Ogłoszenie o konkursie otwartym na stanowisko dyrektora NR REF.: EF 04/12.

OGŁOSZENIE O KONKURSIE OTWARTYM NA STANOWISKO DYREKTORA

NR REF.: EF 04/12

(2004/C 274 A/01)

(Dz.U.UE C z dnia 9 listopada 2004 r.)

Europejska Fundacja na rzecz Poprawy Warunków Życia i Pracy z siedzibą w Dublinie jest niezależnym organem ustanowionym przez rozporządzenie Rady Ministrów Wspólnot Europejskich. Fundacja Europejska organizuje otwarty konkurs w celu obsadzenia wolnego stanowiska:

DYREKTOR (MĘŻCZYZNA LUB KOBIETA)

Fundacja jest pracodawcą przestrzegającym zasady równych szans.

Kandydaci proszeni są o uważne zaznajomienie się z niniejszym ogłoszeniem o konkursie oraz o posłużenie się jedynie oficjalnym formularzem zgłoszeniowym, dostępnym poniżej:

FUNDACJA

Fundacja została ustanowiona przez rozporządzenie Rady (EWG) nr 1365/75 z dnia 26 maja 1975 r.

Celem Fundacji jest pogłębianie oraz rozpowszechnianie wiedzy na temat rozwoju i trendów w dziedzinie warunków życia, warunków pracy oraz dialogu społecznego na terytorium Unii Europejskiej, poprzez badania, działania monitorujące, a także organizowanie konferencji i debat.

Poprzez swoją działalność Fundacja bierze udział w ogólnej debacie obejmującej Unię Europejską i dotyczącą tych zagadnień. Działalność Fundacji skierowana jest do jej głównych interesariuszy oraz innych właściwych stron, np. instytucji Unii Europejskiej, władz publicznych, europejskich i krajowych partnerów społecznych, firm, instytutów badawczych i uniwersytetów.

Fundacja jest organem trójstronnym. W skład jej Rady Zarządzającej wchodzą przedstawiciele rządów, organizacji pracodawców i pracowników ze wszystkich Państw Członkowskich Unii Europejskiej oraz przedstawiciele Komisji Europejskiej. Fundacja ma swoją siedzibę w Dublinie i dysponuje obecnie budżetem w wysokości ok. 18 milionów euro, a jej personel składa się z 88 uprawnionych pracowników.

MIANOWANIE NA STANOWISKO

Dyrektor jest mianowany przez Komisję Europejską z listy kandydatów przedłożonej przez Radę Administracyjną Fundacji. Dyrektor mianowany jest na okres maksymalnie pięciu lat. Jego kadencja może być odnowiona.

Niezawisłość Dyrektora nie powinna budzić żadnych wątpliwości.

OBOWIĄZKI

Dyrektor jest odpowiedzialny za wypełnianie następujących zadań:

– kierowanie Fundacją i wdrażanie decyzji Rady Administracyjnej,

– opracowanie strategii Fundacji i jej programu prac, zgodnie z decyzjami Rady Administracyjnej,

– efektywne reprezentowanie Fundacji na najwyższym szczeblu w kontaktach z instytucjami i organami europejskimi na terytorium Unii Europejskiej, jak również uczestniczenie w tworzeniu wizerunku Fundacji,

– sprawowanie ogólnej odpowiedzialności w zakresie kierowania personelem Fundacji, łącznie z zatrudnianiem i zwalnianiem pracowników, przygotowaniem opisu stanowisk pracy, motywowaniem i kształceniem personelu,

– przygotowywanie prac Rady Administracyjnej i ponoszenie odpowiedzialności wobec Rady Administracyjnej za kierowanie Fundacją; przygotowanie rocznego programu prac do zatwierdzenia przez Radę Administracyjną, z uwzględnieniem opinii instytucji Wspólnoty oraz Komitetu Ekonomiczno-Społecznego,

– sprawowanie ogólnej odpowiedzialności za sprawy finansowe Fundacji, zgodnie z art. 142 rozporządzenia finansowego, mającego zastosowanie do budżetu ogólnego Wspólnot Europejskich.

Obowiązki te zostały opisane w pełniejszym zakresie w rozporządzeniu Rady ustanawiającym Fundację.

KWALIFIKACJE

Kandydaci winni spełniać wszystkie poniższe warunki:

– Posiadać obywatelstwo jednego z Państw Członkowskich Unii Europejskiej i w pełni korzystać z praw obywatelskich.

– Posiadać ukończone studia wyższe lub równoważne doświadczenie zawodowe.

– Wykazać minimum 15 lat doświadczenia zawodowego.

– Doświadczenie zawodowe winno obejmować co najmniej pięć lat doświadczenia w zakresie zarządzania na szczeblu wyższym, obejmującym odpowiedzialność za kierowanie personelem i za sprawy finansowe.

