanie promocji z wyróżnieniem i świadectwo ukończenia szkoły artystycznej z wyróżnieniem posiada na pierwszej stronie biało-czerwony pionowy pasek o szerokości 12 mm umieszczony w odległości 50 mm od lewej krawędzi świadectwa.
9. Świadectwa, dyplomy i inne druki opatruje się w miejscach oznaczonych we wzorach odpowiednich druków odciskiem pieczęci urzędowej o średnicy 36 mm, z wyjątkiem legitymacji szkolnych i indeksów w miejscach przeznaczonych na umieszczenie fotografii, w których używa się odcisku pieczęci urzędowej o średnicy 20 mm.
10. Arkusze ocen mają format A4 (210 × 297 mm). Arkusze ocen wypełniane w postaci elektronicznej są drukowane jednostronnie. W miejscach zszycia umieszcza się odcisk pieczęci urzędowej szkoły artystycznej, w sposób uniemożliwiający wymianę kart arkusza.
11. W arkuszach ocen uczniów klasy programowo najwyższej albo słuchaczy semestru programowo najwyższego podaje się wyniki:
1) klasyfikacji końcowej, jeżeli uczeń albo słuchacz w danym typie kształcenia uzyskał w danym roku szkolnym albo w danym semestrze wszystkie pozytywne roczne oceny klasyfikacyjne, lub
2) klasyfikacji odpowiednio rocznej lub semestralnej, jeżeli uczeń albo słuchacz w danym typie kształcenia uzyskał w danym roku szkolnym albo w danym semestrze z co najmniej jednych obowiązkowych zajęć edukacyjnych negatywną roczną ocenę klasyfikacyjną.
12. Protokoły egzaminów wypełniane w postaci elektronicznej są drukowane jednostronnie. Druki protokołów egzaminów zszywa się, a w miejscu zszycia umieszcza się odcisk pieczęci urzędowej szkoły artystycznej, w sposób uniemożliwiający wymianę kart.
II. Opis zabezpieczeń przed fałszerstwem dokumentów publicznych kategorii trzeciej: dyplom ukończenia szkoły artystycznej (wzory nr 25-28 określone w załączniku nr 3 do rozporządzenia) i poddruk dla duplikatu dyplomu ukończenia szkoły artystycznej (wzór nr 50 określony w załączniku nr 3 do rozporządzenia). Zabezpieczenia w podłożu i w druku oraz personalizacja obejmuje wyłącznie awers dokumentu.
1. Zabezpieczenia w podłożu:
1) papier niewykazujący luminescencji w promieniowaniu ultrafioletowym;
2) papier uczulony na działanie odczynników chemicznych (zabezpieczony chemicznie);
3) włókna zabezpieczające widoczne jedynie w świetle widzialnym w dwóch kolorach (dwa jednokolorowe włókna);
4) włókna zabezpieczające widoczne jedynie w promieniowaniu ultrafioletowym w dwóch kolorach (dwa jednokolorowe włókna);
5) znak wodny dwutonowy widoczny w świetle przechodzącym.
2. Zabezpieczenia w druku:
1) technika druku: offset;
2) mikrodruki;
3) tło giloszowe;
4) zastosowanie farby aktywnej w promieniowaniu ultrafioletowym.
3. Personalizacja dokumentu wykonana z wykorzystaniem drukarki atramentowej lub innej równoważnej, której środek kryjący będzie zapewniał trwałą integrację z podłożem.
4. Oznaczenie indywidualne wykonane przez producenta blankietów dokumentów publicznych na pierwszej stronie blankietu, w prawej dolnej jego części, techniką druku typograficznego z zastosowaniem farby specjalnej, widocznej w świetle widzialnym i aktywnej w promieniowaniu ultrafioletowym.
5. Na oznaczenie indywidualne składa się:
1) symbol "Y";
2) jednoliterowe oznaczenie roku produkcji blankietu;
3) siedmiocyfrowy numer.