– Posiadać biegłą znajomość jednego z urzędowych języków Wspólnot Europejskich oraz dobrą znajomość innego języka urzędowego Wspólnot.

– Posiadać odpowiednie doświadczenie w dziedzinie dialogu społecznego i/lub warunków życia i pracy.

– Posiadać umiejętność kierowania i motywowania w międzynarodowej organizacji w kontekście europejskim.

– Posiadać umiejętność współdziałania i negocjowania na wyższym szczeblu kierowniczym z instytucjami Wspólnoty Europejskiej, władzami publicznymi oraz różnymi partnerami społecznymi.

– Być w stanie przedstawić na żądanie referencje dotyczące cech charakteru świadczących o przystosowaniu kandydata do wykonywania obowiązków związanych ze stanowiskiem.

Mile widziane jest spełnienie przez kandydatów następujących warunków:

– Dobra znajomość języka angielskiego jest warunkiem niezbędnym, natomiast dobra znajomość języka francuskiego lub niemieckiego będzie dodatkowym atutem.

WARUNKI ZATRUDNIENIA

Dyrektor podlega przepisom regulującym warunki zatrudniania personelu Fundacji (rozporządzenie Rady nr 1860/76 z późniejszymi zmianami). W tym kontekście wymagane jest, aby w momencie mianowania kandydat posiadał obywatelstwo jednego z Państw Członkowskich Unii Europejskiej.

MIEJSCE ZATRUDNIENIA

Dublin, Irlandia. Wymagane jest, aby miejsce zamieszkania znajdowało się w rozsądnej odległości od siedziby Fundacji.

WYNAGRODZENIE

Wynagrodzenie będzie oparte na skali wynagrodzeń obowiązującej we Wspólnocie (do kategorii A*14 lub jej odpowiednika, zgodnie ze zreformowanym regulaminem pracowniczym przyjętym przez Komisję Europejską). Wynagrodzenie podlega opodatkowaniu podatkiem wspólnotowym i innym potrąceniom określonym w regulaminie pracowniczym. Jest jednakże zwolnione z podatku krajowego.

Wynagrodzenie podlega irlandzkiemu współczynnikowi wyrównania, który obecnie wynosi 123,3 %.

ZGŁOSZENIA

Osoby zainteresowane winny skorzystać z formularza znajdującego się w niniejszym wydaniu Dziennika Urzędowego w celu przedłożenia swojego zgłoszenia. Formularz można także pobrać ze strony internetowej Fundacji pod adresem www.eurofound.eu.int. Po wypełnieniu i podpisaniu formularza należy go wysłać wraz z listem motywacyjnym, życiorysem i fotokopiami wszystkich dokumentów uzupełniających (takich jak dyplomy, świadectwa pracy i inne dokumenty potwierdzające informacje zawarte w formularzu zgłoszeniowym). Zalecane jest przesłanie życiorysu w formacie zgodnym z obowiązującym w Unii Europejskiej, który można pobrać ze strony internetowej: http://www.eurofound. eu.int/about/vacancies/vacancies.htm

Jeżeli list motywacyjny i życiorys nie zostały napisane w języku angielskim, należy dołączyć tłumaczenie obydwu dokumentów na język angielski. Kompletne zgłoszenie należy przesłać, najlepiej listem poleconym, nie później niż do 17 grudnia 2004 r. (data stempla pocztowego), na adres:

Chairperson of the Administrative Board

(Reference EF 04/12)

European Foundation for the Improvement of Living and Working Conditions

Wyattville Road

Loughlinstown

Dublin 18

Irlandia

Elektroniczne egzemplarze zgłoszeń nie będą przyjmowane.

Niedostarczenie wszystkich wymienionych powyżej dokumentów powoduje automatyczne odrzucenie zgłoszenia.

Kandydaci znajdujący się na liście ostatecznej zostaną zaproszeni na rozmowę kwalifikacyjną na podstawie porównawczej oceny ich kwalifikacji właściwych dla niniejszego stanowiska. Wybrany kandydat powinien objąć stanowisko do dnia 1 lipca 2005 r.

WAŻNE INFORMACJE DLA KANDYDATÓW

– Kandydaci powinni posłużyć się oficjalnym formularzem zgłoszeniowym, dołączonym do niniejszego ogłoszenia.

– Przygotowując swoje zgłoszenie, kandydaci nie mogą w żadnym wypadku odwoływać się do dokumentów, zgłoszeń lub innych formularzy złożonych w związku ze wcześniejszymi zgłoszeniami.

– Wyłonieni kandydaci, którzy otrzymają propozycję pracy, będą musieli przedstawić oryginał dyplomu, kwalifikacji akademickich oraz świadectw pracy.

– Dokumenty uzupełniające nie będą zwracane kandydatom.

– Kandydaci są proszeni o bezzwłoczne zgłoszenie wszelkich zmian w adresie, z zaznaczeniem numeru konkursu.