III. Opis zabezpieczeń przed fałszerstwem dokumentów publicznych kategorii trzeciej: świadectwo ukończenia szkoły artystycznej (wzory nr 14-17 określone w załączniku nr 3 do rozporządzenia) i czterostronicowy poddruk dla duplikatu świadectwa ukończenia szkoły artystycznej (wzór nr 49 określony w załączniku nr 3 do rozporządzenia).
1. Zabezpieczenia w podłożu:
1) papier niewykazujący luminescencji w promieniowaniu ultrafioletowym;
2) papier uczulony na działanie odczynników chemicznych (zabezpieczony chemicznie);
3) włókna zabezpieczające widoczne jedynie w świetle widzialnym w dwóch kolorach (dwa jednokolorowe włókna);
4) włókna zabezpieczające widoczne jedynie w promieniowaniu ultrafioletowym w dwóch kolorach (dwa jednokolorowe włókna);
5) znak wodny dwutonowy widoczny w świetle przechodzącym.
2. Zabezpieczenia w druku (strona zawierająca dane personalne):
1) technika druku: offset;
2) mikrodruki;
3) tło giloszowe;
4) zastosowanie farby aktywnej w promieniowaniu ultrafioletowym.
3. Zabezpieczenia w druku (pozostałe strony):
1) technika druku: offset;
2) tło giloszowe;
3) zastosowanie farby aktywnej w promieniowaniu ultrafioletowym.
4. Personalizacja dokumentu wykonana z wykorzystaniem drukarki atramentowej lub innej równoważnej, której środek kryjący będzie zapewniał trwałą integrację z podłożem.
5. Oznaczenie indywidualne wykonane przez producenta blankietów dokumentów publicznych na pierwszej stronie blankietu, w prawej dolnej jego części, techniką druku typograficznego z zastosowaniem farby specjalnej, widocznej w świetle widzialnym i aktywnej w promieniowaniu ultrafioletowym.
6. Na oznaczenie indywidualne składają się dwie litery i siedem cyfr.
7. Obok oznaczenia indywidualnego, z lewej jego strony, producent blankietu umieszcza skrót nazwy producenta blankietu dokumentu publicznego, według schematu:
1) od czterech do siedmiu liter oznaczających skrót nazwy producenta blankietu dokumentu publicznego, które umieszcza w miejscu oznaczonym we wzorze symbolem XXXX,
2) cztery cyfry oznaczające rok produkcji blankietu, które umieszcza w miejscu oznaczonym we wzorze symbolem YYYY
- przy czym skrót nazwy producenta blankietu dokumentu publicznego i rok produkcji jest wykonany w technice offsetowej.
WYKAZ WZORÓW ŚWIADECTW, DYPLOMÓW I INNYCH DRUKÓW DLA SZKÓŁ ARTYSTYCZNYCH ORAZ WZORÓW PODDRUKÓW DUPLIKATÓW DLA SZKÓŁ ARTYSTYCZNYCH I PLACÓWEK ARTYSTYCZNYCH
Numer wzoru | Symbol | Przeznaczenie |
1 | 2 | 3 |
1. Świadectwa szkół artystycznych | ||
1.1. Świadectwa promocyjne szkół artystycznych | ||
1 | ART/1 | dla uczniów klas I-III szkoły artystycznej realizującej kształcenie ogólne i kształcenie artystyczne |
2 | ART/2 | dla uczniów klas szkoły artystycznej realizującej kształcenie ogólne i kształcenie artystyczne, odpowiadających klasom IV, V i VII szkoły podstawowej |
3 | ART/2/w | jw. z wyróżnieniem |
4 | ART/3 | dla uczniów klasy szkoły artystycznej realizującej kształcenie ogólne i kształcenie artystyczne, odpowiadającej klasie VI szkoły podstawowej, którzy uzyskali pozytywne roczne oceny klasyfikacyjne z obowiązkowych zajęć edukacyjnych artystycznych |
5 | ART/3/w | jw. z wyróżnieniem |
6 | ART/4 | dla uczniów klasy szkoły artystycznej realizującej kształcenie ogólne i kształcenie artystyczne, odpowiadającej klasie VI szkoły podstawowej, którzy nie uzyskali pozytywnych rocznych ocen klasyfikacyjnych z obowiązkowych zajęć edukacyjnych artystycznych |
7 | ART/5 | dla uczniów klas szkoły artystycznej realizującej kształcenie ogólne i kształcenie artystyczne w zakresie klas I-III liceum ogólnokształcącego |
8 | ART/5/w | jw. z wyróżnieniem |
9 | ART/6 | dla uczniów klasy V ogólnokształcącej szkoły baletowej, którzy uzyskali pozytywne końcowe oceny klasyfikacyjne z obowiązkowych zajęć edukacyjnych ogólnokształcących |
10 | ART/6/w | jw. z wyróżnieniem |
11 | ART/7 | dla uczniów klasy V ogólnokształcącej szkoły baletowej, którzy nie uzyskali pozytywnych końcowych ocen klasyfikacyjnych z obowiązkowych zajęć edukacyjnych ogólnokształcących |
12 | ART/8 | dla uczniów szkół artystycznych realizujących wyłącznie kształcenie artystyczne |
13 | ART/8/w | jw. z wyróżnieniem, z wyjątkiem uczniów klas I-III szkół artystycznych realizujących wyłącznie kształcenie artystyczne, do których o przyjęcie do klasy programowo najniższej może ubiegać się kandydat, który w danym roku kalendarzowym kończy nie więcej niż 10 lat |
1.2. Świadectwa ukończenia szkół artystycznych | ||
14 | ART/10 | dla uczniów szkół artystycznych realizujących kształcenie ogólne w zakresie klas I-VIII szkoły podstawowej oraz kształcenie artystyczne |
15 | ART/10/w | jw. z wyróżnieniem |
16 | ART/11 | dla uczniów szkół artystycznych realizujących wyłącznie kształcenie artystyczne, z wyjątkiem uczniów szkół artystycznych realizujących kształcenie w zawodach szkolnictwa artystycznego |
17 | ART/11/w | jw. z wyróżnieniem |
1.3. Świadectwa klas programowo najwyższych szkół artystycznych dla uczniów, którzy nie ukończyli tych szkół artystycznych | ||
18 | ART/20 | dla uczniów klas programowo najwyższych szkół artystycznych realizujących kształcenie ogólne w zakresie szkoły podstawowej oraz kształcenie artystyczne, którzy nie ukończyli szkoły artystycznej, ale uzyskali pozytywne końcowe oceny klasyfikacyjne z obowiązkowych zajęć edukacyjnych ogólnokształcących |
19 | ART/21 | dla uczniów klas programowo najwyższych szkół artystycznych realizujących kształcenie ogólne w zakresie szkoły podstawowej oraz kształcenie artystyczne, którzy nie ukończyli szkoły artystycznej i nie uzyskali pozytywnych końcowych ocen klasyfikacyjnych z obowiązkowych zajęć edukacyjnych ogólnokształcących |
20 | ART/22 | dla uczniów klas programowo najwyższych szkół artystycznych realizujących kształcenie ogólne w zakresie liceum ogólnokształcącego oraz kształcenie artystyczne, którzy nie ukończyli szkoły artystycznej, ale uzyskali pozytywne końcowe oceny klasyfikacyjne z obowiązkowych zajęć edukacyjnych ogólnokształcących |
21 | ART/23 | dla uczniów klas programowo najwyższych szkół artystycznych realizujących kształcenie ogólne w zakresie liceum ogólnokształcącego oraz kształcenie artystyczne, którzy nie ukończyli szkoły artystycznej i nie uzyskali pozytywnych końcowych ocen klasyfikacyjnych z obowiązkowych zajęć edukacyjnych ogólnokształcących |