– W procesie oceniania i przeprowadzania rozmów kwalifikacyjnych Komisji Rekrutacyjnej będą pomagać konsultanci zewnętrzni.

– Kandydatom przypomina się, że prace i obrady Komisji Rekrutacyjnej są poufne. Kandydatom, ani żadnym innym osobom w ich imieniu, nie wolno kontaktować się bezpośrednio lub pośrednio z Komisją Rekrutacyjną. Wszelkie zapytania i prośby o informacje lub dokumenty związane z konkursem należy kierować do Fundacji.

..................................................

Notka Wydawnictwa Prawniczego "Lex"

Grafiki zostały zamieszczone wyłącznie w Internecie. Obejrzenie grafik podczas pracy z programem Lex wymaga dostępu do Internetu.

..................................................

grafika

Zmiany w prawie

Lepsze prawo. W Sejmie odbyła się konferencja podsumowująca konsultacje społeczne projektów ustaw

W ciągu pierwszych 5 miesięcy obowiązywania mechanizmu konsultacji społecznych projektów ustaw udział w nich wzięły 24 323 osoby. Najpopularniejszym projektem w konsultacjach była nowelizacja ustawy o broni i amunicji. W jego konsultacjach głos zabrało 8298 osób. Podczas pierwszych 14 miesięcy X kadencji Sejmu RP (2023–2024) jedynie 17 proc. uchwalonych ustaw zainicjowali posłowie. Aż 4 uchwalone ustawy miały źródła w projektach obywatelskich w ciągu 14 miesięcy Sejmu X kadencji – to najważniejsze skutki reformy Regulaminu Sejmu z 26 lipca 2024 r.

Grażyna J. Leśniak 24.04.2025
Przedsiębiorcy zapłacą niższą składkę zdrowotną – Senat za ustawą

Senat bez poprawek przyjął w środę ustawę, która obniża składkę zdrowotną dla przedsiębiorców. Zmiana, która wejdzie w życie 1 stycznia 2026 roku, ma kosztować budżet państwa 4,6 mld zł. Według szacunków Ministerstwo Finansów na reformie ma skorzystać około 2,5 mln przedsiębiorców. Teraz ustawa trafi do prezydenta Andrzaja Dudy.

Grażyna J. Leśniak 23.04.2025
Rząd organizuje monitoring metanu

Rada Ministrów przyjęła we wtorek, 22 kwietnia, projekt ustawy o zmianie ustawy – Prawo geologiczne i górnicze, przedłożony przez minister przemysłu. Chodzi o wyznaczenie podmiotu, który będzie odpowiedzialny za monitorowanie i egzekwowanie przepisów w tej sprawie. Nowe regulacje dotyczą m.in. dokładności pomiarów, monitorowania oraz raportowania emisji metanu.

Krzysztof Koślicki 22.04.2025
Rząd zaktualizował wykaz zakazanej kukurydzy

Na wtorkowym posiedzeniu rząd przyjął przepisy zmieniające rozporządzenie w sprawie zakazu stosowania materiału siewnego odmian kukurydzy MON 810, przedłożone przez ministra rolnictwa i rozwoju wsi. Celem nowelizacji jest aktualizacja listy odmian genetycznie zmodyfikowanej kukurydzy, tak aby zakazać stosowania w Polsce upraw, które znajdują się w swobodnym obrocie na terytorium 10 państw Unii Europejskiej.

Krzysztof Koślicki 22.04.2025
Od 18 kwietnia fotografowanie obiektów obronnych i krytycznych tylko za zezwoleniem

Od 18 kwietnia policja oraz żandarmeria wojskowa będą mogły karać tych, którzy bez zezwolenia m.in. fotografują i filmują szczególnie ważne dla bezpieczeństwa lub obronności państwa obiekty resortu obrony narodowej, obiekty infrastruktury krytycznej oraz ruchomości. Obiekty te zostaną specjalnie oznaczone.

Robert Horbaczewski 17.04.2025
Prezydent podpisał ustawę o rynku pracy i służbach zatrudnienia

Kompleksową modernizację instytucji polskiego rynku pracy poprzez udoskonalenie funkcjonowania publicznych służb zatrudnienia oraz form aktywizacji zawodowej i podnoszenia umiejętności kadr gospodarki przewiduje podpisana w czwartek przez prezydenta Andrzeja Dudę ustawa z dnia 20 marca 2025 r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia. Ustawa, co do zasady, wejdzie w życie pierwszego dnia miesiąca następującego po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.

Grażyna J. Leśniak 11.04.2025
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.C.2004.274A.1

Rodzaj: Powiadomienie
Tytuł: Ogłoszenie o konkursie otwartym na stanowisko dyrektora NR REF.: EF 04/12.
Data aktu: 09/11/2004
Data ogłoszenia: 09/11/2004