22 | ART/24 | dla uczniów klas programowo najwyższych szkół artystycznych realizujących wyłącznie kształcenie artystyczne, którzy nie ukończyli szkoły artystycznej, z wyjątkiem uczniów szkół artystycznych realizujących kształcenie w zawodach szkolnictwa artystycznego |
23 | ART/25 | dla uczniów szkół artystycznych realizujących kształcenie w zawodach szkolnictwa artystycznego, którzy nie ukończyli szkoły artystycznej |
1.4. Świadectwa semestrów programowo najwyższych szkół artystycznych dla słuchaczy, którzy nie ukończyli tych szkół artystycznych | ||
24 | ART/26 | dla słuchaczy artystycznych szkół policealnych, którzy nie ukończyli szkoły artystycznej |
2. Dyplomy ukończenia szkół artystycznych | ||
25 | ART/30 | dla absolwentów uzyskujących kwalifikację pełną na poziomie piątym Polskiej Ramy Kwalifikacji |
26 | ART/30/w | jw. z wyróżnieniem |
27 | ART/31 | dla absolwentów uzyskujących kwalifikację pełną na poziomie szóstym Polskiej Ramy Kwalifikacji |
28 | ART/31/w | jw. z wyróżnieniem |
3. Inne druki | ||
3.1. Suplementy do dyplomów ukończenia szkoły artystycznej | ||
29 | ART/32 | dla absolwentów kończących szkołę artystyczną realizującą kształcenie ogólne i kształcenie w zawodzie szkolnictwa artystycznego |
30 | ART/33 | dla absolwentów kończących szkołę artystyczną realizującą wyłącznie kształcenie w zawodzie szkolnictwa artystycznego |
31 | ART/34 | dla osób kończących szkołę artystyczną na podstawie egzaminów eksternistycznych |
3.2. Protokoły egzaminów | ||
32 | ART/40 | protokół egzaminu promocyjnego, końcowego |
33 | ART/41 | protokół egzaminu klasyfikacyjnego, poprawkowego |
34 | ART/42 | protokół egzaminów eksternistycznych |
35 | ART/50/i |
protokół egzaminu dyplomowego dla: 1) uczniów ogólnokształcącej szkoły muzycznej II stopnia w specjalnościach instrumentalistyka, instrumentalistyka jazzowa, wokalistyka, wokalistyka jazzowa oraz w specjalności teoria muzyki w specjalizacjach podstawy kompozycji, podstawy dyrygowania 2) uczniów szkoły muzycznej II stopnia w specjalnościach instrumentalistyka, instrumentalistyka jazzowa, wokalistyka, wokalistyka jazzowa oraz w specjalności teoria muzyki w specjalizacjach podstawy kompozycji, podstawy dyrygowania 3) uczniów szkoły sztuki cyrkowej 4) słuchaczy policealnej szkoły muzycznej |
36 | ART/50/l | protokół egzaminu dyplomowego dla uczniów ogólnokształcącej szkoły muzycznej II stopnia w specjalności lutnictwo |
37 | ART/50/r |
protokół egzaminu dyplomowego dla uczniów: 1) ogólnokształcącej szkoły muzycznej II stopnia 2) szkoły muzycznej II stopnia - w specjalności rytmika |
38 | ART/50/t |
protokół egzaminu dyplomowego dla uczniów: 1) ogólnokształcącej szkoły muzycznej II stopnia 2) szkoły muzycznej II stopnia - w specjalności teoria muzyki w specjalizacji podstawy muzykologii |
39 | ART/51 |
protokół egzaminu dyplomowego dla: 1) uczniów liceum sztuk plastycznych 2) słuchaczy policealnej szkoły plastycznej |
40 | ART/52 |
protokół egzaminu dyplomowego dla uczniów: 1) ogólnokształcącej szkoły baletowej 2) szkoły sztuki tańca |
3.3. Arkusze ocen | ||
41 | ART/60 | dla uczniów szkoły artystycznej realizującej kształcenie ogólne w zakresie klas I-VIII szkoły podstawowej |
42 | ART/61 | dla uczniów szkoły artystycznej realizującej kształcenie ogólne w zakresie liceum ogólnokształcącego |
43 | ART/62 | dla uczniów ogólnokształcącej szkoły baletowej |
44 | ART/63 | dla uczniów szkoły artystycznej realizującej wyłącznie kształcenie artystyczne, z wyjątkiem artystycznej szkoły policealnej |
45 | ART/64 | dla słuchaczy artystycznej szkoły policealnej |
3.4. Indeksy | ||
46 | ART/70 | dla uczniów szkoły artystycznej realizującej wyłącznie kształcenie w zawodzie szkolnictwa artystycznego, a także dla osób kończących tę szkołę na podstawie egzaminów eksternistycznych, z wyjątkiem artystycznej szkoły policealnej |
47 | ART/71 | dla słuchaczy artystycznej szkoły policealnej, a także dla osób kończących tę szkołę na podstawie egzaminów eksternistycznych |
3.5. Zaświadczenie | ||
48 | ART/80 | o braku możliwości wydania duplikatu świadectwa lub dyplomu - dla uczniów i słuchaczy wszystkich typów szkół artystycznych |
4. Duplikaty | ||
49 | ART/90 | poddruk dla duplikatu świadectwa ukończenia szkoły artystycznej |
50 | ART/91 | poddruk dla duplikatu dyplomu ukończenia szkoły artystycznej |
51 | ART/92 |
poddruk dla duplikatu: 1) świadectwa promocyjnego szkoły artystycznej - format czterostronicowy 2) świadectwa klasy programowo najwyższej szkoły artystycznej dla uczniów, którzy nie ukończyli tej szkoły artystycznej 3) świadectwa semestru programowo najwyższego artystycznej szkoły policealnej dla słuchaczy, którzy nie ukończyli tej szkoły artystycznej 4) świadectwa ukończenia placówki artystycznej 5) suplementu do dyplomu ukończenia szkoły artystycznej uzyskanego w trybie eksternistycznym |
52 | ART/93 |
poddruk dla duplikatu: 1) świadectwa promocyjnego szkoły artystycznej - format dwustronicowy 2) świadectwa semestralnego placówki artystycznej |
53 | ART/94 | poddruk dla duplikatu suplementu do dyplomu ukończenia szkoły artystycznej, z wyjątkiem suplementu do dyplomu ukończenia szkoły artystycznej uzyskanego w trybie eksternistycznym |
WZORY DRUKÓW ŚWIADECTW, DYPLOMÓW, SUPLEMENTÓW DO DYPLOMÓW, INDEKSÓW, PODDRUKÓW DUPLIKATÓW I ZAŚWIADCZENIA O BRAKU MOŻLIWOŚCI WYDANIA DUPLIKATU ŚWIADECTWA LUB DYPLOMU WYDAWANYCH PRZEZ SZKOŁĘ ARTYSTYCZNĄ, WZORY DRUKÓW PROTOKOŁU EGZAMINU PROMOCYJNEGO, KOŃCOWEGO, PROTOKOŁU EGZAMINU KLASYFIKACYJNEGO, POPRAWKOWEGO, PROTOKOŁU EGZAMINU DYPLOMOWEGO, PROTOKOŁU EGZAMINÓW EKSTERNISTYCZNYCH ORAZ WZORY ARKUSZA OCEN UCZNIA ALBO SŁUCHACZA SPORZĄDZANYCH PRZEZ SZKOŁĘ ARTYSTYCZNĄ ORAZ WZÓR PODDRUKU DUPLIKATU ŚWIADECTWA PLACÓWKI ARTYSTYCZNEJ
INFORMACJE OGÓLNE DOTYCZĄCE LEGITYMACJI SZKOLNYCH WYDAWANYCH PRZEZ SZKOŁY ARTYSTYCZNE ORAZ OPIS ZABEZPIECZEŃ LEGITYMACJI SZKOLNYCH WYDAWANYCH PRZEZ SZKOŁY ARTYSTYCZNE PRZED FAŁSZERSTWEM
2. Blankiet legitymacji szkolnej jest wykonany z materiału PCV niewykazującego luminescencji w promieniowaniu UV o wymiarach i właściwościach fizycznych zgodnych z wymaganiami dla kart identyfikacyjnych formatu ID-1 określonymi w normach wprowadzających normę ISO/IEC 7810, a jego właściwości i odporność muszą być potwierdzone badaniami przeprowadzonymi zgodnie z wieloczęściową normą PN-ISO/IEC 10373-1:2008 wprowadzającą normę ISO/IEC 10373.
3. Poddruk blankietu legitymacji szkolnej z tłem giloszowym jest wykonany w technice offsetowej oraz sitodrukowej. Kolory użyte w projekcie i drukowane offsetowo to: Pantone 1485, Pantone 171, Pantone 711, Pantone 484, kolor irysowy: Pantone 485-1235-485; Pantone Black. Ponadto w procesie zadrukowywania blankietu techniką sitodrukową są nanoszone dodatkowe elementy wzoru przy użyciu farby irydyscentnej oraz OVI®. Naniesiony wizerunek karty jest chroniony zewnętrzną folią laminującą.
4. Pole zdjęcia o wymiarach 26 mm na 19 mm jest umieszczone na awersie blankietu legitymacji szkolnej w odległości 5,5 mm od lewej krawędzi i 17 mm od górnej krawędzi. Pole jest przeznaczone na umieszczanie kolorowego zdjęcia (w rozdzielczości co najmniej 300 dpi) techniką druku termotransferowego.
5. Element wykonany specjalną farbą zmienną optycznie - OVI® - jest umieszczony na awersie blankietu legitymacji szkolnej w polu o wymiarach 13,5 na 8,2 mm.
6. Na rewersie blankietu legitymacji szkolnej jest umieszczone rozjaśnione pole, w którym można umieszczać numer układu mikroprocesorowego.
7. Blankiet legitymacji szkolnej zawiera pozytywowe i negatywowe mikrodruki (mikroteksty) z napisami "Legitymacja szkolna" i "MKiDN".
8. Blankiet legitymacji szkolnej zawiera mikrodruki (mikroteksty) o modulowanej wielkości czcionki - napis "RP".
9. Blankiet legitymacji szkolnej zawiera w formie reliefu fragmenty napisu "Legitymacja szkolna".
10. Blankiet legitymacji szkolnej jest przystosowany do personalizacji techniką druku termotransferowego.
11. Legitymacja szkolna zawiera napisy:
1) na awersie napis:
a) "LEGITYMACJA SZKOLNA" na białym pasku o szerokości 5 mm przebiegającym poziomo w odległości 7,4 mm od górnej krawędzi e-legitymacji szkolnej, w kolorze czarnym (Black), krój czcionki LEVENIM MT BOLD 11,5 pkt,
b) "Nr" (dla numeru jednostkowego legitymacji szkolnej), w kolorze czarnym (Black), krój czcionki Swiss 721 PL 7 pkt,
c) "Imię i nazwisko", "Data urodzenia", "Numer PESEL", "Nazwa i adres szkoły", "Dyrektor szkoły", "Data wydania", w kolorze czarnym (Black), krój czcionki Swiss 721 PL 5,5 pkt. W procesie personalizacji napisy są nanoszone czcionką z grupy Arial w kolorze czarnym (Black);
2) na rewersie napis:
a) "Poświadcza uprawnienia do ulgowych przejazdów środkami publicznego transportu zbiorowego kolejowego i autobusowego." w kolorze czarnym (Black), krój czcionki tekstu Swiss 721 PL 6 pkt,
b) "Legitymacja ważna do dnia:" w kolorze czarnym (Black), krój czcionki tekstu Swiss 721 PL BOLD 6 pkt; data odpowiednio "30 września" lub "1 marca", krój czcionki tekstu Swiss 721 PL 5 pkt,
c) odpowiednio "ART/100, ART/101/n, ART/102, ART/103/n" w kolorze czarnym (Black), krój czcionki tekstu Swiss 721 PL BOLD 6 pkt,
d) oznaczenie indywidualne:
- naniesione w technice grawerowania laserowego przez producenta blankietu na etapie jego produkcji, umieszczone na rewersie blankietu, w prawej dolnej jego części,
- na oznaczenie indywidualne blankietu składają się dwie litery i siedem cyfr,
- obok oznaczenia indywidualnego, z lewej jego strony, producent blankietu dokumentu publicznego umieszcza skrót nazwy producenta blankietu dokumentu publicznego, według schematu:
-- od czterech do siedmiu liter oznaczających skrót nazwy producenta blankietu dokumentu publicznego, które umieszcza w miejscu oznaczonym we wzorze symbolem XXXX, oraz
-- cztery cyfry oznaczające rok produkcji blankietu, które umieszcza w miejscu oznaczonym we wzorze symbolem YYYY,
- skrót nazwy producenta blankietu dokumentu publicznego oraz rok produkcji wykonany w technice grawerowania laserowego.
12. W blankiecie legitymacji szkolnej może być, stosownie do potrzeb wydawcy dokumentu, stosowana także elektroniczna warstwa bezstykowa.
13. Legitymacje szkolne opatruje się w miejscach oznaczonych we wzorze hologramem.
14. Hologram o wymiarach 13,5 na 13,5 mm i grubości 10 μm lub innej, na tyle małej, że przy próbie odklejenia hologram ulega autodestrukcji, jest wykonany w technice 2D/3D i posiada wizerunek orła ustalony dla godła Rzeczypospolitej Polskiej.
15. Na hologram, w sposób trwały i nieusuwalny, nanosi się rok ważności legitymacji szkolnej.
WYKAZ WZORÓW LEGITYMACJI SZKOLNYCH WYDAWANYCH PRZEZ SZKOŁY ARTYSTYCZNE
Numer wzoru | Symbol | Przeznaczenie |
1 | 2 | 3 |
1 | ART/100 | legitymacja szkolna dla uczniów wszystkich typów szkół artystycznych oprócz uczniów artystycznych szkół policealnych, z wyjątkiem uczniów niepełnosprawnych |
2 | ART/101/n | legitymacja szkolna dla niepełnosprawnych uczniów wszystkich typów szkół artystycznych oprócz uczniów artystycznych szkół policealnych |
3 | ART/102 | legitymacja szkolna dla słuchaczy artystycznych szkół policealnych, z wyjątkiem słuchaczy niepełnosprawnych |
4 | ART/103/n | legitymacja szkolna dla niepełnosprawnych słuchaczy artystycznych szkół policealnych |
WZORY DRUKÓW LEGITYMACJI SZKOLNYCH WYDAWANYCH PRZEZ SZKOŁĘ ARTYSTYCZNĄ
INFORMACJE OGÓLNE DOTYCZĄCE WYDAWANIA ŚWIADECTW PLACÓWEK ARTYSTYCZNYCH I INNYCH DRUKÓW PLACÓWEK ARTYSTYCZNYCH
2. Świadectwa placówek artystycznych są drukowane na papierze offsetowym o gramaturze nie mniej niż 80 g/m2.
3. Świadectwa placówek artystycznych mają format A4 (210 × 297 mm).
4. Pierwsza strona świadectwa placówki artystycznej jest zadrukowana tłem giloszowym z literami RP. Kolejne strony są zadrukowane tłem giloszowym bez tych liter.
5. Świadectwa placówek artystycznych i inne druki placówek artystycznych opatruje się w miejscach oznaczonych we wzorach odpowiednich druków odciskiem pieczęci urzędowej o średnicy 36 mm.
WYKAZ WZORÓW ŚWIADECTW PLACÓWEK ARTYSTYCZNYCH I INNYCH DRUKÓW PLACÓWEK ARTYSTYCZNYCH
Numer wzoru | Symbol | Przeznaczenie |
1 | 2 | 3 |
1. Świadectwa placówek artystycznych | ||
1.1. Świadectwa semestralne placówek artystycznych | ||
1 | ART/130 | dla uczniów placówki artystycznej |
1.2. Świadectwa ukończenia placówek artystycznych | ||
2 | ART/140 | dla uczniów placówki artystycznej |
2. Inne druki | ||
2.1. Zaświadczenie | ||
3 | ART/150 | o braku możliwości wydania duplikatu świadectwa placówki artystycznej - dla uczniów placówki artystycznej |
W ciągu pierwszych 5 miesięcy obowiązywania mechanizmu konsultacji społecznych projektów ustaw udział w nich wzięły 24 323 osoby. Najpopularniejszym projektem w konsultacjach była nowelizacja ustawy o broni i amunicji. W jego konsultacjach głos zabrało 8298 osób. Podczas pierwszych 14 miesięcy X kadencji Sejmu RP (2023–2024) jedynie 17 proc. uchwalonych ustaw zainicjowali posłowie. Aż 4 uchwalone ustawy miały źródła w projektach obywatelskich w ciągu 14 miesięcy Sejmu X kadencji – to najważniejsze skutki reformy Regulaminu Sejmu z 26 lipca 2024 r.
Grażyna J. Leśniak 24.04.2025Senat bez poprawek przyjął w środę ustawę, która obniża składkę zdrowotną dla przedsiębiorców. Zmiana, która wejdzie w życie 1 stycznia 2026 roku, ma kosztować budżet państwa 4,6 mld zł. Według szacunków Ministerstwo Finansów na reformie ma skorzystać około 2,5 mln przedsiębiorców. Teraz ustawa trafi do prezydenta Andrzaja Dudy.
Grażyna J. Leśniak 23.04.2025Rada Ministrów przyjęła we wtorek, 22 kwietnia, projekt ustawy o zmianie ustawy – Prawo geologiczne i górnicze, przedłożony przez minister przemysłu. Chodzi o wyznaczenie podmiotu, który będzie odpowiedzialny za monitorowanie i egzekwowanie przepisów w tej sprawie. Nowe regulacje dotyczą m.in. dokładności pomiarów, monitorowania oraz raportowania emisji metanu.
Krzysztof Koślicki 22.04.2025Na wtorkowym posiedzeniu rząd przyjął przepisy zmieniające rozporządzenie w sprawie zakazu stosowania materiału siewnego odmian kukurydzy MON 810, przedłożone przez ministra rolnictwa i rozwoju wsi. Celem nowelizacji jest aktualizacja listy odmian genetycznie zmodyfikowanej kukurydzy, tak aby zakazać stosowania w Polsce upraw, które znajdują się w swobodnym obrocie na terytorium 10 państw Unii Europejskiej.
Krzysztof Koślicki 22.04.2025Od 18 kwietnia policja oraz żandarmeria wojskowa będą mogły karać tych, którzy bez zezwolenia m.in. fotografują i filmują szczególnie ważne dla bezpieczeństwa lub obronności państwa obiekty resortu obrony narodowej, obiekty infrastruktury krytycznej oraz ruchomości. Obiekty te zostaną specjalnie oznaczone.
Robert Horbaczewski 17.04.2025Kompleksową modernizację instytucji polskiego rynku pracy poprzez udoskonalenie funkcjonowania publicznych służb zatrudnienia oraz form aktywizacji zawodowej i podnoszenia umiejętności kadr gospodarki przewiduje podpisana w czwartek przez prezydenta Andrzeja Dudę ustawa z dnia 20 marca 2025 r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia. Ustawa, co do zasady, wejdzie w życie pierwszego dnia miesiąca następującego po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.
Grażyna J. Leśniak 11.04.2025Identyfikator: | Dz.U.2024.1404 |
Rodzaj: | Rozporządzenie |
Tytuł: | Świadectwa, dyplomy państwowe i inne druki publiczne szkół i placówek artystycznych |
Data aktu: | 30/08/2024 |
Data ogłoszenia: | 24/09/2024 |
Data wejścia w życie: | 01/01/1970, 09/10/2024 |